¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

perjantaita! ajattelin kysäistä että onko kellään mulla semmosia kipuja kun nyt viimeaikoina kun ole ulkona kävellyt vähän pitempään niin alkaa tuonne alamahaan pistää silleen samallalailla kun jos hengästyy ja pistää kylkeen? mut se ei ole mun mielestä hengästymistä, vaan tuntuu semmosena pistelynä ja nipistelynä tuolla jossakin alhaalla mahassa. en ole huolestunut kun ei niitä tule kun kävellessä eikä koskaan levossa tai mitään mut ajattelin et oisko täällä kellään muulla ollut samanlaista? sitäkin mietin et oisko se siitä johtuvaa et kun tuolla on nyt viime aikoina ollut aika liukasta niin on pitäny jännittää itteänsä jotenki hassusti ettei kaadu.

jaha, kissa vaihtelee kanavia siihen malliin et taidan lähteä ottaan siltä kaukosäätimen pois:D

salamanteri + steve 21 tasan:)
 
miulla tullu myös noita kipuja ku hirmu vähän on päässy ulkoilee, ni oon vaan yhistäny ne kivut just siihe, ku kerranki lähtee reippailee, ni heti rankastaa :kieh: .. tosin ei se kävely hirmu reippaalta enää tunnu.. mutta kaikkia vaivoja tulee, mutta ne lähtee lähtee sitten syksyllä :heart: =)
 
tänään oli aamusella neuvola:
kaikki oli hyvin, pikkusen sydänäänet 145krt/min, hb 131 (aika hyvät kun en ole joutunut syömään mitään rautatabletteja) ja painoa oli tullu 1kg.. ja kysyin tosta painosta niin sano että aika huoletta saan olla että ei mitään hätää.. ja mittas sen kohdun koon niin ylikäyrillä veti.. =)

mutta nyt taas vähän kiirus, pitää tulla taas paremmalla ajalla, hyviä vointeja..

ai niin, sain äitiyspäivärahan hakemuksetkin.

t.Hosso ja Iida 21+3 :heart:
 
Aamulla sain jo huushollin siivottua, pestyä vessan, laitettua tiskit ojennukseen ja pesin pari koneellista pyykkiäkin. Jotenkin olin kuin robotti eikä yhtään touhuilu nyt väsyttänyt :D

Osaisko joku neuvoa mistä sais kesäksi kivoja äitiysmekkoja?? Heinäkuulla olis tulossa siskon vauvan ristiäiset ja sinne varsinkin pitäis saada joku edullinen kokomekko.

Nimet meillä on jo valmiina tytölle että pojalle. Pojan nimi varsinkin on vahvasti molempien mieleen, mutta tytön nimi varmasti vielä vaihtuu jossain vaiheessa....

Meillä on suuri ongelma kummien kanssa. Vaihtoehtoja tulevalle vauvalle ei juuri ole :'( Monella on jo useampi kummilapsi eikä ne meidän edellisellekään lapselle sen takia suostunu kummiksi. Jotain yksittäisiä poikakummeja vois ollakin, mutta ne tärkeet sylikummit puuttuu, yhyy.

Napanuorasta: Juu, sehän normaalisti vissiin on jotain 50 cm tietämillä, mutta edellisen lapsen aikana napanuora oli 114 cm!!!! Kätilö mittas sen ainakin kaks kertaa ja naureskeli sille, kun heidän aikana ei tuollaista "ihmettä" ollut vielä tullut vastaan :LOL:

Omaan napaan ei mitään kummempaa. Nuhainen meinaan vieläkin olla, mutta onneksi ei oo viikkoon tarvinnu nenäsumutetta enää laittaa!! Paperia kyllä kuluu niistämisen merkeissä sopivasti. Tällä hetkellä 2 v tyttö on flunssassa ja 6 v poika hieman yskii ja ollut eilen illasta asti 38-39 kuumeessa. Että aina vain tämä kierre meidän perheessä jatkuu :'( Ensin taudit menee suht ohi ja sitten yllättäen iskee kuin mikä :kieh:

Vauva on tänään jonkun verran antanut kuulua itsestään ja illalla se varmasti taas potkii sen kuin vaan kerkeää :heart:

Yöllä käyn kerran pissalla ja kun aamulla meen vessaan ja saan rakon tyhjättyä, niin jo rupeaa hetkeksi aikaa ottamaan mahasta kipeetä. Jotenkin kai toi täysinäinen rakko siihen vaikuttaa tai jotain....

