¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Iltoja!

Tulin nopsaa vielä piipahtamaan koneella.

Mulla on kanssa tullu tisut taas ihan älyttömän kipeiks. Alkuun ne oliki yks merkki tästä raskaudesta, mutta meni hetkeks ohi. Nyt taas pari viikkoa ollu tosi kosketus arat. Varsinki illalla ku ottaa liivit pois, ni... :/

Huomena olis täälläkin suunnalla taas töihin paluu. Viikon olinki kotona, eka ite kipee ja sit poika heti perää. Tuntuu taas kiinnostavan ihan liikaa. :headwall:

Ollaankohan Heitsun kanssa törmätty eilen Ideaparkissa? :wave:

Mä oon koittanu kovasti ettiä kärryjä pikkuselle, mut mitää mieleisiä ei tunnu löytyvän. Ja sit kävin viel tänää miettimää, et mitenköhän toi meijän tosi "ahkera" kävelijä esikko suostuu syksyllä luopumaan rattaissa istumisesta?! Ku nyt ollaan aina otettu rattaat mukaan kaupungille yms. Ja ei tuu kyl mitää jos yksin lähen lapsien kanssa kaupungille ja tuo poju seisoo seisomalaudalla. Sehän säntäilee alvariinsa ympäriinsä siitä. :eek: Täyttää syksyllä kolme...Tuntuu kuitenki jotenki pöhköltä ostaa tuplat, jos ei sit haluukkaan niissä istua.

Lähtisköhän jo sänkyy..jos jaksais paremmin nousta aamulla.

Kauniita unia masut ja mamit! :wave:


 
Heippa!

Yövuorossa täällä istuskelen ja netissä surffailen:) Toivottavasti tulee rauhaisa yö. Tisut on täälläkin ihmeen kipeät, mut kai se kuuluu "taudin" kuvaan:D Muuten tänne ei sen ihmeempiä kuulu, pikkuinen myllää masussa välillä kovasti. Mulla istukka etuseinämässä ja sekin jo kuulemma hieman vaimentaa potkuja. Näin sanottiin perjantaina rakenneUÄ:ssä kätilö:D Ja sitä olen ihmetellyt, et miks mun masu on niin pieni, kun joillakin täällä vaikuttais olevan jo aika iso. Niin kätiö sanoi, että mulla sen mallinen lantio, että vauva ns. uppoo sinne:D:D Voi pikkusta. Että kyllä mä vielä ehdin kyllästyä siihen, kun hirmu iso masu. Näin se kai menee:D

Hyvät yöt!

Bella-Lumia 20+3
 
Mulla on myös tisut kipeet olleet parisen viikkoa. Alkuraskaudessa eivät olleet yhtään. Sattuu välillä niin penteleesti ,kun tuo taapero riekkuu sylissä.

Tänne ei mitään kummallista. Vähän suppaili päivällä ,kun kävelin liian lujaa vahingossa. Ei vielä tuo hissuttelu vauhti ole automatisoitunut. Se huono puoli tässä vaan on ,että meidän taapero on niin nopea ,että ehtii joka paikkaan. Rämpyttää mm telkkua päälle ja pois ja tänään koko telkku sitten hajosi :/ . Oli kyllä vanha ,mutta uuteen ei olisi ihan heti varaa. Nyt meillä kiva pikkuruinen matka tv käytössä. Kyllä saa tuhrustaa :) .

No jospa menis tuonne tytön viekkuun nukkumaan. Öitä!!
-Poni ja Manteli 19+5
 
oli pakko tukka hehkuttamaan, steve kenkäisi oikein kunnolla tuossa sohvalla makoillessa että näkyi oikein ulospäin ensimmäistä kertaa! se siinä oli jo muutaman kerran potkassu samaan kohtaan ja sanoin miehelle et tuu äkkiä kattoon ja sit heilahti koko maha ku tuli kunnon jumautus. mies rääkäsi ja juoksi karkuun toiselle sohvalle, niin se teki myös kun ekan kerran tunsi potkun käteensä:D sille se on niin jotenki vissiin uskomatonta koko ajatus että sen ja mun aikaansaannos elämöi mun massun sisällä, mie vaan nauran sille aina ku se on niin dramaattinen:) ihana mies :heart:

hui en muista millon oisin näin myöhään viimeksi valvonu!
 
