¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Mä kans passiivinen kirjoittelija, vaikka luenkin muiden kirjoitukset.
Kurja ilma meinasin valmistella huomista äitilapsipiiriä, kun meillä on sellainen. Kuopusta ei oikein nyt saa nukkumaan missään, kun tottunut ulkona ja vaik tuohon parvekkeelle ei suoraaan kovasti myrskäkään, mut tuulen tuiverrus kuitenkin häntä häiritsee. Hän pelkää imuria, joten tarttis saada jotenki nukkumaan, muuten tääl on kun sikolätti, kun huomenna väki tulee :/.
Mun masuasukki on ollut aika hissukseen, en paljon liikkeitä tuntenut. Rakenneultra on ens viikolla. Hienoa, et monilla iloisia uutisia :) .
 
Hui, tänään on se jännittävä päivä, et mulla alkaa kv-harjoittelu! Tuossa puolen tunnin päästä pitäis lähtee kävelee, kun on taas koko päivän suppaillut siihen malliin, et täytyy varata kunnolla aikaa, etten ainakaan itse aiheuta lisää suppareita. Mulla on niitä ollut jostain viikosta 12-13 alkaen, välillä suppailee koko päivän, välillä ei tuu yhtään. Eipä ne täällä (Norjassa) pidä niitä ollenkaan pahana, enkä oo sit jaksanut itekään niistä stressata, kun eivät kuitenkaan oo kipeitä.

Hih, jos te kaikki passiiviset kirjoittajatkin oisitte kirjoittajia, niin montakohan sivua/päivä tänne tulis tekstiä?? Nytki tässä maaliskuun aikana tullut jo 30 sivua!

Mulla on ollut 2 käyntiä lääkärin luona ja kerran kätilöllä, viikoilla 8, 12 ja 15. Ensi viikolla on kätilö (19+2) ja ultra (19+3). Sen jälkeen en varmaan täällä enää käykään kun kerran lääkärillä tai kätilöllä, kun toukokuun lopulla palataan Suomeen. Kerran on kuunneltu vauvan sydänäänet, kertaakaan ei vielä ultrattu, tai ees tehty sisätutkimusta noista jatkuvista suppailuista huolimatta... että täällä ei tosiaan stressata!

Tänään kaupassa kolhasin mahani aika lujasti ostoskärryyn ja vähän kyllä jo ehdin säikähtää... onneks vauveli on vähän liikkunut sen jälkeen... ei kai nuo iskut nyt vielä aiheuta mitään, mut oon melko varma, et just sillä kohdalla mulla on istukka, mihin osaan mahaa kärry osui (siinä on alusta asti tuntunut joku möllykkä). Viime raskaudessa mulla oli istukka aika samoissa kohdissa ja sillon hoettiin koko ajan, et varo mahaasi, kun on istukka noin "huonossa" kohdassa = suoraan edessä. Taaempana se ois vähän paremmassa turvassa.

Peilistä katoin itteeni aamulla suihkun jälkeen - ja onpas lantio levinnyt! Siis mullahan on oikee tiimalasi vartalo nyt (huolimatta superisosta mahasta!), kun on tissit ja lantio niin kasvaneet! Uskomatonta, mut tossa alkukuusta ostetut uudet rintsikatkin alkaa jo tuntua liian pieniltä... kaupassa näytti seuraava koko NIIIIIN isolta, et ajattelin, etten sellasii tarvii ikinä... mut pitää kattoo, onko se lähdettävä vielä niitä ostamaan...

Mut nyt alan valmistautua lähtöön... kotiäidille tsemppiä tulosten odotteluun! Mulla on yhdellä hyvällä ystävällä kromosomivirhe, mikä on todella harvinainen koko maailmassa. Tytöillä voi olla vaaraton (kuten hänellä) ja voi elää normaalia elämää, poikalapset kuolee jo kohtuun... mut jotenki tän ystävän takia mulle on tärkeintä että saan elävän lapsen, joka pystyy elämään ilman koneita ja laitoshoitoa, jos olis edes sen verran terve! Nyt oon vähän tullut siihen aatokseen, etten ees ultrassa kysyis sukupuolta, toisaalta ois kiva jännätä elokuulle asti!

