~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Huomenta!

Nyt hieman paremmilla fiiliksillä tuon kiukutus-kirjoittelun jälkeen. Uni tekee ihmeitä =)

En osaa sanoa miksi tuntuu niin vahvasti, että poika olis tulossa. On vaan sellainen tunne ollu koko ajan. Ukkokin sano, että sekin ajatellu ihan alusta asti, että poika tulee =) Ja niinku sanoin ultrakuvassa näyttää myös ihan pojalta mun mielestä. Kumpaakaan en se enempää toivo, pääasia, että vauva olis terve :heart: Mitään vertauspohjaa ei ole, kun esikoinen tulossa niin en noista oireista tiedä sanoa. Oireita kuitenkin ollu siis lähinnä vain finnit selässä ja rinnassa ja makean/salmiakin himo. Sykkeet oli se 145.

Majj
, paranemisia, on todellakin sitkeän oloinen tauti. :(

Jahas, ei sitä varmaan auta kun suihkun kautta ulos lenkille ja töihin sitten koko päiväksi. : / Ihana, että tuo aurinko edes jaksaa paistaa, vaikkakin se tietää meille asiakkaita, mutta ihana silti =)

Niin ja oikein aurinkoista ja ihanaa laskiaissunnuntaina kaikille!! :heart:

Piianappula + Pikku Myy 17+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Poika ja tyttöolosta. Mulla on ollut niiiiiiin huono olo tässä raskaudessa. Edellinen raskaus (poika) meni suht kivuttomasti kaikin puolin, ettei tää voi mitenkään olla samaa sukupuolta :) Eli tyttöolo on aika vahva. Toisaalta toivoisin poikaa, mä kun oon poikatyttö enkä innostu prinsessajutuista...

Mulla on alkanut kutisemaan nännit ja nännipihat ja ne ihan suorastaan kuivuu. Tätä vaivaa oli kyllä edelliselläkin kierroksella. Kohtalotovereita?

Sammeli 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Jossain vaiheessa oli puhetta terveellisestä syömisestä. Minulla on huono omatunto omista syömisistä raskausaikana. Tuntuu, että söin ennen raskautta melkein terveellisemmin, vaikka nythän sitä kannattaisi syödä terveellisesti. Alkuraskauden pahoinvointi ehkä vaikutti tähän asiaan, koska silloin oli pakko syödä kaikkea mikä vaan maistu, mutta nyt kun pahoinvointi on jo ohi, niin miksi en nyt voi syödä terveellisesti. Mitkään kasvikset tai hedelmät ei oikein innosta. Nyt tekee ihan hirveästi mieli pizzaa, vaikka söin juuri torstaina pizzaa!!! En koskaan ennenkään ole näin usein tehny mieli pizzaa. On kuitenkin jännä, että mieli ei tee kuitenkaan mitään hampurilaisia, tulee paha olo kun aatteleekin niitä. Voisin myös vetää vaikka kuinka monta fazerin sinistä suklaalevyä. Ruisleipää ei tee myöskään mieli, vaan vaaleta leipää, sämpylöitä ja muita missä kuitua ihan olemattomasta ja ne on vielä täynnä e-aineita. En ymmärrä. Ennen kyllä ruisleipä maistunut.

Raskaustestin tekemisestä. Meillä oli ensimmäinen yrityskuukausi menossa ja itse olin niin malttamaton, halusin heti tietää, onko tärpännyt. Tein raskaustestin 3 päivää ennen kuin oletettujen menkkojen olisi pitänyt alkaa ja siihen tuli hyvin haalea haamu. Tein sen jälkeen vielä monta testiä seuraavina päivinä ja viivat vahventuivat. En silti meinannut vielä uskoa, että heti olisi tärpännyt. Tein sitten vielä seuraavalla viikolla clearblue digital testin ja kun se näytti, että raskaana, suostuin vihdoin uskomaan, että se oli totta. Jollain tavalla minulla oli sellainen aavistus, että voisin olla raskaana ja ehkä siksikin lähdin testiä tekemään ennen kuin menkat jäivät pois. Minulla oli myös ruskeaa vuotoa viikkoa ennen kuin olisi pitänyt alkaa ja olin lukenut kiinnittymisvuodoista ja arvuuttelin jo silloin, voisiko se olla sitä.

