<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Moikka!
Päätin sittenkin teettää sen yo-juhlapuvun ompelijalla joka on jo varattu. :) Ompelijalle palkkaan menee vain 50e, kankaisiin ym 50-100e. Ei siis tule juuri kalliimmaksi kuin ostomekko.

Seksihaluista ootte puhuneet.. Minulla halut on pysyneet, väsymys on ainoastaan välillä esteenä.. Jokapäiväistä touhua siis meilläpäin.:D

Huomenna eka neuvola! Ihanaa päästä kuulemaan kaikki että milloin ultrat yms.:)

Nyt ruokalevolle!
Upp3 ja Kirppu 9+5
 
Moi!

Jospa minäkin taas vähän kirjoittelisin, olen kyllä lukenut teidän toisten kirjoituksia, mutta aina ei tule itse kommentoitua asioita =) Huomenna on ensimmäinen neuvola käynti ja on todella mielenkiintoista saada tietää milloin on ekat ultrat yms. miten tässä nyt oikein edetään. Ekaa lasta siis odotellaan miehen kanssa ja ikää minulla nyt 26v. ja kesäkuussa täytän 27v. Välillä tuntuu, ettei malttaisi odottaa ekaan ultraan. Haluaisin jo niin nähdä, että onko tuolla joku. Mutta kai siellä jonkun on pakko olla, kun vetää niin huonon olon tulevalle äipälle :heart: Lauantaina mulla oli kauhea mahakipu. Pisteli silleen inhottavasti. Onneksi ei tullut mitään vuotoja, mutta kyllä se peläytti.

Unista: mä näin viime yönä sellaista unta, että en osannut hoitaa vauvaa ja se otettiin multa pois. Sitten mä vaan ostelin kossucolasia baarista :( Ihan kauhee ja ahdistava uni. Tuli mieleen, ettei tästä tule mitään.

Rinnat on ainakin täällä kasvaneet, mutta vielä en ole isompia liivejä ostanut. Nämä vanhatkin on kokoa 75D, että kuinkakohan isot tissit sitä lopussa oikein on... :/ Ei mukavaa. Rinnat on myös arat ja vatsallaan ei psyty nukkumaan. Ja vatsassa tuntuu outoja venymistyyppisiä tuntemuksia. Ne tuntuu jotenkin epämiellyttäviltä. Mitäköhän sekin tarkoittaa. Hengästymistä en ole vielä huomannut, mutta ehkä sen huomaa huomenna, kun ensin menen klo10 työhaastatteluun( jännittää ) ja sitten klo13 on se eka neuvola :LOL:

Tervetuloa uudet mukaan ja tervetuloa salamanteri takaisin. Osanottoni mummusi poismenon johdosta. Itsekin jouduin luopumaan rakkaasta mummistani viime pitkäperjantaina.

Jaa niin vielä siitä nukkumisesta...mua häiritsee se, kun joutuu ravaamaan pissalla yöllä. En minä ennen vessassa käynyt yöllä, minä nukuin silloin :LOL: Uni on myös katkonaisempaa. Ennen nukuin kuin tukki. Kirjaimellisesti :D

Bella-Lumia 9+3
 
Tänään oli ultraus, mulla lähes kaikki raskausoireet hävinneet, on ollut jonkinverran kipuja niin varmuuden vuoksi ultrattiin.. ja siellä se pikkunen heilutteli jalkoja ja käsiä viuhto.. kyyneleet kyllä tuli silmiin.. :heart:
vastasi viikkoja 10+4, ja muutenkin kaikki ok.
Helpotti, kai ne kivut on sit niitä kasvukipuja vaikka aika ajoin aika voimakkaastikin tuntuvat...
Täällä myös aika elävän tuntuisia ja sekopäisiä unia, yks yö olin ruvennut sätkimään ihan sikana unissani, ja heräsin yltäpäältä hiessä, olin mukamas synnyttämässä ja hoitaja huuteli minulle että ponnista nyt.. :LOL:
Ja iästä.. Minä oon 20, mies 28, kesäkuussa ois sit syndet..
Mutta, Vointeja kaikille! =)
t. Hosso ja Iisakki 10+4 (työnimikin tuli jo sit "keksittyä" =) )
 
Taas hurjasti tullut lisää tekstiä! :)
Gallupeihin: olen kohta 24v, mies 28v. Ollaan kerrottu lähimmille ystäville, mutta eipä sitten juuri muille, edes kummankaan vanhemmat ei tiedä! Ehkä ultran jälkeen sitten, etteivät ainakaan innostu liian aikaisin...

