*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Myyden - Huhheijjaa! Jaksamisia sinne pikkupotilaalle! :hug:

Vauvan talvihaalari - Meillä esikoinen syntynyt kesäkuun alussa ja ostettiin reiman 74cm haalari silloin talveksi, ja se meni vielä keväällä ihan hyvin. Eli aluksi oli isohkon kokoinen, kun vielä reilu 1veenäkin oli 74cm vaatteet käytössä! Varmaan syksyllä vasta ostan tarvittaessa uudelle tulokkaalle haalarin. Oon ostanut yhden fleece puvun 56cm mikä menee varmaankin alkusyksyn, jos ei niin sit pitää kattoa mitä meillä on kaapissa tallessa! Riippuu ihan sukupuolesta kumpi tulee.. :)

Siobhan - Löysitte kyllä edullisesti kengät, meillä vielä kenkien ostaminen edessä.. Ei millään muka koskaan kerkeä kenkä ostoksille..

Omaan napaan ei mitään uutta! :)

Majj & 24+0 POKS !! :heart:
 
Äänimerkki näin aamusta!

Voi myyden.... tuollainen koira pitäisi lopettaa... hmm, tosin mä en nyt tiedä koko totuutta niin en seiso sanojen päällä ihan molemmilla jaloilla, mutta siis jos ei ole mitään leikin lomassa sattunutta oikeasti vahinkoa niin..... joo, ja jos käytin liian jyrkkää ilmaisua niin pyydän anteeksi. Itselläkin on koira ollut, meni exälle, kun erottiin....

Vaatteista: Mulla on välikausipuku kokoa 62 ainakin, ostin käytettynä ja mitä lie sitten tuo yksi laatikko syönynnä. Talvipukua on ainakin koossa 62 ja 68 ja sitten taas kerran mitä lie laatikko syönynnä....
Käytin marrasvauvallani kokoa 62 muinoin ja olen aika varma, että elokuussa syntynyt kuopus käytti ensin kokoa 62 ja lopputalvesta siirryttiin isompaan... en mene vannomaan... Äippäpakkauksen pukua ei ekana talvena käytetty, se on varmaa. En kyllä muista kertaakaan käytettävänkään... oliskohan niin, että sitä ei todella olisi sitten käytetty ollenkaan...hmm...

Vaipoista: Näyttää aika hyvältä nyt villahousujen osalta :) Ne on hommattuna, useammat siis, hahtuvaa ja merinoa, isompaa ja pienempää.... lyhytlahkeista ja pitkälahkeista mallia... sisävaippojen osalta vielä laatikossa tilaa. Muutama aio-vaippa kokeiluun tuli kans hommattua ja taskuvaippoja jotka tosin ei mene heti, mutta olivat niin suloisia. Sisätäyttiksiä pistän kohta tilaukseen luottovaippavalmistajalle.... siellä on kangas jo varattuna :D Imupuoli on suht hyvässä jamassa. Mulla onkin sitten isommat vaipat odottamassa kuopuksen osalta eli vaan näitä pieniä tartten.

Omaan napaan
ei mitään uutta. Hikkaamista ja jumppaamista ja selvää kosketuksen hakua on. Tykkää kun lapset laulaa masun vieressä :)

Nyt pitää alkaa valmistautumaan. Mun vanhemmilla on tosiaan 30-vuotishääpäivä tänään. Omat fiilikset maassa, mutta ei siitä täällä enempiä....

-Miuski & "Ötökkä" 23+2
 
Vitsi mä kirjoitin pitkät pätkät ja yhtäkkiä netti meni kiinni. Kiva. On ollut niin ihanat ilmat ettei ole juuri tullut koneella oltua. Tänään jo aamusta oltiin pojan kanssa kaksi tuntia puistossa. Pihaa laittaisin niin mielelläni mutta ollaan tässä väliaikaisessa kerrostaloasunnossa joten mitäs täällä teet. Vielä kaksi kuukautta ennenkuin edes uuden kodin remonttia päästään aloittaamaan.

Myyden huh, toivottavasti poika paranee pian ja tuosta ei jää pahat arvet. :hug:

Ihania masukuvia olitte laittaneet. :heart:

Ihana ultrakuva Leolla. :heart: Hyvää matkaa teille. Nauttikaa!!