Haluaisin kysyä minkälaista liikunta olette harrastaneet raskauden aikana vai onko liikunta jäänyt? Itse olen hyvin liikunnallinen ja ennen raskautta harrastin liikuntaa 3-6 kertaa viikossa. Nyt olen laiskistunut ihan hirveästi. Pahoinvoinnin aikana en hirveästi pystynyt harrastaamaan liikuntaa ja nyt se tapa jotenkin jäi. Olen pystynyt jonkun viikon tseppaamaan, että olen käynyt jumpissa ja lenkillä, mutta esim. tällä viikolla en ole tehnyt mitään.(paitsi eilen shoppailin 3 tuntia ja tuntui, että olisin juossut maratonin =)) Tiedän myös, että liikunta olisi todella tärkeää myös vauvan kannalta, mutta ei. En tässäkään asiassa ymmärrä itseäni.

Tinja86 14+4
 
Helou,

omaan napaan ei mitään uutta. Viikon päästä lääkärineuvola ja 24.3 rakenneultra, niitä odotellessa :)

Mielenkiinnosta googlettelin minäkin tuota steviaa ja tällaisen artikkelin löysin, jossa myöskin oli mainittu, että sitä on käytetty raskaudenkeskeytyksissä. Kaikenkaikkiaan se ei silti tyrmännyt sen käyttöä..

Vihertäjä: Stevia (Stevia rebaudiana)

Minuakin kiinnostaisi joku korvaava makeutusaine, kun pahoinvoinnin väisyttyä alkaa tuo ruoka ja karkit taas maistumaan vähän liiankin hyvin :mad:

Noh, huomenna taas poksuu :LOL:

zalea 17+6
 
Taas yhdellä vessakäynnillä vähän punertavaa paperissa. Ei pitäisi hermoilla mutta miksi nyt pitää alkaa tulemaan kun koko raskauden aikana ei muuten ole mitään tullut. Vielä aikaisemmin tuntui että keskiviikko ja rakenneultra on ihan pian mutta ei enää. :|
 
Sammeli mulla kutiaa rinnat,,,siis koko rinnan alueelta..niin nännistä kun muualtakin..ikävä vaiva kun ei julkisilla paikoilla ainakaan viitsis olla kupsuttamassa koko ajan :D ja tuntuu että paisuvat kun pullatakina,enkä tykkää..ennestään mulla b-c ja nyt C auttamatta liian pieni :/ imetysliivit piti kaivaa käyttöön,ennen kun ehdin liiviostoksille...

Ihania masukuvia kaikilla <3 mie laitan esikoisen eilen ottaman kuvan myös :)




Mammy+piiperoinen (nimi vaihtui :D ) 16+4
 
Päksäkkä, koita jaksaa. Mulle ainakin neuvottu, ettei kannatta huolestua, jos vuoto ei ole runsasta eikä siihen liity kipuja. Helppo se on aina sanoa, mua ei ole tuo tieto ainakaan tähän mennessä helpottanu, ku on ollut kaikenlaisia vuotoja. Onneks sulla on ultra kohta. Voithan huomenna soittaa neuvolaan, jos pääsisit jo vaikka huomenna ultraan.
 
Mammy - Hyvän kokoinen masu sinullakin jo! :)

Rinnat - Kutisevat myös täällä, ei enää nii pahasti mitä pari viikkoa sit mut silti..

Täällä on alkanut liikkeet tuntua nyt paljon selvemmin ja aika liikkuvainen kaveri tuntuu ainakin nyt vielä olevan ! :heart:

Päksäkkä - Toivotaan että tosiaan on ihan harmitonta vuotoa, varsinkin kun noin niukasti tulee !

