~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Pepppi Mulla tulee kans öisin supistuksia, oon ny kahtena yönä heränny siihen että supistaa.. En sitten tiiä vaikuttaako tosiaan se selällä nukkuminen niinkun joku sano.. Mutta kun mä rakastan nukkua selällä :LOL: Oon kaiken kukkuraks sairaslomalla ettei kai rasituksesta voi noi mun supistukset johtua.. Yleensäkin ku menee nukkumaan niin kohtu on semmonen ulospäin oleva uloke mahassa, tuntee ihan selvästi sen :D
 
Onnea työhaastatteluun melluli ! Jotenkin ei vain kuvittelisi että koto-Suomessa on tällaista käytöstä. Otan liittoon yhteyttä jos asia ei järjesty. Jotenkin kuvittelin olevani "turvassa" kun kerran olen valtiolla töissä... katin kontit! Raskaana olevat nuoret naiset ovat näköjään "vapaata riistaa". Inhottaa kun kohdellaan kuin toisen luokan kansalaista :(

Onnea työhaastatteluun!
 
hosso: Ymmärrän tunteesi.. Välillä oikeen harmittaa, että oon mennyt jo työpaikalla kertomaan raskaudesta, kun nyt saan jatkuvasti kuulla neuvoja siitä, miten pitäis olla, ettei tämä(kin) raskaus menis kesken. Parasta oli, kun mulle sanottiin, et älä kävele noin kovaa vauhtia, ei oo vauvalle hyväks.. Kiertoliikkeitäkään ei sais tehdä ja muutenkin ottaa tosi rauhallisesti.Oma äitinikin on täysin vakuuttunut, että viime km johtui mun pyöräilystä,hohhoijaa. Silti aina välillä tulee mieleen, että stressaanko taas liikaa, tai nostelenko liian painavia juttuja ja sitten iskee syyllisyys, että onko neuvojat sittenkin oikeessa :/

Marikki A: Ootko jo soittanut neuvolaan noista kivuista? Paranemisia flunssaan!Oon muuten miettinyt,et heikentääköhän raskaus vastustuskykyä, kun tuntuu, että kaikki ollaan koko ajan kipeinä.

mammaliini83: Kyllä se oikea talo vielä jostain tulee vastaan, tietty muuttoa ois tosin kivempi tehdä nyt, kuin sitten ison masun kanssa. Me käytiin tätä kotia ostettaessa yli 40 näytössä, kunnes kolahti ja ollaan kyllä tosi tyytyväisiä, ettei tyydytty "ihan kivaan" kotiin. Toivottavasti pian se unelmien talo tulee teidänkin kohdalle.

Katham:Onnea liikkeistä, ihanaa :flower: On varmaan ihan uskomaton tunne. Miten oot muuten saanut saikulla ajan kulumaan ja kuinka paljon uskallat tehdä, esim. kotihommia?Entä ootko huomannut, et supistukset ois nyt kotona ollessa vähentyneet?Anteeks, et oon näin utelias, mut välil tuntuu, et mulla supistelee levossakin.

Minä oon ihan vähän (tai no paljon)kateellinen teille kaikille, jotka liikkeitä jo tuntevat. Oon yrittäny oikeen hiljaa kuulostella tuntisinko jotain, mutta ei oo vielä mitään tuntunut. No ei noita viikkojakaan tiety oo vielä ihan hirmusesti. :ashamed:

Eliisa80: Minuakin jännittää toi rakenneultra ihan älyttömästi ja on vasta joskus kuukauden päästä. Toivotaan, etä pikkuisilla kaikki hyvin ja sais jo alkaa nauttimaan tästä raskaudesta =) jos se nyt ylipäänsä onnistuu, mut ainakin hetken aikaa ois taas varmempi olo, et elokuussa on oikeesti meille tulossa vauva.

