ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Joo niin taitaa treffit siirtyä. Mulla alapää on jo aivan hellä ja turvonnut ollut useamman päivän. Samoin maha on aikas kipeä noista supistuksista. Enään ei jaksa edes yrittää mitään poppakonsteja. Ässät on ainakin todettu tehottomiksi. Joten ei kait tässä auta kuin odotella! Toivotaan kuitenkin että synnytykset käynnistyis itsestään.. :hug:
 
Ei treffit onnistunut ei.... :LOL: No mulla on koko viikoksi paljon suunnitelmia niin josko jo sillloin tapahtuisi...
77mm monespäivä sulla on laskettu aika!?
Tänään mulle neuvolassa sanottiin että ensi viikolla katotaan aika sinne yliaikais kontrolliin jos ei mitään ole tapahtunut |O

Bebes & Muru 39+5 :heart:
 
Tulin kertomaan, että ihanainen esikoistyttäremme syntyi viime keskiviikon ja torstain välisenä yönä, siis 16.8. Pituutta tytöllä syntyessään 52cm ja painoa 3590g. Kotiuduimme eilen, ja nyt tätä vauvantuoksuista arkea on eletty kotosalla vuorokauden verran :heart: . Paljon on lueskeltavaa täällä pinossa, kun olen ollut poissa jo usean päivän. Palailen kertomaan nopeasta synnytyksestäni jahka olen ensin teidän muiden kuulumiset lukenut :) !


inom ja tylleröinen 4vrk
 
tyttövauvan kanssa onnellisesti kotona!
meidän vauva syntyi 16.08.07 klo 7.24 mitoin 3650g ja 51cm.
profiiliin vauvan kuvaa yrittää hän!

synnytys oli kestoltaan 2t30min.
oikein hyvä olo, ihana olla kotona ja täällä perheenjäsenet tutustuu toisiinsa.
:wave: tsemppiä loppuodotukseen teille elokuiset!
kiitos :flower: onnitteluista ja onnea :flower: vauvoista!
-mizu
 
Heipsan kaikki!
Olen ollut monta monituista kuukautta ihan taka-alalla,mutta silti seuraillut juttuja. Onnea siis hirmuisesti kaikille vauvan jo saaneille! Itsellä olo ollut jo tovin todella vaikea...mitään ei jaksa tehdä, eikä mitään edes pysty tekemään. Vauvan painoarvio vatsan päältä on siinä 3500 g, eli yli kilon enempi kuin esikko oli syntyessään, joten hiukka jännittää jo parikin viikkoa vielä kasvaa masussa... Keskiviikkona siis la. Huomenna neuvolaan taasen katsastamaan tilanne.

Kyllä todellakin jo malttamattomana odotan sitä hetkeä, että jotain alkaisi tapahtumaan...supistellutkaan ei ole juuri lainkaan, saati limatulppia tai vesiä olis lähtenyt irtoamaan... Voi, että odottavan aika on piiiiiiitkä!

Yöt menee asentoa vaihtaessa, kummallakaan kyljellä ei voi nukkua puolta tuntia kauempaa, sillä alkaa aivan tajuton särky ja jomotus ja vihlonta kylkeen...

Että todella ihanaa aikaa tämä loppuodotus!

Koitetaas siis vielä kärvistellä, kyllähän se lopputulos sitten aivan varmasti saa nämä kivut ja säryt kuitattua! :heart:

terkuin, Nikideemus 39+5
 

Täällä porskutellaan maha pystyssä. Kiva kuitenkin että teitä kohtalotovereitakin löytyy!! Voimia vaan kaikille!

Vauvan kotiutumisvaatteista oli joku kysellyt.. Mulla on turvakaukaloon pakattuna pussukka, jossa on sekä vähän lämpimämmät että ohuemmat vaatteet. On nää säät vielä niin vaihtelevat! ( -Saa nähdä joutuuko vielä toppahaalarinkin kaivelemaan kaapista, kun yliaikaa vaan tulee koko ajan lisää..
:headwall: )

Muutamia napakoita supistuksia silloin tällöin tulee, mutta ei mitään säännöllisyyttä. Ässät ei tehoa tässäkään raskaudessa, niihin on jo usko mennyt. Alapäätä on vihlonut viikkotolkulla liitoskipujen lisäksi, mutta tänään oli jo tuskallisen kovaa vihlontaa. Toivottavasti edes jotain edistystä tekevät kohdunkaulalle/suulle.

