*Elokuun nassukat huhtikuussa*

En muista ketkä kaikki kyseli, mutta vastaampa nyt sokkona :D eli huulihalkio epäilys ei ole varmaa vielä, oli niin p*ska lääkäri ekalla kerralla että töröytti "ehdottaaa" suoraan rask.keskeytystä, sain sellaisen kuvan että mitään toivoa ei enää ole.. ja tämä toinen ns. punktion tehnyt lekuri oli hirveen ihana. Hän ei nähny halkiota koska vauva piti visusti nyrkin kasvojen edessä koko ajan, eli se varmistuu sit rv 28 ultrassa tai synnytyksessä.
Nää muut löydökset voi olla harmittomia, mutta joissakin tapauksissa liittyy kohonnu riski kromosomipoikkeavuuteen, joka meillä onneksi oli ok. <3 Huulihalkio on pieni juttu, eikä se meitä haittaa millään tavoin, kunhan lapsi olisi terve..

2011 äippäpaketti oli mun mielestä ihana! <3 yritän pitkittää hakua että se saatas..

Huh, pää lyö ihan tyhjää.. palailen sit paremmalla ajalla taas!

Hyppy ja muru 23+3
 
Ihana pieni virpoja Raitiksella. =)

Liikkeet tuntuu täällä tosi hyvin ja koko maha heiluu potkujen tahdissa. Esikoinen oli mahassa samanlainen. Ja ne liikkeet näkyy tosi hyvin mahanpäälle. Maha on kai sit ainoo missä mulla ei ole ylimääräistä. :whistle: Ja ulkoillessa saan aina potkuja virtsarakkoon, tosi kiva. Vähänväliä sais muutenkin juosta vessassa.

Kantoliinaa käyttäneet, kertokaa mielipiteitä hyvästä kantoliinasta. Mä ajattelin sellaisen hankkia kun esikoista sai ainakin jatkuvasti kantaa sylissä ja olisi kiva jos olisi kädet vapaana. Hug a bubia mä olen miettinyt. Se vaikuttaisin hyvältä.

Mä en vieläkään tiedä ostetaanko tuplarattaita. Varmaan Briot ostetaan jos ostetaan. Ne oli tarjouksessa 469 tai 489 tossa meidän läheisessä lastentarvikeliikkeessä. Kauheesti mietitään että riittääkö se seisomalauta.

Mulla ei ole minkäänlaista pesänrakennusviettiä eikä energistä keskiraskautta edelleenkään edes näkyvissä. No kai se vaikuttaa kun ollaan tässä väliaikaisessa asunnossa ja tänne on turhaa rueta mitään laittamaan. Kaikki jää sitten ihan viime tippaan. Tuntuu että raskaus menee nopeasti mutta siihen että saadaan kahden kuukauden päästä avaimet on ikuisuus. Vähän ristiriitaista. Ja mä en viihdy ollenkaan kerrostalossa. Tykkään niin omasta pihasta ja pihanlaitosta. No toivotaan että aika menee nopeesti. Eilen katseltiin miehen kanssa esikoisen pieniä vaatteita ja mietittiin että on se vauva taas niin pieni ettei siihen uskalla koskea. :heart:

Mä muuten jotenkin ajattelen että tämäkin raskaus menee sen viikon yli kun esikoinenkin meni. Se voisi olla ihan hyvä meidän muutonkin kannalta varsinkin jos vointi on ihan hyvä. Mutta mä mietin myös että esikoinen vastasi kummassakin ultrassa aina just viikkoja ja tämä tapaus on ollut vähän isompi, kaikki kolme mittaajaa on niin saaneet joten jos tämä vaikka tulisi ajallaan. Tuskin se mitään tarkoittaa mutta on taas ollut liikaa aikaa vissiin miettiä. :D

Päksäkkä 25+3:heart:
 
Ainiin, lisäilen muutaman jutun ku unohin tuossa hössäkässä..

Miuski ihanaa kun tulit takaisin <3 sun juttuja on niin kiva lukea!

Pesänrakennus viettiä on nyt varsinkin kun tulokset saatiin, haluaisin hirveesti laitella kotia kuntoon! mutta työt estää senkin ilon, työpäivän jälkeen ei jaksa.

Liikkeitä tuntuu muljahduksina lähinnä, välillä hiukan terävämpää potkua. Mies on kerran tuntenu liikkeet kädelle ku poju vähä potkasi :D

Huh siivous odottas taas... eikun sen pariin siis..
 
Kaamee tuuli, senkun katto vaan paukkuu vaikkein peltikatto olekaan.

