ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Kateellista valaskalaa pukkaa täältä...

Jos kukaan ei hypi innosta laittamaan noita päivityksiä niin voin yrittää tehdä ne huomenna. Kopsata en kylläkään osaa :)

Ei sit tämä vauva päässyt niiden 5% joukkoon jotka syntyvät laskettuna päivänä.
 
:flower:

Alkaa olla tuskastunutta väkeä täällä meidän elomassuissa... Voimia kaikille! :hug:

Täälläkään ei mitään uutta... Viime viikon alun olin todella kärsimätön ja loppuviikosta helpotti -kun oli hiukka viileämpääkin. Tänään oli neuvola ja kärsimättömyys jälleen huipussaan. Seuraavan ajankin sain vasta raskausviikolle 40+10 !!!!!!!! Siis häh? Ei näin ole ennen menetelty... Ja tämähän tarkoittaa myös sitä, ettei yliaikasipolille pääse ennen kuin 42+0 täynnä. Myös viime viikolla lupailtu "ronkkiminen" jäi tekemättä, kun mulla oli lapset mukana. Huoh. Tässä sit varmaan menee vielä 42-43 viikolle. Eipä nuo aikasemmatkaan ennen sitä ole syntyneet :headwall:

Piitu -LA huomenna.
 
sitten eka yliaikaiskontrolli Kysillä. Koko viime yön supisteli ja vuoti aika runsaasti verensekaista limaa. Piti oikein laittaa paksumpi side. Niin supistukset eivät olleet säännöllisiä mutta parista muutamaan kertaan tunnissa niitä tuntui. Toivotaan nyt parasta että tänään pääsisi tosi toimiin. Iltapäivällä voisi olla pieni tytteli sylissä! :wave:
 
on täs muutama päivä ollu netti pimentoo kun ei kertakaikkiaan ole kerennyt edes konetta avata :$ ...sunnuntain kävästiin isossa ompussa hakemassa uus tiskikone.. ja eilinen meni ensin kaupungissa sitten koululla iltapäiväkerhon asioita hoitaen..hiukka oli loppu olo kun sitten puol 11 tulin takasin kotiin siinä vaiheessa olin ollu tunnin koirien kanssa metsässä..mutta edelleen ei mitään tuntemuksia...jaa mahtaakohan keretä syntyä ennen joulua.. :LOL:
juu tänään pitää rivakasti käydä kaupungissa sitten uimaan..lupasin muksuille että vietetään viimenen lomapäivä rannalla...
hauskaa maanantaita kaikille loppumetrien tsemppaajille...
t.nirzu rv 38+
 
ONNITTELUT KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!! :flower:
Mulla olis nyt 39 viikkoa täynnä ja vauva tilauksessa tälle viikolle ;) Johtuen siitä että esikoiselle sais helposti lapsenvahdin vielä tällä viikolla ja miehelläki alkaa loma tän viikon jälkeen niin tulis sekin, loma siis, enempi hyödyksi heti alusta alkaen. Mutta, ei mulla ole kerrassaan mitään oireita siitä että synnytys olis lähellä. Supistuksia tulee iltaisin mutta aika kivuttomia ne on.. Vauva tulee sitten maailmaan kun on valmis, ei auta hätäillä!! Olo alkaa vaan oleen melko malttamaton vaikka vielä viikko laskettuun...

Meillä esikoinen nukkuu vielä samassa huoneessa ja saa nukkuakin vielä pitkään. Olen itsekin miettinyt kun joku täällä kyseli miten valmistaa esikoinen vauva tuloon.. Niin.. Me on juteltu aika paljon vauvan tulosta, tyttö silittelee masua ja juttelee sille (joskus tosin myös läpsii..) Ollaan vauvan vaatteita yhdessä laitettu lipastoon yms. Esikoinen on nyt 2,5 vuotias ja aika uhmainen ja sen luontoinen että varmasti on mustis.. Mutta jospa se siitä... Kiva olis kuulla kokemuksia ja vinkkejä :wave:

Onkos kellään kokemuksia jälkisuppareista toisen lapsen jälkeen? Mulla niitä oli esikoisen jälkeen jonkin verran ja kuulemma nekin vaan pahenee joka synnytyksen myötä... :/

Tsempit kaikille!

