¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

mie jos tekisin juustosen kanakeiton, laittasin siihen kasvissuikaleita(pakaste pussi), vettä, kasvisliemikuutio, kolmenjuustonkermaa ja sit tietty niitä kanoja :D . superhyvä ja nopee!! hmm.. pitäsköhän muuten tänään tehäkii tota!!!

Miulla on nimi tytölle ja pojalle, enemmän se tytönnimi polttelee, ku niitä roikkuvia osiakaan ei löytyny siellä ultrassa :D , mutta mies ei oo vielä sanonu niihin juuta eikä jaata.. esikolta meillä oli nimi valmiina alusta asti, mutta nyt ahistaa ku se ei suostu sanoo mitää.. onhan se paria ehdottanu, mutta nekin vissiin puolihuumorilla, tai mie en ainakaan niitä nimiä anna :LOL: . enköhän mie tahtoni läpi saa, toistelen sitä tytön nimee aina välillä kotona, ni kyllä se sen mieleen varmaan painuu, eikä pois lähe =)
 
Jee, meidän netti taas toimii. Nyt pääsen taas tiiviimmin osallistumaan keskusteluun. :)

mairo :hug: , onneksi tuo vaiva voi korjaantua , mutta ihan varmasti säikäyttää ja mietityttää.

Mä selasin yksi ilta nimikirjaa ja kirjoittelin parhaita nimiä lapulle. Pojan nimiä tuli katseltua ,jotenkin on niin poika-olo. Unissakin olen usein nähnyt ,että vauva on poika. Kylläkin viime yön ultrassa vauva oli tyttö :) . Samapa tuo ,mutta hassuja nuo unet. Toivottavasti huomisessa ultrassa asiaa selviää. Me mennään koko porukka sinne. Saa nähdä viihtyykö tyttö ,kun aika on lähes päiväuniaikaan. Saavat mennä tyttö ja isä sitten odotushuomeeseen leikkimään ,jos tyttö alkaa "kiukutteleen".

Jaahas alampas laittaan ruokaa ,kun talkoo väkeä taas raksalla hommissa.
-Poni ja Manteli 19+1
 
Heti aluksi kotiäidille iso rutistus :hug: Tuntuu ihan kamalalta, kun ette tunnu pääsevän tuosta piinapenkistä millään. Paljon paljon jaksamista lisätulosten odotteluun :hug:

poipi: Täällä kans tuttu juttu tuo raskausdementia... Ja ettei se riittäis, että unohtelee jo kesken lauseen mitä on just sanonut tai sanomassa, niin tuntuu, että toi ns. "älykkyyskin" on päässyt putoamaan pahemman kerran pakkasen puolelle :LOL: Mm. töissä välillä yksinkertaisimmatkin asiat, joita on suorittanut jo monta vuotta, on ihan ylitsepääsemättömiä. Onneksi edes mies saa revittyä näistä tilanteista kaiken mahdollisen huumorin aina irti :D

Tatjana: Onnittelut tyttöuutisista =) Ihanaa kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin ja liikkuukin vilkkaasti. Mulla oli myös nt-ultrassa istukka edessä ja ihan kohdunsuun reunalla, jolloin lääkäri sanoi, että pitää vielä tarkastaa rv30 tilanne synnytystavan vuoksi. Nyt rakenteessa oli istukka kuitenkin noussut jo turvallisemmalle alueelle. Luulen, että se sullakin nousee, kun maha vielä kerkiää lisää kasvaa.

Bella-Lumia: Mulla kans syke nousee välillä ihan mitään tekemättäkin reippaasti yli sadan. Lenkkeilytkin on pitänyt himmata rauhalliseksi kävelyksi, kun pulssi huitelee muuten ihan pilvissä ja tuntuu, että happi loppuu.

