ELOMASSUJEN Elokuu 2007

:kieh: :kieh: Koko yön se surrasi ja pyöri tuolla meidän makkarissa!!! Ja en kyllä saanut nukuttua....

77mm Ei taida meillä olla treffejä koksissä :D
Täällä kanssa oireet kadonut yön aikana |O
Illallla kun menin sängyyn niin poltteli jo kivasti taas alaselkää mutta mutta....ohi meni :whistle:

Kohta neuvolaan missä saa taas kuulla ne samat asiat :headwall:

Ärsyttää jo mennä pihalle, kaupungille tai ihan mihin vaan kun joku tulee aina sanomaan että vieläkö sinulla on maha??
Sama kun se olisi minusta kiinni että meneekö se pois vai ei? :kieh:

Bebes & Muru 39+5 :heart:
 
voi jee vaaveja on syntynyt jo paljon..no onneks on sentään muutama vielä pinossa odottomassa...ja kiitos synnytyskertomuksista juu täällä ei edelleenkään mitään supista oo kuulunu saatikka mitään muutakaan...eilen sain reippaana käytyä mukusujen syysvaatteet läpi...ei tarvii sitä sitten murehtia että löytääkö ne tarpeeks lämmintä ylle jos nää helteet kääntyy äkkiä pakkaseks..
poitsu oli taas purjehtimassa koko eilesen päivän ja mies oli tietty sen mukana eli mitä muutakaan mulla oli tekemistä kuin lajitella ja kokeiluttaa muksuilla vaatteita ja sit käytiin vielä uimassa.tänään ei mitään kummempaa askaretta suunnitteilla..ehkä ton toisen lintuhäkin vois siivota ja oman työpöydän vois kans hiukan järjestää..mut saapinähä mitä sitä kerkee...
niin ja kynnet pitää lakata :LOL: ..pitäähän sitä olla hienona sairaalassa..hihihi joo niinpäturhamaisuus kukoistaa..ja toiveajattelua että pääsis sairaalaan...
t.nirzu rv 39 :heart:
 
red
no niin sain valvottua viimeyön, ihan jumalattoman kipiät supparit tuli viime yönä 2-7min välein, ja verta alko tulemaan. verta tuli "paljonkin" yöllä, mutta nyt muuttunu veren sekaiseksi limaksi. tulee kuitenkin sen verran, että tarvii pikkuhousun suojan. aamulla taisi tulla viimeinen pala limatulpasta, aika ällötys :LOL:

saisi jo syntyä, koska alkaa jo vaikuttamaan mielialaan. viikonloppu tuli riideltyä miehen kans, ja vollotettua, ja ihan typeristä asioista, ja tietysti minun aloittamana :|

tuli muuten mieleen, että mitä puette vauvalle päälle, kun pakkaatte tavarat sairaalasta ja lähdette kotiin?

aika hassua, että vaikka olen uudelleen synnyttäjä, niin on siltikin kauhean vaikea tietää milloin lähteä sairaalaan. aivan unohtunut kaikki esikoisen odotuksesta ja vauva-ajasta. jospa osaisin vaipan kuitenkin vaihtaa :LOL:

tänään siis laskettuaika.. jospa pääsisin pian synnyttään, että ei tarvisi huomenna enään lähteä neuvolaan..

red ja hipsukka 40+0
 
Äh. Piti nyt sitten saada flunssakin vielä kaiken muun rempan lisäksi :kieh:
Kurkku kipeä ja lämpöä on. Muutenkin vetämätön olo. Kuhan ei nyt sitten alkaisi, olisi kiva hoitaa yksi asia kerrallaan. Ensin flunssa pois, sitten vaavi. Mun tuurilla just huomenna ku oon kamalassa kuumeessa alkaa kunnon kivut...

No, tuskinpa sentään. Mutta saahan sitä tavallaan toivoa.

