¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

vilma71 eikö siinä raskaus vitamiinissa ollut rautaa ja kalkkia? nehän kumoaa toistensa vaikutuksen. eli siitä raudasta ei ole mitään hyötyä, jotenki niin se mieni. viisaampi voi selventää :D kyllähän th:n luulis tietävän?

onnea hemulin 3 vuotiaalle :flower:

salah: toivotaan ettei home kovin olis levinny!!

Mukavaa reissua kaikille matkalaisille ja hauskaa pääsiäistä :wave: samoin kaikille muillekin.

Kamalat pakkaset tuli.. tosi kamalat -14 mut ku ei ole tänä talvena tottunu, niin tuntuu ihan äly kylmältä. Taidan nakata matot pihalle ja tehdä vapaa päivän kunniaksi suursiivouksen :LOL: kummasti kiristyneet hermot siinä venyy ja illalla on ihan rento :LOL:

Meillä ei ole mitään pääsiäis suunnitelmia ku mies on töissä, joten mulla aikaa notkua täällä!

Triine 17+5
 
iloista pääsiäistä kaikille =)
ja turvallista ajomatkaa reissuunlähtijöille =)

hemuli onnea teidän 3 veelle :D

tänne ei ihmeitä kuulu, hyvällä voinnilla oon selvinny, ihan ihmetyttää kun pojan odotusaikana oli kaikki mahdolliset vaivat ja nyt vaan hyvin vähän, mutta ehtiihän niitäkin tulla.
huomasin muuten viimeviikolla että vaavin liikkeet näkyy jo päälleppäin, hauskan näköstä kun koko maha heilahti potkun tahtiin :heart:
pikkupojalla vaan jatkuu korvatulehdus, sai keskiviikkona neljännen antibioottikuurin, omalääkäri soitti tayssin korvalääkärille joka näin neuvoi, mut jos tää ei auta niin sit suoraan puhkasuun, ei oo kivaa ja yöt on levottomia...
ulkoilla pitäis tänään urakalla kun on niin hienon näkönen ilma, vielä vaan on liian kylmä, mut lapsetkin vielä kattoo ti-ti-nallee

onnittelut muuten kaikille ultrassa käyneille, ihanaa että kaikilla on ollu hyviä uutisia =)

salah kannattaa varmaan pyytää joku tutkimaan teille onko teilläkin hometta, voihan siitä haittaa olla jos on paljon, mut ottakaa asiasta selvää, toivottavasti asia selviää pian

kotiäidille edelleen tsemppiä odotukseen :hug: peukut pystyssä että kaikki on hyvin

eliisa ja pikkuruinen 20+1
 
Me ollaan edelleen nettipimennossa, joten pikaiseen joitain täältä porukoiden koneelta raapustelen..

Tervetuloa kaikille uusille :wave:
Kotiäiti jaksuja tulosten odottamiseen :hug:

Vauvan liikkeet ovat paljon voimistuneet viime päivinä. Ihana ,kun tietää niistä ,että kaikki hyvin. Meillä on rakennuksella ja töissä niin kamalan kiire ,että en juuri raskautta jouda ajatella. Eilen kyllä supisteli siihen malliin ,että pitää todella alkaa rauhoittaa tahtia. Onneksi nyt Pääsiäisenä on muutama vapaa päivä töistä. Olimme ensin lähdössä lomalle ,mutta onneksi peruin sen. En olisi kyllä millään jaksanut lähteä. Muuten vointi hyvä. Liitoskivutkin pikkuisen hellittäneet. Tasan viikko rakenne ultraan. Jeee!

Rauhallista Pääsiäistä kaikille!!
-Poni ja Manteli 18+2
 
Moikka ja hauskaa pääsiäistä kaikille!

En oo viikkoihin päässyt koneelle ku oltiin reissussa ja sillä aikaa kone pimahti kotona. No, nyt onneks toimii. Paljon oli luettavaa, kiva. Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa! Ja onnea kaikille jotka tietää jo sukupuolen. Mulla piti olla neuvola täl viikolla mut neuvolan täti kipeenä joten siirty parilla viikolla eteenpäin, melkeen 7 viikon tauko tulee edellisestä kerrasta,tuntuu tosi pitkältä ajalta. Rakenneultrakin on vasta reilun kahen viikon päästä.

