¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Täällä vietetään leppoisaa sunnuntaipäivää surffailemalla netissä ja löhöilemällä. Avo lähti just töihin ja tulee vasta illalla klo 23 kieppeillä, joten saan rauhassa laiskotella :LOL:

Tosta tupakoinnista... sehän on ihan jokaisen oma asia ja mitäpä siitä saarnaamaan. Ja samaten alkoholi. Vaikka tekeekin pahaa katsoa äitejä jotka juovat alkoholia raskausaikana, mutta minkäs teet, eipä voi paljon puuttuakaan asiaan. Itse en ole polttanut, eikä avokaan enää pariin vuoteen. Alkoholiakaan en käytä näin odotusaikana. Alkoholitonta siideriä yritin tuossa päivänä eräänä juoda mutta sepäs vasta pahalta maistu!! :/ Vesi se on paras juoma :LOL:

Omaan masuun ei mitään ihmeellistä. Kiristyksen ja venymisen tunnetta tuntuu tuolla masussa.. taitaa olla jokin kasvupyrähdys menossa :) Liikkeitä oon koittanu edelleen kuulostella ja väitän kyllä että pikkusia hipaisuja silloin tällöin tuntuu. =)

Jos sitä menis kattoon tulisko tuolta telkkarista mitään, samalla vois koittaa näpertää tota ristipistotyötä.

-Heitsu&papu-
 
Moikka!

Tervetuloa Ennu mukaan. Mukavaa, että porukkaa tulee koko ajan hiljaksee lisää. =)

Mul on nyt sit tää kuume/räkä/kurkkukipu/yskä tauti päällä. Alko jo perjantaina pienellä nuhalla ja silmien kirvelyllä. Tänää aamulla lähin töihin vaikka lämpöä oli 37. Tein äkkiä työt ja lähin sen jälkee kotii, vaik töitä olis ollu puol neljää asti merkattuna. Mittasin lämmön, ni nyt oli jo 37,5. :( Mä oon ollu viimeks kuumeessa varmaan viis vuotta sitte, ni tällänen pienki vie mut ihan voimattomaks.

Nyt takas sohvalle peiton alle lepäilee.

Ps. Mikähän tossa Meille tulee vauva sivustossa on, ku en oo monee päivää saanu sieltä raskauslaskuria?! Onko muilla samaa onkhelmaa?

-HooÄs ja Pimatsu 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennika1983:
Eikö täällä ollut jokin aika sitten juttua jostain suolaliuoksista jotka auttavat tukkoiseen nenään vai muistanko väärin? Voiko sellaista tehdä itse? Jos niin missä suhteessa mitäkin ja miten käytetään? Jos joku vaan tietää niin olisin todella kiitollinen neuvosta, kahteen yöhön en ole saanut nukuttua kun henki ei kulje nenän kautta ja suun kautta hengittäessa tulee yskänkohtaus. Minulle iski vuosisadan flunssa ja on aina ollut varmaan vähän ahtaat hengitystiet tai jotain elikkäs olo on lievästi ilmaistuna tuskainen... Yhtään ei voi vaakatasoon mennä. Tosi kiva pääsiäinen :kieh: Ja apteekit sopivasti kiinni eli mistään ei saa mitään "valmiita" lääkkeitä...

terv. Jennika1983 rv 19+6
Apteekista myydään sellaista nenäkannua kuin sarvikuono, siinä on ohjeet mukana, kannattaa käydä katsomassa.

Vinkkaillen AE =)
 
Uusille tervetuloa mukaan! Mahtaa olla stressaavaa tuo jatkuva verenvuoto...

