¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Tuli sitten käytyä tässä päivällä tuolla terveyskeskuksessa varhaisultrassa viikoilla 6+6 :D Lähinnä sen takia sielä halusin käydä, kun on ollut noita liitoskipuja ja ne on keskittyneet enemmän vasemmalle puolelle. Joskus ottaa todella kovaa kipeetä ja aina oli pelko, että on kohdun ulkopuolinen yms :$ Noh, ultrassa kaikki näytti olevan hyvin vauvalla ja näin jopa sen sydämen sykkeensä lyövän!!! Eipä se pieni vielä oikein vauvalta näyttänyt, vaan enemmänkin joltain klöntiltä |O Joka tapauksessa vaavi kasvaa kohdun sisällä ja voi hyvin :hug: Sain jopa yhden kuvankin vauvasta mukaani. Täytyy heti illalla näyttää kuva miehelle :heart:

Muuten täällä voidaan lähes samoin kuin ennenkin. Mahakivut (liitoskivut) on tosi vaihtelevia, mutta jokapäiväisiä. Olo on aamusta iltaan vieläkin kauhean ällö eikä minkään valtakunnan syömiset auta asiaa sitten yhtään. Sama ällö olo jatkuu syömisestä huolimatta :'(

Onnea listalle tulleille uusille elokuisten tuhisijoiden odottajille :flower: Tsemppiä ja onnea lähiaikoina ultraan menijöille!!
 
Joku kirjoitteli seksihaluista tai paremminkin niitten puutteesta. Sama täällä! Ei voisi vähemmän kiinnostaa. Ja sitten alkaa suututtaa, kun mies on heti tilaisuuden tullen vonkaamassa. |O Mutta muisteli hänkin, että edellisen kohdalla oli sama juttu.

Jos tässä pysyisi edelleen tuolla alapään jutuissa, niin varmaan ensimmäinen raskausoire oli ummetus, joka jatkuu... Aivan kummalliseksi on taas koko kroppa käynyt. Viime kerralla tuli vielä ai ai niitä peräpukamiakin, ja pahasti pelkään, että sama on edessä. :eek:

Kyllä tämä naisen elämä on ihkua. :whistle:
 
Moikka!

Ilmoittautuisin tänne tuolta kakkosen haaveilupuolelta. Positiivisen tuloksen sain viime pe. Tänään on menkat 1 pvän myöhässä. Esikoispoika meille syntyi 11/06. Nettilaskureiden mukaan laskettu olisi 28.8.2008. Varhaisraskaudenultraan mennään 23.1.

Tällähetkellä ei ole kummempia tuntemuksia kuin alavatsan menkkakivut ja painepallomainentunne myös.
 
Dodii, ensimmäinen neuvola takana. LA olisi sen mukaan 12.8, hmm.. Muiden laskureiden mukaan 13.8. Mutta antaa sen olla täällä vielä 13pv, kuitenkin se muuttuu ultrassa :D

Minulla on ollut tänään ja eilen kuukautismaisia kipuja alavatsalla, keskellä. Kohdun ulkoista en enää niinkään pelkää, koska kivut tosiaan tuntuvat keskellä ja tuskin siellä tuntuisi, jos sikiö olisikin muualla? :$

Onko teillä muilla ollut näitä alavatsakipuja? siis tuntuvat kuukautiskivuilta, mutta lievemmät ja menevät ohi, eli niitä tulee ehkä n. tunnin välein muutamaksi minuutiksi, voi olla montakin tuntia ettei tunnu mitään.

Kauhea väsy taas, ei jaksa liikuntaakaan harrastaa... Huoh. :eek:
 
Moips!

Ohhoh... Onpa tullut paljon tekstiä parissa päivässä. Mukavaa kun ollaan aktiivisia :D

Perämaan emännälle lämpöiset onnittelut tuplista ja samaten myös uusille plussanneille! :flower: :flower: :flower:

Täällä oireet jatkuu... Pientä turvotusta, aamuisin kuvottavaa oloa (en ole oksentanut), väsymystä, seksihaluttomuutta, lieviä mielialanvaihteluja ja ilm. venymiskipujakin on ilmaantunut. Kivut ovat lieviä ja tuntuu ihan joka puolella siinä missä on oletettavasti kohtu :D

Prkl että töissä on vaikea polttaa vähemmän kun on tottunut ihan ketjussa siellä sauhuamaan... Alle 10 per päivä olen kyllä selvinnyt, mutta silti harmittaa tää nikotinismi. Kai tää tästä, onneksi ensi viikolla ei oo kun 2 päivää töitä, kotona tulee tupruteltua hiukan vähemmän. Sitten on viikko 1 vapaata taas ja jos saan itseni kunnolla psyykattua siihen niin aikomukseni olisi silloin lopettaa kokonaan. Ukko on silloin koko päivän töissä joten ei ole ketään siinä naaman edessä käryämässä... Täytyy vielä sopia paljon ohjelmaa joka päivälle niin ettei ehdi/jaksa miettiä mitään paperiputkiloita :LOL: Mahdollisuudet ovat siis enemmän kuin hyvät =)

