~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Mansikka85 Onnittelut pienestä tyttövauvasta! :flower: :heart:

Huoneista... Tuskimpa sellaista perhehuonetta ainakaan täällä saa kun on kuulemma aika täyttä, ja on se kalliskin. Itse juuri eilen aamulla tajusin että mulla on ilmeisesti aivan vääräkäsitys osastolla olosta! Esikoinen syntyi joulukuussa, vuoden hiljaisimpana kuukautena, joten siellä oli tosi vähän porukkaa ja kaksi yötä kolmesta sain pitää huoneen kokonaan itselläni. En ole yhtään sosiaalinen ja vieraat ihmiset ahdistaa. Ja jotain imetyksen harjoittelua kun naapurin äijä on siinä verhon takana... :kieh: Olen ehkä kummallinen, mutta mulle just esim. imetys on semmoinen henkilökohtainen juttu jota en haluaisi tehdä muiden kuin oman perheen, sukulaisten tai ystävien läsnäollessa... Olen lapsesta asti karsastanut vieraita ihnisiä muutenkin. Siksi päätin että jos vaan mulla ja vauvalla on kaikki ok, niin tulen jo synnytystä seuraavana päivänä kotiin, käyn sitten vaikka tarkistuksissa sairaalassa jos jotain ilmenee... Onpa mulla ongelmat :LOL:

terv. Jennika1983 rv 38+1

ps. Tervetuloa mukaan minskimania!
 
Onnea Scalalle Poika-vauvan syntymän johdosta
Onnea Mansikka85 tyttö-vauvan syntymän johdosta
:heart: :heart:

Eilen kävin sitte synnytystapa arvioinnissa,oyssissa. Alatie synnytys on mahdollinen, ja siihen olen motivoitunut, arviointiin halusin nimen omaan sen takia et ku esikoisen synnytyksessä reilu 2v sitten tuli sen verran pahat repeämät et halusin ite tietää missä mennään ja onko alatie synnytys turvallinen vaihtoehto. Sainoinki siellä et sektioita taidan pelätä ja jännittää enemmän ku alatie synnytystä.
Vauvan koko arvio oli tällä hetkellä 3100g et pikkuisen käyryän alapuolella kasvoi. Oli jo hyvinki kiinnittynyt ja alhaalla. Paikat jo sormelle auki ja pehmeät, sais jo luvan syntyä B)
Miehen sisko nyt meilä lomalla,et ois hoitjaki tytölle valmiina jos nyt lähdettäis synnyttämään.
Ihanan lämmin mutta ku se että tää meidän asunto kuumuu niin mielettömästi, et millää meinaa pystyä nukkumaan :headwall:
Huomenna taas neuvola, saa kuulla taas missä vauvan suhteen mennään =)
Voimia kaikille loppuraskauteen :hug:

enmppu ja kaveri 38+3 :heart:
 
Mansikka85, paljon onnea tytöstä :flower:

Kauppareissusta selvitty vähillä kiukuilla, onneks. Typykkä sai eilen ihan järkyttäviä kohtauksia, joka asiasta vängättiin, itkettiin ja kiukuttiin. Aamulla sit sama taistelu aamupalan ja vaatteiden kanssa. Ajattelin, etten missään tapauksessa lähde typyn kans kauppaan, että hermo menee. Mutta sit kun oma pää vähän rauhottu, niin kauppaan lähdettiin. Autossa jo valmiiks puhuin, että yhtään kiukkua ja vänkäämistä en kaupassa halua ja mitään ylimäärästä ei osteta. Ja hienosti sieltä sit selvittiin.

Sitten, perhehuoneista keskusteltu,
meillä exän kans oli se ja mä ainakin olin ihan tyytyväinen tilanteeseen. Mä olen nimittäin hirveen huono nukkuun yksin ja vieraassa paikassa. Mutta nyt ei olla sitä ajateltu, vaikka varmasti siihen olis mahdollisuus. Mä sit yritän sinnitellä siä yksinäni. Ja toivon pikaista kotiutumista. Matkakaan meiltä sairaalaan ei ihan hirveitä kerry, niin mies kyllä voi sinne ajella. Ja Vammalassa meillä on niin paljon tuttuja, että tarvittaessa voi yöpyä sielläkin jossain.