Huomenta!!

Miulla ei vaan vielkää oo tuntunu tai näkyny liikkeet päällee päin.. tylsää.. mutta ei se vaavi oon taas sellasia hurjia hytky kohtauksia saanukkaan, kai se on jotenkin ihme päin tuolla masussa että välillä vaan tuntuu kovempaa. tänä aamuna se potki/löi tonne alas, just missä on housun "vyötärö"kaitale, ni tuntu aika häijylle..ilmeisesti häntä ahdistaa nää housut =)

Miulla myös tissit tullu ihan törkeen kipeex.. inhottavaa..

nyt taas kauhee nälkä..vaikka ruokaa sais vasta 11 aikaa tosta kahvilasta..ei viittis tähän väliin mistään kahvi evästä ottaa!!

nyt takas töitten pariin..niitä näyttää tänään riittävän :eek:

Äiti lpr 21+6
 
Morning =)

Neuvolakuulumisia... Hemppa oli laskenut 109:ään ja rautakuuri alkoi, kuten jo vähän aavistelinkin. Painoa oli tullut viime kerrasta lisää 1,7 kg :eek: ja sf-mitta oli 18 cm. Sydänäänet kuunneltiin ja tasainen jumputus siellä kävi :heart: Elmerin syke oli tällä kertaa 160 pinnassa.
Seuraava kerta onkin sitten lääkärille ja poikkeuksellisesti jo kolmen viikon päästä.

Koko viime viikon kestäneet kauheet kylki- ja selkäkivut loppui viime yönä kuin seinään. Varmaan kaveri saanut raivatuksi hetken ajaksi tarpeeksi tilaa itselleen :D Välillä huolettaa, kun liikkeitä tuntuu jonain päivinä suht harvakseltaan, mutta kai ne vaihtelee aika paljonkin tässä vaiheessa. Ylipäänsä potkuhetket painottuvat enemmän iltamyöhään ja keskelle yötä. Elmerikin on varmaan vaan vaihtanut päivärytmin kesäaikaan ja nukkuu päivät ja valvoo yöt ;)

Mutta, iltavuoro kutsuu - hyvää alkavaa viikkoa kaikille =)
kaneliomena ja Elmeri 21+6
 
Olen lueskellut ketjua jo kauan, en vain ole tullut liittyneeksi... olen ulkosuomalainen (Israelissa), 37-v, neljas lapsi tulossa, LA on 13.8. Synnytan Jerusalemissa, kuten kolme edellistakin, jotka ovat nyt 9.5 v, 7.5 v ja 4. Odotus on mennyt tosi hyvin tahan asti, odotan vain kauhulla niita kuumia kesakuukausia :eek:

Salah: oikeastaan minut sai liittymaan kirjoituksesi siita miten poikasi on karsinyt koulukiusaamisesta. Toivottavasti teilla saadaan asiat selviamaan ja kiusaaminen loppumaan! Meillakin keskimmainen lapsi alkoi muutama kuukausi sitten valittaa aamuisin paansarkya, vatsakipua ym, ja pianhan selvisi, etta koulussa oli yksi lapsi hanta tavallaan kiusannut. Opettajan seka toisen lapsen vanhempien kanssa puhuttiin ja onneksi asia saatiin pois paivajarjestyksesta! Nayta pojalle etta uskot hanta ja otat tosissasi (niin kuin olet tehnytkin) ja tee selvaksi, seka pojalle etta opettajalle ettet sieda sita mita hanelle on tapahtunut ja etta siita on tultava loppu! Oikein hyvaa kevaan jatkoa teille, seka kouluasian etta odotuksen tiimoilta! :)

Mukavia kevatpaivia kaikille!