Täytyy tästä alkaa väsätä pojalle iltapalaa, taas on huomenna törkeän aikainen herätys... |O

 
täällämyös niitä menkkamaisia kipuja, tosin mulla onkin 2 masussa, eli johtuu kohdun nopeasta kasvusta :whistle: :heart:
Äsken tein porkkanakakkua :p ai et se on sitte hyvää.
Tupankanpoltosta ei ole ees mielikuvaa enää, tupakanhajukin saa oloni huonoksi , aika helpolla pääsin nyt eroon niistä kääryleistä, onneksi.
mieskin alkaa pikku hiljaa tottumaan ajatukseen, tosin tässähän voi vielä tapahtua vielä mitä kun vkoja niin vähän. :ashamed: väkisinkin ajattelee keskenmenon jälkeen... :/
Jahas nyt suihkuun ennenkuin salkkarit alkaa :wave:
 
...sain eilen keskenmenon. En ole ennen uskonut, että kyllä nainen vaistoaa, jos omassa kropassa kaikki ei ole kunnossa, mutta nyt se tuli todistettua. Koko ajan mulla on ollut tunne ettei kaikki ole kunnossa vaikka periaatteessa mikään ei suoranaisesti viitannut tulevaan keskenmenoon. Itse keskenmenokaan ei ollut edes kivulias. Tämä retki ei ollut tätä vauvaa varten :(
 
...sain eilen keskenmenon. En ole ennen uskonut, että kyllä nainen vaistoaa, jos omassa kropassa kaikki ei ole kunnossa, mutta nyt se tuli todistettua. Koko ajan mulla on ollut tunne ettei kaikki ole kunnossa vaikka periaatteessa mikään ei suoranaisesti viitannut tulevaan keskenmenoon. Itse keskenmenokaan ei ollut edes kivulias. Tämä retki ei ollut tätä vauvaa varten :(
 
huhkuu :hug: Tuo se on pelkona mullakin, ja varmaan niin monella meistä.

Tänään on mahaa nipistellyt taas, mulla ei kipu keskity oikeastaan kummallekaan puolelle vaan koko alavatsaan.
Olin kyllä monta tuntia raskaana olevan kaverin kanssa jouluostoksilla, siinä kyllä aika kului kun tuntemuksia vaihdeltiin ja mieliteoista puhuttiin, käytiin tietty Hesessäkin kun se nälkä taas yllätti, molemmat.. :D
No, makeaa ei onneksi tee yhtään mieli niin jos paino ei nyt niin kauheesti nousis kun ei maistu kuin tietyt jutut.. :whistle:

Seksiä ei tee mieli täälläkään, onneks mieskin on ollut niin väsynyt että ei ole siitä tullut mitään sanomista. :LOL:
 
Pakko tulla avautumaan. Ahistaa niin vietävästi ku ei tiiä onko tuolla mahassa sit ihan oikeesti elämää vai ei... :eek: siis jos vaikka on joku tuulimuna tms...ja pelottaa koko ajan et menee kesken. Mä tuun hulluksi näitten ajatusten kanssa kohta!!! :/ :ashamed: Pitäs vaan olla miettimättä koko asiaa ja uskotella, et kyllä siellä ihan terve vaavi on, joka pysyy matkassa loppuun asti...mut miks ihmismieli tahtoo aina vaan aatella ja ootella sitä kaikkein pahinta?!?! :| äh. Hyvät yöt kaikille, mulla se menee varmaan taas miettiessä ens yöki...
Niin ja hyvät ja rauhalliset joulut jokaiselle!!! :heart:
 
huhkuu :hug: :hug:

Lääkäri soitti mulle vielä iltapäivällä ,kun oli kollegansa jutellut. Kehoitti ottamaan todella rauhassa ja olla lähes vuodelevossa. No sitä en kyllä ole ihan jo siitä syystä ,että kipu laantuu ,kun liikun. Nyt viimeisen tunnin aikana ovat kipuilut lakanneet lähes kokonaan. Ne alkoi hepottaa ,kun olin käynnyt vessassa oikein kunnon istunnolla. Silloin vasta tajusin ,että vatsani on toiminut todella huonosti ties kuinka kauan. Jospa kivut johtuivatkin vain siitä?? En ole ikinä potenut ummetusta ,joten en edes tajunnut sen olevan sitä. Joka tapauksessa oli on paljon parempi. Ehkä saa jo ensi yönä nukuttua.

lumipallo86, millimenninkäinen ja muut pahojen ajatusten riivaamat. Koitetaan oikein kovasti työntää pelottavat ajatukset taka-alalle ja nauttia odotuksesta. Surun aika on sitten ,kun jotain tapahtuu. Mutta tämä palsta on myös hyvä paikka purkaa omia pelkoja ja saada niihin tukea.