Mä en oo ikinä polttanut yhden yhtä tupakkaa, mut niin "rappio-alkoholisti" olen, et olen tän raskauden aikana juonut pari lasillista siideriä (en yhdellä kertaa) ja maistanut samppanjaa. Musta on aika outoa, et nykysuositusten mukaan imetyssaikana on ok juoda alkoholia ja vaikka samantien imettää, mut sit samat tyypit kattoo kieroon, jos raskausaikana juo mitään missä on pikkaisenkin alkoholia... vielä silloin 3v sitten, kun esikoinen syntyi, oli alkoholi imetysaikana ihan yhtä paha juttu kuin raskausaikana ja silloin piti lypsää "alkoholi"maidot pois ennenkuin pystyi imettää. Tää on ehkä räikein muutos, mitä on kolmessa-neljässä vuodessa tullut!

Meillä on mennyt pääsiäinen tässä kotosalla. Käytiin eväsretkellä tuossa pari päivää sitten, käveltiin luontopolkua nätin joen rantaa ja sit kun poika väsyi, pidettiin evästauko. Ihan kiva reissu ja tuli taas mieleen, et ois kiva lähtee Lappiin vaeltaa, vaik syksyllä -09 sit ruskaretkelle kaksistaan, jospa silloin vois jo jättää vauvankin mummolaan muutamaksi päiväksi.

Suppailut on onneks nyt pari viime päivää loistaneet poissaoloillaan, ja vauva liikkuu paljon :). Eli kaiken pitäis olla kunnossa :D .
 
Hellurei!

Kotona jälleen!

tupakasta: oon polttanu nuoresta asti..n. 10v. esikon aikana yritin lopettaa, mutta en ihan kokonaan pystyny ennenku viimesellä kolmanneksella.. nyt tämän masu-asukin aikana olen polttanu 4 tupakkaa koko aikana ja toivottavasti ei mene yhtään enempää.. ne on menny sillo ku oon ollu tosi raivona jostain.. mutta ylpee oon että olen pystyny lopettamaan, ja harmittaa ku esikolta ei ollu selkärankaa..

Myö ollaan ulkoiltu hirveesti pääsiäisenä, ja sain aikaan häpyluu kipuja?? varmaan niiku liitoskipuja tai jotain.. käveltii pe n. 2 tuntia rauhallista vauhtia ja sen jälkee ollu haaroväli kipeenä.. ei onnex nii et estäis liikkumisen, mut kuitenkin, potänee alkaa kävelee pitempiä lenkkejä kotonaki!!

Nyt purkamaan kasseja!!

äiti lpr 20+5
 
Mä lopetin tupakanpolton uutena vuotena 2006 ja siitä pari viikko sit plussasin :) .Oon poltellu sillon tällön jos oon ollu ottamassa ja viime kesänä meinasin ratketa,mut sain pidettyä jären päässä. Alokoholia en minäkään edes maista raskausaikana ihan periaattesta,mutta en tuomitse niitä jotka juo lasillisen joskus. Se tupakanpollttohan on jokaisen oma asia,mut kyllä tekee pahaa lapsen puolesta. Ite juon alkoholittoman siiderin silloin tällöin.
mun käsitys on että voi juoda oluen tai kaksi ja vaikka samaten imettää,et se alkoholin määrä siinä maidossa on niin pieni,et se ei lapsen veressä näy tai muutenkaan haittaa.korjatkaa jos oon väärässä. Ite en kylläkään imetä jos olen juuri oluen juonu,annan sillon mieluummin pullosta sen maidon.

Käytiin eilen siskon ja sen miehen kans siellä baarissa oli kiva ilta sai tanssia ja nauraa mahan kipeeksi.siskokin oli selvinpäin ni en tuntenu oloa ulkopuoliseksi.Olihan tuo mukava käydä selvinpäin välillä. Porukkaa oli vaan ihan liikaa ja mies oli taas siinä kunnossa,et ois ollu viisainta jättää se matkasta :( se ei näkyy osaa yhtään kontrolloida tota juomista tuolla baarissa,kyllä kai se on uskottava. En kuitenkaan oo jaksanu mitään hirveetä saarnaa pitää, ku ei se mitää kuitenkaan auta,vähän kuitenkin mainitsin.Nii ja mulla ratkes nenä kaks kertaa illan aikana,tyrehty sit kyllä aika heti.Oon jo vähä oottanukki,et millon se ratkee,ku laski toi hemppa nii alas.

mut ei täältä sen kummempia.....

