^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

neitiperho
Plääh...kylläpä taas väsyttää. Flunssa vaivaa ja pahasti ja sitten neiti päätti klo 2 alkaen et heräämpä huutamaan tunnin välein. Aina meni jonkin aikaa, et sain nukahtamaan takaisin. Ei voi ymmärtää miten toi tyttö vaan jaksaisi olla yöaikaan hereillä, päivällä sitten just hätäisesti sen kaksi tuntia.
Nyt hetkeksi nukkumaan kun neitikin meni päikkäreille.
Piti siis vaan käydä valittamassa taas teille jotain :D

Käytiin eilen neuvolassa:

Ikää 5,5kk
paino 10,270 kg (1,460kg tullut 6 viikossa lisää)
pituus 71,2 cm (4 cm tullu 6 vk:ssa lisää)
pää 47cm (2cm lisää)

Arvasinkin, että 10 kiloa paukkuu rikki. Taitaa olla tämän porukan suurin vauva. Kuulemma jo vuoden ikäisen kokoinen. Miten ihmeessä siitä noin iso on tullu!
Neuvolatäti kirjoitti:
Kasvaa hienosti. Hyvin kehittynyt poika. Jokeltaa, tarttuu leluihin, ottaa hyvin kontaktia. Kaksi hammasta.

Väsyttää täälläkin... Pojalla ollut nyt huonompia öitä. Kitisee ja ääntelee koko yön ja viimeistään kolmesta lähtien käy jo hereillä pulisemassa itsekseen. Tutilla saan nukkumaan taas hetkeksi. Mutta kiltti poika jaksaa maata, ku äiti ei jaksa nousta. Silmät lupsuu vaan väkisin kiinni.
Aloitin eilen iltapuuronkin, mutta ei näyttänyt auttavan öihin. Olen laskeskellu, että nyt yöt on katkeillu tunnin välein. Mutta aika kummasti sitä jaksaa, kaipa kroppa on jo tottunu yli 5 kuukaudessa tähän vähäunisuuteen. Oikein ottaa päähän, ku mies valittaa yhen unettoman yön jälkeen, ku Niin Väsyttää! Grr! Kokeilis samanlaista viis kuukautta, prkle!

Petipuuhiakin tuo mies kaipailee. Muistuttaa joka päivä, että joko nyt. Mutta ku ei mua haluta pätkääkään! Mitäs siihen avuksi sitten, muuta kuin kärsivällisyys... Menkkoja ei kuulu muuten vieläkään. Alle pari viikkoa siitä, ku rintamaito loppu ja olenkin sitten jo odotellut niitä tulevaksi. Eipä niitä kyllä ikävä olis...

Tulipa taas purettua mieltä...

Kiia ja poika

Eilen käytiin tytsyn kanssa 5kuukautisneuvolassa ja hienosti neiti kasvaa! pituutta oli 68.7 cm ja painoa 8.1kg :)
ei neiti itkenyt yhtään kun sai rokotteen,ainoastaan sitten kun otti lääkäri syliin pääsi parku.on alkanut neiti vierastamaan.niin kauan kun on mun sylissä voi hymyillä ja jutella vieraille,mutta kun syli vaihtuu pääsee parku.
aloitettiin tossa reilu viikko takaperin puuron maistelu ja nyt on neidillä alkanut vatsa toimimaan paremmin viljan ansiosta!hieno juttu! :D

meidän perheeseen on muuten tulossa jo pikku kakkonen!tänään rv 11!ensiviikolla eka ultra,eipä tule muksuille isoa ikäeroa! =) muutama pääivä sitten löysin eka kertaa sydänäänet kotidopplerilla!
saa nähdä kuinka rankkaa tulee kun on kaksi pientä.. :whistle:

hyviä vkonloppuja kaikille!

ajatar: Onnea!

Meillä onneksi nukutaan hyvin, iltaisin pientä käninää, mutta varsin helposti saan jätkän unille ja nukkuukin ihan hyvin, en voi valittaa.

Alkaa pikku hiljaa jännitämään tuleva etelän matka, sillä siihen on enää vajaa 2 kuukautta aikaa, kun Lanzarotelle lähdemme. Eniten minua pelottaa se lentomatka, että miten jätkän hermot kestävät, kun pitää olla paikallaan. Onneksi sisareni on matkassa mukana ja hänestä on sitten apua.