Hemuli 18+4(?)
 
Nonnih...tältä lähti ääni kokonaan ja ei tuu nyt työnteosta mitään :| Saikkua ois ens maanantaihin. Noh nyt ainakin jaksaa levätä, kun olo on ihan kauhee.

Tuntuu et kaikilla muilla on jo ollu ultra ja me joudutaan odottaan ens maanantaihin...jännittää vähän, että kertooko ne täällä ees sukupuolta. Vähän ollaan kuultu huhua etteivät kovin mielellään. Äitikin jo oli, että mitä sitä turhaan kyllä hekin ties jo että sä olit tyttö. Tuntuu, että välillä vaatteetkin on tosi selkeesti tytöille tai pojille.

Jaha kait tää menee lepämään taas. Nukkusinkin vasta sellaset 4 tuntii tos :D

Mä muuten löysin just eilen kivat tummat (tosin melko kapeelahkeiset, mut mahtuupa vaikka saappaisiin sisään) farkut nimenomaan Lindexistä. Tosin tuntuu, että täällä o melkeen parempi valikoima ku monessa muussa ison kaupungin Lindexeissä.
 
Moi!
Rakenneultrassa käyty ja kaikki on niin kuin pitääkin!:) Pikku Mötkylä siel vähän liikuskeli, ja meni hetki että saatiin pää mitattua.:D Ei mitattu mitään muuta kun pää.. Eikä painoa tai sukupuolta kuulemma "näe vielä näin aikaisin", tyhmää kun tietää et se näkyis mut kun täällä tuo ainoa ultraaja ei sitä ala katsomaan tässä vaiheessa. Noh, sitten viimeisessä ultrassa ehkä!:) Pään mitta vastasi viikkoja 19+6, eli la:a ei muutettu.

Psykologian koe oli tänään, nyt katsomaan Ylen abitreenejä mitä ne sanoo niistä tehtävistä ja "oikeista" vastauksista!!

Selkäsärkyinen Upp3 ja potkiva Mötky 20+1 :heart:
 
Tääl missä mä kävin ultrassa ni se otti mittaa myös vartalosta ja viel oli yks mitta, oiskohan se sit ollu sääriluusta, en muista enää :ashamed: vaiks tänää kävin kans ultrassa, iskee taas tää raskaus dementia, vaivaako se muita? vai oonko mä ainut?
 
Miulla on dementiaa ja tavarat ei pysy käsissä!!

Ja meillä, lappeenrannassa rakenne ultrassa mitataan pää, vartalo, pää-permitta(kai), reisiluu(kai) ja noitten perusteella tekee painoarvion! sitten katotaan selkäranka, aivot, sydän ja sen kammiot(tai jotain), ja sitten noita sisäelimiä muitakin!

meiän vaavi on pitäny koko illan sellasta hytkyn hytky jumppaa :heart: !! ei ne vaan tunnu käteen asti.. tota vararavintoa kun on tossa päällä, ja kaipa se istukkakin estää niitä.. mutta ei se haittaa, kunhan vaan liikkuu!!!

kotiäitille hirveesti vielä tsemppiä ja voimia tulosten ootteluun!! voin vaan kuvitella miten inhottavaa tuo oottaminen on..

en nyt muista muuta kommentoitavaa!

hyvää yötä masuille ja meille äiteille!!
 