Mitään "ennus"merkkejä ei tänäänkään ole, tyypilliset vihlonnat, liitoskivut, kivuttomat supparit jatkuu, ei mitään uutta lisättävää. Seuraava neuvola ylihuomenna, vaikka jo toivoin ettei sinne olisi ollut tarvetta mennä. On se hassu juttu, oli kaksi viikkoa sitten normi lääkärikäynti (rv 37) ja siellä lääkäri sanoi että ainakin kaksi viikkoa vielä. Mä huokaisin että toivottavasti ei, mutta tässä sitä ollaan, tasan kaksi viikkoa myöhemmin eikä mitään. Mistä ne sen tietää/arvaa? Tuntuu että meidän tuleva lapsukainen on niin pikantti tapaus että tekee tasan niinkuin itse tahtoo. Luonnetta siis löytyy jo.

Teetä juoden ja Panadolia popsien, Kirvash ja Pikku-Pekka 38+5
 
Edelleen kasassa... :headwall: Suppareita kyllä tulee, että jos vaikka tänään... =) Huomenna sitten käynnistetään jos vielä oon yhtenä kappaleena. Sinällään kiva tietää että viimeistään huomenna saan pikku mussukan syliini :D

Jaksuja kaikille mahojensa kanssa tuskaileville!!! =)

jonna ja möhkis 40+2
 
Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena..
Tänään olisi se mun laskema laskettuaika, mitä terkkakin epäilee oikeaksi.. oishan se kiva kun tämä kaveri tajuais tänään syntyä! :) Mutta siis neuvolakortin mukaan nyt viikkoja 39, eli odotellaan, odotellaan....
Oon yrittäny touhuta kokoajan jotain että aika kuluis nopeampaa.. tänäänki on tullu leivottua piirakkaa ja kääretorttua ja viikko siivouskin on jo puoleksi tehty! :) Onneksi mies on vielä lomalla niin saa itekkin rauhassa touhuta kun joku muu on esikoisen kanssa!

Ihana lukea aina uusia vauva uutisia ja synnytyskertomuksia! :heart:
 
zamppa
Myös täällä ollaan edelleen kasassa :(
Aamulla oli taas neuvola ja on nuo alapaineet edelleen sen verran koholla ja noususuunnassa että loppuviikolla taas uusi käynti. Torstaina pitäisi sitten kuulemma soitella yliaikaiskontrolliakin. Voi kun ei enää to tarvitsisi raahautua neuvolaan... joo, toivossa on hyvä elää.
Painoa ei ollut tullut kuin +200g/vko ja kaikki kunnossa muiden mittausten osalta paitsi juuri tuo alapaine.
Viikonloppuna kun tehtiin kävelylenkkejä niin supisteli mukavasti lähes jatkuvasti mutta kun kotiin pääsi takaisin niin ingenting. Turhauttavaa!!!
Vihlomiset sen kuin pahenee kerta kerralta. Jalat lähtee alta, jos sattuu juuri silloin olemaan jalkeilla ja muutenkin vihloo niin pahasti että päässä pyörii ja itsekin säikähtää joka kerta.
Enää en edes jaksa laskea kuinka monta kertaa päivässä mies kyselee, että "joko se tulee?". Enköhän mä kuitenkin ilmoita miehelle, kun aika koittaa :)
Saas nähdä kumpi ehtii ensin maailmaan, oma lapsi vai serkku jolla LA ensi la.

Mutta joo nyt siivoamaan, jos jotain suppareita sais aikaseksi
zamppa 40+5

Ja onnea jälleen uusille vauvautuneille!! Kateeksi käy...
 