Työkaverini sai tänään keskenmenon, alkoi vuotamaan keskellä työpäivää. Mieliala melko apea hänen puolestaan, en voi edes kuvitella miltä tuntui!! Vaikka viikkoja ei ollut paljon, niin silti. Itsekin elänyt jostain syystä kauheassa keskenmenon pelossa kaikki nämä kohta 10 viikkoa, vaikka minulla ei ole aiempia raskauksia tai km:ja.. Ei voi edes kuvitella, miten onnellinen on, jos oikeasti saa elokuussa terveen nyytin syliin. :'(
 
Ikägalluppia: Täytin marraskuussa 30.

Aurinkoenergiaa: Mulla tulee kans muksuille ikäeroksi neljä vuotta. Olisin oikein kiinnostunut kuulemaan kokemuksia siitä millaista on ollut tuo ikäero lapsilla. Miten on sujunut vauva-arki? Oliko sulla esikko kotona vai tarhassa? Onko heistä ollut leikkiseuraa ollenkaan toisilleen? Oliko mustasukkaisuutta ja kertoile kaikkea mitä mieleen tulee.

Päivittäjälle: Mun synnäristä on listassa jäänyt loppu pois siis K-SKS

Tänään töissä säikähdin, kun olin laittamassa kantta sellaiseen isoon pataan ja se kansi tökkäsikin johonkin kiinni ja löin siihen kannen reunaan alavatsani tosi terävästi. Suoraan kohdun kohdalle. Toivottavasti tuosta ei koituisi mitään ikävää. Ala-mahaa onkin sen jälkeen nipistellyt ja siinä on kosketus arka kohta. Onneksi ei ole vuotanuut mitenkään. Ja toivottavasti ei ala vuotamaankaan. Seurailen tässä tilannetta ja toivon parasta.

Elomamma ja masuasukki(ei olla vielä keksitty työnimeä)11+6
 
Huh huijakkaa kun osaa jotenki olla vetämätön olo..

Olisiko täällä ketään ketä haluaisi mesekaveria?? olisin vapaaehtoinen.. :wave:

ja toisekseen, onko kenelläkän samaa ongelmaa kun mulla..tukka rasvoittuu päivässä.. :eek: tää on ihan kamalaa..ennen on voinu olla kolmekin päivää ilman pesua..
 
Unohtu tossa aikasemmin kirjottaa, että tänään tuli kutsu np-ultraan, ensi ke aika. Kiva, kun on noin lyhyt aika odottaa. =)

Mä täytin just 25v ja isäntä täyttää reilun viikon päästä 25v.

Ei muuta tällä erää. Legoilla rakentelemaan... :wave:
 
Moi vaan kaikille!
Mukava lukea että joku muukin näkee ihan sekopäisiä unia :LOL: Ei todellakaan tiedä onko koko yönä nukkunu vai ei..
Neljättä odotan enkä muista että aikaisemmin olis ollu tällaista. Tosin 6vuotta edellisestä..
 
Ja galluppivastauksia. Mä olen 36v ja mies 46v, "Waltterin" syntyessä ollaan molemmat ehditty jo täyttää seuraavat lukemat. Apua mähän olen vanha ku teihin muihin vertaa. No vielä sitä vanhatki innostu lasta tekemään näimmä.
Jatkoja kaikille, nyt menen tarkastaan tyttöjen läksyt.
 
täällä koulussa pitäs jaksaa keskittyä mutta niin sitä vaan kaksplussan sivuille ajautuu:D

me ollaan kerrottu ihan sillon heti melkeempä kaikille, meillä on kummallakin miehen kanssa semmonen asenne elämään että asiat tapahtuu jos on tapahtuakseen.

hengästyminen on täälläkin jokapäiväistä, portaat varsinki kun ylös yrittää kävellä niin puhuminen ei ainakaan onnistu samalla aikaa. tissit on kasvanu, ei enää omat DD meinaa mahtua että saa nähä mimmoset hinkit tässä vielä saa kun on jo ennestään ihan liikaa! semmonen kiva juttu on kans siunaantunut että olkapäät on ihan finnien peitossa. mulla on aina ollu selässä näppyjä vaihtelevasti mutta nyt on tosiaan levinny olkapäillekin. noh, kun palkkio on toivottavasti terve vauva niin kylläpä tämänki kestää:)

ollaan molemmat miehen kanssa 22, mies täyttää maaliskuussa 23 ja mie lokakuussa. naimisissa ollaan oltu vuosi ja meidän vaavista tulee kaksikielinen, mies on jenkki.