Nyt takaisin sohvan pohjalle, mies lähti esikoisenkaa anoppilaan niin saa rauhassa lepäillä, varmaan pitäis käydä hakemassa huomiselle lisää saikkua..

majj & 16+6
 
kiinalainen kalenteri on stemmanut mulle 2 krt ja nyt olis luvassa poika....
äidillä on 6 lasta ja kaikki on osunut oikein.
kaverillakin on menny oikein tuon kanssa että näköjään se on luotettava ja mulla on kyllä semmonen poikaolo

Äitiysfarkkut:[/B ]
Mulla on yhdet Polar ja Pyrenit housut ja ne ovat paksummatfarkut, jäykät mutta ok. Nyt sitten ostin yhdet Mammalicous farkut, ne ovat ohaisempia farkkuja mutta AVOT kun ne ovat ihania.
 
Ei vitsi mikä Jore Kotivalo meikäki on. Oon ihan sujuvasti ottanu tuossa aiemmassa kommentissani kantaa aivan toisella foorumilla käsiteltyyn asiaan.... :ashamed:

No oliko täällä sit se keskutelu, miksi teki raskaustestin? No minä tein testin ku oli kärsiny oireista varmaan kolmisen viikkoa. Olin tuolloin varmaan jo 7 viikolla menossa ;) Jouluaaton kunniaksi sitten uskatauduin, melkoinen joululahja.
 
Tinja86, mä kävin vaunujen kera kävelemässä melkein päivittäin ennen raskautta.. Nyt hyvä että käyn edes kaupassa 2 kertaa viikossa. Eli joo.. aika paljonkin laiskistunut ollaan täälläkin :popcorn:

DarkRed 15+6
 
Miks?oi miks ihmisen pitää syödä liikaa? :/ vedin ruisleipapalan ja päälle varmaan neljä näkkärii :/ ja oksuhan siitä tuli...sietämätön pahaolo tulee jos syö vähäki liikaa :( ja ei tää mamma siltikään opi...huoh...

zalea mei vähä kieltämättä ihmettelin mistä puhut mut en sit kehdannu kysyä,ko aattelin et mul meni jottain itellä ohi :D
 
Pitihän se tulla poksumaan, kun muuten ei tunnu aika riittävän kirjoitteluun...Lukemaan pitää joka päivä tulla =). Kiitos multakin päivittelijälle! Elikkäs 18+0 jihuu.

Ihania masuja jo täällä. Mä en edes ole tajunnu, et rintojen kutina vois liittyä raskauteen :LOL:....aika sietämätöntä välillä, etenkin töissä ollessa. Ei auta rasvaus, ei.

Mut nyt pakko lähteä nukkumaan. Viime yönä muuten heräsin ekan kerran ihan potkuihin....Mikäköhän hulivili sieltä on tulossa. Pari viikkoa rakenneultraan ja aijon kysyä sukupuolta...ukko-kulta saa poistua ennen minua, kun ei halua tietää ;).

No nyt hyvät yöt. Kirsikka 18+0
 
Tinja kyseli liikunnasta, mä harrastan joogaa. Itse asiassa mä vähän luulen, että ei saisi liikaa itseään rasittaa raskausaikana. Tai siis jo ennen raskautta aloitettuja harrastuksia saa tietty jatkaa koska kroppa on niihin tottunut, mutta esim hölkkäämistä ei ole hyvä aloittaa, mutta voi tietty jatkaa ainakin jonkun aikaa jos on siihen tottunut... En usko, että se vauva siitä liikunnasta mitään hyötyä saa sinänsä, se hyöty on äidille. Mulla ainakin on aina tullut loppuraskaudesta pahoja selkävaivoja kun en ole paljoakaan liikkunut. Eli nyt yritän siis tuolla joogalla pitää selkälihakset kunnossa.

Itse asiassa meidän naapurin rouva on sellainen tosi liikunnallinen ihminen, mutta hänkin joutui lopettamaan hölkkäämisen kohtuu aikaisin raskauden aikana. Kertoi hölkänneensä liian kauan toisen raskautensa aikana, mikä aiheutti ongelmia alapään kiinnikekudoksille, ja sitten kolmannessa raskaudessa tosi varhaisia liitoskipuja.

