Zalea - Ei haittaa, aina saa kysya (.. eika mun tartte vastata jos silta tuntuu, heh!).
Kylla mulla oli hetkia viime vuonna, kun mietin, etta olenko 'kiinni' miehessani mutta olen kylla pohjimmiltani aina ollut varma siita, etta mieheni on elamani mies, silla en kiltimpaa, empaattisempaa, lojaalimpaa ja oikeudenmukaisempaa ihmista tunne.
Viime vuosi oli meille tosi rankka. Ensimmainen lapsemme oli ns. yllatys ja sanotaan, etta ensimmainen vuosi ensimmaisen lapsen kanssa on kaiken rankinta kun kaikki on niin uutta, ja meille ehka vahan rankempaa koska raskaus ei ollut suunniteltu. Lisaksi meidan lahipiirissa tapahtui suuria suruja. Mun isalla todettiin syopa enka voinut ollut hanen luona Suomessa raskauteni takia (lentokielto ja sitten synnytys) mika ahdisti pahasti, ja ihan samoihin aikoihin mieheni aidilla todettiin myos syopa ja han menehtyi sitten kolme viikkoa diagnoosin jalkeen.. eli ei mitenkaan yllattavaa, etta parisuhteemme oli lujilla kaiken tuon keskella.
Mutta kaiken tuon pahan keskella ajattelin kylla aina, etta mieheni on maailman paras isa enka ikina haluaisi riistaa tai pilata sita erityista suhdetta, mita heilla on. Eli uskoin, etta meidan on vaan tsempattava jos ei itsemme niin sitten lapsemme takia. Uskon ja luulen, etta viela tulee vaikeita kausia (sellaista se elama on), mutta niista selvitaan sitten uusilla voimilla. Kun kay yhdessa lapi vaikeita kausia ja niista selviaa niin suhde syvenee. Muuten sita varmaan junnaisi paikoillaan.
Mieheni on britti ja asumme Lontoossa. Vaikka luulisi 'meidan eurooppalaisten' olevan samanlaisia niin kylla niita eroavaisuuksia riittaa..
Toisaalta, haaveilemme samoista asioista ja jaamme samat perusajatukset elamasta. Vuosien keskustelujen jalkeen olemme myos paattaneet muuttaa Suomeen (kun tama tuleva lapsukainen on vuoden pari), ja sita odotellessa..=)
Ulleli83 - Anteeksi kun sanon nain suoraan, mutta musta tuntuu, etta hormoonit saavat meidat odottavat mammat loukkaantumaan entista helpommin. Ma muistan kun mun hyva ystavani sai lapsen mun villeina opiskeluvuosina, enka oikein tiennyt mita hanelta kysya edes kohteliaisuudesta.. ja kun ensimmaisen kerran nain hanen kayttavan rintapumppua meinasin saada sokin..
Ma kerroin mun yhdelle (sinkku)kaverille raskaudestani sahkopostin valityksella pari viikkoa sitten, eika han asiaa ole
mitenkaan kommentoinut, vaikka muuta viestia on laittanut. Olin niin loukkaantunut, etta itkua vaansin koko viikonlopun, mutta sitten paatin, etta haluan mielummin keskittya elaman mukaviin asioihin, kun itkea ns. ystavan toykeytta.