77mm ihana, kun oot jaksanu olla noin reippaana! Mulla välillä tuntuu, ettei edes mitään saa aikaiseksi -pakastimeen leivotut herkutkin taitaa olla enempi vähenemään päin... :ashamed:

Piitu 40+6
 
Bebes: Minulla laskettu aika siis jo oli 17.8. Koksiin ottavat yliaikaiskontrolliin kun 10 päivää on mennyt yli la:n. Varmistin asian ihan sieltä kun sijaisena ollut terkkari sekoili asian kanssa.
 
:heart: Voi kun on taas tänään tullut vauvauutisia! Ihanaa!!!! :heart:

Yopa: Näinköhän on, että synnytystä enteilis noin alapää kivut/turvotukset? ;) Sehän ois vallan mukavaa. :D Vaikkakin ihan totta, et mikäpä ei tässä vaiheessa siihen enteilis. :LOL: Mä ainaski kuvittelen kaiken tarkoittavan "pian" alkavaa synnytystä. mutta kuiten vielä siihen h-hetkeen aikaa... =) :whistle:

Voiko muutes supparit tuntua vaan tuolla alaselässä? Vai onko ne edes suppareita? Ottaa nimittäin alaselkään aikasta makoisasti aina välillä... :/ Au!

Kamalan tylsää ja hiljasta, kun mies on siellä saakelin sorsametsällä. :whistle: En keksi enää mitään tekemistä.Koko päivän olen jotain pientä touhunnut, mutta nyt ei yksinkertasesti oo enää mitään tekemistä. Paitsi tietty surffailla netissä. :D Vaikka välillä netistäkin tuntuu jutut loppuvan kesken... :whistle: =)

Huomenna taas neuvola. Saas nähä onko proteiinit taas +++++++++++! |O Ja apua, kuinkahan paljon on taas painoa tullut... Turvotus ainakin pahenee päivä päivältä. :kieh:

Maypo ja valtsu 38+2

ps. Lähteekö tää turvotus pian synnytyksen jälkeen??
 
täällä käytiin 5km lenkillä koirien kanssa ja arvatkaapa tuliko supistuksia...ei ei ei ...eli mulla ei supistele ollenkaan ,...varmaan olen viimenen elokuinen joka synnyttää uudenvuoden aattona....
no nyt painun suihkuun ja sitten sänkyyn lukemaan ...
 
maypo :wave: täällä kohtalotoveri, jonka mies on ennemmin sorsia metästämässä, kun hellimässä emäntää.. ;) eilen illakin kuului vain makkarista kun rukoili iltarukousta että "älä rakas vauva vielä ensyönä tai huomenna synny, että iskä pääsee metille"... :LOL:

turvotuksesta kaveri sanoi, että sillä kesti vielä 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, ennekun hävis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 77mm:
Bebes: Minulla laskettu aika siis jo oli 17.8. Koksiin ottavat yliaikaiskontrolliin kun 10 päivää on mennyt yli la:n. Varmistin asian ihan sieltä kun sijaisena ollut terkkari sekoili asian kanssa.
Joo noin se menee koksissa ja sitten viimeistään kun 14 päivää yli niin käynnitstää...just juttelin tänään neuvolassa asiasta!!!
En vaan halua käynnistykseen :kieh:
 
Ihanaa taas lukea uusista vauvoista! :heart:

Turvotuksesta: Toisilla tippuu jo sairaalassa huikeesti paino, eli myös turvotus häviää. Mulla esikoisesta lähti paino heti tippumaan synnytyksen jälkeen suht vauhdilla. Välillä tippui kilon päivässä, joten eihän se muuta kuin nestettä voinut olla. Toisilla taas maidonnousun olen kuullut turvottavan! Toivottavasti maypo sulla helpottaa synnytyksen jälkeen. Mulla kanssa taas olo, että alkaa neste kertymään. Ei kivaa ei! :/
nirzu: Mie en tiedä kumpi pahempi... Mie kun käyn koirien kanssa 5km lenkin, niin supistelee niin maan mahdottomasti, muttei kuitenkaan tarpeeksi. :headwall: Tästä meitä vastapäätä lähtee tie, joka on just 2,5km pitkä ja välillä jo ajattelin, että josko vaan kävelis sitä edestakaisin niin pitkään että vauva sais tarpeeksi. :LOL:

Mies oli vissiin hermoja lepuuttamassa sen kakkostyöpaikassa. Oikea kesälomalainen... :whistle: Tuli muutama tunti sitten töistä ja mie silloin herättyäni olen valvonut siitä saakka. Nyt kun vielä sais nukkua ennen yösyöttäjä, niin....
-Capri -kukkuja ja Tiitiäinen 39+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja 77mm:
Bebes: Minulla laskettu aika siis jo oli 17.8. Koksiin ottavat yliaikaiskontrolliin kun 10 päivää on mennyt yli la:n. Varmistin asian ihan sieltä kun sijaisena ollut terkkari sekoili asian kanssa.
Joo noin se menee koksissa ja sitten viimeistään kun 14 päivää yli niin käynnitstää...just juttelin tänään neuvolassa asiasta!!!
En vaan halua käynnistykseen :kieh:
Joo, minäkään en käynnistykseen todellakaan tahtoisi. Pientä tuntumaa sain nimittäin siitä silloin viime syksynä kun minulla pysähtyneessä keskenmenossa tyhjennettiin tableteilla, ja ei todellakaan tuntunut kivalta, alkoi jotenkin sillai ikävän rajusti. Kyllä luonnollisesti käynnistynyt synnytys lähti ainakin minulla mukavammin liikkeelle. Tosin vaikea tietysti synnytystä ja viikolla 11+1 tyhjennystä verrata keskenään.

Alapään turvotuksesta. Minulla on sitä myös jonkin verran, mutta kaikista pahimmillaan se oli joskus 30 viikon tienoilla, kun olin jo ihan varma että sinne on suonikohjuja kehittymässä. Nyt on onneksi jo vähän "kevyempi" olo sen suhteen.

Tänään siis äitiysneuvolaan viimeistä kertaa.

77mm ja Minimi 40+4
 
hei, laitan vain oman kokemukseni käynnistyksestä, kun täällä on joillain hieman pelkoa sitä kohtaan. Itselläni oli myös, mutta se ei ollutkaan yhtään kamalaa. Esikoiseni on myös käynnistetty 18v sitten ja on jutut muuttuneet. Silloin se tehtiin rajusti, kypsentämättä kohdunkaulaa. Nyt käynnnistykseen käytetään aikaa ja tabletteja laitetaan kohdukaulaa kypsyttämään. Kalvot puhkaistaan vasta kun kanava on hävinnyt ja on jo hieman auki. Senjälkeen odotellaan, josko omat supparit alkaa ja monillahan alkaakin vesien mentyä. Näin ainakin toimittiin naistenklinikalla ja tuohon kypsyttämissupistus"kipuihin" tehosi ainakin mulla ihan panadol / petidiini. En siis kokemut käynnistämistä sittenkään huonona. Lisä"huumoria" toi se että meitä käynnistettäviä oli osastolla yhtaikaa neljä ja kilvan vertailimme, että miltäs nyt tuntuu :D
Käynnistyspäätös oli helpotus kun asia meni eteenpäin ja tiesi että kahden päivän sisään on pikkuinen kainalossa. Synnytys tapahtui aivan normaalisti alakauta ja rauhallisesti. Pitkähkö se oli johtuen varmaan siitä, että olin ensisynnyttäjän asemassa kun edellisestä niinkauan aikaa.

Tsemppiä loppumetreille!

