***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Torstaisia neuvolakuulumisia (poika 2vk 3pv):

Painoa tullut 1 viikossa +450g! (nyt 4410g)
Pituutta tullut 2 viikossa + 4,5 cm! (nyt 54,5 cm)
Päänympärystä tullut 2 viikossa +3,7 cm! (nyt 38,7 cm)

Eli hurjaa vauhtia kasvaa poikasemme. On syöny reilu 1vk ikäisestä asti 100 ml per syöttökerta n. 2-3 tunnin välein. Nyt menee 120 ml per kerta. Tyytyväinen kaveri kaikin puolin, itkee ainoastaan nälkäänsä *koputtaa puuta*
:D.

Meillä nimiäiset 01.11. Vielä kolme nimivaihtoehtoa meillä jäljellä, saas nähdä jääkö päätös viime tinkaan. Vietetään rennot juhlat, tarjolla voileipäkakkuja, savusiikasalaattia, kakkuja, ym. makeita tarjottavia reilusti. Pidetään anoppilassa, jossa paljon paremmin tilaa kuin meillä kotona. Kutsuttuja yhteensä n.60 (meillä iso perhe, mulla 11 sisarusta ja 17 sisarustenlasta jo pelkästään). Kirjoitan tapahtumaa varten puheen, jonka lopussa paljastuu pienokaisen nimi. Sylikummi on lupautunut lukemaan tuon puheen. Meidän pojalle tulee kummeiksi kaksi pariskuntaa ja kaksi sinkkua.
Oon kyllä päättäny olla stressaamatta ihan tyystin, itse teen jotain pientä tarjottavaa, suurin osa tulee mummojen ja tuttujen tekemiä...

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille mammoille! Tää lähtee vaipan vaihtoon...

:heart:

Eo+ Jyry 2 vk 5 pv
 
heippa hei! eipä täällä tuo flunssa ole kovin vielä hellittänyt, itse alan olemaan kunnossa, mutta mies edelleen yskii ja vauvan kanssa joudutaan pari kertaa vuorokaudessa käymään sairaalassa että imevät limaa pois.

huh..on ollut aika rankkaa ja parisuhteelle ei ole tehnyt hyvää tämä kun sairastellaan. Kumpikin äksyilee toisilleen, eikä mies yhtään kestä kuunnella vauvan itkua, vaan alkaa ärjymään ja siitähän minä suutun sitten. on nuo miehet toisinaan sellasia putkiaivoja kun ei voi ymmärtä että vauva ei itke muuten kuin jos on jokin hätä (ellei sitten koliikkivauva ole kyseessä) ja siihen ei takaisin ärjyminen auta :kieh: :headwall: :headwall: |O toivottavasti tämä vaihe menee ohi ja saataisiin taas suhde takaisin oikeille raiteille.. vaikka ei varsinaisesti riidellä niin naljailu ja äksyily on melkein yhtä pahoja.

On alkanut tuntumaan siltä että mies pitää mua vaan "meijerinä" joka ruokkii hänen poikansa, eikä näytä olevan halukas kahdenkeskiseen ajan viettoon. Meillä on kummallakin synttärit ens kuussa, miehellä ensi perjantaina ja mulla 24 päivä. Ehdotin että keksittäisiin jotain kivaa tekemistä ja vietäisi poika mun vanhempieni luokse hoitoon mutta ei... :ashamed:

Ristiäiset meillä on 12.10 ja ne vietetään mun vanhempien luona. Pienet kekkerit vaan pidetään..mulla on laaja suku että jos kaikki tädit,sedät ja serkut kutsuisi niin tulisi ihan liikaa väkeä.

nyt alkaa poika heräilemään..palailen taas :wave:
Triinu ja Casper 5vk :heart:
 
Kivasti ootte taas ehtineet kirjoitella! Ite en meinaa ehtiä millään tänne :headwall: Tiistaina aloitin Camillalle Jekovit-vitamiinit ja jo keskiviikkoiltana pieni huusi kuin hullu mahakipuaan (vissiin). Sama toistui myös torstaina. Perjantaista en enää antanun vitskuja, vaan lopetin ne. Nyt ootellaan iltahuutojen poisjääntiä ja nyt tulevana tiistaina olis tarkotus hakea apteekista niitä Deetippoja. Jos ne olis paremmin siedettyjä, niin ainakin sisko väittää!! Niitä pitää vaan antaa kauheesti, kun 20 tippaa.