Lillielli rv 39
 
Huomenia!

Onnittelut vauvautuneille :flower: :flower: :flower:

Piitu10Aika uskomatonta,mulle sanottiin eilen siis että heti huomenna käynnistellään kun tulee 42 täyteen ellei mitään ole ennen sitä tapahtunut.Siis jos saleissa on tilaa...Ymmärrän oikein hyvin tuskaisuuden!!Mulla kyllä esikko sai mennä sinne 42+2 ja sillonkaan ei vielä puhuttu käynnistämisestä mitään,onkohan tämä tapaus- vai sairaalakohtaista?

TinniPinniyv:hen vastattu :) Tsemppiä päivään,laitan tekstaria myöhemmin.

Omaa napaa: yö nukuttu kahdesta kahdeksaan hyvin,sitten piti herätä tuon remontti-intoisen miehen kolinaan :(
Illalla hiukan menkkamaista kipua kun haravoin pihaa ja nypin rikkaruohoja,ei muuta,vaikka se oikea supistus tuntuu kammolta jo noi ottais :LOL:

Huomenna aamulla se totuus sitten valkenee,pääsenkö tositoimiin vai en,jännittää!Voi kun käynnistyis tänään itsestään.Kolmea ässää on testailtu niin paljon ettei enää seksikään maistu :D Saunaan ei voi mennä kun muutenkin läkähtyy ja nahka jo kuoriutuu irti ja siivoaminen ei nappaa pätkääkään.

Tervetuloa,uudet mukaan,en ole muistanut olla kohtelias ja toivotella kun tuijotan vaan tätä omaa oloani...

Jaksuja päivään mahakkaille ja vauvan tuoksua jo nyyttinsä saaneille!

herkku1 ja juniori 41+6
 
Viime yönä alkoi vähän yli yksitoista jatkui voimakkaina n. tunnin ja sitten nukahdin!!! Oli niin voimakkaita että liikkeessa piti olla koko ajan!!! Nukuin sitten pätkittäistä unta ja nyt taas polttaa selkää ja mahaa!!! Saa nähdä?? Kohta lähden vähän pihalle kävelemään ja ajamaannurmikon jos vaikka olisi jotakin hyötyä???
Ei varmaan mene toivon mukaan enään kauan???

Bebes ja EhkäTulossa 38+6 :heart: bd bd bd :D
 
Niin elikäs eilen ne alkoivat. Kello 21 aikoihin, poltteli hiukan alavatsalla, mutta ne ei ole kovia kipuja, sellaista hentoa "juilimista" ja "polttelua". En sitten tiedä mitä ne ovat ja tekevätkö edes mitään (kohdunkaulalle tms.)
Esikoisen synnytyksestä jo yli 5 v aikaa, en muista yhtään että olisi ollut silti tällaisia kipuja, mutta sen tiedän että niitä "ennakkosupisteluja" oli silloinkin jo näillä viikoilla, mutta ne olikin pientä pistelyn tunnetta kohdunsuulla, joista selkeästi tiesi että ne lyhensi kohdunkaulaa....
Näistä en kyllä sitten osaa sanoa juuta enkä jaata mitä olisivat. Ennustaisivatko nämä tulevaa lähellä olevaa synnytystä vai mitä...? On ylihuomenna 38+0 täynnä. Joten saa se vaaveli tietysti jo syntyäkin, mutta... en tiedä, onko kaikki jo valmiina :) Sitä se on miettimistä vieläkin, sairaalakassissa jotain on jo ja vaaville on pakattu kotiutusmivaatteet valmiiksi.
No, neuvola-aika on tänään, joten siellä sitten voin kai kertoa näistä tuntemuksista, tosin ei niistä varmaan osaa tätikään mitään sanoa ,mitä olisivat. Epäilin jopa että pitäisikö soitella* miehelle työmaalle että voisi olla varoillaan yöllä/tänä aamulla, jos tuleekin lähtö ja ne kivut tai poltot kovenee. Mutta en viitsinyt sitä turhaan vaivata. Sellainen fiilis kuitenkin oli, että ei ehkä ihan vielä!

