¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Heissan kaikille ja oikein hyvää joulua!

Torstaina käytiin varhaisraskauden ultrassa ja yksi raskaussäkki köllötteli kohdussa. Lääkäri oli näkevinään hieman sikiökaikua, muttei mitään varmaa vielä. Sanoi, että päiviä on vielä liian vähän (tuolloin 5+5) ja että parin viikon päästä varmasti jotain näkyy. Vähän jäi mietityttämään josko kaikki on kunnossa, mutta ainakin lääkäri oli kovin tyytyväisen oloinen näkemäänsä. Tietenkin pelottaa josko tuo alkio onkin tuulimuna. Taustalla on kolmen vuoden lapsettomuus ja parin vuoden hoidot, joten tuntuu että näitä pelkoja riittäisi nyt naapurillekin asti...

Pahoinvointi on nyt viimein saavuttanut minutkin. En ole oksennellut, mutta jatkuvasti on hieman ällöttävä olo ja kaikki voimakkaat hajut tuntuvat aivan kestämättömiltä. Ja olo on jotenkin levoton jatkuvasti.

Nyt menen luomaan itselleni joulumieltä ja asettaudun sohvalle kuuntelemaan joululauluja. On ollut niin kiire, etten vielä ole päässyt joulukelkkaan mukaan. :xmas:

Nefeli ja Tiku 6+0
 
Voi prkl...........!!! Kirjotin äsken pitkän jutun ja nyt se kaikki hävisi :headwall:
Elikkäs. Ollaan tytön kans oltu tämä viikko mun ja miehen kotipaikkakunnalla enkä oo päässy koneelle. Mies tuli eilen ja toi koneen mukanansa. En kierkee nyt lukemaan noita teijän kirjotuksia, ku niitä näky olevan nii hirveesti =)
Mukava viikko on ollu meillä täällä. Pahoinvointi on alkanu hellittäämään.
Vanhemmille ja sisaruksille on kerrottu raskaudesta ja kaikki olivat mielissään,en malttanu olla sanomatta. On ollu helpompi olla ku ei tarvii salailla.Nyt pitää mennä, palailen kuhan saan luettua noita juttujanne,siinä voi mennä jonkin aikaa :D Mukavaa joulun odotusta kaikille!!

 
Ihanaa! Mulla alkoi loma ja töihin menen vasta 7.1, jolloin heti sopivasti on eka neuvola :D
:hug: Kaikille niille jota epävarmuus painaa! Toivotaan että kaikki pysyy hyvänä :heart:
Tämän aamun aloitin sillä että kävin oksentamassa mehukeitot pyttyyn :x Poika nukku ihanan pitkään ja tuli sitten herättämään meitä, niin kropan meilestä puoli8 on ihan liian myöhä aamupalalle. Ihan hirvee olo ja sitten kaikki tulikin ylös :/ Ja kun oltiin tossa puistossa niin sielläkin maha huomas että aha, ei ookaan toi syöny tuntiin; pahaolo rulettaa! Menee ehkä vähän hermo tähän syömiseen :kieh:
Aamulla radiosta tuli kotiteollisuuden biisi ja herkistyin siitä..? :snotty: Pojan kanssa otettiin äskön tosi kovaa yhteen kun mun hermo ei kestä tällä haavaa sitä turhan päivästä juupaseipäs kiukuttelua |O Kumpikin huudettiin naamapunasina :ashamed: On vähän tällä mammalla tunteet pinnassa :snotty: Onneks jäbä sitten nukahtikin alle minuutin.
Aamulla nousin äkkiä sohvalta, niin repäs aikas pahasti tuolta vasemmalta puolelta. Muita kipuja ei oikein ole ollutkaan. Ihan sillon alussa kun olin juuri plussannu, pakaroita särki. Ihan samanmoista kun synnytyksessä..Onneks se on nyt jäänyt!
Tervetuloa uudet plussamahat :saint: :flower:
Jos nyt en kerkeä poikkeemaan enen joulua niin HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE ÄIDEILLE JA MAHOILLE! :heart:

fosfori ja pampula 7+6
 
heipä hei,

Rauhaisaa Joulua kaikille mahakkaille ja masukeille!!

