~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Sammeli Vaikka en oo kyl poikatyttömäinen, ni mulla oli kans tyttöö ootaes sellanen fiilis et mä en osta kyllä yhtään vaaleenpunasta vaatetta sille, ku ärsytti ku kaikki osti jo valmiiks kaiken pinkkinä vaik ei ollu ees syntyny.. Mut miten kävikää ku synty. Eipä sillä hirveest muuta ollukkaa ku sitä pinkkiä! Samoin aattelin kaikista prinsessa / hello kitty jutuista että ei meille kiitos. Mut toisin kävi siinäki... :D
Nyt ajattelen et mitä jos tää on poika, en haluu mitää sinistä joka puolelle kämppää ku en tykkää yhtää kyseisestä väristä! :D et haluun sit vaa vihreetä ja harmaata ja ruskeeta.. Mut saas nähä! Jos saadaa kuulla et on poika ni luultavast ihastun siihen siniseenki! :)
 
Ulkoilusta/laiskistumisesta Kävin kans tytön kans ennen raskautta joka päivä kerran tai 2 ulkona. NYT sellasesta ei oo tietookaa! :( En todellakaan vaan jaksa ku väsyttää ja ällöttää pienesti edelleen.. ootan niiiiiiin sitä kevättä ja kesää et se lähteminen on sit helpompaa ku ei tartte pukee.. Ni vaik väsyttäs ni ehkä jaksaa sit mennä.. Mä oikeest ulkoilen tällä hetkellä AIVAN liian vähän.. Myönnän.

Ilmavaivoista Täälläki. Ja aivan kamalia. Niin hirveitä pommeja et meinaa itekki tukehtuu siihen lemuun. Ihan ku joku viemärisontamätääntyny kanamuna. HYI.

Raskaustestistä
Tein varmaa 10? :D Oli vaan pakko nähä et se viiva tummu ja tummuu ja jotenki se testien teko on vaa hauskaa.. :rolleyes: Sit vast ku olin käyny siin varhaisultras ni lopetin.

Hyppy Vielä tosta liikkumisesta, ni mä olin ekas raskaudes ihan samanlainen ku nyt sen suhtee.. Väsyttii vaa ja veto pois kokoajan, et ei tullu mieleenkää et lähenpä nyt lenkille. Koiran kaa semmosii 500metrin lenkkei kerran päiväs ehkä. Ja se on niin outoo, koska muuten oon semmonen ilman raskaustilaa siis et hengailen kyl muualki ku himassa ja oon paljon ulkona.. Mut onneks tää menee ohi!

pikku & beibinen 15+0! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Päivitykset tehty :)

Liikunnasta mä oon kans laiskistunu:whistle: Pitäis useemmin hevonen liikuttaa..nyt käyn 2-3kertaa viikossa ratsastamassa/juoksuttamassa,ennen kävin 4 kertaa! Mutta onneks on nuori hevonen niin eipä se haittaa että vaan tuon verta liikkuu nyt. Sillehhän tulee kuitenkin taukoa kun en kohta voi enää ratsastaa ollenkaan,tai en uskalla. Ajattelin vielä ainakin kuukauden kyllä känytä selkään,sen verran luotan kokemukseeni hevosten kanssa. Mutta poikien kanssa ulkoilukin on ihan säälittävää,en vaan jaksa:ashamed:

Rattaista ostetaan varmaan carenan twinbuggyt. Edulliset ja mahtuu meidän v40 konttiin. Nyt junnarilla on carenan easy matkarattaat ja oon tykänny tosi paljon.

Tunteet vaihtelee täälläkin.

Mittumaaria ja Lahja 17+2
 
Mielialoista, miten voikaan kaikki tuntua niin pahalta? Pienistäkin asioista tulee paha mieli, itkettää jne.. Ja tosi epävarma olo kokoajan, siis että riitänkö miehelleni, olenko ruma, kelpaanko, olenko huono.. jne. Hormonit. : /

Meillä mies oli viikon kuumeessa, nyt on sit taapero. Toivottavasti ei ole sikaflunssaa eikä tartu muhun.

