~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoonne! :) Lukenu oon tammikuusta lähtien, mut nyt vasta sain aikaseks rekisteröityä :D ensimmäistä odotetaan la 25.8 ja Tays

Pahoinvoinnin kanssa tässä ollu pieniä taisteluja, mut josko se nyt alkais helpottaan :) Rakenneultraan vielä 3 viikkoa aikaa. Sukupuolen kysymisen suhteen oon muuttanu mieleni jo muutaman kerran :D Jotenkin tuo mielenmuutos asiaan kun asiaa käy hyvinkin äkkiä...

Vauvatarvikkeita saadaan sopivasti lähipiiristä käytettyjä/lainaan ettei pitkää ostoslistaa jää itelle :) Muutama pieni vaate on ollu pakko jo ostaa <3

Tuleva isä on innoissaan ja osallistuu jo tälläkin hetkellä kotiaskareisiin ym hyvin. Siinäkin suhteessa on onneksi voinu rauhassa voida pahoin :D Ultrassa ja neuvolassa on ollu mukana mahdollisuuksien mukaan. Omille vanhemmilleni ensimmäinen lapsenlapsi ja hössötys sen mukainen :)

Jatkoa seuraa jatkossa :)

Salama81 17+2
 
Mulla ei ole nyt hyvä olo!

Sydän hakkaa, tuntuu etten saa happea tarpeeksi, huimaa, vapisuttaa ja kurkkua kuristaa... Olisikos se merkki jostain verenpaineeseen liittyvästä? Eipä ole tällaista ollunna ja sais olla olematta nyt.... Olen vieläpä lasten kanssa keskenään eikä apua lähellä jos tää pahenee... :(
 
Moi! Ja anteekis etten ole jaksanu nyt hetkeen ilmotella itestäni, lukenu oon kyl kaikki.. Oon niin huolesta suunniltani ku liikkeitä ei tunnu edelleenkään, tää on ihan kamalaa:( Kolmas kuitenki jo tulossa joten pitäis jo tuntua.. Onneks huomenna neuvola ja perantaina olis rakenneultra.
onnea teille joilla liikkeet tuntuu ja jotka olette saanett hyviä kuulumisia ultrasta!

Jonetta ja papu 19+1
 
Miuskin keräykseen osallistun taas, tein viimeeksikin pikkuisia tumppuja ja sukat:heart: Tykkään varsinkin kun tuli tuommoinen näpertelykeräys, pääsen tiimariin ostelee vähän tarvikkeita ja joku ilta näpräämään:D

Jonetta Mä aloin tuntea liikkeitä vasta pari päivää sitten,vieläkään en tosin tunne kuin iltaisin pari muljaisua jos oon oikein paikallani ja pidän samalla kättä mahallani! Mulla kans kolmas tulossa ja tuntui esikoisestakin jopa aikaisemmin potkut kuin tästä..tokasta tunsin jo rv 16! Itsekkin olin huolissani kun nyt vasta tuntui tästä. Meinasin viime viikolla mennä jo neuvolaan kuunteluttamaan sydänääniä kun pelkäsin että kaikki ei ole ok: /

Mittumaaria ja Lahja 19+1
 
Oli ihan pakko tulla kertomaan, että näin ekat liikkeet mahan päältä selällään maatessani.. tuli niiiiin ihana olo <3 kaiken tän muun keskellä..
Tiistaina on sitten rakenneultra, näkee murun ihan kunnolla.. sukupuolenkin haluan tietää, jos vaan näkee.. nyt on hyvä mieli taas hetken edes.. :)

Elzu 20+5
 
Jonetta
Tuun tuolta heinäkuista huikkaamaan, kun niiin samanlaista tuntemusta sullakin.
Täällä neljäs tulossa, viikot nyt 21+1 (LA 30.7) ja tosiaan ei oo liikkeitä tuntunut. Rakenneultrassa käytiin keskiviikkona ja istukka on tosiaan etuseinämässä ja tossa navan korkeudella, joten liikkeitä saa edelleen odotella. Iltaisin jos vauva on oikeassa asennossa ni saatan tuntea ihan tossa häpyluun kohdilla jotain pientä.. Mä olin ihan varma, että jotain on vialla, kun muista olen tuntenut liikkeet jo rv13 alkaen.
Eli koita olla vaan rauhallisin mielin! Neuvolassa onneks pääset kuuntelemaan sydänäänet ja saat varmuuden, että siellä se joku on ja asustaa! Tiedän miltä susta tuntuu!

