¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Meitähän on paljon!! Jos mennään jo lähelle 110 vauvaa elokuussa!!

Kävin siskoni kanssa vähän tuulettumassa kiertelees huonekalukauppoja ja hesessä mutta ranskalaiset maistui ällöiltä ja kahvi oli todella mustaa ja seissyt varmaan kolme päivää siinä keittimessä!! YÖK! Kokis meni ainoastaan kokonaan alas. Kävin koittelees vaatteitakin, täällä loppuu Rintamäen lapsi ja mammaliike ja siellä menossa loppuunmyynti. No siellä oli mamaliqiousin äitiysvaatteita muta suurin osa jäljellä olevista kokoa L tai isompia. Yhtä S koon paitaa ja hametta koitin mutta ei istunut.

Viereisessä Kappahlissa koitin tavallisia paitoja mutta ei oo mun kropalle ollenkaan hyviä... ja oisin saanut koittaa melkeimpä kokoja XS! Tässä raskaudessa jään kyllä tosi pikkumahaiseksi ja muutenkin vuoden takainen raju laihtuminen näkyy kun ei mikään vaate oo hyvä. Just viikonloppuna katottiin mun vanhempien luona kuvia jotka oli otettu esikoisen ollessa 1v ja olin kyllä ISO! Silloin lihoinkin raskausaikana noin 30kg ja kiloja jäi reippaasti. Ihan hyvä jos ei nyt tuliskaan kiloja kauheasti.

Ja ostin paluumatkalla salmiakkia kaupasta ja sitten hokasin että mulla on neuvola huomenna enkä oikein sais syyä karkkia kun pelkään et heti näkyy pissassa... vaikka ei nyt varmaan mee niin helposti pissaan kun en saa enään syödä samalla lailla kuin aiemmis raskauksissa jolloin vedin kaikkea mahollista herkkua naamariin.

Kaupungilta tultua söin vielä jukurtin ja leipää ja keitin puuron! JA taas on sellanen kolo mahassa että vois mennä jääkaapille---- kauheaa! :p

Mutta nyt suihkuun ja unta palloon että jaksaa reippaana töihin huomenna!! Ja kiinnostus sata... voi kun menis aika äkkiä ja loma alkais!
 
Niin ne lapsimessut oli huhtikuun 25-27 päivä helsingissä! Menen ja otan kuvia jos sielä saa ottaa kuvia ja tuon näytille sit teille :) Aurinkoenergian poika on samankokoinen kun meidän oli ultrassa :) meillä oli painoarvio 20+3 niin 400grammaa :) minkähän kokoiset ihanat möhköfantit meille tulee :) <3 heh.. Mulla on ollut huono olo koko päivän, kuumeinen ja oksettaa.. Yök. Nyt nukkumaan! Unia mammat ja vauvat! Katham ja poju 21+2
 
Pikaisesti ultrakuulumisia passiivisemmalta kirjoittelijalta. Viime viikolla oli rakenneuä ja kaikki oli helpotuksemme hyvin. Ja hienosti näkyi pojan tavaramerkit =) Ei kyllä pitäisi enää olla arvoitus, kyllä oli niin selkeästi pojalla pippeli :) Onneksi tytöltä on jäänyt unisex vauvavaatteita, mutta pitää sitä uuttakin ostella. Perjantaina olisi neuvola jolloin täytetään myös kelan paperit.

Päivän jatkoja ja olkaahan varovaisia tuolla myräkässä.
 
Sone
Flunssan kourissa viikonlopusta lähtien, tosin kuumetta ei enää eilen ollut, joten iltavuoroonhan sitä sitten läksin. Keuhkot ja nokka ihan tukossa, saa oksentaa räkää koko aamun :x Hillittömät ruokahalut on vähentyneet myös.

Vauvan potkut tuntuu jo ulkopuolelle, pääsi isä kokemaan myös muksauttelut. Tämä asukki tuntuu olevan erilainen masussa kun esikoinen. Tyttö jumppasi tosi ahkeraan ja potki kun nyrkkeilijä, ja ihan älyttömän terävät kantapäät tai nyrkit. Tämä tuntuu olevan laiskempi tapaus :LOL: Jotenkin rauhallisempi. (ei kyllä harmittas yhtään jos tuliskin rauhalllinen luonteeltaan :LOL: ) Esikoinen on aika villi :whistle: Mutta niin ihana :heart:

Ultraa ootellessa... (1.4) Jännittää kyllä. Aiotaan kysyä myös sukupuoli jos urho suostuu haarovälinsä levittämään.
 
