Heips mammat ja masut :wave:
Triinu kyseli käsien puutumisesta. Mulla ollut jo kolmisen kuukautta se vaiva.
Erityisesti oikea käsi puutuu. Yöllä kaikkein pahinta. Viime yönäkin valvoin tunnin, kun oikein särki kättä, enkä millään meinannut saada puutumista ja särkyä loppumaan. Olen käynyt sen vuoksi fysioterapiassakin, mutta ei siitä apua ole ollut. Käynnin jälkeisenä yönä ollut entistä pahempi :/
Toivottavasti loppuu, kun vauva syntyy.
Nyt on toista viikkoa ollut jalkapöydät ja nilkat turvoksissa. Ei tahdo löytyä kenkiä jotka menis jalkaan.
Olen huomannut, että voin nukkua oikeastaan vain vasemmalla kyljellä. Jos yritän oikealla, niin alkaa närästää ja röyhtäilyttää kovin. Käden puutumisen kannalta ihan sama kummalla kyljellä nukun, puutuu joka tapauksessa.
Ateriainsuliinin pistäminen ja sokeriarvojen mittaaminen on jo "luonnollista", silti kovasti odotan, että sais sen touhun lopettaa. Ensi viikolla on kättärillä käynti, jossa katsotaan (ultra) miten vauva kasvanut edelliskerrasta, eli onko insuliinista ollut apuja. Mahtaisivatko samalla tehdä synnytystapa-arvion?
Näistä pikkuvaivoista huolimatta, nautin siitä, että vauva tulossa. Kovasti teillä muilla tuntuu olevan kipuja ym. Mulla vaan välillä vihlaisee jalkovälissä, kun kävelee.
Jotenkin alkaa olla "paniikki" siitä, että vauva syntyy...mahtanee olla pientä pelkoa siitä, miltä synnyttäminen tuntuu, eli onko kovinkin kivuliasta touhua.
Jotenkin tuntuu siltä, että kolmisen viikkoa jos vielä menis, niin sitten vauva varmaan alkaa tulla. Luulen, että syntyy pari viikkoa etuajassa. Tai sitten käy niin, että kun kuvittelen tuollaista, niin syntyy pari viikkoa yliajassa
Jotenkin tuntuu, näin ensisynnyttäjänä, että varmaan paljon asioita, joita en ole osannut huomioida/varautua. Mutta onhan sitä aikaa vauvan synnyttyäkin. Pitää laittaa isi sitten ostoksille, mitä huomaa puuttuvan...
Kaikki suurimmat kyllä on valmiina ja vaatteita riittää 3-4 kuukautta vaikka kuinka.
Ai niin ja
kovasti paljon onnea jo syntyneelle poikavauvalle, oliko äitix9, joka jakaantui jo.. :flower:
Mikkka + pikku-Raksu 35+0