mulla on ollut aina semmosia vaarattomia lisälyöntejä joita tulee päivittäin ja vähintään kerran tunnissa ja nyt on huomannut että ne on kyllä entisestään lisääntynyt. on myös tullu semmosta että hakkaa sydän tosi nopeasti vähän aikaa ja sitten taas palautuu. totta ne ei sen kummempia ja vaarallisempia oo ku ennenkään mutta meinasin keskiviikkona neuvolassa asiasta mainita.

jaha, jos sitä jaksais vielä skarpata vähän aikaa... rentouttavaa loppupäivää kaikille mammoille ja masuille!:)

salamanteri ja steve 9+5

ai niin muuten, piti käydä henkkikseltä tänään ostamassa parit housut ja toppi, ei nyt ihan kauheesti oo vielä masu kasvanu mutta sen verran kuitenki että omat farkut ahistaa vaikka käytänki tosi matalia housuja. ostin mammafarkut ja semmoset mustat housut ja oi että on mukavat! sanoin kassallaki että enpä taida vaihtaa enää tavallisiin housuihin raskausajan jälkeenkään:D
 
Kyllä mäki puuskutan ku höyryveturi mut luulin et johtuu mun astmasta, ei taidakka kaikki olla siitä. Masu täälläki vähän pyöristyny ja rinnat saavuttanu seuraavan kuppikoon. Aika monille ollaan kerrottu mekin,ehkä liianki monelle jos kuitenki sattuu jotain kamalaa.
 
Taas migreenin kourissa, viikko sitten mailtana alkoi kohtaus, parantuen yön aikana, pe aamuna töissä seuraava ja nyt tänään iltapvllä taas alkoi töissä päänsärky, olen ottanut Panadolia, ei paljon auta. Kävin kävelemässä tunnin lenkin raitis ilma auttoi oloon, mutta kipu jatkuu taas sisälle tultaessa. Kyllä on ikävä sairaus tälläinen migreeni! :headwall: :/

Tänää kerroin pomolleni raskaudesta, oli oikeastaan pakko, koska voin joutua silleen yhtäkkiä vaan lähtemään töistä juuri migreenin takia! Hän onnitteli raskaudesta, vaika toista pelkäsin! :D Parempi näinpäin, ettei tällläistä "vanhaa rouvaa" arvostellut raskaudesta! Kukaan ei ole pahasti sanonut, raskauden vuoksi, muutama työkaveri siis tietää!

Hengästymisestä, en hengästy mielestäni enempää kuin ennenkään, olen sellainen kävelijätyyppi aina :D

Ikägalluppiin minä täytin 43v ja olen sen verran vielä kesälläkin ja mies tällä hetkellä 41v :heart: . Hyvin sitä osaa vartoa vauvaa näin 17vuoden tauonkin jälkeen! :D Molemmat olemme innoissamme, jotta tälläinen mahdollisuus meille vielä suotiin! :heart:

Pahoinvoinnista, minustakin tuntuu välillä, että voin enemmän pahoin toisina aamuna nykyään, kuin alkuraskaudessa, tänä aamunakin yökkäilin, mutten oksentanut! Onneksi!

Tänään siis tasan rv 10 :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Menin sitten juomaan anoppilassa kahvia ja se sai aikaa ekan kunnon närästyksen. Ei kun Rennietä kehiin :) . Viime raskaudessakaan ei voinnut ilman Rennie pakettia mihinkään lähteä.

Mun mies on kailottanut tästä vauvelista jo kaikille kavereilleen. Tänään olimme tosiaan anoppilassa myös eka kertaa siten ,että he tiesivät vauvasta ,kun mieheni oli puhelimessa heille asiasta kertonut. Ihan ohimennen oli vain puhetta milloin vauva syntyy, mutta eivät he edes onnitelleet meitä. Mä kyllä tykkäsin vähän huonoa. Narisin siitä miehellenikin ,mutta ei hän pitänyt sitä mitenkään outona. Mun äiti ainakin itki ilosta ,kun vauvasta kuuli ja omat ystavani ,ne muutamat jotka tietää ,ovat kovasti onnitelleet.

Meillä on vielä ruoka laittamatta ,joten lähdempä tästä siikafileitä paistamaan :p .
 