Mies lähti eilen pojan kanssa vanhemmilleen ja mä lähden vasta huomenna perästä. Tänään heräsin sit puol 7 vaik oisin saanut nukkua vaikka kuin myöhään, ärsyttävää. Ihana ilma, taidan lähteä kävelylle ja sit suklaamunien kanssa taitoluistelua katsomaan. Ruuista oli jotain puhetta, mulla ei oo ihme mielitekoja, makea kyllä maistuu liiankin kanssa. Hedelmiäkin syön aika paljon ja nyt tekis mieli viinirypäleitä mut harmi ku kaupat kiinni.

Ai niin, mäkin tunnen jo liikkeet, ihanaa! Ja mammavaatteet on pitänyt ottaa käyttöön, varsinkin paidat jää lyhkäsiks.

Mukavat pääsiäiset kaikille, tintsa ja vaavi 17+3
 
Kiitos kaikille tuesta.... päivä kerrallaan mennään ja odotellaan että aika kuluisi ja tulisi tuo keskiviikko.. Tyttö kuitenkin antaa itsestään kuvoja pieniä kuulumisa potkimalla.

salah toivottavasti sitä hometta ei ole teidän asunnossa.

Ulkona on hieno ilma vaikkakin on pakkasta -6 mutta taidan lähteä koirien kanssa ulkoilemaan.

Hyvää pääsiäistä kaikille.
 
Huomenta
Ei tossa multi-tabsin raskausvitskussa oo kalkkia, vai onks kalkki sama ku kalsium ei kai. No jokatapauksessa huono veri ja jotain pitää tehdä.
Voi niitä jotka joutuu oleen pääsiäisenä töissä, harmi juttu.
Ihana ilma ulkona, täytyy varmaan raahata mies lenkille mun kans, tekis hyvää meille molemmille.
Pääsiäisenjatkoja kaikille
 
Täällä herättiin lumisateeseen ja hankiin! Yli kuukaus sitten on lähtenyt kaikki lumet ja ollut tosi keväistä, lämmintä, leskenlehtiä, sinivuokkoja, silmuja jo puissa, pian ois varmaan jo tulleet hiirenkorvat, vaan tulikin takatalvi. Poika on innoissaan, kun pääsee tekee lumiukkoja! Niin, ja pojan puolesta kiitokset onnitteluista! =)

Tuosta homeesta sen verran, et tottakai voi olla sattumaa, mut mä tulin raskaaksi vasta kun jäin töistä hoitovapaalle. Mun työpaikalla on jotain sisäilmaongelmia, niitä ei oo tutkittu, mitä, mut luulen, et ainakin keittiössä ja vessassa + perähuoneessa oli hometta, ihan sellainen haju. Mä olin jatkuvasti saikulla, vähintään 2x kuukaudessa sitkeä flunssa ja lopulta sain lääkäriltä kiellon mennä koko tilaan, kun työnantaja ei vaan tehnyt mitään asian eteen. Sairastelut lakkas kuin seinään - ja pam, olin myös heti raskaana. Esikoinen sai alkunsa melkeinpä liiankin helposti, tätä toista "tehtiin" jotain 10kk... ja normaalisti siis pitäis tulla helpommin raskaaksi, kun on kerran ollut. Homeesta täällä oli jokin aika sitten oma ketjunsakin, jospa löytyis hakukoneella (oliko tässä sellainen?)

Eilen korkkasin siideripullon pääsiäisen kunniaks, puol lasia join - ja päähän nousi. Loput laitoin sit kaappiin jemmaan, en uskaltanut juoda enempää. Nyt ei sentään oo krapulaa, esikoista odottaessa join kerran lasillisen viiniä, tulin humalaan ja sain siitä vielä krapulan. Ei normaalisti sentään noin helposti tuu...

Hemuli 17+6
 
Mä oon tosi vihanen ittelleni :ashamed: Lopetin tupakan polton samantien,kun sain plussan testiin,mut arvatkaas oonko taas ratkennu!!! :kieh: Oon n. viikon ajan polttanu päivittäin ainaki yhen,mä en saa itteeni nyt sillein niskasta kiinni kun esikon odotusaikana. Mä oon ite todella sitä vastaan,et poltetaan raskausaikana ja miten rumannäköstä se on ku kiskotaan tupakkaa maha pystyssä,mut mitä mä ite nyt teen :'( Ja oon miehellekki sanonu,et on se kumma ku ihmiset ei pysty ees oman lapsensta takia olla polttamatta :whistle:
Nyt on oikeesti pakko skarpata ja miettii mitä kaikkee se voi vauvallekki aiheuttaa!
 