Täällä ei kans ole päivärytmistä mitään tietoa.... Tai no, aamulla vaavi on jokusen aikaa hereillä, syö ja nukkuu noin 2 tuntia. Sitten päivä meneekin sekalaisesti syöden, torkkuen, välillä huutaen ja seurustellen. Joka ilta onneksi saan Camillan yöunille viimeistään kello 20.45 ja nukkuu ekan pätkän neljä tuntia, syö, takas nukkumaan ja heräilee 1,5-2 tunnin välein syömään. Välillä aamuisin on silmät ihan ristissä ja myös sen koko päivän :headwall: No, tätä tämä nyt on jonkun aikaa. Saa nähdä koska vauva rupee nukkumaan kokonaisia öitä. Varmaan sitten, kun alkaa soseiden antaminen....

Meillä oli ristiäisissä lauluina Jumalan kämmenellä ja Taivaan isä suojan antaa. Ihan kivat biisit oli juu.

Tällä hetkellä 4 lasta on nuhassa. Hankin vauvalle niitä lieviä nenätippoja (mitä ne nyt olikaan) ja oon laittanu aika tiuhaan päivällä. Varsinkin syödessä pienellä menee nenä ihan tukkoon ja usein saan olla kaivamassa nenusta kuivaa räkää. Voi raasua. Viime yökin meni perseelleen tuon nuhan takia :(

Kuinka luonnollisesti voitte olla esim. anopin läsnäollessa imetysaikana?? Kun ollaan anopilla tai se meillä, niin kuljen välillä tissit paljaana, kun aina on tissirasva hukassa ja pitää liivinsuojiakin vaihdella :LOL: Mua se ei haittaa yhtään. Näin imetysaikana en oo kauheesti kattonu aikaa ja paikkaa, kun pitää imettää yms. Toki en missään kaupassa rupee imettään, vaan sitten syötellään vaikka autossa parkkipaikalla :LOL:

Sängystä kuuluu jo ulinaa. Neiti nukkui peräti tunnin verran. Taas on varmasti nenä mennyt tukkoon. No, tuun taas joskus, kun ehdin kirjoittelemaan!! Lukemassa yritän käydä päivittäin, tai vähintään joka toinen päivä. Jaksellaan eteenpäin ja toivotaan, että tämä pirunmoinen tuuli ulkona menis jo ohitte!!!

Tatjana80 ja Camilla Laila Tuulia 5 viikkoa 6 päivää
 
Heippa

Meillä oli tosiaan eilen miehen kanssa vuosipäivä ja pojat molemmat yökylässä. Ikävä oli kyllä kova, mutta oli tosi ihana ja rauhallinen ilta. Istuttiin kynttilänvalossa ja saunottiin kynttilänvalossa :) . Katteltiin töllöö ja oltiin vaan. Hyvää ruokaakin tehtiin :) . Kyllä täytyy sanoa, että oli todella piristävää ja kun haettiin pojat, oli aivan ihanaa saada heidät kotiin :heart: :heart:

Masa oli mummulassa pitänyt samanlaiset iltahuudot, mutta eipä ne ainakaan sanonu että olis ollut aivan kauheeta. Yön oli nukkunut sielläkin tosi hyvin. Oli nukkunut ekan pätkän 20-01 ja sitten seuraavan kerran herännyt syömään 05 ja sitten puol kasilta olivat nousseet ylös :) .

