~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Onnea taasen kaikille vauvan jo syliin saaneille...
Täälä alkaa olla aika tuskaiset tunnelmat, kun turvotus on niin huimaa ja päänsärkykohtaukset armottomia, mutta toivotaan että huomenna kontrollissa saisin jo käynnistys ajan niin se ehkä helpottaisi (tai sitten lähtisi itellään käyntiin, mitä kyllä epäilen)... Raskausmyrkytystä ei kuulemma ole kun paineet on ok ja pissassa ei ole proteiinia... No eikö tämä tästä viikon sisään synny ja sitten helpottaa :)

Vicy+tirppa 40+0 poks!
 
Ristiäisistä, ja varsinkin niiden tarjoiluista: millä ajalla te oikein teette kaiken?? Voileipäkakutkin on niin pirun suuritöisiä....tai olenko mä sitten niin kädetön ihminen näissä leipomuksissa ja vastaavissa...:LOL: Nytkin tuntuu jo, että ihan perusruuan tekemiseen ei oikein sopivaa rakoa, kun aina vauvalla tulee kakka,nälkä tai sitten tässä tulee jotain muuta just välinn (kuten aina lapsiperheessä,joku on aina jotain vaille:D )

Onnittelut vielä vauvaantuneille! Kohtahan elokuiset ovat jo syntyneet ja siirrytään vauvapuolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Heips!
Vauvalla oli tänään 1 kk neuvola, painoa oli 4120g ja pituutta 52 cm. Kotiinlähtöpaino oli sairaalassa 3050g, eli hyvin näkyy rintamaidolla kasvavan =)

Marie_ täällä toinen kädetön :wave: rististarjoilujen suhteen. Meillä ainakin vauvalla on aina nälkä jopa sillon kun mä syön itse, eli ihan turha aloittaa mitään isompaa hommaa kun se jää ihan varmasti kesken. Siksi mä tilasin täytekakun ja voileipäkakun pitopalvelusta. Vaikka ne nyt hieman maksaakin, mutta multa iteltä jää ylimääräinen stressi pois. Eikä ne ristiäiset ole kuin kerran ja rahaa kyllä saa menemään vaikka ne tekis itsekkin.
 
Sammeli, oho, olipas päässyt livahtamaan ihan hassut numerot, nyt pitäs olla oikein! :)

Nimijuhlien tarjottavista, mies saa luvan tehä mitä nyt tarvii tehä ja loput (=suurin osa) tulee kaupasta valmiina. :D

Aamulla on vika neuvola ja sitten onkin yliaikaiskontrollia tiedossa.. Ei kiva. Ei musta näemmä oo ees synnyttämään.. : / Eli masennusta pukkaa, huolestuttaa ku tätä on ilmassa jo ennen synnytystä, miten kauheeks tää menee ku tulee noi bluesit päälle?? :ashamed:


u & Liipukka 41+1
 
Jokohan Schnappy on synnyttämässä? :)

Meillä on kastejuhla 11.9. Kutsut tein itse ihan tietokoneella ja kävin kopioliikkeessä tulostamassa vaaleansiniselle helmiäispaperille. Hienot tuli, vaikka itse sanonkin. Kannessa oli tietenkin mangustinkuva! ;)
Vieraita tulee noin 25, joista 5-7 lapsia. Tarjottavat aika perinteiset täytekakku, karjalanpiirakat+munavoi, keksejä, marjapiirakkaa, ehkä kolmioleipiä, kuivakakku tai pullaa.
Tänään hain seurakunnalta kynttilän ja todistukset, kun halusin ne omasta seurakunnasta ja meidän juhlat on Pohjanmaalla.

Pikku-Mangustin neuvola oli eilen ja "surprise"... Poika ei ollut kasvanut grammaakaan viikossa, eikä senttiäkään syntymästä. 4050g ja 52cm. Pää oli kyllä kasvanut 2,5cm. En jaksa näistä hötkyillä, koska mahansa täyteen saava lapsi ei nuku tuntikausia ja tuijottele 1,5h yhteenmenoon 10 päivän ikäisenä, niinkuin tämä kaveri on tehnyt. Lisäksi meillä esikoinen syntyi lokakuussa ja saavutti syntymäpainonsa joulunalusviikolla, että samaa rataa mennään poikasenkin kanssa. Minä siis vissiin ruokin ne niin hyvin kohtuun, mutta kun ulos pääsevät, niin siirtyvät omaan kasvutahtiinsa. :)