Raitis ei onnistu meidän Tampereelle tulo tällä viikolla.

Hyppy mahtavia uutisia! Todella töykee tuo ensimmäinen lääkäri, mie varmaan oisin menny tään helpottavan uutisen saatuani huutamaan tuolle tökerölle kun hinaaja :kieh:

ON Supistukset ovat täällä taas :( Esikoisen aikaana alkovat myös näihin aikoihin aiheuttaen sitten ennen aikaisuutta ja totaalisen vuodelevon. Nyt oon miettiny, että huomenna lääkärineuvolassa otan kyllä asian puheeks ja katsotaan saanko nyt sitten sairaslomaa vai miten viedään tällä kertaa tämä asia. Ajatus jäädä kotiin ja pyrkiä lepäämään suurimmaksi osaksi vaan ällöttää :headwall:

Tietääkö muuten kukaan onko alhaisesta verenpaineesta haittaa? Mulla kun on normaalistikin verenpaine alhainen, mutta nyt pari päivää oon mittaillut sellasia 93/53, 103/56 lukemia. :confused: Normaalisti kuitenkin sellasia 113/63 lukemia ollut.

Palailen huomenna neuvolakuulumisien kera:D

~tottis poksuu 22
 
Pikaisesti Hypylle ihania uutisia :heart: Oonkin paljon miettiny et mitä teille kuuluu kun viimeisin viestisi oli niin masentava, mutta ihanaa että kaikki on hyvin!!

Oltiin viikonloppuna Hämeenlinnassa kun miehellä on siellä kakkosasunto ja meiltä unohtu tuon tytsyn kaikki vaatteet ja vaipat sinne :kieh: Huomenna ne saadaan, mut aika ikävää tässä kituutella näillä vaatteilla mitä kotona on, kun tollanen 1,5v sotkee koko ajan aika tavalla...

hemari ja helmiäinen 25+3
 
Hei kaikki sairaanhoitajat (ja muut terveydenhoidon ammattilaiset..), neuvot olisivat nyt tarpeen..

Kirjoitin parisen viikkoa sitten itseani vaivanneista vatsavaivoista. Ne eivat oikeastaan parantuneet ja viime viikolla kavin lisatesteissa, joiden tulokset sain tanaan. Vatsassa ei havaittu mitaan varsinaista vikaa (jee) mutta verikokeen tulokset saivat laakarin ihmettelemaan. Han katseli tietokoneelta, etta punaiset verisoluni, hemoglobiini seka trombosyytit olivat laskeneet noin kolmanneksella parissa kuukaudessa. Sen verran tajusin kysya, etta hemppa oli laskenut 130 -> 102 ja trombosyytit 150 -> 96, verisoluja en tajunnut kysella sen tarkemmin. Olen menossa toisiin kokeisiin torstaina jolloin katsotaan, ovatko arvot laskeneet edelleen viikossa, ja jos ovat niin lahettavat 'verispesialistille' (hemotologi?) lisatutkimuksiin. Tananpaivisen laakarin mielesta raudan syomisella ei tassa tilanteessa olisi mitana hyotya, silla han arveli lukujen olevan jotenkin yhteyksissa toisiinsa..?

Olemme lahdossa perjantaina Suomeen joten jos joudun lisatutkimuksiin, niin ne olisivat aikaisintaan toukokuun alussa. Laakari ei halunnut kommentoida mita voisi olla mahdollisesti pielessa, olisiko kellaan lisainfoa? En ma itseni puolesta hataile, mutta vauvan... :|
 
Tottis, mulla on nyt raskaana ollessa välillä paineet ollu 85/45 luokkaa eikä niistä oo mulle ollu haittaa, välillä noustessa saattaa vähän pyörryttää.. eikä neuvolankaan mukaan haittaa ole.. Yleensä ne on kuitenki "jopa" 90-100/50-60.. :)
 
Auts, mulla on edelleen ostamatta rautatabletit :headwall: Vähän nettiä tutkailin ja totesin että saattaa meikäläisen jokapäiväinen päänsärky johtua raudan puutteesta... Hyi hyi, taidan saada neuvolantädiltä noottia. Toivottavasti sintti saa tarvitsemansa kuitenkin. Saako?