Huomenta täältä lumen ja tuiskun keskeltä..hrr..

Ihanat huudot piti pojan kanssa vetää ennenku päästii lähtemään.. joskus se on vaan niin rasittava.. vaikka kuinka yrität selittää että nyt oikeesti pitää tehdä näin, ni ei ku (%/=Y)R#..
Nyt on ollu kauheita nää päivät sen jälkee ku palattiin reissusta.. siellä oli kyllä niin rentoo pojalla ku ei tarvinnu ruokaa syyä, täyttyyhän se massu karkistakin ja yritä nyt siinä sanoo et oikeesti ei enää mitään herkkuja tänään, ni silti talon emäntä ettii kaapista kokoajan jotain mitä vois lapselle syöttää, RAIVOSTUTTAVAA!!! ja onpa kiva sitte tulla kotiin ja palata normi arkeen ku oot sitte maailman paskin äiti mikä ei anna mitään ja pakottaa SYÖMÄÄN RUOKAA ja kieltää pomppimasta sohvilla ym. ym.. Ihana olla äiti.. oikeesti ärsyttää, ja sitten kehutaan miten oman lapsen kaverit kehuu et onpa siulla rento äiti ja myö ei haluta mennä kotii ku haluttas olla aina vaan teillä??!!

Oonkohan jotenki pahalla tuulella..??

Onneksi tää pieni vaaveli taas hytkyy masussa, ni on vähän jotain ilosta mietittävää.. näin yöllä unta että tunsin vauvan käden mahan päältä, sormet ja kaikki :D , ja muutenki pyörin koko yön..onkohan vauva pitäny miuta horroksessa..?? kerta näin untakin noista liikkeistä..

Mie mietin tota sukupuoli asiaa, et jos meille sanottiin et ei näy mitään roikkuvaa ja enempi tytöltä näyttää, ni onkohan se tyttö? ku monet on niin selvästi nähny pojan .. mllonkohan ne kivekset pitäs laskeutuu, ku se sano et ne voi laskeutua myöhemminkin, mutta ei siellä ollu pippeliäkään..?? hmm.. ja miten sitten joillekin voidaan varmaksi sanoo et tyttö tulossa?? mietiskelen tälläsiä!!

Hoitopöydän metsästys on alkanut.. meillä oli hoitopöytä mutta lainattiin se ja sen jäliltä se on viety kierrätys keskukseen..ja mietin että laitettas pesukoneen päälle hoitotaso, mut kyllä mie kaipaan sitä hoitopöytää, niin helposti saa kaikki vaatteet ja vaipat ja rasvat ym. siihen, kyllä se on helpompaa.. mies sano et ostetaan uutena ja myyää sitte pois, mutta kyllä mie yritän käytettyä ekana metsästää!!

Nyt taidan ruveta töihin, muta palaan tänne varmaan taas sata kertaa tän päivän aikana!!

Äiti lpr 21+1

P.S. tervetuloa uusille, ja onnea hyvistä ultra kulumisista!!!

P.P.S. Profiilissa uusi massu kuva!!
 
Huomenta !

Itsekin ajattelin suunnistaa sinne lapsimessuille ihan vaan katsomaan sitä uutta äitiyspakkausta. En ole oikein perillä näistä kelan jutuista vielä eli mihin asti anomusta voi pitkittää ? Tyhmäähän se on ajatella niin pinnallisesti, et niillä väreillä olis niin suurta merkitystä, kun viime vuoden pakkauskin vaikuttaa tosi kivalta. Mut olis kiva nähdä se kumminki ensin.
Olen käynyt alustavasti katsomassa vaunuja ja ihastunut Baby centerin Novel sport-mallistoon. Onko kokemuksia kyseisistä vaunuista ? Tosiaan ensimmäistä odotetaan eikä siis mitään kokemuksia vaunuista ole. Oon aika pitkä 175 cm ja liikkuisin pääasiassa busseilla ja lenkkeillen maastossa.
Oon tässä talvilomaillu kolmisen viikkoa ja perjantaina olis tarkoitus mennä duuniin. Työnantajalle en ole vielä kertonut raskaudesta, kun palasi vuoden virkavapaalta juuri ennen lomalle jäämistäni. Vähän hirvittää, kun oon jo näin pitkällä ja kesäloma yms. asiat jo päätetty. No eipä niihin mitään sanomista ole, kun ovat lakisääteisiä. Aion nimittäin olla kesäkuun lomalla ja sit kolmeks viikoks töihin ennen äippälomaa.
Mulla on ens viikolla vasta toinen neuvola terveydenhoitajalle, kerran on ollut lääkärineuvola. Tuntuu et aika harvakseltaan noita on, onko normaalia ? Rakenneultra 11.4., jota odotanki jo innolla.
Päivänjatkoja kaikille, nautitaan pyrystä !!