Lehtis
 
Heipähei..

Lähinnä tulin Miuskille kommentoimaan...ainakin minä olisin ihan innostunut tapaamisesta jossain vaiheessa. Noi kutsut kuulosti kivalta idealta, oot vissiin tosi puuhakas ku tuntuu, että sulla on aika paljon noita projekteja. Itse olen muuttanut Turkuun itä-suomesta joten en sieltä kovin paljon ihmisiä tunne. Varsinkaan niitä joilla olisi lapsia. Joten aina hauska olisi tutustua uusiin ihmisiin :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. Mulla on sitten neljän päivän päästä se. Vieläkin haluan uskoa siihen, että pieni tyttö siellä olisi kun siltä on kokoajan tuntunut, mutta alkaa kyllä tuntua siltä, että poika se varmaan on. Ihan samanlainen maha ku pojasta oli. Lisäksi olen taas alkanut itkeä lähes päivittäin ilman mitään syytä (niinku pojasta) ja näin unta missä olin ultrassa ja pikkuinen poika siellä virnisti ja heilutteli pippeliä :D joten en ylläty yhtään vaikka sieltä toinen poika olisikin tulossa. Tytöille tuntuu olevan vaan paljon enemmän kivoja nimiä ku pojille :)

Aika monia täällä on koetellut vatsatauti ja muut mukavat sairaudet...plaah! meillä oli kanssa, ihan mielenkiintoista tosiaan ku 1½ vuotias oksentelee. Saa melkein asustella kylppärissä ja pyykkikone laulaa aamusta iltaan. Ei kivaa ku itsekin oksentaa siinä samalla :(

Hyvää pian alkavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille..mä nautin vapaista!

lyyli ja piiperö 20+1
 
SJL
Olen kirjoitellut välillä tuonne toiseen ketjuun eli hoidoista plussanneisiin. Tulin vain kommentoimaan Miuskin vointia. Mikähän olo Miuskilla nyt on?
Hengenahdistus voi johtua mm. matalasta hemoglobiinista ja joskus on myös vakavammasta kyse. Itselläni epäilivät jo keuhkoemboliaa joka saattaa tulla raskaana ollessa helpommin.Olin maannut useita päiviä flunssan kourissa liikkumatta juuri mihinkään, mutta kyseessä oli onneksi jotain tuohon flunssaan liittyvää muuta jälkitautia. Ehdin jo todella pelästyä. Toivottavasti Miuskilla kaikki o.k.!!!
 
Niin se vaan joku tauti meillekin löysi : / pojalla kuume nousi ja pahaa oloa valittelee.. pian se on meillä kaikilla.

Voimia kaikille sairastaville, perässä tullaan..

Onnea poika ja tyttölupauksia saaneille :flower:

Me toivon mukaan saadaan tietää sukupuoli 2 päivän päästä =) sitten pääsenkin ostamaan jonkun kivan vaaleansinisen tai vaaleanpunaisen vaatteen. Ja ultraus päivänä raskaus onkin sitten tasan puolessa välissä :heart:

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 19+5
 
Tervetuloa Salama :flower: ja Onnittelut jälleen hyville ultrakuulumisille niitä saaneille :heart:

Aika on mennyt taasen sellaista tahtia ettei oo juurikaan ollut aikaa viihtyä koneella...oon kyllä yrittänyt pitää tämän palstan kuulumiset itselle ajan tasalla :D

