¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Tatjana80, ole ihan rauhallisin mielin. Vauvalla on voinut olla uniaika juuri ultrassa ja silloin sydänkin lyö rauhallisemmin. Sanoiko lääkäri mitään sykelukua, paljonko se sydän löi? Muistelen, että normaalin alaraja on 120. Rakenneultrassa joka tauksessa tutkitaan myös sydän erittäin tarkasti.

Liikeistäkään en vielä näillä viikoilla olisi kauhean huolissaan. Minulla pian viikkoja 22 ja erittäin harvoin tunnen muksauksia. Ultrattu on jo useasti, että tiedän kaiken olevan kunnossa. Vauva vaan on sellaisella asennossa, että en niitä tunne. Poikittain, jalat ja kädet minun selkärankaan päin.

Loppuraskaudessa nuo liikelaskennat sitten korostuvat. Täälläkin on tänään kirjoitettu noista napanuorajutuista. Ne alkavat oireilla yleensä ensin liikkeiden vähyytenä. Se perustuu siihen, kun hapensaanti vaikeutuu, vauva vähentää liikkumista, jotta käytettävissä oleva happi riittää aivojen toimintaan.

Meidän vauva kuoli siis napanuorakomplikaatioon. Napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri + vartalon ympäri. Synnytyksen käynnistyttyä vauva laskeutui synnytyskanavaan ja napanuora kiristyi niin, että hapensaanti estyi täysin.

Hemuli80, vauva ei siis varsinaisesti tukehdu. Kun napanuora kiristyy/jää puristuksiin, niin verenkierto estyy, siinä syy napanuorasta johtuviin kohtukuolemiin.

Joka neljäs vauva syntyy napanuora kaulan ympärillä, aika yleistä siis. Mutta vain harvoille siitä aiheutuu mitään ongelmaa. Muutama vuosi takaperin näitä tapauksia oli 52/vuosi. Eli erittäin harvinaista siis. Synkästä aiheesta kirjoittelen, mutta nämä on niitä asioita, joille me emme voi itse mitään.

Alkuraskaudessa miehen kanssa puhuttiin, että nyt ei hommata mitään vauvatavaroita valmiiksi. Kuinka ollakaan, eilen hän sitten alkoi puhumaan, että pitäiskös sitä pinnasänkyä ja vaunuja sitten ruveta katteleen. Että eihän sitä voi elää sillä ajatuksella, että tämäkin vauva menee taivaaseen. Heräs varmaan todellisuuteen, että se on hän, joka joutuu niissä kaupoissa sitten ravaamaan, kun minä istun kotona ja imetän tunnin välein. Huomasin kyllä netanttilan myyvän ihan kivan näköisiä pinnasänkyjä. Pitäiskös tilata sieltä, niin saa melkein kotiin asti tuotuna ja plussapisteet kaupanpäälle. :LOL:

Maanantaina neuvolaan, niin saan paperit äitiysavustusta varten. Uskaltaakohan sitä pakettia avata? Viimeksi (kohtukuoleman jälkeen) sairaalan sosiaalihoitaja tuli huoneeseen sanomaan, että sen voi palauttaa, jos sitä ei ole avattu. Niin, kukapa ei äitiyspakkausta olisi avannut vielä rv 40+1. Pyydän anteeksi, jos tämä musta huumori loukkaa jotain, mutta meillä se on keino selvitä eteenpäin.

Scala rv 21+4
 
tatjana jospa pikkuinen nukkui just sillon kun ultrattiin, ei meidänkään vaavi rakenneultrassa kauheesti hötkyilly enkä muutenkaan tunne mitään kuperkeikkoja tai vastaavia, ihan potkuja vaan, toivotaan että kaikki on hyvin kuten varmasti onkin :hug: tsemppiä huomiselle =)

uusia oli taas tullu mukaan monta, paljon onnea ja tervetuloa joukkoon =)

eccu jaksamista arkeen :hug:

mistäs täällä onkaan keskusteltu =) kaikki oon kyl kukenu mut en vaan oo jaksanu kommentoida mitään omasta puolestani, tuntuu että toi väsymys vaan taas yltyy, voi kyllä johtua noista öistäkin kun poika ei edelleenkään nuku kunnolla, mutta energia ei tunnu riittävän mihinkään...
tupakkaa en oo koskaan polttanu enkä ymmärrä rehellisesti sanottuna miks kukaan polttaa, varsinkaan rakausaikana tai muutenkaan, en vaan tajua mut se on vaan mun mielipide =)
alkoholin suhteen on raskausaikana ihan nollalinja mikä ei oo vaikeeta kun en muutenkaan juurikaan juo, ehkä pari kertaa vuodessa. mul on vaan nää herkut paheena :D