Potsi ja papu 18+2
 
Huomenta!

isompi viety kerhoon ja pieni jo päiväunilla, tunti omaa aikaa :D tää on niinku niin herkkua! imuri tekis mieli kaivaa kaapista, mut ukko ollu yön töissä ja nukkuu.. pelastus..

minäki oon monesti miettiny, et miten ei voi olla varma kumpi on tyttö vai poika, ku kaikki pienet verisuonet ja virtaukset pystytään kattomaan tosi tarkkaan?? vaikkei sillä pojalla pallit oliskaan laskeutuneet tai tytöllä vehkeet niin turvoksissa, niin kyllä ne tietää. eivät vaan kerro!! joku salaliitto :LOL: ku joskus jostain lukenu et tytöllä näkyy joku kolmio jossa kolme pistettä?(tietääkö joku tarkemmin) ja pojalla sitä ei ole! jos ei vehkeistä voi päätellä, nii siitä ainakin!

Joo harvakseltaan on mullakin neuvoloita taitaa olla pian 6 viikoa väliä ku oon viimeksi käyny silloin oli lääkärineuvola ja nyt tosiaan toinen th:lla käynti. ja rakenneuä vasta 15.4.

Joo lähdempä valmisteleen ruuan, niin on joutusaa sit valmis. hyviä päivän jatkoja. lumipyryä ootellessa!! siellä etelässä se jo on pahimmillaan, olkaa varovaisia!

Triine 18+3
 
äiti lpr, meille 4d:ssä lääkäri uskals tyttöä veikata, kun haaruvälissä ei näkynyt pippeliä. Sanoi kyllä tuon, että kivekset eivät välttämättä vielä tässä vaiheessa ole laskeutuneet kaikilla, mutta kun ei sitä itse vehjettäkään näkynyt.
Pieni törö oli jalkovälissä, sanoi sen olevan klitoris, tytöillä se voi olla tässä vaiheessa vielä suht iso ja sai kuviin näkymään ihan selvästi häpyhuulet, jopa me erotimme ne kuvasta. :D :whistle:

Ja uskallan kyllä uskoa lääkäriä, koska neuvolan täti sanoi, että tämä kyseinen vanhempi mies lääkäri on tämän kaupungin ultra konkari. Nähnyt ultralaitteiden kehityksen alusta asti ja kouluttaa muuta hoitoalan henkilöstöä laitteiden käytössä yms. Joten eiköhän tuolla ammattitaidolla luulis erottavan mitä siellä jalkovälissä on. =) Hope so... :whistle:

Potsi, mulla on ollu kolme neuvola käyntiä terkan luona ja yks lääkärin tarkastus. Ja yks terkan käynti jäi välistä. Yleensähän niitä pitäis olla n.4vkon välein näin "alkuaikana". Aika harvoin kyllä sulla ollu.

Mä oon ihmetelly, sitä et eiks nykyään oo tässä rv 20 tienoilla ollenkaa lääkärin tarkastusta? Kun esikoisesta 3v sitte oli kolme lääkärin käyntiä; alku-, keski- ja lopputarkastus. Ja seuraavaks mulla on taas terkan luona, sillon viikkoja about 24.

Mulla alko eilen aamulla ihan järkky kutina tuolla alakerrassa. Diagnosoin sen sitte hiivaks. Ollu se muutaman kerran, mutta viimosesta on jo pari vuotta aikaa. Kyllä osaa olla inhottava tauti. Kiireesti lähin ltapäivällä sitte apteekkii ja ootin nukkumaan meno aikaa kun kuuta nousevaa. Jaihanaa, tänää ei oo enää yhtää kutkuttanu. :D

Ihan kauhee ilma tuol ulkona. Onneks ei tarvi mihinkää lähteä.