Tatjana80 ja rv 21
 
Terveiset rakenne ultrasta! Kaikki on hyvin. Mukava kätilö mittaili vauvaa vähän joka kantilta mm. reisiluu, maha, pää, pikkuaivot. Kuvissa näkyi myös mm. sydän lohkoineen, tärkeät verisuonet, aivolohkot, mahalaukku, virtsarakko. Sukupuolen vauveli piti vielä salassa uteliailta vanhemmiltaan. Jalat on tiiviisti kippurassa pyllyn alla samoin kuin oli siskollansakkin ,kun häntä rakenne ultrassa tiirattiin :) . Ensi viikolla on oma neuvola niin jospa siellä asia sitten selvenesi. Oli kyllä helpottavaa ,kun kaikki oli hyvin. Oikein tuli jännitettyä tutkimusta. Niin painoa pikkuisella oli 270 g eli hyvin vastasi viikkoja.

Mulla on nyt supparit pysyneet poissa ,kun käyn töissä vain pitämässä tunnit. Mies auttelee iltatallissa ja työntekijä hoitaa aamun ruokinnat ,tallin siivouksen ja hevosten harjauksen.

Kummeista oli puhetta. Meillä on neljä kummia päätettynä. Yksi tai kaksi vielä mietinnässä. Noi neljä on meidän ystäviä ,jotka ovat varmaan iloisia ,kun pääsevät kummiksi.

Tatjana80 Mulla on aamupisun jälkeen samanlaisia kipuja. Varmaan johtuu siitä ,kun rakko niin täysi ja sitten tyhjenee.

Nyt nukkumaan..
-Poni ja Manteli 19+2
 
salah, hyvä että vuoto loppui itsekseen! Varmasti jotain harmitonta tiputtelua vaan...

Taitaa minun masulla olla kasvukausi taas meneillään, kun tuntuu taas niin pinkeältä :) Se on tuollainen aina pari päivää jonka jälkeen tuntuu että se on kasvanut taas ihan tuhottomasti :D Tiittikin on tuolloin vähän hiljaisempi. Sitten tulee taas monen päivän "helpotus" ja maha tuntuu normaalilta ja Tiitti riehuu kuin viimeistä päivää...

Kummeista, meillä alkaa ehdokkaat loppumaan myöskin. Pojalla on kolme kummia, meidän perheen läheisimmät ihmiset oikeastaan. Nyt onkin pulma että ketäs sitä sitten tälle kummiksi... Kaikilla tuntuu myös olevan niin paljon niitä kummilapsia etteivät he enää haluaisi.
Kai sitä vielä ehtii pohtimaan :)

Minun uusi intohimo on Jacky-makupalat :p Niitä onkin tässä mennyt muutaman päivän aikana ihan kivasti... Jäätelöä ei niin tee enää mieli, vaikka ainahan se kelpaa. Suklaa on se mikä varmaan pysyy loppuun asti. Näkisittepä minun suklaavaraston tuolla keittiön kaapissa :D On Kismetiä ja Fazerin sinistä ja Marsia....
Olen nyt oppinut pesemään hampaani kolme kertaa päivässä ja lankaamaan kaksi kertaa päivässä, ei varmaan ole ollenkaan pahitteeksi tällä sokerimäärällä :LOL:

Ai niin, pyykit odottavat koneessa narulle pääsyä...
Hyvää viikonloppua kaikille!