Mulle tuli mieleen Siobhanin kirjoituksesta että meillä on alettu käyttää esikoisella tyynyä vasta puolitoistavuotiaana ja vaan sellaista ohutta muumityynyä.

Meillä oli elokuussa syntyneellä esikoisella Reiman 68 cm talvihaalari ekana talvena, sellainen minkä sai pussiksi. Reiman koot kun on aika reiluja. Sit käytettiin myös lopputalvesta äippäpakkauksen haalaria. Samoilla mennään nytkin. Syksyksi meillä on vielä esikoisen fleecehaalari tallessa ja samoin käytin myös sitä äippäpakkauksen villahaalaria. Mä tykkään siitä.

Mä taidan lähteä pojan viereen päikkkäreille kun ollaan taas herätty 6.15 tänään. Tuun sitten jatkamaan myöhemmin. Huomenna mulla on toka neuvolalääkäri ja sit reilun kolmen viikon päästä se kontrolliultra äippäpolilla. Kauhee kun aika menee nopeesti tämän raskauden osalta ja mä en oikein edes vielä sisästä sitä että tulee meille tulee vauva.

Päksäkkä 26+3:heart:
 
Jos nyt tulisi jatkamaan pienten päiväunien jälkeen. :)

Mä en muuten täyttänyt esikoisesta mitään esitietolomaketta sairaalaan. Meillä ei missään vaiheessa kyselty mitään hätäkastenimiä tai muuta. Sit synnärille sisään mennessä kysyttiin että mitä mä syön aamupalaksi ja onko allergioita ja synnytystavasta ja kivunlievityksestä. Mulla ei ollut mitään muuta toivetta kuin että antaavat sen epiduraalin kun on hyvä hetki. Ja tällä kertaa sanon että syön sekä vaaleeta- että tummaaleipää niin saa vähän reilumman aamupalan kun mulla ainakin oli nälkä siellä synnärillä ja mulle kannettiin mehukeittoa ja hedelmiä sinne.

Tuosta julkisesta imetyksestä. Mä en poikaa hirveesti julkisesti imetellyt. Tietenkin esim. perhekerhossa ja semmoisissa mutta en esim. kaupoissa. Silloin kun meidän poika oli ihan vauva niin oli kova kohina siitä sikainfluenssasta ja me ei käyty pojan kanssa paljon kaupoissa kun ei ollut pakko. Mä kävin aikalailla yksinäni ja jos mentiin yhdessä niin annoin yleensä maitoa ennen sitä.

Vauvan ulkonäkö näytti kovasti samanlaiselta kuin meidän esikoisella. Samanlainen töpselinenä :). Kovasti esikoinen oli syntyessään isänsä näköinen ja taitaa olla vieläkin enemmän isänsä näköinen. Ja sitten kun ne nukkuvat selkä minuun päin niin ovat jotenkin ihan samanoloisia sieltä selkäpuolelta. Tulevan vauvan ulkönäköä en ole vielä edes oikeastaan ajatellut hirveästi.

Saa nähdä onko huomiseen neuvolaan mennessä tullut paljon painoa. Toivotaan että ei. Syömisiä oon koittanut pitää kurissa ja nyt pääsiäisenäkään ei herkuttelut ole mennyt mitenkään överiksi. Turvotusta tuntuisi olevan jonkun verran mutta ei pahasti. Liikkua olen koittanut paljon, vaikka monesti illalla rattaiden kanssa se alkaa olla aikamoista taapertamista. Maha on kyllä kasvanut selvästi ja alle viikko sitten vatsanympärys oli 99cm. Varmaan metrin yli menee jo.
Mä vaan odotan niin kovasti että päästään remontoimaan meidän uutta kotia ja saadaan se kuntoon. Remontti alkaa vasta sitten juhannusviikolla. Tuntuu etten jotenkin osaa odottaa vauvaa yhtään kun odotan niin kovasti muuttoa. Mä en yhtään tykkää asua kerrostalossa vaikka onneksi tää asunto on tosi hyvä. Mitään hankintoja ei ole edelleenkään tullut tehtyä mutta kai tämä tästä pikkuhiljaa.

Olikos Jonetalla jo se uusi ultra?

Pitäisi varmaan alkaa lihapullien tekoon että pääsisi illaksi vielä ulos. :cool:

Niin ja tervetuloa kaikille uusille!

