~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

huomenta kaikille ja PALJON PALJON ONNEA PIENTEN SAANEILE! :flower:
täällä myös tuota yöwalwomista ja tää helle!!!! hikoilen kun pieni porsas tuolla öisin sekä myös päiwisin! warmaan tullut parit supparit (yhtenä yönä wiime wiikolla ja eilen tuli semmonen olo et suppaili kun siiwoilin, mut meni sitte ohi ku menin pötkälleen!) hullua mutta toiwon kowasti että tämä pysyis massussa ihan loppuun asti! myös eilen oli semmosta wihlontaa alamassuun - ajattelin että liikutteleeko ahtaassa paikassa päätään wai mistä lie johtui..... walkkaria tulee ihan mielettömiä määriä! :( on waan niin inhottawan tuntusta! ja tuntuu et oon warmentamassa kokoajan et se on sitä eikä mitään muuta...

minäki oon miettiny sitä et mitä ottaa sairaalaan wauwalle mukaan, mut elokuun lopus wasta la niin kaite sitä luulis sillo olewan wähä wiileempää jo..?!"?

mulle sanottiin neuwolassa wiime wiikolla (odotan siis toista), et kun supistuksia on tullu 2 tunnin aikana wäh.10min.wälein niin sitte lähtee sairaalaa - toki woi sinne soittaa.. ja lapsiwedestä sanoi waan että jos on weristä tai wihreää niin heti lähteä (muuten en muista miten se sanoi, mut musta tuntuu että meitsi porottaa lähtee heti jos wedet menee!) huh hellettä... aamuisin muutenkin on mulla ollu aina wähä semmonen äklötys olo, siis ei oksetus mut ei mikään paras kuitenkaan! ja wauwa on wirkee kans liikkumaan, melkein aina woi ennustaa illalla, et jos nukkuu sillo ku ite alkaa nukkua niin yö menee suht hywin ettei sekään herää mut annas olla jos on hirmu iltawirkku niinku eilis iltana, niin sain monta kertaa yöllä nukutella sitä hieromalla massun päältä!

nyt on alkanu jännäämään sitä wauwan tuloa, kun kuitenkin on tämäkin taapero meillä! mutta eiköhän se siitä kun arki koittaa! :)

iloista sunnuntai päiwää kaikille ja suokaa anteeksi pitkä höpötykseni..... :ashamed:

Soma: Kävin eilen ja pieni Viljami vanhempineen on ollut sen jälkeen mielessä tuon tuosta... Ihmismieli ei voi käsittää kuinka tuollaista voi yksinkertaisesti tapahtua :'( Taaskin vaan kyyneleet valuu, kun mietin sitä tuskaa mitä siellä käydään läpi :'(

:'( :'( voi kauhea!! ei olis pitäny lukea :'(
ei tuollaista sais tapahtua!

tänne ei mitään ihmeellistä. eilen käytiin kattoon mustangeja ja kuume niitä kohtaan tällä tätillä vaan kasvaa :D isompi tyttö oli sanonu isille, et meidän täytyy myydä buick ja ostaa mustangi :LOL: aivan oikein!! meinas iskä et tuli kallis reissu.. Ihana tuo typy ku on aina tykänny autoista ja on niin pesunkestävä jenkkiautoilija ettei kukaan :heart: menee pian isistä edelle.

nyt terassin siivoukseen, ukolla alkoi eilen kesäloma ja kaverin kans sit istuskelivat iltaa meillä ja pulloja on sit jokapuolella :kieh: :kieh:

kummit on kysyttä ja ovat suostuneet. nimiä on mietitty, mut mikään ei oikein ole hyvä :( jospa joku sit kolahtais?

suhoskalle onne pojasta :flower:

Ja scalalle :hug: törkeää toimintaa!!

triine 36

onnea taas vauvautuneille!! :heart:
mitähän tarkoitti ultraaja kun sano että mun istukka on repaleinen ja kypsä? ei selitelly sitä sen kummemmin.. jäi vaan mietityttämään että onkohan se nyt ihan normaalia?

