~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Mun miehellä on ens maanantaina synttärit ja haluaisin yllättää hänet iloisesti. Syntymäpäiväaamuna aattelin herätä aikaisemmin laittamaan kakkua ja kahvia ja herättää sitten mieheni viemällä kakkukahvit sänkyyn. Varasin pöydän hienosta ravintolastakin. En oo siitä puhunu miehelle mitään, sitten maanantaina iltapäivällä vaan sanon hänelle että nyt laittaa siistit vaatteet ja että kohta lähetään. :D Mut entäs se lahjapolitiikka..? Mitä ostaisin hänelle lahjaksi..? Miehelle on jotenkin niin vaikee ostaa lahjaa... Vinkkejä, kiitos!=) Ei mitään haju- tai partavesiä ku hänel on niitä ihan älyttömät putelit. :LOL:
 
neitiperho
Hello

Tatjana Meillä on sitten samana päivänä hääpäivä :D Nimittäin ensimmäinen vuosipäivä on juurikin 28. pvä. :LOL:

Melluli en taida heti myöskään keksiä oikein mitään järkevää lahjaideaa..niin huono niissä itsekin. Omalla isällä olisi ensi viikolla synttärit myös ja heti perään sitten omat.

Kävi isukki äsken tuomassa taas pari puskaa meille pihaan. Kerettiin onneksi ne juuri saamaan maahan ennen kuin alkoi vettä satamaan. No sai ainakin taas jotakin elävää meidänkin pihaan :D

Taas pitäisi loppuviikko olla itsekseen. Mies lähti töihin ja palaa vasta pe. Toisaalta ihan hyvä. Meillä nyt oikeasti tullut ongelmaksi mustasukkaisuus. Ollaan molemmat aina sitä oltu, mutta nyt mun mies on todella mustasukkainen mun lapsuuden rakkaudesta. Näin tämän ihmisen viime viikolla ja en siitä erikseen maininnut miehelleni. Nyt sitten mies tämän jostakin saanut tietää (ei sillä että se mua haittaisi) ja on ihan raivona siitä. Eikö mun pitäisi olla ennemmin mustis miehestä, joka juuri ollut reissussa, menee välillä ihan omia menojaan. Mä sentään olen raskaana ja hyvä kun olen kotoa edes mihinkään poistunut. Ihan siis ulapalla taas olen :/

[/b]Raskausarvista On niitä tännekin ilmestynyt :ashamed: Tiedän että ne normaali ilmiö on, mutta mä olenkin niin pikkumainen, että ne hävettää suunnattomasti. Ei nyt ihan hirveen tummia ainakaan vielä ole, mutta ensin ilmestyi tosiaan molempiin pakaroihin..ne onneksi saa vielä peittoon. Sitten tuli sisäreisiin ja nyt oli pieni viiva ilmestynyt vas. alaselkään :/ EN HALUU NIITÄ. Ja sitten vielä mies jaksaa ruksuttaa jostakin tyhjästä..mulla muutenkin välillä fiilis että se ei mua enää halua enkä ole enää riittävä sille. Se vaan kehtaa kirota kuinka olen exien perässä ja kuinka hän sitten elää välittämättä musta kun minäkin sitä mukamas teen.

Että tällainen hormooniryöppy taas täällä päällä...ihanaa hääpäivää sitten vaan odotellessa... :/
 
neitiperho
kiva..mullakin sitten tummensi ton koko lopputekstin.

Niin ja piti lisätä...jotkut puhuneet ihme naksumisesta mahassa. Ihan just äsken kuului ensimmäistä kertaa sellaista myös mun mahasta :eek: Aiemmin oon ihmetelly muiden juttuja asiasta, mutta näköään sellaista voi kuulua, hih.
 