Me ei olla kerrottu pikkuisesta vielä kenellekään. Paitsi, että minä täällä netissä olen kuuluttanut koko maailmalle. ;) Olisin voinut kertoa parille hyvällä ystävälle, mutta olen tavannut nyt ystäviä vain isolla porukalla, joten se on jäänyt. Tosin yksi ystävä taitaa kyllä epäillä asiaa, mutta ei sekään kehdannut alkaa tenttaamaan, kun puhuttiin juhlissa iso porukka ympärillä. Vanhemmat ovat niin hössöjä, että ne kuuluttaa asian koko maailmalla, joten olemme päättäneet kertoa vanhemmille vasta ultran jälkeen. Toivottavasti pääsisi sinne pian! Ei ole näkynyt vielä kutsua... Tänään jo ehdin ilahtua postissa sen näköistä kirjettä, mutta ei se ollutkaan se. Höh.

Minä olen 28-vuotias, ja edelleen saman ikäinen kun pikkuisen pitäsi syntyä. Mies on pari vuotta vanhempi.

Minun hiukset rasvoittuvat myös tavallista nopeammin. Mutta mikä ihaninta: pikkuiset A-rintani eivät oikein sovi vanhoihin liiveihin. Ihanaa, kun pääsee ostamaan uusia rintsikoita!! =) Ja alavatsaani on alkanut taas nipistellä samoin kuin heti plussan jälkeen. Nipistelyä on erityisesti alavatsan vasemmalla ja oikealla puolella (ei siis keskellä) , joten ne ovat kai kasvukipuja? Maha kyllä pullottaa siihen malliin, että paree olisi, ettei se olisi pelkkää läskiä. :LOL:

Marikki ja pieni 8+6
 
Tokkuraisia terveisiä... heräsin just "päikkäreiltä".
Noihin gallupeihin, niin ollaan kerrottu melkeinpä kaikille... joulu oltiin Suomessa ja silloin sit kerrottiin, kun kivempi se on kasvotusten kertoa, mitä netin välitysellä. Esikoisesta ei kyllä uskallettu kertoa näin aikaisin, mut sillon olikin ollut se km muutama kuukaus aiemmin. Ja mun työpaikalla ei vielä tiietä yhtään mitään, kun oon hoitovapaalla =) Ellei täällä sit olis joku työkaveri kirjottelemassa, joka on kertomuksistani tunnistanut mut... ;) terkkuja vain tutuille! :wave:
Iästä taas, ollaan miehen kanssa samaa vuosikertaa, eli 27-vuotiaita. Mulla on synttärit keväällä (5 päivää esikoisen synttäreiden jälkeen) ja miehellä kesällä.
Puuskutus oli yksi ekoista raskausoireistani + korkea syke, hikoilu ja sit käsittämätön salmiakkihimo (mikä hävisi ehkä viikossa). Omasta päiväkirjastani varmistin, että ekat oireet mulla on olleet, joista siis arvasin olevani raskaana, jo viikolla 2+5. Tosi aikaisin, melkein heti ovulaation jälkeen, jotan on tainnut olla kierto vähän lyhyempi siinä kuussa. Oireet on tulleet muutenkin n. viikkoa ennen, mitä esikoista odottaessa (tosin hänen la muuttui ultrassa 5 päivää myöhemmäksi) mitä nyt silloisista oireista muistan. Päiväkirjoistani nekin näkisin tarkkaan, mutta kun ne on Suomessa enkä viiti anopille sanoa, et lähettäis ne tänne, ne on kuitenkiin liian henkilökohtaisia... enkä tosiaan itsekään muista, mihin laatikkoon ne on pakattu... meillä siis suurin osa tavaroistamme tällä hetkellä anoppilassa, kun omassa kodissamme on vuokralaiset tän "maailmanvalloituksen" ajan :D .
Himot ja kuvotukset vaihtelee päivittäin. Esim. vähän aikaa sitten teki hirveesti mieli suolakurkkuja, tänään tein makaroonisalaattia ja sit ite noukin kaikki suolakurkut sieltä pois, kun etoi ajatuskin syödä niitä... rasvainen ruoka on nyt ollut ihan out, vaikka alkuun himoitsin just sitä, mut tänään kun mies leipoi munkkeja, niin kyllä vain maistuivat!!!
Aamupahoinvoinnin oon nyt huomannut lakkaavan siihen, että kerran oksennan. Oon sit käynyt yökkäämässä sen kerran vaahtoa/mahanesteitä kun sen jälkeen voi syödä, ah miten ihanalta syöminen tuntuu! =)
 
Heippa kaikille! Paljon on tullut tekstiä sen jälkeen kun olen viimeksi kirjottanut. Yritin osan niistä lueskella mutta kaikkea en kerennyt. Täällä on ollut galluppia näemmä yhdestä sun toisesta asiasta.