Paljon paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Eilen oltiin tätini 80-vuotisjuhlissa ja kuten arvata saattaa niin kyselyitä tuli, että milloinkas on h-hetki. Eipä juuri kukaan uskonut, kun sanoin, että ensi viikon loppuna. Liikun kuulemma ihan niin kuin ennenkin, mitä nyt "pallo" edessä ja olemus on hyvän näköinen, ei kuulemma lainkaan ns. tuskaisen ja vaivalloisen näköistä liikkumista tai olemista.

Illalla leikattiin orapihlaja-aita ja minäkin olin haravan kanssa touhussa mukana vain nakkelemassa yhtä risua sinne ja toista tänne, mutta sen jälkeen alkoi pari tuntia kestäneet kovat supistukset. Tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että tämä saattaa oikeasti joskus syntyäkin. Miestäkin alkoi jo ihan selvästi hermostuttamaan, koko ajan hyysäsi mua jos jotenkin, meinasi jo hermot mennä.

Jälleen hellepäivä, valitettavasti...

Lauren-78, tasan 39

On tuo surullista tuo pikku-Viljamin kohtalo... :'(

Tarviis jotain alkaa kehitellä, miehellä on tänään synttärit ja nyt se meni pariksi tunniksi tyhjentämään vanhaa kämppäämme... Nyt olis hyvä aika väsätä jotain kivaa... Hmm... jotain oikein rasvaista ja suolaista, ja johon jollain tavalla liittyy pihvi ja/tai makkara... :LOL:

terv. Jennika1983 rv 37+6

Scalalle :hug: . Jos olet vielä kotosalla, kohtalotoverin kuulumisia. Eli rv. 38 (huomenna) ja ei tietoakaan koska käynnistetään, ymmärsin rivien välistä että saan odotella myös kotona siihen asti kun lapsivedet menee tai supistelut alkaa. Lääkäri sanoi keskiviikkona että paikat ei ole kypsynyt joten ei voida edes ajatella käynnistystä koska eivät halua vaarantaa minun terveyttä ja sitä että minulle tehtäisiin sektio. Katsellaan mitä lääkäri sanoo torstaina???, melkein joka krt eri lääkäri ja eri höpinät. rv. 39 alkaa multakin ne piina vkot, toivottavasti pää koppa kestää.
Sekin vielä että sairaala johon menen synnyttämään, sieltä "lakkautettiin" perhehuoneet, eli vauvelin kanssa mennään sitten muitten äippien kanssa samaan huoneeseen, toivoin niin perhehuonetta koska olisi ollut kiva kahdestaan miehen kanssa tutustua tulokkaaseen. Samoin kun ennen otettiin lapsensa menetetty äiti sisään sairaalaan ennen synnytystä, nyt tilan puutteen takia ei edes tapahdu sitä, musta olisi niin turvallista olla siellä kun synnytys alkaa. Vauskeli painoi keskiviikkona 3650 g eli semmoinen 4 000g vauveli pitäisi syntyä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Eliisa80: Mulla on ollut kans tuollaisia vihlaisuja nyt lähes jo päivittäin. Välillä on sen verran hennompia, että täytyy vaan keskeyttää esim. kävely just siihen paikkaan ja odotella hetki, mutta muutaman kerran on notkahtaneet polvet alta, kun kipu on ollut niin äkillinen ja terävä.

nea85: Lueskelin jostain, että istukalla on kolme "kypsyysluokitusta". Tää nyt on villi arvaus, mutta jos ultraaja tarkoitti kypsällä sitä, että istukka on tavallaan käynyt elinkaarensa melkein loppuun ja synnytysaika lähenemässä...