 
Eliisa80: Mulla on kans ollut vastaavia kipuja nyt muutamana päivänä. Ekaks oli vaan vasen puoli kyljestä ja alamahasta kipee ja kireen tuntuinen ja vihloi jopa yöllä kylkeä kääntäessä. Eilisen maratontyöpäivän jälkeen tuli myös oikea puoli mahasta pikkuisen kipeeksi ja seisominen/kävely on nyt tosi inhottavan tuntuista - sellaista ajoittaista viiltelyä, pistelyä ja vihlomista koko alamahan alueella. Mulla vielä maha työntynyt niin suoraan eteenpäin, että vaatis varmaan jo jotain jatkuvaa tukea alleen... Onneksi tänään on vapaa, enkä aio tehdä yhtään mitään :D

nea85: Musta tuntuu myös, että Elmeri aktivoituu aina herkkuhetkien (ja ylipäänsä ruokailun) jälkeen =) Pullaa ja karkkeja tekee kauheasti mieli ja sitten kun niitä syö, niin hetken päästä seuraa ihan kaamee olo ja pakko saada jotain suolaista päälle. Meillä on pojun kanssa selkee eturistiriita näissä syömistottumuksissa :D

Tervetuloa joukkoon fifiliini

Täällä myös tuleva isukki tunsi ekaa kertaa potkut kättänsä vasten, kun vaan malttoi tarpeeksi kauan odottaa.. Välillä tuntuu, että Elmeri leikkii aina kuurupiiloo miehen kanssa. Vaikka mahassa olis kauhea meno, niin käden kun kevyesti laittaa päälle tulee stoppi saman tien ja melskaus jatkuu vasta, kun käsi häviää pois :D

kaneliomena ja Elmeri 21+1
 
Niin mieki oon aatellu et siin 4D varmaan näkee varmemmin, mutta kun tavallisestakin ultrasta jotku sanoo et varma poika, varma tyttö.. noh, sitten se elokuussa selviää onko pippeli vai pimpsa :D . Kyllä mie äitille jo sanoin et voi neuloo vaaville sellasen keltasen A-mallisen mekon, jos on sitte poika ni annetaan jollekkin muulle, nyt on niin paljon vauvoja tulossa, et kyl joku varmaan on tyttö!!

Nyt syömään!! Mein vaavi ei kyllä kyllä melskaa erityisesti ruuan jälkeen..?? se on varmaan tullu äitiinsä ja on ihan paikallaan ja nautiskelee, ku saa herkkuu tai ruokaa :D . tai sitte se ei kerkee noitten aterioitten välissä liikkuu, ku niitä aterioita tippuu tasaseen tahtiin alas :LOL:

Terkka varmaan kiittelee kovasti ens viikon neuvolassa..ihme on jos ei nyt jo sano jotain miun painosta, on varmaan tullu hirveesti..

Miulla on ollu neuvola käyntejä
rv 10+6, rv 12+1 oli lääkäri, rv 17+1 ja nyt tulee rv 22+1 eli yhteensä 4. kerta tulee ja sitte 3 ultraa on ollu, et onhan noita kaikenkaikkiaan paljon ollu noita käyntejä!!

No nyt sinne syömään!!
 
voi v*** mikä ilma tuolla pihalla, ei huvita lähtee kauppaan eikä mihinkään, vaik pitäis sielläkin jopa käydä. :kieh:

mikähän ihme mulle oikein tuli, selkä ollu tosi kipeä nyt jonkin aikaa, sit eilen kävin aika pitkällä lenkillä, nii nyt polttelee tota alaselkää, ja koko maha ihan sika kipeä ja arka. liikkeitä kumminki tuntunut tänään, ei kyl nii paljoo ku yleensä mut kuitenki.
ahistaa muutenin, mulla on paniikkihäiriö/sosiaalisten tilanteiden jännittämistä, nii nyt se on menny vaa pahempaan ,ei tartte ku kauppaan mennä mis on yhtään enempi porukkaa nii tuntuu et kuolen ja jumalaton vapina päällä kuin jollain vanahalla mummolla...

perjantaina olis neuvola, sit ensvkon tiistaina pelkopoli ja sit parin viikon päästä siitä ois kontrollikäynti nuitten supistelujen takia.

[/b]äiti lpr uskosin että jos sanovat että ei oo roikkuvaa niin että pikkanen ois tyttö. niin ne sano mullekin kun kävin, hoitaja sekä lääkäri (kun molemmat ultras) että enempi kyl vaikuttaa että on tyttö, kun ei näy mitään roikkuvaa.

mutta, mukavaa pvän jatkoa kaikille, mä meen vääntää spagettia ja lihapullakastiketta, pistän sukset jalkaan ja kai se on pakko lähtee hiihtää kaupungillekin..

erittäin "positiivisin" mielin: Hosso ja Iida 21+1 :heart:
 
neitiperho
Aivan järkky ilma!