Onko teillä jollain pireus lux merkkiset yhdistelmät? Ollaan miehen kanssa päätetty että ostetaan uudet yhdistelmät. Meillä on nyt käytössä esikon teutoniat, jotka on jo kahdeksan vuotta vanhat. Niihin ei saa enää varaosia edes saksasta ja ne alkaa olemaan hiukian aikansa eläneet :( . Nähtiin eilen kaupassa yhdellä pariskunnalla sellaiset pireus merkkiset vaunut ja oli meinaan todella makeet. Ihastuttiin niihin heti. Niin, että onko jollain tietoo onko hyvät??

Menkkavuoto (tai mitä vuotoo nyt sitten onkaan) on ollut pikkasen niukempaa tänään. Ajattelin silti soittaa huomenna neuvolaan, koska oon vuotanut niiiiiin paljon nyt kohta viikon, että haluisin että kattovat noi rauta-arvot multa. Mulla on ollut muutama vuosi sitten paha anemia

Nyt taidan lopettaa

salah ja masa 1kk ja 12vrk
 
Hellurei!

Eilen juhlittiin pojan 3v. synttäreitä. Hyvin meni kemut, poju sammu ku saunalyhty ennen kaheksaa.
Tytsylle oli varmaan liian rankka päivä, ei nukkunu koko päivän aikana varmaan ku 3h. Nukahti illalla normaaliin tapaan ysin aikaa, mut sit alkuyöstä heräs vähän väliä.

Tehtiin nyt sitte päätös; 06.06.09 mennään naimisiin. :heart:
Meidän oli tarkotus mennä jo viime keväänä, mut sit tytsy ilmottiki tulostaan, joten siirrettiin ens kesään. Ja nyt "vasta" saatiin päivä ja paikka lyötyä lukkoo. =)
Pitää alottaa jossain vaiheessa vähän dieettiä, että mahun pukuu, minkä osti viime talvena jo, ennen ku päätettiin siirtää häitä. :D

Nyt laittelee iltapalaa. :wave:

HooÄs ja Aliisa päivää vajaa 1½kk =)
 
poni neuvolasta sanottiin, ettei sopisi pitää liian aikaisin vauvaa jalat auki -asennossa mahdollisten myöhempien virheasentojen takia. ite en tiijä mistään mittään, tottelen vaan.

irtis yhdellä kädellä, sylissä kylvynraikas ukkeli 5 vkoa ja 6 päivää
 
Ristiäiset on nyt kunnialla ohi ja pojalla nimi. Nimeksi tuli Joona Alex Juhani, kutsumanimenä Alex.

Jätkä huusi puolet toimituksesta ja siskjoni oli ihan helisemässä. Alex kun alkaa huutamisen niin häntä ei tahdo saada lopettamaan.

Näyttävät olevan pankit uutta huutoa, sillä meidän poika sai 5 pankkia lahjaksi, joista 2 samanlaista. Toinen noista meni vaihtoon ja kaveri ostaa tilalle kummilusikan.
 
Ristiäiset oli tänään ja ne meni hienosti. Poika oli tosi kiltisti koko toimituksen ajan eikä itkeny yhtään. Minä taisin pillittää poitsunkin puolesta :LOL: Oli niin kaunis tilaisuus. Pojallemme tuli sitten nimeksi Micail Patrik Kalevi. Ei oo muita Micail-nimisiä rekisteröitykään Suomessa! Eka siis sen niminen sattuu meidän jäbä nyt olemaan.
 
Täällä taas vain kukun ,vaikka kamala väsy. Just sain vauvan sänkyyn ,mutta pitää vielä kuulostella nukahtaako. Esikko ollut jo tunnin unessa. Meillä on neljän saakka suht hyviä öitä ,mutta sitten alkaa tisuttelu ja esikon silittely. Välillä ei oikein tiedä kumpaa yöllä hyysäisi. Mutta onneksi alkuyöstä saan usein lähes neljä tuntia nukkua kunnolla. Toiveita kyllä kovasti elätän kaksi vuotiaan suuntaa ,jotta hän alkaisi pian jo nukkua täysiä öitä :) .

irtosora Tarkistelinkin tuota kantoliina sivuilta. Sieltä ymmärsin niin ,että sammakko asento olisi ihan ok pienelle vauvallekin, mutta kokeneemmat liinailijat kommentoikaa :wave: . Ergon repussakin saa ihan vastasyntynyttä käsittääkseni kantaa. Meillä ei tyttö tahdo oikein vaan viihtyä muissa asennoissa tai parhaiten viihtyy noin.