Piua ja tipu 21+2
 
neitiperho
Heissan taas!

Täällä meneillään löhöpäivä. Närästyskin nyt jokseenkin hyvin pysynyt aisoissa, ei siis tosiaankaan poissa. Iltasin kun osaa vaan olla syömättä (lue:nälässä) niin tilanne nukkumaan mennessä ok.

Joku oli huolissaan vaavin vähäisistä liikkeistä, sitä samaa esiintyy täällä, mutta huoletta asian suhteen voi olla. Itsellä siis ekat liikkeet tuntuneet jo kolmisen viikkoa sitten, joskus harvoin jopa kunnon potku. Liikkeet yleensä kuitenkin edelleen todella pientä ja ERITTÄIN harvinaisia. Eli mennyt toisinaan jopa viikko ettei mitään ja sitten taas. Viime viikolla oltiin rakenneultrassa ja lääkäri jopa ihmetteli, että olen yleensä liikkeitä jo niin aikaisin tuntenut (on kuitenkin etuseinässä istukka, ensisynnyttäjä). Pääasia siis, että niitä joskus edes tuntuu ja toivottavasti ne joskus sieltä yleistyy/selkiintyy.

Ärsyttää kun tänää pyryttää vaan lunta. Olikin taas niin ihanaiset kelit muutaman päivän ja oli ihana nauttia lenkistä jäällä koirien kanssa. Tosin mulla kans sellasta, että se jälkeen alamaha hellänä kun liian kauan ulkona menny vaikka mielestäni rauhallisesti olen yrittänyt ottaa. Noh, onhan se sellaista rämpimistä jäälläkin, kun lunta jonkin verran sielläkin on.

Ainii tuosta alkoholista/tupakasta puhetta. Itse poltin vaihtelevasti siis ennen raskautta, mutta kyllä se jäi plussan jälkeen. Punaviiniä olen ottanut joskus ruuan kanssa lasillisen ja sitä en ole kokenut haitalliseksi mitenkään. Muutoin sitten olen juonut alkoholitonta olutta jos siltä tuntuu. Imettäessä tuskin alkoholia suostun ottamaan, tuntuu jotenkin hölmöltä koko idea ainakin mun mielestä.

Mutta nyt taas jos jotain aikaiseksi saisi ja imuroisi...riittäköön se tälle päivälle.

Jaksamista mammat!!

Neitiperho+nöpönenä 19+4

p.s. en ole minäkään moneen päivään päässyt hakemaan "meille tulee vauva" laskuria
 
Terveyhdys!

Auttakaa naista mäessä! Mihin raskausviikoille asti tehdään rakenneultria?Kun mulla olis rakenneUÄ ensi viikon perjantaina ja silloin mulla on rv 20+1. Mutta nyt se ei oikein sopisi, kun olis niin mukava mahdollisuus lähteä käymään kotikonnuilla. Tietty rakenneUÄ:kin on tärkeä, en minä sitä. Mutta mutta...jos nyt heti tiistaina soittaa naistenklinikalle yrittää muuttaa sitä aikaa...siksi viikoksi tuskin saa aikaa, kun kai ne on kaikki mennyt kun näin myöhäisessä ajankohdassa soittaa.

Tämmöstä täällä...töitä paiskitaan, vaikka taidan enempi täällä surffailla!

Pääsiäisen jatkot kaikille, moi!
 