Vitsit mä en jaksa tätä rykimistä!! Onkohan mulla joku kurkunpääntulehdus... kurkku tuntuu repeävän kun yskii... harvoin mitään tällästä on. Huomenna olis se sokeriraistus ja sit neuvola. Saa nähä kuinka selviän syömättä! Ja juomatta varsinkin kun nyt on tuon yskän takia välillä kurkku kuin hiekkapaperia ja pitää vähän juoda. Mun mielestä joskus esikoisen aikaa olis saanut ihan vähän vettä juoda mutta muistankohan väärin??!

Sokerit varmaan koholla kun mynthoneja menee päivittäin vaikkakin sokerittomia. Mä en halua taas joutua seuraileen niitä arvoja.. viime raskaudessa ei onneksi tarttenut kuin kolmena päivänä silloin tällöin seurata mutta niin inhottavaa, mies saa mua aina pistää kun musta itestä ei siihen ole kun huippaa jo piikin näkeminenkin. Ja se syöminen, en ikinä syö niin usein ja stressaan sitä sitten ihan hirveästi. Iltasin meinaa oksennus tulla kun niin tiheään joutunut syömään. Ja kun mulla noiden allergioiden takia on jo nyt niin rajotettu ruokavalio niin ei siinä oikein oo mitä alkaa muuttamaan jos joku arvo vinksallaan. Vedellä ja leivällä menee varmaan sitten loppuaika. Saa nähä...JÄIKS!

Pitäis saaha siivotua ja pestyä pyykkiä mutta olo ihan voimaton tän yskän takia. Jos isäntä jaksais töiden jälkeen siivota. Tänä iltana olis yks taloesittelykin, käytiin eilen jo turha reissu siellä kun olin kattonu että se olis ollu jo eilen!! Muutenkin sähläsin eilisen niin että miestä jo itketti ja nauratti mun toilailut!

Tuteista ja pulloista
mä oon ne uutena keittänyt kaikki kiehuvassa vedessä ja joka osan, ei oo mikään sulanut. Tutteja oon pitänyt aina yhtä kerrallaan käytössä ja noin kuukauden kerrallaan ja sitten hävittänyt ja ostanut uuden. Tuttipullon tutteja harvemmin oon vaihtanut mutta keittänyt silloin tällöin, esikoiselta useammin kun sai pulloa heti syntymästään rinnan lisäksi ja kuopus alkoi juomaan vasta lähempänä vuoden ikää.

Jospa lähtis postia kattomaan ja huilaamaan.
 
Niin Tatjanalle piti vielä kommentoida että on sulla mahaa ihan kivasti! Uskon että on jo työlästä olla! Itellä ehkä hieman pienempi mutta kovilla on selkä ja olo muutenkin! Ehkä mulla syy myös rapakunnossakin... :ashamed: Pitäis tenavien välissä jumppailla mutta mutta....
 
Heips mammat ja masut :wave:

Triinu kyseli käsien puutumisesta. Mulla ollut jo kolmisen kuukautta se vaiva.
Erityisesti oikea käsi puutuu. Yöllä kaikkein pahinta. Viime yönäkin valvoin tunnin, kun oikein särki kättä, enkä millään meinannut saada puutumista ja särkyä loppumaan. Olen käynyt sen vuoksi fysioterapiassakin, mutta ei siitä apua ole ollut. Käynnin jälkeisenä yönä ollut entistä pahempi :/
Toivottavasti loppuu, kun vauva syntyy.

Nyt on toista viikkoa ollut jalkapöydät ja nilkat turvoksissa. Ei tahdo löytyä kenkiä jotka menis jalkaan.
Olen huomannut, että voin nukkua oikeastaan vain vasemmalla kyljellä. Jos yritän oikealla, niin alkaa närästää ja röyhtäilyttää kovin. Käden puutumisen kannalta ihan sama kummalla kyljellä nukun, puutuu joka tapauksessa.

Ateriainsuliinin pistäminen ja sokeriarvojen mittaaminen on jo "luonnollista", silti kovasti odotan, että sais sen touhun lopettaa. Ensi viikolla on kättärillä käynti, jossa katsotaan (ultra) miten vauva kasvanut edelliskerrasta, eli onko insuliinista ollut apuja. Mahtaisivatko samalla tehdä synnytystapa-arvion?