Onkos muilla muuten vielä tollasia kummallisia kipuja tuolla mahan sivussa, kun mulla on useempana päivänä tuntunu sellasta inhottavaa kipua ala- tai ylämahalla tossa sivussa,välillä ei pysty kunnolla käveleenkään, et oisko vieläkin jotain kasvukipuja vai jotain vakavampaa, no ensviikolla neuvola jospa siellä sitten kysyn jos vielä tuntuu

ihanaa ilmeisesti saadaan pitää noi brio kombit jotka meillä on ollu lainassa, ne on ollu tosi hyvät ja säästäähän siinä kivasti kun ei tarvi ostaa ja luultavasti ei oteta äitiyspakkausta kun on jo kaks ja vaatteitakin aika paljon, oon yrittäny nyt kovasti pohtia et mitä kaikkee tarvii ostaa, mutta ehtiihän tässä vielä =)
ai niin seksiasiaa piti vielä kommentoida, juu ollaan ehkä kerran harrastettu, ei vaan kumpaakaan kiinnosta, et ihan normaalia että miehelläkin voi mennä halut raskausaikana, enkä usko että se niinkään ulkonäköasioista johtuu, kyl ne kaikki palautuu sitten jossain vaiheessa, ne halutkin =)

voikaa hyvin

eliisa ja pikkuruinen 20+5
 
Tatjana80 Me kun oltiin rakenneultrassa viime viikon ke,ni vauva ei liikkunut ollenkaan,koska nukku. Ultraaja joutu tönimään mua mahaan,jotta saataisiin tarvittavat mitat ja muut,koska vauva ei tosiaan liikkunut kun sen verran että suoristi hetkeks jalat ja laitto ne saman tien ristiin et ei vahingossakaan nähä kumpi tulee :LOL:

Toivotaan,että kaikki on hyvin siellä paljon :hug: :hug: sulle!
 
äiti lpr: Vähän oon jo tänään ollut helpottuneemmalla mielellä sen eilisen takia. Vauva on onneksi suht aktiivisesti aamusta asti myllännyt masussa, kuten nyt tässä koneella ollessanikin :heart: Olisko tosiaan sitten ollut eilen vauvalla menossa uniaika, kun ei juuri liikkunut ja sydänkin löi hitaammin. Mene ja tiedä....

Scala: Ensin terveyskeskuksessa se lääkäri meinasi, että olis vauvan sydämensykkeen kuullut ja olis lyöny vaan jotain 92 kertaa/minuutissa. Sanoin lääkärille, että mahasta ei kyllä kuulu yhtään mitään, kun MÄ en itse ainakaan kuullut koko ääniä :'( Ja aina on neuvolassa kuuluneet niin selvästi, että koskaan ei oo epäselväksi jäänyt. Sairaalassa sydänäänet siis löytyi heti, mutta mulle ei kukaan sanonu paljonko ne lyö minuutissa enkä tajunnu itte kysyä asiaa. Se hoitaja ei kuitenkaan kuunnellu ääniä kuin ihan muutaman sekunnin ajan vain. Ultrahoitajakaan ei sykkeestä puhunut mitään paljonko oli minuutissa.

Tuli tuossa käytyä suihkussa ja kummasti virkisti taas hetkeksi mieltä. Onnea ultriin kaikille ja toivotaan, että kukaan (minäkään) ei saa sieltä huonoja uutisia.
 
Kylläpäs miulla on nyt paljon asiaa :D . noista liikkeistä vielä, että eilenkin mietin miksi on niin hiljaista, mutta sen olen huomannut että vähänkin vilkkaampi päivä, eli kaikki vapaa päivät, niin vauva on enempi paikallaan, kun työpäivän aikana istun vaan paikallaan ja teen koneella tai muita paperitöitä. sen takia töissä on "ihana" olla ku vaavi saa rauhassa melskata. eilenki alotettiin aamusta kyläreissut käytiin 3 paikassa ja sitten välillä vaan kotona syömässä ja pesee pyykkiä ja taas mentiin, niin eihän niitä liikkeitä huomaa ja vaavikin varmaan on enempi paikallaan ku äippä riehuu menemään!!