Meillä on tytölle nimi josta molemmat tykkää, mutta pojan nimestä ei oo vieläkään löydetty yhteistä säveltä. Ja kun siellä ultrassa ne kivekset näytti olevan, niin kai sitä kalenteria pitää alkaa selaamaan oikein urakalla :D

Elmerillä on ollut vauhti päällä viimeisen vuorokauden. Ajattelin, että yöllä on tosi rauhallista, kun eilinen päivä meni potkiessa ja pyöriessä, mutta yöllä se meno vasta alkoi... Nyt aamulla onkin liikkeitä tuntunut harvakseltaan, kun yöllä sateli pieniä potkuja jatkuvalla syötöllä. Varmaan poitsulla unihetki menossa ;)

kaneliomena ja Elmeri 21+2
 
Eliisa80: Tässä ois yhdenlainen kanakeiton ohje: Perunoita, kasvissuikaleita (pakaste), kanajauhelihaa tai broileri fileesuikaleita, kanaliemikuutio ja puoli pakettia Koskenlaskijajuustoa sekä tietysti vettä. Mausteiksi paprikajauhetta ja currya. On hyvää :p

Ei olla sen koommin nimiä mietitty. Pojalle tosin on nimi jo valmiina mutta tytölle ei.

miija 21+2
 
Moiks!

Oltiin pojan kanssa kaupungilla, kierrettiin vaateliikkeitä ja ihania vaalean punaisia tuli osteltua pikkuselle. Ja itelle ostin kasan alusvaatteita, mä oon ihan hulluna Seppälän hauskoihin aluspöksyihin ja liiveihin. :D

Sit pyörittii parilla kirpparilla, mut ei ollu mitää ostettavaa niillä. Koitin ettiä josko tos lasten kirpputoril ois ollu vaunuja tai turvakaukaloja, ku yleensä siel on hyvät valikoimat, mut nyt oli niin vähän ja huonoja.

Nimistä: meil on valmiina tytölle nimi. Pojallekkin ois varmaan hyvä joku keksiä, jos se sieltä putkahtaaki ja sekottaa pakan ihan täysin. :LOL:

Nyt pitäs lähtee tekee ruokaa. Jauheliha perunasose laatikkoa, miehen toivomuksesta. =)

Päivän jatkoja masuille ja mammoille!! :wave:

HooÄs ja Pimatsu 20+6

 
Meillä on tälle tytsylle yksi nimi tiedossa, siihen pitäisi keksiä joku sopiva toinen nimi myös. Ja eihän se ollenkaan varmaa vielä ole annetaanko hänelle juuri se nimi, tuo minulla on ollut mielessä jo kauan mutta pitää katsella muitakin vaihtoehtoja.

Kiva kun Tatjanan vauvalla oli kaikki hyvin ultrassa, hän taisi vain haluta säikäyttää vanhempansa silloin aiemmin :)

Tänään taas vaihteeksi hypistelin vaaleanpunaisia vaatteita kaupassa... Ja eilen :) On ne vaan niin ihania :heart: Olen jo pojankin vaatevarastoista erotellut sellaiset vaatteet mitkä menisi tytöllekin. Tuli niitäkin ihan mukava kasa, mutta paljon on vielä ostettavaakin.
Saisi vaan vielä päätettyä että ottaisiko sen äitiyspakkauksen... Siinä mikä nyt on jaossa, näyttäisi olevan ihan kivasti tytöllekin sopivia vaatteita, mutta tietysti se uusi olisi kuitenkin vielä kivempi :) Kai minä sen kuitenkin otan...

Kai minä menen lykkäämään kanat uuniin!

Lilli ja Tiitti 21+1
 
Kertopaakas, missä myydään netissä uusia kohtuuhintaisia äitiyshameita? Joku perusmalli. En tahdo mistään löytää, alkaa jo toivottomalta näyttää. Joko hirmu kalliita tai valikoima niin pieni, ettei just ne mallit miellytä...
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa. Joka päivä lueskelen mutta huonosti saan kirjoitettua. Mutta nyt on ainakin kerrottavaa, eilen oli nimittäin meilläkin rakenne UÄ. Kaikki rakenteelliset asiat olivat kohdallaan, ja kasvu viikkojen mukaista joten mikäpä sen hienompaa. Sukupuoleksi kätilö sanoi 70% varmuudella tytön =D Joka kerta jalkoväliä (alapuolelta muuten) katsellessaan oli samaa mieltä, häpyluun kaari eikä mitään uloketta mutta ihan varmaksi ei kuitenkaan uskaltanut sanoa.

Me mennään myös vielä 4D:hen viikolla 24 (sanoivat ettei kannata mennä heti kunnallisen perään, jotta on sitten uutta kerrottavaa ja nähtävää). Siellähän se selviää sitten 100% varmuudella.

