~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Piianappulalle kovasti jaksamista! Onneksi pääset juttelemaan asioista.
Muuten, jos satut olemaan E-P:lla 26.3 lauantaina, niin Nurmon yläasteella on Mll:n kirppari klo 10-13. :)

Mammyn ja Bumpin tavoin meillä kans neiti 2v neuvolassa 82cm 10,5kg. Syntyessään 3720g ja 50cm, vaikka mun maha meni silloin koko ajan reilusti plussakäyrillä ja vettäkin oli normaalisti.
Bumpin kuvaa en ole nähnyt, mut Mammyn olen ja meissä kahdessa ainakin on hieman "samaa tyyliä" eli ollaan tikkujalkaisia pallomahoja ilman raskauttakin. (Sorry Mammy kaunis vartalokuvaus..) ;)
Jos nyt vertaa esim. Hemariin, joka on kuvien perusteella tosi hoikka, niin kyllä se mahan malli ja sitä myötä kohdun mittaustulos on erilainen. Eihän näin erimallisilla ihmisillä voi olla samanlaiset mahat. Pääasia on, että menee sillä omalla käyrällä. :)

Ens keskiviikkona rakenneultra!


Raitis ja Rakkaus rv 19+4
 


21+0
Hei kyllä mäkin jo näytän pallomahalta! ;) Mut siis joo, en tiedä vaikuttaako se kun oon aika pitkä niin maha ns. katoaa pituuteen. Esikoisen aikana sf meni koko ajan ihan alakäyrällä ja lopuksi putos sen alle. Nyt on kyllä selkeesti isompi maha ku sillon.
 
Ihania masukuvia <3
Mulla ei oo vielä ollenkaan noin iso masu kuin muilla. Mutta kerkeehän tuo kasvaa, olin kyllä tuosta esikosta ihan pallo loppujen lopuksi.

Tänään on sitten raskauden puoliväli, aika on menny maailman nopeiten, enkä voi edes käsittää että puolväli tuli jo.
Maanantaina sitten rakenneultraan.. Yksin... Ukko ei saanu mitenkään vapaaksi tuota päivää, kun heillä on töissä lehtijuttua ja valokuvausta ja vaikka mitä. No, pärjäänhän mä siellä yksinkin =)

Saara09 + Nuuttiasukki rv 20+0 POKS POKS
 
Heippa!

Tänään käytiin Kuopiossa äitipolilla rakenneultrassa. Tosi kauan ultrasi lähelle tunnin. Tarkasti katsoi kaikki sydämmentoiminnat, aivot, munuaiset, virtsarakon, ylähuuli, nenäluu ja mitä lie kaikkea muuta. Vauva oli vikkelä liikkeissään, just kun meinasi saada kuvaan, vaihtoi asentoa...
Painoarvio tuli reisiluun mitan ja päänympäryksen perusteella ja oli nyt 402g.
Ja mun tyttöoloni vaihtui tyttölupaukseksi Ihan ihmeellistä kun kolme poikaa on ennestään. Sit oli pakko ostaa pieni hellokity body ja punakuviollinen potkupuku :heart:
 
Noista liikkeistä piti minunkin kirjoitella että täälläkin ne oli kateissa vielä reilu viikko sitten. Tuntui että oli tosi pitkiä aikoja tuntumatta. Iltaisin taisi tuntua. Mutta viikon verran on nyt tuntunut tosi selkeesti, vähän väliä. Silloin vähän huolestutti kun sitä vertakin tuli, tuli muuten taas tänään että se ei ole loppunut. Mutta se on jotenkin niin vähäistä ja kun liikkeet tuntuu hyvin niin en ole jaksanut huolestua.

Onnea Saara puolivälin saavuttamisesta.

Päksäkkä 21+0:heart:
 
Mä olen täällä laitellut tulevaa vauvan huonetta tänään urakalla ja voi miten kivaa on ollut! Mies läks niin ollaan tyttöjen kanssa painettu otsa hiessä, että saataisiin tehtyä kaikkea mitä mies ei suostu...

Tilattiin pizzaa palkaksi ja nyt vanhin lähti hakemaan mulle pari paniikkipulloa- mun juomat on LOPPU!!!!!!!!! Ei muuta kuin tyhjät pullot mukaan ja pikkuisen rahaa ja kohta tulee 2 pulloa taas tänne mielihaluja tyydyttämään ;) :D

Nyt suihkuun ja sitten UUSI ihana mekko päälle!!!!! Ai niin, ja tänne ilmestyi tänään pari kassillista IHANIA vaatteita.... ystävä toi :heart:
 
Päivittelin listaa ja laitoi nyt karvattomallekoiralle tyttölupauksen:heart: Onnea vaan,vähän kadena täällä olen,itsekin tyttöä toivon kahden pojan jälkeen.:) Laitan tuolleen pinkillä/vaaleensinisellä nuo lupaukset niin erottuu oloista :D Ei muille tainnut vielä lupauksia olla? Jos on niin meni ohi ja laittakaa sit taas punasella niin ymmärrän!

