Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
No eipä tarvinut kertoa, kun yksi jo arvasi töissä tänään!! Menin vähän hämilleni, mutta oli myös aika hauska juttu. Sanoi, että on epäillyt jo kuukauden ajan! No kyllähän mun masu onkin ollut turvoksissa jo yli kuukauden. Näkee kuulemma naamasta! Hui... Pitäiskö testata, miten nopeasti juorut leivää töissä ja odotella koska seuraava tulee sanomaan? Sanoin, ettei kerro kellekään, mut, mut....arvaahan sen. Ja viikkoja siis 12+5. Mä ajattelin pitää lomani toukokuussa, niin saan lomaltapaluurahat ja pystyn paremmin nauttii lomasta kun en ole ihan viimeisillään. Muuten, marakatti88 äippälomasi alkaa aiemmin, jos työ käy liian raskaaksi. Toisaalta, se tuskin lisää äippälomapäivien määrää, jolloin joutuu nopeammin pikkurahoille.
Joko olette miettineet kauanko olette lapsen kanssa kotona? Itse ajattelin olla 1,5 vuotiaaksi saakka. On vaan törkeän vähän se summa, mitä maksetaan sen 9 kk jälkeen.
 
Ajattelin olla lapsen kans heti 2vuotta kotona..haluan nähdä itse kaiken kun kasvaa ja kehittyy.Hyvä pitää kesälomat ennenkö mammaloma alkaa eipä tarvi olla kesällä paljon töis kun saa nautiskella kesästä&odotuksesta kotosalla :heart: ihanaa =) =)
 
Sartsa83
Mä oon kertonu nyt sekä työharjottelussa että koulussa. Mutta mulla ne ei vaikuta enää mihinkään kun meillä onkin enää yksi kurssi joka pitää suorittaa ja sitten itellä on vielä yksi hylätty näyttökoe suorittamatta. Luultavasti saisin ne suoritettua kesäkuun puoleen väliin mennessä, jolloin sitten joko jäisin sairaslomalle ä-lomaan saakka tai sitten hakisin erityis ä-lomaa joka alkais heinäkuussa.

Ja jos kaikki menee hyvin niin tehdään toinen "putkeen" ja oon ä-lomalla samaan syssyyn sen 2-3v, kunnes menisin töihin.
 
Täälläkin taas aletaan kirjoitella, juttuja olen lukenut koko kaksi viikkoa, mitä nyt viimeksi kirjoittelin. Silloinhan tuo suurin huoli oli se, ettei ensimmäisessä ultrassa näkynyt sydänääniä, eikä myöskään kuulunut.

Tänään oli sitten uusinta ultra ja miehenkin sain tueksi ja turvaksi aamulla..

JA SYDÄNÄÄNET KUULUIVAT! Lapsi oli siellä hyvin tyytyväisenä ja heilutteli käsiään. Kivi oikein putosi sydämeltä, kun näki että kaikki on kunnossa. Pituutta yrittettiin mittailla ja jonkinmoisen mitan saikin neuvolan työntekijä mittailtua ja sen mukaan olisi viikon nuorempi kuin mitä kuukautisten mukaan pitäisi olla. Varmistuu kuulemma vielä tarkemmin np-ultrassa, eli sitä odotellessa..

Saatiin kaksi kunnon kuvaakin mukaan, nyt saa sitten ihailla ihan rauhassa. :)

Ajatukset vielä äärettömän sekavat, nyt todellakin vain koko asiasta tuli tosi - kun näki että ihan oikeasti siellä vatsassa asustaa jokin..

Muttah - nyt lepäilemään, kirjoittelen taas kun ajatukset selvinä. ;) Piti tulla vain iloiset uutiset kirjoittelemaan!

valkoinenhetero + myyrä 10+6 (tai 9+6)
 
Minni en pidä sua hulluna. :D Itse suhtaudun tosi skeptisesti kaikkeen "hölynpölyyn" kuten ennustuksiin tai horoskooppeihin, mutta uskon kuitenkin että jotkut näkevät enneunia, koska olen kuullut monista sellaisista ihmisistä - yksi sellainen löytyy omasta suvustakin. Jännä juttu!