Hih, pisti silmään, kun äiti lpr huhuili Jabba the Hutin kuulumisia. Meillä mies on ristinyt Rimpulan Jabaksi, kun "ulkonäössä on jotain yhtäläisyyksiä" :LOL: Vaan tosi hoikkahan tää meidän Neiti Kaulapoimu on, paitsi reisistä. Vaan pitäähän tytöllä reidet olla!

Meillä oli esikoinen ekaa kertaa yön yli hoidossa 1-vuotiaana. Oltiin silloin miehen kanssa Depeche Moden keikalla Helsingissä. Miehen veli oli avokkinsa kanssa meillä poikaa hoitamassa. Tosi kiva olis nytkin päästä jonnekin ihan kahdestaan miehen kanssa, mut eipä se vielä onnistu pitkään aikaan. Isovanhemmat asuu kuitenkin molemmat sen verran kaukana, samoin muut sukulaiset, eikä oikein oo sellasia kavereita, joille kehtais nää molemmat laittaa... en mä kyllä vielä raaskis jättää Riinaa kovin pitkäksi aikaa (= edes moneksi tunniksi... joku 3-4t on ollut maksimi, minkä oon ollut tytöstä erossa) eikä se imetysten takia tosiaan onnistukaan. Mut aika luksukselta on tuntunut sekin, kun miehen vanhemmat on kerran tytön syntymän jälkeen hakeneet ton vanhemman sinne pariksi yöksi. Riina on kuitenkin niin superhelppo vauva ja vitsit että yhden lapsen kanssa on helppoa! Että kumartelua vaan teille, joilla on 3, 4 tai vielä enemmän (pieniä) lapsia...

Voi miten avatarella oli mukavia uutisia, onnea, onnea! :hug: Olikos muillekin jo tulossa pikkuisia? Ainakin testejä muistelen joidenkin tehneen? Meillekin on vielä 1-3 lasta tervetullutta sitten joskus... ei oo vielä kiirettä.

Taidan lähtee jo nukkuu. Oltiin taas koko perhe uimassa ja se kyllä saa koko kropan liikkeelle ja ruoka ja uni maittaa sen jälkeen!

No tänään on sitten perunaa maisteltu. Odotin hirveitä ilmeitä, päryyttelyä tms, mutta tyttö otti perunaa suuhunsa kuin vanha tekijä. :)
Nyt on illan kitissyt harvinaisen paljon joten olisko sit maha kummiskin reagoinut uuteen asiaan enemmän kuin suu...

Mairo ja Tyttö 5kk

ajatar Paljon Onnea!!!! :heart: :flower:

Kiia08 Mahtavan kokoinen teidän poika :)

shihtzu Laitetaanko teidän vauvalle MPR rokote tuon matkan vuoksi? Me ollaan lähdössä Egyptiin 3kk kuluttua ja 6kk neuvolassa laitetaan tuo rokko. Sitähän suositellaan jo aikuisillekin ihan Euroopan alueella. Itelle pitää myös ottaa.

Meillä on nyt kaksi hammasta. Eipä kummankaan tulo vaivannut. Meillä arki rullaan niin mukavasti nykyisin ,että olen ihan tavattoman onnellinen. Nuo lapsoset ovat niin suloisia ,vaikka 2v uhmiksen kanssa saa usein päivän aikana laskeä ainakin tuhanteen ettei pinna pala. Meidän nukutusrumpakin on vähän helpottanut taas.
Maanantaina olisi 5kk neuvola. Kiva saada uusia mittota. Saas nähdä onko painoa jo yli 9kg.
Nyt unille..öitä!!
-Poni ja vauva 5kk

Oi, paljon onnea ajatar! :flower:

Tänne meille ei oikein mitään erikoista kuuluu, niin on tuo kirjoittelukin jäänyt :ashamed: Linskun 6kk neuvola on ensi viikolla ja sitä odottelen kovasti, kun viimeksi neuvolassa kävivät isä ja tytär yhdessä :)

Puuroja olen ajatellut alkaa maistattamaan, kun onhan noita kasvis ja hedelmäsoseita jo parisen kuukautta maisteltu. Sitten olis vielä lihat aloituksessa jossain vaiheessa. Imetyksellä mennään myös vielä ja ihan mukavaa se on. Imemisvälit päivälläkin on harventuneet, kun alussa tuntui,että vauva on koko ajan tissillä. Yöllä syödään 3-4 tunnin välein. KOhtahan se yöimetys pitää vissiin lopettaa, kun saavutetaan puolen vuoden ikä?

onnea ajatar!