On tuo kyllä kauheeta aatella noita kuolema juttuja.. mutta niillehän ei vaan mahda mitään, ja pitää toivoa että menisi vaan kaikki hyvin.. ite oon pienesti taikauskonen tai jotain, mutta en oo vielä tehny mitään valmisteluja vaaville.. en oo kyllä kerennykään, mutta silti ei jotenki vielä uskalla uskoa että oikeesti meille tulee vauva!! tää aika on menny niin nopeesti, että ei oo tosikaan. mutta kerkeehän nuo valmistelut tehä sitten kesälomallakin ku se alkaa sitten kesäkuun alussa!!

Nyt töihin takas.. en vaan osaa pysyä täältä pois.. toivottavasti jaksatte lukea näitä.. :D
 
Oon kuullu että joku lääkäri on erehtyny vauvan ja äitin sykkeestä?? aika paha moka, mutta mahdollista näköjään.. toi 92 vaan kuulostas siun sykkeeltä ja sehän kuuluu heikommin. ei miullekaan ultrassa oo ikinä sanottu sykkeitä, voiko niitä ees siitä kuvasta laskea??

Ja hyvä että oot jo paremmalla mielellä!!
 
Päiviä kaikille ja tervetuloa uusille :hug:

huh olipas tullut juttua pääsiäisen aikana! hyvin meni työaikaa lukemiseen :LOL: Vaavi mahassa taitaa jumpata aikalailla tänään, joten työt vähän väliä keskeytyy... ja kun nyt tarvittas vielä n. kuukausi keskittymistä (tilinpäätösaika) Niin sitten voisi ottaa rennommin. Mutta näköjään pikkuinen on päättänyt toisin! :headwall:

Niin sitähän miun piti kommentoida, että lomaltapaluu raha perustuu juuri siihen että palataan töihin lomalta. Ja se on sopimus kysymys milloin se maksetaan, mutta jos se maksetaan ennen lomaa ja ei sitten palaakaan enää töihin niin sen joutuu palauttamaan. Se kuuluu lakiin, johon ei voi vaikuttaa. Ellei sitten tietenkin ole superkiva työnantaja, joka ei välitä moisista. Mutta enpä ole vielä törmännyt... ja siis riittää, että päiväksi vaikka menet takaisin, kunhan vain menet.

Elisa80: Miulakin oli noita kipuja (on välillä vieläkin) Otin yhteyttä neuvolaan, jossa sanottiin että ne johtuivat arpikudoksesta (vatsatähystyksellä leikattu endometrioosi vuosi sitten) kun kuulemma se ei veny samalla tavalla kuin muut paikat. Toinen juttu oli myös että vauva tykkäsi peuhata juuri sillä alueella, varsinkin hän on jo aika "iso" niin tuntuuhan se jos haluaa kovin vaihdella asentoa kohdun ahtaimmissa paikoissa! :) Aina kannattaa kysyä neuvolasta, jos vähänkään miettii jotain. Sitä vartehan he ovat :hug:

Mutta jos nyt jaksaisi tehdä vielä töitä vähän aikaa, ja sitten kotiin katsomaan mitä mies on saanut aikaan remontissa. Oli niin kiva lähteä töihin kun toinen vaan käänti kylkeä :/

Tsemppiä kaikille masunkasvattajille

Ainiin ja minä myös olen eriitäin kiinnostunut tietämään minkälainen se uusi pakkaus on, tosin haen varmaan sen uuden kun saan vanhasta pakkauksesta vaatteita veljeltäni. He kun saivat 3 pakkausta (kaksoset)

Terkuin Pippuri ja "Nestori"
 
Tatjana, meidänkin tytsy oli rakenneultrassa hyvin hissukseen, ei liikkunut juurikaan koko ultrauksen aikana.
Mutta hän mekastaa sitten muuten ihan kiitettävästi. Poika ei kylläkään näillä viikoilla juurikaan itsestään ilmoitellut, joten taitaa harvinaisen vilkas tapaus olla tulossa nyt. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa teidän pienellä, ja varmasti onkin!
Tosiaan, tuo syke kyllä kuulostaisi sinun sykkeeltäsi eikä vauvan... Muistan vaan synnytyksessä kun piuhoissa makoilin kun oli aika ponnistella, se kone otti välillä minun sykkeen vahingossa hetkeksi ja se oli juuri tuota 90 luokkaa.
Ettei vaan lääkäri olisi erehtynyt sykkeestä, todella ammattimaista...