(.) Kuumeessa oon siis taas, tosi turhautavaa. No nyt on aikaa surffailla keskustelupalstoilla ja kehittää pientä paniikkia kaikista epämääräsistä oireista :snotty: Ei kai.. tuntuu vaan, et mun ajatuksiin ei enää mikään muu mahdu, kun tää raskaus ja vauvajutut.
On muuten ihan huippujuttu toi kotidoppler ja nyt kun tuli postissa sellasta parempaa geeliä, niin sydänäänetkin kuuluu paljon vahvemmin kuin sillä kaupanpäällisgeelillä. Rauhoittaa aika tehokkaasti omaa mieltä, kun jumpsutusta kuuntelee iltasin :heart: ja joskus aamuisinkin =)

Oviili ja vauva 15+jotain :)
 
lumisateista aamua täältäkin! :wave:
eilen oli neuvolassa käynti ja kaikki tuntui olevan hyvin! :heart:
tänään pitäisi saada siivottua.. Jotku puhui tuosta suvun puheista.. mä en ole edes kertonut omalle suvulle vielä.. :/ tiedän et pitäis mut kuitenkin kun tiedän reaktion niin se on vaikeampaa... hmmh.. :'( eikä mun massusta huomaa edes että siellä mitään vauvaa kasvaa! eikä meidän sukua edes asu lähel niin on saanu viel olla ihan rauhassa!
painoa oli tippunu niinku olen jo sanonutkin, terkka vaan sanoi et ihan hyvä täs alkuvaiheessa, sitä ehtii tulla sit myöhemminkin lisää!
 
pikainen moi kaikille :wave:

tulin vaan huikkaamaan, että löysimme uuden kodin tai uusi koti löysi meidät ja muutamme huhtikuun lopulla! ihanaa!! uusi koti on paljon toimivampi lapsiarjen kannalta, joten oomme onnesta soikeina :)

kaikkea hyvää teille kaikille,

tv. irtis ja 16+2 (i think...)
 
oviili Kyllä mustakin tuntuu että levossa tulee niitä, ihme juttu kylläkin, varsinkin se kun yöllä tulee.. Oon ollu vasta 3pvää sairaslomalla ja vielä edessä melkein kaks viikkoa :D Etten kyl tiedä miten saan ajan kulumaan sitten.. En tosiaan uskalla paljon kotona tehdä, tiskiä ja pyykkiä ja sen semmosta.. Kyl heti alkaa nipisteleen jos tekee liikaa.. Kyllä pisti hymyn naamalle ne liikkeet illalla, ei niistä voinu erehtyä!! Huippuhienoa :heart:
 
irtosoralle Onnea uudesta kodista!

Tunsin eilen illalla ensimmäiset liikkeet ulospäin. Ihanan pieniä potkuja :heart: . Tuntuivat tuossa navan korkeudella oikealla puolella. Pikkuinen aloitti jumpat heti sen jälkeen kun olin syönyt suklaapatukan. Hyvä tietää millä saa pienelle vauhdin päälle :D .

Mukavaa karkauspäivää kaikille!

miija + masu 17+3
 
Salamatkustaja Onkos sitten häät tiedossa? :heart: :LOL:
Mä tunsin eilen ne potkut tossa häpyluun yläpuolella, tai "potkut" :D:D Mulla ei varmaan ole edes kohtu vielä navan korkeudella :D

Voi, mäkin haluisin uuden kodin!! Onnee kaikille uuteen kotiin jotka semmosen on löytäny, uus koti on aina ihana :heart:

Katham ja vaavi 17+5
 
katham: juu huomasin just, kun olin oman viestin lähettänyt, että olitkin kirjottanu niistä yöllisistä supisteluista. 3 päivän saikku vie jo mun hermot ja mietin just, et jos täs kauan joutuis olee saikulla niin pää kyllä hajoais =) Ajankuluks ehdotuksia:kirjastosta iso pino vauvakirjoja ja kirjoja jotka on aina pitänyt lukea, mut ei oo ehtinyt, kirjastosta kasa vauva-aiheisia lehtiä ja naisten lehtiä,vuokraleffoja iso pino, viherkasvien multien vaihto(kevät tulee, ihanaa), vaatekaapin siivous ja päivitys ajantasalle ja mun lempparihomma saikulla eli palstojen selailu(helistimen ja ellien sivuilla ainakin elokuisten -08 palstat)