ainiin sitähän miun piti valittaa, ku miun haarukset on ihan julmetun kipeet.. sillon viime pe päivällä käytiin 2 tunnin kävelylenkki, välillä huilittiin ja välillä vähän reippaammin.. ni sen jälkeen miulla on ollu alapää kipee.. siis varmaan nyt ne liitoskivut iski.. tylsää, ne ei yhtään näytä et ne helpottais, melkeen kipeemmät on nyt ku vkloppuna.. voiko nuo vielä helpottua, vai kestääkö koko loppuajan?? esikolta en muista et ois ollu..
 
salah voimia sulle sinne koululaisen kanssa!! inhottavia tuollaset kiusaamiset :'( toivottavasti helpottaa, kun pääsee uuteen kouluun!

poipi kyllä dementtia vaivaa ja se vaan pahenee ja imetys aikana et tajuu mistään mistään

:LOL: täällä ukko on välillä ihan hermona mun aivotoiminnan kans(jos sitä ees on) jostain joskus lukenet et pari vuotta synnytyksestä sitä olis taas "normaali" minähän en ole ehtinyt normalisoitua edellisestäkään :LOL:

Neuvolassa oli harjoittelija ja oli hauskaa kun se ei saanu sydänääniä kuuluviin, vaikka vaavi potkiskeli kunnolla! aika tarkkana sen dopplerin kans vielä pitää olla.. millin sit sitä siirsi, ku sanoin mistä liikkeet tuntuu nii heti löyty syke.

iltapalaa ja nukkumaan :D öitä!
 
Jokohan sitä uskaltautuisi täältä taustalta kömpiä esille ....varsinkin kun tänään käytiin rakenneultrassa, jossa kaikki näytti olevan kunnossa.
Eli täällä siis laskettu aika olis 2.8 ja synnytyspaikka LKS, Rovaniemi. Viikkoja tänään 21+4.

Edellinen raskaus 2006 todettiin keskeytyneeksi vkolla 11 , oli ollut jo kolme vkoa siellä elottomana, joten tällä kertaa on ollu "hieman" pelokas olo.
Jospa sitä nyt uskaltaisi alkaa nauttia tästä odotuksesta täysillä :)

Ja saatiinhan me 95%:n varmuudella selville sukupuoli, ja poika siellä lääkärin mukaan köllötteli :heart:, siippa oli ihan innoissaan =)

Ainoa ns. ikävä asia tässä odotuksessa on ollut, että olen jo ihan alussa joutunut insuliinille raskasuajan diabeteksen takia. Kiitos ylipainon, PCO:n ja perintötekijöiden. Onneksi olen jo suht hyvin oppinut tuon ruokavalion ja insuliinin määrän yhdistelmän, ja saanut arvot pysymään kurissa melko hyvin.

Katsotaan kuinka kerkeän (lähihoitaja opinnot kesken) ja uskallan alkaa täällä kirjoittelemaan, lukemassa olen käynyt jo pitemmän aikaa :)
 
Käytiin tänään rakenneultrassa ja itkuhan se tuli kun selvis että vaavilla on liian iso toinen munuaisallas. Joudutaan seurantaan ja seuraava ultra jo 4 viikon päästä.
Voi olla että asia korjaantuu itsestään tai on muuten "lähes" harmiton, mutta silti kauhee huoli ja hätä tuli ja heti miettii miks just meidän vaavilla piti jotain olla, miksi kaikki ei voinut olla täydellisen hyvin... :'(
 
Täällä yks ekan vaihtopäivän jälkeen, pakko päästä jonnekin kommentoimaan... :LOL: Mieskin tulee vasta tunnin päästä kotiin. Hienosti meni, suu vaan on kipeenä nyt, kun en oo noin paljoo ennen joutunut puhuu norjaa ja enkkuu ja niissä suu kuitenkin käy eri tavalla, mitä jos suomea puhuu! Tuleepa nyt sit treenattuu kasvolihakset uuteen uskoon :D

Mairolle paljon tsemppiä :hug: ! Koita olla murehtimatta liikaa, asioilla on tapana järjestyä! Mibazelle myöskin tsemppiä kovasti - ja tervetuloa mukaan!