Schnappy, ole toki huoletta kyllä ne liikkeet sieltä vielä alkavat tuntua eikä se todellakaan aina mene niin että uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeet muita aijemmin...riippuu paljon kohdun sekä istukan asennosta.

majj, onpas oikein söötti vauvamasu :heart:

(.) Ei erikoista...vauva liikkuu tosi aktiivisesti...tänäänkin aamusta saakka malttanut pitää jopa vartin pausseja eli ei oo Murunen juurikaan levännyt ja pyörii kyllä niin jännästi pitkin masua että välillä liikkeet tuntuu tosi alhaalla ja sitten yks kaks ihan lähellä napaa eli veikkaan vauvelin heittävän kuperkeikkoja oikein tosissaan :LOL: Nyt alkaa tuohon yö liikehdintää tulla jo muutoksia eli mielestäni ihan selkeesti jo jonkinlaista rytmin poikasta muodostumassa =) ...hyvä niin kun en saa juuri nukuttua kun vauva yöllä jumppaa ;)

Mutta selasin tuossa aikani kuluksi hieman muitakin odotus ketjuja ja bongasin sieltä sellaisen gallupin jossa listattiin vauvatavaroita...joten laitetaas mekin pystyyn pieni kysely siitä, että:

Mitkä on Turhimmat / Tärkeimmät / Ihanimmat vauvatarvikkeet joita olette hankkineet??

Saa listata useammankin jos siltä tuntuu :heart: Tää antaa hyvää osviittaa niille jotka hankkimassa tarvikkeita ja mikäs sen parempi tapa valita ja päättää tarvikkeita kuin muiden kokemukset =)

Turhin meillä oli ns. Bumbo tuoli jossa vauva istuu... ainakaan meidän neiti ei siinä kauaa istunut kerrallaan ei todellakaan mikään ergonominen istuin ja muutenkin tosi turha kapistus.

Tärkein varmasti rintakumi jota ilman ei imetys olisi onnistunut neidin kanssa ollenkaan ja
Ihanin koalan riippusänky vauvalle :heart: ...siinä nyt yhdet kaikkia ja varmasti listaa riittäis enemmänkin :D

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Salama! Kiva kun löytyy lisää väkeä Tampereen alueelta. Oletko jo löytänyt tuolta tapaamispuolelta Pipariporras-03-kerhon? Sieltä Löytyy tekemistä Tampereen seudun äideille ja lapsille.

Pilvilinnan galluppiin heti ryntäsin vastaamaan.. Mä tykkään just tälläisistä kyselyistä!

Turhin: Wombi-vauvanpesä. Siis AIVAN turha ja epäkäytännöllinen.

Tärkein: Nämä on oikeestaan kaikki jaetulla ekalla sijalla.
1. Hoitopöytä, siinä hoidetaan vieläkin päivittäin vaikka lapsi on 2v4kk! Toki puen lasta nykyään muuallakin.
2. Rintakumi. Aivan ehdoton kun nännit oli ihan olemattomat aluksi. Ja rohkaisen kyllä muitakin käyttämään jos yhtään on tarvetta, koska kyllä siitä eroon pääsee. Meillä imettiin sen avulla 3,5kk ja siitä eteenpäin normaalisti, yhteensä 13kk.
3. Räkäimuri eli Nenä-Frida. Käytössä edelleen ja lyön pääni pantiksi, että tämän vuoksi meillä räkätaudit menee ihan muutamassa päivässä ohi, koska nenän saa oikeasti tyhjäksi.

Ihanin: Hmm.. Varmaan Teutonian vaunujen työntöaisan muhvi! :D Oli mulla nyt kolmatta talvea käytössä ja aivan ihana on. Turhakkeeksi joku voi lukea, mut mä tykkään, että saa pitää ihan ohuita hanskoja talvella ja silti on kädet tosi lämpöiset.