Tatnaja80 Mä myös imetän lähes missä vain ja kaikkien nähden :ashamed: . Mun miestä esikoisen kohdalla tämä asia haittasi ,kun imetin esim. hänen mies puolisten ystävien nähden. Musta naisen rinnat on imetysainaka niin joitain muuta varten kuin "katselua" ,että mua ei haittaa vaikka vieraat rintani silloin näkee. On se muutenkin tylsää ,jos pitkään imettää niin yksin aina jossakin kamarissa istuskella. Toki yritän huomioida se ettei kanssa ihmiset vaivaannu asiasta.

nea85 Musta Luka on ihana nimi ,mutta taitaa tällä hetkellä olla aika suosittu ,joten en sitä ehkä siksi laittaisi. Ainakin meilläpäin on suosittu..

Ihania nimiä vauvat ovat saaneet ja Onnea niistä :heart:

Vauvankepussa hiljaista ,joten taidan itsekin alkaa unille.Öitä!!
-Poni ja vauveli 7 vko
 
Hienoja nimiä!!! Meillä on lauantaina 4.pv.. äsken jo alko itkettää ku pojalta kysyin et tunteeko hän noita virsiä ja sit lauloin vähä jumalan kämmenellä ja ystävä sä lapsien.. mitäköhän niistä juhlista tulee, ku nyt jo itkettää :D Vaatteita ei oo.. tai ei siis mahu päälle.. alkaa vähä jänskää mitä laitan päälle..uuttakaan ei viittis ostaa.

Luka on miustakin ihan nätti nimi, ja sehän on ihan itestä kiinni mikä on kiva, jos vauva näyttää siltä ni ei sillä oo miusta välii onko se yleinen nimi. Sitä mie lähinnä mietin et onko kavereilla tai lähisuvussa samaa nimee kui paljon, ni ei me sit suvussa nimet yks puolisex :D!!

Nielurisa potilas, tuo 4v. on jo ihan hyvin toipunu, vaikka mie olinki ihan paniikissa leikkaus päivän ja seuraavan, mut eilen alko jo helpottaa..

Maito, tuon paniikin takii maito oli vähän tauolla, mut nyt yön jälkee tuntus et pakkais vähä jo toiseen tissiin.. et kai se alkaa taas!! oon siis imettäny koko ajan, yhden syötön jätin eilen väliin.

mut nyt potilaalle aamupalaa!

ä ja nöppöskä 6vk1pv
 
neitiperho
Heissan

Jospa tähän merkkini taas pienen tauon jälkeen laittaisi. Mitään kummempaa tänne ei tosin kuulu. Hirveesti miettiny vaan tämän viikon aikataulua, että tulee kaikki hommat hoidettua. Meillä olisi vihdoin ensi sunnuntaina myös ristiäiset. Todella ihania nimiä teidän pikkuset on saaneet. Onnittelut niistä :heart:
Itsellä olisi tosiaan kakun teko edessä. Vieläkään vaan en tiedä mitä siihen laittaisin. Meinasin mansikka rahkaa täytteeksi, mutta mitä päälle?? Vinkkejä?! Suklaakuorrutus? Karkkipäällinen? Mitä?? Haluisin kuitenkin ehkä hieman näyttävämmän ja herkullisen kakun..ehkä hieman tyttömäisenkin =)