äiti lpr, meillä on ultrassa otettu myös syke. Sen voi tosiaan laskea siitä kuvasta, siihen tulee ne vauvan sykkeen "käyrät" ja kone sitten laskee sykkeen. Näin täällä päin ainakin...

Varasin tänään 4D-ultraan ajan ja se olisi sitten 24.4. Raskausviikkoja on silloin 25+1 joten ihan hyvä ajankohta pitäisi olla. Muistin että se olisi ollut halvempi kuin 163 euroa :eek: Mutta eipä tuo haitanne, kerran sitä vaan eletään ;)

Tänään on kyllä ollut hirveä hedari :/ Ei ole kyllä päänsärkyä ollut ollenkaan tämän raskauden aikana mutta nyt sitten yllätti. Voi kyllä johtua huonoista yöunista, kun poika herätteli ekan kerran jo puoli seitsemän aikaan ja muutenkin yö oli minun osaltani yhtä pyörimistä...

Jakselemisia kaikille!

Lilli ja Tiitti 20+6
 
Heippa kaikille!
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. verenpaine oli edelleen alhaalla eli 98/56 ja vaavin syke 150 paikkeilla. Kovin neiti potkiskelee. Painoa oli tullut noin 300g/viikko. Sf mittaa hoitaja ei vilä ottanut ja samoin ei ottanut vieläkään hb:tä kun sanoi että on silloin ollut niin hyvä kun se otettiin.
Rakenne ultraa en ole vielä tilannut, sen tilaan sitten kun olen saanut lapsivesi tutkimuksen tulokset jotta tiedetään pitääkö se tilata omaan sairaalaan vai pitääkö mennä tyksiin. No huomenna ollaan viisampia jos vaikka tämä piinaava odotus loppuisi tulosten suhteen. Huomenna ne pitäisi olla valmiit, hiukan hermaostuttaa kun tietää että huomenna aamulla puhelin voi pirahtaa jos on tulokset slevillä.......

pysykäähän terveinä kaikki tai tervehtykää nopeasti ne jotka ovat flunssan kouriin joutuneet. Sitä on paljon tällä hetkellä liikkeellä.

Tervetuloa myös uusille masuille
 
Moikka kaikille!
Tatjana80, ihan varmasti vauvalla on kaikki hyvin!
Oisko kellään siun tutulla esim. sitä kotidoppleria, jolla saisit kuunneltua vauvan sykettä ja mielenrauhaa? Miulla se oli ennen liikkeiden tuntumista jokapäiväinen kaveri. Ja olisin varmaan ollut hermoraunio ilman sitä, nolottaa myöntää.. :ashamed: Nyt, kun noita muljahduksia tuntee, niin ehkä 1x/viikko on tullut kuunneltua. Tänään viimeksi, kun vauva tuntui muljuvan melko vähän.

Pakko kertoa.. Tiedän ihmisen, joka käytti kierukkaa ja kuukautisia ei ollut moneen kuukauteen tullut. No, meni lääkäriin, jossa häneltä jostain kummasta syystä ei otettu raskaustestiä mutta terkkari kuunteli, josko vauvan sydänäänet kuuluisivat. Ja sieltähän ne navan korkeudelta muka kuuluivat ja tutulle kerrottiin, että hän on raskaana. Ko. henkilö on siis todella ylipainoinen ja siksi esim. sisätutkimus ei onnistunut..:/

Nooh, aika varattiin ultraan, jossa todettiin täysin normaali, pieni kohtu, ei vauvaa lähimaillakaan. Ei myöskään kohdunulkoista, ei edes kesken mennyttä raskautta, ei yhtään mitään. Että sellainen erehdys voi täällä Suomessakin tapahtua. Uskomatonta..Eli lääkärit ja hoitajat ovat myös hyvin erehtyväisiä..