Meinasin kuolla tonne pihalle äsken kun oli pakko alkaa raivaamaan lanssille tilaa pihassa..eihän me oltais muuten päästy keikalle ollenkaan!!!! Siitä sitten aloinkin miettimään, että varmaan tosi kiva oikeesti kun jossakin päin kylää oikeasti hätä niin me vaan täällä mietitään, että kuinkahan päästäisiin edes tallilta lähtemään ja toinen odottaa jolloin ne minuutitkin tuntuvat tunneilta. Varsinkin nyt äsken eräällä äidillä varmaan fiilis oli ihan hirveä meitä odottaessa....no joo..ei siitä enempää.

Ei mullakaan noita neuvolakäyntejä mitenkään hirveesti ole ollut. 9+1 oli varhaisultra, 10+5 eka neuvola, 15+5 toinen neuvola ja nyt 18+6 oli rakenneultra/4D. Ensi viikolla olisi kyllä jo kolmas neuvola..no joo, onhan tuossa nyt jo aika hyvin kun alkaa katsomaan tarkemmin. Tuntunut vaan itestä, että ei niitä käyntejä ole juuri ollut ollenkaan. Verenpaineet mulla mitattu ja paino neuvola käynneillä, eikä mitään muuta koskaan, esim Hb tai kohdunpohjan korkeutta??!! Hb:tä olenkin sitten itekseni käyny mittailemassa työpäivän ohella.

Mulla alkanu ajoittain kans tuntumaan hiivan oireita..taas...mulla sellasta kierrettä ollu sen suhteen aina. Tosin sitten taas päivässä/kahdessa se tunne mennyt ohi, ilman lääkettäkin. Ihan outoa. Mutta pirullinen se on. Ite myös muuten miettinyt kyllä välillä, että kuinka luottavainen voin siihen ultran perusteella olevaan sukupuoleen luottaa. Meillä varmaan ollut tosin sama lekuri HooÄs nimittäin mulla myös tosiaan oli tämä herra, joka oikeasti aina ultran kanssa tekemisissä ollut. Mutta kaikkeen sanoi vaan että tässä vaikuttaisi, että olisi tämä, MUTTA..jne. No kyllä mä kans aika vakuuttunut tosin olen, että paikkansa se arvaus pitää. Saa sitten nähdä. Eihän siinä muuten mitää mutta kun tiedä taas kuinka sitä tulevaa lastenhuonetta voi laittaa ja vaatteita uskaltaa ostella.

No mutta nyt taas töiden pariin. Toivottavasti toi myrsky tänään loppuisi..ei jaksa enää lumitöitä :/

Neitiperho+nöpönenä 20+0 puoliväli siis =)
 
Täällä myös keli aivan kauhea. Ei tarvia kyllä nenäänsä pahemmin ulos pistää. Aamulla vein esikon eskariin ja vaikka on tarha ihan vieressä niin tuntui että pystyyn jäätyy. Kohta pitäisi lähteä hakemaan tyttö pois sieltä :/ .

Meillekin selvisi rakenneultrassa kumpi on tulossa. Tai veikkauksenhan se kätilö antoi kummalta näytti ja ilmeisesti siellä jalkojen välissä oli jotain roikkuvaa ;) . Mutta sen näkee sitten elokuussa pitääkö veikkaus paikkansa.

Neuvolakäyntejä minulla on ollut 2 ja ultrakäyntejä 3. Ensi viikolla on sitten neuvolakäynti pitkästä aikaa taas. Lääkärikäyntejä täällä ei taida olla kuin 1 koko raskauden aikana. Tuotakaan en tiedä millä viikoilla se mahtaa olla kun ei ole neuvolassa mainittu enkä ole muistanut kysyä. Taitaa olla lähempänä rv. 30.
 
