elopallerot -05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusinta uutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jopa on ollut hiljaista elomammojen keskuudessa... Oman mielen on aika synkäks vetäny, kun ei se kevät sitten millään meinaa tulla. Höh!
Tilda, taitaa suurimmalla osalla olla tota samaa vikaa eli miehen kanssa tulee otettua yhteen lastenhoidosta. Kaikkein ""parasta"" tässä vielä on se, että kaikki sellaset suuremmat suuntaviivat mm. kasvatuksen ja sen semmosen kanssa on vielä edessä. Harvempi kai ilman taistelua on selvinnyt... ;-)
Karkeammat ruuat rupevat pikkuhiljaa sujumaan, tosin edelleen haarukkaa on käytössä. Maito sujuu nyt pelkästään pullosta, naania saa kantaa selkä vääränä kaupasta. Ylös yritetään, mutta vielä on hieman epävarmaa.
Uusi ilmiö sekin, että äidin lahkeessa roikutaan. Eroahdistusta?
Sadetta piisaa... huokaus...

Hiljaista on... Eipä ole tullut itsekään kirjoiteltua. Mikä lie kevätväsymys menossa.
Meillä on kanssa eroahdistusta ilmassa, poika ei viihdy lattialla muutamaa minuutti kauempaa, vaikka ennen saattoi touhuilla omia juttujaan vaikka kuinka kauan, sain aina rauhassa laittaa ruokaa, pestä tuttipulloja, lukaista päivänlehden... Nyt on poika koko ajan lahkeessa kiinni. No, hellitään nyt sitten pikkuista, ei kai tätä ikuisuuksiin kestä. Kohta saa olla väkisin syliin ottamassa =)

Meillä yöt on jokseenkin rauhoittuneet, välillä on joku yö ollut levottomampi. Hampaita on vain ne kolme edelleen, kaksi alhaalla ja yksi kulmahammas ylhäällä. Katsoin silloin aiemmin, ettei se olisi kulma, mutta kyllä se kulmahammas on. Vampyyrihammas =D

Hmm, ei tässä nyt oikein ole mitään uutta kerrottavaa, siksi kai täällä niin hiljaista onkin...

Eipä oikein uutta tosiaan tapahdu ja sittenkin kuitenkin jotain pientä koko ajan. Me ollaan karkeistettu ruokia radikaalisti, tänään meni makaronia ja jauhelihaa ihan sellaisenaan, vähän pilkoin makaroneja pienemmäksi. Ja meni koko satsi. Tuntuu ihan hassulta että siihen pieneen hampaattomaan suuhun mahtuu makaroneja ja ne menee hyvällä halulla alaskin :) Raasteet on sen sijaan epäilyttäviä, oon antanut niitä mössätä ja syödä ihan käsin, joten niitä sitten pupelletaan ja pyöritetään suussa minuuttikaupalla. Useimmiten ne löytyy ruokalapusta...

Eroahdistus on muuten ihan faktajuttu ja se on kyllä meillä just tässä 8 kk tietämillä. Sellaisia hassuja pikkutirauksia tulee silloin tällöin kun äidin hameenhelma vilahtaa ohi. Ja siihen ei auta kuin syli. Sen suhteen olen tyytyväinen, että aloitin työt jo helmikuussa, nyt olis tosi vaikea mennä töihin. Vaikka poika on isänsä kanssa kotona, niin sittenkin.

Yöt on meilläkin nyt rauhallisia (joskin flunssan jälkeen piti uudelleen lopettaa yösyötöt), mutta Pauli nousee aina ennen kuutta. Vetää vähän hiljaiseksi...

Tämä mamma veti elämän risaiseksi heti, kun äidinmaidon luovutus loppui. Olin viikonloppuna lavatansseissa ja baarissa. Muutama siiderikin tuli napattua 1,5 vuoden absolutismikauden jälkeen. Ihanalta tuntuu, kun voi elää jo vähän vapaammin. Ei tästä silti mitään joka viikonloppuista tapaa tule, koska väsymys oli armoton seuraavana aamuna. Baari-illan jälkeen ehdin nukkua vain tunnin, kun jo piti herätä neitiä hyssyttelemään. Oli kuitenkin kivaa irrottautua hetkeksi kotiympyröistä. Olen palautunut lopultakin myös alkuperäisiin mittoihini, joten pienet tanssihepeneni mahtuivat taas ylleni. Mikä riemun päivä.