(.) Joo, pitäis niitä verensokereita mittailla.. Loppu vaan sekä pistosvälineet, että liuskat! Kiitos vaan DarkRed tarjouksesta, mutta liuskat ehti loppua ennen neuloja. :(
Onneksi niitä saa aamulla neuvolasta lisää.

Mun Mumma kuoli tänä aamuna. Olen tietenkin surullinen, mutta toisaalta helpottunut, että hän pääsi pois. Hän ehti olla melkein 2vk tajuttomana ja kipeä, ei sellainen ole hyvää elämää. Sitä paitsi hänellä oli viimeiset 4,5v kova kaipuu Paapan perään taivaaseen. :heart:

Raitis ja Rakkaus, huomenna rv 20+0!!!
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen moi!

Mulla nyt toista kertaa tän aikana iski samanmoinen "kohtaus", paraikaa pahenemaan päin :(

Yritän saada sitä rauhoittumaan, ajoin lapset pihalle niin eivät huolestu turhaan ja huomenna niin soitan ajan itselleni lekuriin ellei mitään akuuttia tässä nyt pääse tapahtumaan.

Kiitos voinnin kyselijöille, tuntuu ihanalta, kun joku välittää. :hug:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista :hug:

Hyvän gallupin pilvilinna keksit, itse en esikoista odottavana voi vastailla, mutta monta hyvää vinkkiä siitä saa varmasti. :) Miuskilla pelottavan kuuloisia oireita :( Paljon voimia sairasteluun ja soita ihmeessä huomenna lääkärille vaikka olo kohentuisikin taas huomiseksi! :hug:

Tervetuloa joukkoon salama ja karvattomallekoiralle paljon onnea tyttölupauksesta :heart: Omaan ultraan enää viikko, ihanaa kun pääsee vihdoin näkeen pikkuisen :heart: Taisi olla raitis, joka infosi nurmoos pidettävästä mll:n kirpparista?!? No, ite lähen kuitenkin vasta maanantaina (28.3) eli väliin jää :( Jos olisin E-P:llä ollut niin olisin kyl äiteen kans paikalla käynyt :)

(.) Viime tönä heräsin inhottaviin mahakipuihin :( Kuin olisi kuukautiset alkamassa, hetken joutu pyörimään ennenku sain uudemman kerran unta kivuilta. Ja tänään koko maha ollut jotenkin outo, ei kipeä mutta outo. Ja oikealla puolen alavatsassa tuntuu välillä lyhyt viiltävä kipu, tältä puolelta on aina tuntenu liikkeet yms.. :( Aamulla olin tuntevinani muutaman potkun mutta loppupäivän aikana ei mitään, hiukan huoletaa onko pienellä kaikki hyvin. : / Toivotaan, että lymyilee vain jossain.

Muuten hieman pirteämpi fiilis, eilen kävin siellä psykiatrilla ja huh huh.. Muutama kysymys ja 15min 100 €, kiitos. No, laitto lähetteen kiireellisenä jonnekki kunnalliseen tukipalveluun, mistä sitten pitäs tulla tietoa pääsiskö sitä joskus jonku kanssa jutteleen. Saikkua olisin saanu ensviikon mutta päätin mennä töihin. Meillä kun ruokalistan vaihdot ja muut ens viikolla niin olis ihan hyvä olla kuviois mukana. Lisää taas stressiä tietty. Sovittiin kuitenkin, että jos käy liian raskaaksi niin voin soittaa ja saan soittamalla lisää sairaslomaa. Hyvä, että nyt ees lähetteet jossain vetämäs kos sitä joskus pääsis jonkun kanssa tätä vyyhtiä purkaan, neuvolasta voi varmaan kanssa kysellä josko he pystyisivät auttamaan. :)

Tällä kertaa en muista muita kommentoitavia, mutta jos joku oli vielä saanut hyviä ultrakuulumisia niin onnittelut niistä :flower:

Jahas jos sitä sitten saunalle. Ukko lämmitellyt sitä jo tovin. Saunajuomiksi ostin ukolle Mythosta, kreikkaan kohdistuneen häämatkamme johdosta ja itselleni Herra Hakkaraisen päärynälimonadia :LOL:

Täällä oli muuten jollakin häätkin tulossa tälle keväälle ellen väärin muista?!? Häät ovat niin IHANIA, muistan vielä hyvin kun tasan vuosi sitten omiani täyttä häkää järjestelin :heart:

Piianappula + Pikku myy 19+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
majj oli pakko käydä tuolla masukuvissa kurkkimassa sun edellistä kuvaa ja pakko sanoa että 2 viikossa kasvanu aivan hurjasti! Siis aivan mahtavan ihana vauvamasu :heart: Kaunis :)

Ai niin mulle voi laittaa että tyttö on tulossa :)

hemari ja helmiäinen 21+2
 
Nopeasti tulin lukemaan vain..

Aamulla on rakenneultra.. Isäntähän meillä eilen päätti jyrkästi, että sukupuolta ei selvitetä tälläkään kertaa.. Huoh -.-' mä olin jo niin innoissani, että saatas selville se, mutta ei.. Jääräpää mikä jääräpää tuo ukko..

Miuskille toivottavasti eivät ole mitään vakavaa nuo sun "kohtaukset". :hug:

Tuun huomenissa kommentoimaan paremmin sekä kertomaan ultrakuulumiset :wave:

Miikulainen, Tirppa 10kk ja Tirlittantoukka rv 19+5 :heart:
 
Voih....

Pakko tulla tänne jupisemaan, kun en kehtaa kellekään tästä puhua. Vauvakutsuista nimittäin...

Mä toivoin esikoista odottaessani, että joku mulle sellaiset järkkäis, no ei ollut ketään joka niin tekis, kun tasan 1 kaveri oli siihen aikaan. Olin muuttanut toiselle paikkakunnalle ja vanhat kaverit karsastivat mua muuttuvan elämäntilanteen takia, ei siitä sen enempiä...
Toista odottaessani taas hieman haaveilin, mutta en kehdannut kellekään asiasta mainita joten taas jäi vain haaveeksi...
Nyt taas kerran olen alkanut haaveilemaan, että joku mulle sellaiset järkkäis, mutta taaskaan ei tunnu siltä, että edes kehtaisin asiasta kellekään mainita, koska se tuntuisi ahneelta vaikka mä kaipaisin vain sellaisen hemmotteluillan syömisen ja leikkimielisten juttujen parissa. Ei mulle lahjat ole se juttu miksi haluaisin tällaisen illan vaan se, että kerrankin saisin tuntea, että... hmm... en osaa selittää...

Omaa napaa vielä vähän:

Odotan, että kello lyö 8 niin pääsen soittamaan lekurille ja neuvolaan. Pakko saada tarkistettua tämä ihme olotila. Ilta ja alkuyö ei mennyt mukavasti nimittäin....

Hyviä vointeja teille muille!!

-Miuski & "ötökkä" 18+2
 
Hyvää huomenta!

Raitis: Osanottoni mummasi poismenon johdosta! Helpotuskin on monesti yksi tunne kuoleman hetkellä, etenkin jos kuolema "odotetaan".. Kaipaus ja onnelliset muistot tulevat sitten myöhemmin. :hug:

majj: Mie otin ite sen näytteen viime keskiviikkona tk:n näytteenottovessassa. Mulla oli todella pahat oireet. Olin ihan varma että kohta sieltä alapäästä jo vauva putkahtaa ulos, ku tuli supistuksia ja oli kipuja, vihlontaa yms. Oltiin vielä mökkeilemässä joten olo oli aika karmea. Vauvakin liikkui vähemmän, nyt on jo normaalistunut. Jotkut sanovat että supistukset on ku hierontaa vauvalle ja taas jostain kuulin että niistä olis haittaa.. Mitenköhän on? Nyt on lääke tepsinyt eikä enää supistele. Liitoskivut vaivaavat kyllä, mutta nehän onkin ihan eri asia.