ja noista nippailuista ja supistuksista vielä, et kaipa se oma keho kertoo koska touhuaa liikaa.Tuntuu vaan välillä, etten ainakaan mä osaa itseäni kuunnella, vaan porskutan kovaa vauhtia eteenpäin. Toisaalta on hyvä, että nyt pitää ajatella myös masuasukkia, niin lepääminenkin onnistuu paremmin kuin ennen.
Ajankuluks aattelin ite katella telkusta kaikki nelosen iltapäivähömppä-ohjelmat ja sit pian tuleekin jo mies kotiin ja se saa viihdyttää mua :D
 
Teidän onnentoivotuksista oli apuja =) Sain sen paikan ja eka työpäivä on maanantaina. Kiitos!

Raskaudesta en sanonut mitään vielä tässä vaiheessa. Sanon sitten, kun oon siellä muutaman viikon ollut (vaikka mun lain mukaan tarvitsis kertoo vasta huhtikuussa) ja kun olen saanut vakuutettua ja näytettyä heille, että oon hyvä työssäni ja että minut kannatta pitää =)

Ja jos he kysyy, miksen kertonut aiemmin jo työsopparia tehdessä, sanon, etten halunnut raskauden vaikuttavan työnsaantiin ja että minulla on aikaisempia huonoja kokemuksia asian suhteen. Varmasti ymmärtävät.. Toivottavasti.
 
Onneksi olkoon melluli työpaikasta ja salamatkustaja tulevista häistä! :)

Oviili ja katham: Itselläni aamupäivä ja päivä ovat rauhallisia supistuksia ajatellen. Voisi kuvitella että päivän henkiset ja fyysiset rasitukset jotenkin purkautuvat sitten illalla ja yöllä...
 
neitiperho
Aurinkoista päivää täältä!

Täällä vointi vaan jatkuu hyvänä, mitä nyt pieni pullataikina. Kuvaa en vieläkään saanut profiiliini :kieh: En ymmärrä kuinka ei onnistu ja pienentänyt sen valmiiksi jo olen. Ei suostu kuin samaa vanhaa kuvaa pitämään siellä.
Närästys ilkeästi jaksaa vaan jatkua, ilkeetä. Yhteistyö Rennien kanssa siis jatkuu =)

Muuten supistelijat, olettehan kuitenkin muistaneet oikeasti juoda paljon. Se tosiaan kun yksi aiheuttaja myös. Joten juoda pitää ja PALJON. Harvoin ihan pienet liikuntamäärät pelkästää supistelua aiheuttaa, siis toki mahdollista sitä en poissulje, mutta silti.

Ai että odotan että noi liikkeet alkaisi vahvistumaan. Niitä nyt parina päivänä pienen hetken oon tuntenut, tai ainakin aika varma alan olemaan, että niitä liikkeitä ne on. Noh, mutta jos ne voimistuu niin sitten vasta 100% varma, muuten siis edelleen epäilen.

Mutta nyt taas töitä jatkamaan. Niin salamatkustaja hieno homma ;) onnea kovasti, saat kertoa lisää mesessä.
[/b]Irtosora onnea uuteen kotiin :flower: ja
melluli ihana homma, onnea uudesta työstä =)
 
Heips!

Täällä tyttö päivä unilla ja äitiä laiskottaa.
Pitäis tiskata tuo tiskivuori taas pois. Ja vähän muutenki järjestää paikkoja.

Maha alkanu jo pikkuuisen pullottaa, et jos tietää et odotan kyllä huomaa tuon mahan kasvun. Äitiys vaatteita ei ole tarvinu ottaa vielä käyttöön, ja varmaan pitää käydä ostamassaki uusia vaatteita, ku tyttö synty huhtikuussa ei tarvinu kovin paljoa vaatteita hankkia. Mut kesäksi jos kesä vaatteita hankkis, t-paitoja kunnollisia yms.
Liikkeet tuntuu jo ihanan selvästi, oikea myllerrys käys välillä :heart: Nythän nuo liikkeet on vielä ihania, mut sit loppu ajasta alkaa jo haittaamaan oloa.
Supistellu ei ole juuri ollenkaan ja olo on muutenki mainoa.