Enää neljä päivää ja sitten alkaa meidän kuukausi!!!!!!! Tänään yhdeksän päivää laskettuun aikaan... Vähiin se vaan käy - sekä aika, että kärsivällisyys ;)

Viime yö oli yhtä tuskaa alusta loppuun - makkarissa oli ihan älyttömän lämmin. Onneksi taisi se kuumin päivä mennä eilen, nyt ainakin jo vähän tuuleekin. Ei oo ollut edelleenkään supistuksia oikein nimeksikään. Eilen tein illalla pienen jumpan ja sen seurauksena ainoastaan kyljet ja rinnan alunen ihan kipeinä :D

Mutta nyt pyykkivuori kutsuu. Toivottavasti pääsis ensi viikolla jo tositoimiin =)

kaneliomena ja Elmeri 38+5

Sain aamulla uutisen, että serkkuni vaimo on tänään synnyttänyt tytön. Meillä oli melkein sama laskettuaika, mulla 11.8. ja hänellä 9.8.

Täällä ei tänään ainakaan mitään tuntemuksiakaan, että voisi syntyä, joten ehkä me sinne joulukuulle asti mennään :D

Mullakin on joskus noita äkkinäisiä kipuja kävellessä, ei auta kuin siinä kohden hieman hidastaa hetkeksi aikaa tahtia.

Mullekin on noita uteluja jo tullut, sellaisetkin kaverit soittelee ja kyselee miten menee, jotka eivät normaalisti soittele. Mun kohdalla nää utelut ovat olleet varsin hienovaraisia, ei kysytä suoraan, että jokos on syntynyt, vaan ihan vain, että miten menee.

shihtzu 37+6

Päivää taas, pitkästä aikaa.
Yhtenä kappaleena edelleen ollaan ja keho kovasti valmistautuu tulevaan.

Tiistaina neuvolassa käytiin, painoa ei ole tullut muutamaan viikkoon yhtään grammaa lisää ja kohdunpohjankorkeuskin pysynyt samana, vauvan pääkin on jo tosi alhaalla.
Neuvolatäti arveli että Väinö olisi hieman pienempi kuin siskonsa, vajaa 4 kiloa olisi siis arvioitu paino.

Mieskin ehti olla kotona jopa 5 yötä ja eilen lähti taas sairaalaan takaisin, tällä kertaa keuhkoveritulppa :( Miksi kaikki just nyt :(

Yksin kotona kahden lapsen kanssa ja tässä tilassa.
Hieman jänskättää mitäs sit jos lähtö tulee keskellä yötä,
ei oikein ole sellaista ihmistä joka voisi isompia lapsia tulla vahtimaan lyhyellä varoitusajalla ja itsekkin pitäis soittaa sit taksi tai ambulanssi :eek:

chilitin ja Väinö rv 38+4

Täällä suunnalla edelleen kasassa, täällä ollu puhetta noista kyselyistä, joka ikinen päivä tulee vähintään 3 puhelua jossa kysytään että "vieläkö kasassa, mitä, vieläkin, eikö se vois tulla jo ulos, noh, ei sinne kukaan ole vielä jäänyt" :kieh: argh. toisaalta huvittaa ja toisaalta taas rupee tympii, ,kuitenkin ite odotan niin paljon että tulis lähtö..

kummeista ollut myös puhetta, me ollaan mun kahta siskoa mietitty ja sit paria kaveria jotka on kyl vielä auki.. ja nimikin on tytölle jo päätettynä, (mut jos poika niin ei hajuakaan mikskä hänet kastaa...)

sitten neuvolakuulumisia perjantailta:

rv 38+3
paino -900g
turvotus +-
RR 125/80
pississä oli proteiinia, huomenna menen kontrolliin jossa katotaa taas pissinäyte ja verenpaine...
SF 33
Sydänäänet 130-160

Huh, hellettä tosiaan.. ja mie haluun jo jakkaantummaan!!!! (niinku varmaan moni muukin :p )

t. Hosso ja Iida 38+5

Olipas Viljamin kohtalo kauhea, voimia heille!
Mulla tuli aamuyöstä sellainen etten pystynyt kääntymään kun vihlo alakerrasta niin paljon, meni 5minuuttia niin pääsin kääntyy kun vihlominen vähentyi. Olipas avuton tunne!
Hiki virtaa huh huh!