Sartsa jep, eipä kukaan varmaan halua miettiä, että lapsi voi olla vammainen vaikka kaikki näyttäisi ultrissa ja vielä vauvana olevan kunnossa. Rakastin olla Lastenklinikalla harjoittelussa, mutta siellä kun näki kaikkia mahdollisia sairaita lapsia (syöpäpotilaita, ihan pienen pieniä keskosia, kehitysvammaisia..) niin vähän pakostakin miettii niitä lapsia nyt raskaana ollessa ja toivoo ettei omalla lapsella ole mitään. Mutta en tarkoita olla pahanilman lintu vai miksi sitä sanotaankaan.. Joten en enää enempää puhu tästä aiheesta. Uskalletaan uskoa, että meidän kaikkien lapset on terveitä. :heart:

Marakatti onnea ultrasta! Unista.. Oon nähnyt pettämisunia (siis että mies pettää), vaikka luotan häneen täysin. Viime yönä näin unta, että oltiin ultrassa, olin odottanut kutosia mutta niistä viisi oli kuollut.. :/ Outoja unia siis täälläkin!

Esposa Mä kerroin töissä n. rv 10 aikoihin pomolle, läheisille työkavereille kerroin jo aikaisemmin. Muut työkaverit ei vielä tiedä. Oon menossa nyt työhaastatteluun, painin just omantuntoni kanssa kun tuntuu etten voi haastattelussa salata raskauttani, että se on väärin. Mutta toisaalta pitää ajatella omaa ja vauvan hyvinvointia, joten ehkä en kerro siellä.

Valkoinenhetero ihanaa, onnea sydänäänten kuulumisesta!! :heart:

Onko kellään ollut sellaista, että kun harrastaa liikuntaa niin tulee pahoinvointia / mahaan sattuu? Kävin eilen hiihtämässä ja ei tuntunut missään, mutta tänään aamulla kävelin junalle reipasta tahtia niin mahaan alkoi sattua ja vatsa oli ihan kova. Hidastin tahtia ja hengittelin rauhassa niin se meni kyllä nopeasti ohi. Sitten illalla kävin salilla, treenasin ihan rauhallisesti kun höpöttelin samalla kaverin kanssa. Treenin jälkeen pukuhuoneessa taas sattui hetken mahaan ja meinasin oksentaa. :O Mutta taas meni tosi nopeasti ohi. Ihan ihme juttu. Muistelen, että oon joskus lukenut jostain tollaisesta, mutta en muista mitä.. Ja yleensähän liikuntaa voi harrastaa ihan normaalisti ja mä oon kyllä väsymyksen vuoksi joutunut keventämään liikuntaani. Hmm.. En ole huolissani, mutta ihmettelen kovasti.

Siili & Känkkäränkkä 12+1
 
Minäkin olen jo kertonut koulussa ja koko luokka asiasta tietää ja nyt kun masu on kasvanu ei ole enää kenellekään "salaisuus" mitä on tapahtumassa :)
Opiskelen siis lähihoitajaksi ja olisin valmistunut tän vuoden lokakuussa, mutta eipä jää sitten hurjasti enää jäljelle kun koulua jatkaa myöhemmin... lopetan koulun huhtikuussa kun muutetaan Lappeenrantaan ja sen jälkeen saankin rauhassa keskittyä vatsan kasvatteluun :heart:
On se jännä juttu kun masu alkaa kasvamaan niin siitä näyttää tulleen "kaikkien omaisuutta", varsinkin meidän luokan naisten keskuudessa, olen aikuisluokalla ja vanhemmat naiset ovat jatkuvasti koskettelemassa sitä...ei se ainakaan mua vielä häiritse, mutta katsotaan nyt :LOL:
Mut mukavaa viikonloppua kaikille :)

Patience ja pienokainen 14+0 :heart:
 
Tesmis ihan kauheen paljon hirveesti haleja sinne ja erittäin suuret pahoittelut :heart:

Itse meinasin jäädä Ruun kanssa kotiin ainakin siihen asti kun lapsi on 2 vuotta. En nimittäin halua jäädä mistään paitsi ja eihän sitä tiedä jos sitä innostuisi tekemään Ruulle pikkusiskoa/veljeä niin ei tarvitse toisen ilman kaveria olla kun ei omassa kaveripiirissä muilla ole vielä lapsia..
 
Voimia Tesmikselle, tosi ikävä tossa vaiheessa saada tietää ja tolla tavalla :( .

Oletteko huomanneet, että tässä ketjussa esikoisten odottajien keski-ikä on melko vähän, laskin ka 22,75. Eikös tuo Suomessa nykyään ole 28-30 v(?). Pyöriikö nuoremmat vaan enemmän näillä palstoilla...