Meillä läheisimmät ystävät tietävät tulokkaasta ja myös anoppi ja äitini. Anoppi oli innoissaan asiasta mutta äitini vähän oli asiasta pelokkain mielin kun viimeksi meinasi minulle käydä vähän huonosti, mutta lääkäri on näyttänyt meille vihreää valoa eikä ongelmia ole ehkä odotettavissa ja nyttenhän tiedän ainakin merkit kohtutulehduksesta viime kerran jälkeen.

Toinen galluppi mikä täällä on ollut on tuo yö elämä :LOL: valitettavasti minun pitää tunnustaa että halut eivät ole hävinneet mihinkään, ja siitäkös isäntä on tyytyväinen :LOL: .

Kolmas galluppi täällä oli ikä: eli 32 vuotta on kertynyt

Päivät menee makoilussa ja pahoinvoidessa, ylös ei ole tullut mutta kuvottava olo on koko ajan, varsinkin tänään on ollut ihan hirveä kuvotus. oli täys työ käyttää koiria ulkona muutaman kerran ennen kun lapset tulivat koulusta ja onneksi isäntäkin oli jo aikaisin töistä kotona.
 
hei,
tänään tein kotijumppaa selkä-vatsa DVD:n avustuksella ja voin kyllä suositella kaikille, erityisesti istumatyöläisille. Mulla kun tuo ristiselkä tuppaa aika ajoin kipeytymään ja nyt on tosi hyvä olo.
Me olemme kertoneet vauvasta vasta lapsille, minun äidille ja isälle (isän synttäripäivänä) sekä töissä paras työkaverini tietää.
Tällä iällä ja varsinkin kun on se keskenmeno takana olen aika varovainen, kun ei tiedä, mitä tuleman pitää. Täytän tänä vuonna ennen vauvan syntymää 42 vuotta ja mies on parisen vuotta vanhempi, joten olemme saaneet vielä näin vanhoilla päivillä tähän ihanaan odotukseen ryhtyä.
Hyviä öitä kaikille!
 
Ultrassa oli kaikki hyvin, kyllä kannatti 100? pulittaa. jos sais nyt yönsä nukuttua... Olen myös nähnyt sellaisia painajaisia että aamulla ei tiedä mikä on totta...
Se lääkäri sanoi että 80% keskenmenoista tapahtuu ennen kahdeksatta raskausviikkoa, eli ota jo rauhallisesti :LOL: Vielä se oli sellainen mytty mut sydän löi tosi kovaa, ihana nähdä että siellä oikeesti on joku :heart:
13mm pitkä, siis uskomattoman pieni ja silti jo niin rakas!!
En meinannu housuissani pysyä!!

Gallup; täytän 27 vuotta samoihin aikoihin kun vauva syntyy ja mies on 24 vee.

Jotku keskusteli ikäerosta ja samaa olen miettinyt, että miten isompi ottaa vauvan vastaan ku ikäeroa tulee noin 4 ja puoli vuotta.. Esikoinen on ollut tähän asti koko suvun lemmikki ja keskipiste.. saa nähdä miten käy. Nyt on tosi innoissaan ja useasti pitää lukea vallaton vauva- kirjaa. Sanoo vauvalle hyvää yötä ja suukottaa mahaa :heart:

Nyt nukkumaan, Öitä!!!

Rieputa rallaa ja mytty 7+6
 
Hei vaan!

Olen vähä jättäytynyt taka-alalle ja odottelen sen ultran tuloksia torstaina!
Eilen oli kyllä ihan super krapula :x pää oli järkky kipee se alkoi jo lauantaina. koko päivän makasin ei jaksanu yhtään mitään, mahaan sattui ja ällötti. Onneksi siitä on selviydytty!
Minä kerroin äidille raskaudesta(virhe) se pisti samantien viidakko rummut soimaan ja kaikki tietää nyt! kiva, jos ei kaikki olekaan niinku pitää :ashamed:
Minä täytän parin päivän päästä 32.

Hyvät yöt kaikille
 

Yhteistyössä