Kauhea juttu tuo mitä heinäkuisissa on tapahtunut! :eek: :'( Ihan alkoi itkettää kun ajattelee mitä pikku-Viljamin perhe käy läpi :'( Pienellä ois ollut koko elämä vielä edessä ja sitten käy noin...! Aivan kamalaa - ihan kuin jossain kauheassa painajaisessa. Ei voi ymmärtää, että tuollaista tapahtuu!

Mutta ihan ilmiselvä hoitovirhehän tuossa oli tapahtunut! :kieh: Miten helkutissa on mahdollista, ettei synnytystä hoitaneet lääkärit/kätilöt tajunneet tehdä sektiota siinä vaiheessa kun huomattiin ettei synnytys etene??!! Vaan sen sijaan yli kaksi tuntia yritetään alakautta ja vielä imukupin kanssa väkivalloin niin, että vauvan pää repeää (päähänhän oli tullut se hengenvaarallinen hematooma. ja lisäksi oli se hapenpuute pitkittyneen synnytyksen takia). :'( Ihan pistää vihaksi. Vaikka eihän se pientä Viljamia takaisin enää tuo... :'(

Sunnuntaita!

Eilisen aurinkoisen päivän jälkeen onkin täällä meillä päin viileää ja pilvistä. No ihan hyvä ettei ihan pääse helteisiin läkähtymään. :) Eilen oltiin rannalla tytön ja siskon kanssa, mukavaa oli vaikken itse enää järveen uskaltanutkaan mennä.

Heinäkuisten pinossa oli tosiaan aivan järkyttäviä suru-uutisia, itkuksihan se meni minullakin kun pinoa lueskelin. :'( Ei jaksa käsittää miksi sellaista tapahtuu..

Viime yö oli tähän astisista tuskaisin. Aivan järkyttävää tuikkimista alapäässä koko yön. Yleensä mulla masussa öisin aivan hiljaista, mutta nyt jostain syystä koko yön oli aivan mieletön meno päällä masussa ja pikkuinen puski päällään tonne ihan alas mielettömän kipeesti! Siis olin lähes koko ajan varma että kohta menee lapsivedet kun paine kasvoi ja kasvoi, mutta niin ne kivut vaan taas hävisi kun aamu koitti. Kipeitä supistuksiakin välissä tuli, muttei mitään kovin säännöllistä vielä. Unet jäi kahteen tunnin pätkään, lopun aikaa yöstä meni pyörimiseen ja kipujen tuskailuun. Kuumakin oli kuin saunassa! :headwall:
Toivottavasti ensi yö olisi helpompi!

Huomenna mulla onkin vika neuvolalääkäri, siellä sitten taas näkee mikä alakerran tilanne. Aion kyllä valittaa lääkärille noista streptokokin aiheuttamista järkyttävistä vatsakivuista ihan tosissani. Melko ikävältä tuntuu kun jo lähes kk:n ajan jatkuvasti ollut sellainen olo kuin ois SAIRAAN kipeet menkat päällä!!

Mies ja tyttö nukkuu päiväunia, josko sitä itse nopsaan siivois keittiön ja lähtis itekki hetkeks pötkötteleen. Sisko miehensä ja muksunsa kanssa tulossa käymään alkuillasta, pakko vähän järkkäillä paikkoja sen takia. Miehellä ois vielä urakkana vaihtaa meidän pikkuvessaan sellainen käsisuihkullinen hana, ilman sitä käsihanaa kun ei synnytyksen jälkeen oikein selviä.. :LOL:

Nyt hommiin siis ja sit levolle!

Vointeja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 36+6

Tää on ihan järkyttävää miten aika vaan humisee ohi KÄÄK ja musta tuntuu etten oo viel ollenkaa valmis synnyttämään, et voisko tätä vielä siirtää... ???