minulla on kanssa tunteet niin herkässä, raivosta itkuun että ihan ärsyttää itteänikin, tänpäivää oonkin tillittäny jo aamusta asti, nyt onneks jo helpottaa..
mahakivut on onneks jo vähentyneet, kun pari päivää sitten oli melkoisen kipeetä. Maha pömpöttää ihan järkysti, miten lie saan tuon piilotettua sukulaisilta nyt jouluna... kun en tahtois vielä kertoa. Muutenkun ei nähdä juuri ollenkaan, niin pysys salassa sit vielä hyvän aikaa, sinne puoliväliin ainaski... mut voi se olla ettei tuo nyt piilossa pysy...
Kestokrapula on myös toistaiseksi ainankin väistyny, ainoo viva on uskomaton väsymys, ei meinaa tää jouusiivo valmistua ollenkaan.. pikkuhiljaa, kun työkin pitäs jaksaa hoitaa..

Mutta jouluja siis, tuskin ehdin ennen aattoa kirjotteleen, kun kaikki hommat vielä vaiheessa, ja vielä pitäs kaupoillakin viimoset hätäostokset käydä tekemässä...

kesis 6+3
 
Pahoinvointi on tullut täälläkin kuvaan. En ole oksentanut, mutta sellainen röyhtäilynärästys ja kuvotus päällä. Ja se väsymys! Lisäksi nälkä on minullakin koko ajan ja aamulla paha olo varmaan johtuikin siitä, etten tarpeeksi aikaisin noussut syömään.

Eilen käytiin miehen pikkujouluissa ja järkytykseni oli melkoinen, kun en saanutkaan enää housuja päälle! Piti kaivella isompaa kokoa olevat kamppeet kaapista. Se turvotus... :kieh:

Mutta tässä tuskin ennättää vuodattamaan lisää ennen joulua, joten:
Iloista ja rauhallista joulua kaikille ja erityisen onnellista tulevaa vuotta!
Serafima 6+4
 
..ainakin siltä tuntuu. Odottelin viime yön yli, ja olo olikin jo parempi. =)

Selkä on kipeä, mutta se nyt johtuukin siitä kaatumisesta. Mahaan ei ole koskenut, eikä mitään vuotoja tullut. Eilinen vuoto oli siis kirkasta= väritöntä vuotoa, ei verta, niinkuin joku oli täällä luullut. Sattui varmaan samalla vaan alkaa sitä vuotamaan, olisiko ollut sitten jonkin sorttista valkovuotoa tms...Ja sitä sitten luonnollisesti alkaa epäilemään vuodon johtuvan kaatumisesta ym. Tätä se mielikuvitus teettää ja saa herkistymään.. Viikkoja meillä on kasassa siis 7+4.

En siis käynyt sitten missään päivystyksessä tms, ajattelin että kyllä kivut jatkuisivat, jos jotain oikein pahasti olisi hätänä. Eiliset kivut johtuivat varmastikin kovasta tärähdyksestä. Onneksi loppuivat sitten! Kyllä sitä vaan säikähtää hirveän kovasti, kun tietää, mitä masussa kasvaa. Mutta kaikki hyvin, ainakin uskon niin kovasti! :heart:

Kiitos kaikille lohduttajille. Täällä on niin ihana, kun saa tukea olipa asia iloinen tai surullinen. Eli kiitos :heart:

Pysykäämme siis pystyssä, liukasta kun on!
Ja oikein lämmintä joulumieltä kaikille :heart:

:heart: oda-sodia ja pikkunen 7+4
 
heissan :wave:

Ompas tullut taas paljon uusia odottajia,onnea uusille :hug:
Ei oo tullu kirjoteltuu aikoihin,mut melkein päivittäin käyn lukemassa. Mulla on niin hirveet pahoinvoinnit,että oksentelen vaan pitkin päivää :x Täytyy lähtee takas lepäilee,ennen kun tää olo täst menee taas pahemmaks :(
 
Moips!

Kiitoksia flunssalääke-neuvoista. Ukko kävi hakemassa Panadol Hottia kun en itse munajuustorumbaltani kerinnyt. Oli sanonut apteekissa itse olevansa raskaana :LOL: :LOL: :LOL: Ja kyllä on niin prkl pahaa että on se ihme jossei flunssa tällä myrkytetä tiehensä :D

Ja nyt takaisin munajuustojen ääreen...
 