Tänään oli äitiyspoli, vauva kasvaa normaalisti (painoa pikkuisella oli 155g). Istukka takaseinässä. Sain uuden kuvankin, näkyy kasvojen sivuprofiili hyvin siinä :) Kuukauden päästä on rakenneultra.

DarkRed 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa pinoon!

Liikkeitä tuntuu täälläkin jo useamman kerran päivässä. Ihanaa! :heart:

Tissit ei kutise, mutta auts tuota nännikipua.. Se on kamalaa.

Liikuntaa pitäisi lisätä, mutta kummasti tuo päiväuniaika vetää äitiäkin unten maille.. Mä en vaan jaksa koko päivää ilman päikkäreitä. Ulkoillaan me kyllä neidin kanssa edelleen 1-3xpäivässä eli yht. noin 2-3h, mutta liikunnaksi sitä ei voi sanoa. Sulais jo lumet, että pääsis pyöräilemään!

Paino on oman vaa'an mukaan noussut 1,8kg eli olen 2005 vuodesta alkaen käynyt vaa'alla joka aamu alasti aamupissan jälkeen ja laittanut tuloksen ylös. Siihen siis luotan eniten, mutta toki neuvolan painothan ne korttiin tulee. Siellä siis käyty tänään ja painoa on tullut 2,5kg. Eli 295g/viikossa on ollut tahti viime neuvolasta.
Muuten neuvolakuulumisia.. Syke 142 paikkeilla eli ei oikein tyttö/poikasyke vaan jotain siltä väliltä. Hemppa laskenu 126-->117. Ajattelin rautaa alkaa napsia muutamia kertoja viikossa, jos vaikka auttais tuohon väsymykseenkin. Mulla yleensä maha kestää hyvin. Esikoisen aikaan mulla taisi olla 129-->112-->105 ja siitä lähti ylöspäin raudalla niin, että oli taas ennen synnytystä 129 ja jälkitarkastuksessa saman.
Paineet oli 137/89, vielä ei tarvi aloittaa rr-lääkettä uudelleen, mutta kyllä mä muutaman kerran viikossa joudun päänsärkyyn lääkettä ottamaan ja se on sitä tuttua "verenpainepäänsärkyä".
Sf-mittaa ei toki vielä merkattu, mutta kohtu on reilusti navassa eli pikkusen iso viikkoihin nähden. Näin mulla meni esikoisestakin, että maha oli koko ajan iso. Tuttua rataa siis kaikki!

23. päivä on rakenneultra ja 24. päivä äitipoli sokerien ja rr-lääkkeen vuoksi.
Seuraava neuvola 5.4 ja silloin aiheena kuulemma Kelan asiat ja sitten täytetään se sairaalapaperi, mihin pitää olla hätäkastenimet jne. Esikoisen aikaan silloinen terkka ei täyttänyt tätä ollenkaan, siis tuota hätäkastenimiosuutta.

Tulis jo kevät kunnolla!! Vaikka hyvin meillä on piha sulanut ja se piristää mieltä.

Raitis ja Rakkaus 18+0
 
Moikka kaikille!
Oon ollu niin puusilmä etten ole tänne vielä eksynyt.. parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Elikkäs h-hetkeks arvottu 18.8, ja ensimmäistä "omaa" oottelen =) Jotenkin alkaa vasta nyt itselleen hahmottua se tosiasia että se vauva on todella siellä masussa!
 
Liikunnasta - Hävettää myöntää, mutta en oo nyt harrastanut kesän jälkeen mitään liikuntaa, paitsi hyötyliikuntaa.. Oon kyllä ajatellut ruvata taas käymään kävelyllä tms. Nyt varsinkin kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja jospa nua lumetki alkais sulamaan!