MÄ siis kävin maananataina äippäpolilla sillon oli kohdunkaula pehmentynyt mut ei lyhentynyt ja kohdun suu sormelle auki ja paino arvio vauvasta 3550g, tosin siihen en ollenkaan luota kun olen saanut monesti niin paljon heitteleviä painoarvioita et luotto menny niihin... sovittiin et varaan noin viikon päähän uuden ajan ja otin sen sit vasta ens viikon torstaille ja pyysi sitten lääkäri et ota tavarat mukaan, et käynnistetään sit synnytystä jos ei ole kauhea ruuhka ja jos vaan itse haluan että käynnistellään, tämä siis sen takia kun edellinen syntyi niin sukkelaan.... mut en ole kyllä varma haluanko tuon käynnistyksen, oishan se parempi ku lähtis itekseen syntymään, mut en mä haluu synnyttää kyllä kotonakaan tai tien päällä :| Nyt mä sit vaan toivon et syntys ennen torstaita, mitään merkkejä kylläkään ei ole ollut, mut eipä ollut tuosta toisiks nuorimmaisestakaan yhtään supistuksia, kun vasta sitten kuin alkoi oikeesti syntymään...

Jos tääl on joku joka jolla on kokemuksia käynnistyksestä niin kertokaahan kuinka kauan teillä kesti kun se synnytys käynnisty, menikö siihen montakin päivää?? sehän saattaa kestää... ja käynnistettiinkö pillereillä vai puhkottiinko kalvot?

Miettiväinen mutta hyvävointinen Poipi rv 39+1

Sunnutaita täältäkin!

Mua alkaa myös rasittaa tämä kipuilu. Nyt erilaiset vihlonnat ja supparit vaivanneet eilisestä asti. Yöllä kivut vähän hellitti niin sai jotenkin nukuttua. Alkaa vähän tuntua sille ,että synnytys lähenee tai sitten ei. Rasittaa vaan ,jos nämä kivut kestää vielä monta viikkoa. Keskiviikkona tulee 37 viikoa täyteen niin sen jälkeen saisi alkaa syntymään. Mitään ei voi oikein tehdä ,kun heti alkaa sattua. Eli vali,vali ,vali tila jatkuu.

Eipä oikein voi kauniista säästäkään nauttia. Meidän terassi alkaa olemaan pikku hiljaa valmis ja pitäsi lähteä katsomaan sinne kalusteita. Mitenhän sitä vaan jaksaisi lähteä..huoh. No uskon ,että vauva syntyy ennen ,kun kaikki kesäkalusteet on myyty niin jospa sitten vielä joutaisi.

Mutta eipä täällä kummenpää. Milloinkahan saadaan taas lisää vauva-uutisia :)
-Poni ja Manteli 36+4

Hei kaikille!
Mikkka, Suhoska ja Bella-Lumia: :flower: ihania hetkia teille vauvojenne kanssa!
Scala: :hug: Voimia!

Mina se jatkan riskiraskausyksikossa ramppaamista 3 paivan valein, lapsiveden maara tutkitaan ultralla joka kerta ja otetaan sydanaanikayraa 20-30 minuuttia. Tanaan lapsivetta oli vahan enemman kuin viime viikolla :) Tarkeaa on seurata, ettei maara laske liian alas, tarvittaessa sitten pitaa kaynnistaa jos niin kay. Torstaina sain pienen saikaytyksen, sydanaanikayrassa nakyi jotain epamaaraista ja minut lahetettiin synnytyssairaalaan kontrolliin. Siella kayraa otettiin reilu tunti ja kaikki oli onneksi hyvin. Huh!

Taalla pain ei muuten tehda rutiinisti ollenkaan tuota sisatutkimusta raskauden lopussa. Muistan etta kakkosta odottaessani ja paivalla lasketun ajan yli mentyani pyysin itse laakaria tarkistamaan tilanteen, muuten ei tosiaan ole taalla tapana.

Supistuksia tulee minulla vain kavellessa tai muuten ponnistellessa, eivatka ole kivuliaita. Usein on kylla muuten tukala olo, vatsa painaa ja sangyssa kaantyminen on vaivan takana. Olisi myos jo ihan kiva paasta nukkumaan selalla tai vatsalla. :| Ja olikos se aiti lpr joka tutki vessareissulla paperin tarkasti, mina teen ihan samaa, odottelen josko paperiin ilmestyisi jotain merkkia tulevasta synnytyksesta. =) Mutta viela ei niin mitaan ole ollut nakyvissa.

