Jokohan Schnappy on synnyttämässä?
Meillä on kastejuhla 11.9. Kutsut tein itse ihan tietokoneella ja kävin kopioliikkeessä tulostamassa vaaleansiniselle helmiäispaperille. Hienot tuli, vaikka itse sanonkin. Kannessa oli tietenkin mangustinkuva!
Vieraita tulee noin 25, joista 5-7 lapsia. Tarjottavat aika perinteiset täytekakku, karjalanpiirakat+munavoi, keksejä, marjapiirakkaa, ehkä kolmioleipiä, kuivakakku tai pullaa.
Tänään hain seurakunnalta kynttilän ja todistukset, kun halusin ne omasta seurakunnasta ja meidän juhlat on Pohjanmaalla.
Pikku-Mangustin neuvola oli eilen ja "surprise"... Poika ei ollut kasvanut grammaakaan viikossa, eikä senttiäkään syntymästä. 4050g ja 52cm. Pää oli kyllä kasvanut 2,5cm. En jaksa näistä hötkyillä, koska mahansa täyteen saava lapsi ei nuku tuntikausia ja tuijottele 1,5h yhteenmenoon 10 päivän ikäisenä, niinkuin tämä kaveri on tehnyt. Lisäksi meillä esikoinen syntyi lokakuussa ja saavutti syntymäpainonsa joulunalusviikolla, että samaa rataa mennään poikasenkin kanssa. Minä siis vissiin ruokin ne niin hyvin kohtuun, mutta kun ulos pääsevät, niin siirtyvät omaan kasvutahtiinsa.
Mulla oli pari päivää kova päänsärky ja mittasin sitten verenpaineen.. 168/108, p. 62. Että piti sitten aloittaa ällö-Albetol uudestaan. :/
Meinasin tuossa jo pari päivvää sitten, että jälkivuoto loppui, mutta kas, toissayönä ulos tipahti täysin yllättäen ja pyytämättä pari tennispallon kokoista hyytymää ja sen jälkeen tavaraa on tullut reilummin ulos kuin edes sairaalassaoloaikana. Toisaalta, nyt pystyn nukkua vasemmalla kyljellä, mitä en pystynyt tekemään vielä kolme yötä sitten, kun heti alkoi jälkisupistaa tosi kipeästi vasenpainotteisesti. Tämän vuoksi terkka laittoi perusverikokeet, että poissuljetaan kuitenkin infektio.
Mulla oli muuten 12päivää synnytyksestä hb 107. Oli ennen synnytystä 129. Vuodin 1200ml. Miten muilla, onko hemppa pysynyt hyvänä?
Toinen tissi lykkää tiehyt tukosta kerran päivästä, mutta kainaloimetyksellä saan sen pois. Ainakin vielä.. Toinen taas on saanut ilmeisesti niin kovaa imua, että joudun varmaan hetkeksi turvautua sen osalta rintakumiin. Ei se rikki ole, mutta kipu on kova. Hiivaakaan niissä ei ole. Kipu ei vaan ole kivaa, kun se vaikuttaa niin suoraan sitten herumiseen ja kierre on valmis.
Pääsittekö halukkaat fb-ryhmään?
Jaahas, Kainaloiseni nukahti, joten jospa hipsin maate. Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella, enkä jaksa korjailla.
Raitis ja Pikku-Mangusti