Ilmottauduin tänään huhtikuun alkupuolelle koko päivän joogaworkshoppiin! Toivottavasti tulee ihanaa eikä maha ole vielä ihan liikaa tiellä : /
 
Tuon kiinalaisen kalenterin mukaan mulla on kaikkien neljän lapsen sukupuoliveikkaukset menny pieleen, nyt sen mukaan viides olisi tyttö, joka on sitten varmaan poika :D. Nelosesta piti tulla poika mutta olikin tyttö.
Rinnat eivät oikeastaan kutise mutta ovat älyttömän kipeät ja arat.
Raskaustestin tekemisestä Lapsettomuushoidoissa kun oltiin niin saatiin jännätä n. 2vkoa ja sitten kädet täristen testiä tekemään ja useita tulikin tehtyä. Piti varmistella vielä rv 7, että olinko vieläkin raskaana :rolleyes:
Poika ja tyttö olosta en oikein tiedä. Tyttöä edelleen veikkaan, ei erityisemmin mitään oireita sinne suuntaan ole. Ikenistä vuotelee välillä verta ja tosiaan tissit kipeät..

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 17+5 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa..
Aika menee ihan älytöntä vauhtia..ajatella että on jo maaliskuu! Meneeköhän raskaudet aina toinen toistaan nopeemmin? Musta ainakin tuntuu että tää raskaus on mennyt ihan hurjaa vauhtia.

Liikunnasta Mä käyn edelleen samoissa jumpissa (paitsi yhdessä kaikkein rankimmassa) ja nyt koittanu käydä salilla ja cardio-laitteissa...mut liian vähän tulee käytyä :( Laiska minä! Työmatkat alan taas pyöräillä ku saan pyörän kuntoon. Mut edellisessä raskaudessa en tehny paljo mitään, nyt sentään jonkun verran urheilen. Hyväolo kyllä on ollut, jaksaa paremmin ja painokin on pysyny hyvin. Vasta kilon verran tullu lisää.

Raskaustestin tekemisestä se oli oikeastaan mun jokakuukautinen harrastus tätä kakkosta yritettäessä ja yleensä aika masentava sellainen. Tärppikierrosta olin päättäny pyhästi, että en koske testiin ennen ku menkat on myöhässä (jos on). Kuitenkin suuressa viisaudessa tein ovistestin joka oli tosi vahvasti positiivinen. Tietty oli pakko sit seuraavana päivänä tehdä raskaustesti joka oli kanssa positiivinen. Jotain 3-4 päivää ennen menkkoja tein, mut myöhemmin selvis et oli ihan megalyhyt kierto kyseessä, että oikeestaan testasinkin siinä kohtaa ku menkkojen olis pitäny alkaa.

poika ja tyttö olosta Mulla on siis tyttöolo, mut vilpittömästi en kyllä tiedä kumpi olo on. Luulen, että toivon hiukan enemmän tyttöä ja siksi on se "tyttöolo" Ihan yhtähyvin voi olla poikakin ja ihan yhtä toivottu olisi myös. Kuitenkin on ollut erilainen raskaus ku esikoisen odotus oli ja siitä kanssa oon päätelly, että jos olisi tyttö ku viimeks oli poika. hmm..pianhan se selviää sitten :)

Onneks on parin viikon päästä se ultra. Ku mullahan ei siis ole mitään neuvolakontroleja tässä yli neljään kuukauteen. Meilläpäin se on kuulemma tapana ku ei ole ensisynnyttäjä. Eka neuvola oli rv 9 ja seuraava on sitten rv 25. Onneks sain kaverilta sen kotidoplerin lainaksi ni saa itse kuunnella sydänääniä. Ja nyt tuntuu liikkeitäkin jo päivittäin, joten mielenrauha on taas saavutettu! Ei nyt sillee mikää hinku ole sinne neuvolaan mennä tiheästi, mutta ihmetteln vaan ku yleensä sanotaan, että tarkemmin seurataan jos on aiemmin ollu jotain. Mulla oli siis viimeraskudessa raskausmyrkytys. Vaikka saahan sinne aina soittaa jos on jotain mietityttävää.

Kivaa kun maha alkanut näkyä, ei oo enää niin läski olo :) Ja kevät on pian täällä, JEE!