Mulla oli pari päivää kova päänsärky ja mittasin sitten verenpaineen.. 168/108, p. 62. Että piti sitten aloittaa ällö-Albetol uudestaan. :/
Meinasin tuossa jo pari päivvää sitten, että jälkivuoto loppui, mutta kas, toissayönä ulos tipahti täysin yllättäen ja pyytämättä pari tennispallon kokoista hyytymää ja sen jälkeen tavaraa on tullut reilummin ulos kuin edes sairaalassaoloaikana. Toisaalta, nyt pystyn nukkua vasemmalla kyljellä, mitä en pystynyt tekemään vielä kolme yötä sitten, kun heti alkoi jälkisupistaa tosi kipeästi vasenpainotteisesti. Tämän vuoksi terkka laittoi perusverikokeet, että poissuljetaan kuitenkin infektio.
Mulla oli muuten 12päivää synnytyksestä hb 107. Oli ennen synnytystä 129. Vuodin 1200ml. Miten muilla, onko hemppa pysynyt hyvänä?

Toinen tissi lykkää tiehyt tukosta kerran päivästä, mutta kainaloimetyksellä saan sen pois. Ainakin vielä.. Toinen taas on saanut ilmeisesti niin kovaa imua, että joudun varmaan hetkeksi turvautua sen osalta rintakumiin. Ei se rikki ole, mutta kipu on kova. Hiivaakaan niissä ei ole. Kipu ei vaan ole kivaa, kun se vaikuttaa niin suoraan sitten herumiseen ja kierre on valmis.

Pääsittekö halukkaat fb-ryhmään?

Jaahas, Kainaloiseni nukahti, joten jospa hipsin maate. Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella, enkä jaksa korjailla. :)

Raitis ja Pikku-Mangusti
 
Ulleli: ei se välttämättä mitään synnytyksenjälkeistä masennusta vielä enteile. :) Muista vaan, että se kolmas päivä synnytyksen jälkeen on oikeasti monelle ihan hirveä kriisipäivä.
Mulle se oli tällä kertaa tosi paha. Sen jälkeen ei ole ollut mitään. Babyblues on kiertänyt meikäläisen onneksi kaukaa.
 
Tsemppiä vielä kaikille vauvaansa odottaville :heart:

Meillä ukko täytti eilen 3 viikkoa, ja jotenkin musta tuntuu että tää aika menee ihan hirvittävää vauhtia..en muista viimeisistä raskauspäivistä juuri mitään.

Oma olo on onneksi alkanut hieman kohentumaan, nyt istuminenkin jo onnistuu, ei tosin kovalla tuolilla eikä pitkiä aikoja, mutta onnistuu kuitenkin. Istuviltaan imettäminenkin onnistuu jo sohvalla tai sängyllä, ja tuo ihan mukavaa vaihtelua tuohon kylkiasentoon. Vaunulenkkejä ollaan hitaasti tehty ja koko perheen voimin käyty jo vähän kaupungilla. =)

Muuten meillä elellään ihan normaalia (?) vauva-arkea. Poika syö, nukkuu ja kakkii. Edelleenkään ei mitään selkeää rytmiä ole, jos ollaan liikkellä (autolla tai vaunuilla) nukutaan pitkiäkin pätkiä, öisin taas heräillään kahdenkin tunnin välein. Vatsanväänteitä pikkuisella on ihan selvästi, aloitettiin D-tipat ja luulen sen johtuvan niistä. Helpottaa selvästi heti, kun saa kunnon pierut ilmoille. Iltaisin nukahtaa tissin päälle ja siitä nostan herran omaan sänkyyn, jossa nukkuukin mukavasti, mutta yöllä kun syötön jälkeen yritän samaa niin ei onnistu. Juuri sen aikaa on hiljaa, mikä mulla menee peiton päälle saamiseen ja horrokseen vaipumiseen, sitten alkaa huuto. Nyt onkin sitten ensimmäisen syömisen jälkeen nukkunut aamuun saakka vieressä. Itse nukahdan siihen samaten tissi ojossa :ashamed:. Joskus tuntuu että näinköhän ukolla edes on nälkä, kunhan vaan venkoilee se tissi suussa aikansa. Kakan määrästä päätellen kuitenkin tuntuu saavan ihan riittävästi maitoa.

Koirakin on alkanut hyvin sopeutua, välillä käy katsomassa ukkoa ja lipaisemassa päästä..pahimman huudon ja huitomisen aikana pysyttelee kyllä visusti kauempana. Vielä kun saisi sen opettua kulkemaan vaunujen kanssa..:O

Ristiäiset on varattu, pidetään 17.9. Varasin tossa lähellä olevan seurakuntakodin sitä varten. Kummeja tulee vain se pakollinen 2, miun sisko ja miehen siskontyttö. Taiskin olla ainoat vaihtoehdot jotka enää kuuluu kirkkoon ja joilla ei ennestään ole kummilapsia :). Että jos luoja suo ja toinen lapsi meille tulee, niin kummit onkin tosissaan hakusessa. Vieraita ei kutsuta kun isovanhemmat ja kummit ja sisarukset. Tarjoilut varmaan tekee suurimmaksi osaksi mun äiti, kun itse olen aika kiinni tossa tissimiehessä :).