Näistä pikkuvaivoista huolimatta, nautin siitä, että vauva tulossa. Kovasti teillä muilla tuntuu olevan kipuja ym. Mulla vaan välillä vihlaisee jalkovälissä, kun kävelee.
Jotenkin alkaa olla "paniikki" siitä, että vauva syntyy...mahtanee olla pientä pelkoa siitä, miltä synnyttäminen tuntuu, eli onko kovinkin kivuliasta touhua.
Jotenkin tuntuu siltä, että kolmisen viikkoa jos vielä menis, niin sitten vauva varmaan alkaa tulla. Luulen, että syntyy pari viikkoa etuajassa. Tai sitten käy niin, että kun kuvittelen tuollaista, niin syntyy pari viikkoa yliajassa :LOL:

Jotenkin tuntuu, näin ensisynnyttäjänä, että varmaan paljon asioita, joita en ole osannut huomioida/varautua. Mutta onhan sitä aikaa vauvan synnyttyäkin. Pitää laittaa isi sitten ostoksille, mitä huomaa puuttuvan...
Kaikki suurimmat kyllä on valmiina ja vaatteita riittää 3-4 kuukautta vaikka kuinka.

Ai niin ja kovasti paljon onnea jo syntyneelle poikavauvalle, oliko äitix9, joka jakaantui jo.. :flower:

Mikkka + pikku-Raksu 35+0
 
Hikistä päivää, taitaa tehdä ukonilmaa.

Vauva sitten plumpsahti alaspäin eilisiltana ja painaa nyt kivasti häpyluuhun. Tuskin nyt ihan vielä syntyy, mutta todellisuus täytyy kohdata, että kolmen viikon sisällä synnytetään. Ensi maanantaina äitiyspolille lääkärin luo kuulemaan käynnistystapa ja -päivä.

Hooässän innoittamana kaivoin ainoan synnytyskertomuksen, minkä olen saanut, esiin. Kertomus on neljännestä synnytyksestä, mutta ei todellakaan noin tarkka kuin Hooässällä.

7.6.2001
P IV RV 42

Tulee miehensä kanssa käynnistykseen

I vaihe

Kalvojen puhkaisu klo 14.08. Säännölliset supistukset alkavat tunnin kuluttua. Synnytys alkanut n. klo 15.15. X kipeytyy ja tahtoo epiduraalin, mutta synnytys etenee niin nopeasti, että sitä ei ehditty antaa.

II vaihe

Vauvan pää syntyy yhdellä supistuksella ja vartalo seuraavalla klo 16.37. Tyttö apgar 10.

III vaihe

Istukka syntyy klo 16.50. Istukka repaleinen, mutta täydellinen, kalvot täydelliset, näytetty äidille. Pieni repeämä, ei ommella.

Synnytyksen kesto 1h35min.

IV vaihe

Käynyt suihkussa ja virtsannut. Kohtu hyvin supistunut.
Vauva imenyt
klö K.

Aika jännä, että tuosta oli jätetty kokonaan pois se tosiasia, että vauva syntyi isän käsille. Kätilöä ei ollut silloin huoneessa.

En tiedä onko ihan höpöä, mutta suunnittelen vielä reissua kotiseudulle. Tarkoitus olisi lähteä lasten kanssa junalla muutamaksi yöksi ja yöpyä hotellissa. Täytyy nyt katsoa, mitä siellä lääkärissä ensi viikolla kuulee. Näin kyllä jo unta, että vauva syntyi siellä Keski-Suomessa ja värväsin hotellivirkailijan lapsenlikaksi synnytyksen ajaksi.