Lilli ja Tiitti 21+2
 
salamanteri: Mulla kans samanlaisia kipuja yleensä lenkkeillessä. Eilen piti ihan pysähtyä hetkeksi hengähtämään, kun alamahaa nipisti kesken lenkin niin paljon.

Tänään soitin neuvolaan, kun huolestuin tuosta jatkuvasta alamaha- ja kylkikivusta sekä vihlomisesta. On kuulemma ihan tavallisia kohdun kasvukipuja, vaikka aika rankoilta välillä tuntuukin. Lisäksi en oo ollut tuntevinani suppareita ollenkaan, mutta sitähän ne pari kertaa tulleet kovemmat kuukautiskiputuntemukset selän ja alamahan alueella varmaan on olleet - ainakin terkka ne yhdisti siihen. Onneksi on maanantaina neuvola-aika, pääsee kuuleen sydänäänet ja näkeen hb:n. Väsymys on hiukan lisääntymään päin, varmaan rautakuuri täälläkin edessä.

Meillä on yksi kummipari valittu; mun sisko miehensä kanssa. Toinenkin kummi/kummipari haluttaisiin, mutta ei oo vielä löytynyt sopivia ehdokkaita... Saa nähdä jääkö sitten vaan yksiin.

Töissä käynnissä remppa, joten tänään edessä remonttiyövuoro :D Kaikki pitää saada siivotuksi ja yhdessä yössä paikalleen, joten taitaa kukko laulaa ennenkuin ollaan kotona. Huomenna sitten nukutaankin pitkälle päivään =)

Ihanaa, aurinkoista viikonloppua joka mammalle ja masulle :heart:
kaneliomena ja Elmeri 21+3
 
meillä kun ei vauvaa kasteta, niin kummit ovat kummituksia :) tiedossa on jo Ne Oikeat kaksi, mutta oon alkanut pohtia, että viittiikö kummituksiakaan ottaa, kun ei kastetakaan. noh, kattoo nyte, mihin kallistuu. luultavasti sanomme kuitenkin juu kummituksille, on se muksulle kiva juttu kuitenkin sitten kasvaessa, että on pari luottotyyppiä plakkarissa :)

meidän poika tykkää vissiin kutomisesta, kun alkaa aina reuhtoa masussa, kun väsään hälle nuttua :D

hyvvee viikonloppua, neidot!

irtis 20+2
 
irtosora: Meilläkään ei vauvaa kasteta, nimetään vaan. Mekin ollaan kuitenki päätetty pyytää kummeja(kummituksia) tehtäviin. Onhan se mukava lapsen kannalta =)

Hyvät viikonloput täältäkin!

Elo-onni08 + pähkinä 18+1
 
Mulla on ollut eri tuntuisia suppareita jo jostain viikosta 12-13 asti. Niin pitkään kun ne ei oo kipeitä, ei niistä ole mitään haittaa! Esikoisella mulla alkoi suppailut jostain puolivälistä ja silloinkin lääkäri sanoi, että kuuluu asiaan, jos ei satu ja menevät pienellä levolla ohi, ovat ok. Loppuajasta mulla oli silloin suppareita, jotka äippäpolin käyrillä (oltiin muusta syystä siellä käymässä) näyttivät synnytyssuppareilta, mutta eivät sattuneet ollenkaan ja eipä ne mitään tehneet tuolla kohdunsuulla/-kaulalla. Nyt noita kivuttomia suppareita tulee myös levossa, mut en jaksa niistä stressata. Vauva kuitenkin liikkuu paljon ja olo muuten pääosin hyvä, mitä nyt nuo liitoskivut alkaa olla jokapäiväinen riesa :kieh: ja sit on tää ihana itkuisuus alkanut vaivaamaan. Ihan sama, onko juttu iloinen/surullinen/hellyyttävä/asiat ei mee just niinkuin olisin halunnut, ihan mitä vaan, niin itku tulee.
Kävellessä tulee vähän kovempia, mut edelleen kivuttomia suppareita ylämäissä. Sit vaan pysähdyn hetkeksi, ne loppuu yleensä samantien ja sitten jatkan matkaa. Meinaan kyllä pyytää, et tehtäis myös alatutkimus, et kaikki on varmasti kunnossa, maanantaina aika kätilölle ja ti ultra.

