ELOMASSUJEN Elokuu 2007

onnea uusille äideille ja vauvoille!! :flower:

( . ) oon tässä mittaillu noita paineita ja alapaine edelleen yli 90 et nyt sit meen käymää tuola neuvolassa ja th sano puhelimessa että varautua et voi joutua lähtee sairaalaan.. :/ viimeks niin tyly vastaanotto, et pelottaa het jos joudun sinne menemään.. no saa nyt nähdä... hohhoijjaa!

mut jotain positiivista!! meillä toimii liesituuletin, kun talkkari kävi korjaamassa! jihuu! on se hyvä et osaa olla pienestäkin asiasta onnellinen!

-yopa ja pellervo 39+3-
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille!!! :flower:

Täällä alkaa kärsivällisyys olla kyllä niin lopussa kun mitään ei tapahdu ja aika matelee eteenpäin....Onneks perjantaina se ä-poli aika jos vaikka alkas jotain pikkuhiljaa tapahtumaan. On jo oikeen ikävä tätä pikkusta..

Helteet sen kun jatkuu ja hiki virtaa.Yleensä nautin kesästä ja kovista helteistä mutta nyt ne on täyttä tuskaa.Välillä tuntuu että vauva tulee väkisin ulos,kun niin kovasti päällään puskee tuonne alas. Sanoin sille kyllä jo että vuokrasopimus alkaa päättymään ja sitä ei uusita että ulos pitäs pikkuhiljaa tulla.. =) Saa nähdä oliko mitään vaikutusta..

Aika paljon muutes syntynyt tyttöjä meidän porukalle,ainakin musta tuntuu että melkein kaikki on saanu tytön.. =)

jonna ja möhkis 39+5
 
Noppis
Ei sitten olleet mitään harjoitussupistuksia nuo lauantain ja perjantain supparit. Lauantai-iltana yhdeksältä lähdimme sairaalaan, ja olinkin jo 5 cm auki! Onnesta hihkuen painuimme synnytyssaliin, ja 7 h kuluttua siitä syntyi pieni tyttäremme. 12.8. 49 cm ja 2910 g. :heart: Imukuppia jouduttiin käyttämään sydänäänien heikentyessä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Tänään kotiuduimme, lastenlääkäri haluaa tavata vauvan vielä uudelleen ensi viikolla liiallisen rentouden takia, mutta tuskin se johtui muusta kuin siitä, että vauva oli juuri syönyt ja umpiunessa tarkastushetkellä.

Tyttö on kaunis kuin kesäpäivä ja olen hirmuisen onnellinen. :heart: Kunhan vielä oma olo paranisi hieman, kävely on melkoista tuskaa epparihaavan takia. :|
 
Eilen kävin siis synnytystapa-arviossa, kaks lääkäriä katto ja vielä varmuuden vuoksi ottivat röntgenkuvat. Mutta pitäs pystyä synnyttämään! Vauvan painoarvioksi antoivat 3 kiloa, ja lääkärin mielestä oli tosi pieni.. Itestä se kyllä kuulostaa ihan ok:lta, onhan niitä pienempiäkin syntyny! Ja kun en itekään ole mikään kovin iso.. Jäi vaan vähän ihmetyttämään..

Kuulemma siis saadaan vielä ootella syntymistä! Mutta elän toivossa, että synnytys alkaa sitten ihan yhtäkkiä, kun ei mitään oireita ole vieläkään.. Olisin luullu, että sillä eilisellä kovakourasella ronkkimisella ois ollu jotain vaikutusta, mutta ei sitten niin yhtään mitään! Eli odotellaan varmaan vielä syyskuun puolella pitkästi!

Veera 38+1
 
Synnytystarinaa...