DarkRed - Saako kysyä miksi sulla oli nyt äippäpoli käynti? Tai jos oot jo aikasemmin kertonut, on varmaan vahingossa mennyt ohi.. Hyvä kun pikkusella oli kaikki hyvin :)

Oma olo alkaa helpottamaan, vielä kun tuan yskän ja flunssan saa pois, sekä oman äänen takaisin, jopa ruokakin on vähän maistunut, eilen vielä banaanikin maistui liian makealta.. :D



eipä tua masu ole nyt hirveästi kasvanut, enempi ehkä noussut ylöspäin :)

Majj & 17+0 POKS ! :heart:
 
Heips! Olin viikon reissussa ja tekstiä on tullut nii paljon että en ehdi lukea kuin nää viimeiset. Itse olen ollut huolissaan ku liikkeitä en tuntenut koko lomareissun aikana vaikka sitä ennen tunsin pari kertaa. Mutta vielähän tässä ei mikään kiire olis tuntea mutta ku jo ehdin tuntea aiemmin. Onko jollain muullakin masu hiljentynyt eka "potkujen" jälkeen? Liikunnasta tykkään ja harrastan juoksua, spinniä pummpia ja salia edelleen 5 kertaa viikossa, mutta kyllä mulla silti on jo kumpua tullu sellaisent 3,5 kiloa :whistle: Nyt pitää mennä siivoaa matkatavarat veks..

schnappy 16+3
 
Liikunnasta ollut täällä puhetta.. mäkin oon liikkunut ennen raskautta ja vielä koko alkuraskauden aivan liian vähän :( Mullakin alkupaino oli aika korkea mutta siitä tippui alkuraskauden aikana nelisen kiloa ja viime neuvolassa oli tullut takaisin vajaa pari kiloa.. eli tavallaan vielä alkupainon alapuolella mennään.. mut ei sen kyllä pahemmin tarttis noustakaan..
Nyt oon ottanut itseäni niskasta kiinni ja alkanut kotona kuntopyöräilemään (todennut että se on mulle helpoin tapa saada edes jotenkin itteni säännöllisesti liikkumaan). Illalla kun katon telkkaria poljen sen 20 km. Reilu viikon oon tätä nyt tehnyt ja hyväähän se tekee! Viikonloppusin oon sitten ollut polkematta mut sunnuntaina käytiin muutaman kilsan lenkillä ja lauantaina kaupoilla kävelemäs.
Hedelmiä oon syönyt tosi paljon. Vesimelonia, ananasta, kiiwiä ja kaikkea mitä keksin. Pyrin jokapäivä syömään noita hedelmiä kun iskee makeanhimo tai että tekis mieli vaan syödä jotain. Tänään kyllä tehny aivan liikaa mieli suklaata mitä mun ei tee yleensä edes mieli.. sitä meni sit syötyä varmaan kolme riviä levystä :D

Mut itselleni on nyt vain tärkeintä et pidän ton pyöräilyn säännöllisenä ainakin arkena ja yritän syödä mahdollisimman hyvin ja terveellisesti.. (vaik oon vähän huono siinä).

Vauva potkii jo mukavasti ja siellä se jumppailee nytkin.. odottelee varmaan et koska lähetään polkemaan :D
 
Olipas taas tekstiä tullu :)

Schnappy mulla kävi just noin että viikolla 13 ja 14 tunsin liikkeitä hyvin, sit oli monen iikon tauko ja huolestuin jo että onko vauva kuollu, mut nyt on alkanu tuntua joka päivä ja näkyy potkut päälle päin :) Ja siis rv 19+3 on tänään.

Liikuntaa tulee harrastettua ihan liian vähän. Tykkäisin käydä lenkillä tms mutta kun väsyttää niin järkyttävästi... Ja oon aika kiinni esikoisen hoidossa. Kerran viikossa käydään taaperojumpassa mutta ei se mitään hikiliikuntaa ole. Viime viikolla olin ihan kunnon jumpassa ja vieläkin tuntuu lihaksissa :) Ihanaa oli! Painoa on kyllä tullu silti vasta 2kg, vaikka normaalisti oon herkkä lihomaan ja nyt vaan lähinnä makailen.

majj sun maha on tosiaan noussu :) kaunis on! Hypyllä myös ihana masu :heart: Siellä ne pikkuiset asustelee :)

Mistä ihmeestä täällä nyt vielä olikaan puhetta...