*Mies kun siis on 250 km päässä töissä.

No, onnea kaikille jo vauvansa synnyttäneille!!!
 
Onnea miikpi! Lukaisin myös elovauvat 2007 -ketjusta, että Emmasofia ja Ruusu07 olivat saaneet vauvat kainaloon. Joten onnittelut myös heille!

Täällä vähän paremmin nukuttu yö takana. Eilen illalla käytiin fillaroimassa ja lisäksi koirien kanssa lenkillä. Illalla suppaili muutaman tunnin, mutta sitten lopahti. Joten jatketaan odottelua.

-Capri ja Tiitiäinen 38+5-
 
äippä-86 13.7 tyttö 2640g 47cm
milana 15.7 poika 3130g 48cm
Rica 16.7 tyttö 3950g 50cm
marisa 25.7 poika 2830g 49cm
nessu84 26.7 tyttö 3110g 49cm
niiskuneiti83 28.7 poika 3630g 50cm
kassu 29.7 tyttö 3080g 48cm
merisimpukka 30.7 poika 3010g 49cm
Pipe75 30.7 tyttö 4250g 53cm
Jellona83 30.7 poika 3530g 51,5 cm
Neiti84 30.7 poika 3210g 49,5cm
Hemu2 30.7 poika 4000g 52cm
Nuunuu80 30.7 tyttö 3120g 48cm
Rouva06 30.7 tyttö 3310g 49cm
ruusu76 30.7 tyttö 2910g 49cm
PihlajanMaria 31.7 poika 3380g 50cm
Anskuliini82 31.7 poika 3700g 53cm
Sahei 1.8 tyttö 3340g 49,5cm
Omituinen Otus 1.8 tyttö 3310g 51cm
Augustmam 2.8 tyttö 3360g 50cm
Hipsu07 3.8 poika 4150g 53cm
Feeniks 4.8 tyttö 3460g 48cm
Laluz 5.8 poika 2960g 50cm
Auringonkukka 5.8 tyttö 3294g 50cm
Pauzi 5.8 tyttö 3220g 48cm
Tsuna 5.8 tyttö
ÄIPPÄ32 5.8 poika 3600g 50cm
Amalia07 7.8 tyttö 3630g 52cm
emmasofia 7.8 tyttö 2840g 46 cm
Lara83 8.8 tyttö 3470g 51cm
Tiki 9.8 poika 4360g 53 cm.
Violet 10.8 tyttö 4210g 51cm
JoannaH 10.8 poika 3655g 51cm
pietu- 11.8 poika
Pilkettä 12.8 poika 3812g 52cm

Tummennetulla olen laittanut ne, joiden nimet puuttuvat tulevan mamin päivittämästä listasta etusivulta. Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:
 
Huomenta!

Joku toivoi tuolla aiemmin, että päiviteltäisiin tuota syntyneiden listaa kun tuleva mami on varmaankin jo vauvan haussa =) . Tuossapa listaa on nyt kootuna, toivottavasti auttaa tulevaa mamia sitten kunhan joskus nyytin kanssa kotiutuu ja jaksaa tulla palstailemaan.



Itse olen edelleen vakuuttunut että ei tämä minun pieni halua syntyä lainkaan. Eilen lähti limatulppa, mutta edelleen on aikas hiljaista supistelujen suhteen...

Mitäs kuuluu Riepulle ja Pauliinalle, jokohan ovat hekin nyytinhakureissulla kun ei ole kuulunut...

Lämpimät onnittelut vauvasta pietu-, emmasofia ja ruusu 76!! :flower:

Ja Hopeakaislalle tervetuloa joukkoon!


inom 41+2
 
Huomenta! Mahtavasti välkkyy ja jyrisee ainakin itä-Helsingin yllä. Johan tätä on odoteltukin :) On hiukan helpompi hengittää jälleen.