Meillä on nyt alkanut se vaihe, kun mies on koko ajan varpaillaan. Ei tarvi kuin vähän ähkäistä kylkeä kääntäessään yöllä, niin mies pomppaa ylös ja kysyy unisena, että nytkö? Itselläni on iltaisin se olo, että kiva päästä synnyttämään, mutta nyt kyllä väsyttää niin armottomasti, että toivottavasti ei vielä ensi yönä -tunne.

Muistui vielä tuossa mieleen erään kätilön sanat viidennestä synnytyksestä. Jokaisen uudelleensynnyttäjän kasvoille tulee kuulema SE-ilme tai jotkut jopa sanovat sen ääneen. Eli "kyllä ihmisen täytyy olla hullu, kun vapaaehtoisesti itsensä tähän jamaan saattaa. Silloin on kuulema ponnistusvaihe lähellä. Pitää muuten ainakin mun kohdalla täydellisesti paikkansa.

Scala rv 35+5
 
neitiperho
mammaliini yleensä verikokeissa joihin pitää olla ravinnotta on saanut juoda vettä vielä testipäivänäkin pientä määrää. Vesi kuitenkaan ei sisällä mitään minkä pitäisi tuloksiin vaikuttaa. Näin ainakin mulle myös sairaalassa töissä ollessa opetettu.
 
Kivoja nuo synnytyskertomukset. Mä laitoin myös eilen synnärille sähköpostia ja pyysin omaa kertomustani. En ole sitä edes laitoksella nähnyt. Tytön paperit pyysin silloin luettavaksi ja niidenkin antamista ne mietti. Hassua. Synnytystä ei käyty mitenkään läpi ,enkä siksi noita papereitakaan nähnyt.

Rintakumeista oli juttua. Meillä sai niitä osastolta ja siellä ne steriloitiinkin. Vaivatonta käyttää. Esikolta käytin kumeja parisen kuukautta ,kun hänellä oli niin huono imuote alussa. Onneksi päästiin niistä eroon myöhemmin ,kun se oli sellaista venkslaamista.

Eipä ole nyt oikein mitään kirjoitettavaa, joten taidan siirtyä sohvalle päikyille.
-Poni ja Manteli 33+0
 
ja tuli vaan mieleen tuosta scalan kertomuksesta ku laitoit että syntyi isän käsille ku ei ollu kätilö paikalla niin mitä mie teen kun oon varma ettei mies pysty tuonne alapään puolelle synnytyksen aikana menemään niin jos kätilö ei oo sillon paikalla niin syntyykö se vauva parka sit pöydälle jos ei oo ketään vastaan ottamassa? :x
 
Neuvolakuulumisia tältä päivältä

sf mitta oli viikossa laskenut 31 sentistä 25cm, ja vauvan pää synnytyskanavassa..
painoa tullut lisää 100g (tosin oma vaaka näytti -100)
pissi puhdas
hb 116

neuvolantäti meinas että ei enää kauaa mene, tiedä sit..
ensvkolla olisi synnytystapa arviokin..

hmm, mitäs täällä ollaan muuta poristu, lonkkakivuista, mä olen saanut ne myös riesakseni, ja mul on ristiselkä ja onkohan se häpyluu vai mikä, mihin koskee kans koko ajan, hirveen vaikea löytää asentoa. varsinkin öisin.

unettomuus mä en ymmärrä miks on tullut taas, ennen raskautta oli, jouduin käyttää unilääkkeitäkin sillon, mut nyt on myös, tuntuu että kaikki asiat vaivaa, näen painajaisia, sit mietin kauhulla synnytystä ja vauvaa ja entäs jos mä en osakaan, sit itkettää ja valvottaa, ja kun saa unta täytyy pissille herätä. ja aamulla taas ihan "normi" olo että ei vaivaa enää..

noista raskausarvista, mulla ei ole tullut mutta tuo ulkonäkö kysymys on mullakin kova, tottakai sitä ihminen lihoo raskaudessa ja muuttaa muotoaan, mutta kyllä se silti välillä ottaa koville, olo ei ole mitenkään haluttava tai muutenkaan hemaseva, köntys olo jatkuvasti..

t. Hosso ja Iida 35+1
 
nea85 Tarkoitus ei ollut tuolla kertomuksella säikäyttää. Vauva syntyi siis niin nopeasti, yllätyksenä minulle ja vielä suurempana yllätyksenä kätilölle. Kyse oli siis muutamasta minuutista.