Mitäs muuta tänne, eipä erikoista. Voinnissa ei kertakaikkisen mitään mainitsemisen arvoista :D Tympii öiset vessareissut, joiden jälkeen en meinaa saada unta.

Perjantain 4d:tä odottaen pieniananas ja neiti-ilmari 20+0
 
tänään oli rakenneultra!kaikki oli pikkuisella loistavasti!sukupuolikin saatiin selville, mutta sitä en paljasta täälläkään, kun ei sitä muillekkaan paljasteta :p
pikkuinen painoi 304 grammaa ja liikehti mukavasti koko ultrauksen ajan..pujahteli karkuun.kaikki mitat olivat hyviä ja ultran mukaan viikkoja olisi nyt 20+3.. eli ois 6päivää edellä mitä on mun viikot nyt.laskettua aikaa ei kuitenkaan muuteltu.
oli isäkin niin polleana kun pääsi pientä ekaa kertaa katsomaan pientä :heart:
ajatar ja vekara 19+4
 
Heissulivei kaikille!

Tatjanalle voimia! Toivotaan että kaikki olisi kumminkin hyvin!

Itellä raivostuttava päivä ollut... lapset vaan tappelee koko ajan!! Ulosmeno kesti kauan kun ei suostuttu pukemaan ja sitten ulkona vaan pukittiin toisia kumoon ja pienempi yritti juoda kuralammikosta! HUOH! Nyt sitten taas tapellaa.... Kunhan isäntä kotiutuu joskus (ylitöissä ilmisesti ja sillä horapäällä taas jäänyt puhelin aamukiireissä keittiö pöydälle joten en saa edes kysyttyä koska tulee) niin lähden vähän kaupungille tuulettumaan!

Maito on loppu ja en saa edes kahvia keitettyä--- no täytyy kestää!

Supisteluja on mullakin ollut nyt kolmena päivänä ja just muistui taas että kuopuksen odotusaikana en rv 24 jälkeen juuri liikkunut lenkille tai muualle kun heti alkoi tuntua alapäässä inhottavalle ja aivan kuin vauva olis potkinut suoraan sinne. Nyt siis tänään rv 20 tasan ja vähän kauhulla oottelen jos alkaa taas samanlaiset vaivat niin mitä tulee töissä käymisestä?! Kaks kuukautta pitäis jaksaa vielä... ei huvittais kyllä jäädä saikullekkaan kun jään kumminkin varhennettuna lomille. Niin ja suonikohjut!! Voi että ne on raastavia ja levottomat jalat! Yks paha kohta on tullut oikean jalan nivusiin tai tuonne ylös. Sain äidiltäni tukisukkahousut mutta illasta oli sitten niin tukala olo että saa nähä pystyykö niitä käyttämään.

Nippailuja ja muita tuntuu joka puolella mahaa ja välillä on tosi ähky olo, varsinkin iltaisin. Onko muilla näillä viikoilla ruokahalu kasvanut?? Täällä vauveli taitaa ottaa kunnon kasvupyrähystä kun mulla koko ajan nälkä ja kuljen kaapilta kaapille. Oltiin mun vanhempien luona nyt pääsiäisenä ja äiti leipoi pullaa ja sain vielä pussillisen mukaan... nyt oonkin sitten syönyt toistakymmentä pullaa muutaman päivän aikana! Yleensä en syö ollenkaan pullia tai no silloin harvoin kun sattuu kotiin kun äiti on leiponut mutta ite en voi allergiani takia leipoa ja kaupan omissa on monesti "kiellettyjä" aineita.

Tätini joka on veikannut monelle vauvan sukupuolen raskausaikana oikein (mullekkin edelliset) oli kanssani samaa mieltä että poika olis tulossa mutta paremmin osaa sitten vielä vähän myöhemmin sanoa, saas nähä mitä ultrassa näkyy jos näkyy! Kiva olis jos se olis poika vaikka tyttökin on tervetullut! Tytön nimeä ei oo mielessä mutta pojalle keksin nimen jolle mies ei kylläkään heti kuultuaan lämmennyt. Kai niitä pitäis kohta alkaa miettiin että tietää mitä laittaa siihen ensitietolomakkeesseen (tai millä nimellä nyt olikaan) ja jos sais jo hyvät valmiiksi ettei mene ristiäisiä edeltävään iltaan jälleen!

