¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Pikaisesti poikkean...muutto käynnissä vihdoinkin! Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki ok muuten mutta ne sokerit nyt sitten ajaa mut sairaalaan hetkeksi ja kai sitä insuliinia sitten... vauva kasvanut yllättäen hiukan liian nopeasti, siirtynyt alakäyrän tuntumasta sinne ylemmälle.Tänäänkin siis aamusokeri 12 tunnin paastolla 6,6!
Närästys säikäyttelee vihlomalla rintaa ihan kuin sydän halkeisi, mutta täytyy rennietä
kokeilla.
Joopajoo katellaan millon pääsen taas nettiin, nyt pitää alkaa laittelee akvaariota pakettiin yäk mä en millää jaksas jahdata noita kaloja :headwall:
 
Huomenta!
Masupäivitys rv 30+1 (masutuubia on kiva pitää toppina ;) )


Sisko kyseli mua kaveriks Puutarhalle kukkaostoksille, reilun tunnin päästä lähdetään.:) En tiiä viitsiikö ite ostaa mitään, täytyy miettiä viel.;) En kuitenkaa jaksa hoitaa niitä nii en ainakaa montaa osta jos ostan.:D

Omaan napaan ei kummempaa, heiluu ja pomppii vauvan iskujen mukana. :heart: Ens viikon tiistaina ois neuvola, saapa nähä mitä on mitoissa ym tapahtunut.:D

Upp3 ja Mötky 30+1
 
Huomenta!

Just vasta heräilin, ihanaa kun sai nukkua pitkään. Tosin kyllä sitä herää vähän väliä kylkeä kääntämään tai asentoa muuten muuttamaan. :kieh:

neitiperho, kurjuus mikä olotila sulla varmaan on. Ja hemppakin jo noin alhaalla. :( Mee tosiaan sinne polille, niin saat tipan avulla helpotusta sun oloon. Ja pikkusen oloon myös, se voi kanssa niin nopsaan mennä huonoks jos mamilla ei pysy mikään sisällä. Semppiä! :hug:

Kummit, meillä on jo pyydettynä. Mun pikkuveli (oli ihan täpinöissään, kun kysyttiin) ja miehen sisko sekä hänen mies. =)

Vaunut me ostettiin tälle tulokkaalle käytettynä, kun huomattiin esikon ajalta, että se on niin lyhyt hetki kun makoilee niissä ja rattaat on sitten paljon kevyemmät työnnellä. Herquleksen punaset, nelipyöräiset. Ihanat musta! :D

Hei kuulkaas, pitääks isän palauttaa noi Kelan paperit myös 2kk ennen laskettua aikaa? :eek: Miehen työnantaja maksaa palkan loman ajalta.

Nyt aamispalalle. :wave:


 
PERHANA!!!JOKU S**TANAN URPO ON MENNYT RIKKOMAAN MEIDÄN AUTON TAKALASIN YÖLLÄ!! helvetin kiva alkaa maksalee 150 euron omavastuita muiden tekemisistä!!!ketuttaa!!!!!
no, mutta.
neuvolakuulumisia!

viikkoja nyt siis 29+5.
paino noussut 280 grammaa viikossa(yht,tähän mennessä 7.6kg)
paineet 111/70
hemppa 117
sf mitta 32 cm

mitäköhän muuta. niin sain nyt lähetteen, sit kans sokerirasitustutkimukseen.jack :ashamed:
pitäis oikeastaan nyt heti varata se. ja viimeinen lääkärikäynti tehdään mulle äippäpolillä, samalla katsotaan vähän,et minkä kokoinen vauva on :)
niin ja lyhyt olen minäkin 161cm.
mutta ei muuta tällä kertaa.
 
Huomenia!
Ultrakuulumisia taalta: kaikki mitat vastasivat viikkoja, painoarvio 1450 g ja tarjonta: peratila! Siella se vauva istui ja hymyili! :) Tokihan tassa viela on 10 viikkoa aikaa kaantya, mutta olin vahan ihmeissani, aikaisemmissa raskauksissa lapset kun olivat raivotarjonnassa jo tassa vaiheessa.
Jyffe olit samassa tilanteessa? Taalla asuinmaassani Israelissa peratilasynnytykset hoidetaan yleensa sektiolla. Itseani myos pelottaisi synnyttaa alateitse jos vauva ei ole raivotarjonnassa. Huh. Pitaa yrittaa kotikonsteja, minulla on yksi amerikkalainen odotuskirja jossa on jotain keinoja - en muista mita, kun asia ei ole ennen ollut ajankohtainen meilla. Pitaa siis lukea uudestaan ja yrittaa.
Ultrahoitaja sanoi, etta ennen viikkoa 37 ei tehda mitaan, sen jalkeen yritetaan ulkokaannosta. Miten siella Suomessa? Huomenna on laakari, han luultavasti lahettaa minut ultrakontrolliin muutaman viikon paasta.

T. Helmi71 30 v tasan
 
neitiperho
Hetkeksi piti nousta ylös taas punkan pohjalta.
Ihanaa meidän piha alkaa olemaan kohta mullan peitossa ja muotoiltu. VIHDOIN.

Olo vaan noin muuten aika surkea, niin ja kiitos kannustuksista. Soittivat tänään polilta ja aika sinne jo heti huomen aamulla. Nopeaa toimintaa. Hemppa tosiaan alkaa tuntumaan päässäkin. Lenkille aamulla koirien kanssa yritin suunnata ja jopa 500m jaksoin kävellä kun meinasin pyörtyä polulle. Meidän lenkki sitten muuttui, että itse istuin kivellä ja heittelin koirille käpyjä. Saivat nyt edes vähän juostua.

Mutta nyt taas hetkeksi lepoon. Ei jaksa muuten täyttää tiskikonetta.
Jakselkaa masut jälleen.


Tosiaan täälläkin se tasan 30 täynnä. Kyllä aika on pikkuhiljaa alkanut menemään vauhdilla.
 
täällä puheltu niistä tarvikkeista yms muista valmisteluista, musta ainakin kiva suunnitella ja sit jossain vaiheessa hommata ja sairaalakassinki aion valmiiks pakata 35 vkolla suurinpiirtein,tai sen mitä pystyy pakkaa, vaik eihän sitä ikinä tiedä mut ihana kumminkin laitella ja suunnitella tulevaa pikkuista varten. :heart:

sit kummeista ollu puhetta, mä on kahta siskooni miettiny ja sit varmaan pari kaveria, mut niistä ei ole tietoa vielä, kerkiihän sitä onneks viel.

neuvolakuulumisia täältäkin:

eli

viikkoja nyt 30+1
painoa tullu n. 200g/vko (tosin oma vaaka mis oon viikottain käyny, ei näytä ollenkaan)
paineet oli 115/75
HB 110 (!) ja rautakuurille miekin... lähtö oli 136
ja sf mitta 28
ja sydänäänet 130-150 ja hirvee potkiminen päällä..ja pikkuinen oli raivotarjonnassa.

sit käskivät vähentämään tota liikuntaa,mulla yöt yhtä hel*ettiä kun supistelee ja tuntuu menkkamaista juilintaa ja alapäässä tuntuu vähän väliä semmosta "kirvelyä ja tuikkimista ja tosi inhottavaa oloa", maanantaina on kasvukontrolli niin siel sit tutkivat onko tullut muutoksia, ja kun mulla tuli semmosta limaverta yhtenä päivänä, kaikki kuitenki sillon ok.

mutta, miepäs lähen valmistelemaan vähän, kohta tuloo pari kaveria ja sisko + äitee käymään synttärikahvilla, (mitkä vasta huomenna ovat) leivoin kakkua ja pizzaa, pitää siivoskella vielä ennen kun tulevat. ja jes, ukko vihdoin ja viimein vapaalla huomisen, ei moneen viikkoon ole keretty olevan yhessä niin jospa sit huomenna... :heart:

t. Hosso ja Iida 30+1 :heart:
 
neuvolakuulumisia! täällä siis 30+5 ja kaikki oli hyvin, painoa ei ollut tullut kun 500g viikossa joten hidastunut, nyt yhteensä ekasta käynnistä tullut reipas 12 kiloa:) pissa puhdas, hemppa vähän laskenut mut silti 127 tai jotain sinnepäin, paineet hyvät, sokeri hyvä, sf vähän keskikäyrän yläpuolella, sykkeet 150 ja raivotarjonnassa kuulemma. oonki miettiny tässä viikon verran et mitenköhän päin se siellä mahtaa olla ku aina vaan tuntuu oikealla puolella kyljessä liikkeet, satunnaisesti alhaalla tai navan tietämillä. nyt sitten terkka tunnusteli että vauvan pää olisi alhaalla, selkä vasemmalla puolella ja sekä jalat että kädet oikeaa kylkeä vasten. ei siis ihme että hikottelutkin tuntuu aina alhaalla kun siellä se pieni pää on:)

neitiperholle jaksamisia, en edes väitä ymmärtäväni miltä tuntuu kun noin kurja on vointi, toivon vain että vointi paranisi vielä! :hug:

noniin nyt tarttee lähtee leikkaamaan tuon miehen kuontaloa, hyvät ystävät kutsu meidät grillaamaan illalla niin pitää sen kunniaksi vähän siistiä tuota peikkoa:D

ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille mammoille ja masuille!
 
ajatar Huomasitteko tehä rikosilmotuksen asiasta? Oon kuullu et se kannattas tehä ettei tuo korjaaminen sit vaikuta autovakuutuksen bonuksiin

Pituutta mulla se 160, kaks ekaa syntyny lasketun ajan paikkeilla, kolmas 8 päivää ennen ja neljäs 8 päivää jälkeen....

Koht neuvolaan, toivottavasti vaaka ei heilahda ihan liian korkealle :(
 
Iiihana ilma ulkona, minäkin siellä tallustelin hellemekossa :) Uskaltauduin jopa lähtemään kävellen vähän kauemmas leikkipuistoon poikaa työnnellen rattaissa. Ja hyvin pääsin kotiin asti, vähän masu alkoi painamaan mutta hyvä olo tuli lenkistä :)

Taitaa onneksi onnistua minun ja miehen yhteinen hetki viikonloppuna. Anoppi ottaa pojan hoitoon. Mökillähän he ovat mutta kyllä tuo epeli siellä pärjää, saa ainakin olla paljon ulkona :)
Miehen kanssa käydään ainakin elokuvissa ja varmaan jossain ulkona syömässä. Hurjaa ajatella että tämä on meidän viimeinen kunnon kahdenkeskinen aika ennen Tiitin syntymää :eek: Niin se aika juoksee!
Perheen kesken sitten ollaankin tekemässä kaikkea kivaa, viedään poika Puuhamaahan ja Zoolandiaan ainakin. Annetaan hänenkin nauttia nyt tästä viimeisestä kesästä ennen pikkusiskoa :)

Helteistä keskiviikkoa!

Lilli ja Tiitti 31+0
 
Heipä hei :wave:
En minäkään mikään pitkä ole 159 cm :D
Joku kysy hiustenvärjäyksestä,ni minä vaihdoin blondista brunettiin ja oon värjänny nyt aika usein hiuksiani.

Me ostettiin uudet vaunut. Hobbarsita ne vaaleenpuna harmaat,ihanat! :) en oo pessy niitä,enkä pese uutta kaukaloakaan.

Neuvola on ens viikona tiistaina ja kauhulla odotan taas sitä puntarille nousua :ashamed:

Nyt en muista mistä muusta olitte puhunu,lähetään tytön kanssa ulkoolemaan tästä,palataa taas :wave:
 
Pituusgallupiin: täällä 175 cm. :D

Oon kattellu noit joitain masukuvia eri mammoista, jotka on samoilla viikoilla kun mä ja tuntuu, että heidän mahoihin verrattuna oma tuntuu jotenkin niin kovin sirolta pallolta. Sitten tajusin, että todennäköisesti naisen pituus ja ruumiinrakenne vaikuttaa. Ja varmaan myös se, onko ennen ollut raskaana.

Mellulil & Poitsu tasan 30 raskausviikkoa
 
Kyllä sitä on kaikenmaailman hulluja liikenteessä. Tulin hetki sitten kotiin bussilla ja eräs nainen alkoi bussissa juttelemaan. Ensin se tokaisi, että oletko sinä raskaana. Meikäläinen oli ihan hoo moilasena siinä vastapäätä. Sitten se kysyi toisen kerran ja sanoi, ettei hän ole raskaana vaikka hänellä on näin iso maha. Jatkoi vielä, että ei hänellä kyllä miestäkään ole. Siihen sitten hymähdin vaivautuneesti. Sitten se nainen jatkoi juttelua ja kysyi miksi teen lapsia tähän maailmaan. Ja heti sen perään, että oletko vastaanottanut Jeesuksen. Kun en sanonut mitään se alkoi huutamaan, että minä kysyin, oletko vastaanottanut Jeesuksen! Sanoin, että se on aika henk.koht. kysymys. Sitten se nainen mumisi jotain ja nosti nyrkkinsä ja sanoi, että kun minä tällä nyrkillä lyön sinä kuolet! Onneksi bussikuski sitten huusi ja kysyi siltä muijalta, että mitä möykkäät ja jos et ole kunnolla, niin saat poistua bussista.

Jäin sitten seuraavalla pysäkillä pois. Vähän vavisutti tuollainen käytös. Selvästi sillä on mielenterveysongelmia. Että näin täällä Suomessa hoidetaan hulluja, kun sairaalapaikkoja vähennetään koko ajan ja avohoitoon vaan satsataan. Huoh.

Bella-Lumia 29+6
 
Mä taas oon kuullut, että hiusten värjäys raskausaikana ois jotenkin haitallista. Siks en oo viittinyt värjäillä. Vaikka kampaajalla oon kyllä käynyt, mutta ihan vaan leikkauttamassa. Mulle kampaaja on näin sanonut, ettei kannattais värjätä. Ja oon netistä uutisia lueskellessani huomannut artikkelin aiheesta.

Tosin tuohon kysymykseen, että saako hiuksia värjätä, on varmaan kahta eri mielipidettä. Riippuu keltä kysyy.
 
neuvolakuulumisia :)

hyvin mänöö :D hempat oli noussu 119, aiemmin jyllänny tulehdus on nyt menneen talven lumia, verenpaineet ym. hyvät. painoa tullu alusta asti 8,2 kg, painonnousu hidastunu tasasesti viikoilta 16+5, vaikka syön kyllä jopa paremmin kuin silloin :eek: sf-mitta oli kuiteski 28 eli bueno eli ehkä kaikki hyvin kuitenkin. ei siitä ainakaan mitään kommenttia tullu.
beibi oli masussa piä alaspäin ja niin alhaalla, että hoitaja oikein ihmetteli. ei meinannu millään löytyä sydänääniä, kun ne piti hakea melkein meitin polvista asti :D hoitaja sanoi, ettei olekaan ihme, jos pienetkin kävelylenkit nyt mua supisteluttaa. musta myös tuntuu jatkuvasti, että nivusia kolkutellaan eli "hikat" tuntuu tosi alhaalla.
syke oli vaan 130, mutta eikös se voi vauvallakin vaihdella? viimeks oli 150. kaipa hoitaja olis jotain sanonut... itse en tajunnut tuota, ennenku kortista kahtelin kotona lukuja.

jep, nyt ehkä päikkäreille... lord of the maha oli viime yönä ekaa kertaa sitä mieltä, ettei kummallakaan kyljellä ole kivaa, tuli monoa ja nyrkkiä kummin päin vain pötkötinkin. muksintaan sitten heräilin pitkin yötä ja yritin saada happea, kun selälläni jouduin makoilemaan.

irtis ja ponteva 30+0 (hei, nyte alkoi vanhankansan 8. odotuskuukausi! )
 
POIPI käytiin tekemässä rikosilmoitus. pitää olla liitteenä se kun lähtee niitä korvauksia vakuutusyhtiötä hakemaan. huomenna vien auton korjattavaks ja saadaan onneksi huomenna jo takaisinkin!! mutta kyllä silti ketuttaa!!
kauhean usealla teillä on vaavit jo raivotarjonnassa!! =)
meidän vekaralla ei oo tietoakaan sellaisesta, mönkii vielä hirveästi. neuvolassakin tänään vähän vihjailtiin,että vois alkaa pikkuhiljaa kääntymään jo,alkaa vaavilla olla jo sen verran kokoa siellä.. no sen näkee sitten äippäpolilla noin vkolla 35miten päin vauva on :)

ihana ilma ulkona :heart:
tullut tänään sit lenkkeiltyä jo 6km kun ei autoa käytössä,kun on kaupungissa asioilla ravannut:LOL:
 
Minkälaisia vaatteita varaatte kotiintulovaatteiksi vauvalle? En osaa millään päättää mitä ostaisin kotiintulovaatteiksi ( mikä olisi oikea varustus, ilmastoidulla autolla ollaan liikkeellä, matkaa vajaa 20km) :headwall: Ilmosta ei kuitenkaan voi tietää minkälainen elokuu on tulossa.. Mutta jotain suuntaa antavaa neuvoa kaipailen. :wave:
 
Sone
Ultrasta tultiin...

Kasvunseurannassa käytiin ja meidän kääpiö on nyt pitkä ja hoikka tyttö kuulema :) Painoarvio oli 1200g . Nyt rv28+2 ja päämitta vastasi 28, ja reisiluun mitta vastasi 29 viikkoja. Kattelin esikoisen korttia ja samoilla viikoilla painoarvio oli vaan 1000g. Eli tämä on kuitenkin isompi näillä näkymin. Normaalikäyrillä mennään tällä hetkellä. :)

Nyt on aika jees olo, mitä nyt välil jotain pientä supistelua, mutta ei ole vaikuttanut kohdunsuuhun, kiinni on vielä ja kanavaa jälkellä.

Ainiin, seuraava ultra meillä on viikoilla 36-37, katellaan minkä kokonen sieltä sitten on tulossa :)
 
kotiutumis vaattet, meillä on samat ku esikollakin eli pitkähihanen body ja ihanat mintunvihreet potkuhousut. sit kevyt vanupuku(jos viilee) tai ohuempi collaripuku siihe päälle.. tietty jos on hillitön hellepäivä, ni ehkä sit sen collaripuvun voi jättää pois..
 
Kotiutumisvaatteista:

Todennäköisesti normaalit sisävaatteet, eli body ja potkarit + myssy. Lisäksi tilasin pompoli.net sellaisen baby wrapin turvakaukaloa varten. Sen voi sitten kelin mukaan jättää auki tai kietaista kiinni.

Niitä on sellaisia trikoisia ohuita kesäversioita tai sitten vähän paksumpia syyskeleille. Minä tilasin sen paksumman.

http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Categories/%22Baby%20Wrap%22
 
Jotenkin musta tuntuu, että neuvolassa kyllä varoteltaisiin jos hiusten värjääminen olisi todellakin vaarallista sikiölle. Kaikki mun tuttavat on värjänneet raskausaikana ja ihan terveitä vauvoja on tullut. En kyllä ikinä ole kuullut parturin sanovan et ois haitallista. :whistle:
 
Sukupuoliarvailuista sen verran, että itse olen koko ajan toivonut tyttöä ja mies poikaa, joten saa nähdä kumpi saa toivomansa. Kaikki ulkopuoliset veikkaavat tyttöä, sillä mulla on kaikki klassiset tytön enteet. Sykkeet aina n.150, kainalo- ja säärikarvat eivät juurikaan kasva, ei linea negraa ja maha muutenkin pieni, leviän enemmän sivuille.

Mä niin suuresti toivon, että tää olisi tyttö, mulla on aina ollut toiveena saada tyttö, pojista olen saanut yliannostuksen. Nimittäin meitä serkuksia on 21, joista vain 7 on tyttöjä ja niistä siis minä olen yksi ja mun sisko toinen, elikkä mulla on vain 5 tyttöserkkua. Toisekseen koulussa ensimmäiset 4 vuotta olin luokkani ainoa tyttö 5 pojan joukossa, ylemmällä luokalla oli vain tyttöjä ja alemmalla 6 tyttöä ja 1 poika. Kolmanneksi mulla on kummipoika ja miehellä 2 kummipoikaa, ei siis tyttöjä ja miehen puolen kavereilla on pelkästään poikia, mun puolelta on sitten kylläkin tasaisesti tyttöjä ja poikia. Kaverilla on laskettu aika 2 kuukautta mun jälkeen ja se saa pojan, joten tasapuolisuuden vuoksi mulle tyttö kiitos :D

shihtzu + pikku apina 30+2
 
shihtzu noista "klassisista tytön enteistä" kertoi. Mullakin klassisia tytön enteilyjä, mutta poika meille on tulossa. Eipä noihin vanhankansan uskomuksiin kannata luottaa. Se on aina se 50% mahis että on tyttö...tai poika. :LOL:
 

Yhteistyössä