Kummeja me ollaan mietitty, tälläkin palstalla kirjoittelee eräs, jota olemme miettineet... :D Periaatteessa olis jo 6 sellaista, joita ollaan mietitty. Esikoisella on 3 kummia ja 3 tai 4 pyydetään tälle toisellekin. Halutaan kuitenkin, et kummit on meille oikeesti läheisiä ihmisiä, joiden kanssa ollaan varmasti tekemisissä. Mulla itelläni on ollut kummit, joiden kanssa en oo ollut missään tekemisissä... ni en haluu samanlaista "kohtaloa" lapsilleni.

Saas nähä, onko mies tänään irtisanonut ittensä, kuten meinasi. Päästäis sit tulee Suomeen jo toukokuun alussa, heti kun mun internasjonal utveksling on ohi. Ehtis hyvin sukuloida ja nähdä ystäviä ennenkuin oma työ jatkuu 2.6. Eilen jo kattelin netistä yhtä koulutusta, ylempi amk-tutkinto omalta alaltani, työn ohessa n.2 vuotta ja laitoin siitä kyselyä... jospa sitä rupeis opiskelee äippälomalla, mä en kumminkaan osaa olla tekemättä mitään ja kun tuo on pääosin itsenäistä opiskelua, yksi kontakti/kk, niin varmaan onnistuis. Ei ehkä syksyn ekat kontaktit, mut jatkossa sitten! Tykkään tosi paljon nykyisestä työstäni, mut aika vaikee kuvitella tekevänsä sitä eläkeikään saakka... nyt kun vielä jaksaa tehä montaa asiaa yhtäaikaa, plus sais uutta potkua ihan tohon nykyiseenkin hommaan + vois hakea vielä mielenkiintosempia paikkoja... hassua, kun niin moni suunnittelee kotiin jäämistä ja laskee päiviä loman alkuun, mulla taas on vähän päinvastaiset suunnitelmat =) Vaikka tottakai minustakin on ihanaa jäädä kotiin rakkaan perheeni kanssa vuodeksi! :heart: !
 
Tuli tässä mieleen, että uusillekin kirjoittelijoille tiedoksi, että meillä on elomammojen kerho, eloista mammat. Sinne pääsee tuolta kaksplussan etusivulta, kerhon salasana on vaavi. Viime aikoina on ollut aika hiljaista sillä rintamalla, mut jospa se siitä uudelleen viriäisi!
 
Esikoinen oli tänään koko päivän koulussa ja olipa oikein tykännytkin olla siellä =) , vähän helpottaa. Vaikka aamu olikin kauheeta huutoo taas tänään. Poika lähtee huomenna yökylään ja mies on koko päivän töissä, joten taidan ottaa oikein rennosti ja maata vaan koko päivän :) .

Supistellu on todella paljon taas tänään ja ton vuodon aikana ja sen jälkeen on ollu kyllä huomattavasti pahempia supistuksia. Täytyy nyt seurailla ja käydä sitten tarkastuttamassa ettei oo mikään muuttunu tuolla alhaalla.

On ollut ihanan keväinen ilma tänään B) ja lämmin, Kunpa nyt alkais jo lämpiään ja tulis nopeesti kevät ja kesä.

Kohta lähetään saunaan rentoutuun ja sitten kiuasmakkaraa syömään

salah ja prinsessa 18+4
 
Heippa!Tänään oli sitten se rakenneUÄ ja pikkuisella on kaikki hyvin:) Ihanaa, olin kuin hangonkeksi kun odottelin bussia ja ajattelin, että kohta joku ihmettelee, että mikä hullu tuokin on, kun itsekseen hymyilee:D:D Ja kätilö veikkasi pientä prinsessaa eli tyttö olisi tulossa:D mutta satavarmaksi hän ei sitä sanonut.