Hyvää pääsiäistä. :)

Meidän reissu peruuntui, veli soitti eilen ja sanoi tulleensa kipeäksi. Tänä aamuna oltiin sitten minä ja mieskin taas flunssassa, mikäköhän ihmeen sairauskierre meihin on iskenyt? Tosin mä en kyllä kokonaan ehtinyt parantua edellisestäkään flunssasta, samoin pojulla on sitkeä nuha. Täytyy käydä ensi viikolla tarkastamassa korvat, ettei ole tulehdusta.

Tuosta nostelusta; eka raskaudessa olin sellaisessa työpaikassa, jossa piti nostella painavia laatikoita, mutta heti ku pomot sai tietää mun raskaudesta niin siirsivät mut kevyempiin hommiin. Näytän vissiin heiveröisemmältä kuin olenkaan ;) No, mutta ei se ole työnantajallekaan tietystikään kiva jos jotain sattuu. Tässä raskaudessa neuvolantäti neuvoi vähän poitsun nostelemisessa, että en nostaisi vatsallani yhtään ja supistuksia saattaa aiheuttaa(on aiheuttanutkin). Laps on vielä niin pieni,9kk, että saa nostella ja kantaa paljon, mutta painaa kuitenkin 11kg.

Mulla ei vielä juurikaan ole liitoskipuja, pojasta ne tuli vissiin viikon 25 tienoilla, ja olen hänestä kirjoittanut juuri samalla lailla kun joku täällä kuvaili: tuntuu kuin joku repisi luita erilleen. Odottelen myös koska "sukkapuikkokivut" alkaa, niitä oli myöskin viimeksi aika lailla.

Ulkona on aivan ihana ilma, heräisi jo poika niin päästäisiin ulos!:)

Salah, toivottavasti teiltä ei sentään hometta löydy, tutkikaa ihmeessä asia, että saatte selvyyden eikä tarvitse miettiä...

Joku etsi mustia suoria housuja, oliko se Scala? Oletko käynyt H&Mssä? Mulla on sieltä ostetut tosi kivat, mustat "prässihousut", viime vuonna ostettu. Mulla meni ne ihan alkuraskaudesta loppuun asti. Sitten noista nettikaupoista kannattaa myös etsiä, tosin ovat melko hintavia...

Mua taas ärsyttää kun yhtäkkiä ei kaupoista enää löydy pitkänmallisia perustoppeja... ovatkohan sitten menneet pois muodista, mutta kaikki on normaalimittaisia, eli jäävät lyhyiksi sitten lopulta. Mammakaupoista löytyisi, mutta niissä valikoimat on niin pienet ja hinnat suuret :) Onneksi edelleen löytyy tunikamallisia paitoja sun muita, mutta tykkään käyttää alla toppia että etumus pysyy paikoillaan :ashamed:

Nyt kuuluu makuuhuoneesta heräämisen ääniä, pientä ähinää ja puhinaa :heart: suunnataan pojun kanssa happihyppelylle ja mies saa siivota sillä aikaa keittiön... on sitten kiva tulla kotiin ruuanlaittoon!

Hei, rv 20 tänään! Puoliväli jo, apua! Ei saa mennä näin nopsaan aika!
 
Hyvää pääsiäistä!

Minäkin joudan taas kirjotteleen. Tylsähkö päivä menossa. Mies lähti lasten kanssa eilen mummolaan (mun kotia) töittensä jälkeen laittamaan sen siskon autoa ja tulevat vasta huomenna. Mä en voinu lähtee mukaan kun huomenna kaupat auki ja mulla töitä! :kieh: Älkää kaikki tulko ostoksille!! PLIIS! :LOL: Ei vaan, tietää kyllä että on ruuhkaa kun sitten kaks päivää kaupat kii...

Ihana ilma ulkona ja tuos tunteroisen juttelin naapurin kanssa mutta vielä tekis mieli pyöräilemään. Kai sitä jonnekkin voi lähtee polkemaan kunhan kone saa pyykit pestyä. Kaikki kaverit taitaa olla vaan reissussa ettei voi kävästäkään.

Mulla siis koivun ja lepän siitepölyallergia plus miljoona ruoka-aine allergiaa. Antihistamiinia syön joka päivä atooppiseen ihooni ja pahaan pakkasihottumaan ja nyt alkais sitten vielä suojalääkitys aamuin illoin ja tarvittaessa kohtauslääke. En mäkään mielellään syö lääkkeitä ja koitan olla vapaapäivinä ilman tuota antihistamiinia jos vaan rasvaamalla selviän. Niitä vapaapäiviä on vaan niin vähän.