 
Sartsa83
Siili Näin teemme. Uskon että sitä näkee tommosessa paikassa jos mitä kaikkea, mutta siellä käykin vain osa lapsista. Meille jää vain toivomiseksi ettei joku meidän lapsi vielä päädy sinne. Joten jätetään nää puheet tältä erää, uskotaan ja toivotaan. :) :heart:

valkoinenhetero Onnea hyvistä ultra uutisista. :) :heart:

Patience :) Kiva kun porukkaa ottaa tuon raskauden noin. :) Meillä kans pojat pitää mua nyt entistä enemmän mammana ja juttelee aina miten pienokainen mun mahassa alkaa elämöimään jos en syö parin tunnin välein jotain.. :LOL:

minni No tuommoset unet ei oo kyllä yhtää kivoja! Toivotaan ettet näe tuommosia jatkossa. :hug: Kyllähän siinä on aina oma puolensa jos kotona on pitkäänkin.. juuri rahallisesti, mutta oon oppinu elämässä sen, että AINA pärjää. Oli tilanne mikä tahansa, aina saa ruokaa, eikä oo koskaana tarvinnu nähä nälkää ja laskutkin on saatu maksettua. Että vähemmälläkin pärjää vallan mainiosti. :) Voin kuvitella sun fiilikset tosta. Mun mahaani tuli kans mieheni veli koskettelee ja juttelee mahalle kun olin samoilla viikoilla kun sä nyt. :D .. Mua jotenki ärsytti mut samaan aikaan huvitti.

Tesmis Suuren suuret pahoittelut sinne. Paljon voimia selviytymiseen ja miljoonasti tarrasukkia uusiin koitoksiin. :heart: :hug:

Esposa Niin tarkoitat sä siis että raskaana olevien keski-ikä ois normaalisti 28-30v? Jos sitä tarkotat, niin ennenhän se olikin niin.. mutta nykypäivänä yhä nuoremmat tulevat äideiksi. Niin kuin ennen vanhaan.. 50-luvulla.

Sartsa ja pähkis 13+4 :heart:
 
Sartsa83
:heart: Sunnuntai 7.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
Piltti Siis joo toki yläikä nousee ensi-synnyttäjissä, mutta myöskin alaikä tipahtaa jälleen sinne missä se on muinoin ollut. Tässä oli välissä vain vuosia jolloin keski-ikä ensisynnyttäjissä oli 22-28v.
 
Voi Tesmis koita jaksaa :hug:

Nii, joo kyllähän aina pärjää edes jotenkin.. Ja asioillahan on tapana järjestyä! :) Ehkä en ota stressiä vielä tosta hoitovapaan pituudesta! :D
Enää kaksi yötä ultraan! Olisipa kaikki hyvin :heart: Meinattiin ton toisenpuoliskon kanssa, että kerrotaan nyt jo ennen tota ultraa niittenkin porukoille. Ei vaan enää jaksa valehdella isälleen noista työjutuista. Nyt niillä niin iso projekti, missä olis oikeesti pakko olla, niin aateltiin että kerrotaan niin päästään ehkä helpommalla! Eihän tuleva pappa voi olla päästämättä toista ultraan ;)
Aloin jo eilen miettimään nimeä Minille.. Ärsyttää kun oon niin innoissani tästä ja siks niiiiiin aikaa eellä! Eihän edes ne kuuluisat riskiviikot oo mennyt ohi.. Jotenkin oon vissiin niin lapsellinen ja aattelen, että ei meilä niin huono tuuri voi olla, että tämäkin menee kesken. Toisaalta, en edes halua ajatella mahdollista keskenmenoa.. Tulee vaan paha mieli..

Monta lasta te haluaisitte, jos olis itestä kiinni? Mä haluaisin varmaankin kaks tai kolme. Neljä olis jo liian suurperhe mulle! :D Yks taas liian vähän, koska sisarukset on rikkaus, ja sitä en haluais omilta lapsiltani pois viedä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä tuleeko koskaan saamaan edes sitä yhtä, tai saatikka toista.. Toivotaan nyt kuitenkin ja onhan sitä aina kiva haaveilla :)