Tänään tutustumiskäynti Kätilöopistolle (voipi muuten myös merkitä LA:n jälkeen tuon kyseisen sairaalan kohdalleni listaan sivulle kaksi). Viimeksi Kättärin synnärillä olen käynyt 15 vuotta sitten kun pikkuveli syntyi. Eikä siitä mitään muista.

Joo, eilen th totesi että vauveli on laskeutunut jonkun verran, tänään tuntuisi oikeasti että hän on alempana. Yöllä supisteli ja heräsinkin kolmelta; oli pakko syödä jotain. Aamulla ei taas oikein mitään. Noh, pikkuhiljaa =)

Avattiin muuten eilen ensimmäistä kertaa vaunusettimme. Pahvilootassa lukee selvästi "Moonlight", värinä siis, mutta kun aikamme tutkiskelimme, huomasimme että ei perusväritys ollutkaan sininen vaan musta. Eli "Sport Carbon" on väri, eikä se mikä oli tarkoitus. Tainnut tulla moka pakkaamossa. No, onneksi ei paketista tullut pinkkejä tai jotain yhtä dramaattista, varsinkaan kun sukupuoli ei ole tiedossa. Ehkä nuo musta/hopeat on muutenkin tyylikkäämmät.

Ja taas onnea uusille äideille, teitähän nyt tuntuu tulevan =) Ja tervetuloa mukaan uusille tuleville äideille.

Kirvash ja Pikku-Pekka 37+6
 
Meillä tämä tulokas on kolmas, isommat vajaat 2v ja 4v tytöt.
Vauvauutiset lipsahtivat esikoiselle vähän turhan aikaisin, rv 16+, kun hypähti jo kasvaneen mahan päälle ja säikähdin... Sitä lähtien on puhuttu vauvan tulossa, nyt loppua kohti enenevässä määrin tietenkn. Tämä 4-vuotias esikoinen kyselee masusta päivittäin että aikooko vauva tänään syntyä ja joka päivä on kuulemma aikonut =) Luulisin, että vaikka välillä aika uhmakas on ja pikkusiskon kanssa tappelee, vauvaa kohtaan helliä tunteita riittää.
Vajaa 2-vuotias on todella omapäinen ja voimakastahtoinen neitokainen, kaikessa ihanuudessaan tietysti. Vauvan tuloa ei varmaan ymmärrä lähimainkaan kunnolla, vaikka asiasta puhuukin. Välillä kurtistelee kulmia, kun puhutaan vauvan hoitamisesta ja katsotaan vauvan tavaroita/sänkyä tms. (Pinnasuojan pinnikseen aion laittaa ihan vaan näitä pikkukätösiä hidastamaan... ) Tämän neitokaisen kanssa vauvan tulosta on puhuttu oikeastaan vasta joitakin viikkoja aktiivisesti, samalla kun on laitettu vauvan tavaroita paikoilleen.

Edellisen vauvan syntyessä meillä meni n.2kk ilman kummempaa mustasukkaisuutta, sitten oli jotain pientä päivittäin. Nyt esikoinen ei varmaan edes muista olleensa joskus se ainokainen...
Arjen selviytymiseen mustasukkaisuuden kanssa suunnittelen samoja konsteja kuin edelliselläkin kerralla, eli vauvan hoitoon mukaan ottamista ja hetkittäistä henkilökohtaista "ylimääräistä" huomiota jokaiselle lapselle. Eiköhän se siitä...

Nukkumisesta vielä:
Meillä isommat nukkuvat yhteisessä lastenhuoneessaan ja tulevan vauvan sänky on makkarissa. Tämän hetkinen todellinen haaste perheessämme on yörallien hidastaminen ja isompien palautus omaan sänkyyn öisin... Ovat tulleet melko säännöllisesti viereen aamuyösrä molemmat, nyt ei enää mahdu, kun itse on valaan mitoissa. :ashamed:
Pienemmän kanssa oletan tästä tulevan aluksi uusi show, kun huomaa, että vauva pääsee äidin kainaloon... (ainakin oletan pinniksen jäävän lähinnä päiväkäyttöön, kainalossa ovat toidetkin nukkuneet. Perhepeti alkuun on meillä osoittautunut parhaaksi ratkaisuksi!)