Helmi71 20+5
 
Täällä on 6 v poika ollut viime torstaista asti yli 38 kuumeessa ja kauheessa yskässä :'( Kävin lauantaina sen kans lääkärissä ja löytyi korvatulehdus, johon sai viikon kuurin. Jännää, kun ite se ei ollu korvaansa tippaakaan valittanu. Nyt edelleen kuumetta piisaa 38,2 ja ollut melkein joka aamu jo noin korkeella :/ Yskä sen kuin pahenee. Sain pojalle sitten illaksi lääkäriajan jälleen ja josko se sais jotain kunnon yskänlääkettä, joka auttaa.... Ja mulla itellä on jälleen tullu flunssa. Oikein 10 päivää vissiin oon ollu ilman nenäsumutetta ja sitä saikin laittaa 1,5 kk joka päivä. Saa nähdä joudunko taas pian alottaan nenäsumutteen käytön. Ei yhtään kivaa.

Poni06: Yllättävän hyvin sitä rakkautta ja huolenpitoa riittää tasaisesti kaikille lapsille vaikka niitä olisikin useampi pyörimässä jalassa! Tottakai se pienin aina tahtoo mennä muiden edelle, ainakin meillä, mutta isommillekin toki huomiota annetaan yllin kyllin.

Onko muilla ollu sellaista kovaa kipua tossa vasemman (tai oikean) rinnan alla?? Kävin joskus siitä lääkärissä ja sanoi vaan, että on jotain lihassärkyä, kun joku lihas jää johonkin "jumiin" tai jotain... Mulla vain siihen ei särkylääke edes auta ja eilen oli niin pirun kipeä, että huh.

aurinkoenergiaa: Alkuraskaudes mulla oli kauheeta pahoinvointia ja lääkäri määräsi mulle 10 tablettia Heksavit B6 vitamiinia, puoli tablettia päivässä ja purkki loppuun. Oli siitä EHKÄ hivenen apua, mutta ei kokonaan.

Rauta: Ite käytän Retafer-merkkistä rautatablettia. Mun mielestä se on paljon vatsaystävällisempää kuin Obsidan. Obsidanhan on muka erittäin vatsaystävällistä, mutta mun massulleni se ei todellakaan ole sopinut!

Tissit mulla oli alkuraskaudessa kipeet, varsinkin sillon, kun illalla otti liivit pois |O Nyt ei niissä oikeestaan oo mitään kummallisempaa kipua, jotain pientä on rinnanpäissä jos niihin sattuu. Niin, ja miehen mielestä tissit on kovasti kasvaneet :p Huh huh, tietää taas E-kupin imetysliivejä....

Muuten omaan masuun ei kuulu ihmeempiä. Vauva muistuttaa itsestään joka päivä ja ehkä eniten tuossa päivällä saan potkuja. Joskus se potkaisee jonnekin tuonne alas, että tuntuu ihan ilkeelle.

Täällä oli muistaakseni joku muukin, jolla oli istukka edessä ja kohdunsuun lähellä. Toivottavasti ei tartte keisarileikkaukseen vaan vois synnyttää ihan normaalisti alateitse. No, se selvinnee siinä "istukkaultrassa" toukokuun lopussa, että onko istukka siirtynyt kohdunsuulta pois vai ei. Kauheeta tämä odottaminenkin on.

Helmi71: Tervetuloa elomassuihin mukaan!

Tatjana80 ja rv 21+3
 
Tatjana, miulla oli sellasia ihme kylki/keuhkopistoksia joku aika sitten, ja joku täällä miuta rauhotteli, että on normaalia, ja nyt niitä ei oo ollu pitkään aikaan, on niitä kyllä ollu ilman raskauttakin!!

Ihanaa, nyt on massu täynnä ruokaa, eikä tullu ähkyä, vaikka otin jälkkärinkin!!

Ja eilen lirahti taas pissa housuun :kieh: .. kyllä ärsytti..aivastaessa.. alkuraskaudessa oli tota vaivaa, mut se jäi pois..toivottavasti ei jää taas päälle.. poika vähän katto ihmeissään ku manasin et pissa tuli..

Ja tervetuloa uudelle elokuiselle!!!
 