Lyyli ja perheen pienin piiperöinen 18+1
 
Liikunnasta:mie pelaan sählyä edelleen..en haluais lopettaa ainakaan ihan vielä..kausi loppuu toukokuun loppuun ja elättelen toiveita jos sinne asti voisin pelata..viikkoja olis sit siis jotain 28-29..nyt jo olen vähä alkanu varomaan etten mene ihan iholle vaan pysyttelen vähä kauempana törmäyksien välttämiseksi..yksi ilmalento takana pari viikkoa sitten ja vähä säikäytti...koirien kans tulee lenkkeiltyä kerran päivässä yleensä..meillä ok-talo niin pääsevät ulos vapaasti muuna aikana..esikoinen käyttää aamu ja iltapissi lenkit..mammajumppaan ilmottauduin ja sen pitäis alkaa ensi viikolla..täytyy viel tarkistella onko saaneet porukkaa kasaan..edellisessä raskaudessa en paljon liikkunu ja olo ei ollu hyvä loppuaikana=/ toivon että nyt pysyis vähä parempana edes..

Täällä alkoi esikolla hiihtoloma..kuopus oksensi uudellee(parin viikon tauon jälkeen) lauantaina ja nyt toivotaan ettei muut ala oksentaa :) suunnitelmissa olis uimahallia,mukulakatua(lasten paikka täällä) ym mukavaa..

Mammy+piipero 16+5
 
Pikaisesti jotain kommentoimaan..

Eli, päksäkkä, varmasti harmitonta vuotoa varsinkin jos niukasti tulee! Kaveri vuoti ensimmäisessä raskaudessaan tasaisesti kahden viikon välein, koko raskauden ajan ja terve tyttö syntyi! Tsempit sinne! :hug:

Liikunnasta , minäkin tyritän parhaani mukaan liikkua. Tuon koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin, työvuoroista riippuen 3-8 km päivässä. Lisäksi yritän käydä edes kerran-kaks viikossa salilla tai jumpissa, välillä onnistuu välillä ei. : / Välillä kyllä laiskottaa täälläkin niin maan vietävästi, että sohva vetää niin paljon enemmän puoleensa! :whistle:

:attn: Tänne rantautunut jonkin asteen väsymys, tai siis huomaan väsyväni paljon enemmän mitä ennen. Viikonloppuna olin lauantaina 17-01.00 töissä ja eilen 12.30-22.00 ja eilen illalla aivan puhki!! Olihan tosin tuo eilinen varsinkin aika pitkä päivä, mut mitään hirveetä kiirettä ei ollu kumpanakaan päivänä ja ennen on menny heittämällä tuollaset vuorot. : / Nooh, onneks saan mennä tänään tuntia myöhempään niin sai nukkua tunnin pidempään. Ja nyt taas ihan pirteä fiilis :) Ajattelinkin kyllä mesulle tänään puhua noista sunnuntai vuoroista, että niitä joko lyhennettävä tai sitten en tee enään sunnuntaita ollenkaan, tuommonen 9,5 h rupiaa oleen hieman liikaa.. Ja vielä kun jaloilla koko päivä. :| Mites muut, ootteko huomanneet väsyvänne helpommin??

Mutta nyt taas töihin! :wave:

Piianappula + Pikku Myy 17+4 :heart:
 
Heipsan täällä ollaan! ollaan vietetty ihana talviloma koko perheen voimin ja tehty kaikkea kivaa ja pari pikku reissuakin. Mua myös vaivaa edelleen väsymys ja varsinki iltasin ku väsymys on kovaa niin tulee tosi huono olo. Pahoinvointi iskee edelleen myös silloin kun ei muista syödä vähän väliä. Onko teillä muilla ollu vielä närästystä? Täällä on ollu ja paljon, inhottava vaiva. Mulle saa vaihtaa tyttöolon, kaikki oireet viittaa tyttöön, eli ihan samankaltaiseksi on tämä raskaus muuttunu ku tyttöä odottaessa, poikaa odottaessa oireita ei paljoakaan ollu. Eli nyt mulla on ankara väsymys, pahoinvointia edelleen, ärsyynnyn helposti, närästys, ja tekee mieli karkkia koko ajan Meillä tuo 7kk ikänen poika valvottaa yöt joten seki verottaa voimia : /
onko muita joilla ei liikkeet vielä tunnu, ja viikkoja suht samanverran ku mulla? Esikoiselta tunsin liikkeet rv 20+ ja kuopukselta rv 16+ ja näissä raskauksissa istukka ollu edessä. Nyt istukka takaseinämässä eikä liikkeitä vieläkään, pitääkö mun jo huolestua???????? :(
Kiinalaisesta kalenterista: mulla menny tähän asti oikein eli ensimmäinen tyttö ja toinen poika, nyt olis sen mukaan tulossa taas vuorostaan tyttö, saas nähä.. Rakenneultraa odotellen jos vauva suostuis sukupuolen näyttään. Joillaki taitaa rakenneultra ollakki jo aikas lähellä =)