Morjens!
Täällä on monesti tämän(ki) päivän aikana tuntunu pikku-Mötkyn mötkähdykset! =) :heart: Varsinki seisaalteen ja makuulteen tuntuu liikkeitä, mut myös istuskellessa (esim. tässä koneella ;) ). Selkää on taas päivän myötä alkanut särkeä, joten laitoin nyt tuon tukivyön vähäks aikaa päälle. Saa nähä "suuttuuko" vauva siitä tänään.:D Jos alkaa supistelee niin otan pois...

Tupakasta ja alkoholista oon kyl ite pitäny tiukan linjan, että ei yhtään raskauden aikana. Imetyksen aikanaki pyrin olee ilman juomisia, mut jos niikseen tulee niin annan kyllä sit vauvalle pullosta ruuan.

Mies on remppaamassa autoa ja mä sain luettua yhen oppikirjan äsken loppuun. Tiistaina ois mahdollista kysellä äikän kokeen tuloksia. Näin viime yönä unta että siitä tuli C.:D Joo o..... |O

Oi että mä ootan keskiviikkoa ja rakenneultraa :heart:

Lumipyryisin terveisin
Upp3 ja mötkyävä Mötkylä 19+5
 
En olekaan pariin päivään käynyt koneella ollenkaan, ollaan pääsiäinen vietetty kyläillen. Äskenkin vasta kotiuduttiin miehen papan synttäreiltä.

En siis kaikkia viestejä jaksanut lukea mutta sen verran huomasin että keskustelua on käyty alkoholista ja tupakasta. Itse en ole koskaan polttanut, joten se ei ole ongelma :) Alkoholiakaan en nauti kovin usein, raskausaikana periaatteeni mukaan en nauti tippaakaan.
En minäkään tupakoiville/alkoholia nauttiville odottajille ala saarnaamaan sen enempää. Mutta sen sanon että mitään itsekkäämpää en tiedä kuin kessutteleva äiti, tai ryyppäävä ( en nyt tarkoita sitä pientä hörppyä siideriä). Todella pahaa tekee kun näkee naisen maha pystyssä rööki huulessa.
Tämä on vain minun mielipiteeni, älkää vetäkö hernettä nenään ;)

Tiitin liikkeet tuntuvat nykyään monta kertaa päivässä, ehkä korkeintaan kolme-neljä tuntia voi olla välissä etten liikkeitä tunne. On muuten jo tosi voimakas typy :) Sitten tänään tuntui oikealla ja vasemmalla puolella samaan aikaan tökkäisy, taisi Tiitti venytellä itsensä suoraksi :)

Täytyy ensi viikolla tilata aika 4D-ultraan, päästään sitten vielä varmistamaan että kai tyttö tosiaan on kyseessä ;) Jos tuossa neljän viikon päästä sinne pääsisi!

Hyvää pääsiäisen jatkoa!

Lilli ja Tiitti 20+4
 
Me ollaan menossa 4d ultraan 8.4. Mä oon ollut jo tän päivän polttamatta (oon vetäny parin viikon ajan 1-3 tupakkaa päivässä :ashamed: ) Ja oon kyllä ylpee itestäni,enää en polta! Esikon aikana ei ollut ollenkaan tällästä ongelmaa vaan lopetin kerrasta! Ja alkoholia en nauti tippaakaan raskausaikana.
 
Bella-Lumia meille sanottiin neuvolasta, että rakenneultra pitää tehä sillon viimestään viikolla 20, jos vauvasta löytyy jotain todella poikkeavaa ja haluaa vielä keskeyttää raskauden. Täällä päin (Kuopion Yliopistollisessa Sairaalassa) tekevät rakenneuä:tä kyllä vielä ainakin viikolla 22 (saattavat tehä myöhemminkin, en tiiä) mutta sillon ei raskautta enää käsittääkseni keskeytetä.
Tsemppiä Mansikka85!! Päivä kerrallaan.... :)
 
Tupakasta ja alkoholista on täällä ollu nyt paljon puhetta. Esikoisen aikana poltin melkein loppuun asti ja tippaakaan en alkoholia maistanut. Nyt kun sain tietää tätä tulevaa odottavani, lopetin miltei heti. Eikä tehnyt kyllä ollenkaan tiukkaa. Ja nytkään en aio tippaakaan ottaa alkoholia. En juuri muutenkaan juo esim. yhtä saunasiideriä.