Piitu 40+0 -eikä supistustakaan tänään! :headwall:
 
ja tervetuloa uusille mukaan!

nla käynti takana. paineita tälläkertaa mittailtiin x6 ja 5 kertaa alapaine oli yli 90. kuitenkin pissa puhdas, niin asialle ei vaan voi mitään. mielessäni jo toivoin, että jospas laittais mut sairaalaan ja siellä sitte käynnistelisivät, mutta toiveajattelua. :D painoa tullut viikossa +700 ja turvotusta löytyy! hb 136 ja sf-mitta 35 edelleen. vauva raivotarjonnassa ja sykkeet 140-170...
nyt edelleen sitä rr-seurantaa kotona ja perjantaina neuvolaan mittuuttamaan se!? :whistle: no mikäs tässä...
vähäsen viileämpi päivä nyt ja kyl siitä osaa taas nauttia! jihuu!

-yopa 39+2-
 
Tervehdys kaikille! On kolme vkoa tainnut vierähtää viime viestistä, kun olen laukannut äippäpolin ja kodin väliä. Mulle tosiaan luvattiin käynnistys 6.8. voimakkaan pehmytkudosreuman vuoksi ja täällä edelleen kotona tuskailen ison mahan kanssa :LOL: Eli nuori lääkäri tulikin katuma päälle, kun sairaalaan marssin sairaalakassin kera ja asennoitunut vauvani näkemään. Kävi konsultoimassa toista lääkäriä, joka oli sitä mieltä, että napsippa äippä rauhottavia ja panacodia, ni jaksat odotella viimeiseenkin laskettuun aikaan asti. Mulla siis 1. LA 2.8 ja 2. LA 16.8., torstaina taas kontrolli Tyksiin ja silloin olisi siis tarkoitus käynnistää, mikäli lapsi ei ole itse vielä älynnyt ulostautua. Tylsintä tässä on se, että lupasivat käynnistyksen yli vko sitten ja nyt tämän vkon sunnuntaina 19.8. on veljeni lapsen kastetilaisuus ja olen itse SYLIKUMMI. Päivä lyötiin papin kanssa lukkoon, kun olimme varmoja, että viimeistään silloin meillä jo oma vauva kainalossa :( . Alkaa tosiaan olla sellainen olo, että tämä lapsi ei aio tulla ulos lainkaan. Olen siis ollut maaliskuun lopusta asti saikulla ennenaikaisen synnytysriskin vuoksi ja yliajalle mentiin niin, että paukahti. :LOL:

Voimia kaikille pallomahoille ja onnea teille, jotka nyyttinne olette jo saaneet.

Maman80 ja pikkukakkonen 39/41+5
 
Onnea kaikille Vauvan saaneille ja tervetuloa mukaa uudet, myös tuonne kerhon puolellle! ;) Siellä oiskin mukava jatkaa kekustelua synnytyksen jälkeenkin! :)

Täällä alkaa tämäkin mamma olla jo totaalisen kyllästynyt tähän odotukseen ja olotilaan! Tuntuu että lapsi roikkuu jo puoleksi ulkona ja kipeitä supistuksia tulee n.1/tunti... |O
Jos jollakin on joku hyvä vinkki millä sais vähän vauhtia tähän tilanteeseen niin antaa tulla vaan! :)

 
Kotona ollaan ja vauva-arkea opetellaan....
Tuntuu tosiaan porukka jo aika kärsimättömältä ja ymmärrän hyvin. Itsekin olin pari viikkoa sitten jo aivan valmis saamaan vauvan syliini. Tosin se osaltaan johtui myös siitä, että vauvamme liikuskeli kovin verkkaan vatsassa ja oli ainainen huoli siitä, että onko kaikki kunnossa. No kaikki oli kunnossa ja nyt turvallisesti kotona... Vaatepropleema tosin iski heti kotiin päästyä, lähes kaikki vaatteet (ohuemmat potkarit+ bodyt) ovat aivan järkyttävän suuria ja vauvamme hukkuu niihin... Eli tänään iskä laitettiin ostoksille...
Imetyspuuhat ovat vielä vähän hepreaa ja välillä meinaa molemmilla kärsivällisyys loppua, mutta kai sekin ajan kanssa lähtee sujumaan. Maitoa kyllä tulee ja vähän liikaakin...
tsemppiä loppumetreille, varmasti odotus palkitaan! B)
 
tuntuu että aina kun tulee tänne,uusia vauvoja on jo saatu maailmaan,ihanaa,onnea taas vain niille kenelle en niitä ole vielä toivotellut.