Eli 8.8. menin aamulla käynnistykseen, puoli kymmeneltä sain tabletin ja yhden aikaan alkoi supistelemaan. Tulivatkin sitten koko ajan 5-10 minuutin välein, ja olivat heti semmoisia ettei niiltä saanut nukuttua. Ilta kahdeksalta laitoin miehen kotiin nukkumaan, lupasi tulla salamana jos soitan, että tarvitsen sitä. Ite valvoin koko yön, pieniä torkkuja tosin sain kaurapussin kanssa otettua. 9.8. klo 10 sanoivat että ruvetaan soittelemaan sulle salipaikkaa. Mutta oyssissa oli koko ajan niin kova ruuhka, että paikkaa ei meinannut vapautua. Toki olisin päässyt heti jos olisi tullut sellainen tilanne, mutta toistaiseksi aina joku kiilasi minun edelle. Sain jossain vaiheessa piikin joka lievitti supistusten kipuhuippua ja nukuttiin miehen kanssa sairaalan pedillä tunteroinen, minä melko katkonaisesti, mut levätä sain kuitenkin. Saliin pääsin vasta klo 23 eli kolmetoista tuntia jouduin odottamaan ja olin jo TODELLA kipeä kun pääsin sinne. Supistusten tullessa itkin ja huusin.. yhdesti kävi jo hoitaja katsomassa minua huoneessani, kun luuli et aloin synnyttää... Salissa puhkaistiin kalvot ja laitettiin epiduraali joka toi taivaan, ja nukuin kaksi tuntia. Ponnistamaan pääsin aamulla klo puoli 6, ja poika syntyi 10.8. klo 6.07. Taival oli pitkä ja tuskainen, mutta ei jäänyt mitään traumoja! :) Miehelle kuuluu suuri kiitos, yksinään en olisi siellä pärjännyt....

Okei.. poika heräsi...!
 
zamppa
THE day,
eikä mitään tapahdu :( . Aamulla tehtiin miehen kanssa 4,4km kävelylenkki kun käytiin hakemassa auto huollosta. Eikä yhtään supparia koko matkan aikana. Ruokakaupasta oon kantanut kaks kassia tavaraa kotia ja leiponut sämpylöitä mutta mitään ei vaan tapahdu. Ja moneenkohan puheluun ja viestiin sitä on jo tullut vastattua, että ei vaan kuulu. On se jännä kuin muina päivinä sentään on supistellut enemmän tai vähemmän ja nyt sitten kun oisi LA niin mitään ei tapahdu.

Alkaa olemaan hiukka väsynyt olo kun hereilläkin on tullut oltua kuudesta lähtien. Heräsin kuudelta vessaan ja vihlo taas niin pahasti, että useamman minuutin sai istua sängyn reunalla ennen kuin liikkeelle pääsi. Sen jälkeen ei sitten unta enää saanutkaan selkäkipujen takia ja lopulta puol kasilta päätin nousta ylös.

Onnea uusille äideille ja onnea matkaan kaikille nyytinhakureissulle lähteville!!

zamppa ja tasan 40
 
Onnea vauvautuneet! :flower: Ja kiitos synnytystarinoista. JoannaH et ihan helpoimmalla päässyt, mutta hyvä ettei jäänyt traumoja! Täällä päivä mennyt shoppailen supistusten lomassa.
-Capri ja Tiitiäinen 38+6-
 
Pauzi

Oikein paljon onnea kaikille jotka taas ovat saaneet oman ihanan nyytin!!

Mua oikein harmittaa että ehdin vain pikaisesti selata teidän kuulumiset, kun on pakko itsekin välillä syödä ja nukkua. Meidän pikku prinsessa kasvaa ilmeisesti oikein hyvin, nyt jo ollaan yli syntymäpainon vaikka se pitää saavuttaa vasta 2 viikon iässä. Vauva-arki lähti vähän takkuisesti käyntiin, mutta nyt tuntuu jo helpottavan. Liekö sitten ollut vähän baby bluesin oireita - mene ja tiedä...