Odottelen tässä et milloinka iso-siskon esikoinen syntyy, laskettu aika oli eilen, tätiä vähä jännittää kumpi se vauva on :whistle:

enmppu 16+6
 
Melkeinpä viikon tauon jälkeen minäkin pääsin taas tänne. Muutto takana ja netti toimii taas, jee. Ihanaa asua isommassa asunnossa. Vielä on paikat vähän sekasin mut pikkuhiljaa laitellaan kämppää kuntoon.

Mellulille onnea työpaikasta ja salamatkustajalle onnistuneesta kosinnasta :flower: Tosi paljon tullut juttua tässä viikon aikana, yritän kommentoida edes jotakin. Aivan ihania mahoja teillä joillain jo on! Itellä ei vielä oikeastaan maha näy, muuten ku alasti. Omat vaatteet on vielä käytössä, farkuista pitää kyllä välillä nappia availla ku tuntuu et alkaa vähän painamaan. Tosin oon kyllä suurimman osan ajasta lökärit jalassa, ku täällä kotosalla oon päivät pitkät. Haluaisin kyl jo ottaa mammavaatteet käyttöön, ostin aivan ihanan farkkumekon lindexiltä. PAinoa on tullut noin kilo, viime raskaudesta tuli 15kg, mut kaikki oli lähtenyt ku imetys loppu. Vauvan liikkeitä en tunne vieläkään, niitä odotellessa. Ni viikkojahan on vasta 14+3.

Täytyy mennä laittaa pyykit kuivumaan, olleet jo tuol koneessa tovin... Pojukin varmaa herää kohta unilta.
 
Hei vaan,

ihania masuja tosiaan jo monella! Ite olen niin huono näiden koneiden kanssa että joudun ehkä vähän pyytämään mieheltä avustusta noihin kuvajuttuihin.. Jospa sitä joku päivä innostuisi kuvia räpsimään tosta masun alusta. :)

salamatkustajalle onnittelut urheasta teosta!! :D Meillä mies tossa äsken ruokatunnilla pistäytyessään sanoi kovasti odottelevansa sitä kosintaa.. :LOL: Taidan antaa ukon kuitenkin hoitaa homman itse.

Melluli onnea uudesta työstä, hieno homma! :flower:

Kathamkos se oli tuntenut ekoja liikkeitä, ihanaa! Siitä ne sitten vaan voimistuvat päivä päivältä, tosin hiljaisiakin päiviä mukaan mahtuu.

Omaan napaan ei kummempaa. Mulla on niska ja hartiat täysin jumissa ton taaperon hoitamisesta, kantelusta ja leikittämisestä! Viimeisen vuoden ollut hirveen paljon ongelmia just johtuen yläkropan lihassäryistä. Onko muuten kukaan käynyt hierojalla näin raskausaikana, niska- hartiaseudun hieronnassa? Onnistuuko se istuen yms kun masulleen ei oikein enää voi olla? Onko siellä edes hyväksi käydä raskausaikana? Ajatuskin siitä että pian on toinen kannettavana ja hoidettavana saa mun hartiaparat huutamaan tuskasta.. :kieh: Jotain tarttis siis tehdä ennen seuraavaa tulokasta..

Jassoo josko sitä ottais itsekin päivän pakolliset levot tässä samalla kun tyttökin vielä nukkuu. Iltapäivällä pitänee lähteä viikonlopun ruokaostokset tekemään ja sitten viikonlopun viettoon.

Voikaa hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 15+4
 
Kiitos kaikille jotka vastailitte =)

Tänään oli neuvola aamusella, varasi lääkärille maanantaiksi ajan, kohdunkaula lyhentynyt 4,5cm 3:een cm.. 3cm:hän on hyvä määrä mut ei saa jatkaa lyhentymistä ja sit kun sanoin tosta
mahanpohjankipuilusta niin pitää ottaa selville et mitä on vai onko vaan kasvua.. Pissikokeeseen lähete, pitää kohta lähtee antamaan se, hb oli noussu mikä oli musta aika jännä, ja painoa ei ole tullut lisää.. Ja sydänäänet 150 :heart:

nyt vaan huolettaa, jos näitä supisteluja jatkuu, ja jos kohdunkaula ei lakkaa lyhentymästä.. mut en manaile valmiiks, voihan tämä olla väliaikastakin. Lepoa, lepoa vaan..