Päksäkkä 26+3:heart:
 
Heips!

Vauvan tyyny Meillä ei ole vauvalla tyynyä käytössä, joskus 1v jälkeen

[/B]Julkinen imetys[/B] Imetän vauvaa kyllä melkolailla kaikkialla, mut katselen kyllä hieman rauhallisemman paikan. Mä tykkään niistä imetyspaidoista ja topeista kun niissä ei tarvi maha paljaana imettää, ei niistä näy edes se tissi. Ja saahan siihen harson tai jonkin vielä eteen jos tarve vaatii.

Toppahaalari sykyllä käytetään fleece tai villahaalaria ja sit löytyy 62cm sininen toppahaalari, mut jos meille nyt tosiaan se tyttö tulee niin luultavasti otan käyttöön äitiyspakkauksesta haalarin. Siitä saa kuitenkin hyvin hihat ja lahkeet nätisti käännettyä eikä se haittaa vauvaa jos esim vaunuissa on hieman tilavassa haalarissa.

Meillä on pääsiäinen sairastettu ihan kunnolla :snotty: Viime viikolla käytiin tiistaina tuon 2 v kans päivystyksessä sit vielä lastenlääkärillä, kun ihan kaukea yskä, lima vaan menee edes takas eikä tule mistään ulos. Henkitteli monta kertaa spiiralla avaavaa lääkettä, mutta ei ollut vaikutusta. Noh löytyi sitten bykoblasman aiheuttama infektio keuhkoissa sekä korvatulehdus.
Mä kävin perjantaina lääkärissä kun oli mullakin ollut jo pari viikkoa yskää ja sit oli muutamana päivä alkanut ahdistaan henkeä, tuntu et ilma loppuu siihen paikkaan eikä saa enää yskittyä. Lima vaan liikkui keuhkoissa ja keuhkot kipeet. Mä kans otin päivystyksessä vähän avaavaa lääkettä...oireiden perusteella lääkäri antoi mullekkin 2viikon antibioottikuurin ja avaavaa lääkettä kotiin, koska tää mykoblasma tarttuu pisaratartuntana niin hyvin suurella mahdollisuudella mullakin on se. Vielä ei ole yskä helpottanut, mut nyt ei enää ahdista kovin paljoa. Usein tää menee itsestään ohi n 3-8 viikossa, mut jollekkin aiheuttaa pahempia oireita ja sit aiheuttaa keuhkokuumetta.
Huomenna lääkäriin olis menossa varmaan 4v sekä 7v. Kummallakin ollut yskä jo pitkään, pienempi meinaa välillä oksentaa kun yskänpuuska tulee ja varsinkin yöt yskii ihan kunnolla. Isompi sanonu nyt parina päivänä, että sattuu vähän korvaan, yskii myös hänkin. Pikkuhiljaa on oireet pahentunu kaikilla, muuten yleisvointi ihan ok, kun ei kuumettakaan ole. Isäntä käy varmaan kans lähipäivinä lääkärissä, mut sillä nuo allergialääkkeet ehkä vähän auttaa ettei niin pahaksi mene.
Tänään pysty hetken oleen tuossa ulkona jo haravan varressa...muuten olis kiva jotain tehdä, mut tää hiton yskä alkaa heti. Samoin lenkillä ei tarvi vielä hetkeen käydä |O eli täällä vaan syödään ja kasvetaan, en tiä kasvaako enempi vauva vai äiti!!!
 
Pikaista paranemista Karvattomalle koiralle ja perheelle! Toi mykoplasma on tosi kurja tauti, mulla oli se noin 10 vuotta sitten ja monta viikkoa meni sairaana ja sairaslomalla :(

Meillä on mummolan loma lopuillaan, huomenna lähdetään kotia kohti. Kuopus tänään kun kuuli asiasta sanoi että hän haluaa mummolaan... no, mä sanoin että vielä me ollaan täällä, nouse ylös (päiväunilta) ja nauti ne tunnit joita on vielä jäljellä. Kivaa että tytöt viihtyvät, mutt mulle on kyllä aika päästä taas kotiin, vaikka tää onkin leppoisa loma ollutkin ja nukkuakin on kerrankin saanut niin paljon kun on nukuttanut (toisin sanoen killun puolilleöin täällä tietokoneen ääressä ja nukun sitten aamulla, mutta ihanaa kun saa sen ekaa kertaa moneen vuoteen tehdä monena aamuna putkeen =) ) Kotona saan päivitettyä noi raskausviikotkin, nyt ne on ihan sekaisin...
 