Minsku taitaa olla muuttamassa unirytmiään. Yleensä nukkuu kolmet reilun tunnin mittaiset päikkärit, mutta tänään vain kahdet, joista toiset yli 2,5 h. Toivottavasti tämä olisi pysyvää. Iltaisin tai öisin neiti ei enää juurikaan tissiä kaipaa, mutta aamulla ja päivällä kelpaa. Taidan minäkin kokeilla makaroonin ja jauhelihan antamista. Jotenkin olen jämähtänut samoihin vauvasoseisiin.

Minskku on suloinen, kun on oppinut heiluttamaan kädellään ja tuntee jo muutamia sanoja. Katsoo lamppua kysyttäessä jne. Kävely sujuu hienosti, jos joku vain viitsii taluttaa. Kaikki piiloleikit saavat tytsyn nauraarätkättämään rehevästi. Nyt ilmojen lämmettyä olisi kiva lähteä hiekkalaatikolle, mutta vaatetus mietityttää. Millaisia housuja ja kenkiä/töppösiä olette käyttäneet? Äitiyspakkauksen kevyttoppapuku taitaa tahriintua helposti, eikä meillä ole vielä minkäänlaisia jalkineitakaan.

Moron taas! Kiva kuulla (taas kerran), että muillakin jauhetaan samoista asioista miehen kanssa. Onneks täälläkin on taas tilanne helpottanu, mutta tiedän, että sama tulee varmasti toistumaan vielä monia monia kertoja. Voi voi. Mutta eipä kai sille vaan voi mitään, koitetaan vaan puskee yhdessä eteenpäin, vaikka välillä oiskin sarvet vastakkain.

Joo meilläkin Niilo osaa tunnistaa jo sanoja, kello on varsinainen hitti, sillä tik-tak tik-tak (siis ääneen sanoen) on tosi hauska. Myös lamppu tunnetaan, samoin taulu, nukke, kukka. Olen myös opettanut vessaan mennessä pojan painamaan valon päälle. On niitä vaan hauska seurata, kun vähitellen kaikki taidot karttuvat. Meillä on myös menossa jonkinasteinen kiipeilyvaihe, myös äipän tai isän syliin lattialta tarvii päästä välillä, ja saapa nähdä jääkö konttausvaihe kokonaan väliin, sillä poika ei tee sitä edelleenkään. Pääsehän sitä ryömienkin... :). Kaiken muun lisäksi meidän ennen niin rauhallinen poika on ruvennut osoittamaan myös luonnetta, eikä suostukaan enää kaikkeen niin kiltisti. Vaipanvaihdossa saa olla varsinainen expertti, sillä huutoa tulee tosi herkästi + että se on muutenkin vaikeaa kun toinen ei pysy enää juuri yhtään paikallaan! No, kuulunee asiaan tuokin.

Mukavaa vapun odotusta kaikille!

ps. vitsi täällä ollaan tosi kateellisia Sindalle, sillä herkut maistuvat edelleen, joten painoa pitäis saada kyllä pois... ja sekös risoo, kun kesäkin on tulossa...:( Olen vähän sellainen ""huolien lohduksi"" -syöjä, joten nyt ovat maistuneet sitäkin paremmin, kun on ollu kaikkee tilannetta päällä. Joka päivä päätän ja sitten parin päivän tai viimeistään viikon päästä taas ratkean. Ihan kuin oma äitini. Taidan olla samanlainen ikuisuuslaihduttaja kuin hänkin...