Apua, mitäs muuta, pää lyö ihan tyhjää...
No käyn kirjottelemassa jos jotain mieleen tulee.

Emeelia
 
Onnittelut Scalalle ja Mansikka85:lle

ja tervetuloa pinoon vielä uusillekin!

Joo täälläkin äidiltä vähän väliä noita kyselyitä tulee: 'vieläkö oot kotona?', seuraavan kerran vastaan et en, vauva syntyi tuossa toissapäivänä, unohdettiinko tosiaan sulle ilmoittaa? Olikin vähän sellainen tunne et joku unohtui :LOL: hehheh

Synnytys ei sinällään jännitä, mutta nyt on alkanut vähän pelottaa se et jos joudutaan leikkaamaan kun vauva ei ole laskeutunut, siis jos ei sen vuoksi ole ettei mahdu syntymään, mutta sen näkee sitten. Hermo pinkeänä vaan täällä odotellaan.

Muutama vähän kipeä supistus tulee päivässä, mutta ei sen kummempaa. Jotain toivoa kuitenkin on että joskus vauva syntyy =) kuukauden sisällä joka tapauksessa.

Ei olla perhehuonetta mietitty, pääasia että johonkin sinne Naistenklinikalle mahtuisi siksi aikaa että vauva syntyy. Mielellään tulisin kyllä myös mahd. nopeasti kotiin jos vaan kaikki on kunnossa ja sujuu hyvin.

Hyviä vointeja kaikille helteistä huolimatta!
 
Hellou!

Neuvolasta kotiuduttu :

rv 39
paino -300g :D , yht.19.4kg :whistle:
RR 129/91 ja 119/87.. sain käskyn mittailla välillä kotona..
pissa ok
hb ei otettu, kuurilla oon ja nousussa oli viimex, ku mitattu
sf 36, sama ku viimex
RT, syke 150, liikkeet ++

JA MIKÄ PARASTA, PÄÄ ON ALHAALLA!!! SANO ET EI SE TON ALEMMAX ENÄÄ MENE :D :D
ja tää oli nyt miun vakiterkka, kenen sanaan luotan! Ja vauvan koosta se sano(käsikopelo), että alle 3kg se ei oo (mut sitä en oo olettanutkaan) ja että varmaan samoja kokoja ku poitsuki eli n. 4kg, se helpotti miuta!! ja se sano viel et et sie siitä 5kilosta saa tehtyy.. toivottavasti oli siinä oikeessa.

Eli mieli hyvä ja luottavainen.. olo on ollu aika ällö tänään.. selkää koskee ja alamahaa koskee välillä, sellasia menkkamaisia juttuja, varmaa ne on nyt sit niitä supistuksia, niiku yölläki!! ja neuvolassa terkka havaitsi yhen supistuksen! tosin mie en sitä huomannu :D

Onnea Mansikalle :flower:

Nii ja tervetuloa uudelle!!!

nyt sohvalle pötköttämään ja toivomaan sika kovia supistuksia :D

äiti lpr 39 edelleen!!

Ja perhehuone.. en ees tiiä onx meillä sellanen, muta ei esikolta ois kyllä ollu tarvetta, eikä nytkään. miusta siellä on kiva olla iteksee, ja tutustuu vauvaan rauhassa ja sit kotiin muitten kaa! eikä tuo mies nii innoissaa oo sairaalaan tulossa.
 
upp3 siul on kyl ihan samannäköinen masu ku minulla! Mullakin nimittäin on tuommoinen samanlainen siro pallukka, joka on just tuossa tollee edessä. Linea negraakin mulla on hailakasti ihan niinku sullakin. Sulla vaan ei näy olevan arven arpea. *kade* Mulle on tullut muutama alamasuun ja lanteille.. :kieh: :D

Puudutteista/kivunlievityksistä mulla ois päämääränä synnyttää luomusti. En haluais mitään puudutteita tai muita lääkkeitä. Lamaze-opit, vesiallas ja kauratyynyt saa luvan riittää. Tietysti tilanteen mukaanhan kuitenkin mennään... =) Turhahan sitä synnytystä on etukäteen kauheesti suunnitella. Mutta tosiaan ainakin päämääränä olis luomusynnytys. Vauvallekin se ois parempi. Toivottavasti kaikki menee ok.