Miuski: En tiiä kiinnostaako pätkääkään kuulla näitä "mun kaverille kävi näin"-juttuja, mutta mun kaverille tuli verenpaineen ja -sokerinheittelyä, huimausta yms, ja selvisi että on rasittanut itseään (töissä, stressillä, liikkumattomuudella) itseään liikaa ja sai saikkua eli liikuntalomaa. Toivotaan että sulla menee tuo ohi pian eikä oo mitään vakavampaa.

Onnea rakenneultrassa jo käyneille! Ihanaa että ollaan saatu hyviä uutisia. Itsellä ultra on edessä keskiviikkona. Sukupuoli kurkataan, jos vaan näkyy.

-Mandalay + Nokka rv 19+5
 
Tänään on sitten jo puoliväli saavutettu! Jee! :D Tässä vielä sen kunniaksi poksumiskuva Öttiäisen yksiöstä tältä aamulta:



majjlla on aivan ihana vauvamasu ja tosiaan kasvanut edellisestä kuvasta! :heart:

Joosu ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkänimistä migreeninestolääkettä sulle määrättiin? Kun itsellä samoja pulmia ja äippäpolin lääkäri suhtautui nihkeästi Propraliin, joka mulla kyllä on toiminut, jos annos on kohdallaan. Mutta nyt lääkärin mielestä piti annos puolittaa ja migreenikin palasi kuvioihin. : / Kuulemma 1 grammaista Para-Tabsia saa ottaa kolme päivässä vaikka joka päivä, jos tarvitsee, mutta kuulostaa minusta aika isolta määrältä... Itse mieluummin söisin suht pienellä annoksella tuota Propralia, kun se auttaa suotuisasti myös mun sydämentykytyksiin ja hengenahdistukseen. Ja toinen lääkärikin sitä mulle "suositteli" pienempänä pahana.

Miuski toivottavasti sun "kohtaukset" ovat vaarattomia ja menevät ohi ja saisit lääkäriltä tai neuvolasta selvyyttä asiaan.

Raitikselle surunvalittelut mummasi poismenon johdosta.

Omaan napaan ei kummempaa eli olotila suht hyvä pientä päänsärkyä lukuunottamatta. Keskiviikkona olisi sokerirasitustesti, johon menen henkisesti sillä asenteella, että varmaankin sokerit on taas koholla, kuten on kahdessa aiemmassakin raskaudessa olleet. Joten mahdollinen rajojen alitus olisi positiivinen ylläri. :D Liikkeitä on tässä parina päivänä tuntunut vähemmän kuin esim. viikko sitten, mutta tätä palstaa lukiessa tuntuu monella muullakin olevan samoin, joten en taida turhaan stressata. Toki pitää niitä liikkeitä vähän yrittää kuulostella ja aamulla pari tömpsäystä masussa tuntuikin, mutta sitten on ollut hiljaista.

Blanco + Öttiäinen 20+0 *POKS*
 
Maanantaita!

Tervetuloa salama! :wave:

Miuskin kuulumisia tulin kurkkimaan.

Raitikselle pahoittelut mummosi poismenon johdosta! :hug:
Ihania masukuvia. Ainakin majj ja Blanco. Blancolle onnittelut puolivälistä.

Galluppiin:

tärkein vauvatavara: vaunut, sitteri ja hoitopöytä tulee nyt ekana mieleen.
turhin tavara: rintakumit kun en niitä kertaakaan tarvinnut, talkki ja sinkkivoide. Punoittavaan peppuun ollaan käytetty ihan vaan perunajauhoa.
ihanin tavara: kaikki pienet ihanat vaatteet. :heart: Ne on niin ihania.