Pihahommat tosiaan aika kivasti täyttäneet mun päivät. Mutta kun niitäkin pääsee tekemään vaan kun neiti päikkäreillä. Mä aina hirveä stressaaja et varmasti kaikki paikat siistit kun vieraita tulee. Aina vaan silti tuntuu et meillä joka paikka ihan läävä ja kaikki kattoo ja ihmettelee kuinka tällaisen keskellä voi asua. Sitten vielä harmittaa ihan mielettömästi kun mun toiset isovanhemmat ilmoitti tylysti etteivät tule ristiäisiin. Ovat jo nähneet tytön niin eivät sitten tule kun toisen sukulaislikan 18-vuotis synttärit siirrettiin juuri samalle päivälle. Just..eipä taas tee mieli mennä isovanhemmille kylään vähään aikaan. Ja muuten kyllä kerkesivät jo viikko aiemmin ihmettelemään kun ei kutsua kuulu.

Mut joo...jospa vähän keittiötä raivaisi vielä ennen kuin neiti herää. Tytteli siis vielä yöunilla. Mamma kerrankin ollut ajoissa tänään ylhäällä.
Mutta oikein hyvää uutta viikkoa taas kaikille :D

Neitiperho ja "Iines" 1 1/2kk
 
moro taas pitkästä aikaa :wave:

nea musta luka on sievä nimi, itekkin mietin sitä mutta poika ei vaan "näyttänyt" yhtään lukalta.
meillä ristiäisissä laulettiin ystäväsä lapsien ja jumalan kämmenellä.
neitoperhoko se murehti ku isovanhemmat ei tuu ristiäisiin ei munkaan mummu ja pappa jaksaneet tulla ristiäisiin kävivät viikkoa aikaisemmin tuomassa kortin ja shekin poitsulle eivät olleet edellisissäkään ristiäisissä silloin pillitin kotona ku olin hieman loukkaantunut mut nyt en jaksanut enään reagoida mitenkään.
meilläkin menee yöt nykyään hyvin kun oon muutaman päivän ajan antanut pojalle muutaman tipan luumumehua mahavaivoihin niin ei oo tarvinnut itkeskellä mahan kaa ku ilimat tullee helposti pihalle ja saa kakankin tulemaan paremmin, oon siis keittänyt luumuja vedessä ja sitä lientä antanut useamman kerran päivän aikana alkuun annoin yhesti päivässä et näin että maha sietää etten vaan lisää mahavaivoja. tuo on muuten aina auttanut meillä kaikista parhaiten, on koitettu cuplatonit ja rela tipat mut luumut on ollut paras apu.
jaahas kutsu käy täytynee mennä...hyvät päivän jatkot
 
nea luka on tosi kiva nimi, työkaverin poika on sen niminen :)

poni tiijätkö, oon tosi heikosti lukenut kantoliinakanavan sivuja, täytyykin kattoa, mitä ne siellä suosittelee, kun sieltä varmasti löytyy runsaammin infoa ku neuvolasta tuosta aiheesta!

tulee välillä näiden kaikkien uusien asioiden (kuten kantoliina) kanssa sellainen olo, että mä en vaan jaksa enää lukea riviäkään - otan vaan olennaisen infon ja sit suljen vastaanottimeni. mut onneks toisina päivinä sit taas jaksaa vähän yrittää, ja melkein kaikkein olennaisimman tiedonhan saa suoraan tästä ketjusta! monta asiaa, joita en olis ite hokannu, oon löytäny just täältä! kiitos, leidit, avusta! :) :flower:

eilen tälle mammalle tuli hurja itkukohtaus myöhään illalla. en ees tiijä, mikä siinä oli, mut yhtäkkiä väsyneenä vaan itkin ja itkin. päivä oli menny kivasti, mut yhtäkkiä tajusin illalla, että kello on sata ja olisin halunnut mm. käydä suihkussa vielä. mihin päivä menee, kun oon 14 tuntia hereillä ja silti tuntui, etten oo muuta tehny, ku käyny tunnin vaunukävelyllä, tehny kääretortun, nukkunu tunnin tirsat ja kattonu idolsin?? muusta ajasta en pysty sanomaan, että olisin tehnyt mitään ihmeellistä. siis oikeasti, ei mitään mielikuvaa, paitsi imettämistä ja vauvan kantamista. ja sentään eilen oli mies kotona kantamassa oman osansa vauvaa.
kantamassa=vauva ei vaihteeksi suostu nukkumaan päivällä kehdossakaan, vain vaunukävelyllä, sylissä tai kantoliinassa. myös sitteri on yök.