Mä pidän kesäloman 23.5-12.6 ja sit meen kaheksi päiväksi töihin ja jään varhennetulle. Jos en menis välissä töihin niin multa perittäis lomalta paluu rahat takas jos en mee äippäloman (ja mahd. hoitovapaan) jälkeen takas töihin! Mut käydään sit näyttäytyys kun ei elämää tiiä eteenpäin niin ei ainakaan tarvi maksella takaspäin mitään.

Mutta nyt kahville! Ajakaa reissulaiset varovasti! Ja pikaisia paranemisia kaikille nuhanenille!

Mammaliini83 ja ihme 19+3
 
neitiperho
Heissan mammat ja ihanaa aurinkoista pääsiäistä!!!!!!!!!!

Täällä ollut tänään myös aivan mahtava päivä. Tosin alkuun näytti siltä, että sen nauttiminen jää tältä mammalta. Koko viime yön närästi niin pahasti, etten nukkunut kuin varmaan yhteensä pari tuntia ja senkin katkonaisesti. Närästyslääkettä yöllä otin, mutta ei mitään apua. Lopulta aamulla puoli seitsemän lähdin hoippumaan kohti vessaa ja oksensin kaiken eilen syömäni ruuan. Närästys sitten helpotti tunniksi/kahdeksi. No lähdin kaverin koirien ja omieni kanssa jäälle tänään nauttimaan ulkoilmasta ja oltiinkin pari tuntia. Sen jälkeen tosin kipuilua mahassa, selkä alkoi kramppaamaan. Menin sitten ottamaan yhden palasen miehen tekemästä pizzasta ja mitäs siitä seurasi kuin närästys. Huomaa vaan, että ruokahalut alkaneet mennä, mihinkään ei uskalla koskea. Kaikki tuoremehut, vesi, limut on pannassa. Ruokia uskallan vaan hitusen maistaa ja sekin alkaa kiertämään. Joten alan oikeasti olemaan tuskainen vaivan kanssa :'(

Miten tosin musta alkaa tuntumaan, että en osaa enää muuta kuin valittaa joka asiasta. No oli tänään sen verran positiivistakin, että nöpönenä aamupäivästä pitkästä aikaa ilmoitti itsestään:) . Lohdutti edes vähän mieltä. Olen siis siihen etuseinässä istukka kastia, joten potkut/liikkeet tuntuu edelleen huonosti ja niistä ne kovimmat ainoastaan :(

Mutta nyt taas miettimään mitä tekisi ettei tekisi mieli ainakaan makuuasentoon mennä..se kun taas vointia pahentaa...

Neitiperho+nöpönenä 19+2??
 
en tiiä missä lukee mut pomo näin sanoi, meinas että riittää yksikin päivä loman jälkeen niin saa ne rahat.. en sit tiiä onko totta?! Niin ja olen vakituisessa työssä kaupan alalla.

Scala ko se puhui mustista housuista?! Mikähän sun koko on? Mulla on tuolla yhet jotka aion myydä kun hukun nykyään niihin. Oli mulla ainakin viime raskaudessa. Sellaset aika ohutta kangasta olevat suorat housut, käy juhliinkin. Etuosa korkeampi ja takaosassa kuminauha kiristys tai sellanen rypytys. Merkki on Vanja. Samoin myyn yhet vaalean siniset mammafakut jos joku haluaa ostaa. Laihduin viime keväänä vuosi sitten rajusti ja hukun nyt noihin viime raskauden aikaisiin vaatteisiin. Koko molemmis housuissa 36 mutta reiluja. Nuo farkut on hennesiltä. Ostettu 2005 vuonna. Ihan muodikkaat vielä, varmaan aika samanlaisia myydään nytkin.
 