Omaan (.) ei ihmeitä. Eilen neuvolassa kaikki oli ok. Vauva rt, sykkeet hyvät ja neuvolatäti sanoi, että voipi olla, ettei sittenkään ihan laskettuun aikaan asti menis. Mun mahakin kuulemma muuttanut muotoaan. Suppailuja ja menkkajomotuksia on kyllä tullu ihan kiitettävästi. Alkaa ittelläänkin olla vähän semmoinen olo jotenkin, että ei enää kauaa menis. En osaa selittää, mutta semmoinen olo vaan on ollut nyt muutamia päiviä! Ihan outo tunne!
*hihihih* Ja viel joskus pari viikkoa sitten olin ihan varma, että synnytän joskus jouluna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HooÄs:
Huomenta!

minskimania, tervetuloa mukaan vielä näin loppuvaiheessa. :wave:
Ootko mille synnärille menossa ja onko ultrissa annettu veikkausta sukupuolesta? Jos haluat nuo kertoa, ni lisään ne listalle. =)

Heipsan!

Kyllä saa udella!
Naistenklinikalle olen suunnitteilla mennä. Niihin luotan siellä 100%, Kättäriltä kuuluu usein vähän kummia ja itse NKL:lla syntyneenä pidän noin myös perinteitä yllä.
Olisin halunnut tosi paljon mennä Tammisaareen, mutta kun meillä ei ole autoa, niin päätin sitten, että tuo NKL on kuitenkin varmasti helpoin. Yritän luomuna, saas nähä kuin käy :)

Kyllä tuolla poikavauva ultrien mukaan on ja oliskin kyllä aikamoinen ylläri, jos tulokas oliskin tyttö, sitä kun on kokoajan mieltänyt sen pojaksi!

No, luonnollisesti pääasia on terve ja onnellinen vauva, samapa tuo sitten kumpaa sukupuolta loppujenlopuksi :)

Aikamoista hiljaiseloa kyllä tämä loppuaika. Touhuilemaan tottuneena aika meinaa käydä vähän pitkäksi, varsinkin kun suurinosa ystäväpiiristä viettää lomapäiviään jossain mökeillä ja reissussa ja itse ei pääse mukaan...Ens kesänä sitten mennään pojan kanssa yhessä, aika ihanaa!!!

Kaunista päivää kaikille, lähden tästä torille nautiskelemaan säästä ja kesäkaupungista :)
 
Perhehuoneesta on ollut juttua....me olisimme halunneet perhehuoneen, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta silloin, kun kaikki olivat varattuja. Mies sitten kävi joka päivä katsomassa ja olikin aamusta iltaan. Paljon siinä tuli ajoa, kun sairaalaan matkaa 60km per suunta ja viikon päivät ajoi sen joka päivä. Nyt ainakin tuntuu siltä, ettei mies jäänyt mistään paitsi. Vauva-arkea ehtii kokemaan kotonakin:) Itse olin kolmen hengen huoneessa ja yöunet jäi aika lyhyeiksi, kun jos ei oma vauva itkenyt niin sitten itki toisen vauva. Mutta kyllä sen kesti, kun tietää että kotiin pääsee:)
 
Onnea Mansikka85 tytöntylleröstä!

Minäkin heräilin yhtenään viime yönä, kun supisteli. En tiedä kuinka tiuhaan niitä tuli, kun olin niin rättipoikki että nukahdin heti kun supistus helpotti. Enkä sitten katsonut edes kelloa. Mutta eiköhän niillä väliä ollut ihan reilusti. Tänään aamu alkoikin sitten suolen tyhjennyksellä (ihanaa), niin kuin on kolmena viime aamunakin alkanut. Ja sitten vähän alavatsan jomotusta päälle :) On tämäkin hehkutuksen aihe... Mutta pojalta kun ei tällaisia tuntemuksia ollut kuin vasta juuri ennen synnytystä.