(.) Liikkeet tuntuu vaan iltasin :( Sais rueta tuntuu kunnolla! Paitsi että mieskin tuntee ne iltaisin jo mahan läpi! Joka ei tosin mikään ihme kun BMI 17.5 ja raskauden aikana tullu vaan kilo lisää :( Joten mahan päällä ei oo ylimäärästä. Jota kyllä sais olla ja tulla,minkäs vaan teet kun vaikka miten syön niin tulosta ei tule :(

Mittumaaria ja Lahja 18+6 (huomenna poksuu!)
 
Voiko linea negra tulla vain navasta ylöspäin?=D Mie nimittäin kuvittelen mulla näin olevan..aina ennen se on ollu joko napaan tai yli mut ei koskaan vain yli =D Ala puolella ei siis mitään..tai sit se on vasta kehittymässä ;)
 
Piianappulalle iso :hug: Hyvä että saat levätä ja että pääset juttelemaan!

Hemari, mulla ainakin muutettiin vielä laskettua aikaa rakenneultran perusteella. Eli siellä mulle on aina selvitetty "tarkka" laskettu aika (aina on siirtynyt muutamalla päivällä eteenpäin, ja siitä vauvat on sitten vielä antaneet itseään odottaa muutaman päivän.)

Onnea Karvattomalle koiralle tyttölupauksesta! Ihanaa!

Mulla liikkeet tuntuu edelleen pääasiassa illalla nukkumaanmenon jälkeen. Enkä tunne niitä edelleenkään mahan päälle, mihin voi kyllä vaikuttaa nää omat "eristeet". Mutta pääasia että tuntuu joskus päivän aikana, joskus kun rauhoitun, voi tuntua kyllä muutenkin. viimeiset päivät on ollut vähän rauhallisempaa tuolla mahassa, olen ollut aika stressaantunut itse, eli se on varmankin vaikuttanut, en ole yhtään ehtinyt kuulostella.
 
https://www.facebook.com/event.php?eid=111669175579017

Nyt olisi aika pistää pystyyn tämän vuoden toinen keräys!

Viime kerralla saatiin kasaan uskomaton määrä pieniä tumppuja ja sukkia ja mahtui mukaan muutama pieni myssykin sekä nippu kortteja. Henkilökunta ja pienten vanhemmat ottivat ne suurella ilolla ja kiitollisuudella vastaan.

Tarkoituksena oli laittaa pystyyn saumuria/ompelukonetta suosiva projekti, mutta erinäiset seikat ja keskustelu henkilölunnan kanssa muuttikin asian. Suk...kia ja tumppuja ei tällä kertaa kerätä, mutta ne jotka ovat jääneet toimittamatta minulle syystä taikka toisesta, ovat vielä tervetulleita ja kulkeutuvat mukanani keräyksen sulkeuduttua!

Keskustelin henkilökunnan kanssa siitä, että mitä siellä kaivattaisiin ja esille nousi seuraavanlainen asia...

Heillä on tapana juhlistaa aina, kun joku pieni saavuttaa rajapyykin, esimerkiksi kuukauden iän. Sehän on pienten keskuudessa todellakin iso ja koskettava asia. Pienten elämäntaival, kun on vielä ohuemman seitin varassa riippuva lanka. Henkilökunta väsää tällöin kaiken kiireen ja touhun keskellä, usein omalla vapaa-ajallaan, kortin johon kirjoittavat jotakin kaunista, kenelle kortti on ja toivoo keskolan henkilökunta jne... Jokainen juhlan arvoinen hetki siellä todellakin käytetään, koska kaikki ilonaiheet auttavat vanhempia, henkilökuntaakin, jaksamaan.

? - - - > Haastan siis kaikki kynnelle kykenevät askartelemaan! :)

Nyt on siis mahdollisuus toteuttaa itseään, laittaa ystävien kanssa askarteluiltamat pystyyn, antaa lastenkin osallistua jne...

Toteutus on vapaa!
Pääasia on, että kortit olisivat 2-osaisia, taiteltavia ja kannessa kuva tms. ja sisällä jokin lyhyt ihana teksti ja tilaa henkilökunnan allekirjoitukselle. Kuori ei ole pakollinen, mutta suojaa korttia ja on sitten mukava lisä, kun sen päälle voi erikseen kirjoittaa vastaanottajan nimen. Suotavaa olisi siis sellainen tämän vuoksi mukana olla :)
Toivon koko sydämestäni näkeväni värejä, sukupuolitettuja, unisex-värityksellä jne. Kyseessähän on iloa ja toivoa tuova kortti!