Supistuksia oli tullut tunnin verran ja kätilö poistui toisen synnyttäjän luokse. Samalla kun hän meni huoneesta ulos, sanoin miehelle, että nyt taitaa tulla kakka. En siis itsekään uskonut, että sieltä vauva voisi tulla niin nopeasti. Samalla kun painoin sitä kätilön kutsunappia, niin mies piteli vauvan jo päätä. Vartalo syntyi, kun kätilö tuli ovesta sisälle hanskoja käsiinsä vetäen.

Tämän synnytyksen jälkeen mun papereihin ilmestyi merkintä "syöksysynnyttäjä, ei saa jättää yksin".

Kyllä se kätilö sinne huoneeseen saapuu aika nopeasti, kun tilanne vaatii. Älä nyt vaan ala huolehtimaan liikoja. Mulla sen tilanteen nopeuden olisi ehkä voinut ennustaa, kun kohdunsuu oli jo kalvot puhkaistessa auki 4cm

 
scala: kiitos selvennyksestä. vauhdilla oot kyllä tosiaan sit puksauttanu vauvan maailmaan :D . on vaan tosiaan ollu miehen kanssa puhetta että hän ei pysty alapuolelle menemään ollenkaan kun on niin verikammoinen. ja parempi minustakin ettei menekkään ettei pyörry kesken kaiken. eiköhän siitä jotenkin selvitä.
 
Tuli tuosta Scalan "syöksysynnytyskertomuksesta" mieleen, kun meidän äiskältä kyselin hänen synnytyksistään ja hän kertoi että hänen esikoisensa (eli minä) synnyin vähän samalla tavalla; kätilöt lähti käymään kahvilla ja olivat jättäneet äidin yksin, vaikka äiti oli sanonut, että kohta vauva varmaan syntyy. Eivät olleet uskoneet. Heidän mukaansa aikaa ois ollu vielä vaikka kuinka.

Kätilöiden poissaollessa vauva (eli minä reippaana) sitten aloinkin tulla ja koska äidille ei oltu kerrottu missä se hälytysnappi on, hän ei pystynyt hälyttämään kätilöitä paikalle. Äidin onneksi joku siivooja oli eksynyt paikalle ja käynyt nopeasti hakemassa apua. Että semmoista :LOL: Silleen minä synnyin :D

Tuli mieleeni, että olenkohan minäkin mahdollisesti semmoinen syöksysynnyttäjä ku äitikin oli? Periytyyköhän tuommoinen...? :eek:

Alkoi jänskättää... Kun meiltä kuitenkin synnytyssairaalaan yli 50km ja jos kiire tulee... Hui!
 
Helou!
Anopin pari lähteny ja huomenna tuleekin jo seuraava vieras... Joten tänään sitten aion ottaa rennosti!

Täälläkin neuvolakuulumisia:
rv 35+1
painoa tullu ekasta neuvolakerrasta nyt tasan 13 kg! Oli nyt tullu 1kg/vk. (Terkkari epäili johtuvan tästä turvotuksesta... )
turvotus siis ISO + ja pieni -, ku kuitenkin nilkatkin normalisoituvat levossa
rr 120/78
pissa puhdas
hemppa 128
sf 32
syke 130-148
liikkeet ++
Hauskinta oli terkkarin toteamus, että tää lapsihan on selkätarjonnassa!!!
:LOL: Eli ei oikein tiennyt mitä korttiin merkitsee, mutta kirjoitti sitten kuitenkin PT.

Eli meidän jätkä on melkein poikittain tällä kertaa... Oiskohan hänellä viimeinkin aikomus siirtyä RT:an, toivossa eletään!