Perhehuoneesta ei ole kokemusta, eikä aiota sellaista ottaa nytkään. Minulla oli kyllä oma huone viime kerralla, se olikin aika luksusta :) Nyt varmasti joudun sinne tupaten täynnä olevaan tavalliseen huoneeseen, josta toivon nopsaan pääseväni kotiin. Siellä ei varmasti lepääminen onnistu kovin hyvin...

Kivunlievityksestä. Sain pojan synnytyksessä epiduraalin, ja se oli kyllä taivas! Samaa linjaa mennään nytkin, jos vaan olosuhteet sen sallii. Luomusynnytystä en ole edes harkinnut...

Nyt lepoa...

Lilli ja Tiitti 38+6
 
Viime yö oli ihmeen hankala, nivustaipeet ovat olleet todella hellät, tosin voi johtua eilisestä ruohonleikkuusta, muutankin on alkanut nippailla sieltä ja täältä, mutta en minä selviä supistuksia ole tuntenut tai jos niitä on ollut, niin ne ovat olleet satunnaisia.

Perhehuoneista sen verran, että täällä ei edes ole enää perhehuoneita, viime vuonna vielä oli, mutta tänä vuonna niitä ei ole ollenkaan, joten sellaiseen ei ole edes mahdollisuutta ja en minä sellaiseen olisi mennytkään, sillä mies mieluiten tulee kotiin nukkumaan ja sillä on kuitenkin kiire viettämään varpajaisia, sillä ainakin jonkinlaiset viettää heti synnytyksen jälkeen, kuten kaverinsakin.

shihtzu + pikku apina 38+1
 
Niin ja eilen sain viimein hyviä uutisia, meidän vaunut ovat lähteneet Saksasta kohti Suomea, joten ne ehtivät sittenkin ennen vauvaa, sitä nimittäin tässä olin pelännyt, että mitä jos tää tyyppi tulee ulos ja vaunuista ei vielä tietoakaan, mutta nyt helpotti.
 
Kiva kuulla, ettei kaikki muutkaan aio ottaa perhehuonetta, vaikka mahdollisuus olisi. Tuttavien ja ystävien kommentit ovat olleet sen suuntaisia, että se on otettava, tai mies on vähintäänkin vastuuton hulttio ja lapsen hoito menee alusta asti pieleen, koska äiti ei jaksa ohjeita kuunnella. Jospa ne niitä hoito-ohjeita kertoisivat sitten päivällä eivätkä öisin, kun mies ei ole paikalla. ;)
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :flower:

Meillä ylpeä isä kävi laittamassa lyhyen viestin tytön syntymästä nimelläni.
Ajattelin nyt kertoa lyhyesti meidän tarinan...yritän olla kirjoittamatta romaania B)