Heippatirallaa!8-kuukautislääkärissä käytiin ja mitat olivat:pituus 71,5 ja paino 7720g Tasaisesti on kasvanut omaa hoikkaa linjaansa.Karkeat ruuat otettiin ihmeen hyvin vastaan.Meillä on kans imetys lopetettu ja annetaan myös välillä maito ihan huoneenlämpöisenä.Kerran vaan reissussa kokeiltiin ja suureksi ihmeeksemme se kelpasi.Helpottaa huomattavasti matkustelua,voi autossa ym.syöttää pysähtelemättä.Meillä kans tyttö roikkuu välillä lahkeissa.Piiloleikit on myös hauskoja.Meillä ei oo vielä pottaa edes hommattu,mutta pitää kai käydä sellanenkin kapistus ostamassa.Edelleen kontataan vauhdilla ja noustaan jo tukea vasten seisomaan ja koko ajan saa pelätä että lyö päänsä pöydän kulmaan,jättää sormensa laatikoiden väliin yms.Hammastilanne pysynyt samana,eli kaksi hamppua alhaalla keskellä.Nyt taidan mennä nukkumaan joten hyvää yötä!!!!!!!!!!!!!

Hihii, olin pitempään pois täältä kurkkimasta, ja kun palaan niin taas totean että niin yhteisiä on ilot ja murheet...

Nuha on meilläkin päällä. Ja taas ärhäkämpi jakso miehen kanssa, hermot menee kummaltakin usein kun ollaan juuri samaan tyyliin eri linjoilla pojan lohduttelusta yms. kuin muillakin täällä.

Ja minäkin alan olla jo vähän kärsimätön, kun Simo ei istu. Konttamista harjoittelee muutaman ""askelen"", mutta tuo istuminen olis oikeasti hyödyllinen taito niin monessa asiassa. Ja uloskin veisin poikaa jo mielellään, on se pari kertaa pihanurmella ryöminytkin mun (!) vanhoissa kurahousuissa, mutta se menee heti maan nuolemiseksi. Kuvittelen, että istuvan lapsen kanssa olisi jotenkin edes vähän helpompi keksiä muutakin kuin hiekan syömistä...

Mutta tänään on huippu päivä, pääsen itsekseni ostoksille ja kampaajalle. Ja Simo heräsi viime yönä vain kerran, harvinaista herkkua meillä edelleen. Nyt on pirteä olo!

Miku: Ei istu meidänkään poitsu! Eikä konttaakaan muuten kuin joskus vahingossa parin käsien siirron verran. Istumistaito olisi todellakin kätevää kaikin puolin, nythän tuo syöttötuolissa istuttaminenkin on sellaista tyynyillä tukemista, ja rattaissakin melko kallellaan joutuu pitämään. Minä en ole edes uskaltanut antaa pihalla ryömiä, kun varmaan söis ihan kaiken minkä näkee, kissan kököt ja kivet ja kaikki...

Huhuu! Onks täällä ketään...:)

Tulimme juuri äsken pihalta, jossa olimme ihan ekaa kertaa puistossa! Olipa poika ihmeissään, mutta kyllä viihtyi hyvin ja nukahti sitten vaunuihin päästyään saman tien. Kova urakka takana, kun piti keinua ja vähän rapsutella hiekkaa:). Oli tosin hanskat kädessä, joten ei kauheesti onnistunu, mutta suuhun saatiin vähän hiekkaa kuitenkin!

Mietin kans pääni puhki sitä vaatetusta (oikein yhen kaverin kera), sillä ei me olla vielä mitään erillisiä ulkoiluhaalareita hankittu, mutta päädyimme ä-pakkauksen haalariin, johon alle vain body ja sukkikset ettei tu kuuma, sit kummarit (ostin jo aiemmin syksyä varten isommat, mut laitoin villasukan sisään ja haalarissahan on onneks ne kuminauhat punteissa, joten pysyivät jalassa). Lisäks ohuemmat rukkaset käteen ja pipo. Haalari ei likastunut yhtään, kun nyt on ollu niin kuivaa, joten homma toimi. Eikä tullut kuumakaan, kun oltiin niin aamupäivästä, eikä puistoon vielä paistanut kovasti aurinko.

Ihanaa kun on kevät ja aurinkoista. Mielikin on heti paljon pirteämpi!

Täällä ollaan, mutta kohta jo vappuriennoissa. On kyllä ihana kun kesä tulee ja pääsee pikkuisen kanssa ulos puuhaamaan. Keinumista ei olla vielä testattu, mutta ainakin kaikki lakanassaheiluttelut, vatkaukset ja muut heittelyt on naurun arvoisia, joten eiköhän se keinukin hihkuta. Alkaa olla pojalla painoa varmaan 9 kg, joten ei paljon sylissä jaksa heilutella.