kiitos kaikille kommenteista yökyläilyyn liittyen. tänään siis pitäis lähteä ja olen ihan täpinöissäni. varmasti poika pärjää mut silti on pelko että meneekö kaikki hyvin.. matkaa hotellille on tosiaan vaan vajaa 10 kilsaa ja päästään heti kotiin jos hätä tulee mut silti.. ihanaa viikonloppua kaikille!

onnea ajatar :flower:

on se niin ihanaa meillä on puolet porukasta sairaana :headwall: muutama yö mennyt valvoskellessa nuitten lapsukaisten kans |O
vaavilla on kuume nuha ja korvatulehdus sai lääkekuurin eilen ja tokalla on edelleen korvatulehdus saipa hänkin kuurin eilen, eka kuuri loppui muutama päivä sitten hää oli joulun ja uuden vuoden välipäivät kuumeessa ja puhkes korva itekseen ja kolmas on ollut pitkään vatsataudissa ja hän on kuivumaan päin niin hän on sitten kovalla juomisella. ja kyllä meinas olla hermo kireellä kun olin kaikkien kolmen kaa päivystyksessä eilen, aamu ysiltä mentiin ja päivällä yheltä päästiin sit lääkäriin ei saatu enään minnekkään muualle aikoja niin oli pakko mennä.
meillä on niinku sairastettu joulusta asti jokainen vuorollaan ja nyt on nuo kolme yhtäaikaa.
ensviikolla ois meilläkin 5kk neuvola saapa nähä mitäs se puntari nyt näyttää, tuleeko siellä rokotus nyt?
taijanpa lähtä unten maille.

jyffe: Huh, kuulostaa aikamoiselta. Outoa, että jonotuttavat lapsia noin kauan, luulisi, että ottaisivat jonon ohi. Paljon paranemisia lapsille!

Poju heräsi tänään 5.20 lauleskelemaan omaan sänkyyn, kiva. Yritin saada uudestaan nukkumaan, mutta eipä onnistunut ja mieskin muksasi kipeästi kylkeen, et nouskaa jo(nous eilen, niin nyt oli mun vuoro).No onpahan saanut jo kaikkea aikaiseksi, tein jo lihapullat jääkaappiin valmiiksi, kuorin perunat perunamuussiin ja raastoin porkkanaraastetta :D On aikamoinen ero sunnuntaiaamuihin joita oli ennen lasta :LOL: Kävin jo facebookissakin ja nauratti kun kaveri oli pari tuntia sitten kirjannut profiiliinsa, että niillä on jatkot.

Poju sai eilen nimpparilahjaksi Vauvan vaaka levyn ja kuunneltiin myös sitä aamulla ja oli tosi mieluinen. Makasi lattialla rentona varmaan 20 minuuttia vain kuunnellen. Jotenkin ei ole vaan itselle aikaisemmin tullut mieleen vielä soittaa lastenlevyjä, mutta näköjään tarvii alkamaan niitäkin jo ottaa esiin. Sama juttu oli kirjojen kanssa, ajattelin joku kuukausi sitten, että ei ne varmaan vielä kiinnosta, mutta tosi kauan poika jaksaa katsoa kuvia ja kuunnella , kun "luen" kirjaa, Oikein odotan, että on isompi niin saa alkaa lukemaan Melukyliä, Ronja Ryövärintytärtä, Narnioita, Onnelia ja Annelia.. siihen taitaa kyllä olla vielä aika monta vuotta aikaa=) Onneksi sitä ennen tule Puppe-kirjat ym. =)

Vaipanvaihto on muuen meillä nykyään aikamoista väkertämistä, toinen pyörii kuin hyrrä, kiemurtelee ja vetkuilee. Yritä siinä sitten saada napakkaa pakettia aikaiseksi :p

Nyt juomaan kahvit.Ai niin ja tänään mennään ekaa keraa vauvauintiin, vähän jostain syystä jännittää.

oviili ja mötikkäpötikkä(viikon vajaa 5kk)

Huomenta!

Hyvin sujuu, I on nyt kolme yötä nukkunut aamuun asti. Tai tänä aamuna söi, mutta puol viis. Nyt sitten miehen kans ajateltiinkin ens viikolla laittaa neiti omaan huoneeseen. Siitä kysynkin: Onko teillä itkuhälytin käytössä vai luotatteko siihen, että pieni karjasee tarpeeks kovaa, kun on asiaa?