p.s. kokeneet mammat ja muuten vaan tietäväiset: jumppautetaanko näin pieniä vauvoja jo? meillä siis tänään 6-viikkoinen poika.
oon vähän jalkoja "heilutellut" ja käsiä, mutta pitäiskö muuta tehdä? viihtyykö/viihtyikö teidän vauva mahallaan lattialla näin vanhana ja nuorempana? meidän vauva ei tykkää yhtään siitä ja nyt oon huolestunut, että haittaako se hänen kroppansa kehittymistä tms., jos häntä ei pidä paljoa mahallaan.
 
Kyllähän kaikki vauvan "jumppaaminen" ja sively ym. on hyväksi ja mein neiti viihtyy yleensä just herättyä ja syötyä (kunhan ruuat on vähä sulanu) masullaan jonkun aikaa, mut ei mitään superpitkiä aikoja, eikai sitä voi pakottaakaan olee mahallaan. Pieniä aikoja ja sit ku osaa tavotella leluja ja lähtee vähä liikkeelle ni viihtyy kyllä. Ei miusta kyllä vielä tarvi olla huolissaan jos mahallaan ei viihy!!
 
Pikana ristiäiskuulumiset, kun pikkumies on juuri kohta heräilemässä...

Pojasta tuli lauantaisissa ristiäisissä Elmeri Oliver :heart: ja uusin kuva hänestä profiilissa juhlapuvussaan =) Tilaisuus meni hyvin ja poju nukkui kummin sylissä melkein koko ajan :D
Pitää taasen mennä - tuun illalla uudelleen lukeen teidän kuulumiset ja minkä nimisiä lapsosia on viikonlopun aikana kastettu =)

kaneliomena ja Elmeri (8 viikkoa 2 päivää )
 
Poini ja Irtosora, heitän oman käsitykseni tuohon kantoliina-asiaan:) Eli siis sitten kun lapsi itse avaa lonkat sammakkoasentoon selällään maatessaan, niin saa kantaa sammakkoasennossa. Meillä tämä tapahtui 2-viikkoisena tytöllä, ja siitä asti olen kyllä huoletta kanniskellutkin kietaisuX2:ssa:) Jos neuvolantäti on vaan halunnut varmistaa ettei kanneta ennen tuota, koska tuolloin on varmaan kaikilla vauvoilla jo lonkat auki.

Mulle tuli mieleen, että mullapas onkin lauantaina synttärit! Olin unhoittanut koko asian, mutta siis ei varmaan paljoa juhlita... Olen aika väsy kun mies oli nytkin koko viikonlopun töissä ja minä yksin lasten kanssa kotona. Meidän poitsu on nyt oppinut että kun äiti syöttää vauvaa, niin kannattaa mennä tekemään pahoja, koska sillon äiti ei juokse perään:) Ei meillä täällä kotona kyllä mitään vaaranpaikkoja ole, eikä irtonaisia tavaroitakaan, joten aika vapaasti saa mennä. Oletteko te huomanneet, että kun lapsia tulee, niin miehet huolestuu helpommin taloudellisesta tilanteesta? Musta tuntuu että mies jatkuvasti on ylitöissä, mikä kohtuullisissa määrin on ok tietty... eräs työkaveri hänelle juuri selitti, että on lasten pienenäoloaika ihan mennyt ohi kun on ollut töissä vaan. En halua että meille käy niin koska lapset tarvii isänkin kanssa aikaa ja ihan pienestä asti. Ja raha ei ole kaikki kaikessa.