Itse päätin eilisestä mokailustani huolimatta kehdata soittaa äitipolille ja pyytää sitä uutta aikaistettua kontrolliaikaa.Siirtyi nyt sitten tuolta 23.8 jo tälle viikolle eli torstaina mennään. Vauvan koko kai sen sitten ratkaisee alkavatko käynnisteleen jo nyt,to 39 viikkoa täynnä.Jotenkin kyllä sellainen olo että palailen sieltä vielä kotia.Voi kun älyäisi tämä pikku ötökkä lähteä nyt syntymään itsekseen,vaikka kyllästyttääkin jo odottelu.

Nyt lasten kanssa rannalle,eka koulu/eskari/tarhapäivä takana.Meidän pikkueskari oli niin tykästynyt uuteen paikkaan eka päivän jälkeen että ilmoitti että jatkossa puolipäivää ei sitten riitä vaan pitää saada olla koko päivä.Uutuudenviehätystä kaiketi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liivia:
Onnea kaikille Vauvan saaneille ja tervetuloa mukaa uudet, myös tuonne kerhon puolellle! ;) Siellä oiskin mukava jatkaa kekustelua synnytyksen jälkeenkin! :)

Täällä alkaa tämäkin mamma olla jo totaalisen kyllästynyt tähän odotukseen ja olotilaan! Tuntuu että lapsi roikkuu jo puoleksi ulkona ja kipeitä supistuksia tulee n.1/tunti... |O
Jos jollakin on joku hyvä vinkki millä sais vähän vauhtia tähän tilanteeseen niin antaa tulla vaan! :)
Tänään juuri eräs kötilötuttuni antoi viime hetken vihjeitä joilla vauhdittaa synnytyksen käynnistymistä noiden kolmen ässäkonstin lisäksi:

*suolen tyhjentäminen risiiniöljyllä/muulla laksatiivisella syötävällä tai ihan niillä "tyhjennyslaitteilla". Suolessa oleva tavara kuulemma painaa siellä alakerrassa sen verran että jos suoli on tyhjä, vauva tulee helpommin

*nännien hierominen harjoitussuppareiden aikana: erittää oksitosiinia

*akupunktiopisteiden hierominen jalkapohjissa: pikkuvarpaiden ulkosyrjällä jossain pitäis olla näiden maagisten pisteiden...

Itse en vielä IHAN niin kypsä tähän odotteluun ole että alkaisin tuota suolta ihan urakalla tyhjäämään, mutta voihan sitä ainakin juoda paljon nesteitä ja syödä kuitupitoista ja helposti sulavaa ruokaa...

Niin että tällaisia vinkkejä minulle tänään annettu!
 
red
miksi tuntuu että kaikilla muilla menee esikoisen kanssa niin hienosti, ja ite oon ihan väsy :(

piitu10 en ymmärrä miten saat onnistumaan kaiken vanhempien lapsien kanssa. meillä on pojalla niin kauhea uhma, että olen ihan puhki. päiväunille laitossa menee semmoinen puolisen tuntia, samoin yöunille. poika vetkuilee loppuun saakka, ja yrittää vaikka ja mitkä konstit. poika siis nukkuu meidän huoneessa, koska omassa huoneessa nukkuminen oli tahtojen taistelua, kun yöllä heräsi. kömpi aina viereen ja aina kun nosti takasi omaan huoneeseen, niin kohta sama ruljanssi.