Ihanaa kun vielä huomenna ollaan koko porukka kotona. Poika lähtee koulukaverinsa synttäreille kahdelta, mutta muuten saadaan vaan olla huominen. Sitten on taas arki edessä ja saa alkaa selvitteleen tätä tän talon home ongelmaa. Soitan isännöitsijälle tiistaina ja pyydän välittömästi tarkastaan tämänkin asunnon. Onneksi meillä on sillain hyvä tilanne, että olemme ostaneet asunnon johon muutamme parin kuukauden päästä, joten emme olis tässä jokatapauksessa kauan enää asunut, mutta on se hyvä nyt kuitenkin tarkistaa ja muutenkin pari kuukauttakin on aika pitkä aika asua home asunnossa.

Täällä on taas supistellut kiitettävästi ja päätäkin vaihteeksi särkenyt aikas paljon. On hyvä kun on se lääkäri ja saa tietää onko vauvalla kaikki hyvin.

Nyt jatkan 24:n katsomista

salah ja vaavi 17+6
 
Pitkästä aikaa koneella kotiuduttiin eilen lapin reissulta, tuhannen kilsan päästä kotoa :) En jaksanu kaikkia sivuja läheskää lukea, mut pari viimestä kuitenki ;)
Tupakasta ja alkoholista sen verran, et mun kohdalla ei ole tuo alkoholi ollut ongelma ollenkaa, en nimittäin käytä sitä ollenkaan, mut uo tupakka onkin sit eri juttu tän raskauden aikana tai siis sen jälkeen ku plussasin olen polttanu kaksi tupakkaa, sitä en pidä niin pahana... olen kuitenkin pysynyt lähes kokonaan ilman!!! Mieskin on ollut melkein polttamatta, polttelee silloin kun on kavereitten kans liikenteessä tai sit jos on sellaisia vieraita jotka polttaa, eli seura tupakoitsija nykyään...

Täällä meillä päin tehdään tuo rakenne ultra 21-23 viikoilla, itellä se on ens keskiviikkona ja sillon mulla on jo 21 + jotain rv:t. Ihana kun täällä eteläisessä suomessakin pääsee hiihtämään........

Mukavat pääsiäisen jatkot kaikille!!
 
Huomenia! Alaselkä jumittaa heti aamusta..:S

Vimppa73: mihinhän tuo teidän neuvolan antama ohje rakenneultrasta perustuu, että viikkoon 20 mennessä, jotta sikiön ollessa esim. vaikeasti vammainen, on keskeytykseen viel mahdollisuus? Onkohan se terkkari ihan tällä vuosikymmenellä menossa?;) Kun tuohan raja on Suomessa 24 viikkoa, eli siihen asti raskauden voi erityisluvalla keskeyttää.. Kauhea ajatuskin, hrr, mutta fakta kuitenkin..

Miun käsityksen mukaan se rakenneultra pitäis tehä 18-22 viikolla, joissain sairaaloissahan se tehdäänkin monille vasta 20 viikon jälkeen. Syynä on ainakin kai se, että kun vauva kasvaa ja sillä on tilaa vähemmän, niin rakenteiden tarkastelu hankaloituu aina.. En tiedä, onko muitakin syitä sitten?! Meillä on tosiaan rv 20+3 se, ja kuulemma "erinomainen" aika tehdä rakenneultraus. Mutta kannattaa soittaa, jos on epävarma..:)

Mie en malttais odottaa perjantaita! Saa tietää, kumpaa sukupuolta tuo pieni muljuava olento tuolla masussa on. Ja tietysti toivottavasti hyviä uutisia siitä, että on terve. :heart:
 
Meillä kanssa rv18-22 tehää rakenne ultra.