Huomenna käyn labrassa testeissä et onko emätintulehdus tms. Ja ainiin, tänään otin ekan rautatabletin ja heti kamalat vatsanväänteet :( En kyllä millään pysty joka päivä ottamaan. Mut pakko saada rautaa kun pimenee silmissä ja väsyttää niin järkyttävästi. Nyyh! Inhoan rautatabletteja! Esikoisen odotusaikana maha lakkas täysin toimimasta. Ja nyt kun tuo maha on valmiiksi jo kovalla...

no mutta, ihanaa kun lämpenee ilmat :) Ja perjantaina rakenneultra! Hui! Jännittää!

hemari 19+3 ( työnimi ihan hukassa vieläkin :kieh: )
 
oletteko muuten kaikki ihan perheellisiä? tarkoitan siis että onko ihan kaikilla kumppani? kun mulla on nyt tilanne ettei tuu ilmeisesti kumppania olemaan loppuraskautta.. :\ no, elämä on, helpompaa kait näin.

myyden 16+0
 
Heippa :)

Scnappy: Mulla kans ihan sama homma että noin 13+ viikoilta tuntenut liikkeitä aina silloin tällöin. Välissä oli jo aikoja että tuntui jotain aina päivittäin mutta nyt reilu viikko sitten oli eka liikkeetön pätkä josta kans huolestuin noin 2-4vrk:n en tuntenut mahassa yhtään mitään. Sitten taas yhtäkkiä tuntui monta päivää tosi selkeästi. Nyt taas viikonlopun oli ihan hiljaista ja taas eilen ja tänää tuntunut harvakseltaan pikku potkuja. Kävin viime viikolla äippäpolin ultrassakin ja siellä oli ihan tosi virkea ja liikkuvainen pikku-ihminen. Vauveli oikein oikoi sääriä ja touhusi, lääkäriki kysyi että tunnenko liikkeet, vaan en tuntenut silloinkaan yhtään mitään!!! Hassua että välillä voi vauva hävitä jonnekin taka-alalle tai potkimaan niin eri suuntaan ettei moneen päivään tunnu mitään :) Mutta uskon että sullakin on kaikki hyvin!!!

Liikuntaa: Itsehän olen ammatiltani fysioterapeutti ja tiedän ja tiedostan liikunnan ja etenkin hyvän lihaskunon merkityksen raskaudelle, siltikin aika vähäiseksi on nyt viimeaikoina jäänyt kaikki. Ollaan sairasteltu tosissaan paljon nyt pari viikkoa, sitten vielä hääjärjestelyt ja nämä karmivat pakkaset on kyllä rajulla kädellä vaikuttanut liikkumiseen. Pyrin kuitenkin säännöllisesti käymään kävelyllä/ hiihtämässä, 1krt vkossa zumbassa ja lisäksi tehdä kotona vähän jumppaa. Lisäksi on työsuhde etuna pakkoliikuntaa - jumppaa päivittän :D

Olikos täällä joku muukin menossa naimisiin lähikuukaisina vai muistako ihan väärin? Aivan niinku joku olisi puhunut jotain?

summersum
tervetuloa =)

En muista taaksepäin lukematta kuka puhu pitkästä työvuorosta, mutta kuulosti aika pitkälle 9-10h vuorot :/ Kannattaa varmasti oottaa asia puheeksi pomon kanssa, mitä pidemmälle raskautta mennään sitä raskaammaksi noin pitkä seisomatyö käy. Itsekkin tyhmyyttäni välillä otan asiakkaita 9-10h päiviä, ku niitä ei muualle muka saa sopimaan ja ei ne enää tunnu kovin hyvältä... Illalla on sitten ihan puhki, eikä kotona jaksa enää muuta. Pitäisi opetella hyvissä ajoin vähän jarruttelemaan!!!