Vieläkös te muut imetätte? Me tisutellaan vielä nelisen kertaa päivässä ja on kyllä sellainen olo että saisi riittää jo. Poika on jo sen kokoinen, että sitä on hankala mahduttaa rinnalle... En kyllä aio jaksaa siihen yksivuotiaaksi asti.

Hassu ajatus laittaa Paulilla kumpparit jalkaan :), mutta jotkut kengäthän sillä tietysti on hiekkalaatikolla oltava. Ei nyt voi sukkasillaankaan olla. Enpä ollut tuotakaan tullut ajatelleeksi, kun tähän asti on kuljettu vain rattaissa.

Rentoa vapun aikaa kaikille, me paetaan vappuhulinoita taas maaseudun rauhaan.

Meillä on kans pulmana ollu toi pukeminen.Tänään viimeksi mietittiin että mitä pitäis laittaa päälle ettei oo liian kuuma eikä kylmä.Mitä olette pukeneet kun istuu vaunuissa päivällä.Aurinko paistaa ja lämmittää,mutta helposti vilustuu jos on liian pienissä vaatteissa,vaikeeta!!!!Meillä on ollu body,sukkikset,housut ja ohut paita.Siinä päällä ohut kevätpuku ja pipo.Kun ei oo aiempaa kokemusta niin on tosi hankalaa.Keinussa on Iida kerran ollut ja tykkäs tosi paljon,luuli varmaan hyppykiikuksi kun yritti hyppiä niin kovasti.Hiekkalaatikolle tekis kovasti mieli,mutta pitäis hankkia ne kumisaappaat kans vielä.Onko niitä edes niin pieniä?Minkä kokoisia saappaita ja yleensäkin kenkiä teillä on käytössä?Ostettiin vähän aikaa sitte kengät,jotka on 17.Hauskaa vappua kaikille pikkuisille ja vanhemmille!!!!!!

Hiekkalaatikko tuli testattua ja Minsku tykkäsi kovasti. Rikkoi hihkuen äidin tekemiä hiekkakakkuja ja tunnusteli ihmeissään hiekkaa. Kevyttoppapuku oli päällä ja kenkien puutteessa jalassa ä-pakkauksen toppatöppöset. Tänään käytiin katsomassa vuohia. Vähän aikaa Minsku kuunteli vuohien määkinää ja alkoi sitten itsekin itkeä-määkiä samalla tavalla. Luulikohan se niiden itkevän.

Olen jättänyt vaunukopan vähemmälle käytölle, kun neiti haluaa katsella maisemia istualtaan rattaissa. Ongelmia tulee tytön nukahtaessa rattaisiin, koska hän herää takuuvarmasti retuuttaessani häntä kolmanteen kerrokseen (ei hissiä). Kopan kanssa onnistuin siirtämään Minskun heräämättä parvekkeelle päikkäreille. Nyt en jaksa itse tehdä mitään parin tunnin kävelylenkkejä, joten tytsy joutuu heräämään kesken unien. Nätillä ilmalla voisi tietysti ottaa jotain lukemista ja istuskella puiston penkillä päikkärien ajan, ettei tarvitse herättää pientä.

Olen opetellut vaihtamaan vaipat istualtaan ja seisaaltaan, kun neiti ei enää haluaisi olla selällään. Tänään syötiin hyvällä ruokahalulla minimakaroneja ja karkeaa vihannessekoitusta. Muutaman makaronin Minsku osasi laittaa itse suuhunsa hienolla pinsettiotteella.

Ryömimisestä Minsku on siirtynyt puolittaiseen konttaamiseen. Toinen jalka on edessä mahan alla ja toinen takana. Tällä tyylillä pääsee hienosti tutkimaan kodin jokaisen nurkan ja tarpeen vaatiessa myös kurottautumaan polviseisontaan. Videot, kukat, kissan ruokakipot ja laatikot saavat kyytiä. Kiellän totisella ilmeellä tiukasti ja haen neidin pois kielletystä paikasta, mutta Minsku pitää sitä vain leikkinä, kun nauraa aina. Taitaa olla aika vaikeaa saada vauvaa uskomaan kieltoa.