Vauva on tänään taas liikkunut paljon, tuolla vaihtopaikassa pääsin/jouduin heti kättelyssä parin tunnin palaveriin poliisien kanssa, pohtivat paikallista nuoriso-ongelmaa... siellä kun en ihan hirveesti ollut koko aikaa perillä, mistä puhutaan (pelkkää norjaa hirveen nopeesti) oli hyvin aikaa kuullostella liikkeitä ja naureskella sitten itekseen :D Varmaan jo miettivät, et onpas tolla hauskaa itekseen...'

Ja tuo oli lohduttava kuulla, et aivotoimintaki VOI normalisoitua siinä 2v synnytyksestä. Mä oon kuullut sen vaan surkastuvan raskausaikana, mut siis vielä on toivoa "toipua normaaliksi" :LOL:
 
Yötä! :) mä vielä kukun ja aamuun töihin.. Semmosta tulin vaan kertomaan että mä oon hormonihirviö.. Itkukohtaukset on alkanu, tänää ku piti alkaa siivoon, ärsytti jo valmiiks kun mies on jättäny kaikki hujan hajan, niin sit kissa pudotti kukan, ettekä usko minkä itkukohtauksen sain.. :D kissa lähti karkuun ja kovaa.. :D maha kasvaa kovaa tahtia ja kiristää, alkaa arpia varmaan tulemaan siltä tuntuu! Tsemppiä kaikille ultra asioissa ym! Ja tervetuloa uudet, meitä on jo miljoonia.. :D nyt maate! Katham ja poju 21+4
 
Huomenta!
Heräsin sitten 1,5 tuntia ennen kellon sointia, argh..
Huomenna olis se kauan odotettu rakenneultra+4d, jännittää!! Toivottavasti kaikki on hyvin..

Profiilissa päivitetty massukuva, kauhee, mikä pallero se jo onkin..:D

Pelottaa, että tulee iso vauva, kun isänsä on ollut niin iso syntyessään.
Vaikuttaakohan lapsen isän syntymäpaino siihen, mitä jälkeläisestä tulee? Vai määräytyyköhän se äidin mukaan? Kokemuksia? :)

Maha kasvaa niin hiljalleen, ettei ole mulle mitään liitoskipuja aiheuttanut. Vauvalla ollut nyt pari hiljaisempaa päivää, liikkeitä tuntunut tosi lievinä pari kertaa päivässä. Eilen illalla sitten ennen unille menoa antoi kuulua itestään hetken oikein kunnolla..:D Silti minäkin mietin, että miksi se liikkuu noin vähän - helpottavaa lukea, etten ole ainoa täällä, eli ehkä se sit on ihan normaalia :)
 
jes mibaze! oonki ollu ainoa rollon edustaja täällä, kiva et tulit mukaan! mulla opinnot myös kesken, parturi-kampaaja sellaset mut ne saa nyt jäädä kesken vaikka olisin valmistunut tän vuoden jouluna.

mies ollut kipeenä mut ei se vaan näköjään mulle tartu sitte millään, oon ollut kyllä harvinaisen terve tänä raskausaikana et vissiin tuo vaavi pitää äiskän terveenä:)

seksistä sen verran et täällä pitää aina välillä toppuutella tuota miestä, sen mielestä mie tietenki oon kahta ihanampi ku alkaa tuo masu olla esillä ja koko ajan pitäs olla touhuilemassa:D mulla meinaa olla paikat jotenki tosi hellinä nyt joten on siinä rajalla et tuntuuko hyvältä vai kamalalta. noh, eiköhän se siitä!