I pyörii ja höyrii nukkuessaan todella paljon, aina on eri kohdassa sänkyä kun katsoo :) Oonkin ajatellu, että olisko sellanen unipussi kätevä, peitto kun ei sillä höyrinällä pysy päällä.

Ens viikolla soittelen neidille 5kk neuvolaa, on sit varmaan joskus parin viikon päästä.

Jaa, jospa jois viä kupin kahvia ja menis sit laittaan pyykit koneeseen.

Emeelia ja I

Ajatar, onnea paljon pikkukakkosen odotuksen johdosta :D

Meillä oli "mukava" mökkireissu.. vatsatautia, pissatulehusta, sukulaisen kuolema (ei mökillä ) ja lisää vatsatautia..plah.. ihme juttu ku myö lähetään lasten kanssa reissuun ni aina pitää lähtee keksenkaiken pois.. viimekesänä poika tuli myös kipeeksi mökkireissulla.. vaikka poitsu on muuten olluy aika terve aina..

nyt toivon vaan että pikku neiti säilyy tolta vatsataudilta..

Neiti pääsee jo hieman eteenpäin :D nostaa jalat pyllyn alle ja menee vähän kylelleen ja sit ku tulee takas mahalleen ni samalla pääsee eteenpäin, pyörii akselin ympäri ja pyörii lattialla muutenkin ja nyt on alkanu nostaa itteensä käsillä ihan ylös, siis kädet suoraksi. ymmärsköhän tosta mitään..

pitää alkaa vissiin enemmän antaa sapuskaa neitille, ku illalla juo 2dl velliä ja sit saattaa nälkä iskee 1.5-2h päästä uudestaan ja sama aamuyöllä on nälkänen.. aattelin nyt antaa kasviksia ja hedelmiä enemmän kerralla eli 2/pv ollaan syöty ja n. 1/3-1/2 prk.. nyt aattelin antaa sit nii paljo ku jaksaa.. aamupäivällä meni melkee koko purkki.. keskiviikkona on neuvola ja varmaan sit sen jälkeen aletaan maistelee lihaa tai puuroa, kattoo mitä täti sanoo meille tytön painosta.. viimex oli laskussa..

Meilläkin noustaa suorille käsille, mutta kääntyminen antaa vielä odottaa. Mahallaan ollessaan pyörii kyllä ympyrää ja saattaa kääntyä selälleenkin, mutta selällään ollessaan vaan pötköttelee tai no nyt on muutaman kerran kääntynyt kyljelleen, mutta ei siitä enempää.

Tänään kävin tädilläni kylässä ja oikeastaan vein nukkuvan pojan sinne ja menin itse alakerrassa olevalle kirppikselle, kun sinne ei kärryillä pääse. Poika nukkui kun sinne vein, mutta oli herännyt mun poissaolon aikana. Oli kuulemma mennyt kaikki ihan hyvin, mutta kun tädin mies oli jotain tullut sanomaan, niin jätkä oli parahtanut itkuun, elikkä meillä on alettu vierastamaan.
Tätiäni ei niinkään vierasta, kun häntä on paljon enemmän nähnyt. Perjantaina pitäisi pojan mennä tädilleni muutamaksi tunniksi hoitoon, kun itse menen kampaajalle, joten nyt tätini käy sitten joka päivä poikaa katsomassa ja jos on hyvä ilma niin ne sitten vaunuilee suuren osan tuosta ajasta.

Meillä noita kiinteitä menee vaihtelevasti, joskus koko purkillinen, kun taas toisinaan muutama lusikallinen riittää. Meillä on jätkän naama muuttanut väriään porkkana myötä, ei ole enää niin kalpea ihminen. Äitinikin sanoi, että on tainnut poika syödä vähän porkkanaa, kun on naama sen värinen :LOL:

Kiitoksia kaikille onnitteluista! :)
meillä neiti oppi eilen kääntymään.kaksi kertaa kääntyi peräkkäin.ja tänään aamusta on jo kerran kääntynyt!
ruokaa on alkanut uppoamaan jo ihan hyvin.nyt neiti syö noin 2purkkia ruokaa päivässä.
vähän kyllä harmittaa tossa pikku kakkonen jutussa kun jää veeralla imetys vähän kesken.kun en halua,että kaksi on samaa aikaa tisillä.alunperin olin suunnitellut,että imetän noin vuoden ikään,niin voisi sitten suoraan siirtyä tavallliseen maitoon.

neiti heräsi..---->

Piti munkin tulla onnittelemaan Ajatar:) Suurta onnea!!! Ja vauvakuumetta pukkaa, taidan olla parantumaton tapaus;)

Meidän neiti kieriskelee pitkin lattioita kovaa vauhtia, täytyy olla vahtimassa ettei törmäile huonekaluihin.