ulleli83 - Varmasti kiva päästä tänään näkemään kunnolla pikkuinen! :)

Eilen oli aivan ihana ilma, minä joka en helposti rusketu niin sain jopa ensimmäiset rusketusrajat pelkästään terassilla istumisesta kun esikoinen leikki leikkimökillä.. :) Voiko olla mahdollista että raskaana ollessa ruskettuis helpommin, tai sit toiste päin väri ei tartu laisinkaan?

Ja vielä masu kuva tältä aamulta:



Majj & 24+1
 
myydenin pikkupotilaalle pikaista paranemista, nuo on inhottavia tilanteita.

Toppahaalarista on ollut puhetta. Mie en ole vielä aatellut koko asiaa. Muutenkin on kaikki vaatteet ihan täysin hommaamatta, yhden bodyn olen ostanut kokoa 62. Voisin kyllä veikata, että koko 68 menis sitten talvella...vieläköhän varastosta löytyis esikoisen vanhoja pieniä vaatteita? Pitänee lähteä joku päivä penkomaan laatikoita.
Mie olen kyllä tarkotuksella noita vaatehankintoja vitkuttanut. Meillä kun on tarkotus tehdä tuossa huoneessa täysremontti ennen elokuuta, niin ei oikein ole sellaista paikkaa mihin nuo vaatteet/tavarat saisi varastoitua. Pitäisi alkaa sanoista tekoihin pikku hiljaa. Koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu ja milloin tämä syntyy. Toivottavasti kuitenkin jaksaa edes heinäkuulle ootella.

Tosiaan mulla huomenna lääkäri, jossa sitten päätetään jäänkö jo sairaslomalla. Supistuksia tulee harva se hetki, onneksi vielä kaksi viikkoa sitten paikat olivat kiinni ja muutenkin näytti ettei "tuhoa" ole tullut. Mutta tässä välillä on ehtinyt nyt olemaan jo parit todella kivuliaat supparit niin toivottavasti huomenna taas tilanne katsotaan. Pelottaa vaan että tämä kaveri liian aikaisin maailmaan joutuu tulemaan :(

~ tottis ja napero rv 23+1
 
Siis voi yök ja ällötys! Meillä hoidetaan sitten koko poppoo, kun kouluista taikka päiväkodista on nyt sitten ne pirun täit löytäneet meille :( Mä en kestä!!! Valvoin koko viime yön supistellen eli lekurikeikkakin vielä edessä.... aargh!
 
Myyden voimia sinne pikkuiselle :hug:
Miuski voimia teillekin :hug:
eipä sitä koskaan tiedä milloin saa itsekin painia tuon täi asian kanssa : /

Toppahaalari Meillä on syysvauva mutta en muista millaisella toppapuvulla oltiin silloin vauva aika :O siitä on kyllä useampi vuosi jo aikaa.. täytyy alkaa toppahaalariakin tietty ajattelemaan.. varmaan joku Reiman puku 68cm olisi hyvä hankkia sitten.
Imetyksestä julkisesti Ei mulla ole mitään estettä imettää julkisesti, kunhan on joku rääsy tissien edessä :D
Miltä vauva mahtaa näyttää uskon, että ihan sisarten näköinen sieltä tulee :heart: Kasvonpiirteitä ei mennä tällä kertaa katsomaan 4D ultraan, jotain jännitystä sentään synnytykseen asti.
Vauvan tyyny ei ole käytössä. Sittten lähempänä 1v otetaan käyttöön.