Mua on alkanut hirvittämään että mitenköhän mä pärjään kahden pienen kanssa. Meidän pojasta on tullut esiin pieni tempparamenttinen taapero. Eilen illallakin nukuttaminen kesti kaksi tuntia ja viimeinen tunti huudettiin hysteerisenä. Huh. Kotona tuulettaa tunteitaan mikä on tietenkin hyväksyttävää mutta raskasta välillä. Onneksi kerhoissa ja puistossa ei töni toisia eikä vie koskaan keneltäkään tavaroita. Ainakaan toistaiseksi..

Päksäkkä 21+3:heart:
 
Onnea Blancolle puolivälistä! Vitsi, kohtapuoliinhan se itelläki lähestyy, vajaa pari viikkoa..

Onnittelut myös karvatonkoira tyttölupauksesta ja päksäkkä poikalupauksesta! :)

Tuo Pilvilinna74 alottama kysely on tosi kiva juttu, vastailkaahan kaikki asiaan perehtyneet! Mie en itse voi tuohon sanoa mitään kun ei niitä tavaroita ole, mut ois kyllä kiva kuulla muiden mielipiteitä!

Miikulainen89, voi harmi et miehes ei lämmenny ajatukselle selvittää sukupuolta.. Ite oon jutellu avokin kanssa asiasta ja on nyt harkinnassa. Itse nyt kyllä haluaisin sen selvittää, miehellä viel aiheuttaa mietiskelyä.. Ainakin yks ehto on, että kellekään ei saa kertoa, joten myöskään tänne palstalle en saa laittaa jos mahdollisesti sukupuoli selvitellään.

Nyt on selkäkipukin jo vähän hellittäny, käytiin miehen kanssa eilen varovasti lenkillä ja vielä oon kasassa! :D Neuvolassa sanoi että on tosi yleistä se iskias raskausaikana, toivottavasti se ei nyt kuiteskaan ollu sitä.

Koulussakin alko helppo jakso, keskiviikkona kolmeen mut muina päivinä 11 tai 12.. Nyt ei jää paljon tekosyitä tekemättömille hommille :LOL: Niin tosiaan mie olen ammattiopistossa opiskelemassa merkonomiks. Aiemmin en ole onnistunu sitä ammattia hankkimaan joten nyt viime keväänä päätin laittaa hakemuksen kouluun kun alko sillonen työpaikka ottaa ohimoon ihan kunnolla.. Nyt sit kävi näin, et valmistuminen siirtyy vuodella etiäpäin, mutta kerkeehän tuota ;)

Onko täällä muita kellä ei ole työpaikkaa tai on opiskelemassa? Miehellä on vakityöpaikka ja hänen tulot mahdollisti miun hyppäämisen opiskelijaelämään. Nyt kyllä joutuu aika tarkalle vetämään kaikki hankinnat, mut sit vähän helpottaa kun äippäloma alkaa, nimittäin minimitukikin on aika paljon isompi kun tänhetkinen opintotuki :O

Summersun 18+4
 
summersun täällä yksi opiskelija :wave: Ehdin opiskella yliopistossa kaks vuotta ennen esikoista, mutta nyt oon ajatellu totaalista alanvaihtoa, eli alusta alotan. Haen varmaan nyt keväällä opiskelemaan, mutta sitten vaan lykkään alottamista vuodella eteenpäin. Siis jos satun sisään pääsemään :) Ja tosiaan on tuo minimiäippäraha isompi ku opintotuki :) Hyvin sillä pärjätään, vaikka mies opiskelee ja tekee töitä samalla aika pienellä palkalla. Vähän hirvittää kun pitäis asuntolainaa nyt ottaa kun ostetaan asunto, mutta kyllä siitä selvitään.

galluppiin
tärkein tavara: hoitopöytä, kylpyamme, liivinsuojukset, maidonkerääjät, puklurätit (sellaisia pieniä nättejä harsosta tehtyjä), babybanz aurinkolasit
turhin tavara: lyhythihaiset 50cm bodyt ja yli 70cm potkarit, rintapumppu
ihanin tavara:pikkuruiset vaatteet :)