oon polttanu välillä enemmän, välillä vähemmän 15 vuotiaasta asti, välillä ollu pitkiäki taukoja ettei oo polttanu mut lopetettiin kumpikin kun alettiin yrittämään. mulla ei tehny tiukkaa ollenkaan mutta varmasti johtuu siitä et en määrällisesti paljoa polttanutkaan päïvittäin. alkoholista sen verran et en oo ikinä ollu kova ottamaan, mulla meinaa tulla noita lisälyöntejä paljon enemmän ja sit paniikkikohtauksia myös jos on kovin humalassa, niin ei oikeen ole haluttanu vetää kännejä moneen vuoteen. muutenki tykkään enemmän semmosesta et istuskellaan ja jutellaan ja otetaan muutama jossain.

jaha, vielä olis 8 yötä rakenteeseen. ai miten niin ootan innolla?:D mies on ihan pähkinöissään ku se haluaa niin kovasti kans tietää kumpi siellä on vaikka tietää kyllä et ei me sitä välttämättä saaha tietää. toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva on yhteistyöhaluinen:D

hyvää loppuviikkoa mammoille ja massukoille, mie lähen syömään!
 
Huomenta!!

Mairolle tsemppiä, ja onneksi on vaan noin "harmiton" löydös teidän vauvalla. varmasti kaikki menee hyvin, ja pääsethän useammin kurkkimaan masuun, miten siellä voidaan!!

Kathamille, mie olen myös hillitön hormoni hirviö.. onnex mies on kanssa yövuorojen aikaan täys apina, ni ollaan sitten yhdessä :kieh: .. tosin ei oo kivaa jos koko aika kiehuu.. mutta tunteet on heitelly kyllä tässä raskaudessa ihan hirveesti.. eikä helpota yhtään et mein poitsulla alkaa vissiin joku hemmetin 4v. uhma tai jotain ku joka asiasta narisee ja ei anna periksi vaikka hälle selittää perinpohjasesti miksi näin.. ei vaan äiti pysty aina olemaan viilipytty.. no onnex on niitä hyviäkin hetkiä ja nauretaan paljon, niin eiköhän tää tästä. kunhan tuo mies vaan jaksais vielä reilu 4kk.. aatella.. alle puoli vuotta ni pitäs olla nyytti kainalossa :heart:

Ja se nyytti piti eilen illalla hillitöntä jumppaa, ja potkas pari kertaa kylkee miuta ja mie en voi sietää jos miuta koskee kylkiin.. onnex tuolta sisäpuolelta se ei tuntunu niin hirveeltä, ja siihenhän voi laittaa käden vastaan. Mutta rupes jo näyttämään siltä, et kohta alkais kuitenkin näkyä päälle päin!!

Työt taas odottaa tossa pöydällä..ei jaksais taas mitenkään alkaa töihin..

palataanhan taas =)

Äiti lpr 21+2
 
Täällä taas ollaan koneella.

Esikoisen sain huutavana lähteen kouluun, koko eilis päivä meni itkiessä, on niin avuton olo jotenkin. Millään ei haluis toista sinne pakottaa, mutta pakkohan siellä koulussa olis käydä. Katotaan tuleeko tänään kesken päivän pois, vai pitääkö ope sen loppuun asti. Sillain vähän sovittiin, mutta ei sitä tiedä.

Eilen kun tehtiin siellä lääkärissä sisätutkimus, ni taas alko tulla hiivan oireita. Laitoin sitten heti lääkettä illalla ja nyt aamulla tuli sitten verta, onko ihan normaalia? Mulla ei aikasemmin oo ollu juurikaan hiivatulehduksia, mutta nyt tän raskauden aikana koko ajan. Mulle on tehty sisä kautta kaksi ultraa ja molempien jälkeen tullu ja heti nyt. Sais nyt ton prinsessan liikkumaan ni tietäis että siellä ei mikään ole muuttunu.

Kohta tulee noi kaupungin äijät kattoon meitin kämpän ilmastoinnit kuntoon ja varmaan tarkastaan että täällä on kaikki muutenkin hyvin sen homehomman takia.