Huomenna lääkäri neuvolaan. Ihan hyvä kun on nyt tuo lääkäri, kun on ollut pari päivää outoa kipua sivulla alamahalla. Oikeastaan vaan liikkuessa esiintyy kipua ei siis paikallaan. Toivottavasti kivun syy selviäisi. Laitoin tilaukseen pinnasängyn ja hoitopöydän. Muuten kaikki hyvin täällä, vauva liikkuu hyvin ja hikottelee pari kertaa päivässä :heart:

Pieni Tähtönen ja Martta 25+0 POKS!!!
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tiedä mikä mulle on tullu. Oon alkanu nyt hirveesti stressaa kaikesta. Välillä pelottaa, että jos lapsi ei olekaan terve, vaikka just äsken oltiin rakenneultrassa ja siellä ainakin kaikki hyvin. Oon koko raskauden ajan saunonut melkein päivittäin ja aattelen, että onko se aiheuttanut jotain haittaa, vaikka ei siitäkään pitäis olla mitään haittaan. Sit oon yhtäkkiä alkanu stressaa myös syömimistä, pelottaa että syön jotain sopimatonta ja saan jonkun listerian. Varsinkin kun syön koulun ravintolassa eikä tiedä mitä kaikki aina sisältää. Tähän asti on menny ihan hyvin stressaamatta kummempia ja nyt yhtäkkiä on tullu tällasia ajatuksia. Onko muilla ollut vastaavaa? Sanokaa, että voisin rauhottua hieman. =)
 
Huh, mikä lukeminen oli :) Pääsiäisen siis oltiin reissussa enkä päässy koneelle.

Mistäs onkaan puhuttu...

Myydenin lapsoselle ainakin parantumishalit :hug: Tosi ikävä juttu :(

esikoista imetin ihan julkisesti. Eipä siinä mitään. Kyllä nyt vähän katsoin ettei ihan nännit vilku paljaana, mut harvoin mulla mitään harsoja oli tiellä. Vauva peittää aika hyvin :)

Esikoiselle otettiin tyyny käyttöön tossa päälle vuoden ikäsenä ja nyt 1,5v on jo ihan normaali tyyny, et ei mikään littana enää. Ja tyynystä tykkää paljon :)

majj mä olin huomaavinani et väri tarttuis paremmin raskausaikana, kun esikoista odotin. Tiedä sitten onko vaan tunne :)

Ihania masuja täällä!

Toppahaalaria en oo miettiny. Esikoinen synty lokakuun alussa, hänelle ei ostettu mitään toppahaalaria erikseen, vaan oli villahaalari, välillä äitiyspakkauksen haalari, sit on vanupukua ollu ja usein käärin nyytin kivaksi kapalopaketiksi vaunuihin fleece-peitolla. Jos löydän jostain kiprrikseltä edullisesti toppahaalarin tälle kakkoselle ni ehkä ostan. Koko varmaan 68cm, kun ei sillä sitten niin väliä ole onko vähän iso, mut jos on pieni niin ottaa päähän.

Karvaton koira paranemiset teille. Mulla oli myös mykoplasma muutama vuosi sitten (isä toi tuliaisena Keniasta :kieh: ) ja puolisen vuotta sitä yskää kesti. Toivotaan et teillä lähtis nopeasti pois.

vaipoista on ollu puhetta. Esikoisen jäljiltä noita on :) Ihan pikkuiset koot puuttuu, niitä tässä rupeen kohta ompelemaan. Muuten varmaan ei tarvita lisää. Tietty jos jotain ihanuuksia löytyy jostain niin mikä ettei :) Tänään just aloin neuloa villiksiä, kun ei ole ihan pieniä. Esikoisella aloin käyttää vasta n. puolivuotiaana, kun en sitä ennen oikeen luottanu niihin mutta nehän on ihan parhaat! Yökäytössä ja päikkäreillä ehdottomat.

Aivan ihania ilmoja ollu. Esikoisen kanssa ollaan päivät pitkät pihalla :)

hemari ja helmiäinen 26+4 ( Aika menee järkyttävää vauhtia... välillä tulee oikein ahdistus)
 
Mä oon POIKKI! Viimeisenä käsittelyssä olen nyt mä. Mun kädet on NIIN poikki aineen laittamisesta sun muusta ja soitin tossa äippäpolille. Sanoivat, että sinne vaan näytille, mutta en pääse vielä ainakaan.... aineet päässä ja leikkasin välissä vielä yhden ipanan hiuksetkin. Hänen jolla eniten oli löydöstä niin helpottaa täikamman käsittelyä... huoh... ja pyykkikone laulaa.... ja laulaa.... ja laulaa.... ja laulaa vielä yölläkin :(

Onneks kohta on kaikki kuusi päätä edes hoidettuna ja petivaatepolitiikka myös...
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Miuskille jaksamista täi-ongelman kanssa! :hug: Ei kiva juttu ollenkaan!