Unohdin kertoa mitat 8 kk neuvolasta, jossa kävimme viikko sitten. Painoa tasan 9 kg ja pituutta 70 cm. Paino on alkanut tasaantua liikkeelle lähdön myötä, vaikka kukkakeppilinjalle on vielä pitkä matka.

Onpas kiva lukea kaikkien kuulumisia kun kaikkien pallerot alkavat olla jo sen ikäisiä että keksivät vaikka mitä omia kivoja juttuja... hih! Ja samat ongelmat immeisillä... pukeminen, ruokailu etc!

Itse mietin kovasti että pitäisiköhän pitää jotain unikoulua vai alkaa vaan tarjoamaan reippaasti enemmän ruokaa päivällä sillä yöllä edelleenkin herätään muutamia kertoja syömään ja ihan selvästi nälkään ei huviin. Itseäni ei yöimettely haittaa, mutta eikö vauvan pitäisi tämän ikäisenä jo saada päivällä nälkä tyydytettyä? Tuntuu vaan muutenkin että joutuu heittämään koko ajan osan ruoasta suoraan roskiin niin jos alan vielä useammin tarjoamaan sitä niin kyllä luulen että roska määräkin lisääntyy. Tuntuu että neidillä on vaihe ettei syöminen juuri kiinnosta. Kävelemisen opettelu on niin kiinnostavaa että sitä alkaa tekemään täysin nukusissakin...

Meillä siis tosiaan kävellään taaperokärryn kanssa pitkin asuntoa ja kierretään olohuoneen pöytää ympäri. Eilen tuli ensimmäiset seisonnat ilman tukea... saas nähdä... pelottavan aikaisin näyttäis likka lähtevän kulkemaan.. Onneksi on aika varovainen joten ei ole kovin montaa kertaa kaatunut, mutta yllättävän sinnikäs tytteli kyllä on. Pelkästään tänä aamuna kuuden aikaan tyttö puoliunisena kampesi seisomaan yhteensä n. 15-20 kertaa ja joka kerta minä laitan ihan tokkuraisen tytön takaisin makaamaan. Siihen se sitten nukahti, mutta kun seisominen on vaan niin kivaa! :)

Me oltiin mökillä eilen ensimmäistä kertaa ja Sara viihtyi viltin päällä aika pitkän tovin kun ruoho tuntui käteen liian pistävältä. Oltiin jo kaikki että tämähän sujuu loistavasti kunnes tyttö oppikin että itseasiassa viltin jälkeen se elämä vasta alkaa! :) Ja aivan kaikki meni suuhun neulasista, kaarnaan ja ruohoon, mutta pienen maistelun jälkeen kaikki tuli kiltisti ulos joten annoin tytön tutustua rauhassa.

Mites elopalloilla meni vappu? Meillä meni oikein mukavasti Sara oli ekaa kertaa kunnolla mukana kavereiden luona ja käyttäytyi tosi mallikkaasti. Ihanaa kun tulee kesä! :)

Mekin oltiin mökillä vappua, joskin käytiin myös kaupungissa kyläilemässä. Pauli sai isommilta lapsilta tikkarin silmään ja puoliksi syödyn piparin suuhun... Ei ehdi koko ajan vahtimaan.

Mihin liittyen miten te pystytte pitämään ulkona pikkuisenne suun edes vähän tyhjänä kivistä, oksista, yms. yms. mielenkiintoisesta. Pauli tunkee salamana kaikki suuhun ja sieltä sitten kalastellaan nenäliinoja, langanpätkiä ja männynkäpyjä. En ole pöpöhysteerikko, mutta ihan kaikkea ei kannattaisi maistaa ja pelottaa että kurkkuun juuttuu jotain. Luulen, että hän ymmärtää jo ei:n, mutta nauraa vain päälle. Pauli nappaa tukevasti hiuksista ja silmälaseista kiinni ja vain odottaa pilke silmäkulmassa, että kiellän ja kiskon.

Painoa pojalle tulee nyt ihan älyttömästi, kun ei vielä oikein liiku, mutta ruoka maistuu. Ruokaa menee aamu- ja iltapuurojen lisäksi kaksi sellaista isoa pilttipurkkia. Välipalaa ei olla vielä lisätty päivään, kun tuota pyöreyttä on nytkin paljon. Mutta vastapainoksi tuo nukkuukin yhdeksästä kahdeksaan (!) suhteellisen putkeen...