Maanantaina 21.7 klo 21 aikoihin lirahti vähän lapsivettä muutaman kerran ja noin vartin päästä niistä, tulla lorisi ihan kunnolla. Mitään limatulpan irtoamista tms en ollut huomannut missään vaiheessa, en edes synnärillä.
Jokunen supistus tuli vähän veden menon jälkeen, mutta klo 22 jälkeen alkoi 5 min välein.
Kätilöopistolle menimme vähän yli klo 23 päivystysosastolle odottelemaan, kun meidän piti viedä miehen pojat äidilleen hoitoon, emmekä halunneet ajaa takaisin kotiin (matka kestää n. tunnin). Aamulla 4:n aikoihin siirryttiin synnytyssaliin, jossa aloin hengitellä ilokaasua. Käytiin miehen kanssa välillä kävelemässä ja odoteltiin suppareiden tihentymistä ja voimistumista.
9:n aikaan kohdunsuu auki 3-4 cm ja vähän ennen kymmentä aloitettiin oksitosiinitippa, jotta saataisiin voimakkaammat ja pitkäkestoisemmat supparit.
Klo 11:n aikaan kohdunsuun tilanne sama, mutta siitä tunnin päästä kohdunsuu täysin auki. Sen mukaiset oli kyllä supistuksetkin, tosi tuskalliset. Klo 12.15 laitettiin epiduraali. Olin elätellyt haavetta, että selviäisin pelkällä ilokaasulla, mutta tositoimissa siitä ei ollut mitään apua. Auttoi kyllä vielä lievemmillä suppareilla. Kun epiduraali alkoi vaikuttaa olin kuin taivaassa sitä edeltäneeseen verrattuna. Samantien alkoi ponnistuttaa ja kätilö sanoi, että ponnista vaan, vauva on vielä sen verran ylhäällä kanavassa, että pitää saada laskeutumaan alemmas.
4 tuntia meni siten, että kohdunsuu täysin auki ja alkoivat jo miettiä antibioottia infektioriskin takia. Vähän ennen klo 16:tta pyysin, jos saisin lisää puudutetta, vaikutus häviämässä. Kätilö totesi, että nyt ei enää puudutteita, nyt synnytetään vauva.
Klo 15.55 alkoi ponnistusvaihe ja tyttö syntyi klo 16.18.
Kyllä siinä pitkään ja hartaasti sai ponnistaa joka supistuksella, mutta mitä ihanin tyttö tuli maailmaan rv 37+6 :heart:
Välilihaan ei tullut mitään, mutta emättimeen tuli repeämä, joka tikattiin.
Alakerta on edelleen kipeä ja turvoksissa.

Sittemmin osastolla tytöltä alettiin seurata sokeriarvoja (minun raskausdiabeteksen vuoksi) ja olivatkin liian alhaiset. Sai lisämaitoa kovasti ja parin päivän päästä arvot ok.
Sen jälkeen huomattiin, että on kovin kellertävä ja alettiin seurata bilirubiiniarvoja ja tyttö joutui valohoitoon 1,5 vuorokaudeksi. Vihdoin sunnuntai-iltana 27.6 päästiin nyytin kanssa kotiin. Vielä ainakin kerran pitää mennä kätilöopistolle seurantaan.

Puudutuksista kysyin silloin synnytyssalissa spinaalin ja epiduraalin eroja. Spinaalin voi laittaa vain kerran, kun taas epiduraalissa puudutetta voi lisätä, jos tarvis. Tehoamisaika kai suunnilleen sama molemmissa, mutta jos synnytys kovasti pitkittyy, niin epiduraalia voi lisätä.
Omasta kokemuksesta suosittelen epiduraalia, ei sen laittaminen siinä kipuvaiheessa ole kuin pieni hyttysenpisto. Jälkeenpäin ei puudutteesta ollut mitään vaikutuksia tai kipuja.

Mikkka + pikku-Raksu 1 viikko :heart: :heart:
(ihanan tyytyväinen pikku prinsessa, joka on kyllä vienyt sydämen täysin, ei voi olla mitään parempaa) :heart:
 