Meillä taas sairastetaan. Tänään koko perheen voimin oltu sairaslomalla. tyttö ollut torstailta asti kuumeessa ja itsellä pikku kuumetta lauantailta asti. Tänää vähän parempi mutta huomisen on varulta vielä kotona, en halua riskeeratamitän ettei tulisi enää mitään jälkitautia ja toistaalta en halua asiakkaisiin tartuttaa, kun heistäkin osa on tosi huonokuntoisia. Tuntuu hiljan että kaatuu seinät päälle, kun oo kohta 5vrk:n kotoa poistuttu kuin lääkärissä käymään :/

Viola ja "Valtteri" (kunnes toisin todistetaan) 18+4
 
huh...pari tuntii supisteli aika tiheesti ja kipeesti :( Miks nää tässä vaiheessa alkaa???edellisissä ei oo supistellu kipeesti ollenkaan edes loppumetreillä(sektiot rv 37 molemmista)...Kyllä säikäytti ko tunnin ajan supisteli parin minuutin välein vaikka olin levossa,kävin sit lämpimässä suihkussa ja takas lepoon niin alko harvenemaan ja onneks loppuivat!!nyt vaan ikävä tunne nivusten tienoilla ja selässä. Vauva mylläsi kovasti supistusten aikana, tuntin muutaman liikkeen ja kuulin dopplerilla...
 
Heippa pitkästä aikaa :)
Laiskiaiseksi tunnustaudun minäkin :wave: mutta kun ei jaksa niin ei jaksa, minkäs sille tekee. Kovasti mä odotan jos tästä virkaantuis ja alkais kävely tuntumaan reippailulta eikä vain eteenpäin raahautumiselta.

Hei mitenkäs ne lantionpohjanlihasten jumppaukset? treenaatteko te niitä oikeasti ja minkä verran? Mitä hyötyä siitä on tai lähinnä onko siitä mulle tai vauvalle haittaa jos en niitä treenaile? Se kun tuntuu mun mielestä jotenkin iljettävältä, ei siis satu tai mitään mutta 2 kertaa kun on niitä lihaksia jännittänyt niin pitää lopettaa kun tekee häijyy : / .

Entäpäs napakoru Onko kellään aiemmin synnyttäneellä kokemuksia? Mä kun niin kovasti haluisin ton säilyttää että miten mun pitäis toimia? Onko vaaraa että napa jotenkin repeää tai jotain sellasta?? Kun varhaisultrassa kätilö sanoi että siitä kannattaa luopua kun siitä saattaa tulla ruman näkönen raskauden edetessä. Plääh...

Siinäpä jutut jotka mua tällä hetkellä askarruttaa. Omaan massuun ei mitään kummempaa kuulu, väsyä ja pieniä vihlasuja lukuunottamatta olo on hyvä. Siitä iloinen!!!

Megalintunen ja Sykerö 15+4
 
Noh, tuo kiinalainen kalenteri varmisti mun tyttöolon. Se ennustaa kahdesta edellisestä lapsesta poikia, ja tyttö tuli kummallakin kerralla, ja taas olisi muka poika tulossa. Eli tyttö siis meidän tapauksessa =)

Totinen torvensoittaja, eikös kotimaassa saa lentää rv 38:lle asti, jos on lääkärintodistus normaalisti sujuneesta raskaudesta? Tsekkaa asia, mutta olen 98% varma tästä. Eli etköhän sä ainakin kuljetuksen suhteen keikalle pääse =)

Sammeli ja Pikku, en ole mäkään mikään poikatyttö, mutta vaaleanpunaista vihaan kuin ruttoa. Ja onnistuinkin sitä välttämään tuonne n. 3 vuoden ikään asti, pääasiassa on sellaisia maansävyisiä vaatteita, ja sitten ihan poikienkin vaatteita meidän tytöillä, ja jokunen kukkapaita kun niistä mä tykkään. Mutta reilun 3-v:n iässä tuota omaa tahtoa alkoi esikoiselle tulla, ja vaaleanpunaina (sekä violetti) on se lempiväri... eli minkäs teet. Hello Kitty on toinen suuren (mun) vihan kohde, mutta kun en halua olla tylsä äiti joka kieltää kaiken kivan niin meillä on sitten vino pino hello Kitty pikkareita, leljua, muistipelikin jne. Mutta t-paitaa kieltäydyn laittamasta päälle, tai mitään muuta vaatekappaletta joka näkyy.

Ja hah Pikku noista ilmavaivoista, oli kun olisin oman kuvakseni lukenut kun sun juttuas luin :D

Myyden, mulla on mies (ja yhteiset lapset), eli ydinperhekuviot. Varmaan raskas sun tilantees, toivottavasti sulla on kuitenkin kavereita/sukulaisia jotka voi olla avuksi ja tueksi?