Mä muuten selvisin pyörälenkille ja sain kaverinkin mukaan mutta olipa aika rankka lenkki ekaksi tälle keväälle ja olo oli aika sippi sen jälkeen. Saas nähä mitä tekee mun kurkkukivulle,,,, :/ Oli kaverilla vähän parempi kunto kun mulla... huomaa että on kunto päässy talven aikana rapistumaan kun en oo paljo nenää ulos työntänyt "vapaa- ajalla". Ja alkuraskauden palelin niin etten senkään takia halunnu ulos.
 
mammaliini en ole kuullutkaan tuommoisesta säännöstä. se ei silti tarkoita etteikö se pitäisi paikkaansa :) minun tessissäni vain ei ainakaan lukenut mitään siitä, kun tavasin kaikki raskauteen liittyvät asiat läpi.
tunteeko joku muu asiaa, pitääkö kesäloman jälkeen mennä pariksi päiväksi töihin ennen äitiysvapaan alkamista? siis oman työehtosopimuksenne mukaan?
itse en saa valita kesälomani ajankohtaa, työnantaja edellyttää, että pidän tämän vuoden kesäloman ennen äitiysvapaata, kun lomani "mahtuu" sopivasti tälle kesälomakaudelle. olisimme toivoneet, että kesäloma 2008 on äitiys- ja vanhempainvapaan jälkeen. no, niinpä kesäloma alkaa jo toukokuun vikalla viikolla ja äitiysvapaa 9.7. kaksi kuukautta enää!
ja nytte oon talvilomalla :D

irtis 19+2
 
Heipparallaa mammat!! :) Tuosta työjutusta ootte puhunu, niin joo, meillä lukee tessissä toi sama juttu, eli lomalta paluurahat maksetaan JOS palaa työhön ennen mammaloman alkua, ja jos ei palaa, ja ne maksetaan kuitenkin ennenkun palaa töihin normaalisti, ja sit jos ei palaakkaan niin joutuu maksaan ne takas työnantajalle. Me sovittiin etten mene töihin kesäloman jälkeen vaan jään suoraan mammalomalle, saan silti lomaltapaluu rahat, edellyttäen että menen takas töihin kun mammaloma/hoitovapaa loppuu. En tiedä mikä säädös on mutta näin on mullekkin kerrottu tilitoimistosta! Mä mietin vakavissani jos aloittaisin ton mammaloman jo varhennettuna eli 50pvä aiemmin, ihan vaan siks kun ei ole mitään mielenkiintoa olla töissä, ja se on aika sama vaikka se olis loppupäästä pois kun jään joka tapauksessa hoitovapaalle ja en aio töihin palata ennen syksyä 2009. En sit tiä mitä pomo meinaa kun sanoin että aloittaisin vasta 30pvää aiemmin mammaloman, lets sii

Oon tässä käyny vauvan vaatteita läpi, yks pahvilaatikollinen tyttöjen vaatteita meni varastoon odotteleen jos tulis sit pikkukakkosesta joskus tyttö :):) poitsulle kävin jo ostaan pari bodya :) :heart:

Mulla ei kans oo mitään mielitekoja, paitsi KARKKIA KARKKIA :) kätilö sano ultrassa meille, että poitsun kasvu menee ihan yläkäyrällä, tasaantuu tai ei niin saa nähä millasen jumbovauvan synnytän :) jos tulis sit jo vaikkapa heinäkuun puolella kun toi laskettuaikakin on jo 3.8.. Mutta ihana syntymäaika olis 08.08.08 :) mutta yritäpä siihen tähdätä :LOL:

Neitiperho, kumpi teille oli tulossa, tyttö vai poika? vai oliko se salaisuus? B)
Tänää palasin töihin sairasloman jälkeen, ja olo oli kun maantiejyrän alle jääneellä työpäivän jälkeen, ja piru niitä masukipuja mitä töissä tuli..
:LOL:

Nyt taidan painua nukkumaan, ihanaa, sänkyyn kuunteleen mun ihanan pikku prinssin potkuja! :heart: Mulla on myös toi istukka etuseinässä, sekin vaimentaa liikkeitä vieläkin :headwall:

katham ja vaavi 20+5
 
mulla kävi tässä kummallisesti. olin toissapäivänä töissä ja viemässä yhtä asukasta kynekologille(työskentelen kehitysvammaisten asuntolassa) no kynekologille oli juuri saapunut uudet laitteet, jotka ovat koekäytössä tiistaihin asti.lääkärin huomattua, että olen raskaana hän kysyi saisiko tutkia vähän vatsan päältä, niin saa samalla vähän testailtua uusia laitteita.olin tietenkin innoissani vauvan näkemisestä,rakenneultra vasta ensiviikolla! sitten lääkäri alkoi ihmettelemään vauvan mahan kokoa, että onkohan se juuri juonut, vai kuinka on niin turvoksissa :| ja sanoi,että laskettu aika tulee varmaan muutamalla päivällä muuttumaan.käski rakenneultrassa mainita, että vauvalla turvokas maha..otti ihan kuviakin vauvan masusta. sanoi kyllä, että kaikki on hyvin, mutta nyt vähän epäilyttää..mitä tarkoittaa vauvalla turvonnut maha?onko muille sanottu?
eikä suostunut kertomaan vauvan sukupuoilta.no tiistaina se sitten selviää!toivottavasti!oli kuitenkin kiva nähdä masuotus ylimääräisen kerran!
-ajatar rv 19+1-
 