Kaiken kaikkiaan vointi on erinomainen, töissä vaan kypsyttää ja lomaa odotan jo kuin kuuta nousevaa.

Esikoinen on super-suloinen kun toteaa joka päivä että 'äidin masussa on vauva', ja että 'paijata saa nätisti'.
 
Ainiin, se vielä että rauhoitti paljon kun kätilö vakuutti että kyllä mut otetaan vakavasti synnytyksen aikaan kun eka lapsi on niin hyvä referenssi mega-pika -synnytyksestä. Mulla suurin pelko on nimittäin että ehdin ylipäätään sairaalaan vaikka asutaankin alle vartin ajomatkan päässä... ja että kiire otetaan tosiaan vakavasti (siskoa eivät meinanneet toisen kohdalla viedä heti sairaalan ovelta saliin, jossa menikin sitten vain 5min ennenkuin lapsi oli syntynyt..)

sk 20+3
 
Moro kaikille!
Tuo hiiva on varsin yleistä näin raskausaikana ja johtuu ihan puhtaasti niistä ah, niin ihanista, hormoneista. Kun limakalvot kuivuvat, niihin saa herkästi tulehduksen. Hullua on, että vaikka valkovuotoa on vaikka toisille jakaa, niin silti limakalvot kuivuvat :) Mulla on ollut hiiva kertaalleen joka raskaudessa suunnilleen samoilla viikoilla. Ja ainakin mulla nyös iho kuivuu joka puolelta niin, että aina saa olla rasvaa pintaan lykkimässä. Noh, eipähän hiukset rasvoitu!

Siitä napanuora -jutusta vielä. Napanuorahan on lankapuhelimen puhelinjohdon näköinen. Hyvin elastinen, mutta jäykkä ja yleensä vain n. 40cm mittainen. Silti se hyvin usein menee vauvan kaulan ympärille ilman mitään komplikaatioita. Mulla on ollut molemmilla lapsilla napanuora kertaalleen kaulan ympärillä ja löysätty synnytyksessä. Kuopusta kun olin synnyttämässä, mulla oli huonekaverina ensisynnyttäjä-äiti, jonka vauvalla oli ollut 1,5m pitkä napanuora ja kolme kertaa kaulan ympäri!!! Olivat tarjonneet jo salissa kunnon kermakakkukahveet :LOL: Kaikki on siis mahdollista. Joskus harvoin vauva voi kuristua/tukehtua napanuoraansa, kun se menee tiukasti vauvan kaulan ympäri/vartalon ympäri estäen vauvan oman verenkierron. Ts. vauvan aivot eivät saa happea oman verenkierron mukana. Täytyyhän sen hapen päästä siitä napanuoran suonista sinne vauvan aivoihin, sydämeen ym. Selvittikö asiaa Hemuli?

Omaan napaan ei ihmeitä. Masu paisuu kuin pullataikina, ruoka maittaa erinomaisesti, samoin kaikki herkut :p . Syksyllä saa kuntoilla sitten urakalla. Maanantaina on vihdoin se rakenneultra, ihanaa :heart: ! Illalla jumpalle kuluttamaan mustikkapiirakan+kermavaahdon kalorit .

Bonus 19+4

P.S. Hemulille myöhästyneet synttärionnittelut! Kyä oot jo vanaha!
 
heippa vaan!

täällä edelleen kipeinä, töissä ehdin olla tänään tunnin ja sitten meinas taju lähteä, mustu jo silmissä ja meinasin kaatua mutta sain tarrattua kassanreunaan kiinni. Asiakkaalle totesin vaan että apua mutta ei tainnut tajuta mitä meinas käydä. Sain sen jonon jotenkin sumussa purettua ja kun tuli toinenkin kassa niin lähdin rahaa vaihtamaan ja sanoin kassatoimistossa oleville mitä meinas käydä ja toinen heistä lähti käyttämään työterveydessä.