Karvattomalle koiralle paranemisia!

Esikoisen aikaan olin melko häveliäs imettäjä. Pyrin ruokkimaan lapsen ennen kauppareissuja yms, ettei joutuisi missä sattuu imettämään. Mutta nälissään ei lapsen tarvinnut koskaan olla. :) Jos nälkä tuli, niin kyllä imettämiselle paikka löytyi. En oikein voi käsittää ihmisiä, joiden mielestä imettäminen on jotenkin ällöttävää tai luonnotonta, ja joista julkisellapaikalla ei missään nimessä saisi imettää.

Toppapuvuksi olen ajatellut ostaa 68 cm haalarin. Riittänee koko talveksi. Syksyksi on muutama fleecehaalari jo valmiina + vanupuku.

Tinja86 Yritä ihmeessä rauhoittua, vaikka ehkä hankalalta tuntuukin. :) Turha stressaaminen ei tee hyvää vauvalle, ja asioita on turha murehtia etukäteen.

Eea & Urkki 22+5
 
Pieni Tähtönen - Mulla on kans, varsinkin liikkuessa tollaista alamaha kipua oikealla puolella. Ollut nyt pari päivää.. Kerrohan mitä lääkäri tuumas siitä huomenna!!

Miuski - Varmasti raskasta tollanen täi episodi.. Voimia!

Tyyny - Otettiin reilun vuoden ikäsenä vasta käyttöön, ja vieläkin esikoisella sellanen ohut lasten tyyny ja kesällä tulee 3vuotta..
 
Kiitos naiset! Nyt on pyykätty urakalla ja päät hoidettu. Jospa tää tästä...

No jotta ei liian helpoks äityisi niin mä tästä hilpasen äippäpolin suuntaan. Kipeät supparit ja niiden välissä oleva kipu ei oikein ole kiva juttu :( Tulen kertomaan myöhemmin kuulumiset...
 
Eea
Miuski Toivottavasti kaikki on hyvin supistuksista huolimatta ja toivotaan, että myös täitä katosivat.

Tyynyä ei meillä ollut vauvalla lainkaan käytössä ihan tukehtumis vaaran takia. Tyttö taiso olla reilun vuoden kun otettiin tyyny käyttöön.

Myydenin lapselle paranemisia. Koirien kanssa joutuu aina olemaan varuillaan. :|

Huomenna taas viikot poksuu. Mihin tää aika oikein katoaa?! Ei enää kauaakaan kun koittaa elokuu.:D

Eea & Urkki 22+6
 
Huomenia!

Yritämpä taas aktivoitua, lähes päivittäin olen käynyt lukemassa, mutta kirjoitetuksi en ole saanut :ashamed:

Hypylle ensinnäikin isot onnittelut siitä, että kaikki olikin hyvin!! Ihanaa, että asiat päättyivät onnellisesti :heart:

Myydenin pojalle pikaiset parantumiset!! :hug: Ikäviä tuollaiset :( Itse pyrin pitämään tuota meidän lurjusta niiin tarkasti silmällä kun joukossa lapsia, koska tiedän, että jos sattuisi puremaan lasta tms. niin piikillehän se lähtisi. :( Onneksi meitin koira ei ole aggressiivinen mutta sitäkin innokkaampi ja vielä kun noin nuori niin touhottaa mahottamasti, varsinkin lasten kanssa. Ja siinä voi ihan vahingossa sattua ja tapahtua vaikka koira ei ns. kimppuun hyökkäisikään, leikkisi vaan.

Kaikille uusille tulokkailla tervetuloa :wave:

Miuskille
voimia täiepisodin jäkeen ja tsempit äippäpolille!! Karvattomalle myös paranemisia!