HUOM
: Vältetään kaikkea kuolemaa ja kuolemanpelkoa kuvastavia aiheita kuten enkelit, ristit jne... Myös värssyt/tekstit tulee olla iloisia!

Tulkaa siis mukaan ja tuokaa kaikki muutkin auttamaan! On suuri asia saada viedä iloa ja toivoa niin pienten elämänalkujen vanhemmille kuin itse henkilökunnallekin ja helpottaa heidän arvokasta työtään!

Keräysaika on 19.3.2011 - 30.4.2011

Valmiit kortit tulee toimittaa minulle, jokainen tekee sen omakustanteisesti, 30.4.2011 klo 20:00 mennessä. Otathan huomioon siis postin viiveen ja varmista, että lähetyksesi on minulla viimeistään perjantaina 29.4.2011!
Toimitan ne sitten henkilökohtaisesti keskolaan heidän kanssaan sopimanani ajankohtana josta en erikseen tiedota. En kaipaa "julkisuutta" joten teen sen kaikessa hiljaisuudessa :)
Toki muistetaan tässä kohden se, että olen raskaana ja taloudessamme on 4 lasta joten sairastamista ja yllätyksiä voi ilmetä, mutta niistä tiedotetaan kyllä.

Osoitteeni saa yksityisesti kysymällä, mieluiten sähköpostilla, koska facebook ei aina toimi kuten toivomme: miuskinpoppoo (at) gmail.com

Kevät lähestyy, annetaan auringon tehdä taikojaan ja tehdään mekin osamme! ?

ps. Tapahtuman kuva on kopioitu osoitteesta tiimari.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liikkeistä, mulla tää tyyppi heiluu eniten aamupäivisin ja sillon tuntuu ihan mahan päältäkin, iltasin enemmänki tunnen vain ite..
tuosta nuorimmaisesta muuten np-ultrassa annettiin la:ksi 5.12, muutettiin rakenneultrassa 19.12 ja synty lopulta 28.12, ..oli siinä odottamista :D. kuukautisista ei osattu laskea kun mulla oli ehkäisyrengas jonka poiston jälkeen ei menkkoja kuulunu, eli siis ei tiietty ihan varmaan millon oli hedelmöitys tapahtunu, kun edellisiä menkkojakaan ei ollu tullu... enempi vähempi siis oli ylläri, toiveissa ja ajatuksissa oli kyllä hankkia hänet, tuli sit vähän puskan takaa =)

myyden 16+5
 
Täälläkin tuntuu liikkeitä koko ajan enemmän ja enemmän. Monta kertaa päivässä ja illalla sain oikein kunnon monotusta. :heart:

Mulla alkoi tänään 5 päivän verensokerinmittaukset ja maanantaina alkaa kolmen päivän ruokapäiväkirjanpito. Keskiviikkona rakenneultra ja torstaina äitipolille aika diabeteshoitajalle, gynelle, kätilölle ja kai siellä sisätautilääkärikin on.

Huomasin vaan, että multa loppuu pistosvälineet.. Pitää vissiin puukolla viiltää sormenpäitä ennenkuin pääsee maanantaina hakeen neuvolasta lisää pistimiä.. ;)

Raitis ja Rakkaus 19+5

ps. Kyllähän tuota rautaa söis, jos joku istuis mun puolesta vessassa siinä HAJUSSA!! :x :x
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyvistä kuulumisista. Olen kateellinen teille joilla liikkeitä tuntuu ku itselläni ei joka päivä tunnu, silloin tällöin ja ehkä joku hipaisu. Painokin on ollut samaa jo pitemmän aikaa, ei pitäis olla huolissaan ku ei oo mitään syytä toistaiseksi, mutta mielikuvitus on vilkas. Mulla ultra vasta 7.4. eli viikolla 20+6 kai. Nyt on 18+1. Sori valitukseni, epätodellinen olo vaan taas iski.

t schnappy
 
schnappy Sulla on vielä niin pienet viikot, että älä huolestu turhaan. Monilla aktiivisemmin kirjottavilla on vaan jo viikkoja muutama enemmän ja siksi liikkeet tuntuvat selkeemmin.
Ja painosta, niin mun paino ei oo vielä noussu ollenkaan, terkkakin sano että vasta rv20 jälkeen pitää ruveta paino nousemaan, joten no hätä <3

karvatonkoira Onneks olkoon tyttölupauksesta, varmasti ihana saada tyttö monen pojan jälkeen =)