Minakin kavin tuolla Heinakuisten ketjussa ja todella surullinen oli pienen Viljamin tarina. Ei voi ymmartaa, miten pieni elama sammuu noin. :'( Aivan sanaton olo.

Voikaahan kaikki hyvin, niin aidit kuin vauvatkin.

Helmi71 37+4

Sone
Limatulppaako? Puneratavaa limaa, tai valkkaria tai jotain sellasta töhnää tänään ilmaantunu , hyvin vähän kuitenkin. Onkohan limatulppaa? Ei mitään kirkasat verta kuitenkaan, olisin jo kirkumalla juossu lääkäriin muuten.. Mahakipuja ollu jonkun verran yms.

Ei miulle ole viel kukaan soitellu tai kyselly oonko viel yhtenä kappaleena, oon tainnu vähän erakoitua tänne omiin nurkkiin :/

Käynistyksestä: Minulla alkoi synnytys viimeksi supistuksilla ja sairaalassa lopahti. Viikkoja oli jo sen verran että alkoivat käynnistää (41+1) ja lapsivettä ei ultratessa ollut juuri mitään. Tabuja laittovat pari päivää ja sit viimisellä aukesin 3-4 senttiin ja tosi tuskaista oli parin päivän supparit, ei pystynyt nukkuu eiäk syödä. Sitten puhkasivat kalvot ja laittovat epiduraalin kohta joka epäonnistui, ja se oli liian myöhästä kun paikat oli auennut täysin auki. Ei siinä sitten mennyt kun tunti siitä kalvojen puhkasusta kun aloin ponnistaa ja se olikin helpointa koko synnytyksessä Tosi rauhallinen ja kivuton ponnistusvaihe kesti n.20minsaa. Sydänäänet heikkeni ponnistaessa joten tehtiin välilihanleikkaus että tuli nopeemmin ulos.

Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:
Kävin vierailemassa heinäkuisissa.. :'( , itku tuli samantien!!
Kamalaa että pikku Viljamille kävi niin! Ei kyllä soisi tuota kohtaloa kenellekään!
Vointeja kaikille mammoille ja masuasukeille
Antsu ja ippe 35

Iltaa mammat!

Mua nyt alkaa huolettaan toi mun jalka entistä enemmän :headwall: Sillon keskiviikkona se lääkäri ei juuri mitään siitä jalasta sanonut, mutta nyt turvotus on jo jotain aivan älytöntä! Tietty kuumuuskin vaikuttaa, mutta jalkaa on alkanu myös särkeen...
Sitä ei satu jos painelen sitä mutta astuessa kyllä tekee kipeetä. Pakko varmaan huomenna varata lääkäriaika, en kyllä mee sille neuvolalääkärille, mitä se hyödyttää kun se jo keskiviikkona tota jalkaa ihmetteli. Mut heräs sellanen kysymys, että jos on veritulppa, voiko se olla kipee pitkän aikaa? kun mullahan on tää jalka ollu kipee jo melkein kolmisen viikkoa, mut nyt alkanu viikonlopun aikana paheneen...
Nii ja voiko työterveydessä käydä raskausaikana?

Kai mä meen kasteleen kukkaset...

heippa taas :)

täällä viime yö oli taas kerran aivan kauhea :kieh: , koko yön ihan järkyttävä hiki ja pissahätä, johtu varmaan siitä veden ja mehun määrästä mitä eilen tuli juotua. Oli sitten ihan järkyttävän kuuma päivä. Onneksi tänään ollut astetta viileempi.