:flower: :heart:

Hurjaa vauhtia on kyllä synnyttäneidenlista kasvanut. =) Ihanaa.:) :heart:

Mulla vaavi työntää kovasti itteeään alaspäin, että sattuu ja kunnolla. Kivuttomia suppereita tulee aina välillä, selkää myös polttelee aika ajoin... Mut odotellaan,odotellaan. Nyt ois kyllä hyvä hetki lähteä synnyttään, ku mies on sorsajahdissa. :LOL: Vähäkö se kiittelis ku nyt "joutuis" lähteä synnärille. :LOL: :kieh:

Nyt sitten seuraa hieman ällöttävä/inhottava kysymys.. SORI!!! :ashamed: Mut ku mulla on tullu häpyhuulet ihmeellisesti kipeeks. Pyyhkiessä sattuu.. Ei kovin kovaa, mut hellät ne on. Voiko johtua siittä, kun ravaan alvariinsa vessassa ja joutuu nii paljo pyyhkimään? Vai onkohan tää joku hiivan oire? Aivan kun ne ois hieman turvoksissaki.. :ashamed: :/

Oltiin viimeyö mökillä kahden kaveripariskunnan kanssa. Oli kivaa hieman vaihtaa maisemaa ja saada erilaista tekemistä. Ja vielä tehdä tuollaista "kahdestaan" ennen ku pikkuinen tulee. :heart: Nyt kyllä väsyttääkin aikalailla kun tuli valvottua myöhään, ravattua vessassa ja sit heräsinkin jo puol kasilta. Et ehkä ois päikkäreiden paikka... :) |O

Hei, tietääkö kukaan missä on Marisk??? Ihmettelin vaan ku ei oo aikoihin hänestä kuulunut täällä mitään...

Tsemiä kaikille masun kans, ja etenkin teille jotka kärvistelette kipujenne kans!! :hug:

-Maypo ja valtsu 38+2tai3 =)
 
Kaikki samalla tavalla kuin ennenkin :) Nyt vaan odotellaan ja katsellaam!! Ensi viikolle sain vielä ajan jota ei varmaan kuulemma tarvitse sitten käyttää |O Turhauttavaa....jos vauva ei ole silloin vielä syntynyt niin katsotaan aika käynnistykseen :ashamed:
Hoitaja kyllä sanoi että jos tuntuu siltä niin heti Koksiin ja pyydä vaan niitä antamaan jotain apuja....
Varmaan kun seuraavan kerran supistelee kunnolla niin pitää heti lähteä menemään...??

Red Itsellä on kolmas raskaus ja ihmettelen aivan samaa että miten voi unohtaa kaiken sen kivun ja tuskan??
Nytkin vain ihmettelen että mistä supistuksesta pitäisi lähteä :LOL:

Bebes & Muru 39+5 :heart:
 
Täälläkin edelleen yhdessä kasassa. Neuvolakäynti myöskin takana. Ei turvotusta, pissa puhdas, paino laskenut, sf-mitta 32 (laskenut viime viikosta sentin), verenpaineet ok eli siis täälläkin vain odotellaan. Mullakin neuvolantäti sanoi, että seuraavasta supistusaallosta voisi käydä KOKSissa. Mutta jotenkin ei näin tokasta tule niin herkästi lähdettyä. Vaikka viimeyökin meni tuttuun tapaan supistellen. Pari tuntia sain nukuttua. Blaah!

No nyt esikoisen kanssa harjoittelemaan 40m juoksua torstaisiin Hippo-kisoihin! =)
 
Mullakin neuvolakäynti takana,paino sentäs pudonnut viikos 1300g,turvotukset siis laskenut aikalailla.Mutta mulla sf-mitta senkun nousee,vaikka vauva mukamas laskeutunut,nyt37cm..Terkkari epäili et ois kyl neljän kilon pintaan tuo vauva nyt,et viime viikon painoarviot ei ehkä ihan pitäis paikkaansa.

Yhdyn muuten red ja bebes tuohon unohtamisjuttuun.Eli sama tuntuu olevan monettako lasta sitä tässä odotellaan,aina kun vihlasee tai supistaa,miettii et onkohan tämä nyt sitä vai ei. Itte en ees tiiä onko nää vihlonnat vain vihlontaa vai supistusta,terkkari oli sitä mieltä et vauvan pää ei ole niin alhaalla et välttämättä aiheuttas noita vihlasuja,et voisivat mennä supistelujenkin piikkiin.