Kiitokset avusta kun kyselin noista haavoista rinnoissa... mä en nyt tiedä mitä tehdä kun haava ei ota parantuakseen:( Se oli alkuun ihan pieni haava, mutta syventynyt ja hieman tulehtuneen näköinen nyt. Ei auta kun on syötettävä lasta kuitenkin ja toiseen rintaan ei enää tule maitoakaan. Mä jo olen kahden vaiheella että lopetanko koko imetyksen, en haluaisi, vai jatkanko hampaat irvessä? Pulloralli ei kyllä kiinnostaisi kun sitä maitoa vielä riittää.

Me saatiin tänään uusia puistokavereita, olipa kivaa! Yleensä puistossa ei ole ketään silloin kuin me ollaan siellä...

neitiperho
Mekin ollaan taas palattu kotiin mökiltä. Tylsää....no ainakin jos taas pääsisi normi arkeen. Ompa ihana lukea muiden juttuja kun näyttää muillakin lapsilla olevan sama juttu kuin meillä eli tuota aikaisin heräämistä. Meillä tosiaan nukutaan pääsääntöisesti hyvin sinne 4-5 asti, jonka jälkeen neiti jo herää höpöttämään ja täysi työ saada tyttö takaisin rauhoittumaan. Välillä annankin tytön höpöttää ihan rauhassa omassa sängyssään ja yleensä puutun siihen vasta jos alkaa itkeskelemään. Harmittaa vaan kun unet menee sitten vähän pipariksi kaikilla. Mies kun yleensä joutuu muutenkin heräämään aikaisin usein töiden takia niin onhan se inhottavaa kun herätään ehkä viiden aikaan ja miehen kello herättäisi "vasta" kuuden jälkeen jolloin vasta väsyneempi onkin jos menee uudestaan nukahtamaan. Eihän se nyt tietenkään lapsen vikakaan ole, mutta en nyt haluaisi miestänikään häätää toiseen huoneeseen nukkumaan. Ei sovi mun ajatukseen parisuhteesta että nukuttaisiin eri huoneissa.

Olen nyt siis ajatellutkin, että vaikka neiti herää edelleen öisin syömään niin kunhan meiltä viimeinenkin koiranpentu lähtee ensi viikolla uuteen kotiin niin neiti ainakin kokeilu mielessä myös muuttaa omaan huoneeseen. Nyt ei vielä viitsi sitä tosiaan tehdä, kun tiedän että pentu vaan innostuu siitä jos yöllä lähden käppäilemään talossa. Sen jälkeen se ei taas rauhotu ja sittenkään ei enää kukaan nuku kun se aloittaa metelin.

Onnea hirmuisesti ajatar pikkukakkosesta!!!!!!! :heart: Kyllä huomaa itsekin jo monesti miettivän, kuinka haluaisi toisen lapsukaisen. Mutta sitten tulee kuitenkin ns. järki, että en ehkä kuitenkaan halua olla kahden vaippaikäisen kanssa samaan aikaan kotona. Josko siis nyt kuitenkin mietitään kakkosen yritystä myöhemmin. Paljon on miehen kanssa kyllä toisesta lapsesta puhuttu ja huomaa, että keskustelut siitä jatkuvasti lisääntyy. Mutta josko nyt tosiaan sitä mietittäisiin sitten vuoden-kahden päästä uudestaan. Saapa ainakin rauhassa keskittyä tähän nykyisiin ihanaan lapsukaiseeni.

Nyt niistämään nenua. Flunssa se vaan jatkuu, kestänyt nyt viikon. Toissapäivänä sitten lähti äänikin kokonaan. Tooooosi kiva. Ylihuomenna meillä 5kk neuvola, toivottavasti silloin jo ääntä tulisi.