Minni ja Mini 11+1
 
Sartsa83
Minni Kyl noi pari yötä nopsaa menee. :) Täältä hirveästi tarrasukkia että kaikki on hyvin. :heart: :hug: Juu, kertokaahan ihmeessä nii ei ala tuleva pappa kyseleen että mihis sitä taas oltas menossa. :) Mäki mietin TAAS tänään pähkikselle nimiä. Luulin et nimet oli jo ns. "päätetty", mut löytyki muutamia muita kivoja nimiä. :) Juu, nyt lakkaat moisten miettimisen. Kyllä se lapsi siellä sisällä pysyy kun on sen aika. Ja uskon että se koittaa teillä nyt. Sillon ne kaksi pientä eivät olleet vielä valmiita maailmaan, mutta eiköhän tämä yksi ole ihan valmis. :)

Me halutaan kaks. Korkeintaan kolme. Siltä meistä itestä ainakin tuntuu. :)

Sartsa ja pähkis 13+6 :heart:
 
Tesmis :hug: :hug: :hug: :hug:

Minni tsemppiä ultraan! Ja se on ihan normaalia olla "aikaansa edellä" kun on niin innoissaan, don't worry! :hug: Me vähän niin kuin jouduttiin miettiä nimiä jo valmiiksi, kun ultraan mennessä piti täyttää esitietolomake, jossa kysyttiin nimiehdotusta tytölle ja pojalle. Nimet muodostui yllättävän kivuttomasti ja helposti, mut voihan se mieli tässä vielä muuttua.. :)
Yritä olla murehtimatta keskenmenoa - hyvin sun raskaus menee. :hug:

Mä olen ainoa lapsi, joten haluan ehdottomasti lapselleni siskon tai veljen, jos se vaan on mahdollista. Mies taas on kolmesta lapsesta keskimmäinen ja on saanut siitä traumoja eikä halua kolmea lasta. Neljä tuntuu jo vähän paljolta, joten luulen että kaksi saapi riittää meille. Mutta katsoo nyt sitten mitä elämä tuo tullessaan.. =)

Sartsa :heart:

ON: meillä oli tänään np-ultra, kaikki hyvin näillä näkymin! :heart: Känkkäränkkä oli kovin liikkuvainen tyyppi ja aluksi pui meille nyrkkiä (no kai ny ku sitä aletaan tökkiä! :D ), mutta kyllä se sitten vähän vilkuttelikin ja lopulta nukahti. :heart: :heart:

Siili & Känkkis 12+5
 
Mä haluaisin 2 lasta, kolme olisi jo liikaa mulle. Me ollaan kans mietitty nimiä. Halutaan antaa joku suomalainen, mutta samalla kansainvälinen nimi. Esimerkiksi Emma. En halua antaa tytölle nimeä, joka päättyy O:hon tai pojalle nimeä, joka päättyy A:han, sillä eräissä kielissä O-pääte on maskuliini ja A feminiini. Muutoin Aino ja Noa olisivat kivoja nimiä.
Harmittaa kun mulla on mennyt ihan herkutteluksi tää raskaus ja liikunnan harrastaminen on jäänyt vähille, vaikka tiiän ettei sen sikiön energiantarve ole tällä hetkellä varmaan edes yhtä omenaa. Jotenkin tuntuu, että nyt on lupa lihota. Painonpudotus on aina ollut mulle hankalaa, joten ei paranis lihota nytkään yhtään turhaa. Joidenkin lähteiden mukaan viikolle 20 olisi lupa harrastaa normaalisti liikuntaa. Pitäisi nyt tsempata vielä kun voi.
Olin viikonloppuna baarissa ja vähän huoletti se meteli siellä. Mietin missä vaiheessa tuo pienokainen alkaa kuulla ja vaimentaakohan se vesi hyvin tuota meteliä?
 
Mäkin keksin taaaas uusia nimiä, vaikka mekin kyllä jo aika varmoja nimistä oltiin, eipä olla enää ;) Toisaalta tahtoisin jonkun perinteisen, toisaalta jonkun harvinaisemman.. Tytölle meillä olis ihana perinteinen nimi, pojalle taas vähän harvinaisempi, mutta ei sekään hyvä ole.. Tai mun mielestä olis kiva, jos nimet olisivat jotenkin saman tyylisiä,mutta toisaalta ei ollenkaan :D En siis haluaisi esim. tytöstä Mari ja pojasta Kari, enkä silleen että jos vaikka kolme lasta, niin kaikilla alkaa samalla kirjaimella nimet, kahdessa se ei haittaisi..ehkä :D Eilen merkkailin kalenterista mun mielestä kivoja nimiä, ja kun luettelin niitä miehelleni, niin se tyrmäsi melkein kaikki! :D Me ei siis olla ehkä ihan samaa mieltä kaikista :D :D En myöskään haluaisi antaa lapselleni kenenkään puolitutun tyhmän ihmisen nimeä :D Siskollani oli myös silloin todella vaikea keksiä omalleen nimeä kun oli päiväkodissa töissä, kaikki kivat nimet olivat tyhmillä lapsilla! :D