Päiväätä kaikille.
Helmi71 tervetuloa mukaan. Oletko kaikki lapsesi synnyttänyt ulkomailla? Miten raskausseuranta ja synnytys siellä eroaa suomen tavoista? Kiinnostaa, utelias kun olen.
Omaan napaan ei kummempia. Hemppa kai noussu raudalla siitä 96:sta paremmaksi kun ainakin olo on parantunut huomattavasti. Rakenneultra olis ens ma. Otan miehen ja tytöt mukaan. 8v tytöille se voi olla melkoinen kokemus.
Joku on hermoillut koulukiusaamisen takia. Nyt vaan nostat kissan pöydälle ja käytte asian läpi kaikkien osapuolten kanssa. Mä soittelin just tyttöjen opettajalta neuvoa kun toinen tytöistä on kertonut että häntä haukutaan koulussa ja yhdessä harrastuksessa painon takia. Opettaja antoi kiusaajan äidin numeron ja soitin sille, no, se oli tosi asiallinen äiti ja otti jutun tosissaan ja lupas pitää puhuttelun TAAS tyttärelleen, on kuulemma 2v sitten kiusannut jotakuta muuta ja se loppui heti hänen puhutteluunsa. Toivon että näin käy nytkin ja mun tyttö saa käydä koulua ja harrastaa pelkäämättä. Kiusaajilla on itsellä paha olo tai niitten mielestä asiat huonosti, huomiota ne sillä hakee, mutta ellei siihen puututa ajoissa niin pahemmaksi menee.
Nyt kahvinkeittimen pesuun ja lenkille.
Mukavata päivänjatkoa kaikille.
 
vilma71: Kylla, kaikki 3 ovat syntyneet Jerusalemissa. Raskautta seurataan huolellisesti: alussa neuvola seka laakari kerran kuussa, muistaakseni viikolta 32 kahden viikon valein ja viikolta 36 viikon valein. Niskaturvotusultra seka seerumiseula mahdolliset kaikille halukkaille, samoin AFP. Ultra-aanitutkimukseen kaikki paasevat kolmesti raskauden aikana (useammin tarpeen mukaan), ensiviikkoina raskauden varmistamiseksi, sitten keskiraskaudessa rakenneultra seka viimeisella kolmanneksella viela seurantaultra viikon 30 jalkeen. Taman raskauden aikana kavin noiden lisaksi myos varhaisrakenneultrassa viikolla 15. Se ero taalla on Suomeen, etta sydanaanet kuuntelee laakari, ei terveydenhoitaja, siksi laakarissa kaydaankin neuvolan ohella koko ajan. Neuvolassa samat rutiinit kuin Suomessa, eli paino, verenpaine, pissanayte ym. Muistinkohan nyt kaiken? :) Saa kysya lisaa jos jotakuta kiinnostaa!

Ai niin, ja synnytykset on menneet tosi hyvin. Jos kaikki menee OK, sairaalasta kotiudutaan 2 paivan kuluttua synnytyksesta. Hmm, en osaa verrata synnytyskaytantoja maiden valilla, kun ei ole Suomesta kokemusta :)
 
Pitkästä aikaa! =)

Miehellä on ollut pääsiäisestä asti lomaa ja olen saanut ottaa vähäsen rennommin, luksusta! Vaikka ei mulla muutenkaan mitenkään rankkaa elämä ole, tuon kiltin pojun kanssa kotona:) On se kuitenkin mukavaa kun on toinenkin joka voi osallistua lapsen hoitoon.

Nimistä ainakin on ollut puhetta, meillä on nimiehdotukset jo valmiina:) Tietysti päätetään lopullisesti vasta kun vauva on nähty. Harmittaa vähän kun mies teilasi mun lempparinimivaihtoehdot koko ajan.

Mulla supistuksia edelleen, levossa myös, mutta en ole huolissani erityisemmin. Välillä on ollut hiukkasen kipeitäkin. Epäilen että jotain muutoksia on saattaneet aiheuttaakin, kun edellisessäkin raskaudessa oli, ja silti poika syntyi ihan täysiaikaisena:)

Mun masu näyttää edelleen melko pieneltä verrattuna edelliseen vauvamasuuni... siskokin eilen ihmetteli että miksi ei ole kasvanut ollenkaan(on se ollenkaan kasvanut, mutta ei mitenkään hyppää silmille). Laitan kuvan profiiliin niin saatte kommentoida!:)
Omat farkut mahtuu vielä päälle, mutta hiertää ikävästi tuota sektioarpea, nii ei voi käyttää. Kutisee välillä kauheasti muutenkin, täytyy rasvailla joka päivä bepanthenilla...