Heippa!
Soittelin tyksiin ja kyselin tuloksia, eivät olleet vielä tulleet ja lupasivat soitella sinne missä tutkimus tehdään että missä vaiheessa tutkimus on. No äsken tuli soitto tyksistä, tuloksia voi joutua vielä odottamaan jopa kaksi viikkoa ovat löytäneet jonkun kromosomin joka on kääntynyt väärin päin mutta eivät osaa edelleenkään sanoa mitä se vaikuttaa mihinkään, joutuvat jotain viljelyjä vielä tekemään ja siksi voi tulosten saanti kestää kauan vielä. Nythän he ovat etsineet sitä koromosomia minun ja mieheni kromosomeista ja jos se löytyy sieltä samanlaisena kuin vaavilla niin silloin se luokitellaan normaaliksi mutta jos meiltä sitä ei löydy niin silloin kuulemma varmaan joudutaan tekemään lisä tutkimuksia. En tiedä jaksanko enää sillaisia lisätutkimuksia ollenkaan tässä on nyt jo mennyt monta viikkoa miettiessä ja hermoillessa. Sen lääkäri sanoi että tällä kromosomilla mitä tutkitaan niin ei ole mitään tekemista downin kanssa ja kysyin että onko siellä nyt jo todettu jotain siihen viittaavaa niin hän epäili että todennäköisesti ei koks sen he olisivat varmaan kertoneet jo mutta sanoi että pitää odotella niitä tulkóksia paperilla joten ollaan varmoja.

No piinaava odotus sitten vaan jatkuu vilä hamaan tulevaisuuteen ja lupasivat soitella välittömästi kun tulokset tulevat. Sen lääkäri myös sanoi että tämä löydös mikä on tehty on joku harvinainen löydös ja mikä on vaan siinä sivutuotteena löytynyt kun on sitä downia tutkittu.
 
Tulin just neuvolasta. Mulla oli lääkäri ja hoitajalle aika. Lääkäri ultras ja veikkas että pikku prinsessa siellä masussa on. Sano vaan ettei siellä näy mitään mikään kuuluis pojalle :) . Kaikki oli sen suhteen hyvin, siellä se liikuskeli. Saikkua ne jatko taas kolme viikkoa eteenpäin ja luultavasti siitäkin sitten kesälomaan asti. Ei kuulemma kannata mun työtä jatkaa, on hiukan riskialtista näiden supistelujen kanssa.

Hoitajalla oli verenpaine aivan sama ku muillakin kerroilla eli 111/78, Hb oli 121 se oli laskenu ja nyt sitten suositeltiin että kohta vois alkaa syömään rautaa. Paino oli pudonnu 200 grammaa viime kerrasta. Mulle on tullu kaikenkaikkiaan koko raksuden aikana vaan 100 grammaa painoo. Olen käynyt ekan kerran neuvolassa 17.1 raskausviikkoja 8+3. Outoo, mutta ei siitä kukaan mitään siellä sanonu. Ja vauvalla kaikki on kuitenkin ihan hyvin. Nelli tutkimuksesta erosin, koska se tosiaan pääsääntöisesti tutkii sitä että kuinka paljon liikkuu ja kun mä en oikein pääse liikkuun. Hoitsunkin mielestä se oli ihan hyvä tässä vaiheessa siitä erota.

Ens viikolla olis sitten rakenneultra, siellä sitten toivottavasti saadaan varmuus että oliko tämä lääkäri oikeassa tytön suhteen.

Esikoisen kanssa taas aamulla kauhea show kouluun menosta ja loppuviimein mun voimat loppu ja annoin sen olla kotona. Olen ihan peukalo keskellä kämmentä tän asian suhteen, en tiesä mitä tehdä. Ens viikolla hän luultavamminkin vaihtaa koulua, jos siitä olis apua ja jos ei niin sitten mun keinot on vähissä ja käytetty.