Kaikea hyvää meidän masuasukeille ja hyvää yötä :wave:
 
huomenta :wave:
Ihanaa tänään mies vielä töissä mut sitte pitempi vapaa, menee vasta ens viikon torstaina sitte töihin. saahaan olla ihan perheen kesken vaan. Aattona meille tulee syömään mun kummitäti ja illaksi sitte siskon luokse kun mies siellä pukkina. Ei oikein vielä ole joulu fiilistä, mut varmasti se kohta tulee kun alkaa vaan touhuamaan :xmas:
Täällä turvottaa mahaa et semmoiset housut jotka ennen isot niin nyt sopivat :eek:
Torstaina on sinne neuvolaan aika joten saas nähä mitä tädin vaaka näyttää joulun jälkeen :whistle:
Mulla on nyt alkanut yöllä kauheen nälän tunne. en kyl ole käynyt syömässä, kun jos yhesti käy niin sitte saan olla joka yö syömässä :p mut nyt menen aamupalallle lasten kanssa :wave:
 
voimia huhkuulle
eilen kävin kaatumisen takia ultrassa ja kaikki oli hyvin siellä näkyi ja kuului sykekkin tänään oli neuvola painoa oli tullut 2 viikossa 800g mutta neuvolan täti meinas että vois johtua turvotuksesta ja samoin kun esikoisen odotuksessa sokerit oli jo noussu 1 plussalle jostain syystä mun kroppa päästää sokeria pissaan vaikka ei sokerin kans ongelmaa muuten ole ollu no jossain vaiheessa käyn sokeri rasituksen ja mittailen kotona veren sokeria mutta pääasia on että vauva on mukana ja voi hyvin :heart:
 
on se kummaa on eka kauhee nälkä ja sitte kun alkaa syömään niin ei voi paljon syödä kun tuntuu et maha on jo täysi :eek: ilmankos sitä saa olla 2 h välein syömässä :p
mietin tuossa et oiskohan uhkarohkea ja lähtisin noitten lesten kanssa uimahalliin :whistle: :eek: tuppaavat hieman riehaantumaan vieraissa paikoissa, täytynee vielä miettiä vakavasti :D
 
Helou!
Oon maannu taas koko päivän sängyssä, nyt vähän parempi olo vaihteeksi. Miten te kaikki, joilla on myös pahoinvointia/kuvotusta selviätte kaikista päivittäisistä askareista, kuten lastenhoidosta tai töissä käynnistä? Itselläni pelottaa suunnattomasti ensi vuoden puolella oleva yksi jakso koulussa istumista, nyt jo tuntuu melkeen ylivoimaiselta käydä posti hakemassa tai laittaa ruokaa.. Olisi yo-kirjoituksetkin parin kuun päästä, siellä jos tällainen olo niin ei herrajumala.. :eek: Siskoni käyttää minua jonkin ajan kuluttua apteekissa, täytyy käydä ostamassa jotain särkylääkettä, kaapista ei löydy kuin buranaa tms. Kaiken varalle, kun huomenna olisi tarkoitus majoittautua kotiini joulua viettämään.. Hmh..

Upp3 ja Kirppu 6+2
 
upp3 kyllähän se välillä väsyttää kun 2 lasta pyörii jaloissa, tappelee, vaativat jne, mut ihmeen kummalla sitä selviää. Onneksi mun lapset on jo "sen verran isoja", äskenkin laitoin juniorin päälle jotta sain silmiä vähän aikaan leputtaa :whistle:
en uskaltautunut lähteä 2 lapsen kanssa yhtä aikaa uimahalliin, käynpähän illalla sitte toisen kanssa vaikka :D
Perämaan emäntä ja nasuttajat rv 7
 
Mulla oli se puhelin aika lääkärille. Veren hCG arvo oli 4450 ,joten sen mukaan kaikki hyvin. Hän tuumaili ,että jos olisi tuulimunasta kyse niin arvo tuskin olisi noin korkea. Tulehdunarvot vähän koholla ,mutta ne menee tämän flussan piikkiin. Käski edelleen olla rauhassa ja levätä paljon. Kovasti myös muistutti, että tulla heti lääkäriin uudelleen ,jos kipuja vielä ilmaantuu tai vuotoa tai jotain. Sanoi ,että käy vielä sunnuntaina verikokeissa ottaa pvk ja ensi viikolla hCG uudelleen. No nyt mulla on niin ihana olo ,kun kivut on poissa ,että en juurikaan enää stressaa. Eipä varmaan tule verikokeissa käytyä ,kun en nää siihen mitää tarvetta nyt. Koska kaikki toisataiseksi hyvin niin aijon vain nauttia tästä raskaudesta , joulusta ja kaikesta. Nauttikaa muutkin =) .

-onnelinen ja kivuton Poni ja Manteli 5+2
 
MOi!
selailin läpi tän teidän pinon ja ajattelin sit itekki hypätä joukkoon mukaan. 3. olis sit tulossa ja laskettu aika 25.8.
tyttöjä ovat edelliset vm. 03 ja 07. nyt pöyrii pojan nimet päässä :LOL: näissä edellisissä raskauksissa oon ollu ihan varma tytöistä heti alusta asti :heart: . nyt ei tiiä, mut poikien nimiä vaan mietin. jo nyt.. mites muilla joko on tullu fiilikset kumpi siellä asustelee?
 

Yhteistyössä