Mairolle kovasti jaksamisia, kyllä siellä kaikki varmasti on ihan hyvin :hug:

salah ja prinsessa 18+3
 
Eilen illalla siis oli se rakenneultra. Vauvalla oli KAIKKI oikein hyvin eikä mitään vikaa ainakaan löytynyt, huh!! Ultrahoitaja sanoikin, että vauvaa ei ainakaan voi moittia liikkumisesta, eli riehui masussa ihan kivasti (mitä ei tehnyt maanantaina ollenkaan) :heart: Laskettu aika pysyi samana, kun tämän ultran mukaan oli vain 2 päivän heitto eteenpäin (viimeksi heitti 6 pvää). Seinäjoella mitattiin ainakin pää, vartalo, reisiluu, pää-perämitta (en varma), selkäranka, aivot, sydän ja mahalaukku. Mulle ei sanottu vauvan pituutta eikä painoa :'( Sanottiin, että ei niitä täs vaiheessa oikein näe, joopa joo :kieh:

Hoitajan mukaan jalkovälissä ei missään vaiheessa näkynyt mitään vehkeitä, joten :heart: TYTTÖ :heart: olisi ilmeisesti tulossa!!!!

Ei se ultra kuitenkaan ihan hyvin mennyt. Löytyi sieltä yksi ongelmakin :/ Mulla on tällä hetkellä istukka etuseinässä lähellä kohdunsuuta :'( Jos se ei siitä siirry myöhemmin, niin neuvolatädin mukaan alatiesynnytys ei tule onnistumaan, kauheeta. Sain toukokuun lopulle uuden ultra-ajan ja sillon vielä katotaan tuo istukan paikka. Toivon tosiaan, että se olis siirtyny ja sais synnyttää normaalisti niinkuin muutkin kolme lasta. Ehkä sillon vielä varmista tuon vauvan tulevan sukupuolen uudelleen ja jos on sillonkin tyttö, niin ehkä jo sit uskallan ruveta vaatteita pesemään ja laittamaan valmiiksi...

Voih, yhdeksäksi pitäis jaksaa vanhimmat lapset viedä kerhoon ja hakea 12 pois. On siinä aina oma vaivansa, mutta onneksi osaavat itse pukea :LOL: 2-vuotias aina tekee mulle tinkiä ja menee pöydän alle piiloon, kun pitäis johonkin lähteä ja pukea :snotty:

Päivitin profiiliini uuden kuvan!! Se on aika hassu kuva, nimittäin sain eilen mukaani vauvan jalkapohjan kuvan, jossa näkyy varpaatkin kivasti. Käykääs kurkkaamassa ;)

Tatjana80 ja rv 20+6
 
salahille, koittakaahan jaksaa pojan kanssa.. noi on tosi vaikeita asioita.. toivottavasti koulun vaihto auttaa. yhden vastaavan jutun tiedän.. en vaan viitsi kirjottaa täällä siitä..

hiivasta en osaa sanoa.. miulla ollu vaan yhden ainoon kerran, sekin ennen raskautta, kai ne limakalvot voivat olla kuivempia ja herkistyä, mutta mie ehkä kysyisin asiasta vaikka neuvolasta, varmuuden vuoksi.. oonkin välillä vähän hysteerinen =)

Tässä sen taas näkee, töitä piti alkaa tekee, ni täällä mie edelleen roikun :D
 
Ihanaa Tatjana, että kaikki oli hyvin!!! Ja kuva on kyllä sulonen :heart: , myö ei saatu mitään hyvää kuvaa rakeenteesta, ku eihän se vaavi enää ruudulle mahdu!!
miullakin istukka eessä, mutta onneksi riittävän korkeella, ja luulis, että siullaki nousee, ku maha kasvaa kuitenki koko ajan :D , toivotaan parasta!!
 
Huomenia!