No onneksi ei ole kenellekään käynyt pahemmin, vaikka on kaatunut tai muuten ollut ikäviä tuntemuksia. Ollaan kaikki tosiaan varovaisia, ettei pikkuisille satu mitään.

Mulla on ajoittaista vihlontaa oikealla alhaalla, nivusen tienoilla. Eilen kun siivosin ja varsinkin kun nostelin mattoja niin alkoi vihloa oikein tosissaan. Oli pakko mennä istumaan hetkeksi.
 
Meillä mieheltä meni plussan saamisen jälkeen pari päivää omissa ajatuksissaan, ei paljon puhunut asiasta eikä osannut ensin edes oikein iloita plussasta, vaikka tämä yhteinen unelma olikin. Annoin miehen rauhassa pohdiskella asiaa, tunnen nimittäin kultani ja hänellä menee aina tärkeissä asioissa oma aikansa "prosessoida" ajatuksiaan.
No eilen illalla töistä tulessa hän ekaksi silitti mun vatsaani ja näytti peukalolla ja etusormella, että pikkuinen on vasta näin pieni. Oli ilmeisesti surffannut töissä netissä jossain vauvatietosivuilla. :LOL:
Tänään mies on jo suunnitellut kovasti, että vierashuoneesta tehdään lastenhuone ja mittaili jo sängynpaikkaakin. Ensin ajattelin, että sanon että eiköhän tuo ole vähän liian aikaista, mutta en hennonnut toisen innostusta pilata!
Mies lähti äsken iltavuoroon ja silitti lähtiessä vielä mun masua ja käski meitä ottamaan rauhallisesti. Ihanaa että mieskin osaa jo iloita tulevasta vauvasta! :heart:
 
mä varmaan putoon tästä ketjusta...

tänään on tullu koko päivän ruskeaa vuotoa ja kipua vasemmalla alhaalla, nyt kun käveli kotiin niin alkkareissa oli reippaasti verta... päivystykseen ei ota kun soittelin, vasta jos on tosi kipea tai vuotaa tosi paljon! :'(
 
:hug: , Toivon kuitenkin, että pikkuisesi pitää lujaa kiinni ja vuoto johtuu jostain muusta. Jos on kuulemma ruskehtavaa vuotoa, ei menkkamaista, voi hyvin olla, että ei ole hätää!*toivon, että näin olisi kohdallasi!* :heart: Yksityiselle lääkärille kyllä pääsisit? kurjaa, kun eivät ota vastaan sinua!

Toivotaan, että asiat kunnossa
*

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
millimenninkäinen ruskea vuoto ei vielä tarkoita keskenmenoa, gyne sano mulle et pahempaa on kirkas veri. oletkos käynyt jo varhaisultrassa? ihme jos eivät ota jos et ole ultrassa käynyt sillä pitäähän heidän varmistaa ettei ole kohdunulkopuolinen. voimia :hug:
 
millimenninkäinen rauhallisesti vain, rauhallisesti! :hug: paljoa en vielä raskauksista tiedä, mutta sen olen kuullut, että voi olla monenlaisia vuotoja ja ne eivät suinkaan kaikki tarkoita keskenmenoa.

hyvää ja rauhallista joulua kaikille odottajille!

t. irtis ja 6+3
 
Päivällä paketoin lahjoja toista tuntia enkä vieläkään saanut valmiiksi paketoitua. :kieh: oi miksi pitää aina mopon karata käsistä kun on kyase joululahjoista :whistle:
Vesijuoksemassa kävin taas tänään ja on se vaan ihana lilutella siellä vedessä. tosin on rauhallisempi tahti juoksussa.
Äsken oli pakko tehä pitsaa :p rupes niin tekemään mieli. Aika jännää kun aamulla kävin vaalla niin paino laskenu hieman, tosin voi johtua myös turvotuksen vähentymisestä.
mahassa tuntuu jo pieni kumpu :heart: :heart:
tätä menoa mulla on valtava maha jo ennen rv 20 :whistle:

mua alkanut pelottamaan miten pärjään 2 vastasyntyneen kanssa ja 2 taaperon kanssa sitte ens vuonna :eek: mut ehkä jokainen näin ajatteleekin tässä tilanteessa. mut jospa asiat järjestyy :heart:

Hyvää joulua kaikille :wave: ite todennäköisesti pyörin vielä vähä aikaa täällä mut aattona kone on kiinni :wave:
 
millimenninkäinen: :hug: Toivottavasti asukki pysyy mukana....:hug:

Halusin tulla toivottamaan kaikille oikein hyvää joulua.