Ens tiistaina onkin TYKSissä käynti. Tutkivat tilanteen ja tekevät kai sen synnytystapa-arvion. Nyt osataan sinnekin mennä, ku käytiin maanantaina siellä synnärillä tutustumassa.

Sormuksista: Ei ole ollu käytössä varmaan lähemmäs kolmeen viikkoon. En meinannu niitä enää pois saada, joten jätin ne suosiolla sitten pois, ettei tarvi katkaisemaan alkaa. Turvotuksesta muutenkin... Yritin tänään laittaa kesäsandaalit jalkaan, mutta eihän ne jälkaan kunnolla mahtuneet! Jalkapöytä ja nilkat on niin kamalasti paisuneet!

Mikkka ja Triinu: Täällä kans ollu käsien kanssa ongelmaa. Tosiaan varsinkin öisin tulee niiden takia valvottua. Oikea käsi on pahin. Ei kuulemma muu auta tähän vaivaan kuin synnytys... :/

Neitiperho ja Tatjana: Meilläkin hääpäivä, kylläkin tulee kaks vuotta täyteen, joten päiväkin on 29.!

mammaliini83: mulla oli labran papereissa, että vettä saa juoda lasillisen ennen testiä.

Mitäs vielä... Paljon piti kommentoida, mutta nyt lyö tyhjää... Tunteet muuten pinnassa täälläkin. En pystyny edes Sinkkuelämää-elokuvaa katsomaan ilman, että tuli itku :LOL:

Myöhemmin sitten lisää, ku tulee mieleen...

Kiia ja "poika poikittain" 35+1
 
katos, muutkin ovat tänään neuvolassa poikenneet... :D

Eli neuvolakuulumisia täältäkin...
34+6
hb oli vain 112 pitää rueta syömään matrifolinia 2 tabua päivässä
RR 123/70
paino oli noussu 963g viikossa (auts :kieh: )
vauva edelleen pepputarjonnassa (saa nähä kääntyykö ollenkaan)
vauvan syke 135
pissi puhdas.
sf 34

Ja tänään on tullu vähän kirkasta limaa..jokohan tuo limatulppaa irrottelee?? :eek: ens viikon perjantaina olis se kääntöyritys jos ei vauva sitä ennen pyörähdä ittekseen..

mutta taas ukkostaa..äkkiä vielä pitää käydä tuolla toisella puolen lukemassa...

AE ja ukkeli (joka ei halua kääntyä) 34+6
 
täällä kans maha naksuu, kysyin neuvolan tätiltä mitähän se mahtaa olla niin se sano et ei oo koskaan kuullutkaan! vissiin täällä rovaniemellä ei mammoilla yleensä naksu maha :LOL: ite mietin että mahtaako olla sitten vaan et vauva paukuttelee kalvoja vaikka ei kyllä aina mun mielestä oo yhteydessä masukin liikkeisiin. no pääasia että en ole yksin vaan täältä muitakin naksuvia masuja löytyy:)
 
Heip,

huomasi tuossa äsken vauvantavaroita lajitellessani että meidän äitiyspakkauksesta puuttuu kokonaan aluslakana. Onko muilla ollut koskaan vastaavaa että joku pakkauksen sisällöstä puuttuisi? Mihinköhän sitä ottaisi yhteyttä asian suhteen.. Kelan sivuilla oli vain kohta viallisten tuotteiden palautuksesta. Eihän se nyt tosin niin yhden aluslakanan päälle ole, mutta kyllähän sekin tietysti tarpeellinen olisi.