nyt täytyy lähtee viemään poikaa lääkääriin, jos syy noihin sen yövalvomisiin löytyis :wave:

Jonetta ja pikkunen 17+2
 
Hienoja masukuvia! =)

mammy ei kannata ottaa paniikkia tuosta graavilohesta. On se sen verran harvinaista, että sen voi kyllä tosiaan saada vaikka jostain lounasruokalan salaatista, jos niikseen tulee.

(.) mulla tuli sokerirasitustestin tulokset. Arvot oli reilusti alle viitearvojen, eli siltä osin hyvin. Muutoin ei oikein ole voittaja olo. Viikonloppun ollut vatsa kuralla ja tälläkin hetkellä olo on aika huono. Pitää katsoa, jos kävis terkkarilla ja pyytäis saikkua. Ja sitten joka paikkaa särkee ja kolottaa...

Käytiin eilen katsomassa yksiä käytettyjä vaunuja. Olivat huutonetissä myynnissä. Emmaljungan city crossit, tosi hyvässä kunnossa ja siistit olivat. Pitää tässä vielä miettiä, että laittaisko huudon nettiin. Hinta jäänee jonnekin 500 euron paikkeille.

Perjantaina yksi ystävä sait tietää, että meille tulee vauva. Hänellä tuli kyyneleet silmiin ja alkoi kiljumaan, oli niin iloinen. =) Tiedän, että hänkin haluaisi lapsen, mutta kun miestä ei ole löytynyt ja ikää alkaa tulemaan niin... Tämä voi olla osasyynä herkistymiseen. Huoh...

Soulmama ja Kunto-Oskari 16+3
 
Poksumaan tulin :D 16 kasassa!

Liikunnasta miul niin typerät työvuorot nykysin ettei oikein mihinkään pääse, mutta yrittänyt olen kerran viikkoon kunnon kävelylenkin päästä tekemään. Oli tarkotus nyt huhtikuussa alottaa jumppa odottaville äideille, mutta enpä taida viittiä maksaa noin 50 euroa kun en pääse kuin muutaman kerran mukaan, kiitos työn : /

ON närästää koko ajan....mie en enää tiiä mitä vois syyä kun kaikki närästää ja mikään ei siihen poltteluun auta. Annoskoot on todella pieniä, kun yritän välttää sitä närästyksen tunnetta. Ruuat on nykysin...no ne ei maistu miltään, kun aattelin ettei ainakaan mausteista sitten tuo närästys kimpaannu...mie alan olla jo ihan poikki tätä närästystä!!!

Onko teillä muilla tunteet miten herkässä? Mie olen huomannu, että niin iloset kun surullisetkin asiat saa miut tosi tosi herkästi itkemään. Ensimmäistä oottaissa oli ambulanssin näkeminen sellanen asia että aina nous kyyneleet silmiin. Nyt jos sama ilmiö tulis niin hankaloittais vähän työntekemistä :LOL: (oon töissä ensiavussa).

Elämä on riskibisnes, varasin just liput keikalle Helsinkiin, keikka kuukautta ennen laskettua-aikaa, mutta kovasti aattelin olla menossa. Näinköhän tuollon vielä lentää sais?