On jotenkin masentunut olo, la ihan just ja käynnityskin torstaina,mut tuntuu siltä et jostain syystä käynnistystä ei pystytä tälläkään viikol tekeen ja palaan taas kapsäkit kourassa kotia. Ja kun oon suurinpiirtein toivonut ja rukoillut et käynnistyis ittekseen..Ei taida niin käydä. Saapa nähdä kuka meistä jäljellä olevista ekana ehtii.

Anteex,tuntuu et keskittyy vaan omaan napaan aina nää ajatukset, ihana silti lukea aina uusia vauvauutisia kun avaa nää sivut. ONNEA!
 
Eleonor lisäsin sut LA-listaan. Kyllä siellä listassa vielä meitä massukkaita on, vaikka välillä tuntuu ettei meitä ole kuin muutama. Jos muita puuttuu tai vääriä tietoja, niin ilmoitelkaa! :wave:
 
heipä hei! täällä ei erikoisempaa sitte eilisen. sama limaisuus jatkuu... muutama kipeä suppari ja se siinä..

maypo täällä samaa ongelmaa et "turvotusta" tuola alapäässä... sisko meinas, et voi enteillä synnytystäkin... (niinhän ne kaikki oireet tässävaiheessa :D )

mut positiivisesti ajateltuna, kyl tää syntyy ainaki ennen joulua. *huok*

40+1
 
AnQ
Capri, miulla LA on 28.8. ja sairaala on EKKS. Vilasin, että listassa on 27. päivä merkitty lasketuksi ajaksi, ja sairaalaksi Lappeenrannan sairaala (eihän sellasta ees oo olemassa :D).

Kiitossss :flower:
 
Minäkin täällä vielä "odottelen". Oon siivonnu, käyny kunnon lenkillä, leiponu yms. mutta ei mitään vaikutusta missään. Hiki vaan on! Viikonloppuna meinas olla menkkamaista kipua, mutta meni hetkessä ohi. Että varmaan mennään pitkälle syyskuuhun vaikka th epäili, että pian tulis. Jospa synnytys alkaakin sitten kertaheitolla.. Pidetään me tätä palstaa pystyssä.

Veera ja huomenna 39
 
AnQ: Korjasin sun tiedot. Toi on se alkuperäinen Kassun tekemä lista, jota sitten on kopsattu sinne tänne ja päivitetty kuukausitolkulla. Välillä mie ainakin meinaan näpytellä mitä sattuu, joten ei ihme että virheitä löytyy. Nyt kuitenkin sun tiedot pitäisi olla oikein.
 
Taitaa Capri ja bebes nuo meidän treffit Koksissa siirtyä kyllä ainakin huomiseen. Minulla edelleen alapäätä vihloo julmetusti ja joka päivälle on muutama kunnon supistuskin riittänyt, muttei kyllä vielä mitään synnytyksen alkuun viittaavaakaan. Huomenna joudun kai aamulla neuvolassa käydä vielä sitä sijaisterkkaria moikkaamassa ja sitten alan varailla Koksiin sitä yliaikaiskontrollia ensi maanantaille.

Arvatkaas muuten mitä. Nyt on meidän talon kaikissa pyyhkeissä ehjät ripustuslenkit. Ostin sitä hommaa varten nauhaa kaksi vuotta sitten esikoista odottaessa, jos olisi tekeminen loppunut kesken, ja kun poika syntyi 38+2, niin jäi tekemättä ja sen koommin en ollut saanut tehtyä. Nyt olen ne tässä päivänä muutamana pojan päiväuniaikaan askarrellut. Positiivista siis tässä yli la:n menemisessä se että tulee tehtyä niitä hommia jotka tavallisesti aina jää.
 

Yhteistyössä