Omaan napaan ei uutta. Väsyttänyt koko päivän ja supistellut. Jomotusta alavatsalla sen verran paljon että taidan soitella huomenissa neuvolaan ja kysäistä olisiko mahdollista päästä lääkärille tarkistukseen.
Ruoka maistuu edelleen huonosti, mutta paino on varmaan edelleen noussut. Mulla toi painon nousu ei näytä olevan verrannollinen syömisen määrään. Silloin alkuun kun tuli syötyä ihan järkyttävästi ei painoa tullut juuri mitään, mutta nyt viime viikkoina kun ruokaa ei uppoa kovinkaan paljoa paino tuntuu nousevan kohinalla. :headwall:

Jaahas josko sitä lähdettäis tytön kanssa mummolaan iltakahville kun mieskin lähti kalalle illaksi. Sateista ja harmaata ollut koko päivän, ukkonenkin jyrähteli taas parin tunnin ajan iltapäivällä.

Voikaahan hyvin!


:heart: haaveilija ja poju 33+2
 
heippa kaikille :)

sokerit edelleen täällä koholla jos vähänkään poikkeaa ruokavaliosta. Nyt perjantaina neuvola taas, olen siellä juossu melkein kerran viikossa, tätsky tekee sitten lähetteen äippäpolille. On ihan hyväkin että sinne pääsen nyt, jos ne vaikka arvioisi vähän vaavin kokoa. Täällä kun kuulemma ei lääkärit neuvolassa arvioi ennen vko 36. Tuntuu että meidän masa on iso, kaikki liikkeetkin tuntuu pahalta.

Mitäs olette mieltä, kun olen sairastanut eräänlaista pääsairautta kuusi vuotta. Eli siis hyvänlaatuista aivopaineennousua, jonka vuoksi mulle on muutama vuosi sitten leikattu shuntti päähän. Näistä johtuen mulla on krooninen päänsärky vaiva päivittäin. Ainoa särkylääke joka tähän auttaa on panacod tai vahvemmat. Olen nyt raskauden aikana saanut neurologilata ja kahdelta eri neuvolalääkäriltä luvan syödä panacodia särkyihin. Mutta en nyt sitten tiedä imetyksestä, pakkausselosteessa sanotaan että imeytyy äidinmaitoon, mutta ei ole varaa vauvalle. Jotenkin tuntuu vaan oudolta imettää ja samalla tietää että vauva saa osansa siitä lääkettä. Joten siis en voi imettää, koska en pärjää ilman särkylääkettä. Mitä olette mieltä? Ja mitäköhän mieltä ollaan osastolla sairaalassa.. En ole tätäkään aikasemmin miettiny..

Olipas sekavan kuulosta :ashamed: , toivottavasti ymmärsitte edes osan..

Täälllä yöt menee kanssa valvoessa ja pissalla ravatessa :( , mutta jotenkin olen niin tottunu siihen ettei se enää mua vaivaa. Muitakin fyysisiä vaivoja on, mutta ei sitä onneksi kauaa enää kestä :)

Nyt täytyy mennä tekemään ruokaa, mies tulee kohta töistä ja poika miettii kauheesti että mitä se vois leikkiä, eli siis haluaa että kiinnitän huomioo häneen..

hyviä vointeja kaikille

salah ja Masa 32+3
 
Heips!

Huh huh, miten kömpelöksi sitä on tullut. Eilen tippui kissojen ruokakuppi hyppysistä ja hyvä ettei tipahtanut toisen kissan päähän. Ja tänään aamulla, kun vaihdoin kissojen juomaveden sain läikytettyä puolet vesistä lattialle. Kiva sitten alkaa kuivamaan lattiaa tällä masulla, kun muutenkin tukalaa :( Muutenkin on niin raihanainen olo. En olis arvannut, että raskaana olo on tämmöistä.

Löysin tänään ystäväpariskunnan häihin kengät, kun mulle ei muut kengät ole mennyt enää miesmuistiin kuin sporttisandaalit. Ne on tarpeeksi leveät. Mulle tuli näitä kauheita turvotuksia jo ennen vappua ja sormuksia en ole pitänyt siitä lähtien. Eli jokunen osa mun älyttömästä painonnoususta on pakko olla tuota nestettä. Eilen kävi neuvolassa ja viikossa ei ollut tullut gramman grammaakaan. Eka kerta, kun ei ollut tullut painoa lisää. Viikonloppuna pitäisi lähteä katsomaan joitakin siistejä housuja sinne häihin. Täältä käpykylästä ei saa äitiysvaatteita, joten pitää lähteä Raisioon.