Me juteltiin just yks päivä mun miehen kanssa siitä että suvun jatkaja puuttuu... Että sen puolesta poika olis meille tervetullut. Mutta mulle kävis kyllä toinen rinsessakin =)

Saara09 + Nuuttiasukki 20+1
 
Piianappula: Paljon jaksamista sinulle ja onneksi saat ammattiapua. Koeta saada levättyä ja tehtyä asioita, jotka tuovat sinulle mielihyvää :)

Kiitos kaikille kommenteista kohdun koosta ja vauvan kasvusta. Nyt taas mennään luottavaisin mielin eteenpäin. Tosin nyt mielessä on pyörinyt sellainen ajatus, että mistä tunnistaa tässä vaiheessa raskautta supistuksen liitoskivuista? Erityisesti koiran kanssa lenkkeillessä maha kipristelee ja siellä on paineen tunnetta, vähän kuin pallo mahassa (ja kyllähän se melkoinen pallo jo onkin ;D ) Kaikki kivut olen laittanut liitoskivuiksi, mutta nyt aloin pohtimaan onko ne kuitenkaan, kun ne on niin erilaisia levossa ja liikkuessa.
 
Iltaa, en eilen sit kerennyt ollenkaan koneella ja tänäänkin vasta nyt. Oltiin tänään perheen voimin ravintolassa syömässä, ja hienosti meidän neiti 2v9kk jaksoi myös olla, vaikka ruoka ei niinkään maistunut! :)

Eilisiä neuvola kuulumisia:

Paino : n.250g/vk eli neuvolan mukaan olis 1kg nyt tullut painoa.
RR : 101/63
Hb : 109 -> rautaa.
Sydän äänet : 150+
SF mitta : 17 Eli täälläkin mennään yläkäyrän yläpuolella! :D

Antoi ylimääräisen nvl lääkäri ajan noiden alamaha jomotusten vuoksi ens viikoksi, ja alkuviikosta pitäis käydä kans siinä valkovuoto testissä, eikö täällä ollut aika moni ollut siinä nyt ? Saitteko itse ottaa sen, vai ottivatko labrassa sen ? Meidän neuvola täti puhui että joskus sen sais ottaa itsekkin, mutta mä en asiasta mitään tiedä kun ei ennen ole otettu.

Onnea karvatonkoira tyttölupauksesta! :flower:

Myyden - Kivaa iltaa! :)

Majj 18+5

Ps. Mun maha on kasvanut yhtäkkiä tosi paljon, ainakin tuntuu siltä. :O :heart:
 
majj labrassa ottivat sen näytteen. Ja mullakin suunta uuteen näytteenottoon ensviikolla... Kun supistaa edelleen tosi ilkeästi. Musta on muuten hyvä opettaa lapset olemaan ravintolassa pienestä pitäen :) Mekin aina välillä tuon 1,5v tytön kanssa ollaan oltu ja hyvinhän ne ravintolareissut menee :)

hemari 21+1
 
meilläkin E ollu ihan vauvasta asti ravintolassa mukana,,,,olen ehkä saanut paheksuvia katseitakin,kun harson alla imettäny pöydässä :D siinäpähä katsovat,,,olisin voinu sanoo,et kuunteletko mieluummin ko se huutaa nälkäänsä ;)
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave:

Järkyttävä kiire ollu enkä oo ees päässy lukemaan teiän juttuja tänne varmaan viikkoon, kauheesti juttua. :whistle: En enää muista mitä kaikkea mun piti kirjottaa ja kommentoida, pitää siis käydä näemmä vastaisuudessa joka päivä. :LOL: Mut sanotaan vaikka kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja muillekkin sitä ansaitseille onnea. :flower:

Joku kysy mun tarkempaa asuinpaikkaa? Tällä hetkellä Korsossa ja tosiaan muutetaan kuukauden päästä Rekolaan. Samalla suunnallahan nää täällä Itä-Vantaalla on..

Ei vieläkään liikkeitä, voih, mä jo niiiiiiiin ootan.. Schanppy, samassa veneessä siis ollaan.. :p Oon kuitenkin koettanu rauhotella itteäni, et tää on vasta eka ja annan itteni huolestua vasta parin viikon päästä! Mut oon mä kyl kade kaikille liikkeitä jo tunteville!

Miuski, joo osallistun korttikeräykseen! Hyvä idea! Pitää ihan harkita josko sais aikaseks tehä samanlainen tempaus täällä pk-seudulla.

Mun tapauksessa näyttää vähän siltä, että se ah-niin-kuuluisa keskiraskauden energisyys on ihan urbaanilegendaa. :headwall: Toivottavasti tulis sieltä kohtapuoleen, tarttis muuttolaatikoita ruveta pikkuhiljaa pakkaileen..


u & Kallo 18+3
 

Yhteistyössä