nyt meillä siis vauvan sänky, parisänky, sekä pojan sänky vierekkäin, ja aina kun yrittää poikaa nukkumaan, niin pomppii meidän ja oman sänkynsä väliä, kunnes väsähtää jompaan kumpaan. olen vaan miettinyt, että kuinka saan pojan nukkumaan päiväunille, kun mies lähtee isyysloman jälkeen töihin, eikä ole apuna enään kuin iltaisin :eek: :eek: :eek:

omasta navasta sen verran, että rv nyt 39+1. aamupäivällä jomotti todella menkkamaisesti alamahaa ja selkää, mutta sekin loppui ( tietysti ). viime yön valvoin, nukuin ehkä 1,5tuntia, oli niin hiostavaa ja ajatukset laukkaili pään sisällä :/

enään ei jaksa olla positiivisella mielellä, koska olo on niin nuutunut ja väsy!
alapää on aivan tajuttoman kipeä, jomottaa kauheasti. vessassa käytni on tuskaa, kun pitäisi pyyhkiä :whistle: . tosin jomotusta ei tunnu kävellessä lainkaan.

esikoinen synty rv 39+1, joten saapa nähä tämän kanssa mihin asti mennään.

voe voe tätä valitusta, noh elämä on.. :LOL:
 
Red, eipä ole meilläkään aina niin ruusuista tuon pikku uhmäikäisen kanssa. Päiväunia ei ala millään nukkumaan vaikka mitä tekis (no joskus "vahingossa" nukahtaa) Sitten illalla onkin kiukkuinen kun on väsynyt. Muutenkin vaatii paljon huomiota joten kova paikka hänelle sitten kun on talossa vauva ja äidin huomiota ei saa yhtä paljon kuin ennen....
Olishan tuo itsellekin ihanaa kun sais pienet päiväunet nukkua sillä väsymys on nyt valtavaa ja ei se helpota vauvan syntymän myötä yhtään kun tulee yöheräilyt kuvioihin.
No mut kaikesta huolimatta on IHANAA saada vauva taloon ja vaikka alku oliski raskasta niin joku päivä se helpottaa! Ja tuo uhmaikäinenki osaa olla myös niin suloinen pakkaus että huonot hetket unohtuu :heart:
Itselle kun sais vaan jostain kärsivällisyyttä lisää ettei käyttäytyis uhmaikäisen lailla :ashamed: No jos nyt menis loppuraskauden piikkiin...
 
zamppa
Yöllä tuli muutaman kerran heräiltyä kipeisiin suppareihin mutta ei mitään hajua kuinka usein niitä tuli tai kuinka paljon, olin sen verran unenpöpperössä ja aina supistuksen jälkeen nukahti uudelleen samantien. Mutta eipä tainneet kummempia tehdä.
Äsken mies soitti töistä ja sanoi saaneensa vinkin suppareiden vauhdittamiseksi eli portaita kuulemma vaan kiipeäämään. Vein roskat ulos ja päätinkin kokeilla kikkaa, ensimmäisten portaiden kohdalla alkoi jo supistelemaan mutta päätin että nyt kiipeän kaikki neljä kerrosta ja niinhän lopulta teinkin vaikka tuntui että henkeä ei meinannut saada. Jonkin aikaa supisteli sisälle päästyä mutta lopahti nekin eikä sen jälkeen yhtään. Täytyyköhän sitä kohta lähteä uudelleen kiipeämään. Aamulla tuli siivottuakin mutta ei niin mitään vaikutusta.
On se hyvä, että on vähä viileämpi päivä mutta silti naama jatkuvasti hiessä ja suihkussa voisi seisoa jatkuvasti vaikka kaikki ikkunat ja partsin ovi auki.

Osaako joku muuten sanoa mitä se sellainen ihme naksuminen on, tarviiko huolestua? Eilen illalla kuului kohdun yläreunasta kaksi napsausta peräkkäin, sellaisia kuin jos esim sormea naksauttaa ja luusta kuuluu ääni. Äsekn taas kuului kaksi vaimeaa naksausta alavatsasta.

Mutta yritetään jaksaa kaikki kasassa olevat ja onnittelut jälleen vauvauutisten ilmoittajille sekä tervetuloa uudet viime metreille!
 

Yhteistyössä