Megalintunen, ne lantionpohjan lihasharjoitukset vahvistaa siis niitä lihaksia. Niitä tarvitaan mm. ettei pissaa päälleen. Ja ne löystyy ilmeisesti aikas lailla raskauden aikana. Eli jos et halua ottaa riskiä siitä, että pissat rupeaa raskauden/synntyksen jälkeen falskaileen pienimmästäkin niin niiden tekeminen on ihan suositeltua.
 
myyden, täällä toinen.. en tiedä onko helpompaa, mut kyllä tästä selvitään...

Elzu 19+0 (pakko oli muokata kun tajusin et tänään on tiistai eli poksumis päivä :) )
 
Viimeksi muokattu:
Perhekuviosta....

Täällä siis uusperhe, olenkin sen aiemmin jo kertonut, mutta uusia on tullunna joten laittelen uusiksi :)

On "sun", "mun" ja "meidän". Mulla -02 esikoinen edellisestä elämästä ja miehellä tytöt -96 ja-98 ja sitten meitin riiviöpoika -07 ja nyt tulossa meitin toinen yhteinen "ötökkä" :)
Mun exän kanssa myrskyisä menneisyys. Jätti mut alaikäisen jenkkitytön takia, nettirakkauden, kun tyttö oli reilun puolen vuoden. Nykyään ollaan puheväleissä, mutta...joo, en kehtaa täällä kertoa sen tarkemmin mitä olen saanut läpi käydä...
Nykyisen miehen tapasin syyskuussa 2005, naimisiin mentiin syyskuussa 2006 ja poju syntyi elokuussa 2007.

Omaa ( . ) napaa:

Laivareissu takana, oli IHANAA!! Eilen sain kannettavan eli vauvanhuoneen laitto etenee ;) Perjantain riehuminen+laivareissu+eilinen shoppailupäivä = ikävästi suppareita eili tarttee rauhoittua....

Eipä tänne muuta :)

-Miuski & "ötökkä" 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Myyden: Tsempppiä. Oon ihan satavarma, että helpompaa se yksin on ku hankalan kaverin kanssa. Ei tuo varmaan hirveesti lohduta, mutta kyllä sä selviät!

Omasta ukosta paljastui eilen sellainen puoli, että hän ei kaiketi pysty harrastamaan seksiä lainkaan nyt kun maha alkaa näkymään. Ei kuulema vaan voi. Sanoin sille, että se on loppu nyt. Mutta mä kyllä olen päättänyt tämän suhteen viimeisen 4 vuoden aikana jo varmaan 1000 kertaa, että katotaan nyt, mutta voin sanoa, että kyllä tuokin vähän vituttaa (anteeksi karkea kielen käyttö).

Perhekuviosta: Miehellä on poika aiemmasta suhteesta. Ihan kiva sikäli, että mun ei tarvi ressata miestä tämän raskauden takia, hän kun jo tietää mitä tapahtuu. Muussa tapauksessa olisin varmaan helisemässä.

Liikunta: Oon aivan liian laiska ja kunto on jotenkin huonontunut ihan sikana. Oon lihonnu viimesen 3 vuoden aikana n. 20 kg ja se tuntuu.

Meillä on koira, mutta toisaalta meillä on myös iso piha ja asutaan syrjässä, niin koiran ulkoilutus tulee usein ratkaistua ihan ovea avaamalla :ashamed: Tänään tosin ajattelin yllättää koiran positiivisesti ja viedä sen lenkille. Meillä on tuossa lähellä ihana tie, missä ei kulje autoja ja missä voi pitää koiraa irti. Odotan ihan älyttömästi, että lumet sulais ja siellä olis vielä kivempi kulkea. Lisäksi siellä on mukava seurata luonnon heräämistä. Vaikka ihan metän keskellä asutaankin, niin ei tuossa pihalla tuu sitä niin ihmeteltyä.