Ja miulla tehtiin 20+2 sillon torstaina. Kyllä on ihmeellistä että sellanen pieni siellä köllii.. ja sitten vielä se että onkohan se tyttö vai poika.. vaikka sanohan se että enempi tytöltä näyttää ku mitään ei roiku, mutta varmaksi ei sano :heart: ..jänskää.. mein äiti ei malttais oottaa ja kyseli jo et paljos se 4D maksaa :D . mut miusta kyllä tuntuu et jos se meinaa sen maksaa ni ostais vaikka sitte mielummi jotain, ku nyt on nähty et vauvalla on kaikki kunnossa ja kasvaa hyvin, ni vois ne rahat laittaa vaikka siihen kovaan kantokoppaan minkä haluisin :D mut katotaa nyt!!

Alkoholista vielä, että en itse juo mitään raskauden aikana, ei tee mieli ja ku aattelee et vauvaki juo sitä, ja enhä mie anna muin 3.5v. pojankaa maistaa alkoholia..!! mutta jokanen tyylillään!! ja sillo ku imetin ni kyllä olin niin varman päälle ja pumppailin niitä maitoja pois, kuulostaa hurjalta että sais suoraa imettää??

miun selkä oli hurjan kipee aamulla ku heräsin, nyt se on onneksi jo vähän vertyny, tais ola ikävä omaa sänkyä!!

nyt aamupesuille!!

Aurinkoista päivää Masuille ja äipille!!!!

Äiti lpr 20+6
 
Kiitos tuhannesti vastanneille! Ehkä saan ajan muutettua vielä, kun soitan heti huomenna äippäpolille. Toki minuakin kiinnostaa ihan "sikana" se, että onko vauvalla kaikki kunnossa ja mahdollisesti mitä sukupuolta kaveri edustaa, mutta kovasti tekee myös mieli lähteä kotikonnuille käymään, kun hyvä tilaisuus:) Asutaan 260km päässä ja mä teen vuorotyötä ja ukko päivätyötä niin kotireissut tehdään aina mun työvuorojen mukaan:) Kauheeta selitystä, hih.

Jospa tässä taas jatkais töitä vaihteeksi:) Moi!
 
Mukavaa, kun elokuisten joukkoon tulee lisää uusia :hug: Meitä onkin jo aika hirmuinen määrä täällä!!

Joku kyseli tuolla, että onko neuvolassa varoiteltu nostelemasta painavia tavaroita. Meidän neuvolassa ei puhuttu ainakaan yhtään mitään tuosta asiasta. Kaipa tässäkin asiassa on hyvä maalaisjärjen käyttö plussaa. Ainut painava mitä mä joudun nostelemaan päivittäin, on tuo 2-vuotias neiti :heart: Painoa sillä taitaa nyt olla jotain 11,5 kilon paikkeilla.

Jännä juttu, kun täällä jo monella tulee kivuliaitakin supistuksia, kun tekee jotain vähänkin raskaampaa :/ Mulla taas ei oo mitään oireita vaikka tekisin mitä :LOL: No, sen tietää taas, että viimeisen kuukauden ennen synnytystä oon kaikki yöt TODELLA kipeänä. Viimeksikin supisteli aivan sairaan kipeesti sen loppukuukauden ja silti tutkimuksissa ei onneksi supistelut ollu tehny mitään kohdunsuulle, huoh.