Miuski ei mullekaan kukaan järkänn vauvakutsuja. Syksyllä olin yhden kaverin kutsuilla ja kyllä siinä vähän haikea mieli tuli mutta en kyllä edes ajatellu että niitä kutsuja järkätään enää toisen vauvan kohdalla. Ja tietty, olin eka kaveripiiristä kun sai vauvan, eli enpä usko että kenellekään edes tuli mieleen järkätä vauvakutsuja :) No, ei kannata antaa asian painaa.

Mites miikkulaisen ultra meni ? :)

Raitikselle osanotot :hug:

Päksäkkä mua myös vähän huolettaa miten pärjään kahden pienen kanssa, mutta toisaalta mulla on jotenkin auvoinen kuva mielessä :) siis ihan pilvilinnoissa oon. Ja luultavasti romahdan sieltä aika nopeesti sit elokuussa alas... Jotenki ajattelen salaa mielessäni että meidän esikoinen ei ole lainkaan mustasukkainen tai mitään. Niin varmaan... tosi tulinen temperamentti on hänellä ja äkkipikainen. Mut ihana :heart: Kyllä sitä sitten pärjää.

(.) Ei mitään uutta. Olo edelleen kehno ton alapään osalta. Ja ripuli alkanu...jeh. Ja luulen että on poskiontelontulehdus. Ke meen lääkärille ihottuman takia ja samalla sit pyydän katsoon poskiontelot.

hemari ja helmiäinen 21+3
 
Kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet liikkeiden puuttumista. Kylla vahan lohdutti, mutta silti sellainen epavarma olo. Menen huomenna katilolle kuunnelluttamaan sydanaania ihan oman mielenrauhan vuoksi, eli eikohan se silla selvia.

Raitis - ma ole mallia paaryna ja pitka (179cm) sellainen.. vatsa on hyvin ulkoneva suoraan eteenpain, mutta ei nay yhtaan taaksepain ja mun vyotaro on kapea. Mutta voihan se istukka olla etuseinamassa, ei sita tieda.

Tarkein asia: Varmaan joku perusjutuista (turvakaukalo, sanky, vaunut,..) tai sitten sellainen keltainen Metanium-niminen mahdottoman hyva vaippaihottumavoide (yhta hyvaa en ole Suomesta loytanyt), markapuku-materiaalista tehty paksu uimapuku (tosi hyva vauvauinnissa, helpotti vauvan kellumista ja piti lampimana), korvasta parissa sekunnissa mittaava lasten digi-kuumemittari, vaipparoskis (sellainen erikoisroskis, joka ei paasta hajuja ulos ja jonka voi pitaa vaihtopoydan vieressa)
Turhin asia: Aisa, milla sai turvakaukalon kiinni vaunuihin (en kertaakaan kayttanyt..), beesin varinen leikkimatto (lahja miehen siskolta, mutta vauva ei yhtaan innostunut varivalinnasta), vauvan mekot/hameet (oma mielipiteeni on, etta ovat vaan hankalia kun liukuvat ylos ja paljastavat vatsan.. mekkoja/hameita alettiin pitamaan vasta kun neiti oppi kavelemaan)
Ihanin asia: Kaikki ihanat varikkaat retrovatteet!

(..tulipa listaa!)

Rakenneultra tasan kahden viikon kuluttua, jee! Mies ei vielakaan ole antanut lopullista paatosta siita, kysellaanko sukupuolesta. Ma olen kaynyt kaikissa aikaisemmissa ultrissa yksin (3kpl) ja olen itse saanut paattaa, haluanko tietaa vai en, joten "ihan pikkasen" arsyttaa jos mies ei nyt suostu kysymaan asiaa.. : / mutta ma olen muutenkin sellainen, etta pidan siita kun saan tahtoni lapi. :p

 

Yhteistyössä