Irtosoralle onnea uuteen kotiin, Mellulille onnea uudesta työpaikasta, Ja Salamatkustajalle Onnea tulevista häistä.. =)

Oviilille pikaista paranemista :hug:

Noista neuvoista yms mitä ulkopuolisilta kuulee, mä oon aika kyrsiintynyt siihen, anoppi täs neuvo miten vatsansilittelyllä ja rauhallisella musiikilla (eikä sillä rokilla mitä kuuntelen.. :) ) niin tulee kuulemma niitä hiljaisia ja helppoja lapsia.. onhan se ihan varma.. ja tosta autolla ajamisesta niin eilen sit yks jo sano miten mä voisin kuulemma takapenkillä maata, niin vauvalla ois parempi olla, enkä istus normaalisti,, luulishan tuo vaarallisempaa olla ilman turvavöitä kuin et normaalisti istuu ja muutenkaan en ymmärrä... :LOL:

Mutta hyvää viikonlopun alkua kaikille :heart:

t. Hosso ja Iisakki 17+3
 
Ai niin ja Marikki A oli eilen illalla kysellyt koska kannattaa lähteä päivystykseen mahakipujen takia.. Niin minulle ainakin on annettu ohjeeksi se että jos ei vuotoa esiinny niin tuskin on mitään vakavampaa. Paljon lepoa vaan ja sitten arkiaikana yhteys neuvolaan jos huolestuttaa. Toivottavasti voit jo paremmin ja olet ottanut yhteyttä neuvolaan kipujen takia. Ilmoittelehan voinnistasi kunhan ehdit!

 
Soitin neuvolaan. Siellä on puhelinaika vasta nyt tähän aikaan. Ei se täti oikein mitään sanonut. Sanoi vain, että jos ei vuotoja ole, niin ei kai siinä sitten mitään. :/ No onneksi se kamala vihlontaputki loppui illalla panadolin ottamisen jälkeen (otin sen kyllä kuumetta alentamaan). Ei ole alkanut tänään uudelleen, joten kai siellä kaikki ok. On tää jotenkin tosi hermoja raastavaa aikaa. Odotan, että pikkuinen alkaisi liikkumaan, niin saisi jotain viestejä masusta.

Kuume ei ole enää niin korkea kuin eilen illalla. Mä olen vakuuttunut, että jotenkin tämä raskaus vaikuttaa tähän flunssaan. Miten muuten juuri nyt saisin elämäni flunssan! Yleensä flunssani ovat todella helppoja tyyliin kaksi päivää kurkku kipeä ja sitten olen taas normaali. Joka toinen vuosi kuume nousee johonkin 37,2 asteeseen yhdeksi päiväksi. Mutta nyt olen kuumeillut jo kolme päivää ja makaan ihan raatona pedissä, kun lämpö heittelee 37,5:n ja 38:n välillä. Onneksi ei kuitenkaan enempää, että tarvitsisi sitten taas hermoilla sen kanssa. Panadol myös ihan kiitettävästi laski eilen kuumetta, kun lämpö meinasi nousta yli 38:n (mulla on sellainen äitiyskirja, jossa kehotetaan ottamaan panadol, kun kuume nousee yli sen rajan).

Salamatkustajalle onnittelut onnistuneesta kosinnasta! Omat häät ovat kyllä ihana tapahtuma. :heart: Ja on kyllä muidenkin. Ei kannata kuitenkaan ottaa häistä liikaa stressiä. Silloin jää mukavimmat muistot! =)
 
Onnea Salamatkustajalle! Pitäisiköhän munkin kosaista? En taida uskaltaa... :ashamed:

MarikkiA: mullakin on ihan kauhean sitkeä flunssa nyt juuri... lauantai-illasta asti kuume on ollut 37,5-39 asteen välillä, ja yleensä mun flunssat on joko olemattomia tai hyvin lieviä. Lisäksi on nuha ja yskä, tietty... eniten inhottaa kun nenä on tukossa eikä voi käyttää nenäsumutetta...Mies ja poika saivat myöskin tartunnan multa, mutta heillä on onneksi vain pientä lämpöä eikä myöskään yskää. Kuitenkin nyt tuntuu että on menossa jo pois. Paranemisia sulle ja muille sairasteleville!