Labranäytteet ottivat ja hb oli laskenut eilisesta (silloin 108) niin 101! Kuukausi sitten neuvolassa oli 114 joten nyt on rajussa laskusuunnassa. Rautatabletteja pitäis muistaa nyt syyä oikein urakalla (tai siis sallittu määrä tietenkin mutta muistaa syyä kumminkin) Crp-näytettä ei löytänyt ja en tiiä ottiko labra sitä sitten vahingossa ollenkaan mutta nieluviljely oli negatiivinen. Kurkkua silti polttaa koko ajan ja heijastaa kipua oikeaan korvaan. Sairaslomaa sain kolme päivää ja maanantaina olis tarkotus mennä töihin jos olo on jo ok. Alan olemaan jo kurkkua myöten täynnä tätä sairastelua. Välillä olo on jo ihan ok ja sitten taas alkaa.

Pää tulee kipeäksi tässä koneella joten koitan päästä huilaamaan. Mies lähti hakemaan mun siskon kanssa mun töihin jäänyttä autoa ja kestää jonkin aikaa ennenkui on kotona lapsia paimentamassa, siihen asti täytyy vaan sinnitellä. Miehet jotenkin jänniä kun ei ymmärrä yhtää jos ei selitä juurtajaksaen omasta olostaa ja sitten kun tajus niin sanoi että koita nyt huikata ja olla rauhassa. Kumpa nyt tajuais ja tekis jotain sen eteen että saan huilattua ja oltua rauhassa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja salamanteri85:
jes mibaze! oonki ollu ainoa rollon edustaja täällä, kiva et tulit mukaan!
Itse asiassa asustelen Kittilässä, mutta Rollossa olis tarkotus synnyttää ja siellä käydään äitiyspolilla tarkkailemassa vauvan kasvua tuon diabeteksen vuoksi.

Mutta nyt laskamaan yhtälöitä ja verrantoja, huomenna olis matematiikan koe....

mibaze ja Ponteva 21+5

 
Mammaliinille jaksamista, koita saada levättyä.
Mua kans pelottaa toi Hb laskeminen, koska sairastin muutama vuosi sitten aikas rankan anemian. Toivottavasti nyt pysyisisivät arvot kohdallaan

Meillä on molempien nimet valmiiksi mietittyinä, oltiin kyllä sen suhteen ihan samalla aaltopituudella miehen kanssa. tyttööhän sieltä veikattiin, mutta on se pojan nimikin mietitty.

Poika oli melkein koko päivän koulussa. Puolituntia ennen päivän päättymistä ope soitti, että poika oli käyny koululääkärillä ja se oli määräs reseptillä gavisconia tohon mahakipuun. Mahakipu kylläkin loppui heti kun kotiin pääsi, että jotenkin tuntuu että se on vaan psyykkistä mahakipua, mutta jos se lääke jollain tavalla edes auttais ja olihan hän nyt melkein koko päivän koulussa, edistystä =)

Mulla on sitten tosiaan siitä aamusta asti pyyhkiessä tullu sitä hailakan punasta verta. Supistellu on todella paljon ja pistänyt sillain oudosti vasemmalle puolelle tohon kohdun kohdalle. Kauppaan sitten tyhmänä lähdin kun mies on taas pitkän päivän töissä, oli todella pahat kivut siellä ja ajattelin jo yhdessä vaiheessa etten selviä täältä millään kotiin asti. Kyllä sitten selvisin ja otin yhden särkylääkkeen, se vähän autto mutta kai tässä on lähdettävä päivystykseen kun mies tulee. Neuvolasta sanottiin ettei mitään vaaraa ole, pitää ottaa vaan vielä rauhallisemmin, jos alkaa oikein kunnolla vuotaan niin sitten heti pitää lähtee lääkäriin. Prinsessa ei ole paljonkaan liikkunutkaan koko päivänä, oon jotenkin tottunut siihen että se on aikas kova liikkuun ja nyt on ollu tosi hiljasta.