Jaa-a, huomenna olisi sitten rakenneUÄ Naistenklinikalla. Vähän jänskättää, kun nyt mun pitää mennä sinne yksin ja julkisilla, (en tunne Helsinkiä kovin hyvin, olen ihan turisti):Dkun mies lähtee tänään illalla ajamaan länsi-rannikolle, kun hänellä huomenna klo11.00 työhaastis. Kumpaakaan aikaa ei saanut vaihdettua, joten mies ei nyt pääse ultraan ja minä en päässyt kotikonnuilla käymään. Noo, parin viikon päästä sitten....
Toivottavasti tuolla masussa on kaikki hyvin. Aion kyllä kysyä sukupuolta, kiinnostaa niin hirveästi.

Pitäis varmaan soitella pian neuvolaan, vaikka neuvola-aika mulla 9.4. , että kuinka nopeasti mahtaa lääkäri ajan saada, kun tuntuu, että noita allergiaoireita meikäläisellä jo on. Kai neuvolalääkäri kirjoittaa reseptit troppeihin eikä työterveyslääkäri? Ja mitä troppia sitä edes näin raskaana ollessa saa syödä, eikai mikään olisi hyvä. Ja sitten on vielä tuo korkea syke, kun se alkaa välillä ahdistamaan. Verenpaineet on ihan OK, mutta pulssi...se sitten hakkaa. Välillä kun menee illalla pitkäkseen niin ihan kurkussa asti tuntuu, kun sydän hakkaa. Ei mitään miellyttävän tuntusta.

Mutta mutta...kai se pitäisi alkaa laittautumaan päiväkuntoon. Onneksi nyt on vapaata ja menen vasta sunnutaina yövuoroon.

Bella-Lumia 20 tasan:)
 
nea hm:llä ja elloksella ainakin mammavaatteita ja onhan noita nettikauppoja kauheesti muitakin mut taitaa olla aika kalliita... ite oon hennesiltä melkein ostanu mitä oon ostanu tai sit kirppiksiltä ja eri liikkeissä tuntuu olevan ihan eri valikoimat, toivottavasti löydät jostain hyvät =)

mairo onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa löytyny, yritä ajatella asia niinpäin, toivottavasti ens ultrassa on jo kaikki hyvin :hug:

onnea kaikille ultrassakäyneille =)

salah toivottavasti helpottaa pojan koulupelko, inhottavaa varmasti pakottaa toinen menemään kun pelottaa, jospa se koulunvaihdos auttais

kotiäidille jaksamista edelleen tulosten odotteluun :hug:

jaahas pitäis ruveta varmaan miettimään jotain ruokaa tällepäivälle.......... kuka muuten joskus täällä mainitsi juustoisen kanakeiton, kuulosti hyvältä :p mahtaisko saada reseptin =)

elliisa ja pikkuruinen 21
 
Voi kun jotkut on ahkeria kirjottelemaan =)
Olin tiistaina rakenneultrassa ja kaikki näytti pikkuisella olevan hyvin. Sukupuoltakin yritettiin katsoa mutta vaavi pitikin reitensä niin tiukasti yhdessä että ei sitten saatu selvyyttä asiaan..joten jäädään jännittelemään vielä sitä asiaa.
Kuviakin saatiin useampi mukaan, mutta vain yhdessä vauva näkyi lähes kokonaan, muut kuvat oli reidestä, säärestä ja päästä, eli niistä mistä otettiin tarkempia mittojakin.

Flunssa vielä vaivaa jonkin verran, mutta parempaan päin jo..liitoskivut ovat aika kovia ja sängyssäkään ei pysty kylkeä kääntämään voivottelematta.. :(

Oletteko mammat jo nimiä miettineet? Itsellä kun ei välähdä mitään harkittavia nimiä mielessä..täytyy varmaan alkaa selaamaan ahkerammin netistä jos pistäisi silmään joku kiva nimi =)

Päivän jatkoja, kesämassu 20+2
 

Yhteistyössä