Niin, uusille tervetuloa! Montakohan meitä on jo nyt yhteensä? onko kukaan perillä?? Meidän lisäksi on tuttavapiiriini syntymässä toukokuusta lokakuuhun 12 vauvaa. Serkulla on edellisenä päivänä laskettu aika. Palstailetkohan täällä?? :p

No nyt taidan koittaa mennä suihkuun jos se piristäis ja sitten valmistautuun ampasemaan samasta ovenraosta kun mies tulee! ;)

Jaksamisia kaikille!
 
mammaliini: täällä toinen josta on tullu kamala syöppö.. kyllä öähtee paino nousuun.. se ei ole ihme kyllä vielä noussu yhtään kiloa, eikä tarviis noustakkaan ku on ylimäärästä mut varmasti neuvola täti ens kerran pyörittelee silmiään ku tämä tyttö hypähtää vaaalle. :ashamed:
 
Mä koitin laskea meijän elokuiset, ni sain lukemaks 106! Pitää selata sivuja vähän taakkepäin, siel on joitain lukemia, mitä vähän aika sit laskettii. =)

MUOKS. 15.3. oon laskenu että meitä oli 105. Ainaki muutama tullu lisää joukkoo sen jälkee.
 
Ehtoota!
Täällä ollaan päivä keksitty kaikkea muka-tärkeää puuhaa, ettei tarvis viimeistä kertaa aukaista nuita koulukirjoja...... Nyt sit oon saanu alotettua niiden kertaamisen, viel pitäis pari kirjaa plärätä läpi. Pakko oli tulla välillä konelle "tuulettumaan" ;) En jaksanu tätä sivua kokonaan lukea läpi, sit huomenna paremmalla ajalla!:)

Ootta vissiin seksistä puhunu.. Mulla on halut kutakuinki säilyneet, onneks, ja seksi on ehkä vieläki parempaa entä ennen raskautta ;) Mies kehuu vartalon maasta taivaisiin ja jaksaa lämmitellä mut kunnolla. Väsyneenäki jaksaa :whistle: Toisinaan on taas sit semmonen olo että ei huvita niin sanonki sen aika suoraan nii mies vaan nauraa et kylläpä sä suoraan sanot.:D (pakko ku ei muute uskois :) )

Huomennahuomennahuomenna rakenneultra!!!! :heart:

Näillä eväillä saliksia kattoo!!
Upp3 ja Mötky (ei oo tänää paljoa potkinu) tasan 20!
 
Moikkelis vaan kaikille tasapuolisesti!
Löysin vihdoin tieni tälle palstalle...parempi myöhään kuin ei milloinkaan!
La.19.8 ja ensi viikolla rakenneultra..hieman jänskättää.

nea85 Olen samaa mieltä, että suklaan syöminen lisää vauvan liikehdintää :) Ainakin näin minulla..

Joku oli tuossa laskeskellut kuinka paljon meitä elomammoja oikein on, niin olen sitten 106 tai 107:s..
 
täällä taas ollaan koneella. Tästä on tullu joka iltanen rutiini kun odotan että poika nukahtais.

tänään on ollu taas jotenkin tosi kökkö päivä. Ensin aamulla tappelin pojan kanssa kouluun menosta, kyllä se sinne meni mutta itkien ja mun teki pahaa. Ope sitten kyllä soitti yhentoista jälkeen että on niin mahakipunen lapsi että pistää tuleen kotiin. Yritettiinpä ainakin.

Mies oli pitkästä aikaa töissä ja pitkän päivän. Oli sitten joka kerta kun sille soitin ni tosi tylyn kuulonen. Ja sitten ei vastannu mun viesteihin mitään, vaikka yleensä vastaa. Kun tuli kotiin niin ihmetteli miksen heti mee halaileen ja pussaileen. Miehet osaa välillä olla kyllä rasittavia

Huomenna aamulla ensin kympiltä neuvolalääkäri ja yheltätoista neuvolahoitajalle. Toivoisin että siellä ultrattais, sais taas nähä pikku pötkylän ja jos sais vaikka kysyttyä sukupuolta. Sitten on se punnitus, voi vitsi. En oo kyllä paljonkaan katsonu kuinka paljon olen herkkuja syöny. Saattaa olla mielenkiintoista nähdä paljon on tullu painoo lisää. Sitten oon vapaaehtoisesti osallistunut sellaseen Nelli tutkimukseen. Siinä katotaan noita diabetes juttuja ja liikkumista ja kaikkee sellasta. Enhän mä ole liikkuun päässyt kun on ollu noita pirun moisia supistuksia.

vaavi päätti alkaa taas pitää jumppatuokion kun äiti kirjottaa koneella. Se yleensä sillon just alkaa liikkua oikein tosissaan.