~Tottis ja napero
 
Tervehdys taasen pitkästä aikaa täältäkin =)

mammy, mukavan kokoinen vauva masu on jo sinullakin...ihana :heart:

Raskaustestin tekemisestä...elikkäs mullahan oli synttärit sillä viikolla kun testin tein...maanantaina dpo 11 synttäreiden kunniaks tein puhtaan nega testin...jotenkin mulla vaan oli vahva aavistus raskautumisesta...oli tosi kylmä koko ajan, tissit oli sivuista arat, väsytti ja itketti sekä tuntu et pissalla saa juosta tosi useasti. No oireet ei loppu viikkoa kohden hävinneet päin vastoin, joten perjantaina dpo 15 tein uuden testin kun menkat ois pitäny alkaa edellis päivänä ni testiin tulikin liki yhtä paksu viiva kun testi viiva :D ja yrityskerralla 2...noita edellisiä muksuja ollaan tosiaan tehty ihan useampia vuosia ei todellakaan mitenkään yrityskerralla 2 tai jotain...joten olis siis tosi hämillään ja yllättynyt testin tuloksesta ja teinkin sitten muutaman seuraavan viikon aikana liudan noita raskaustestejä :LOL:

Liikunnasta, mä ulkoilen vaunu lenkkejä joka ilta nyt kun ilmat taas suosii ja paha olo on hellittänyt...oon siis ihan kohta puolessa välissä raskautta ja painon punnitsin juurikin eilen ni nyt ois tullu 2,5 kiloa, eli ei onneksi huolta vaikken raskauden ekoina 12 viikkona juurikaan olotilan tai ilmojen vuoksi päässyt kuntoa kohottamaan =)

Tunteista...todellakin joo tuntuu et itkettää tai naurattaa voi liki samaan aikaan ja muutenkin tunne tilat vaihtelee ihan laidasta laitaan ja sekunnin sadasosassa ;)

Liikkeistä, nyt on reilun viikon ajan tuntunu liikkeet aika säännöllisesti joka päivä monta kertaa...ja täällä tais joku puhua noista öisistä liikkeista ja mulla sama juttu...oon nyt muutamana yönä heränny aivan mahdottomaan menoon masussa...ei oikein tahdo sit itekkään saada nukahdettua uudelleen ennen kun vauveli on kans rauhoittunut nukkumaan =) Vilkkaan oloinen yksilö taitaa masussa kyllä kölliä :heart:

Ratas asiaa, mä nyt sitten tilasin ne Britaxin B-Dual kärryt sisaristuimen kanssa sekä rattaisiin sopivat Britaxin kaukalon sekä Isofix telakan ja adapterit rattaisiin kiinnitystä varten...tyyriit oli mutta toivotaan että käytännölliset ja mukavat käyttää :heart:

Kiinalaisen kalenterin mukaan ois tyttö tulossa...toivotaan niin sitä itsekkin kovin toivon :heart: niin sais toi meidän pikku likka kaverin...mutta jompi kumpi parempi...terveys ennen kaikkea :heart:

...jaahas velvollisuudet kutsuu...poitsut kotiutuu koulusta ei muuta kun ruuan laittoon mars :D

 
Viimeksi muokattu:
Liikunnasta Hävettää myöntää, en liiku juuri ollenkaan.. no koiran kanssa pikkulenkkejä mutta siihempä se jääkin. :popcorn: kamalaa, pitäs ottaa ittee niskasta kiinni!

Tunteet ailahtelee täälläkin :wave:

( . ) Yritän kuullostella vauvan liikkeitä, mutta en oo huomannu mitään.. voi harmi, ois niin kiva <3
Äsken on tuntunu kamala paineentunne alapäässä, tai alavatsalla.. hui ku säikähin.. olin nimittäin pissillä ja sillon se tunne tuli, ajattelin vain että ei kai se yritä ulos :LOL: :(
Mut se meni onneks ohi, on tää eka raskaus niiiin ihmeellinen asia ku olla ja voi! :D kaikki pienetki kolotukset mietityttää...

Tähän pinoon en ookkaa masukuvaa laittanu joten täältä se tulee :D Rv 17+3


Hyppy ja rakkauspakkaus (rakkaalla lapsella on monta nimeä ;) ) 17+3
 

Yhteistyössä