Mä kävelin tänään reilun kuuden kilsan lenkin, ja siitä ilosta kärsii taas koko alapää eli häpyluun seutu taas jomottaa kivasti. Pitäis kai vielä kävellä apteekkiin rautaostoksille. Olenkin illalla siinä kunnossa ettei tarvi nousta sohvalta ylös kun kerran siihen istahdan... Näyttää siis vahvasti siltä ettei tänä kesänä tarvi kävellä puolen päivän "maratonlenkkejä" :(

Viime yönä sintti liikuskeli enemmän kuin pariin viikkoon yhteensä =) Ei silti kovin paljon. En tiedä mihin päin se mua monottaa mutta mahan päältä ei tunnu mitään, ei mistään kohdasta.
 
Viimeksi muokattu:
Verenpaineasiaa: Mulla on suht alhainen itselläni ihan lähtökohtaisesti. Olen mittaillut sitä tässä ja samalla seurannut pulssia, kun on ollut niitä ihme "kohtauksia". Korkeimmillaan, kohtauksen ollessa päällä, olen saanut 109/58 ja normiarvona mulla on aika tasaisesti 89/49 joten toi nousu tuntuu ikävästi :( Mulla siis aina ollut suht alhainen ja välillä pyörryttää ja välillä ei. Mulle on sanottu, että alhaisesta verenpaineesta ei olisi mitään haittaa.

Nyt turvottaa ihan megapaljon, mutta en ole taas paineita moneen päivään katsellut.
 
Alhainen verenpaine - Täällä kans yks jolla aina alhainen verenpaine, olin raskaana tai en! Ei ole neuvolassa kommentoinut mitään. En muista mitä viime neuvolassa oli, pari sivua taaksepäin selaamalla sen näkis..

Onko täällä muita jotka ovat seisomatyössä? Itsellä alkaa jalat pikkuhiljaa väsymään seisomisesta, ja iltasin vähän turvottaa kun koko päivän seisoskellut..

Majj & 23+0 POKS ! :heart:
 
Moi! Uutena seikkailen täällä ja kävin laittamassa jo eri pinoon viestiä (äidit 20-30) ja ihmettelin miksi kukaan ei kirjoita mitään, mutta täällähän kaikki onkin. :D

Eli 22+2 olisi tänään, toista odotan, miehelle ensimmäinen. Verenpaineet alhaiset olleet aina, nyt sellainen fiilis, että olisi krapulassa ruotsin laivalla, heikottaa ja keinuttaa. :S Hemoglobiinikin tasaisesti tippumassa, mutta ei mikään hälyttävä viellä.

Majj Mä olen myös seisomatyössä, missä puolet ajasta kyllä juoksen paikasta toiseen. Nyt oon ollut jo kuukauden verran sairaslomalla ja tuskin enää töihin menen. Työpäivän jälkeen supistelut ja kivut sitä luokkaa, että nukun ehkä 4h/yö, pakko nousta kävelemään vähän väliä. Ei sitä työaikaa onneksi niin paljoa enää olisikaan kun on kaikki lomat pitämättä ja vähän pekkasia päälle. :)
 
Eea
Hyppy olipa ihania uutisia. :) Ihanaa, etteivät asiat aina olekaan niin huonosti, kuin ensin voisi luulla.

Luna Tervetuloa joukkoon! :wave:

Oma vointi on pysynyt ennallaan. Vauvan liikkeitä tuntuu päivittäin. Nyt muutamana päivänä pikkuinen on touhunnut melko alhaalla. Monottaa ja mätkii virtsarakkoa aika mukavan tuntuisesti. :) Ensi viikolla olisi taas neuvola. Saa nähdä kuinka paljon paino on noussut. Samalla varaillaan aikaa myös sokerirasitukseen. :x Esikoista odottaessa meinasin pyörtyä ja oksentaa kokeen aikana. Ei kiva. Toivottavasti pääsen johonkin pötköttelemään jos alkaa heikottamaan. Ja toivottavasti myös arvot ovat kunnossa kuten esikoisen aikaan.

Taidanpa lähteä hakemaan tyttösen kotiin. Hän halusi eilen jäädä mummolaan yökylään. Kova ikävä ehtii tulla vajaan vuorokaudenkin aikana. :heart:

Eea & Urkki 21+5
 
Oli pakko tulla kommentoimaan HYPYLLE, onnittelut hyvistä punktiotuloksista.
Mulla on kuopus vm 05, ja rakenneultrassa meilläkin tuli epäily halkiosta. Punktiotulokset olivat meillä myös normaalit ja syyskuussa 05 synty ihana tyttö, kera huuli-ien-suulakihalkion :heart:
Meillä korvat ovat olleet harvinaisen hankalat, muuten kaikki on sujunut hyvin, on 5,5v tomera naisenalku :D.
Kuinkas varma teillä tuo halkio diagnoosi on? meillä 4d ultrassa varmisui diagnoosi, vaikka tyttö ei millään halunnut näytellä kasvojaan silloin: istui molemmat kädet naaman edessä :D :D :D
Pistäppä vaikka yv:tä jos haluat aiheesta jutustella :)

T.Neiti+kihuli 14+1
 
Vinkkejä megaluokan turvotuksen poistamiseen otetaan vastaan!

