~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Täälläpä oli kivoja uutisia :)
Salamatkustajalle Onnea kosinnasta :)
irtosora onnea uuteen kotiin!
melluli Onnea työpaikasta!
Hosso tsemppiä lepäilyyn. Viime raskaudesta tiedän ,että helppoa ei ole olla muiden armoilla ,kun mitään ei saa tehdä.

Haaveilija-08 Hierojalla voi käydä. Ihan alkuraskaudesta keskialaselkää ei saa hieroa. Mun hierojalla on sellainen tuki ,jonka kanssa hän hieroo minut ,kun istun. Ei se kyllä yhtä tehokasta ole kuin maaten ,mutta itse ei enää ilman hierojaa saa paikkoja pidettyä auki. Niin parempi tuokin kuin ei mitään.

Meillä oli tänään neuvola. Tyttö ja mies oli myös mukana, joten hekin näkivät vauvan. Ultrassa pikkuinen jumppasi niin ettei th tuumannut mittoja saada. Hyvin oli taas kasvettu ja koko vastasi viikkoja. Syke kuului hyvin ja oli 145. Itelle oli painoa tullut kilo viime käynnin jälkeen.Yhteensä nyt on tullut 5 kg. Hb oli laskenut ,mutta oli vieläkin 129. Kuukauden päästä on sitten rakenne ultra. Meidän keskussairaalaan on kuulemma tullut 4D ultra. Toivottavasti pääsemme rakenne ultrassa siihen. Neuvola on vasta 4.4 seuraavan kerran.

Mutta nyt päikyille!!
-Poni ja Manteli 15+2
 
Todellakin, ihana paljon iloisia uutisia :D :heart: !! Kovasti onnea niin uudesta työpaikasta, uudesta kodista, liikkeiden tuntemisesta kuin häistäkin! Itsekin tuli "kosaistua" miestä, silloin ei tosin ollut edes karkausvuosi, mut muuten ei varmaan oltais vieläkään naimisissa... (mentiin jouluna -03). Mies kyllä kosi silloin, kun mentiin kihloihin, mut oltiin kihloissa oltu jo 7v eikä vieläkään mitään puhetta papin aamenesta. Olikos salamatkustajalla miten romanttinen kosinta? :heart:

Äsken käytiin ulkoilemassa, todella rauhallinen lenkki, mut silti suppaili koko ajan. Eilen kävin kuitenkin huomattavasti reippaammalla, vaikka sekin oli suht rauhallinen ja meni ok. Täytyy maanantaina muistaa jutella näistä... ainakin tiukat housut, pissahätä ja seksi aiheuttaa mulle suppareita, näköjään sit myös liikunta... :/

Heh, ja ihan samaa juuri ihmettelin, kuin Fosfori, että täällähän on jo marraskuistenkin oma ketju! Vastahan me oltiin se nuorin ketju.


 
ONNITTELUJA VAAN KAIKILLE ASUNNOISTA JA KOSINNOISTA JA VAUVAN LIIKKEISTÄ JA TYÖPAIKOISTA... :) ja mitä vielä olikaan, jos jotain unohtui.

Täälläkin on mies saanut tunnustella muikkusen möyrintää viime viikonlopusta, on ihan innoissaan illat mahan kimpussa! Muutenkin vaikuttaa tämä asukas mahdollisesti veljeäänkin vikkelämmältä..tai no, viimeksi istukka edessä vaimensi menoa.

Sukulaisista sitten, täällä kaikki viimeksi soittelivat kun kuulivat vauvauutisista, mutta nyt ei kuulu mistään mitään. Syykin on selvä; viimeksi raskaus oli melkoinen yllätys ja uteliaisuuttaanhan ne soitteli, nyt ei ole mitään kiinnostavaa, niin mitä sitä sitten onnittelemaankaan. Meidän suku on aivan hirveää porukka; kaikki puhuu kaikista selän takana minkä ehtii ja sitä rataa.. Enemmän olen ihmetellyt mun äitiä, se ei kommentoi odotusta oikein mitenkään, ei pidä juuri yhteyttä ja on jotenkin torjunut koko asian. Esikoisesta se meni aivan sekaisin. Tiedän kyllä oikeastaan mistä se puristaa..äitini on kontrolliongelmainen ja tämä raskaus tuli hänelle yllätyksenä (niin kuin siihen häneltä pitäisi lupa tai hyväksyntä saada) ja hän ei nyt osaa sitä ottaa. Tiedän nimittäin, että hän on sanonut joillekin, ettei meille tule vauvaa vuosiin..aivan kuin hän sen tietäisi. Anteeksi vuodatus, mutta meillä on ollut aika hirveät välit ja nyt varsinkin raskausaikana itse olen hyvin hyvin herkkä kaikille tällaisille asioille... No kyllä tämä tästä.

Mulla on neuvola vasta maaliskuun lopussa, mutta ultraan reilu viikko. Minkälaista oloa teillä on; tyttö vai poika loikoo masussa? Musta tuntuu, että tyttö voisi täällä olla...

Voikaa hyvin ja toivottavasti olo helpottuu kaikilla, joilla on jotain vaivoja.

Pastilla & muikku 18+0
 
Hahaa, osasin jopa minäkin lisätä masukuvan =) Jotenkin maha vain näyttää kuvissa aina niin paljon pienemmältä, mitä omissa silmissä...
Niin ja tohon aikasempaan viestiini, niin mulla siis on käynti kätilön luona maanantaina, siellä meinaan puhua suppareista.

Ja vielä lopuks loistava vinkki, miten saa suvun hössötykset unohtumaan raskausajaksi: muuttakaa ulkomaille! :p Eipä tarvii ainakaan päivittäin kuunnella hössötyksiä... :LOL:
 
Onnea kaikille iloisista uutisista! Niitä olikin tullut tänne paljon :heart:

very important baby: Kyselit voiko kuumeesta olla jotain haittaa. Tuskin siitä mitään kummaa haittaa luulis olevan... Mulla itellä viime neuvolassa oli ihan älytön flunssa päällä ja kolmatta päivää 38 kuume. Neuvolatäti käski heti mennä lääkäriin, että kuulemma ei saa pitkittää (flunssaa vai kuumetta?). Noh, seuraavana päivänä meninkin tk:hon ja tulehdusarvot oli koholla. Sain sen perusteella reilun viikon lääkekuurin tulehdukseen. Sit hemoglobiini oli vain 115 ja lääkäriltä tuli käsky aloittaa heti rautatabletit. Ja mulla on nuhaa edelleen, jo toista viikkoa :'(

Aamulla sain leivottua pojan 6-v synttäreille kakkupohjan ja illalla olis sen päällystäminen!! Siinä onkin sitten apuna 3 pienen ihmisen kädet + mun omat :LOL:

Eipä tänne muuta erikoista kuulu ton flunssan lisäksi. Vauva on masussa ollut aika hiljaa jo monta päivää eikä liikkeitä sen kummemmin nyt ole tuntunut. No, kaipa ne siitä joskus rupeaa uudelleen tuntumaan.

Mukavaa viikonloppua mammoille ja masuille :hug:

Tatjana80 ja rv tasan 17
 
Karkauspäivää!!!

Ihania uutisia oli monella! Onnea tasapuolisesti kaikille!!
Ja kipeenä oleville, pikaista paranemista! :hug:

Me ollaan lähössä extemporee mökkireissulle. Sukulaiset oli vuokrannu mökin ja viikonlopuks lähdetään sinne nautiskelemaan. Aah, takkamakkaraa... :p :D

Nolottaa koko ajan olla kyselemässä tätä samaa...kotiäiti...taas olis siis tiedossa tuuraushommia. :whistle:

Nyt pakkaamaa nopee, ennen ku isäntä ja poika tulee. Sit lähetään.

Ihanaa viikonloppua masut ja mamit!! :wave:


 
Heissan!

Onnea kaikille iloisia uutisia kertoneille! :flower:

pastilla: Mulla on poikaolo. Oon kyllä kovasti poikaa toivonutkin, vaikka (kuten sanotaan) ei väliä kuhan on terve... Silti poika ois toiveissa. Mies toivoo tyttöä, ku ne hänen mielestään helpompia???

Oonki jo täällä kiehunu raivosta anopin ja kälyn vuoksi, niin täytyy sitten vastapainoksi kehua mun omaa äitiä. Sukulaiset asuu siis tuhannen kilsan päässä ja äiti siellä on kuulemma minusta huolissaan, ku ihan yksin joudun lastani hoitamaan. Hän ei voi olla tukena ja turvana. Sitä samaa kyllä minäkin pelkään, että miten tulen toimeen...
Ihaninta oli, ku se sano että tulet sitten äitiyslomalla hänen luo, että hän voi hoitaa minua! Minua!!! Joku ajattelee myös minua, eikä vain tulevaa pilttiä! Ihanaa! Koskettavaa!
:'( :heart: :heart:

Hyviä vointeja kaikille! Itse parantelen vielä nyrjähtänyttä nilkkaani...


Kiia08 ja Kaveri 17+3
 
täällä ei oikeestaan kukaan hössötä äiti eilen kyseli kun ovat ruotsiin menossa viikoksi että milloin se ultra on tietää että aijomme kysyä kumpi tulee jos sattuu näkemään 12,3 meillä ultra saa nähdä sitten onko tavallinen ultra vai 4D ainakin kaveri kun kävi viimeisessä ultrassa noin kuukautta ennen kun vauva syntyi niin olivat ultranneet 4D, ite olen veikkaillut että vois olla poika monet muut sanoo että tyttö no saa nähä sitten
 
pastilla sun suku kuulostaa ihan meidän suvulta! siksi en oikein ole uskaltanut vielä kertoa tästä raskaudesta! vanhempani olivat ensimmäisestä kuullessaan niin järkyttyneitä, eivät osanneet odottaa vielä, tai ehkä äiti ennemminkin, nyt myös jos kertoisin en tiedä mitä saisin vastaan! :ashamed: mutta jospa tässä ajan mittaan.... miks tää voi ollakin toisille niin vaikeeta?!?!!??!? jos olisi vaan niin varma että kaikki olisivat onnellisia tästä tapahtumasta ja ajattalisivat asioita omasta puolestani niin uskaltaisin kertoa ihan kaiken milloin vain! ehkä pelkään vain liikaa.. :ashamed:
 
Kivaa kuulla kivoja uutisia täällä, kosinnoista sun muista! :heart:

Tuli taas shoppailtua, mm. imetysliivit ja pari tunikamallista paitaa töihin!
Mutta tuota noin..olenko ainoa näillä viikoilla oleva(16+3), joka ei oo tuntenut minkäänlaisia liikkeitä? Tuntuu jo oikein kurjalle omasta puolesta, kun ei mitään sinne viittaavaankaan. :'(
Olen tosin ensisynnyttäjä, mutta kun tuntuu, että kaikki tuntee jo vaavinsa liikkeet paitsi minä..Alkaa tulla epätoivoinen olo :/ Vaikka sanotaan että 18-20 viikolla ensisynnyttäjät tuntisi, mut tuntuu, että kaikki tuntee jo joillain 15-16 viikolla viimeistään. :'(
 
Se on niin yksilöllistä koska liikkeet tuntee.. :) tossa vaukirjassa lukee että 16-20viikoilla alkaa tuntemaan. Mä tunsin ne ekat pienet liikkeet eilen eli 17+4, ja sen jälkeen en ole taas tuntenut mitään.. Ihan kun joku olis vaan tökkiny mahaan :) mä en itseasiassa tiedä missä mun istukka sijaitsee, ei ole kukaan maininnu.. Mitä ootte muuten mieltä, kun on noita supistuksia ollu, niin uskaltaako käydä saunassa siitä huolimatta ettei ne ylly?!
 
Pieniananas: Ekasta tunsin vasta joskus 19 viikolla liikkeet. Eli kyllä ehdit saada vielä monoa kylkiluihin :D
Oon niin pettynyt, ei ollut kangaskaupassa oikein mitään kestovaippa tarvikkeita :( Tilasin sit paketin suuresta käsityölehdestä..Siitä tulee 4 vaippaa. Täytyypi jatkaa metsästystä. No, eihän tässä kiire vielä olekaan...Vähän ressaa kun en ole ehtinyt tällä viikolla oikein liikkua..Pistää omaatuntoa kolkutaan..huokaus :ashamed:
Tuosta tyttö/poika olosta..ei oikein kumpikaan, mutta nyt juon kyllä jo kahvia kupin päivässä. Viimeks en voinut sietää koko odotusaikana..Hassua.
 
katham, minä ainakin olen voinut käydä saunassa ihan normaalisti, ei sen jälkeen ole supistellut ollenkaan.
Ei kyllä supistellut viime raskaudessakaan yli 40 viikoilla vaikka miten olisi saunassa itseään kiduttanut, että olisi synnytyksen saanut käyntiin :LOL:

Tyttöolo on minulla kovasti. Se on se outo tunne ja lisäksi nämä raskauden oireet ovat niin erilaiset kuin pojalta. Nehän nyt eivät mitään merkkaa mutta aika hassulta se tuntuu :) Pojan odotusaikana en voinut lainkaan syödä makeaa ennen raskauden puolta väliä, nyt makea on maistunut vähän liikaakin alusta asti. Pojasta tökki myös todella monet muutkin ruuat, nyt olen kaikkea pystynyt syömään ilman outoja sivumakuja.... Ja atooppisen ihon omaavana, pojan odotusaikana ihottuma paheni todella paljon, joka paikassa oli märkiviä ja vuotavia ihottumaläiskiä ja ne jäivät vaatteisiin kiinni :/ Mikään rasva tai muu ei auttanut. Olo oli todella inhottava!
Ihottuma oli edelleen paha ennen kuin nyt plussasin, plussan jälkeen on ollut paranemaan päin koko ajan. Käteni olivat todella pahan näköiset, nyt ovat enää arvet jäljellä :) Olen leikkinyt ajatuksella että Tiitti on parantanut ne :)

Juuh, mutta kai sitä pitää mennä välillä miehen kainaloon eikä kuluttaa koko iltaa koneen äärellä :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Olen kyllä innokkaasti lueskellut teidän kirjoituksia, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa itse mitään :ashamed:

Pieniananas kyseli niistä liikkeistä.. Itselläni on nyt rv 17+0 enkä minäkään ole vielä tuntenut liikkeitä, joten odotellaan vain vielä ihan rauhassa.

Täällä on ollut puhetta niin äideistä kuin muustakin suvusta. Itse olen hieman pettynyt äitiini. Kerrottiin jo jouluaattona tulevasta perheenlisäyksestä, joka on vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi. Vastaukseksi saimme kyllä onnittelut, mutta sen jälkeen äitini ei ole sanallakaan kommentoinut tulevaa vauvaa tai raskauttani.
Onneksi sentään anoppini haluaa "osallistua" raskauteeni ja vähän sentään kyselee vointia ja neuvola/ultra kuulumisia.

 
Täällä vielä notkutaan koneella :) . Katsoin juuri elokuvan Musta jää. Oli jotenkin outo, vaikea sanoa oliko edes hyvä.

Eipä ole täälläkään liikkeitä vielä tuntunut. Esikosta tunsin vasta rv 20. Istukka oli silloin etuseinässä. Nyt istukka on takana alhaalla. Tänään juuri neuvolatäti siitä kertoi. Eiköhän ne liikkeet pian ala tuntua. Se on niin ihanan tuntoista :heart: .

Nyt taidan kömpiä tuonne tytön viereen nukkumaan. Ukko on vielä ulkosaunalla paistamassa makkaraa.
Hyvää yötä!
 
Noista äideistä ja anopeista, niin mä olen vaan onnellinen, ettei kumpikaan mitään multa utele ja ole koko ajan kyselemässä kaikenlaista. Minä kerron jos siltä tuntuu ja en kerro jos utelemaan aletaan. Kumpikin on onneksi ollut varsin hiljaa. Minä tulisin hulluksi jos mulla olisi hössöttävä äiti ja anoppi-kokelas.
 
huomenta!!

Pakko kyllä kehua omaa sukua, kaikki ottavat tosi hyvin vastaan vauva uutiset ja monella onkin 3-4 lasta että ehkä olisinkin outo jos en ilmottais vauva uutisia :LOL:

Miehen puolella sitten on sitä juoruilua ja paskan puhumista selän takana, mutta sieltä puolelta ei tiikään ku miehen siskot, ja hyvin he ottavat asian, itelläänkin lapsia!!

Onneksi loma loppuu kohta.. tänä aamuna tuli herätys jo 6.16..siistii.. ja sitten ens viikolla ku pitäs mennä tarhaan ni sitte varmaa nukutaa yli 7.. no ehkä pojasta on vaan niin ihana olla äitin kanssa lomalla ettei voi hukata hetkeäkään :D

eilen illalla oli vielä ihan super väsy olo, ja alamaha vähän hellänä.. aattelin tänää ku pitäs lähtee sinne juhlimaa, et jos yhtään väsyttää ni en kyllä jaksa siellä istua väkisin..vaikka siellä olis kyllä muutama ihan selväkin kaveri, mutta silti!! tuun sitte teiän seuraan jos en siellä jaksa olla!!

on taas masussa ollu hiljais eloa.. se on kumma juttu, mut mie en oo ikinä tuntenu niitä pieniä hipasuja, vaan mie tunnen varmaan ne kovimmat potkut vaan, ja oon ihan sitä mieltä et tää vaavi on kans yhtä rauhallinen mahassa ku veljensäkin!! en osaa kyl sanoo millon tunsin ekat liikkeet ihan oikeesti.. varmaan 14-15 viikolla, sitä ennenkin kyllä kuvittelin tuntevani, mut nyt ku nään miten harvoin noita potkuja tulee ni en varmaan oo tuntenu vielä aikasemmin!!

taidanpa lähtee mannapuuron keittoon, poika tykkää siitä ihan hulluna, ostin oikeen tummia mannaryynejä, et ois vähän jotain muuta ku pelkkää valkosta!!!

Äiti lpr 17+4
 
fosfori Myllymyksut on nettifirma josta saa tosi hyviä kestovaippakankaita, ja kotimaisia vielä :) Oon niiden postituslistalla ja sitä kautta saa kaikkia kivoja tarjouksia, esim. postikuluttomuutta aina välillä. Muistaakseni Kangastukku möi kans jotain kestovaippakangasta. Haaveilen vielä että saisin jotain vaippoja ommeltua, mutta nyt on vielä haaveiluasteella...

Live-kangaskaupoissa on ihan surkeat valikoimat, ainakin Turussa, pyörittelevät vain päätään kun kyselee jotain bambu- tai hamppukankaista
 
Pepille, juup nuo kankaat tulevat just sieltä myllymuksuista :D Tarvii varmaan perehtyä aiheeseen paremmin. Eurokankaassa sanoivat että loppu vaitettavasti, eikä tiedä millon saavat lisää.
Joku manas että tänään herättiin 6.16, meillä myös :kieh: Ja ens viikolla varmaan kun mennään tarhaan niin unta riittäs melkein 8 asti.Niiin ärsyttävää :LOL:
Pitäs varmaan alkaa ryhdistäytyä ja mennä pesulle ja lähteä ulos..
:whistle:

f ja p 17+6
 

Yhteistyössä