Voiko tuosta korkeasta kuumeesta (yli 39) olla jotain haittaa?
 
Onneksi olkoon melluli työpaikasta ja salamatkustaja tulevista häistä! :)

Mä meen ens viikolla hierojalle, mulla lähtee pää irti :'( :'( on niin kipee niska ja pää sen takia ihan hullun kipeä! muistaako kukaan saiko mobilatia käyttää?

Vai meinas hosson anoppi, et rauhallista musiikkia :LOL: :LOL: Meillä nuo tytöt on rauhallisia tapauksia vaikka on rokkia ja heviä huudatettu :D esikko ei kyllä enää rokkia halua kuunnella vaan ISKELMÄÄ, apua :LOL: Liekö tahalleen kapinoi meitä vastaan :LOL:
 
Olipas paljon ihania uutisia :heart: Onnea häistä, uudesta työpaikasta ja uudesta kodista! :D
Hosso, nyt otat vaan oikein rauhallisesti! Mulla yhellä kaverilla supistelut alko vklta 18 ja kohdunkaula vaan lyheni ja kaikki jännitti että pysyykö vauva sisällä. Uinnit ja kaikki oli pannassa. Onneksi pysyi, mutta tuskaa se oli :ashamed:
Hassua että tuolla jo huudellaan marraskuisten perään :D Vastahan itse plussasin.. :whistle: Mutta tää aika vaan menee äkkiä. Mä haluisin sen pienen tuhinapaketin jo syliin :heart: Että tulis se kevät sieltä edes kunnolla! |O
Potkin ukon lenkille pitkästä aikaa vaikka piti ite mennä uimaan, no poljen sit vähän pyörää ilalla :snotty:
Lähden äitin kanssa kohta kangaskaupoille katteleen niitä kestovaippa tarpeita..Osaankohan ostaa mitään :LOL:

f ja p 17+5
 
Eliisa80, minuakin tuo rakenneultra jännitää ihan tosi kovin! Esikoisen aikaan en jännittänyt mitään ultria, sinne vaan menin ja siinä se :) Tuntuu piinalliselta odottaa 19. päivään asti että ultraan pääsee... Sen lisäksi että onko kaikki hyvin, jännitän onko siellä masussa tyttö vai poika. Vaikka yhtään mitään väliä sillä ei ole, mutta se vaan saa minut tärisemään innostuksesta ja jännityksestä :)

melluli onnea työpaikasta! salamatkustajalle onnea häistä! Minä en taida edes vaivautua miestä kosimaan, ei hän sitä tosissaan ota kuitenkaan :)

Soittelin tänään neuvolaan papa-kokeen tuloksista, ja kaikki oli ihan ok. Hyvähyvä, taas yksi stressi pois :D
Ja eilen sain rauhassa nukahtaa illalla, ei tullut lainkaan supistuksia! Sen sijaan sain hetken tunnustella Tiitin möyrintää, masun päältä :heart: Se tuntuu niin ihanalta!
Tiitti myös tuntuu innostuvan kun syön jotakin makeaa, kunnon sokerista eli karkkia tai suklaata :)

Paljon parannussäteitä kaikille kipeille ~~~

hosso tosiaan ottaa nyt iisisti! Toivottavasti supparit vähenee ja kohdunkaula lakkaa lyhenemästä! Eipä siihen tosiaan muu kuin lepo auta, jos ei mitään muuta vikaa (tulehduksia tms.) ole. Tsemppiä!

Minunkin puolestani hyvää viikonlopun alkua!

Lilli ja Tiitti 17+2
 

Yhteistyössä