Me tuota kakkosta mietittiin pitkään,että tehdäänkö missä vaiheessa.aluksi mietittiin,että tehtäis sitten vasta kun veera olisi ekaluokkalainen niin ei tarvitsisi veeran iltapäivisin olla yksin kotona,mutta toisaalta kun halusin lapset aika pienellä ikäerolla,niin päätyttiin ton ukkokullan kanssa siihen, että tehdään nyt kaksi teiheämpään tahtiin ja kolmonen sitten joskus myöhemmin :) (en kyllä uskonut,että ihan näin nopeasti tulisin raskaaksi kun veerassakin kesti 10kk!!)
mutta tosi iloinen olen kuitenkin :heart:

neitiperho
Toivottavasti et Ajatar ajattele, että olisin teidän pikkukakkosen saamiseen antanut mielipiteeni. Sanoin kuitenkin vain kuinka omalla kohdallani tulen ehkä menettelemään. Sinun tilanteeseen en siis ottanut kantaa tai ei ainakaan ollut tarkoitus...toivottavasti et siis loukkaantunut. Nostan vain hattua sinulle ja perheellesi, hienoa että jo saatte toisen ihanan lapsen elämäänne Itse kun vaan tiedän etten varmaan vielä kykenisi siihen tai oma energia ei riitä. :heart: =)

Meillä oli tänään 5kk neuvola
paino 8990g
pituus 65.1 cm
pipo 43,2 cm
Tasaisesti kasvetaan ja kaikki hyvin muutenkin. Rokko saatiin ,eikä tyttö siitä mitään tuumannut. Kun kasvaa hyvin niin edelleen jatketaan pelkällä rinnalla.

Hassun rauhaisa hetki ,kun molemmat tytöt nukkuu. Vauvakin ihmeeksi päikyillä. Eilenkin nukkui peräti 3h mun olleessa töissä.
Ompas tyhjä pää ,ei keksi mitään kirjoitettaavaa :)
-Poni ja vauva 5kk

Hurjasti onnea Ajatar :flower: Nuo vauvauutiset on aina niin ihania :heart:

vib mulla oli kanssa tulehtunut haava nännissä, joka lopulta alkoi vuotaa hurjasti aina verta kun vauva imi. Tämän takia luovuin imetyksestä kokonaan yhdeksi vuorokaudeksi ja vauva oli pulloruokinnalla. Annoin rinnoille paljon ilmakylpyä ja rasvailin useasti Lashinolilla. Muutaman kerran pumppasin maitoa tuona aikana, se ei sattunut ollenkaan niin paljon kuin imetys. Sitten koitin seuraavana päivänä taas imettää ja se olikin jo paljon helpompaa, eikä vertakaan enää vuotanut. Ja rintani parani kokonaan muutamassa päivässä. Haava alkoi paranemaan vasta kun olin hetken kokonaan imettämättä.
Maidontuotantonikaan ei kärsinyt yhtään tuosta pienestä tauosta.

Meillä ei vieläkään käännytä mahalta selälleen, eikä ole edes yritystä. Koko ajan kyllä kääntyy masulleen, mutta sitten kun haluaa selälleen, niin poitsu ottaa äänen avuksi, ja niin äiti rientää apuun :D

Minkähän ikäisenä vauva alkaa tajuamaan kieltoja?
Meillä tehdään nykyään jatkuvasti sitä, että kun saa sosetta suuhunsa alkaa päristelemään mahdottomasti. Ruokaa lentää ihan joka paikkaan ja sitten nauretaan makeasti päälle :) Kiellän kyllä aina kun näin tekee, mutta eipä hän vielä taida sitä kieltoa ymmärtää. Ihmettelee vaan miksi ei tule ruokaa lisää...

Nyt nauttimaan kupponen kahvia, kun poika on vielä ulkona unilla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ruusulainen ja poju 5kk 1 vko

Meillä tänään 5 kk neuvola takana:
paino 9315 g
pituus 67,1 cm
pää 45,7 cm
Rokote saatiin myöskin, mutta eipä tuo poika siitä mitään tiennyt :)
Kasvussa tipahdettiin n. +20 käyrälle, kun se parhaimmillaan on ollut +30. Terveydenhoitaja on kokoajan sanonut, että käyrät tulee tippumaan viimeistään sitten kun alkaa liikkumaan.

Uutena meillä on opittu nauramaan oikein kunnolla ja pitkään. Aiemmin on ollut sellaisia lyhyitä naurupyrähdyksiä useita peräkkäin, mutta nyt oikein hekottaa pitkään ja hartaasti =) Toinen uusi taito on tavaroiden siirtäminen kädestä toiseen, saattaa siirtää lelun kädestä toiseen useita kertoja peräkkäin.

Nyt hiljalleen puuron keittoon ja iltatoimiin, huomenna ensimmäistä kertaa muskariin

Lauren-78

Yhteistyössä