Mulla on huomenna ihonpuhdistus ja tuli mieleen, että jos se tehdään ultraäänellä, niin onko se haitallista vauvalle?? Toki sitten tehdään ihan perinteinen puhdistus jos on vaarallista tuo ultraäänipuhditus...

Mutta mutta, nyt taidan lähteä hakemaan ennen salkkareita saunalimukkaa:D

Bella-Lumia 20+1
 
Heipä hei,
reissusta selvitty ja 4d-ultrassa käyty!
Ihana pikkuinen siellä oli, voi että! Miten voi olla noin suloinen nenä ja huulet?=)
Painoa oli 365g ja kaikki erittäin hyvin, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Yllätyksenä tuli, että esim. huulihalkiokin olisi näkynyt tuossa, jos semmoinen olisi. Kuitenkin on niin "pikkuvika" moneen muuhun verrattuna. Ollaan kyllä miehen kanssa todella onnellisia :heart:

Vauva liikuskeli aika vähän kyllä ultrassa, paitsi kädet ja jalat :) Mitään kuperkeikkoja ei nähty. Istukkakin on takaseinämässä. Sukupuoli selvisi oikein hyvin myös, pidetään vielä salaisuutena :)

Mahtava kokemus oli tuo 4d ja tykkäsin ihan tästä Cacciatorestakin. Nyt on dvd ja ihania kuvia iso nippu ihasteltavana.. Nyt niiden pariin, myöhemmin lisää :)

Pieniananas ja kullannuppu 20+3
 
Moi!
Täällä masuvauva potkiskelee mamia välillä, ihanan tuntoisia potkuja, osa tuntuu jo käteenki! :heart: Masu kasvaa, kasvaa ja kasvaa. :LOL: Nimi meillä on jo tytölle varma, pojalle vielä toisen nimen muotoilu käynnissä ;) Kummeiksi ollaan mietitty mun siskoa, miehen veljeä, miehen kaveria ja mun kaveria.:D

Mulle iski hiiva, piti hakea Canestenia apteekista. Toivottavasti auttaa eikä uusiutuis....! :x Selkää taas alkoi särkeä kun tässä koneella oon istuskellu jonku aikaa... :(

Hmm... Ei muista mitä piti kirjotella.. Profiilissa masukuva tältä päivältä, ei ihme että mies kutsuu mua mammutiksi :LOL:

Voikaa hyvin!!

Upp3 ja Mötky 20+3
 
Voi hiisi, iskias vaivat taas alkoivat. Olivat jo rauhoittuneet siksi aikaa kun liitoskivut oli pahimmillaan. Mulla näköjään vuorottelee nuo kivut.

Noista suppareista ollut paljon juttua. Esikolta mulla alkoi supparit n. 23 viikolla. Ne olivat vain sellaista ikävän tuntoista masun kovettumista, ei kipeitä, mutta kypsyttivät paikkoja. Saikulla olin ,mutta vauva syntyi kuitenkin rv 35. Nyt samat tuntemukset ja saikulla olen varmaan loppuu asti. Kyllähän supparit on osa normaalia raskautta ,mutta jos ei tiedä miten ne itsellä vaikuttaa niin kannattaakäydä tarkistuttamassa paikat. Itse en esikon kohdalla olisi ilman valppaan neuvola tädin puuttumista asiaan ymmärtänyt rauhoittaa menoa ja jäädä saikulle.

No nyt iltapalalle.Moi.
 
