Täällä ollaan vietetty talvilomaa lasten kanssa ja miehellekin sattui sopivasti työvuorojen väliin 4 vapaapäivää, joten päästiin Tukholman risteilyllekin koko porukka. Ja olihan ihanaa syödä hyvin laivalla sekä shoppailla Tukholmassa. Löysinkin sieltä tosi kivan äitiystakin kevättä varten ja se on sen mallinen, että käy myös sitten ei-raskaanakin.
Tosin maksoi euroissa noin 120, joten paras sopiakin myöhemminkin päälle!
hemari - ihana masu! :heart:
Kiinalaisen kalenterin mukaan olisi poika tulossa ja kieltämättä mulla on vähän sellainen olo ollutkin. Mies tosin toivoo varovaisesti tyttöä ja lapsista toinen tyttöä ja toinen poikaa. Joten saapa nähdä saadaanko kiinalaista kalenteria parempaa ennustusta sitten rakenneultrassa parin viikon päästä.
Neuvolakäyntejä on ollut nyt viikoilla 9 ja 14 ja seuraava on ensi viikolla eli viikolla 19. Eli reilun neljän viikon välein näin alkuun ja sitten tihenee käynnit. Neuvolalääkäristä ei ole minulle vielä neuvolassa mitään puhuttu, mutta eiköhän sekin tässä jossain vaiheessa tule ainakin kertaalleen. Tosin silloin varhaisultrassa rv 7 lääkäri teki myös sisätutkimuksen, joten korvasikohan se sitten jonkun lääkärin..? Sitä tosin olen vähän ihmetellyt, ettei minulle ole vielä tehty sitä sokerirasitusta, kun on kuitenkin kummassakin edellisessä raskaudessa ollut raskausdiabetes.
Bump78 - mulla on ollut sydämentykytyksiä koko raskauden ajan, mutta ne kyllä alkoivat jo vuosi ennen raskautumista, mutta ovat selkeästi pahentuneet raskauden aikana. Minulla on siihen lääkitys (Propral), jota saan nyt onneksi jatkaa puolikkaalla annoksella. Yritin sen lääkityksen tässä äippäpolin kehoituksesta lopettaa, mutta sydän muljahteli sen verran ilkeästi, että meinasi taju mennä ja pari viikkoa särki päätä, joten lääkärin mielestä oli pienempi paha jatkaa tuolla annoksella kuin kärsiä noista oireista. Minulla on aikaisemmin siis tutkittu sydän noiden muljahtelujen takia ja silloin ei löydetty mitään hälyyttävää, vaan lääkäri sanoi niiden muljahdusten olevan terveen sydämen merkki. Ja nyt raskauden aikanahan tosiaan sydän joutuu tekemään enemmän töitä. Uskoisin sinullakin olevan ihan vaarattomia muljahduksia, vaikkakin ne ikäviltä tuntuvat. Mutta kannattaa tietysti kysellä vielä neuvolassa asiasta, jos ne kovasti tuosta pahenevat tai häiritsevät muuten.
(.) Stressi on ollut tällä viikolla minimissään talviloman takia, joten olokin tuntuu nyt mainiolta. =) Minun isän terveystilannekin on nyt ehkä vähän paranemaan päin, joten hieman on saanut tässä hengähtää ja katsoa positiivisemmin tulevaan. Ajokortin takaisin saaminen näytti piristävän isän mieltä ja olotilaa selvästi ja vaikuttaa siis meihin lähimmäisiinkin suuresti. Öttiäinen tuntuu potkiskelevan joka päivä ja etenkin tuleva isoveikka odottaa innolla sitä päivää, kun potkut tuntuvat päälle päin!
Laitanpa minäkin tähän vielä otoksen Öttiäisen yksiöstä tänään kuvattuna:
Blanco + Öttiäinen 17+4