Pilkettä ja Nikolas-vauva 1vko 2päivää
 
juu eilisen lenkin jälkeen ei yöllä eikä illalla , ei supistustakaan...no joulua odotellen ehkä sitten jo alkaa jotain tapahtuu...
tänään saankin sitten istua autossa taasen muutaman tunnin kivaa..pitää lähtee tän lauman kanssa helsinkiin, keskimmäisellä pojalla on kontrollikäynti lastenklinikalla sillä oli kampurajalka syntyessään..no kosmeettinen haitta suurinpiirtein enää tai tänäänhän sen kuulee tuleeko vielä uusi leikkaus..
juu nyt värjäämään hiukset ja uudet kynsilakat päälle..sithän mä olisin valmis vaikka synnärille :LOL: ..
hauskaa päivää
 
Moikka vaan!
HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! Koko ajan niitä tuntuu putkahtelevan :flower: Ja NIIN ARMOTTOMASTI TSEMPPIÄ MASUN KANSSA KULKEVILLE!

Alkuperäinen kirjoittaja maypo:
Hei, tietääkö kukaan missä on Marisk??? Ihmettelin vaan ku ei oo aikoihin hänestä kuulunut täällä mitään...
Mää olen pysytellyt taustoilla viime aikoina. Ei ole jotenkin jaksanut kirjoitella.. Ahdistaa ja niinpäinpois.. Sais jo syntyä!!! LA oli perjantaina ja edelleen yhdessä kasassa.. no, täälläpä on moni muu jo paljon pidemmälläkin mutta.. silti kurjaa! Äippä on saanu molemmat (minut ja veljeni) pari päivää etukäteen joten odotin niin että minäkin saisin... Huomenna ois taas neuvola mut toivon kovasti ettei tartte mennä sinne. Sen verran on tänäänkin ollut supistuksia ja tuota jatkuvaa menkkakipua.. plaah.. toivottavasti niistä kivuista on edes jotain hyötyä!! Olen niin malttamaton oottamaan, että saisin sen ikioman ihanuuden syliin..

Niin mulla vaihtui taas neuvolatäti. Meil on sellanen systeemi, et on sama täti odotusaikana ja sitte lapsiaikana, mut mulla on nyt jo menossa kolmas täti vaikkei oo ees vauvaa vielä. Onpahan tuulinen paikka tuo neuvola! No, kaikki on olleet ihan kivoja tähän mennessä, mut menee siinä oma aikansa ennenku on tottunu uuteen.

Valituksen puolelle tuntuu menevän tämä viesti - Olen kovin pahoillani!

Ihana on ollut lukea porukoiden synnytyskertomuksia - olen vollottanut täällä ihan mahdottomasti lukiessani juttuja, sniif. Mikään ei oo viel saanu pelkäämään synnytystä!

Aurinkoista tiistaita kaikille! Ja onnea synnytykseen itsekullekin!
t marisk 40+4

 
Juu, näyttäähän noita koko ajan tulevan... Noo, pitää ajatella niin että oma nyytti on kainalossa viimeistään ensi kuun puolessa välissä jos menee käynnistykseen. Eli ei enää kauaa... :kieh:

Täällä vaan flunssan oireet pahenee, toisaalta tää on jo kolmas päivä, joten aiempien kokemusteni mukaan "huippu", jos ei ole tulehdusta. Joten eiköhän se tästä. Ei onneksi ole varsinainen kesäflunsaa kun ilma alkaa olla aika syksyinen, vaikkakin eilen tuli aikasen kuuma iltapäivällä. Mutta ihan selvästihän tää on paljon viileämpää ku viikko sitten.

Nyt on melkein kaikki "oireet" (supistelu, alaselkä - ja vatsakipu yms.) kadonnu, ainoastaan nuo nivuset pitää huolen että aina on erittäin epämukava olo. Tuntuu siltä että sitten kun tää alkaa, niin alkaa rajusti.