Jospa sitä kokeilis ottaa pienet päiväunet ennen seuraavaa tankkausta.

Siiruska ja Ukko
 
En kerkia nyt muitten kuulumisia lukea ja jostain syysta boldaukset/teksti varjays ei onnistu..

Meille syntyi 'pieni' tytto 24.8 rv 40+6, painoa neidilla 4180gr. Supernopea synnytys, herasin 5.40 siihen etta vedet meni, tuntia myohemmin alkoi supparit, klo 8.50 olin 6cm auki ja sairaalassa, ja neiti syntyi kahdella 'plopilla' kello 9.21 (ponnistusvaihe alle minuutin).. virallisesti synnytys kesti 31 min silla taalla eivat laske synnytyksen alkaneen ennenkun olet 3cm, ja olin jo 6cm kun ensimmaisen kerran mittasivat. Kaasua honkasin, siina se. Vahan erilainen meno kun esikoisen kohdalla (17h raakkaysta, ponnistusvaihe 2h 20min, ja lopulta imukupilla..). Edellisena paivana katilo oli tehnyt tutkimuksen ja todennut etta kohdunsuuta jaljella 1cm ja kiinni, kohtu edelleen taaksepain kallistunut, eli uskoi vahvasti, etta kaynnistykseen mennaan.

Kotiin paastiin seuraava paivana eli eilen ja hyvissa voimissa ollaan, imettaminen sujuuu taas ihan mutkattomasti ja neiti tosi helppo. Kirjoitan enemman paremmalla ajalla.

Bump ja edelleen nimeton tummatukkainen peikkotytto
 
Onnea Bump78 ja vauva10!! :flower::flower::flower:

Tänään oli vika neuvola. Itkuhan siellä tuli. Onneks mul on hyvä terkka siel, joka on myös kätilö, nii osas lohduttaa. Soitin myös äippäpolille ja ne varas mulle maanantaiks yliaikaiskontrollin (silloin 41+5). Sit nähään mitä tehään, jäänkö sairaalaan vai tuunko himaan.


u & Liipukka 41+2
 
neuvolassa käyty ja kolmessa päivässä oli laskeutunut niin et pää ei virallisesti tunnu (ilmasko issias vaivaa) harkka suppareita tulee mut olo on mitä mainioin joten ulleli83 perässä tullaan :D

miimii10 ja rv 40+1
 
Onnea vauvoista taas :):heart:

Neuvolassa käyty tänään ja lähete lähti kohti sairaalaa. Neuvolantäti teki myös painoarvion ja pääsi arvioon 3,8kg. Käteen ei kuulemma ihan niin isolta tuntunu, mut jännityksellä odotamme kuinka käy :)

Hierojallekin pääsi tänään :) Teki niin hyvää!:heart:

Salama 40+1 :heart:
 
Voi, olen hautautunut täysin tänne vauvahuurulaan, kun en ole saanut näämmä aikaiseksi lähettää tietojakaan jo kolmeviikkoisesta tytöntylleröstä. Siispä:

5.8.2011 Raberber (38+6) tyttö, 3835 g 53 cm

Kotona kaikki hyvin ja vauva niin nätti ja kiltti.

Onnea valtaisasti kaikille vauvan saaneille ja jaksamista viimemetriläisille.

t. Rabarber ja pikku-A
 
Raitapaitainen Oikeassa olit, olin synnyttymässä :). Poikamme tuli maailmaan niin puskista kuin vain voi olla. Olin tiistaina lenkilläkin illalla ja ei mitään supistuksia tms. Puoli yksitoista lorahti lapsivettä vähän ja puolen tunnin päästä lisää. Puolen yön aikaan alkoi varovaisesti supistelee, mutta heti tiheästi, kivut koveni nopeasti ja 2.00 tuli jo naapurin rouva vahtii esikoista ja vähä ennen klo 3.00 oltiin synnärillä, jolloin sentti auki, neljältä jo kokonaan auki ja 4.28 vauva ulkona maailmassa. Ei sitten ehditty puuduttaa eikä mitään että ihan ilokaasun voimalla synnytin. Koski tosi paljon ja oli rankkaa mutta nopeaa ja toipuminen on ollut nopeaa myös. Synnytys kesti siis 4 h 38 min. Nyt ollaan kotona.