Mä näytän ihan megalihavalta, kun turvotus ei ole vain käsissä ja nilkoissa/jaloissa :( Olokin on possumainen ja sattuu :( Huomenna onneks neuvola niin siellä toivoisin mua kuunneltavan, mutta nyt kaipaan vinkkejä. Ananas ei auta!
 
Neiti 81 Meillä katottiin 4D:llä, mutta vauva ei halunnut näyttää kasvojaan kunnolla kun piti nyrkkiä huulien edessä :D Ne yritii jotenkin kummallisesti kattoo sillä ultralla takaraivon kautta sitä halkiota, että "leikkelivät" paloja siitä kuvasta ja yrittivät tiirustaa mutta ei näkynyt varmaksi.
Mutta vahva epäilys on kuitenkin kun sanoivat että vauvalla on ns. "lommot" huulissa, eli molemminpuolinen halkio epäillys..

Nyt neuvolaan... :)

Hyppy ja muru 23+4
 
Vinkkejä megaluokan turvotuksen poistamiseen otetaan vastaan!

Mä näytän ihan megalihavalta, kun turvotus ei ole vain käsissä ja nilkoissa/jaloissa :( Olokin on possumainen ja sattuu :( Huomenna onneks neuvola niin siellä toivoisin mua kuunneltavan, mutta nyt kaipaan vinkkejä. Ananas ei auta!
Ootko kokeillut tuoretta ananasta? Toimii paremmin kuin säilykkeet. Sitten taas typerältä kun kuulostaakin veden juominen auttaa, pitää nesteen poiston käynnissä ja suolan välttäminen. Saa nähdä kyllä kuinka turvoksissa sitä kesällä on. Nyt vasta nilkat turpoaa. :(
 
Neuvolasta palattu ja siellähän tuo jälleen potkiskeli kovasti doppleria vastaan :D
Yleisesti ottaen kaikki hyvin, mutta sairasloma ilmeisesti miulla nyt sitten alkaa ja jatkuu sinne äitiyslomaan asti. Ens viikolle varattiin tätä asiaa varten lääkäriaika. Niin ja sairaslomaa siksi kun mulla on alkanu nuo supistelut jo, ja osa tulee aika kivuliaina...onneks vielä lepo auttaa niin ei tarvitse jalat kohti kattoa maata koko kesää. Olen siis mielessäni valmistautunut tähänkin vaihtoehtoon :D

Huomenna pitää vielä pissinäyte käydä labraan viemässä, kun pitää kuulemma poissulkea tuo virtsatieinfektio. Se kun voi aiheuttaa näitä supistuksia.

Tänään mie sain sen Kelan paperin, eli pääsen hakemaan äitiyspakkausta :heart: Sen kun saa niin kaikki tuntuu taas olevan vähän lähempänä. Ei varmaan tässä vaiheessa enää ole mahkuja saada sitä vuoden 2010 pakkausta, vai mitä arvelette?

Verenpaineesta mie sitä terkalta tänään kysyin, kun häirihti tuo asia, hää sano ettei matalasta verenpaineesta ole mitään haittaa JOS ei ole mitään oireita. Esim. huimaus on ihan asiaan kuuluvaa, jos se menee ohi niin että istuu ensin ja sitten vasta nousee ylös. Sydämentykytyksistä taas sano, että niiden takia kannattaa käydä lääkärinvastaanotolla.

Vaan nyt mie taidan raahata peppuni tuohon terassille aurinkotuoliin ja nauttia raittiista ilmasta ja auringonpaisteesta. Kade olen teille jotka vielä liikkua saatte/pystytte...

~tottis ja napero rv 22+1
 
Moi taas ja tervetuloa uudet =)

Kävittekö Lapsi-messuilla? Olin siellä su ja positiivinen ylläri, ettei mikään järkyttävä ryysis. Tietty hermoja kiristävää jonotusta muutamaan paikkaan...
Ostostelun osalta kyllä oli aika pettymys. Höh!!!
Kaiken huippuna Baby Björn,missä ständillä ei ollut ketään(?!) eikä hintoja missään... Eli olikos ne tavarat ilmaisia :D Tai ehkä myyjät olivat jo lopettaneet... Mutta höh siihenkin!!