Just mietin muutama päivä sitten sellasta "unelmasynnytystä". Että millanen se olisi jos kaikki menisi niinkuin haluaa. Mulla ainakin alkais reilulla vesien menolla, heti kipeet supparit n. 5 min välein, sen pari tuntia odottelun jälkeen soitto sairaalaan ja ei muuta ku sinne. Siellähän ne sitten toteaisikin että oon jo auki kuusi senttiä ja kivut olisi aika kovat. Antaisvat mulle epiduraalin (joka onnistuu täysin), siinä sitten avautuisin suht' kivuitta ukon ollessa vieressä. Tulisi vielä toinen piikki ja sitten olisin auki sen kymmenen senttiä. Kun epiduraalin vaikutus lakkaa, ei muuta ku ponnistamaan. N. 20 min ahertamisen jälkeen Pikku-Pekka syntyy hyväkuntoisena ja mulla ei mitään repeämiä yms. :D Jotenkin mulla vaan on sellanen tunne ettei se ihan mene noin. Mutta saahan sitä aina toivoa!

Tsemppiä kaikille vielä mahakkaille! Kyllä me kestetään. Vaikka kuukausi vielä!! :LOL:

Kirvash ja Pikku-Pekka 38+6
 
Tota kynsien lakkaamista en olekaan vielä kokeillut, kun leikkasin kynnet lyhkäseksi, enkä sen jälkeen ole niitä lakannut. Täytyy vissiin kokeilla, jos vaikka massuasukki odottelee että äippä on priimakunnossa. :LOL:

Ihmeellisesti turvotus seilaa edestakaisin. Aamuyöllä kauhee turvotus ja nyt se jo laski. Eilisestä tippui paino kilon. Tosin vasta nyt söin "aamupalan" kun on maha niin kipeä, etten pysty syömään. Nukkunut en ole sitten aamuyön, vaikka kuinka olen yrittänyt. Vielä kerkeis pikkutirsat, ennen esikoisen eskarista hakua. Mutta taitaa olla turha toivo.
 
Onneksi olkoon taas uusille vauvautuneille! :flower:

Neuvola käynti taas takana. Rv 39+3.
Paino +1.925/vko!!! :eek:
Turvotus +
Verenpaineet sentään laskussa 132/82
Hb 100 elikkä raudan syönti pitäis alottaa
sf 35
rt, syke ja liikkeet ok
Ja viikon päästä seuraava aika. Uskoisin että sinne vielä mennään.
Äippä tossa yks päivä tuumasi ettei oo meidän suvussa ennenkään synnytelty, et käynnistyksen kautta veitsiä terottaa!! *huoh* näillä eväillä siis syyskuulle mennään ja pitkästi :(
 
:flower:

Mä luulin oikeesti viime yönä et ihme on tapahtunut ja tää on SITÄ.supisteleen alko 1 mais ja se jatku aamu 7 noin 10minsan välein.Ei mitään synnytyssupistusten kaltaista,mut kipeetä teki ja luulin kyl kun niin pitkään jatkuivat säännöllisinä et kohta ne muuttuu pahemmaksi. Mites kävi,kun kello sit soitti 7 ja nousin ylös,siihen loppuivat myös merkit. Voi v että olen ärtynyt..
 
Elovauvansa jo syliin saaneille!

Ja suurensuuri voima :hug: synnytystä vielä odottaville!

Jos nyt nirzu kuitenkin ennen :xmas: -aikaa synnyttäisit :p ,kun tahtoisin NIIN jo tulla sinua ja vauvaa bb:lle katsomaan!

Mulla kamala hampilääkärireissu takana ja pää tuntuu keilapallolta!


Kassu ja Klaara


 
Viimeinen neuvolakäynti takana. Kaikki ennallaan. Vain paino oli pudonnut kilon viime viikosta, kun turvotusta on hävinnyt.Parin päivän päästä varailen ajan Koksiin ensi maanataille jos ei nyt pian rupea syntymään.

Jaloissa on ollut koko päivän kaamea pakotus vaikka turvotus on vielä eilisestä vähentynyt, ihme homma. Häpyliitosta vihloo jo niin että jalan siirtäminen kaasun ja jarrun välillä autoa ajaessa sattuu. Närästys alkaa olla muisto vaan :) kun maha on pudonnut niin alas. Pärjään 1-3 renniellä päivässä, kun vielä muutama viikko sitten saattoi mennä lähemmäs 10.
 

Yhteistyössä