Joulu siivo on tehty, piparit paistettu, kinkku sulamassa, joten kai se tästä pikku hiljaa joulu valmistuu. tuntuu vaan siltä että kun saa siivottua niin lapset kantavat sitä mukaan tavaroita takaisin alakertaan siis päättymätön siivous ja vielä kolme kerrosta huh huh. Huomenna pitäisi hakea vielä kuusi nii sitten voisi alkaa joulun viettoon.





 
millimenninkäinen :hug: toivotaan kovasti ,että pikkunen pysyy matkassa.

Meillä on tänään tallilla pikkujoulu. Siivottiin ja koristeltiin talli hoitajatyttöjen kanssa, haettiin hepoille joulukuusia jyrsittäväksi ja syötiin joulupuuroa. Mukavasti saa joulumielen kohoamaan tuollaiset hetket. Kotonakin sain jotain tehtyä, vaikka esikko pyöri mukana ,kun mies nyt niin flunssan kourissa ,että oli lähes toimintakyvytön. Mulla on niin onnellinen olo koko ajan nyt kun kivut ovat pysyneet poissa, että olen myös kamalan energinen. Hurjan nälkäinen olen. Paino oli jo kilon noussut :whistle: . No pitää liikkumista lisätä kunhan tässä kunnolla paranee.

Typykkä nukahti jo tähän mun syliin, kun nukkui vain tunnin päikyt. Taidan nostaa hänet pinnikseen ja lähtee veskin pesuun.

Ihanaa joulunaikaa !

-Poni ja Manteli 5+3
 
millimenninkäinen :hug: koita jaksaa!

Kaikille hyvää joulua :heart: ja olkaa varovaisia näillä liukkailla!!
Itse tulin eilen portaan alas. vasen jalka jäi kivasti alle ja varpaat rusahti
|O kävi pikkusen kipeää, olin varma et murtumia tuli. ei onneksi vähä on kipeänä vaan.
minullakin tuota ällö oloa on pitkin päivää :x ei ole tarvinnu oksentaa, onneksi. edellisessä raskaudessa oli myös tätä oloa, silloinkaan en oksentanu. ekassa ei ollu mitään :)

mutta sitte köllöttöleen! öitä ja toivotaan et jouluherkut maistuu :p
 
Millimenninkäinen: :hug: . Todella ikävää :'( . Sinun omat vaistot olivat kuitenkin enemmän oikeassa kuin meidän vakuuttelut, ettei ruskea vuoto merkitse mitään. :( Paljon voimia sinne!

Minä olen ollut ihmeen energisellä tuulella. Olen tänä aamuna pessyt jo kylppärinkin, eikä mies ja koira ole vielä edes nousseet! Tosin kesken puunauksen tuli tosi heikko olo, kun en ollut syönyt aamiaista, ja oli pakko lopettaa. Minulla ei ole ollut ainakaan vielä varsinaista pahoinvointia, mutta jos ateriavälit venyy, niin tulee heikko ja ällö olo. Tosin mulla on niin kova nälkä koko ajan, ettei yleensä ateriavälit pääse venymään. :LOL:
 
millimenninkäinen pahoittelut :hug:

yö meni yllättävän hyvin vaikka oli täysi kuu, en valvonut kovin kauaa. heräsin kun mies kömpi viereen jotain 02 jälkeen, oli taas tapittanut kahtoa telkkua ja muutaman lasillisen ottanut ja sitte alko se kuorsaus :kieh: ei auttanut vaikka kylkeen töni, mut onneksi sain sitte uudellen unen päästä kiinni :whistle:
Tänään pitäisi sitte vähän joulu valmiteluja tehä, ei suurempia, mut katkarapusalaatti pitää tehä ja vähän siivota.
Ainii kuusi pitää tänään hakea varastosta. :xmas:
 

Yhteistyössä