Tupakasta/alkoholista. Itse en ole koskaan poltellut tupakkaa josta olen todella iloinen. Toki olen joskus vuosia sitten maistanu, mutta siihen se on jäänytkin. Sen makukin on jo niin kauhee, hajusta puhumattakaan! Meillä kun tuo ukko polttelee, niin voi kauhee sitä löyhkää, kun se tulee pihalta savuilta sisälle :kieh:

Alkoholia en oo koskaan kauheesti nauttinu. Ehkä 2-3 kertaa vuodessa oon ollu kunnon kännissä ja sekään ei ole mitään hauskaa (saa yön oksentaa). Raskausaikana en alkoholiin koske muutakuin sen verran ja HARVOIN jos miehen kaljapullosta suullisen tai pari maistan. Imetysaikana jos haluan juoda alkoholia, niin sillon en missään nimessä imetä, vaan annan maidon ennemmin pullosta. Mut harvoinpa tuota väkevämpää tekeekään mieli!!

jennika1983: Mun käsittääkseni noita suolaliuostippoja ei voi itse kotona tehdä. Korjatkaa joku jos olen väärässä :wave: Apteekissa niitä on vissiin monenkin sorttisia, mutta mulle ei niistä ole koskaan ollut mitään apua ainakaan :ashamed:

Mulla tämä kauhea flunssa ja nenäntukkoisuus kesti 1,5 kuukautta :kieh: Nyt oon ollut kolme päivää ja yöt ilman nenäsumutetta, ihanaa!!! Tulipa sitä koko tuon flunssan ajan käytettyäkin monesti päivässä :'( Toivon toden teolla, että tämä flunssa nyt meni sitten ohitse vihdoin, peukut pystyssä!

Omaan napaan ei sen ihmeellisempää. Joka päivä vauva muistuttaa itsestään, että ihan naurattaa, kun maha liikkuu ja hyllyy miten sattuu :heart: Liikkeet alkaa olemaan jo aika vahvoja, mutta jännää on se, kun minä tai mies laitetaan mahan päälle käsi, niin jo liikkeet loppuu siihen :LOL:

Pääsiäispyhät ollaan oltu kotosalla tai yhtenä päivänä käytiin mun vanhempien luona Seinäjoella kylässä. Muuten on ollut rauhallista ja jopa tylsääkin.

Ihanaa, rakenneultra on vihdoin nyt keskiviikkona, 26.3.!! Oonkin sitä odottanu jo kuin kuuta nousevaa. Saa tietää onko vauvalla varmasti kaikki kunnossa ja ehkä selviää kumpi sielä masussa myllertää =) Mulla on rv rakenneultran aikoihin 20+5 ja ekan ultran mukaan 21+4.

Hauskaa maanantain alkua kaikille ja huomenna se arki suurimmalla osalla taas alkaakin, huh.

Tatjana80 ja rv 20+3
 
jennika & tatjana "sarvikuonoon" saa tehtyä itse suolaliuoksen. mieheni osti just mulle ja itselleen sellaiset kannut lahjana, hän on ite jo ottanut sen aktiivisesti käyttöön ja on tyytyväinen tuloksiin. itte vielä odotan inspiraatiota opetteluun... ehkä jo tänään!

vauva liikuskeli eilen illalla tosi ahkeraan, jumppaili ja ties mitä maailmanvalloitusta harrasti. tänään onkin sellainen olo, että maha on jättimäinen ja aina tiellä. ja keskiviikkona on "vasta" puolivälinetappi! uh :D

irtis&poika 19+5
 
Rakenneultasta... No saattaahan se olla, että tänne meidän "tuppukylälle" ei ihan kaikki uusiin tieto välity... ;) Tai sitten yksinkertasesti muistan väärin ne viikot, kun tuntu musta niin kauheelta jotenkin eka neuvolareissulla kuulla mahdollisesta raskaudenkeskeytyksestä.. Mutta neuvolan täti muuten tosi ihana, vaikka välillä vähän hömelö onkin.... :)

Musta tuntuu kans pahalle lukee, miten monella on jo tässä vaiheessa kivuliaita supistuksia! Mulla kyllä muuten alkaa mahaan koskemaan heti jos enempi jotain touhuan, mutta ei onneks supistuksia oo ollu. Mutta mielelläni annan miehen imuroida.... :D Mulla nimittäin saattaa ruveta vuotelemaan, jos kauheesti rehkin.