Oon harrastanut kans hevosia koko pienen ikäni ja mun viimeisin oli omakasvatti ravuri ori, oli mulla vajana 7 vuotta. Tuo ravurin reenaaminen on kyllä semmosta, että jos sitä yksin aikoo tehdä ni pitää olla kyllä ihan valtava polte siihen hommaan ja älyttömästi päämäärätietoisuutta ja itsekuria. Mulla sitä ei ole ollut koskaan ja meidän viimevuodet onkin olleet aika epäsäännöllisiä tuon reenaamisen suhteen. Motivaatio puutteen lisäksi kun mun tulotaso tippui ammatinvaihdon myötä, kävi se harrastaminen henkisesti aika rankaksi. Kävin tekemässä talleja, jotta sain vuokraa alemmaksi. Tämä oli kyllä ihan kivaa ja siitä sai vähän hyötyliikuntaa, mutta en sitten enää viittiny tehdä sille omalleni mitään. Lisäksi heppa kärsi jonkin sortin hengitystieongelmista ja viime kesä meni käytännössä lomaillessa. Tein sitten tammikuussa ehkä elämäni raskaimman päätöksen ja laitoin sen pois. No, ikävä on kamala, mutta pakko kyllä myöntää, että vanha totuus pitää paikkansa paremmin kuin hyvin: Huoleton on hevoseton...

Majj:llä ja Hyppyllä IHANAT mahat! Mulla tuo maha näkyy aina illalla ku on niin turvoksissa, mutta nyt aamuisin kuten taas äsken tötesin, ei kyllä tietäis jos ei tietäis :D

Hemari: IIIk, tajuatko, sä oot ihan justiin puolessa välissä :LOL:

Eipä nyt muuta, pitää alkaa kattoon eilisiä leffoja ku on opetukseton päivä :)

zalea 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Mieki voisin hieman valottaa taustoja täällä..

Eli meilläkin uusperhe, miehellä yksi lapsi joka on nyt koulussa. Lapsen äiti on kuollut, eli eletään ihan ydinperhearkea. Oon ollut mukana kuvioissa siitä lähtien kun lapsi oli kaks vuotta, joten rysäyksellä tuli nää lapsiperhekuviot miulle, joka aiemmin ajattelin etten lapsia hankikaan :D Sitten kuitenkin rupesi vauvakuume iskemään päälle ja joka tapauksessa kun lapsiperhe ollaan niin miehen kanssa ruvettiin yrittämään. Ja lopputuloksena nyt tuolla mahassa joku myörii :)

Miulla oli alkuun tosi ristiriitaisia ajatuksia tästä raskaudesta, vaikka sitä vakaasti olin miettinyt ja tosi toivottu olikin. Välillä olin onneni kukkuloilla ja välillä taas putosin pohjalle kun mietin et nyt se sit on totta, mie oon RASKAANA yyyyh! Jotenkin meni aikaa totutellessa asiaan, mut nyt oon vaan hullun onnellinen, varsinkin kun tuo myytti on ruvennut möyrimään tuolla mahassa!

Miulla on ylipainoa varmaan 20 kiloa tullut viimesen 4 vuoden aikana, eli toivon ettei kauheesti tulisi ylimääräistä nyt raskaudesta.. oon niin laiska et en varmaan saa ikinä laihduttua niitä pois :D Nyt ei ole vielä tullut kiloja lisää, mut varmasti kesemmällä oon jo kunnon köntti!

No, pitänee lähteä tunnille, oon siis koulussa tällä hetkellä.. kerron myöhemmin lisää siitäkin :)
 
Heissan!

Pakko oli tulla näin hiihtoloman keskellä kirjtoittamaan kuulumisia. Tänään tuli lapsivesipuntkion tulokset, olipa herätys. Tuloksen selviäminen kesti puolitoista viikkoa, eli ensiviikolla olevaa soittoaikaa ei tarvita. Elikkäs meille on sitten tulossa kromosomeiltaan aivan terve poika. Itkuhan siinä tuli. Seuraava kauhistus on 24.3 oleva rakenneulta, eikö tämä huoli ikinä lopu?

Perhekuviot: Kotona pyörii minun lisäksi rakas aviomies ja kaksi kissaa.