Julki imettämisestä, itse olen niin siveyden sipuli, että tuskin ihan julkisesti kehtaan imettää vaikka olisi harsot ja systeemit :D Mutta imettäköön ken tahtoo missä tahtoo :)

Ihania masukuvia olivat monet laittaneet! :heart:

(.) ei ihmeempiä. Pihalla oltu tiiviisti koko pääsiäisen tienoo ja rakennettu tuota kuistia (lue: ukko rakentanut, minä seurannut sivusta) :D Ja koiran kanssa kävelty pitkin metsiä kun lumet lähteneet lenkkipoluilta. Omat olot olleet ihan ok, nyt ruennu tuleen pariin otteeseen päivässä aivan törkeän huono olo aivan yhtäkkiä, leikö tuo verensokeri päässyt laskemaan, menee kyl ohi kun hetken istuutuu ja rauhottuu. Lisäksi välillä tuntuu, että joku imis kaikki voimat pois, tulee aivan nuutunu fiils.. :( No, ehkä sitä pitöisi pikkuhiljaa osata rauhottua noita viikkoja kuitenkin jo jokunen kasassa.. :D

Nyt maalaushommiin :wave:

Piianappula + Mini Pena 24+6 :heart:

(työnimi vaihtuu.. :LOL: miehen isän nimi on Pentti ja miestä sanottu aina pikku Penaksi yhdennäköisyys ehkä hieman pelottavaa, mies mm. luuli olenvansa itse joskus 80-luvun alkupuolella otetuissa valokuvissa missä oli isänsä :LOL:, ei paljoo tarvi miettiä miltä tuo ukko vanhana näyttää ja todennäkösesti tämä masukki muistuttaa myös paljon isäänsä/pappaansa.)

Toppapuvuista just ite ostin 74 cm toppapuvun Penalla, taitaa olla siis, että ompi turhan suuri :LOL: Nooh, täytyy ajoittaa seuraavan tulo sitten alkukesään :LOL: Oli niin komia puku, etten voinut jättää ostamatta. No katotaan, säilyyhän tuo sitten jollekkin muulle jos niikseen on.

Niin ja nyt saatu hommattua mm. pinnis, syöttis, sitteri, 2 turvakaukaloa :ashamed: (okei, sorruin vähän siihen, että ostin kun halavalla sain, kummatkin kuitenkin priimakunnossa ja toinen viime vuoden mallia, toinen sitten jokusen vuoden vanhempi, kummatkin telakalla autoon kiinnitettäviä ja yhteensä pulitin noista pauttiarallaa satasen eli ei paha mun mielestä. Meillä kun kuitenkin kaks autoo jatkuvasti käytös niin ompahan sitten kumpaankin oma :) ), ja muutamia pieniä vaatteita :heart:

Niin ja kelan paperit pitäs varmaan jossain välis saada postiin niin sais sen äippä pakkauksen, tykkäsin muuten ite siitä 2011 pakkauksesta ja toivon, että saisin sen. Ja se syntymättömän vakuutuskin pitäisi käydä hakees.. :x Perhana, kun nää asiat unohtuu aina moneks viikkoa ja sit tulee kerta ryminällä mieleen. Tiiän niin, et sinkoilen tuolla ympäri keloja ja vakuutuyhtuöitä viimeisinä päivinä.. Puuh.. :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia =)

Itsellä nyt Kela-paprut lähetetty, päätöstä ei vielä tullut. Kauankohan siinä menee? *miten niin muka olen kärsimätön*

Hankintoja olen tehnyt taas lisää, esim.kantopussukka.
Ja itselle pitäisi taas ostella vaatteita, kun vatsa ja tissit kasvaa vaan :D
Osaisiko kukaan neuvoa mistä ostaa kesän juhliin vaatteita? EN HALUA mitään mammakaapuja,kukkamekkoja tai muita hirvityksiä...

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!
Marie_ 25+0
 
Pikaisesti täältä töiden lomasta kirjoittelen muutaman sanasen. Ihan ekaksi laitan tähän Marie_lle linkin ipanaisen nettikauppaan, jossa on ainakin jonkin verran äitiysjuhlavaatteita, eikä niin hirmu hinnakkaitakaan: Vaatteita odottajalle | ipanainen

Miuskille tsemppiä täiden torjumiseen! Meillä ei ole niitä ollut, mutta muutama tiedotelappu per vuosi on päiväkodista/koulusta aina saatu ja myös kihomadoista varoiteltu. Yäk! Ja toivotaan Miuski sinulle hyviä uutisia äippäpolilta supistuksista huolimatta.