Mutta nyt täytyy mennä ruokkiin lapsi ja antaan sille lääkettä, taas tuolta huuteli että on maha taas kipee :(

Hyviä vointeja kaikille

salah ja prinsessa 18+3
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Huomenna olisi rakenneultra ja en vielä osaa sitäkään jännittää. Olen tätä palstaa lukenut ja yhdellä jos toisella supistaa sieltä ja täältä ja on kaikenlaisia tuntemuksia, niin on tullut sellainen olo, että olenko minä outo tapaus, kun ei pahemmin missään mitään tunnu. Mahassa kyllä myllerrys käy, kun tyyppi pitää bileitään, mutta en minä ole mitään supistuksia tuntenut, joskus saattaa vähän vihlaista, mutta sekin suht harvinaista.
Ainoa mikä minua vaivaa on iskias ja sekin on vanha vika, eikä johdu pelkästään tästä raskaudesta, sillä mulla oli viime vuonna sama vika ja silloin aloin käymään osteopaatilla ja vaiva saatiin kuriin, mutta nyt kun en ole käynyt tänä vuonna ollenkaan, niin johan se on alkanut vaivata.
Tosin mulle terveydenhoitaja kyllä sanoikin, että ei noita supistuksia vielä pitäisi tullakaan, kun sillekin sanoin, että en minä ainakaan moisia ole huomannut olleen.

shihtzu + pikku apina 20+3
 
Pitkästä aikaa minäkin taas. Nyt jo yli puolenvälin, nyt meneekin viikot ja päivät vähän nopsemmin kuin alussa =)

Nimiä ei olla vielä kovin mietitty ja kun ei tiedä kumpi on tulossa. Unessa olen monesti jo synnyttänyt ja vauva on aina ollut tyttö, mutta muuten on enempi poika-olo, saapi nähdä sitten. Tytölle olisi varmaan nimi joka käy meille molemmille, mutta jos tulokas on poika luultavasti odotetaan kunnes oppii puhumaan ja kysytään sitten mikä sen nimi on :LOL:

Ihan alkuraskaudessa poltin muutaman tupakan, mutta nyt olen pystynyt olemaan polttamatta, tsemppiä niille jotka sen kanssa taistelee! Alkoholia en ole juonut mitä nyt uutena vuonna pikkuisen kuplivaa maistellut, nyt olen toisinaan alkoholitonta olutta juonut (vaikken muuten oluesta edes pidä) ja tuntuu että sekin nousee päähän, heh..

Minä tilasin yhdet farkut lemonkids.fi:stä (vai olikohan .com), maksoi 59 euroa, lyhyt käyttöikähän niillä on mutta voihan se olla että tulee joskus vielä tarvetta tai sitten annan siskolle kun rupeaa lisääntymään =) ja nyt ne on mulla suunnilleen joka päivä jalassa että käytettyä tulee.

Hyviä vointeja kaikille! Tervetuloa uusille, iso pino meitä onkin jo :flower:

Mairo: muistan lukeneeni jostain vauva-tai kaksplus- lehdestä jossa oli seurattu erään äidin odotusta ja hänellä myös ultrassa todettiin vauvalla molemmat munuaisaltaat liian suuriksi, vaivaa seurattiin ja syntymän jälkeen osoittautui ihan harmittomaksi. Toivottavasti teilläkin!

miranth 20+3
 
aukku tilasin täältä http://www.mamabella.fi/ sellasen mustan puolihameen, joka on tosi rento, ja samalla siisti sillai, että sillä voi edustaa. Se on tehokäytössä.

Ruåtsissa on käyty, löytyi aivan ihana mobile meidän pojalle :)

irtis 20+1
 
Pikaseen piipahdin...

mairo, mulla itsellä oli vastasyntyneenä molemmat munuaisaltaat laajentuneet. En tiedä miten sen totesivat enkä usko että 80luvun alussa on ollu ultratkaa niin hyviä (jos niitä on ollu sillon ollenkaa), että olis jo odotusaikana ilmenny mun äitille. Ei niistä mitää vaaraa/haittaa oo mulle ikinä ollu, ei vauva eikä näin aikuisenakaan. Kai se tilanne korjaantuu itsestään. Ja ihan normaali tapaus musta kai on tullu... :D :whistle:

Nyt Teho-osastoa töllöttää.

Öitä!! :wave:
 
Irtosora: Kiitos kovasti vinkistä, just sellaisia malleja, joista haaveilin! Tein heti tilauksen :) . Olenkin nyt vasta äippävaatteita ruvennut käyttää, kun alkaa kiristää entiset, silti ihmiset ei vieläkään monet tajua edes tutuista, et ootan!!!

salah: tpoivottavasti vuodon syy selviää ja kaikki ois kunnossa :hug:
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista ja "halauksista"!
Onhan siinä tosiaan positiivista se että pääsemme vaavia kurkkaamaan useammin kun ollaan seurannassa. Ja täytyy vain toivoa että asia korjaantuisi vielä massussa ollessa.
 