Olenko ihan väärässä, vai onkos meille elokuisille tullut ikään kuin akkavalta? Musta ainaski tuntuu että tyttöjä on syntynyt huomattavasti enemmän kuin poikia. Vai säästelettekö te mahakkaat suurimman osan pojista loppu kuuhun? =)

Jaksuja kaikille, en ole ihan varma kummin päin nää helteet olis helpompia, mahan kanssa, vai nyytti jatkuvasti sylissä... Toivotaan että kaikilla kaikki menisi hyvin!!

Pauzi ja papunen 1vko+3pvä
 
Pauzi: Mie just miehelle sanoin, kun kakkossivun listaa päivittelin, että johan syntyy paljon tyttöjä! Meillä kun lähipiiriin on koko tämän vuoden syntynyt vain poikia, niin hyvä että ainakin tänne tulee prinsessojakin. Oma massuasukki pitäisi olla poitsu, joten pitäisi edes vähän tulla tasoitusta! :LOL:
 
Onneksi tuo kuumuus alkaa hellittää! Olin jo ihan kypsää kamaa sen suhteen :kieh:

Tänään tuli viikkoja 38 täyteen! Jee!! Ja olo vaan paranee.. Mulla ei siis mitään kiirettä synnyttämään =) Muutenkin tuntuu et en oo vielä ollenkaan valmis uuden vauvan kans elämään, eli jospa tässä vielä muutama viikko menis.. Esikoinen nukkuuu edelleen meidän makuuhuoneessa pinnasängyssä ja vauvalle koko sänky on vielä laittmatta :headwall: pitäs vissiin ottaa huomenna itteänsä niskasta kiinni ja alkaa äippäpakkauksesta sänkyä pienelle väsäämään. Kaikki tarvikkeet kyllä on jo valmiina ja lakanatkin vauvalle jo silitetty, mutta en vaan oo saaanu laitettua niitä paikoilleen.

Maanantaina kävin viimeks neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino oli tippunu -300g ja sf mitta pysyny samana. Tätä edellisellä kerrallalla painoa oli tullu huimat 1,4kg/vko, eli ei yhtään haittaa et nyt ei ollu tullu yhtään lisää! Yhteensä nyt painoa on tullu tämän raskauden aikana noin 5kg. Terkkari luuli et vielä me muutaman kerran nähdään ennen kuin synnytän, jos vaan vaavi nyt pysyy oikein päin, eikä enää keikkaa perätilaan. Toivotaan niin :saint:

Mutta voimia kaikille tulevaan!!! :heart:

Marsu81 rv 38 tasan
 
meille syntyi maanantaina 13.8.2007 formulan nopeudella poika. mitat 51cm/3995g. tänään päästiin kotiin. kaikki ok.

onnea kaikille muillekkin vauvoille, äiteille ja perheille! lueskelen jutut myöhemmin.


mirjamic ja "keke" 3pv
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: Täällä on tänään kokeiltu kaikkea, on imuroitu, käyty kävelylenkillä, saunottu, rupeais jo tapahtumaan, onhan niitä suppareita päivittäin, mutta harvakseltaan. Nyt on ilmaantunut uusi vaiva, eli sukuelimiä särkee, avautumista? yölläkin heräsin kipuun eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään...alkaa jo olla kärsimätön...olisin niin kypsä jo synnyttämään :headwall:

nanna ja laskettu aika huomenna |O
 
Joo-o, vauva taitaa aavistaa että se kiskotaan tänään ulos sillä se ei oo antanu mun nukkua ollenkaan ja aiheuttaa aikamoisia kipuja mylläämisellä tonne alapäähän... eli antaa sitten tavalla tai toiselle tunteita alatiesynnytyksestä...

Voi hemmetti että väsyttää mut heti kun menen maate niin satuttaminen alkaa...

Nyt nimittäin alkaa oikeesti tuntumaan siltä että tää raskaana oleminen on yhtä hel....tiä!
Huono olokin on kun ei saa syödä ennen leikkausta tai edes juoda... saa nähdä selviänkö aamun koitoksesta hengissä... :headwall: kusettaakin yhtenään ku yks riehuu... siis ihan taatusti tekee ton tahallaan!!! :kieh: :kieh: :'(

Tsemppiä muille!