mutta hyvää tuulista päivän jatkoa kaikille

salah ja prinsessa 18+2
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Enpä enään muistakkaan koska oisin viimeks kirjotellu...
Lähes joka päivä oon käyny lukemassa teidän jutut, mutta en oo jotenkin saanu kirjotettua.
Täällä menee kohtuullisesti, saikulla edelleen, ollu jo kaks kk ja tod.näk. loppuun asti.
No eipä tässä nyt kauaa muutenkaan töitä oo, kun alkais neljän viikon kesäloma+äloma päälle.
Olot on aika kaameet välillä, selkäkin ruvennu renkkaan niin paljon, että elän lähes lääkkeillä.
Rakenneultrassa kävin viikko sitten. Kaikki oli hyvin ja ultraaja katto kaiken tosi tarkkaan. Ainoo mikä jäi salaisuudeks oli sukupuoli, niin oli koko ajan jalat ristissa, ettei täti nähny mitään :) Mutta se selviää sit elokuussa :heart:
Liikkeitä oon tuntenu reilun kk:n, tosin huomattavasti rauhallisempi tämä on kun esikoinen.
Viime aikoina ollu paljon puhetta tupakasta ja seksistä.
Mä esikoista odottaessa lopetin heti plussattua, mutta retkahdin kun typy pari kk vanha. Nyt lopetin taas heti, mutta pari tupakkaa on tullu poltettua :ashamed:
Ja koko ajan tekee mieli ihan hirveesti :( Mutta sinnikkäästi yritän olla ilman.
Seksiä meillä on kohtuullisesti, alussa ei tehny yhtään mieli, eikä sitä lainkaan ollu. Jossain vaiheessa mun halut kuitenkin ylty niin, että parikin kertaa päivässä vonkasin mieheltä ja hän tyytyväisenä teki työtä käskettyä :) Nyt on menny siihen, että mä vonkaan ja vonkaan, mutta miestä ei haluta, jotenka pari kertaa viikossa meillä touhuillaan.
Meillä tosiaan talokin myynnissä, vähän on siittäkin paineita. Uus on jo puhuttu meille valmiiks, mutta tää ei tunnu menevän millään kaupaks... No onneks mies menee pankkiin ens viikolla, jos vaikka saatais laina ennenkun tää myyty, niin pääsis muuttaan.
Mä en oo mitään hommannu vauvaa varten valmiiks, vaatteetkin vein kaverille jolla la parin viikon päästä. Kun en oo viä osannu tästä raskaudesta nauttia, niin ei noi hankinnatkaan kiinnosta yhtään. Toivottavasti sit, kun pääsee muuttaan, niin mielikin olis parempi.
Esikoiselta ei oo tallessa mitään muuta kun vaatteet, joten kaikki täytyy jostain haalia.
Neuvolakäynneillä on kaikki ollu suht ok. Verenpaine oli koholla pari kertaa ja paino oli laskussa, mutta noussu taas pari vko. Tosin mulle vähän ylipainoo, joten ei haittaa vaikka paino vähän laskiskin. Nyt on tullu painoo tullu noin neljä kiloo lähtöpainosta. Joista varmaan puolet kahden viikon aikana, kun ruokahalut palas :LOL:
Nukkuminen mulle on edelleen tosi hankalaa, yöunet jää noin kuuteen tuntiin, kun ennen raskautta saatoin nukkua 8-10 tuntia. Mutta kaikkeen tottuu.
Nyt on tullu niin paljon omaa napaa, että jospa lopettelis tän kirjottelun.
Ja kun tarttis näyttöö varten siivotakin...
Yritän tästä lähin olla vähän aktiivisempi tän kirjottelun suhteen!

Emeelia ja Muumi (esikon keksimä ) 20+2
 
niin, tietääkö joku milloinka kannattaa olla enemmän huolissaan noista supistuksista? Mulla tuli aika kivasti niitä eilen ja jopa pari semmosta, jotka tuntuivat ilkeelle. Tänään on vatsa mennyt muutaman kerran pinkeeksi, välillä mun ollessani vaan maate...
Joo,eilen oltiin rakenneultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin,mutta löytyi myös kalkkikertymä, kätilö kyl meinas ettei ole hälyyttävää, sillä useilla sikiöillä on semmosia ja jotkut kätilöt eivät edes mainitse niistä, silti jäi kaivelee tuo ns.golfpallo. Sikiö vastsi kooltaan 20+5, mutta laskettua aikaa ei alettu muuttamaan.
Varasinkin 4d ultraan ajan ja se ois ens vkolla. Oltiin jo kyl miehen kans sovittu, että sinne mennään jossainvaiheessa, sukupuolta ei haluta tietää
 
Illalla olis kuudelta se rakenneultra. Toivottavasti vauvalla on sitten kaikki varmasti kunnossa. Jotenkin vain jännitän tuota ultraa, jota en ole koskaan muiden aikana kummemmin jännittänyt. Eilen onneksi vauva piti sellaista mellakkaa masussa koko päivän, että sen perusteella pienellä olis kaikki hyvin! Tänään taas vähän hiljaisempaa, mutta jotain pientä on vähän tuntunut.

pieniananas: Kenelläkään tutulla ei ole sitä kotidoppleria, että saisin välillä käydä kuuntelemassa vauvan sydänääniä, harmi. Itse en sitä viitsi täs vaiheessa enää hommata ja onhan se aika arvokas kapistus kuitenkin. Ihmetyttää vain miksei maanantaina se lääkäri löytänyt vauvan sykettä ollenkaan vaan ilmeisesti löysi vaan mun omani (löi 92). Sitten sairaalassa sydänäänet kuului heti niin hyvin. Tuollaisia virheitä ei lääkärit saisi tehdä. Mä jo olin sen jälkeen menettäny toivoni, mutta onneksi kaikki oli ma kunnossa.