Kivoja nimiä teidän lapsilla. Meidän Hiltu on ollut Hilda-Lyydia jo syntymästä asti, mutta virallisesti sitten vasta 12.päivä:)

Kun nyt tuosta viihteellä käymisestä on puhuttu, niin mä olen viimeksi ollut synttäreitäni viettämässä vuosi sitten ja sitä edellisen kerran synttäreitäni viettämässä kaksi vuotta sitten(seuraavalla viikolla sain tietää odottavani esikoista);) Hahaa!

Vib ja Hiltukka 8viikkoa 2päivää
 
Risitiäiset oli eilen ja meidän pojasta tuli Daniel Anton. Kutsumanimenä Daniel tai Dani. Sukunimi alkaa N-kirjaimella, joten lempinimi tulee myös nimikirjaimista D.A.N

Danielilla väpätti alaleuka lähes koko toimituksen ajan. Ei olla koskaan vielä nähty moista ilmettä, kyllä oli naurussa pitelemistä ja niin oli sylikummillakin. Koko ajan sai jännittää, että koska huuto alkaa, mutta ei alkanut.

Nyt kun on pojalla henkilötunnus ja nimi niin pääsee avaamaan pankkiin oman tilin. Lapsilisä saa mennä suoraan pojan omalle tilille.

Lauren-78 ja Daniel (huomenna jo tasan 2 kk)
 
Elikkäs sain vasta nyt aikaseksi rekisteröityä tänne sivustolle.
Meille syntyi tuossa 14.8 klo 10.41 terve ja suloinen poikavauva
Ristiäiset pidettiin tuossa 27.9 lauantaina ja poju sai nimekseen Valtteri Mikael Juhani
Alkuaika on menny tosi hyvin, poju on tosi kiltti, ei kiukuttele turhia ainoastaan jos on nälkä, vaippa liian "täys" tai haluaa huomiota.
Yöuniakin on nukkunu viimeset 4 pvä jo 5-6h ja sit herännyt syömään.
Mutta tässäpä tältä erää, pitää lueskella teidän kirjotuksia läpi ja tulla sit kirjottelemaan lisää. ;)

Mamma ja Valtteri 1kk 2vko
 
annatteko te muuten vettä teidän vauvoille?mummoni oli ihan kauhuissaan kun meidän pojalla ei ole jatkuvaan vasipullo nenän alla. meidän poika kampeaa päätä selvästi oikealle enemmän.. mitähän sille vois tehä? imetän ja pidän sitä kyllä mielstäni saman verran joka päin..
 
Heips taas
Veden antamisesta vauvalle joku kyseli. Mulla on semmosta tietoo kun ollaan lähdössä etelään 2kk vauvan kanssa lomalle ja neuvolasta samaista asiaa kyselin niin vastattiin että vauvan oman olon viilentämiseksi jos on kuuma niin vettä voi pullosta hiukan antaa.välttämätöntä se ei ole vaan maito riittää juomaksi ellei halua vettä antaa.sanoi myös että hänen mielestä on turha vauvan vatsaa vedellä täyttää kun siinä ei ole mitään ravintoaineita.
 
Nii mieki oon käsittäny et tosi kuumalla hiostavalla ilmalla vois antaa vettä, mutta tissimaito/korvike riittäs kyl pääsääntösesti !!

Mie en oo antanu vettä mei neitille!

Tervetuloa vaan Joh4nn4 joukkoon!!

Ja profiiliin vaihoin taas kuvan mein terhakasta neitistä :D . Laittakaas muutkin taas kuvia niistä sulosista elo-syys vauvoista =)
 
Sone
Meidän tytöstä tuli AAVA KAROLA :heart:

En edes pillittänyt ristiäisissä

:whistle:

Imettämisestä: Mie ainakin ihan missä satutaan olemaan, kun vauvalla on nälkä ja ihan sama ketä on vieressä :) Eli ihan luonnollisesti voi olla :)
 

Yhteistyössä