Äippäpolilla käyty

kyllä jännitti, olin ihan paniikissa aamulla. Jännitys kuitenkin hävis kun perille pääsi :) . Ne ei tehny sisätutkimusta ollenkaan, odotin kyllä että olisivat tehneet. Siellä oli vanha mies lääkäri ja erittäin nuori kätilö avustamassa. Lääkäri ensin hiukan kyseli sokeriarvoista ja sitten alkoi ultraamaan. Sanoi heti että onpa täällä iso vauva. Sai painoarvioksi nyt 3500 ja mennään tosiaan viikolla36+1. Sano että jos näin jatkuu tulee reilusti yli neljä kilonen täysaikasena :/ , kystat olivat kadonneet päästä =), mutta sydämmen tilannetta ei enää nää, kun on kylkiluut tiellä :/ . Hetken se lääkäri siinä ultraili ja sitten pistettiin sydänkäyrälle. Sitä otettiin 20 minuuttia ja otettiin myös MRSA bakteerinäyte. Olen ollut sairaalahoidossa vuoden 2002 jälkeen, niiltä kuulemma kaikilta testataan. Saatan olla kantaja vaikka en sitä itse tiedä. Jos sattuis niin käymään niin saisin yksityishuoneet ja kaikki. Siitä saadaan tulokset torstaina.
Sen jälkeen ohjattiin sisätautilääkärille, jonka kanssa sittenpäätettiin insuliinihoidon alottamisesta. Eli joka aamu nyt sitten pistellään insuliinia, jos vauva ei sitten kasvais liian isoksi. Saattaa kyllä kuulemma olla ettei siitä enää tässä vaiheessa ole mitään hyötyä, mutta kaikki pitää nyt koittaa että masalla ei ole mitään vaaraa nyt tai synnytyksessä. Leikkausta kai sitten mietitään jos vauva nyt sitten kuitenkin kasvaa vaan tai jos neurologit tän päähomman takia suosittelee leikkausta.
Ens tiistaina sitten taas uudestaan polille, sillon otetaan lapsivesinäyte josta testataan keuhkojen kypsyys ja ilmeisesti mietitään sitten käynnistystä. Eli tälläinen reissu tällä kertaa

salah ja masa 36+1
 
Tiistaita!

Onnittelut MANSIKKA-85:lle pienestä kääröstä! :flower:

UPP3:lle piti vielä sanomani noista puudutteista yms synnytykseen liittyvästä, että älä suotta stressaa ja pähkäile niitä etukäteen liikoja. Joka tapauksessa siellä sairaalassa sitten synnytyksen yhteydessä sulla on tukena ja turvana kokenut henkilökunta jotka aivan varmasti osaavat neuvoa ja opastaa mikä olisi järkevintä missäkin tilanteessa. Mua ainakin helpotti esikoisen synnytyksen yhteydessä se että tiesin että voin luottaa kätilöihin 100% ja he kyllä tekevät/tarjoavat kaiken sen mikä vaan helpottaa minun ja vauva oloa. Anna siis asioiden mennä vaan omalla painollaa, ilman suurempia stressauksia puudutteista yms. Jokainen miestä sinne joskus on mennyt/menee ensikertalaisena, ei silloin kuulukaan olla mikään ns ammattilainen esim puuduteasioissa.

PERHEHUONE oli meillä esikoisen aikana. Oltiin tyytyväisiä kun saatiin olla omassa rauhassa ja ennen kaikkea alusta asti yhdessä. Ainoastaan se vähän harmitti kun meitä tavallaan ei noteerattu osastolla lainkaan, vaan jätettiin ekasta päivästä alkaen oman onnemme nojaan. Kaiken avun sai aina käydä pyytämässä, mm. särkylääkkeet. Mitään ei tultu kyselemään että tarvitsenko jotain tai miten meillä sujuu. Se tuntui aluksi hiukka kurjalta. Onneksi mulla oli paljon kokemusta vastasyntyneistä jo entuudestaan, niin vauvan hoitaminen sujui sen takia rutiinilla. Toki tukea imetykseen yms olisin kaivannut hoitajilta enemmän. Pääasia oli kuitenkin että mieskin pääsi esikoistyttärensä hoitoon osalliseksi heti ensimmäisistä tunneista lähtien!
Tällä kertaa emme luonnollisestikaan huonetta halua, koska miehen paikka on tytön kanssa kotona sillä välin kun minä lepäilen vauvan kanssa osastolla. Se on mielestäni ainoa oikea ratkaisu meidän tilanteessamme.

Omaan napaan ei uutta. Viime yö oli tuskainen, ei niinkään supistusten takia, vaan vatsanahkan venymiskipujen. Siis aivan mielettömän kipeä iho oli koko yön masussa, tuntui ettei missään asennossa pysty olemaan kun hervoton kipu vatsassa! Onneksi tänään ei nahka enää ole kipuillut. Vihlontaa ja jomotusta alapäässä senkin edestä. Toivottavasti edes nää vihlonnat sun muut krempat sais tehtyä tuhojaan tuolla alakerrassa..