Poika unilla ja minulla nälkä, joten säntään kaapille :whistle:

Hauskaa päivää!
 
Moi kaikille,
aikaa on viime käynnistä vierähtänyt jonkun verran - ja tekstiä tullut tänne älyttömästi. Hienoa, tosin kaikkea en jaksa lukea =)

Tervetuloa Helmi71. Todella hienosti ja monipuolisesti järjestetty raskausajan seuranta siellä teillä. Melkein kateellisena kuvaustasi luin.

Omassa kotikunnassani lääkärikäynti kaksi kertaa raskauden aikana, ja ainoa ultra on terveyskeskuslääkärin (ei siis erkoislääkärin) tekemä np-ultra. Ja tulevilta polvilta karsitaan varmaan vielä mahdollisuuksien mukaan, kun kuntamme on selvittävä jotenkin vuodenvaihteen vesikriisin kustannuksista :(

Meillä on huomenna rakenneultra ja siinä yhteydessä kurkataan myös 4D:llä. Hiukan alkaa jännittämään.

Hauskaa päivää!

Säihke 19+5
 
Moikka,

Ehdin taas pitkästä aikaa koneelle. En ymmärrä mihin nää päivät häviää!? Täällä on kaikki hyvin, liikkeet tuntuu jo ihan mukavasti. Mutta välillä päiviä ettei tunnu mitään. Kohta neuvola pitkästä aikaa ja ens viikolla vihdoin ja viimein rakenneultra. Vähän jännittää kyl toi neuvolan punnitus, ku herkkuja tulee syötyä monta kertaa päivässä. Ainoastaan aamupalan yhteydessä makea ei maistu, muutoin kyllä vähintään suklaata tai pullaa, apua! Onko jollain jotain hyviä keinoja tai vaihtoehtoja tohon makeanhimoon???

Nimistä ainakin oli puhetta. Me ei olla vielä ehditty niitä miettiä, viimeksin päätettiin vasta ku poika oli jo muutaman viikon ikänen. Kyllä sitä ehtii. Olihan meillä viimeks nimiehdotuksia mut poju ei ollutkaan olleenkaan niiden nimien näkönen ja olonen :) Mäkin oon kovasti miettinyt et miten rakkaus ja aika riittää kahdelle lapselle tasapuolisesti, mut kai se tulee luonnostaan. Mul on ehkä nyt vähän rinnat kipeytynyt ja isontunut. ALussa ei ollut mitään tuntemuksia rinnoissa. Oon nähnyt jo unia että imetän vauvaa.

Taidanpa keittää kahvit ja syödä pullaa, ku poju päikkäreillä! sit neuvolaan.

tintsa ja vaavi 18+6
 
Tuota en ole oikein ymmartanyt, etta Suomessa raskauden seuranta tai ainakin ultrakerrat vaihtelee kotikunnan mukaan, se tuntuu tosi oudolta.Taalla kun kaikilla on samat kaytannot asuinpaikasta riippumatta.
Unohtui mainita, etta lapsivesitutkimukseen paasevat kaikki 35-vuotiaat ja sita vanhemmat (itse en mennyt), toinen ero viela Suomeen se, etta sita fundusmittaa taalla ei oteta ollenkaan.
 
Helmi71 Tervetuloa :wave:

Täällä taas suoritettu päivittäinen kilsan lenkki, vaikka tuskaa oli. Iskias juilii ja liitoskipujakin taas. Uskon kuitenkin vakaasti liikunnan parantavaan voimaan ja kivuista huolimatta tuon lenkin teen :) . Aurinko porottaa ja saa tiet rapaisiksi, mutta ihanaa ,kun kevät tulee!

Perjantaina olisi taas neuvola. Kiva ,kun meillä ultrataan joka kertaa niin pääsee taas pikkuista kurkkaamaan. Jospa nyt suostuisi jalkojansa sen verran suoristeleen ,että saataisiin sukupuoli selville.