TinniPinni ja kauhukakaran syntymäpäivä :kieh:
 
Eli jännittää ihan kauhiasti. Nyt minusta ei sitten kuuluu viikkoon ainakaan mitään kun lähden sinne vauvan haku reissulle. Tsemppiä teille kaikille masujenne kanssa ja pyöräytelkää vauvoja oikein urakalla tämän viikon aikana :D

Seriina ja masu (enää yksi yö ja sekin sairaalassa... :( )
 
nyt ollaan sitten puol väli elokuuta ohitettu ja onneks on vielä muitakin minun lisäkseni tässä pinoa pystyssä pitämässä..nyt on niin taivaallinen olo rentoutunut ja hyvä...eilen kun toi koulu alkoi niin sain rutiinit täällä pyörimään.....ihanaa..ei semmosia huolia enää...lukujärjestykset tietty epäselvät mutta ainakin alotus ja lopetus ajat on selvillä...ja taxin ja bussin reittiajat...
kirjottelin tänään ne aikani kuluks ajat magneettitaululle jääkaapiin oveen että muutkin voivat patistaa mukusuja oikeisiin aikoihin kouluun..samalla mulla tulossa 10l makaroonilaatikkoa joka kohta uuniin mäjähtää ja raparperikiisseliä ja pannukakun tossa kohtaväännän...sitä ennen taidan mennä leikkaamaan ton loppunurmikon kun en ihan kaikkee jaksanutkaan eilen...LAISKA :x ...
tsemppiä seriina ja tinnipinni kohta teilläkin nyytit sylissä, kohta tässä alkaa tulla ihan kateelliseks kun kaikilla nyytit...ei vaineskaan..on ollut ihanaa kun on jaksanut touhuta vielä ja saanut vietyä noita mukusuja uimaan..oltiin eilenkin ja oli ihanaa...
mutta hauskaa torstaita...eiks se menny jotenki että torstai toivoa täynnä :heart:
 
Niitähän oli taas tullut vaikka kuinka monta... Mutta ei tänne vaan kuulu!!! Tarmoooooooooooooooooooo!!!! Äitillä alkas olla kärsivällisyys lopussa!!! :headwall: Taas yöllä muka supisteli ihan kipakasti jonku aikaa ja heti ku nousin kellottaan ni.......... ei mitään-loppu ku seinään!!! Hitollako ne sais kestään ja voimistuun!! Minä en jaksa enää lyllertää tämän lämpöpatterin kanssa!! Ja haluan päästä haistelemaan ihanaa vauvan tuoksua!! :heart: Että sellaset valitukset tälle aamulle..ja 11 pitäs käydä taas neuvolassa!!! :LOL: Voi pojat... :kieh:

Mutta toivottavasti kenenkään päivä ei menny pilalle vuodatukseni takia!! :ashamed: Ja kaikille oikein ihanaa torstaita!! :heart:

Tea Ja KuritonPoikaniTarmo 40+4
 
onnea vauvautuneet ja vauvaa hakemaan menneet! :flower:

mä tässä justiin oon valmistautumassa lähteen sairaalaan, kun paineet niin korkealla. toivottavasti en joudu sinne jäädä makoilemaan... kunpa vaan käynnistäisivät tai vauva hoksais alkaa nyt syntymään omasta tahdosta. hohhoh... :)

-yopa + peltsu rv 39+4-
 
Heipä hei!

Täällä sitä taas ollaan,kotiutettuna yhden sairaalayön jälkeen.
Eilen aloitettiin käynnistys klo 14 ja kipeitä suppareita tuli aamukahteen saakka,siihen ne sitten loppuikin.
Lähettivät päiväksi kotiin ja aamulla takaisin ä-polille....
Kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja kahdelle sormelle auki,ei voi olla totta.