Siili vähän kiva juttu, että täytetään tollanen esitietolomake! Ei meillä päin :'( :D Olis vaan kiva saada se sitten muistoksi! :) Ja tosi tosi hyvä, että np:ssä kaikki oli kunnossa!
:heart:
Esposa mä olen mun mielestä lukenut jostain, että sikiö alkaa erottamaan ääniä vasta viikolla 25, en oo kyllä ihan varma tästä, kun on jo aikaa kun sen oon lukenut, mutta mun muistaakseni se oli noin :) Ei siis vielä tarvi stressata baarissa käynneistä! :)

Huomena,huomena,huomena!! :) :) :) :heart: :heart:
 
Oi miellä oli eilen sitten se np-ultra ja kaikki oli oikein hyvin. :heart: :heart: Siellä ne heiluivat. :D Toista piti vähän herätellä, mutta sitten sätkikin kunnolla ja vilkutteli. Toinen potkaisi sitten heti lähikuvaan päästyyän oikein mojovasti. Nyt ne kyllä tuntuvat niin paljon todellisemmilta kun pääsi kunnolla näkemään.

Olemme saaneet aivan ihanan (mies)lääkärin/kirurgin tai mikähän tuo nyt on, joka on tehnyt minulle aina tutkimukset syksyisen keskenmenon ja munasarjakystan leikkauksenkin yhteydessä. Hän itse minut myös leikkasi. Hän tutkii ja kertoo niin mahtavan rauhallisesti ja antaa aina mahdollisuuden kysellä. Eilinen tutkimuskin kesti melkein tunnin. :eek: Näilä näkymin epäillään että olisivat identtiset, mutta ei mitenkään varmaa. Neljän viikon päähän laitettiin seuraava ultra, jossa asiaa pyritään vielä selvittämään. Neuvolatäti ei sitten olekkaan niin mieleinen, mutta menettelee. Mites muilla? Onko aina samat henkilöt?

Meillä on tullut ilmeisesti jonkinlainen vesivahinko (luultavasti kattoikkunasta) jota vakuutussetä tulee parin tunnin päästä katsomaan. Sitten saa luvan alkaa remontoimaan. Samalla tehdään yläkertaan toinen huone, josta tulee sitten myöhemmin pikkuisten oma. Nyt sitä uskaltaa alkaa sitten tosissaan sunnittelemaan...

Nuista lapsien lukumääristä kun on ollut puhe, niin olen kyllä miettinyt että meille tämä 2 tai sitten 4 olisi hyvä määrä. Kolme tuntuu huonolta luvulta, kun sitten olisi nämä kaksi ja "yksittäinen yksi". Mutta vielä nämä ajatukset saattavat muuttua moneen kertaan.

Meinaatteko muuten ottaa selville onko tulossa poika vai tyttö? Minulla ajatus vaihtelee melkein päivittäin. Nyt tuntuu että maha-asukeista tuli vähän persoonallisempia, jos tietäisi onko siellä poikia vai tyttöjä ja osaisi sitten valmistautua paremmin. Mitään merkitystä sillä ei kyllä ole... kunhan olisivat terveitä. Se olisi paljon se.
 
Sartsa83
Siili Hih, ihana. :D .. miten teillä kaikilla muilla vaan heiluteltiin nyrkkiä.. meillä vaan haaveiltiin masussa. :D :LOL: Toinen siellä käsi poskella hymyili. :LOL: Mutta onneks olkoon ihanista uutisista murunen. :hug:

minni No mulla kans nimet vähä muuttu.. pojan nimessä vaihtu keskimmäinen nimi ja toinen pojan nimi tuli kokonaisuudessaan mieleen ja tytön nimi muuttu etunimen osalta ja toinen tytön nimi tuli mieleen oman toisen nimeni kautta. :) Tulee oleen ihan järjetön päätös että mikä niistä nimistä annetaan. :D Tsemppiä ultraan! :)

Katsuli Kiva kuulla hyviä uutisia sieltäkin. :) Odotetaan innolla mitä tuleman pitää.. onko identtiset vai ei. Ja kiva että sulla noin ihana lääkäri :) Mulla oli kans siellä lapsettomuushoidoissa aivan mahtava lääkäri.. koitan kysellä häntä kätilöks mulle. :) Muuten nuo meillä ainakin vaihtelee.. tai en tiiä sitten kun mennään taas samaan paikkaan rakenneultraan että mahtaako sama lääkäri olla siellä.. siis kyse on eräästä toisesta naisesta. Hän oli muuten mukava, mutta ei kovin sympaattinen eikä mukana elijä. Hoiti vaan hommansa ja that's it.