No eipä tänne kummempia!
-Poni ja Manteli 19+5
 
Hellou!

Neuvolasta ja ostosreissulta kotiuduttu!
Neuvolassa kaikki ok. Oletin hb:n olevan alhaalla kun on niin kovin väsyttäny viime aikoina, mutta sehän oli 123, mulla varmaan koskaan oo ollu noin hyvä...
Painoo tullu 90g /viikko, kokonaisuudessaan 4,9kg. Rr oli 134/67, mikä mulle aavistuksen korkee. Sf mitta otettiin nyt ekan kerran ja oli 21cm.
Ja sydänäänet oli hyvät ja löyty helposti.

Jotain hyvääkin tähän mun kurjaan olooni, mun parhain ystävä synnytti eilen tytön :heart:
Mä oon niin onnellinen, että kaikista vaikeuksista huolimatta, he saivat pienokaisensa :heart: Jospa huomenissa pääsis käymään siä heitä kattomaan.

Mutta nyt ruuan laittoon, aurinkoista päivän jatkoo kaikille

Emeelia ja Muumi, tasan 21!!!
 
Heipä hei!

Lomat on vietetty ja työt kutsuu taas...

Loma menikin sairastellessa. 39 asteen kuumeessa oon maannu pääsiäisen. Nyt alkaa pikku hiljaa nuhakin hellittää. :snotty:
Keskiviikkona on neuvola. Täytyy kysellä, vaikuttaako tollainen kuumeilu kaveriin.

Sitten rakenneultra kuulumisia. Koskaan ei tiedä mitä odottaa... Ultrasta en osannut odottaa mitään. Niin sitä sitten saa jännittää loppuajan, että onko kaikki kunnossa...
Eli käytiin ultrassa perjantaina. Alussa kaikki tuntui olevan hyvin, kaveri vastasi kooltaan ikäänsä jne., mutta sitten kätilö sanoi kesken kaiken lähtevänsä lääkärille näyttämään joitain ultrakuvia. Tuli takaisin ja sanoi, että maanantaille (eli tänään) uusi aika lääkärin tutkittavaksi. Kaverin vatsan tienoilla ei ollut kaikki hyvin.
Tässä sitten viikonloppu jännitetty ja tänään mentiin lääkärille. Se tutki ja sanoi, että jotain SAATTAA olla pielessä napavaltimon kanssa. Kontrolliultra sovittiin toukokuun puoliväliin... Kysyin suoraan, että pitääkö huolestua, mutta lääkärin mielestä ei pidä. Saattaa tosiaan vain olla, että kaikki ei näy ultrassa niin hyvin, ja kaikki silti kaverilla ok. Tässä toivossa sitten eletään...

Mutta ultrassa ainakin selves, että meidän kaveri on poika. Eikä kätilö sanonu mitään epävarmuudesta, vaan selväksi pojaksi esitteli. :heart: Nyt sitten nimeä miettimään, ku tytölle oltiin jo miehen kans saatu nimi sovittua, mutta pojalle on vielä miettimättä!

Kummeista: siskon tytön jo pyysin, mutta sitten onkin hiljaista minun suvun puolelta. Miehen suvussa ois kyllä ehdokkaita, mutta kyllä kai sitä minunki puolelta pitäis vielä edes yks löytyä. Nuo kaveritki on käyny vähiin, etten sitten tiedä...

Tää oli nyt aika oman navan tuijottamista koko teksti...

Vointeja äiskille ja masuille! :hug:


Kiia ja Kaveri 21+6
 
Maanantaita!

Rinnat ovat minullakin edelleen kipeät, ovat olleet plussauksesta saakka. Välillä vähän helpottaa jokuseksi päiväksi, mutta pääosin ovat tosi kipeät...