Terveisiä neuvolasta! :) painoa oli tullut alusta yhteensä 4.7kg.. Mutta lasketaan kuulemma siitä kun mun paino alussa laski, niin nyt olis tullut 3.7kg.. :) eli ihan ok, neuvolatäti sano että saa tulla reippaasti vielä lisää ennenkun hän mitään sanoo kun oon muutenkin niin hoikka.. Paineet ym oli kohdallaan ja sf mitta oli 19, hieman keskikäyrän yläpuolella.. Ja hyvät sydänäänet pojalla oli myös ja kovasti potki kun kuunneltiin ja neuvolantätikin näki potkut mahan päälle :) kelan paperit sain kans matkaan.. ai että noi kissat käy mun hermoille.. Ne pudottaa kaiken joka paikasta, kirjat kirjahyllystä ja repii puhtaat pyykit alas narulta lattialle ym. Täystuhot oikein.. Semmosta, nyt maate. Aamulla töihin taas. Katham ja poju 21+5
 
Huomenia kaikille ja moi näin pitkästä aikaa
Täällä ollaan niin ahkeria kirjoittajia että aina on tullut sivu poikineen kun tulen "käväsemään" palstalla. Lukemiseen menee sit niin paljon aikaa ettei ehdi/jaksa kirjoittaa ite mitään. :ashamed: Laiska ma oon

Täällä on puhuttu liitoskivuista ja niitä on ollu myös mulla. Kerran töihin kävellessä vihlaisi niin että piti ihan kaksinkerroin taipua, sama tapahtui illalla suihkussa ja nukkumaan mennessä. Säikähdin kipija ihan hirveästi, mutta neuvolassa käydessä sanottiin että se on valitettavasti normaalia. Nyt ei muutamaan viikkoon ole ollut kuin menkkakipuihin verrattavia repiviä, inhottavia kolotuksia aina silloin tällöin ja kipu säteilee joskus ikävästi lonkkaniveliin. sitä en ole huomannut että ne tulisivat tietyissä tilanteissa. Pääsiäisenäkin olin koko ajan menossa joko kävellen hiihtäen tai päivä saattoi mennä kelkalla huristellellen. Mut vatsa ei reagoinut siihen mitenkään.

Vatsan koko mulla vähän mietityttää ku se on mulla ihan kauhean pieni,,, sellainen pieni kohouma vaan navan alla. kauhea rasvamakkara vaan on kasvanut sen yläpuolelle,jota kaikki nyt ihailee vauvamasuna :whistle:

Kummeista: Meillä kans semmoinen ongelma, että kaikki läheiset ja ystävät ovat jo kummeja, eräs jopa kuudelle lapselle... met ollaan oltu tässä asiassa liiain hitaita, mutta täytyy toivoa että joku jaksaa kantaa kummeiden taakkaa useammallekin lapsoselle.

Nimistä: Tytön nimi on selvillä, pojalle vasta etunimi

Rakenneultra olisi 15.4. Vähän jänskättää eikä olla miehen kans vielä päätetty halutaanko tietää sukupuoli.... mutta kyllä tuntuu siltä että lahjapakettiin on pakko vähän kurkistaa ennen h-hetkeä :LOL:

Juups mutta hauskaa lauantaita. Täällä Ihana aurinkoinen ilma ja lähden hetikohta hiihtämään kun pakkanen hellittäisi alle kymmenen

Taivaannasta ja "Möykky" 18+3
 
Huomenta!

Meillä typykkä heräs jo 6.45, mutta kun telkkarista ei viä tullu lastenohjelmia, torkahti hän sohvalle. Mä en... Mies lähti kaverin kans Teivoon, mutta me jätettiin väliin, kun tää mun kävely ei oikein onnistu, noitten selkä/iskias kipujen takia. Eilen ulkoillessa käveltiin typyn kans noin kilsan matka ja sekin oli hankalaa.
Täällä ollu tosi ihania ilmoja sen myrskyn jälkeen ja tosi lämmin =) On ollu ihana olla ulkona, kun typykkä touhuaa siä niin mielellään. Meillä ei tällä kylällä oo typylle ketään kaveria, niin ihan kahden vaan touhuillaan.