Synnytysfaktaa: 24.8. klo 4.28 53 cm ja 3974 g
40+5 viikolla
Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä muille loppuun, synnytys voi tulla nopeammin kuin osaa odottaakaan kuten mulla kävi.
 
Viimeksi muokattu:
Äitipoli kuulumisia: 3-4cm auki ja pää tosi alhaalla, joten toivoa on että syntyis jo viikonlopun aikana. Lääkäri pyöritteli kalvoja, jotta lähtisi tulemaan. Jos ei ennen maanantaita synny niin ma klo 9 on sitten käynnistys edessä, oksitosiinilla ja kalvojen puhkaisulla vissiin lähdetään käynnistämään, että ei enää anneta cytotecia ollenkaan... Jännittää, mutta hyvä tietää päivä jolloin se viimeistään syntyy :)

Vicy+tirppa 40+1
 
Eea
Ei vieläkään merkkiä vauvasta. :) Huomenna pitäis mennä ostamaan esikoiselle kerhoreppua, joten ei tartteis ens yönä lähteä syntymäään.

Vauvan koko on alkanut pelottaa entisestään. Esikoinen syntyi 39+3 ja painoa oli 386og, nyt ollaan jo yli lasketunajan ja neuvolassa ollaan vaan sitä mieltä ettei voi olla iso vauva tulossa. Luottaavat vaan sokeesti sf-mittaan. Mitan on ottanut miulta kaikenkaikkiaan 7 eri henkilöä ja se poukkoilee käyrillä ihan miten sattuu. En oikein luota siihen. Ite oon syntyessäni painanut 4750g ja esikoista odottaessa sanottiin, että todennäköisesti kaikki miun lapset tulee olemaan melko isoja. : / En haluais, että alatiesynnytys menee vauvan koon takia pieleen. Äitipolilla yliaikaiskäynti on vasta 41+3 ja se sattuu miulla sunnuntaille, eli ilmeisesti on sitten vasta sen jälkeen.
 
Päivitystä omaan tilaan:

20.8. Linda87 (40+5) tyttö 2990 g ja 48 cm

Sitten pikainen kertomus..
Eli mulla oli ensin tiistaina neuvola, jossa kätilö kovakouraisesti ronklasi vauvaa ja sanoi, että pää on kiinnittynyt, eli ei mene luultavasti kauaa enää.. Olin helpottunut, sillä odotus alkoi tosissaan ottaa päähän, kun lopulta mullakin oli kaikki mahdolliset vaivat jo.

Keskiviikon ja torstain välisenä yönä heräsin, kun vähän lorahti lapsivettä ja lähdettiin sitten sairaalaan. Suurempia supistuksia ei valitettavasti kuulunut, joten jouduin osastolle odottamaan käynnistystä.. Vasta lauantaina suostuivat käynnistämään ja oksitosiini tepsi heti. Tunti oksitosiinitipan laitosta olin jo kokonaan auki. Epiduraalia en ehtinyt saada, kohdunkaulan puudute laitettiin. Kokonaisaika 3h 50min. Kyllähän synnytys tietysti sattui, mutta kamalempaa mulle oli se, että uskalsin ruveta ponnistamaan sitä pientä ulos. Jotenkin pelkäsin sitä ihan älyttömästi..

Nyt sitten pienokaisen kanssa kotona totutellaan arkeen. Vähän vatsavaivoista kärsitään, mutta muuten on mennyt todella upeasti ja tyttö on tietenkin maailman suloisin :heart:
 
Onnea synnyttäneille :flower:

Meidän pikkuprinsessa syntyi 20.8 klo 18.36 hätäsektiolla rv 40+2. Paino 3905 g, pituus 51 cm ja py 35 cm. Tänään päästiin kotiin, vauvalla kaikki hyvin mutta minä vielä vähän toipuilen koettelemuksesta. Kirjoittelen lisää kun jaksan asiaan paneutua!

Tuulia ja Papu 6 vrk
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! :heart:

Täällä ei edelleenkään tapahdu mitään, paitsi kypsymistä yläpäässä. :( Nukkuminen on tosi katkonaista, joten päivät menee väsyneenä, pahantuulisena ja itkuisena. Mutta voiton puolella ollaan, jos yrittää positiivisesti ajatella.
 
Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Kaikki päivät menee toivoessa, että vauva syntyisi. Luulen, että ma ja ti lähti limatulppaa jonkin verran, että jotain toivoa voi olla, että joskus syntyy. :)

Muakin kiinnostais myös fb-ryhmä.

Tinja ja pikkunen 39+3
 

Yhteistyössä