Jotkut tuntuvat tietävän monia joilla ultrassa veikattu sukupuoli ei ole pitänyt paikkaansa. Minä sitten taas en tiedä ketään... En nyt silti ihan sinisilmäisesti usko tähän tyttölupaukseen normaalin ultran perustella, vaikka ultraaja tuntui hyvin varma siitä olevan. Mutta 4D-ultran näkymiin kyllä sitten uskon ja uskallan ostella vauvalle sen värisiä vaatteita mitä tarvitsee :)

Minulla taitaa seuraava neuvola olla ensi viikolla, olisikohan maanantaina... Hb:a minulta ei ole mitattu ekan neuvolakäynnin jälkeen, joten toivottavasti nyt sen ottaisivat. Ihan varmuudeksi, ei minulla mitään sellaista oloa ole että rautaa tarvitsisi alkaa syömään. Olen elämäni kunnossa edelleen :D

Eipä muuta ihmeellistä!

Lilli ja Tiitti 21+5
 
Kiitos Lilli. Ei tässä voi kovin huolissaankaan olla, ku en asialle voi mitään. Tapahtuu mitä tapahtuu.

Tuollaiset kontrolliultrat ei taida oikeasti kuulua kuvaan? Muistan, että kaks ultraa tarjotaan Turussa, nt- ja rakenne. Mutta tosi ihanaa, että ne noin huolehtii meidän vaavista!
 
Minäkin Turun seudulla asustelen ja tosiaan kaksi ultraa tarjotaan. Kyllä varmaan aika herkästi tehdään kontrolliultrat jos jotain häikkää näkyy? En ole koskaan kontrolliultrassa ollut kun kaikki on ollut ihan ok noissa tarjotuissa ultrissa. Mutta parempi niin että ultraavat herkästi uudelleen ja häikkää ei sitten enää löydykään, kuin että viittaisivat kintaalla koko asian. Sitten osataan jo synnytyksessä varautua mahd. toimenpiteisiin mitä vauva tarvitsee.
En tiedä mihin tuollainen napavaltimon häikkä voisi viitata, ei lääkäri sitä kertonut? Voihan se olla että vauvan syntymäpaino voi tuon takia olla alhaisempi ja vauvan painoa seuraavat vähän tarkemmin? Paremmin tietävät kertokoon :)
 
Taisi olla pääsiäinen kun viimeksi kirjoittelin. Olen lueskellut päivittäin viestit mutta kirjoittaminen on jäänyt taas vähemmälle. Nyt kuitenkin rakanneultra takana päin ja piti tulla ilmoittelemaan jotain itsestäni teillekin. Rak.ultrassa oli pikkuisella kaikki kunnossa, painoa 310g ja kovasti toinen siellä liikuskeli ja peukkua imeskeli. :) Tulokas suostui näyttämään sukupuolensakin, meille on tulossa poika! :heart:
Oikein miehekkäästi räväytti jalkovälinsä levälleen pariinkin otteeseen, joten kätilön mukaan mitään epäselvyyttä ei asiassa liene. :LOL: Ihanaa kun saadaan tolle tytölle pikkuveli!

TISSEISTÄ olette puhuneet. Mulla molemmat rinnat edelleen hurjan kipeät. Vasen kainalo myöskin. Kipu on lähes päivittäistä arkuutta ja vohlontaa. Tyttö jos leikkiessään sattuu esim painamaan jompaa kumpaa rintaani niin itku meinaa päästä. Nänneihin myöskin vihloo, kipuilee ja pistelee ajoittain. Ilman liivejä en pysty edes nukkumaan, suihkussa ja saunassa käynnin jälkeen onkin jo kiire pukea liivit päälle, on se niin ikävä tunne olla ilman tukevia liivejä!

Omaan napaan ei mitään erikoista. Liitoskipuja esiintyy päivittäin, eritoten kävellessä. Pidemmät kävelylenkit pitänyt jättää väliin, koska lantio/häpyluu särky on niin voimaksta. Yhden kerran erehdyin lähtemään pitkälle vaunulenkille tytön kanssa ja tuntui loppumatkasta että en pääse täältä pois, vaapuin kotiin kuin keilapallo haarusvälissä.. :LOL: Muuten vointi on hyvä.. Ruoka maistuu ja suht pirteä olo päivittäin, mielialatkin alkaneet pikku hiljaa tasaantumaan.

Jep, mutta nyt kotihommien kimppuun kun tyttökin vetelee unta tuolla ulkona.

:heart: haaveilija ja poju 20+0 (hui kamalaa puolessa välissä jo mennään!)
 

Yhteistyössä