Pilvilinna taisi kommentoida tätä insuliinin piikittämistä ja vaikka edellisessä viestissäni "kehuinkin" sen sujuvan hyvin, niin nyt on muutamana päivänä pistäminen tuntunut tosi ikävältä. Liekö sitten pistämistekniikassa vielä hiomista vai missä vika. Ja tietysti mitä useammin pistäminen sattuu, niin sitä enemmän sitä pelkää ja kierre on valmis. Mulla on nyt 10 yksikköä mennyt illalla ja se on kyllä auttanut aamun arvoihin (ovat olleet alle 5:n), mutta päivällä on etenkin ne aterian jälkeiset arvot olleet koholla. Joten nyt sitten on pelko persiissä, että joutuuko aloittamaan ne ateriainsuliinitkin mikä tarkoittaa siis lisää pistoskertoja. : /

Onneksi on Vapuksi tiedossa hauskaa koko perheelle eli lähdetään pääkaupungin hulinaan perjantaina, vappuaatto vietetään Lintsillä ja sunnuntaina vasta suunnataan takaisin kotiin. Ollaan hotellissa siis yhteensä kaksi yötä ja lapset odottaa innoissaan tätä huvipuistoreissua. Saattaakin jäädä kesän ensimmäiseksi ja viimeiseksi, sillä epäilen ettei enää kesähelteillä jaksa huvipuistoja mahan kanssa koluta. Ja eipä siellä taida nytkään olla montaa laitetta, joihin raskaana olevia päästetään, joten taidan sitten ottaa monta varvia maailmanpyörässä. ;)

Ensi viikolla onkin sitten heti maanantaina neuvola ja torstaina on tyttären karsastusleikkaus, jota on jo etukäteen aika lailla jännitetty. Toivottavasti se sujuu hyvin.

Iloista Vappua kaikille elomammoille! =)

Blanco + Öttiäinen 25+2
 
Heippa!

Hemarilla on niiiiin ihana masu!! :) :heart:

Miuskille voimia täi rumbaan! Eiköhän tuo ole joskus itselläkin edessä...

Kiva kauppa toi ipanainen mukavia vaatteita näyttäs olevan, pitää laittaa muistiin..

Blancon vappu kuulostaa kivalta *kateellinen* :D

Mulla oli jollekkin sanottavaa vielä.. hitto ku muisti pätkii nykysin ihan kauheesti! :(

Omaa napaa.. ( . )

Itsellä on vielä ihan uskomaton olo tän kaiken episoodin jälkeen, ei oikein osaa olla "iloinen" kun miettii että jos siellä onkin jotain, mutta kuitenkin samalla niin huojentunut olo!
Mikälie kevätmasis menossa ku haluisin niiiiiin oman asunnon ja laitella sinne vauvalle huonetta yms, ja tähän mörskään ei haluis tehdä mitään... no, pakkohan se on tuskin tähän hätään mistään asuntoa löytyy :) :D

Lueskelin teiän noita toppapuku kokoja talveksi mulla on yks 58cm toppis, sitten 78cm fleece... mietin että mahtaapa olla iso toi fleece sitte alle??

Hei osaako joku auttaa todella tyhmää... ?

Ostin vauvalle sellasen pehmeän velourpotkarin, joka on neppareilla haaroista kiinni, eli vaipan vaihto sujuis kätsämmin, no nyt oon pähkäilly että kai siellä alla pitäs jotain ollakkin, kun sen puvun yläosa on ns. toppimainen eli ei hihoja vaan hihaton, ja paljaat kädet sieltä näkyis niin ehh :O mutta en voi mitään bodyakaan sinne alle laittaa ku sit menee hankalaks vaipan vaihto, ja sitte jos laittasin pelkän paidan alle niin sehän nousee inhottavasti ylös? :D oli varmaan tosi sekava selostus, mutta yritettäkää ymmärtää :D

Hyppy ja muru 24+5
 
Hyppy tuo ipanainenhan on täältä meidän seudulta:) Anni käy paljon mm liekun toiminnassa mukana..ja en mie ole kokenu bodya hankalaks haalarien alla,jos siis sulla on molemmissa nepparit alhaalla niin kätevästi käy vaipan vaihto:)

( . ) huomenna olis ultra..vähä jännittää..ei enää niinkään se onko kaikki hyvin vaan se,että joko sinne jalkojen väliin on ne pallit kasvanu ;)

mammy&piiperoinen alias piippa 24+0 <3
 

Yhteistyössä