Ostin tänään Triumphin imetysliivit. Otin yhden kupin suuremman koon, kun ajattelin, että tuskin ympärys enää kasvaa, kun ei ole tähänkään asti kasvanut. Toivottavasti niillä nyt alkuun pääsisi. Samalla ostin myös pari pakettia paksuja siteitä jälkivuotoon. Ovat Vuokkosien ja siinä paketissa luki, että sopii myös tuohon jälkivuotoon. Toivottavasti ovat hyviä ja pitäviä. Selvästi näkee, että täällä kirjoittelee esikoistaan odottava rouva :LOL:

Jaa, kai se pitäisi vielä ruokakauppaan rientää. Päivällä en jaksanut sinne asti....

Bella-Lumia 33+6
 
Heh, onpa Tatjanalla kyllä melkoinen maha =) No, parin kuukauden sisään päästään kaikki mahoistamme eroon ja saadaan pienet nyytit hoidettaviksi.

Mulla on pari päivää tullut vähän tummempaa valkovuotoa ja mun mielestä koko alapää haisee *noloa*. Täytyy huomenna muistaa soittaa neuvolaan... esikoiseltakin kyllä haisin loppuviikot ilman et oli mitään, enkä tiiä, haistaako tätä muut, itteeni häiritsee kun oon muutenkin niin herkkä hajuille... Onko muilla vastaavia oireita?

Sormuksista puhuitte, mulla mahtuu edelleen hyvin, ei oo turvotusta. Viimeeks iski turvotus vasta sen jälkeen kun päästiin synnäriltä kotiin! Painoa on kyllä tullut, n.12kg jo, kaikki alaruumiiseen, olis ihan kiva saada sitä vähän tasasemmin, mut minkäs teet.

Noin tarkkaa synnytyskertomusta en oo itelleni saanut, mitä muutamat oli tänne kirjoittaneet. Kyllä se silloin synnärillä käytiin mun kanssa läpi ja jonkun lyhyen epikriisin sain kotiin.

Ja eikun taas syömään, milloinhan tää nälkä loppuu??
 
Tatjana80 mahtavan kokoinen massu sulla!! =)

tänään monet käyneet neuvolassa niin minäkin.
eli viikkoja 33+5
paineet 70/122
sf:33cm
paino: +-0 (nyt ei ollut tullut yhtään,mutta yht.9.6kg tullut)
tarjonta:rt
liikkeet:++
syke:135
alkoi tekemään tänään oikein kunnolla pahaa siinä maatessa kun terveydenhoitaja kuunteli sydänääniä.mieletön heikotus ja pyörrytti.kamala tuskanhiki nousi päähän(otsa ihan hiessä) ja korvissa alkoi kuulua vain surinaa.ei sovi minulle enää toi selällään makaminen..
mutta ei kai muuta tällä kertaa..

ja salah puhu sun tuntemuksista neuvolassa, siellä varmasti osataan antaa viisaampia vastauksia kuin minä täällä :LOL:

ajatar&vekara 33+5
 
Mahakuva päivitetty profiiliin!

Yksin täällä istuskelen, ku mies lähti käymään lapissa lomalla. Noh, huomenna alkaa taas kauppojen alekierros, kun siskon tyttö tulee seuraavaksi vierailulle...

Tietäiskö kukaan jotain hienoa runoa, jolla sitten ilmoittaisin kaikille, ku pikkuinen on syntynyt? Olen joskus nähnyt niitä jossain netin syövereissä, mutta nyt en löydä mistään ku haen... Meinasin jo valmiiksi tallentaa sellaisen puhelimeen, niin sitten ei tarvis ku tiedot täyttää ja lähettää tuttaville.

Kiia
 

Yhteistyössä