Poika nukahti, siirrynpä minäkin tuonne pahalla päällä olevan miehen viereen. Saas nähä pääsenkö tänä yönä kainaloon. Ja saas nähä onko huomenna aamulla sama tappelu taas pojan kanssa edessä.

hyvät yöt kaikille

salah ja vaavi 18 tasan
 
Mieli on ihana....
Rakenneultrasta uutisia...siellä oli tosi liikkuvainen mussukka...
kätilö koitti mitata aivoja, sydäntä, munuaisia, päätä tai mitä tahansa tärkeitä mittoja, niin kauhiat tsembalot oli päällä :LOL: Mutta kaikki oli sit kuitenkin kunnossa, onneksi, eikä löytynyt kolomea kättä tai pitkää häntää niin kuin näin unta ;)
koko vastas vähän isompaa mussukkaa mutta laskettua aikaa ei lähetty muuttamaan. painoarvio oli 403g..kauhian iso... :D

Ja sitten se mikä jännitti paljon oli se sukupuoli, kun kätilö alkoi sitä etsimään niin mussukka oli tyypillinen poika ja leväytti haaransa auki ja esitteli ylpeänä sukukalleuksiaan :LOL:
Vähän meinas naurattaa... :LOL:
Saatiin laskettua sitten myös sormet ja varpaat ja niitä oli oikea määrä :D
Näyttipä Vilho meille kieltäkin... :p

Sellaisia kuulumisia tänne...
Anteeksi kun on niin omaanapaa :ashamed:
Olen vaan niin onsku... :heart: :heart: :heart:

Terkuin AE ja Vilho 20+5
 
Eikös se vauvan makuaisti ala näillä viikoilla kehittymään? Myöhemmillä viikoilla ainakin kehoitetaan juomaan esim. jotain makeaa mehua jos vauva ei tunnu liikkuvan paljoa, sen yleensä saa vaavin liikkeelle. Maistaisikos lapsi sitten lapsiveden kautta sen makean mitä äiti syö?
Tiittikin tuntuu heräilevän aina kun jotain makeaa syön. Tänään kun söin appelsiinin, meinasi Tiitti tulla mahasta läpi :)

Minulla myös tuntuu ruokahalu kasvaneen taas. Syö sitten mitä vaan niin hetken päästä on taas nälkä... Ja sitä suklaata tekee jatkuvasti mieli. Nytkin popsin pieniä suklaamunia :ashamed: Vaikka ei painon kanssa huolta olekaan että sitä liikaa tulisi, olisi silti hyvä vähän rajoittaa tätä herkuttelua. Onneksi hedelmät maistuvat myös tosi hyvin!

Kaipa menen odottelemaan töllön ääreen että mies tulee kotiin...
 
tatjana toivottavasti kaikki ok :hug:

ja uusille tervetuloa ja onnea kaikille :heart:

ihania ultrakuulumisia :heart:

Ja pakko vielä tuosta lomarahasta :D meillä ainakaan ei enää makseta lomaltapaluurahaa se on vanha juttu se. eli meille tulee loma-ajanpalkka+lomaraha ja sen saa vaikkei tuliskaan töihin takas jos työsuhde on kestänyt 4kk ja irtisanominen tapahtunut niinkuin pitää!

ja katham ehdottomasti näpsit niitä kuvia!!! mahdottomasti uusi paketti kiinnostaa.

mulla on nyt tullu poika olo, melkein jo tuntuu et vois tyttöjen vaatteita laittaa pois :D jos ei kuitenkaan luottais vielä, ens viikolla taas ihan eri olo :LOL:

jep hyviä öitä! jee mullahan on huomenna neuvola, kuulee sydänäänet :heart:
 

Yhteistyössä