Tänään ollu hyvä päivä. :)

Ja poksumisetki taas tapahtu.. :)

Eli siis Sartsa ja pähkis 14+0!!!!! :heart:
 
Esposa ja Minni mä muistelisin niin et vauva alkaa kuulla äänet siinä viikoilla 16-17 ja reagoida niihin viikoilla 20-21.. Voi siis säpsähtää kovista äänistä mut baarissa kuitenkin melko tasainen jorina ja jumputus eli en usko haittaavan.
 
Piltti uskon kyllä sinua ;) En nimittäin muista yhtäääään varmasti, oli vaan sellanen tunne, mutta eipä tainnu osua oikeaan :D

Jee,jee,jee käytiin siellä np-ultrassa ja kaikki oli niin hyvin! :) :heart: Ensin pieni veteli vaan sikeitä,mutta sitten kätilö päätti herättää sen; ensin tuli pari kiukkuista potkua, mutta sitten alettiin vilkuttelemaan :) :) :heart: Laskettu-aika ei muuttunut, mutta olempa antanut väärää tietoa tänne, eli oikea on 29.8 :) Mini vastasi nyt viikkoja 11+1 ja oikeesti siis on 11+3,eli aika samoilla mennään :) Nyt on niin huojentunut olo! Ihana tunne :heart:
 
Elikäs Äitimuori84.....25v.....kolmas.....21.08.....OYKS.

Yhtä tunnemyrskyä ollut tämä alku,toivottavasti tasaantuu. Epävarmuus ja kiukkuilu ajaa varmasti miehen matkoihinsa :LOL: Väsymystä on,hemoglobiini 109. Vatsa kipuilua, varsinkin jos äkkiä pinkaiset ylös tuolista,tuntuu että mahaa leikattais moralla irti!! Yököttää heti kun verensokeri laskee.
Pitäisi ulkoilla ja liikkua enemmän ja syödä terveellisesti ja LOPETTAA TUPAKOINTI!
Olen polttanut ennen askin päivässä ja vähensin huimasti kun tulin raskaaksi. Eilen poltin kolme ja siitäkin on iso syyllisyys :(
Lapsi ei ollut suunniteltu, ei kyllä nämä edellisetkään tyttäret mutta kovasti on tervetullut :)
 
Meillä oli eka ultra reilu viikko sitten ja LA onkin 18.8. =) Kyllä oli kummallakin taas tippa silmässä kun mahamakkara siellä kroolas ja harrasti potkunyrkkeilyä!! :saint:
Tupakasta olis kyllä itekki hyvä päästä eroon... mut ku on tullu hommattua riippuvuus ....kele :ashamed: ja tuo nikotiinipurkka on niin perhana pahaa että alkaa oikeesti oksettaa!

Tämä mahan turvotus syönnin jälkeen on ihan hirveetä... raskaus sinänsä ei vielä näkyis ihan kaikkien silmään, mutta auta armias jos erehdyt syömään ennen kylästelyjä... Onneksi on vihdoin kerrottu sukulaisille ja ystäville kun ultrassa näkyi että mahassa tosissaan asuu joku :D
Ja nämä herkistelyt on mullakin jo aika noloja, itkeä tirautin yks päivä kun katsottiin TOIMINTAELOKUVAA :ashamed:
Pojalle (8v) näytettiin kuvia ultrasta ja katseli vähän aikaa otsa rypyssä niitä... "oisko tossa vaikka partanen mies ja tuossa joku lintu?" meinasin tukehtua nauruun ja selitin että kyllä ne on ihan oikeita kuvia!!! Tainnu ämmin kanssa tutkia liikaa niitä seiskan mukana tulleita lasin alusia... :LOL:

Freni ja miniMe 13+0
 
Sartsa83
:heart: Keskiviikko 10.2.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........29.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS


KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 

Yhteistyössä