Raskaustestin tekemisestä; itse tein sen takia, kun lasta oltiin jo jonkin aikaa yritetty ja menkat alkoi olla epälyttävän pitkään poissa ( minun kierto on enemmän tai vähemmän ollut aina sekaisin ). Ensimmäinen testi näytti kovin tuttua negaa, mutta viikon päästä testiin pärähti oikeen kunnollinen punainen viiva. 3 testiä piti tehdä lisää, kun en millään meinannun uskoa. Ovistestejäkin olin jo kerinnyt ostaa, mutta paketti on avaamattomana lääkekaapin päällä. Seuraavasta kierrosta olisin kokeillut niitä, mutta eipä niitä tarvinnut.

Seuraavalla kerralla taas lisää, nyt ei pysty on niin täpinöissään :)

Pygmi + mini pygmi 18+2
 
Ihanaa naistenpäivää :)

Tervetuloa uusille.

Meillä yritetään selviytyä vatsataudista tai jostain sen tapaisesta. Pariin päivään ei ole neidille maistunut ruoka ollenkaan, mutta onneksi juomat sitäkin paremmin. Tänään söi jo puuroa. Itselle ei ole ainakaan vielä iskenyt, onneksi.

Perhekuviot meillä; löytyy yhteinen tyttönen ja kaksi miehen aikaisempaa tyttöä. Tytöt ovat meillä joka toinen viikonloppu (välillä useamminkin) ja pari iltaa viikolla, asuvat sen verran lähellä. Lisäksi kasvatamme kissoja (pentue vuodessa, nyt harvemin).

Koskahan tämä väsymys helpottaa? Elokuussa? Jospa kevät houkuttelisi liikkumaan enemmän kuin mitä tämä talvi. Kohta sentään tulee ulkoiltua, kun alkaa asuntovaunukausi ;)

Janttu & pikkuinen 17+6 (?)
 
Mäkin toivotan kaikille naisille ihanaa naistenpäivää <3 =) harmi ettei tuolla aurinko paista.. mut silti ajattelin laskiaistiistain kunniaks käydä hakemassa laskiaispullat kun mun kaveri on tulossa käymään täällä.. kävellen taidan mennä niin saa vähän happea samalla.. (ei kyllä jaksais mut nyt niskasta kii :D)

Elokuunvaavi 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa summersun!

Onnea Pygmi hyvistä tuloksista!

Väsymystä havaittavissa täälläkin. Kahtena päivänä olen mennyt esikoisen päiväunien lopuksi itsekin vähän nukkumaan. On taas jotenkin niin vetämätön olo. Tänään oli kerho ja en olisi millään jaksanut lähteä kun matkaa sinne tulee reilu pari kilsaa kun on siellä missä ennen asuttiin ja aikalähellä siellä minne muutetaan niin oon nyt käynyt siellä edelleen. Kerhossa oli ulkoilupäivä laskiasen kunniaksi ja parin tunnin ulkona olo ja kävelylenkki kyllä vähän piristi.

Ulkoilu/liikunta mun tulee pojan kanssa ulkoiltua päivittäin aamuisin mutta sitä nyt ei oikein voi liikunnaksi sanoa. Sit rattaiden kanssa tulee helposti liikuttua joka päivä muutama kilsa ja kerran viikossa käyn mammajumpassa. Ohjaaja vetää kyllä tosi hyviä ja tuntuvia jumppia. Koitan myös kotona jumpata mutta nyt en ole viikkoon jaksanut. Onneksi lenkkiä on kyllä tullut tehtyä. Mä koitan olla tarkka painon kanssa, vaikka helposti sorrun kyllä herkuttelemaan.

Perhekuviot perheeseen kuuluu mun lisäksi mies ja poika.

Huomenna olisi sitten se rakenneultra. :) Ihanaa. Vaikka aika menee niin nopeesti kun just tuntui että oli np-ultra ja ajattelin että rakenneultraan on vielä kaksi kuukautta. Mä en edes jotenkin osaa jännittää. Ehkä sit huomenna. :D Tai tänä iltana..

Päksäkkä 19+4:heart:
 

Yhteistyössä