Huomenta!

Eilen illalla pikkunen potkas ekan kerran niin kovasti, että tuntu kädessä :heart:
Kovasti se on myllänny tosiaan jo useemman viikon, mutta nyt vasta onnistuin tunteen kädessä =)

Mullakaan ei oo ilmenny minkäänlaisia supistuksia, ainoot vaivat on toi selkä ja iskias, mitkä on julmetun kipeet :/ Lääkkeitä tosiaan menee päivittäin ja sängystä ei meinaa päässä ylös. Uutena ihanana ystävänä kulkee päivittäin toi häpyluun (mikä lie) kipuilu, kävellessä eritoten on kipee. No ehkä se joskus helpottaa :)
Mieliala onneks on jo jonkin verran parempi, vaikka vaikeeta viäkin toisinaan on.

Nimistäkin ollu puhetta, meillä ei oo kyllä hajuakaan mikä pienen nimeks tulee, ei niin minkäänlaista mietettä! Esikosta oli valmiina molemmat nimet hyvissä ajoin, mutta nyt en tiä.

Jokos te ootte miettiny kummeja? En muista onko ollu puhe...
Me tiedetään kaks joita pyydetään, mutta neljä haluaisin tällekin, niinku esikollakin on. Pyydetty ei olla viä.

Mutta muumit loppuu kohta, joten neiti kaipaa kohta huomioo =)

E+M 20+4
 
Huomenta kaikille

Tänä aamuna ei ole verta enää tullu, en sitten sinne päivystykseenkään eilen lähteny. Ajattelin odottaa aamuun ja kattoo sitten tilannetta uudestaan. Yöllä prinsessa liikku aikas paljon. Siitä on tullu siis yöeläjä :) . Joten nyt on hyvä olla ihan rauhallisilla mielin :)

Esikoisen kanssa oli taas kerran ihan sama show :( . Mulla alkaa oleen voimat ihan lopussa. Täytyy maanantaina soittaa perheneuvolaan ja kysellä neuvoja sieltä. Mä jo vähän narrasin sitä ja sanoin että meen ite töihin ens viikolla, jos se vaan on tajunnu että mä oon kotona että voi aina tulla kesken päivän sieltä kotiin kun täällä on joku. Kyllä alkaa olla keinot vähissä. Katotaan nyt kauan se siellä tänään on.

Kummeista ollaan kaksi jo päätetty, ei olla ihan varmoja otetaanko muita. Se varmaan päätetään sitten vasta lähemmin sitä hetkeä.

salah ja prinsessa 18+4
 
Huomenta!

Hitto, mul menee käpy noitten supistusten kanssa: eilen illal tuli yks just nukkumaa käydessä ja sit niitä sateli pitkin yötä. Ei tehny niinkää kipeetä, mut heräsin joka kerta siihen painontunteesee ja kun vatsa on ihan kivikovana.
Olis ihan kiva päästä lääkäril käymää, sais kattoa ettei tuolla alhaalla vaa oo tapahtunu mitää vielä. :/

Esikko vetelee vielki hirsiä! Oli hereillä aamummalla ku isäntä lähti töihin, sit tuli mun viekkuu ja edelleen koisii. No nukkukoot, ku on ollu kipeenä ja yöunet on ollu mitä on, ni jos nyt keräilee sit voimia äitin kiusaamista varten. :whistle: =)

Jos menis aamupalalle nyt, ni sais syödäkki rauhassa. Joo niin teen.

Heipat!!

 
neitiperho
Onpas taas parissa päivässä kovasti tekstiä ilmestynyt.

Tänään taas tuli reippaana herättyä seiskan aikaan. On se taas ihana nukkua omassa sängyssä parin työyön jäljiltä. Päättötyötä oon yrittäny nyt väsätä oikein urakalla. Mistä vaan siihen saisi kunnolla puhtia ja intoa?? En sitten yhtään tiedä. Mitään mielenkiintoa kun ei ole, mutta vaihtoehtojakaan ei ole jos haluaa saada koulusta paperit joskus ulos.