No juu, nyt töihin taas.

Heipparallaa!!!

vappu tuli vietettyä, ja vapputorilta haettua Saralle vappupallo!!

Meillä neiti nousee seisomaan tukea vasten ja liikkuu sivusuunnassa, saa olla itse koko ajan tarkkana.
Meillä miehen kanssa kans samaa ongelmaa ollut ettei niin äkkiä mene kuin minä katsomaan jos neiti vinkuu, mutta nyt on tullut muutos kun on pakko koko ajan olla silmä tarkkana!

8 kk neuvolassa 72cm ja 8085g.

Onko kakkosesta puhuttu kellään?
Me alettiin yrittämään, olisi kiva jos pienellä ikäerolla lapset. Toivotaan et tärppää!

Pitäsi kans mennä kenkä ostoksille et neiti pääsis hiekkalaatikolle.

Kiva kuulla Kukka että meillä on lapsen nimen lisäksi muutakin yhteistä... nimittäin kakkosta täälläkin ollaan yritetty jo reilu kuukausi. Se on vaan kun imettää eikä itselleni ainakaan ole menkat vielä tulleet niin saas nähdä milloin onnistuu... :) Ilmottelehan heti jos teillä tapahtuu jotain... Aika inhottavaa kun ei yhtään tiedä mitä pitäisi odottaa kun odottaa toista raskautta. Ensimmäisen kanssa oli helppoa kun oli säännölliset menkat joita toivoi aina EI alkavaksi...

Ainiin meillä typy oli huimat 75.5 cm ja painoakin oli 9160 kg. On mielestäni kuitenkin aika sopiva ja pituushan nyt tulee suoraan vanhemmilta :)

Ihanaa Mimmi, kiva kuulla että jollakin muulla sama tilanne et yritys päällä.
Meillä Sara lopetti yösyömisen pari viikkoa sitten ja mulla alkoi melkein heti menkat sen jälkeen.. luin jostain että nimenomaan yöllä imettäminen estää sen ettei menkat ala, erittää jotain hormonia enemmän silloin.
Pidetään peukkuja =)

Minulla kävi juuri noin, eli yöimetyksen lopettaminen toi menkatkin. Itse olisin pitänyt vielä vähän taukoa, kun kakkonen on vielä harkinnassa :). Toivottavasti teillä tärppää pian, odottaminen on aina tylsää!

Vai kakkosia sitä jo puuhastellaan...:) Kyllä munkin on myönnettävä, että ei olisi mitään sitä vastaan, mutta hetki on kyllä nyt vielä odoteltava, kun haluan saada nuo opintoni lopultakin valmiiksi... Eikä mieskään varmaan ihan just oo myöntymässä, kun tuo isompi asuntolainakin rupee pyöriin muuton myötä ja muutenkin ollaan tällä hetkellä enemmän hänen tuloillaan. Toivotaan kuitenkin, että teillä tärppää pian! Ja heti sitten kertomaan tänne kans!

Oon järkkäämässä nyt vauvakutsuja yhelle ystävälleni ja aika on menny suunnittelussa ja ajankohdan järkkäämisessä, kun ei meinannu löytyä kaikille sopivaa ajankohtaa. Meni muutenkin vähän myöhäseen, kun la on jo 17.5., mut toivotaan, ettei nyt lähe syntyyn ennen sunnuntaita...

Niilo on ruvennu kans nouseen tukee vasten ja mielellään käveekin jos vain joku viitsii talutella. Konttaa ei edelleenkään, on tainnu hokata paremmin tuon ylösnousun. Me ei olla vielä oltu pihalla ilman hanskoja, joten ei tuota Wilman ongelmaa ""kaikki suuhun"" toistaiseksi ole, lukuunottamatta hiekkaa hanskoista, jotka menevät tietysti myös suuhun.

Hei, kuinka paljon ootte jo antanu lapsen syödä itse omin käsin? Mä en o mitään ruokaruokaa antanu, mutta esim. leipää, kurkkua, eri hedelmiä paloina. Mietin vaan, että pitäiskö antaa sitä lämmintä ruokaakin sotata ite? Ja koskas lusikka annetaan omaan käteen?