Huomenna ois neuvola, saa kuulla vauvelin sydänäänet!! Onneks pikkunen on nyt ruvennu joka päivä vähän liikuskelemaan, niin sekin helpottaa jo.. Kauhulla menen nyt punnitukseen tän pääsiäisen jälkeen!! Tähän asti on pari kiloo tullu lisää, mutta nyt varmaan jo aika reilusti enemmän, kun on ruvennu tuo ruoka (ja herkutkin) maistumaan...

Vimppa73 rv 18 + 2
 
helou! päivitin tuossa masukuvan profiiliin:) otin sit ihan naamanki mukaan, jos joku nyt haluaa sillä tiedolla et miltä näytän jotaki tehä niin tehköön:D ja näättepähän vähän et minkänäkönen tyyppi tällä kirjottelee! yllätyin itekki kuinka isolta tuo maha näyttää jo! kun ei sitä jotenki ite oo tajunnu ennen ku nyt otti tuon kuvan. kun on muutenki vähän tuota extraa muodoissa niin on edelleenki aatellu et sitä vaan näyttää siltä et ois lihonu mut kaipa tuo jo vauvamasulta näyttää! näyttäähän?!? :LOL:

eipä tässä kummempia, puolisentoista vkoa ruä!

salamanteri+steve 20+3 :heart:
 
Tupakoinnista ja alkoholista...onneksi en polta, kun näki kuinka vaikeaa miehen oli lopettaa. Alkoholia en näe järkeä juoda vähän, koska eihän siitä tule ees pöffettiin :LOL:

Kovasti flunssaa meinaa pukata...pitäis jaksaa silti syödä et paino nousis, kun neuvolatäti vähä motkotti liian vähästä painosta. Kohta varmaan itekin menossa ostamaan suolaliuosta.

Potkuja ei tunnu vieläkään, mutta lienee syynä edessä oleva istukka ja ensikertalaisuus :) Rakenneultraa ei malta odottaa lainkaan...viikko vielä olisi. Saa nähdä mennäänkö mekin 4d-ultraan, jos ne ei suostu kertomaan sukupuolta.

Onko ketään muu huomannut, että kärsivällisyyttä ei ole lainkaan :eek: Itse olen ollu viime aikoina niin väsynyt et pinna on todella kireellä :kieh: ...töissä kuuluu pärräystä ja mieskin on tästä saanut nauttia :LOL: (tosin olenhan mä normaalistikin kauhee hätähousu :saint: )

Onko täällä muuten joukossa ketään muita Satakunnasta päin?

Jaha pitää mennä raatamaan näin pyhänäkin...ens sunnuntai olisi seuraava vapaapäivä...kamalaa tällänen 11 päivän työputki
 
tupakasta ja alkoholista: olen polttanut n.5 vuotta, lopetin kun plussasin. pikkuhiljaa vaan vähensin ja sit lopetin kokonaan.. ihmeen helppoa se oli mutta luulen kyllä että kunhan olen synnyttänyt niin saatan retkahtaa taas.. alkoholia en käytä raskaus aikana, korkeintaan 2 hörppyä saatan ottaa miehen kaljasta koska kylmä kalja on ihanaa..
 
Hei! Täällä yksi ilmoittautuu elomasuihin. Laskettuaika on 30.8. Odotan 10 lasta. (En ole uskovainen) Nuorimmainen on nyt 10kk, vanhin 15v. Tyttöjä on 4 ja poikia 5. Olen aina haaveillut suurperheestä. Asun Keski-pohjanmaalla ja Kokkola on synnytyssairaala. Kaikki on mennyt hyvin tähän asti, paitsi on todettu että mulla on raskausajan diabetes.
 

Yhteistyössä