Nyt taidan suunnata hetkeksi ulos lueskelemaan auringon paisteeseen, jos vaikka hetkeksi torkahtaisinkin siinä lukemisen lomassa. Tyttö nukkuu vielä varmaan tunnin verran ainakin sängyssään, joten mullakin vielä hetki omaa aikaa. Illalla lähdetäänkin sitten grillaamaan siskon perheen luokse.

Vointeja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 37+1
 
Mansikka85 Paljon onnea koko teidän perheelle tyttö-vauvasta !! :heart: :flower:

Mikkka Kiva ,kun jousit kertomaan synnytyksestäsi!!

Mulla menee kohta hermo ,kun pissattaa koko ajan. Turvotuksen vuoksi pitää juoda koko ajan ,mikä sekin lisää veskissä ramppaamista. Hankalaa töissä pitää tunteja oppilaille ,kun ei tuumaa pystyä olemaan sitä tuntia niin ,ettei pisut mene housuun.
Täällä on myös vauvan liikkeet hidastuneet ja monesti päivässä pitää oikein pysähtyä niitä kuulostelemaan.
Lähdempä herätteleen tyttöä päikyiltä ,jottei nuku liian kauaa.
-Poni taas
 
Pikainen heippa!

Tänään taas juilinut selkää, nyt kipeämpää ja alempaa ja alamahaa ja supistellu vähäsen mutta nyt näyttää laantuvan.. YHYY!! :headwall:

Äiti tuli käymään ajan kanssa oikein ja nyt olis hyvä aika lähtee synnyttään kun olis lapsille hoitaja valmiina. Kunhan tää alakerran asukki sen tajuais kans!

Onnea vauvautuneille!!! :hug: :heart:

Toivon että tää vauva tosiaan piakkoin syntyis kun isännällä alkaa loma ens viikolla niin sais koko loman "hyötykäyttöön" mutta jos tää menee yli aikaiseksi niin eipä jää montaa lomapäivää..

Mutta nyt meen nauttiin isännän seurasta kun varmaan taas on suuntaamassa illaksi jonnekkin jonkun projektin ääreen... saiskin ne äkkiä tehtyä niin saatais olla yhessä. Onko muilla mies jokapaikan höylä?? Meillä joka tuttu soittaa kun autossa ongelmia...
 
mammaliini83 juu tuttua on tuo tuommoinen. Miun mies ammatiltaan ajoneuvoasentaja, joten kaikki tutut ja tuttujen tutut soittelee aina ku heiltä hajoo auto tai joku muu moottoriajoneuvo. :/ Onhan se pientä lisätienestiä mutta oishan se kiva ku ottaisivat huomioon, että ihan kohta hetkenä minä hyvänsä on vauva tulossa niin pitäisin mieheni mielellään enempi kotosalla miun kanssa.
 
Oi kun Kiialla on ihanaihana vauva!!! :heart: :heart: Toivotaan, että pian olis tuollainen täälläkin päässä B)

melluli, ne mun arvet sijaitsee reisissä ja pakaroissa, kohta varmaan tuo pinkeä masunahkakin seeprakuviolla :kieh:

haaveilija, kiitos rohkaisusta ja "järjen taonnasta päähän" noiden puudutus yms asioiden suhteen, totta turiset että osaavissa käsissä siellä synnärillä sitte ollaan eikä itellä pidä niistä murehtia näin paljon. :wave: =) Ja kiitos kaikille muillekin puudutteisiin kommentoineille.=)

Masu nippailee ja kovottelee koko ajan.. tapahtuukohan siellä jotain :D Pakkasin ahkerana muutaman jätesäkillisen tuossa nii josko se vähä edistäis tätä prosessia ;) Varmaan synnytys käynnistyy mun ja miehen tuurilla nyt viikonlopun aikana ku ois muuttopuuhat.... pysyis tiistaihin asti masussa, sit sais tulla :whistle:

Huhhui kun kuuma.
 

Yhteistyössä