Ihana kesäilma, kohta saa jättää haalarinki pois, ihanaa!!

Meillä on kokeiltu lusikalla syömistä... pelkkä lusikka menee kyllä hienosti suuhun, mut kun ruokalautanen tuodaan eteen niin lusikka lentää ja käsillä sotketaan, siitä ei kyllä suuhun mene mitään. Olen sitten antanut pitää pelkkää lusikkaa kädessä ja syöttänyt itse.
Olen kans antanut leipää. kurkkua, maissia, vesimelonia.

Ja nyt alkaaki olla ruoka-aika, joten syömään!

moi!

Tosiaan ihanaa kun kun on lämmintä ja aurinko paistaa.
Meilläkään ei mielä kontata mun jos äiti laittaa konttaus asentoon niin itse sitten työnnetään istumaan ja nopeesti siinä ei mee kauaakun jo istutaan mut ei vaan lähe siitä konttaamaan taakse päin ryömii jo sujuvasti. Meillä on ruvennut toi maito lakko loppuun ja on saanu maitoo ihan o.k jo alas. Kävin 8kk kehityskontrollissa (pienenä syntynyt) viime viikol ja siellä sanoivat et 5dl pitää mennä maitoo jossain muodos joka vrk niin sitten riittää.
Meillä on jäänyt ilta nokoset pois ne 1/2 tuntia pitkät joten nukutaan 20,30-0630 ja aamu päkkärit 9-11 ja sitten iltapäiväl 13-16 noi suurin piirtein.
Meillä ei oo menestys toi karkee ruoka ei mee alas niin ei mee mut sujuvasti tulee ylös se ei oo ongelma.

Me ei vielä olla menty hiekkalaatikolle mut puistos ollaan käyty keinumas ja kovasti tykätään.

Käytiin kattomas viikonloppuna kengiä Melinalle stoccalta mut koko on jotain 17 ja tosi kapee niin ei ollut. Onko jollain tietoo mistä sais? kun toi kävely äidin kanssa on niin kivaa... äitin selkä on kyl eri mieltä mut mitä ei tekis esikoisen eteen.

Mun tyttö kaveri haki multa tänään vauvan vaatteita kun heille on laskettu aika 17.6 esikoinen tosin otti vaan ne vaatteet mitkä menee pojalle äiti on 100% et on poika mut virallista tietoo ei oo joten tänne ei ole suunniteilla pikku kakkosta tai isoakaan (vannomatta paras).

hei miten tutin syönti teillä vielä menee meillä ei syödä enää päikkäreillä ja pikkasen on huomannut vähennystä yö unissakin kuin teillä? itse oon kuulema nakannut pois 7kk ikäsenä enkä kuulema huolinut enää vaikkä mutsi yritti kuulema tyrkyttää.....

Huomenna olis tarkotus mennä perhemessuille onko muita menos..

Hyvää viikonloppua kaikille ja antaa sanikan paistaa.MORO

Moido!Meillä Iida on nukkunu viimepäivinä vähän levottomasti sekä päivisin että öin.Katsoin suuhun ja näyttäis olevan ylä-kulmahampaat tulossa. Alhaalla kaksi hammasta nyt.Eroahdistustakin voi tietty olla ainakin osittain.Päivisin roikkuu usein puntissa kiinni ja paha paikka kun äiti tai isä lähtee ovesta ulos.Ensimmäiset sanat osataan jo:Lamppu ja heippa!Lamppu tuli ensin:näyttää samalla lamppua,kun sanoo.Sitä oikeen pelästyy,kun kuulee pikkuisen sanovan selvästi eka sanan :) Tukea vasten nousee seisomaan.Osaa heiluttaa,moikata ja Ollaan jätetty hanskat kokonaan pois,koska ne ei yli minuuttia pysy kädessä vaikka miten kiinni laittais.Ymmärtää sanan EI ja loukkaantuu aina sen kuullessaan.Tottelee kyllä mutta huudon kera ;)Hauskaa kesän jatkoa kaikille!!!!

Yhteistyössä