Kritisoin jo hiukan toimintaa koska eilen aamulla kaikki oli ok ja käynnistämiselle ei olisi ollut sellaista tarvetta.Mutta sairaalamme uusi käytäntö on että kaikki 42 tasan käynnistetään.
Vauvalla kaikki hyvin,lapsivettä runsaasti,minun arvot kaikki todella hyvät.Painoarvio vauvalle 2.9 kg eilen.Ja silti haluttiin käynnistää vaikka toivoin että annettaisiin käynnistyä luonnollisesti.
Kätilöt oli jo sitä mieltä ettei vauva ole vielä ihan valmis syntymään.Siis että laskettu aika on väärin laskettu.

Noh,aamun lääkärin tarkastuksen jälkeen joka oli reilulla kädellä tehty on alkanut tulemaan luonnollisia supistuksia joita nyt kuulostelen kotona niin pitkään kuin kestävät tai minä kestän.

Kurja fiilis mutta lopussahan se kiitos vasta seisoo!

tällaista valitusta täältä tänään.

herkku1 ja juniori 42+1
 
Ekaksi taas onnittelut uusille vauvautuneillle! :flower:

Täällä alkaa pikkuhiljaa jotain tapahtuun :) elikkäs aamulla tuli vihdoin limatulppa! Jospas tämä nyt alkais käynnistymään et pääsis synnyttämään. Meinaa jo jänskättää vaikka ei oo "vasta" ku 5 päivää yli lasketun...
Vielä ei supistele mutta kokoajan on semmosta menkkamaista jomotusta ja häpyluuta juilii välillä aika makeasti. Ei kai tässä muu auta ku odotella ja liikkua paljon... :)

Tsemppiä muillekkin samassa jamassa oleville!

tellervo 40+5
 
Tämäkin äiti sai vauvansa...pikku prinsessa syntyi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 13.8.07 klo 01.00. Strategiset mitat 3180g ja 50cm, pipo 35,5.
Päivittelen tota etusivun listaa kunhan jaksan.
Kotiuduttiin hetki sitten. Vauva nukkuu 3-4 tunnin pätkissä eli äitikin saa lepäillä.
Sairaalassa vaan muut vauvat ja kuumuus valvotti.
Synnytyskertomus tulee kunhan jaksan kirjoitella!
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!
Täytynee omaa nimimerkkiäkin muuttaa joku päivä :)
 
Tää ei synny ikinä,tai ainaki siltä nyt tuntuu!!! ARGH mie oon nii kärsimätön ja sitä pahentaa vaa se et koko ajan saa kuulla ilouutisia muiden nyyteistä :p :kieh: :LOL: mieki tahon pienokaiseni ulos nyt HETI!

ei supistele ei sitte ollenkaa tai muutenkaa oo sellane olo et ois syntymäs.elättelen silti toiveita jostai äkkilähöstä. huomen aamuna taas neuvola ku oli tosiaa se alapaine kohola viimeks.

tsemppiä kaikile oikee kovasti!

-ilona rv 40+3
 
Alko putoileen sit ihan tosissaan noita pikkusia... =) Kaikille tasapuolisesti onnea!! :flower:

Neuvolasta terveisiä et maanantaille aika mutta... Laskeutunut on ja kiinnittyny vähän!! Kanavaa pikkusen jäljellä, paikat tosi pehmeet ja sormelle auki!!! Että puhaltakaa kanssasiskot nyt niitä synnytys suppareita tännekkin!!! Paineet oli ok,pissa puhdas ja painoa ei ollu tullu yhtään.. Wtf? Eka kertaa koko raskauden aikana... :LOL:

Täältä lähtis nyt tulppia ja suppareita niitä odotteleville!!! Ja isot tsempit kaikille meille mahakkaille!!! Eipä tässä helteessä ihan kaikki ois selvinnykkään, et ollaan me aikamoisia emäntiä!!! :attn:

Tea Ja Toivottavasti-kohta-ulkona-PoikaniTarmo 40+4 :heart:
 

Yhteistyössä