Mulla oli ensimmäinen neuvola tammikuun alussa ja siitä kahden viikon päästä oli eka lääkärineuvola. Muuten neuvolat on olleetkin tasan 4 viikon välein. Mun mielestä ainakin täällä neuvolalääkäri on kolme kertaa. Toista siis odotellessa koska lie sitten on.

Meillä neuvolas mitataan joka kerta verenpaine, hemoglobiini, pissa, paino ja sydänäänet. Niin ja otetaan se sf-mitta!

kotiäiti32: Edelleen sinulle voimia lopullisten tuloksien odottamiseen :hug: On se aina raskasta, kun pitää monta viikkoa ensin odottaa ja sitten ne tulokset ei ole kuitenkaan valmiita.

Tatjana80 ja rv 20+5
 
Pikaiseen täällä kirjoittelen kirjaston koneelta..Edelleen meidän netti kotona poikki. Ärsyttävää :kieh: .

Nopeasti lukaisin tekstit läpi...
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Mulla supparit jatkuneet siihen malliin ,että kävin tänään läärärillä. Onneksi paikat kiinni ja normaalit, mutta saikkua kuukausi ja rauhassa pitää ottaa. Meidän esikko syntyi rv 35 ,että siksi ollan nyt todella varovaisia. Muuten kaikki hyvin. Rakenne ultra perjantaina 28.3 ja taas ensi viikolla neuvola.
-pikainen Poni ja Manteli 19+0
 
Vauvan sukupuolesta sen verran että aikanaan pojan rakenneultrassa eikä tämän tytsynkään ultrassa katsottu mahdollisia kiveksiä vaan sitä roikkuvaa osaa haarovälissä :) Eli nytkin sukupuoli katsottii vauvan alapuolelta, ja nimenomaan häpyluuta. Ultraaja sanoi aika varmaksi että tyttö tämä on koska mitään uloketta ei häpyluun kohdalla ollut vaan oli tasainen kaari.

Eilen katselin ihania tyttöjen vaatteita, mutta en silti vielä ostanut. Ajattelin että jos nyt varmuuden vuoksi odottelen sen kuukauden verran 4D-ultraa, että siellä vielä varmistettaisiin tytön olevan kyseessä :) Ei tässä kuitenkaan mikään kiire ole ostaa mitään vielä...

kotiäitille tosiaan jaksamisia ja tsemppiä tulosten odotteluun :hug:

Eipä muuta tällä erää!

Lilli ja Tiitti 21+0
 
Täällä on puhuttu ultrista ja sukupuolesta. Löysin meidän rakenneultrakuvista tälläisen, josta lääkäri näytti tuon sukupuolen. Eli aika hyvin sukupuolen näkee ihan tavallisellakin ultralla, jos vauva on suostuvainen sen näyttämään.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1818650.jpg

Eli kuvassa näkyy sääri, lonkka ja vatsaa. Napanuora nousee sellaisena helminauhana ylöspäin. Pippeli sojottaa aika vaakatasossa, nuolen on lääkäri laittanut siihen kohtaan.
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli kunnos, olipa kiva nähä vaavia ekaa kertaa täs raskaudessa ja tyttö siellä näyttäs olevan kasvamassa :heart: Aikasemmin en ole halunnu tietää sukupuolta ja nyt hiukan harmittaa kun tuli kysyttyä, se on niin mukavaa se arvailu ja miettiminen kumpikohan sieltä tulee... Vaan eihän se silti ihan varmaa ole, et voi sitä ehkä jännätä sinne elokuulle asti...

Minusta tää talvinen lumipyry keli on aivan ihana, mä taidan olla aika lailla talvi ihminen... Paitsi että tuossa tuiskussa ei ollu yhtään kiva ajella ultrattavaks 45 kilsaa, kun ei meinannu yhtään nähdä moottoritiellä eteenpäin

Neuvolassa mäkin ole käynnyt kerran ja sit kerran viel lääkärillä ja seuraava neuvolakäynti on ens kuun 10. päivä, ettei niitä liian usein ole, mutten ole niitä kaivannutkaan, sit loppuvaihees siel kyl kerkee ramppaamaan...
Ai, niin pikkuprinsessa oli kooltaan 380g ja laskettua päivää ei muutettu nyt siis 21+3 raskausviikot.

Nyt pihalle kolailemaan uudelleen...


 

Yhteistyössä