Eilen käytiin miehen kanssa kiertämässä vaunuliikkeitä, että olisi helpompi valita tulevat vaunut. Nyt sitten päädyttiin Herqulekseen. Tuli samalla silmäiltyä turvakaukaloakin siinä. Sitten innostuin tekemään ensimmäiset ostokset pikkuselle. Hankin pinnikseen pehmusteet, lakanat, peiton, patjan ja verhon :heart: Mies meinasi tuoda tänään heti sängyn tullessaan porukoiltaan. Vähänkö hauskaa laittaa vähän jo huoneeseen jotakin valmiiksi...vaikka kieltämättä vähän edelleen tuntuu, että nyt jo!! Taidan olla vissiin vähän turhan innokas....

No jos nyt en sitten taas vielä hankintoja enempää tekisi. Tänään olisi kampaajakin, ihanaa. Taas mielen virkistystä saa. Meinaan nimittäin laittaa lähes vuoden paussin jälkeen mun tuuhennuksen takaisin. Mä aikoinaan jäin siihen ihan koukkuun, mutta häämatkan jälkeen lopulta siitä luovuin. Nyt sitten pari päivää sitten sain idean laittaa se takaisin. Tänään siis sen saan. Minäkö hieman äkkipikainen haluamisteni kanssa. Mies eilen alkoi myös tuumimaan, että kumpaakohan meitin pikkunen tulee, että toivottavasti on yhtä rauhallinen kuin hän (minä kuulemma en rauhallinen ole :/ ), mutta yhtä kaunis kuin äitinsä :heart: Nimet meillä on valmiina nöpönenälle ollut jo pitkän aikaa, poikanimi oli selkeä alusta lähtien, mutta tyttönimeä piti pidempää miettiä. Mutta mieleiset silti löytyi. Mies tosin ristinyt alusta lähtien maha-asukin "Iinekseksi". En vaan hirveesti tuota nimeä ole käyttänyt kun jotenkin hölmö jos onkin poika.
Kummitkin me aikoinaan jo päätettiin yhteistuumin. Mun sisko miehensä kanssa ovat toiset kummit ja miehen hyvä ystävä vaimoineen toiset. Se jotenkin oli selkeä jo alusta lähtien. Me kerettiin kaikki miettiä valmiiksi kun tätä pienokaista tosiaan jouduttiin odottelemaan se puoli vuotta ennen kuin tulostaan ilmoitti. Hieman innokkaita kun alkuun jo oltiin :D

Mutta nyt naaman suoristukseen, että kehtaa tuonne......lumipyryyn :kieh: lähteä.

Heipat mammoille :wave:

ps. hui minkä romaanin taas aikaiseksi sain
 
heippa!!

hirmu kiirus töissä.. lähetään tänään mökkeilemään vklopuksi, eli miuta ei näy eikä kuulu!! jos vaikka jollekkin sattuu tulla miuta ikävä :D

miulla oli aamulla ihan hirmu turvonneet silmät..?? johtuukohan piilareista, ku oon niitä vielki käyttäny, vaikka ei tunnu hirmu hyviltä enää iltapäivän aikoihin.. tänää en sitte uskaltanu laittaa ollenkaan, ja aattelin vklopux jättää ne kotii, ni saa silmätki levätä!!

Miullakaan ei oo yhtään supistuksia.. välillä kyllä juimasee tosta mahan pinnasta, jos menee johonkin ihme asentoon tai roikottaa poikaa..mutta se on niin lyhyt kestone tunne, et en usko sen olevan supistus.. esikolta miulla ei myöskään ollu ollenkaan harjotussuppareita..oon varmaan sitten kummajainen :D . nuo häpyalueen kivut on kyllä täälläkin tuttuja, ja eikö ne oo just niitä liitoskipuja :D ?? kysyy vanhakonkari, ku ei miulla esikolta ollu mitään tälläsiä..

mut maha ainakin kasvaa!! ja vaavinen potkii jo lujempaa, tänään ollu kyllä vielä aika hissukseen, mutta eiköhän tuo taas virkisty ku iltaan kohti mennään!!

Nyt töitä ja sit mökkeilemään!!

Äiti lpr 21+3
 

Yhteistyössä