Mun äiti ja isä sitten tosiaan saapuivat meille eilen. Kokkasin heille sitten päivällisen ja jälkkärinkin jouduin tekemään sitten vaikka sisko oli sen luvannut tehdä. Sitten lämmitin niille vielä saunankin (meillä on kylläkin sähkösauna). Oli tosi ihana nähdä niitä pitkästä aikaa :heart: . Ne toi esikoiselle kaksi leijaa ja tänään mentiin sitten niitä testaan. Pari kertaa saatiin ilmaan, mutta sitten toinen hajos ja luovutettiin tältä päivältä :ashamed: . Ja sitten poika sai vielä simpson pleikkapelin :)

Huomenna olis tarkotus lähteä siskon ja esikoisen kanssa puuhamaahan. Lähtö olis heti aamusta. Saas nähä kuinka jaksan siellä mennä :/ . Tänään tuli oikeestaan kaksi ensimmäistä ÄLYTTÖMÄN kipeetä supistusta. Paistoin lättyjä ja tosiaan kaksi sellasta tuli että pöydästä oli tukee otettava. Ja ei ollut kyllä mitään aikasempiin verrattavissa. Sen takia mietin että jos tollasia tulee huomenna niin voi olla tuskasta mennä pitkin puuhamaata.

Jännittää tiistain äippäpoli, onneksi mies pääsee mun mukaan ei tarvi yksin mennä :) , jotenkin on vaan sellanen joku pieni kammo jääny siitä paikasta, kun viimeksi käytiin pikkasen surullisemmalla asialla ja fiiliksellä. Pelkään jotenkin huonoja uutisia, enkä edes tiedä miksi :/ .

Toi oli ihan kauhea toi heinäkuisten puolella toi juttu. En voi millään tavalla laittaa sanoiksi sitä mitä pään sisällä tällä hetkellä jutun luettuani tunnen. Jaksamista viljamin perheelle. :'( .

Sanoin kyllä miehelle että jos en itse pysty pitämään omia puolia synnytyksessä, niin saa luvan mies pitää. Tollasta ei todellakaan pitäis päästä tapahtumaan :kieh:

salah ja masa 35+6

Iltoja!!

Mie en ees uskalla mennä lukemaan tonne heinäkuun puolelle :'( , pikkasen kyllä selvis tosta jonku aikasemman viestistä.. mut en haluu lietsoo itelleni pakokauhua, ku nyt ootan niin kovin synnytyksen käynnistymistä.. Jaksamista heille, ketä on joutunu kokemaan jotain aivan kauheeta..en voi edes kuvitella..

Minähän se olen kuka kyttää joka vessareissulla mitä paperista löytyy, tänään sieltä on löytyny vähä limaa :D , mutta enpä usko että tulppaa ois.. muutenkin tänään ollu havaittavissa muutaman kerran menkkamaista tunnetta alamahalla :wave: :wave: , vähänkö jännää!!! ja sairaanhoitaja kaveri tutki miun mahaa äske silmillä ja käsillä, ni sen mielestä ois niiku laskeutunu :D . Tiistainahan tuo selviää, ja sillo on oma kokenu terkkakin paikalla, ni luotan sen sanaan!!

jännittää vaan et osaanko sit lähtee oikeesee aikaa.. ois niin kiva ku menis vedet, nitietäs et nyt lähetää.. mut eiköhä sen sit tiiä.. esikkooki tein 8h, et ei kai tääkään ekasta supistuksesta synny :D

Miule ei oo kukaan alkanu soittelee, tai kauempana asuvat sisarukset(miehen) mut sitä en pidä ahistavana. muita näkee täällä niin usein et ei niien tarvii soitella! tai sit soittelen ite kaikille niin paljon!!

nyt sohvalle kuuntelemaan tuleeko masu kipuja :D

äiti lpr 38+5

Alkuperäinen kirjoittaja poipi:
Tää on ihan järkyttävää miten aika vaan humisee ohi KÄÄK ja musta tuntuu etten oo viel ollenkaa valmis synnyttämään, et voisko tätä vielä siirtää... ???