ajatar meijän pimatsulla oli 4d:ssä vatsanympärys mitta isompi, kuin pään ja reisiluun mitat. Nehän ne mittaa ja katsoo mitä on rv niiden perusteella. Pään ja reisiluun mitat vastas just viikkoja, 18+5. Mut toi vatsanympärys vastas rv 19+2. Ei lääkäri siihen muuta sanonut, kun että on ollut vauva ruoka-aikaan paikalla. :D Ni en mä usko, että se on mitenkää vaarallista, kun kuitenkin kaikki sisäelimet ym. oli kunnosa. =) Tont vori!! :hug:

Nyt miehen tekemälle aamupalalle. Huutelee jo tuol keittiössä...

HooÄs ja Pimatsu rv 19+1
 
all right!!toivotaan, että murehdin ihan turhaan! =)
tänään katsomaan kummipoikaa (saa nimen vasta enskuun alussa)
mulla tänään vapaapäivä pitkästä aikaa ja oon heräillyt jo ennen puol seiskaa, plaah :p
täällä myös aamupalalle meno, vois tehdä tuolle ukollekin aamupalan valmiiksi ja viedä sänkyyn, siellä se vielä tuhisee..välillä vähän luxusta :heart:
hauskaa päsiäistä!
 
Uusi massu tässä ilmottautuu joukkoon.. LA on 23.8. eli viikkoja on nyt kasassa tasan 18. Sain kaverilta vinkin näistä sivuista ja jäin heti koukkuun! Meni koko eilinen päivä koneella lukiessa KAIKKI teidän viestit alusta asti!!!! Arvatkaa oliko takamus puuduksissa?!?! :LOL:
 
Mulle on siis kolmas lapsi tulossa, ensimmäinen yhteinen nykyisen aviomieheni kanssa. Yhteensä meillä lapsia sitten viisi... Tämä raskaus ollut täysin erilainen kuin kaksi aikaisempaa, johtuu varmaan mun iästä, kun alkaa uudella kymmenellä lisää tekemään.... ;) Mulla aikasemmissa oli todella paha närästys melko alusta asti, joka kesti synnytyssaliin asti. Nyt on vasta satunnaista närästystä ollut, mihin vielä ainakin Rennie tepsinyt tosi hyvin. Mutta nyt tämän mahan kanssa ollu muita ongelmia, erittäin runsasta verenvuotoa, joka alko vkolla 12+ (siis juuri kun kerkes huokasta helpotuksesta, että pahin keskenmenon riski ohi...) ja sitä on kestäny tähän päivään asti. Välillä vuotaa enempi ja välillä taas ei ollenkaan, mutta pääasia, että vauveli voi hyvin ainakin toistaseks.
Rakenneultraa innolla ootellaan, joka on 11.4. Ai niin, mun synnytys/äitipolisairaala on KYS.
Nyt kauppaan suklaamunia ostelemaan!!!! :wave:
 
mahtavat aamu hulinat taas täällä!! miten mä kerkeen syksyllä yhtään mihinkään? onneksi tuo koiruus on silloin jo sisäsiisti(toivon mukaan). mä oon kohta puoli tuntia kirjottanu tätä

Mekin saatiin eilen kaksostenkärryt. semmoset carenan kolmipyöräiset (tricar twins?) mukaan tuli emman kantokoppa kovalla pohjalla, niin menee heti vauvakin siinä. pakko käydä testaan oli niin kivan näköiset ja isompi tyttö innossaan ku pääsee kerranki kyytiin. käytetyt ja halvat! mut ihan uudenveroiset renkaat oli niinku uudet ja ei missään mitään huomautettavaa, ouhtaat ja ehyet.

Mullakin on tuota närästystä, tosi inhottava. rennie auttaa mulla pari tabua päivässä ja kahvi sen aiheuttaa
:ashamed: ei pitäis juoda, mut aamulla kuppi saatava. päivällä ei edes tee mieli, mut kuitenki pitää kupillinen ottaa.

jep pakko luovuttaa ei tuu mitään!!

huomenna tasan 18 jee :D
 

Yhteistyössä