Kummeista tulikin paljon puhetta, meillä siis kaks epävarmaa, mun kaveri ja miehen serkku. Mutta mä haluaisin viä kummiparin, jotka ois lähempää sukua jommallekummalle, mulle tai miehelle. Ne on vaan aika vähissä. Mun sisko miehensä kanssa on jo typyn kummit, toisella siskolla on kummilapsia monta ja mun veljestä mies ei oikein välitä. Miehen veli tyttöystävänsä kanssa ois hyvä vaihtoehto, mutta mies ei oo sanonu juuta eikä jaata viä asiaan. Mä haluan siks useemman ja läheiset kummit, kun itellä ei kummit pidä yhteyttä lainkaan. Tai kummisetä joskus, mutta kummitäti ei ollenkaan.
Mutta onhan täs nyt viä onneks aikaa niitä miettiä.

Jaaha, jos jois viä kupin kahvia ja surffailis ja alkais sit siivoileen.

Hyvät viikonloput kaikille!
 
mie oon täällä nyt ihan paniikissa, eli meijän vuokra-asunnon tiskikone rupes reistaamaan, pesee mut tuntuu et ei huuhtele. eilen sit ku oli pyöriny niin astioissa aivan semmmosta klähmää joten huuhtelin ne kaikki käsin. tänään aamulla iski kauhee paniikki et jos se on jättäny astioihin jo pitemmän aikaa jotain jäämiä ja nyt sitte meijän vauvalla kasvaa joku kantapää otassa tai on jotain kauheita sisäelinepämuodostumia. rauhotelkaa mua ennen ku saan itelleni aikaseksi sydärin!
 
Salamanteri, en usko että jäämiä on kauheasti aiemmin jäänyt. Olisittehan huomannut että astiat on likaisia. Meilläkin käy välillä niin että kone huuhtelee muhjuvedellä jos koneessa on jotain tosi likaista ja sitten pitää pestä uudelleen. Ja varmaan ne kantapäät löytyy sieltä alakerrasta ihan oikeista paikoista :LOL:

Itelle ei mitään ihmeempää. Pampula möykkää tasaseen tahtiin pitkin päivää ja oon huomannu että suklaa on tyttelin heikko kohta :D Eilen söin töissä suklaamunia, niin johan alkoi hirmu riehunta. Taitaa olla samanmoinen sokerihiiri kun äitinsä.. ja isänsäkin :snotty: Neuvola vasta 7.4. Millonkas ne käynnit alkoi tihentyä..? Mitään kipuja tms. ei ole ollut. Olo on suorastaan loistava ja mun pesärakennusvaihe ei ole vieläkään mennyt ohi. Eilen tuli se uusi nojatuoli ja kauhea himo olis lähteä shoppaileen koristetyynyjä ym ym...Miinuspuoli tässä vaan on se että alkaa rahat loppuun :LOL: :whistle:
Meidänkään poikaa ei kastettu eikä sillä ole kummituksiakaan, johtuen siitä että kaikki meidän kaverit oli niiiin epävakaassa elämäntilanteessa ettei haluttu niitä pyytää. Ja sisaruksia meillä kummallakin on niin huonosti :( No katotaan sitten tän kanssa, nimiäiset ajattelin ainaskin jonkinmoiset pitää..

fosfori ja pampula 21+6
 
kiitos kannustuksesta, toivotaan että kantapäät on siellä missä pitää:D kun rupesin tuossa itekki ajattelemaan järjellä niin totta mie oisin ite tullu pahoinvoivaksi tai olisin maistanu jos astiat ois ollu "myrkytettyjä", sitä vaan on niin herkkä nyt ja pelkää koko ajan et murhaa tuon pienen. vaaviki vissiin kyllästy äiskän murehtimiseen ku tuli tuossa joku aika sitte pari niin mojovaa potkua et melkeen inhottavalle tuntu, nytki rillaa semmosta kyytiä et eiköhän hengissä ole ja vahvasti!
 
Voi pergele! Joko se on ää meijän kone mikä jumii tai sit tää koko samperin netti tökkii ja pahasti! :headwall: En pääe tonne päivitys sivulle ja äsken kirjotin jo stoorin tänne ja nyt se sit hävis! :headwall: :headwall:

Kokeilen myöhemmin taas tota päivitystä. :wave:
 

Yhteistyössä