MÄ siis kävin maananataina äippäpolilla sillon oli kohdunkaula pehmentynyt mut ei lyhentynyt ja kohdun suu sormelle auki ja paino arvio vauvasta 3550g, tosin siihen en ollenkaan luota kun olen saanut monesti niin paljon heitteleviä painoarvioita et luotto menny niihin... sovittiin et varaan noin viikon päähän uuden ajan ja otin sen sit vasta ens viikon torstaille ja pyysi sitten lääkäri et ota tavarat mukaan, et käynnistetään sit synnytystä jos ei ole kauhea ruuhka ja jos vaan itse haluan että käynnistellään, tämä siis sen takia kun edellinen syntyi niin sukkelaan.... mut en ole kyllä varma haluanko tuon käynnistyksen, oishan se parempi ku lähtis itekseen syntymään, mut en mä haluu synnyttää kyllä kotonakaan tai tien päällä :| Nyt mä sit vaan toivon et syntys ennen torstaita, mitään merkkejä kylläkään ei ole ollut, mut eipä ollut tuosta toisiks nuorimmaisestakaan yhtään supistuksia, kun vasta sitten kuin alkoi oikeesti syntymään...

Jos tääl on joku joka jolla on kokemuksia käynnistyksestä niin kertokaahan kuinka kauan teillä kesti kun se synnytys käynnisty, menikö siihen montakin päivää?? sehän saattaa kestää... ja käynnistettiinkö pillereillä vai puhkottiinko kalvot?
Miettiväinen mutta hyvävointinen Poipi rv 39+1
No minulla käynnistettiin tämä pikkukakkosen eli nyt 1v2kk tytön synnytys. Menin sairaalaan keskiviikkona joka oli tasan laskettupäivä. Poliklinikan kautta minut pistettiin osastolle, jossa alettiin antaa cytotec-palasia 4h välein. Aina ennen sitä 30min sikiön sydänkäyrää. Mitään ei tapahtunu. Yötä vasten eivät aina antaneet, aamulla lääkäri tarkisti paikat ja katsoi voisiko kalvot puhkoa vai ei. No, ei voinut joten perjantaihin iltapäivään jatkettiin tabuilla, turhaan.

Silloin pe illansuussa minut siirrettiin synnytyssaliin, jossa laitettiin oksitosiinitippa menemään. Se ei alkanut tuottaa tulosta, joten mulle tuotiin sänky sinne saliin, tippa otettiin pois yöksi ja mies lähti kotiin nukkumaan. Siellä sitten "nukuin" unilääkkeiden avulla vähän, katkonaisen yön ja aamulla suoraan taas tippa menemään. Vieläkään ei ollut paikat puhkaisua varten valmiit joten tipassa olin (heti 8 maissa aamulla laitettiin). Lopulta lounasaikaan alkoivat supparit, suoraan tosi kipeinä ja vihdoinkin synnytys oli käynnissä!!!!

Parin kolmen tunnin päästä oli tosi tosi kipeä, sain epiduraalin joka epäonnistui (lääkärikin sanoi laittaessaan että hän tietää että pieleen meni mutta että katsellaan nyt tällai aikansa :eek: ). Kätilö soitteli lääkärille perään, että tulee korjaamaan tilanteen (vajaa 1h päästä laitosta) mutta peruutti sen koska vauva lähti tulemaan sillä sekunnilla (vasta silloin kun ponnistutti mulla meni ne vedet). Huusin vaan että nyt tulee, ottakaa kiinni ja ponnistin 7min eli 5 kertaa. Olin pyytänyt tekemään episiotomian heti kun alan ponnistaa ja niin tehtiin (onneksi), vauva tuli kätilön väkisin vetämänä koska jäi kokonsa takia hartioista kiinni! Itse vaan ponnistelin, autuaan tietämättömänä pahaenteisestä tilanteesta. Ponnistaminen oli helppoa ja jopa tavallaan mukavaa, saman tien kun vauva oli ulkona (4695g) sanoin miehelle että voisin synnyttää samantien uusiksi =)

Käynnistyksestä jäi vähän kammo, ei siis synnytyksestä vaan siitä miten ei todella helposti käynnisty (synnytys kesti 4,5h).... ja sama edessä parin viikon päästä, pikkuisen mietityttää :/ Synnyttäminen on kivaa, sitä en murehdi ollenkaa :D

Jabba ja Alma 35+4

Yhteistyössä