Niin ja "vapaana juoksevat" pikkulapset ihmetyttivät. Muutaman kerran siinä meidän luona napattiin taaperoita kiinni ja vanhempia ei näkynyt. Eli pienet reppuun/rattaisiin/valjaisiin,itse aianakin saisin sydärin jos oma joskus karkaisi....

Omasta navasta ei sen erikoisempaa infoa. Olo on hyvä ja eka lääkärikäynti joskus toukokuussa.
Kelan paperit lähetin ja äitiyspakkaus varmaan tulee tässä kuukauden sisällä sitten vai? Kivaa=) Vaikka kaikenmoista olenkin jo ostanut vauvalle:saint:
 
Mä en oo ostanu vielä MITÄÄN vauvalle! :D Esikon kanssa olin aikasin liikenteessä asian suhteen, mut nyt on toista.. Varmaan siks ku ei ole semmosta paniikkia, ku tietää et meil on niitä perusjuttuja valmiina millä pärjää.. :) Sänky ja vaunut on. Sit lähempänä meen ostelee nää pikku jutut, tutteja ja vaatteita ja rasvoja sun muuta pientä. :)
Tosin rahaaki on nyt jotenki niin vähän et ehkä sikskää ei oo shopannu mitää..
 
Heippa!

Uutena liittyisin joukkoon mukaan! Jonkin verran olen käynyt jutustelujanne lukemassa, mutta aika on 1,5-vuotiaan kanssa sen verran kortilla, että kirjoittelu on toistaiseksi jäänyt.

Pikkukakkonen päätti tulla yllättäen maailmaan (esikoinen 10/09) ja laittoi samalla lähitulevaisuuden suunnitelmat täysin uusiksi. La on 19.8 ja synnäri Jorvi. Hemarin kanssa ollaankin vanhoja tuttuja esikoisten ajoilta. :)

Onko jollain listan päivitysvastuu? :D
Peppi30: 33v. la 19.8, pikkukakkonen, Jorvi
 
Viimeksi muokattu:
Happy-82 Mee ihmeessä yksityiselle vielä käymään jos siihen on mahdollisuus ni jää parempi mieli sitte. :) Tommonen on niin tyhmää jos ollaa töykeitä ym.. Ne jää mieleen pitkäks aikaa/ikuisiks ajoiks.

SUPISTUKSISTA Kyllä, kyllä ja kyllä. Joka asiasta käy supistelemaan. Oikee pelottaa et mitä jos ne aiheuttaaki jotain tuhoa tuolla alhaalla vaikka pitäs olla kait vaarattomia.. Väliläl on kyl vähän kipeitäki. Eikä tietty koskaan kivan tuntusia.. Viimeks sisätutkimuksessa rv 17+0 oli kyl kanavaa hyvin jäljellä ja sisäsuu kiinni, mut ulkosuu auki.
Onko muilla toissynnyttäjillä ulkosuu auki ollu noilla viikoilla jo?

pikku ja beibinen 21+1 .....aa taaas supistaa..
 
Neuvolakuulumisia...

Sf mitta ekalla mittauksella 28!! :O ja toisella kerralla 23-24.. kauheeta, miten ne osasikin saaha noin ison mitan ekalla kertaa, ne vielä ultras ja varmisti että onko niin. Lapsivettä silmämääräisesti oli normaalisti.. hui.

Pissa puhas ja verenpaine ookoo. Turvotuksia ei onneksi nyt.
Painoa on tullu lisää 1kg viime kerrasta, mutta yhteensä 5kg.. :)

Saatiin paprut täyteltäväksi kelalle, millonkahan sais sen 2011 pakkauksen? jakaisivat nyt äkkiä ton 2010 pois alta! :cool:

Millonkahan kehtais ruveta pesemään vauvan vaatteita? ja laittelemaan kaappeihin.. ootteko miettineet? tai laitella huonetta vauvalle, pinnasänkyä kasaan? kohta iskee stressi :D

Ainiin, Tervetuloa uudet!! :) :heart:

Muoks.

Unohin kysyä että miltä tuntuu supistus? nyt en oo ihan varma taas, ihanku mulla joskus aijemmin ois ollu supistuskipuilua, mutta nyt vähä aika sitte ilmaantu uus inhottava kipu; mahaa kouristeli 5 sek ajan ihanku menkat ois tai ripuli :D ja sit se lakkas ja alkoi uudestaan, tätä kesti yhteensä n. 30min.. ja huomasin kun välillä vasta kovettui silmin nähden!?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä