~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Miuski, oliskos sulla tiedossa joku hyvä kestovaippa sivusto, mistä siis tyhmäkin ymmärtäisi kuinka kestoilu toimii? Oon hieman ruennu miettimään kestoilun mahdollisuutta, tosin alkuun ehkä mentäs kertiksillä kun kaikki muutenkin niin uutta ja ihmeellistä. :)
Yleinen paikka jonne lähes kaikki ohjataan on Kestovaippainfo josta löytyy keskustelupuoli jossa voi kysellä, vastailla, ostaa, myydä, vaihtaa ja seurata eri kauppiaiden mainostamista:

Kestovaippainfo • Etusivu

Kestovaippayhdistys ry:n sivuilta löydät alueellista tukea ja tietoa, esimerkiksi missä sijaitsevat vaippalainaamot: Vaippalainaamot

ja meistä tukihenkilöistä listan: http://www.kestovaippayhdistys.fi/fi/yhteystiedot/tukihenkilot.html

Paras apu ja tuki löytyy jo kestoilun maailmaan sukeltaneilta ja kannattaa etsiä "kestomammoja" omalta alueeltaan niin voitte treffailla kuten me esimerkiksi teemme täällä meitin alueella erinäisin kokoonpanoin ja mahdollisimman usein :)

-Miuski
 
täällä kans alkanu liikeitä tuntumaan päivittäin ja useankin kerran päivässä,,enimmäkseen kun itse rauhotun illalla niin tunnen ne :)

mie olen hankkinu ihania uusretro ja retrovaatteita jotka käy molemmille sukupuolille :) halvalla kun sain kun kummitytön äiti laittoi pieniä pois. jonkinlaista ulkopukua syksyksi viel kaipailen,kun pienin vanupuku meil taitaa olla 74 cm...

Viime yönä näin varmaan 5 unta ultrasta, Suurimmassa osassa vauva oli tyttö ja yhdessä poika ja olin huojentunut,kun en ollut pettynyt ;)

Täällä tänään juuri sellainen keli mitä mie inhoon...suvikeli ja lunta sataa sillai et ikävästi kutittaa naamaa :/ koirien tassut lumipaakkuja täynnä ja kaikki märkänä lenkin jälkeen :/ haluisin et pitäis pakkasta viel vaik kk ja alkas vasta sit sulamaan noi lumet...
 
Maanantaita kaikille täältäkin!

Mahatautia oli täälläkin viime viikolla, 5 päivää kesti. Ei onnex tarttenu oxentaa, mutta maha oli ihan kuralla ja tosi huono olo parina päivänä. Toivottavasti muillakin alkais taudit hellittämään!

Mä kävin viikonloppuna pääkaupunkiseudulla kiertämässä vaunuliikkeitä ja tarttui sitten matkaan yhdistelmävaunut. Ostin Basson Milan-yhdistelmät kovalla kantokopalla. Oli jämäkän tuntuiset ja kaikki ne tekniset ominaisuudet, mitä halusin. Ja vielä 2 vuoden takuulla. Hinta sade/hyttyssuojineen ja hoitolaukulla 429 ekeä. Toinen vaihtoehto ois ollu Emmaljungan tarjousvaunu, täysin samoilla ominaisuuksilla kuin nuo Bassot, mutta hinta ois ollu 200 ekeä enemmän. Joten päädyti sit niihin.

Kävin aamulla taas puntarilla. Nyt ei oo kolmeen viikkoon noussut yhtään paino. Vähän ihmetyttää, kun se yhtä äkkiän pysähty, kun ennen sitä noussut tasaisesti joka viikko. Maha on kuitenkin pullahtanut esille. Kaipa se pikkukaveri kuitenkin tuolla mahassa on kasvanu.... No, onnex ens viikolla neuvola, pääsee kuuntelemaan äänet.

Soulmama ja Kunto-Oskari 17+3
 
Tervetuloa Miisu78!

Maidosta. Mä olin synnärillä ku paraskin miestenlehden kansikuvatyttö - tisseissä riitti kokoa ja näköä :LOL: Maitoa olisi riittänyt koko kylän lapsille. Harkitsin luovuttamistakin, mutta olisi pitänyt asua sairaalan lähellä että olisi kannattanut kuskailu. Tai joo, asuttiin sairaalan vieressä sillon, mutta siellä ei ollut synnytysosastoa ollenkaan. Imetin lopulta 11 kk, oli pakko jättää iltatissi pois kun ei poitsu nukkunut kunnolla vaan halusi yölläkin tissiä vähän väliä (iltatissi oli ainut minkä olisin halunnut vielä pitää ohjelmassa). Johan alkoi uni maittaa kun jäi tisuttelu pois päiväjärjestyksestä :)

Nyt on salaisuus paljastettu muksulle ja omille vanhemmille, pomolle siis kerroin jo viime viikolla. Poitsu oli ihan että jees jees. Ei siis sen kummempaa reaktiota alkuun, aamulla paijaili mun masua. Nyt kauhistuttaa taas jos ei masusta kuuluiskaan enää elämän ääniä seuraavassa neuvolassa parin viikon kuluttua. Rakenneultraankin on vielä kuukausi... Pitkä aika odottaa.

Argh, ikää tuli taas lisää. Mä oon jo 34.
 
Heips enpä ole hetkeen täällä käynyt :ashamed: joten varmaan jutuista olen jo tippunut kärryiltä ja urakalla.

Mutta täällä ei ainakaan mitään kummallista. Alkuviikot meni lääkärissä juostessa ultrissa (Jorvista jopa perään soittelivat ultrattavaksi uudestaan) Kaikista epäilyistä mitä jopa Jorvissa epäiltiin kaikki oli hyvin ja varmistui että yksi asukki siellä masussa on :) Nyt sitten viikonloppuna tuntui ensimmäiset liikkeet selkeästi (muuten laitoin aina aikasemmin mahantoiminnon piikkiin)

Nyt katselemme miehen kanssa asuntoa muualta kuin pk-seudulta. Haluamme pois täältä etenkin nyt kun naapurin hullut kävivät yöllä kurkkimassa makkarin ja olkkarin ikkunoista sisään. Mä en muutenkaan pidä tästä pihapiiristä.

La muuttui 26.8. ja lisätä saa poikaolon
 
Oletteko tehneet jo paljonkin hankintoja vauvaa varten? Itse en ole vielä hankkinut mitään, mutta kovasti pyörin tuolla internetissä katselemassa ja vertailemassa erilaisia yhdistelmävaunuja. Mitä vaunuja suosittelisitte? Toivoiveena olisi, että samoilla pärjäisi lapsen tarvitseman ajan. Lisäksi pitäisi olla hyvät renkaat, jotta pääsee täällä maalla kulkemaan hankalimmissakin maastoissa. Paljonko olette maksaneet käytetyistä vaunuista?
 
Täälläkin yksi joka ei ole hetkeen käynyt :ashamed:

On vaan ollu kaikenlaista.. Nyt tilanne on se, että supistelee aika paljon ja on kamala paineen tunne haaruksissa ja äitipoliin olin yhteydessä.. Tässä vaiheessa ei vielä voida kamalasti tehdä mitään, mut rakenneultra-aika vaihtui kätilöltä lääkärille niin kattoo sitten paikat kunnolla.. Ja huomenna oon menossa ihan tk-lääkärille näytille ku en enää jaksa tätä epävarmuutta ja viikkojaki vasta näin vähän..

Normineuvolassakin tässä välissä oon käyny, kaikki kunnossa niiltä osin, painoa oli tullu kilo lähtöpainoon joten ei paha..

Maitoa riitti esikoiselle niin pitkään ku tissiä annoin (1v3kk) ja lisäks sitä riitti muillekin vauvoille, luovutin siis maitoa alkukuukaudet :) Ja niin teen varmaan nytkin jos tilanne on sopiva..

Liikkeitä tuntuu päivittäin edelleen, kunnon potkuja jo.. Hassua vaikka epäilin että niitä saa odottaa kun istukka on edessä mutta ei ja parempi niin :)

Nyt on taas mentävä pitkälleen kun esikoinen vielä nukkuu.. tää paine haaruksissa ei todellakaa oo mikään kiva juttu..

Huikkis rv16+1
 
Mie ostin brion kombit käytettynä,,kovalla kopalla,pari vuotta vanhat ja maksoin 200e postikuluineen..olen ollu TOSI tyytyväinen..nyt yritän saada brion double wave tuplat käytettynä..hintaa noilla näyttää olevan käytettynä 300-400e..aiemmin meillä oli abc:n yhdistelmät ja tykkäsin niistäkin tosi kovasti..ne saatiin tosi edullisesti kaverilta ja oli tosi siistit ja muutaman vuoden vanhat..maksettiin muistaakseni 50e niistä:)
 
Ostin vaaleenpunaset velour potkarit kirpparilta :ashamed: Nyt jos ens viikolla rakenteessa sanovat kolmosenkin olevan poika niin toivottavasti joku lähipiirissä saa tytön,mä nimittäin ostin jo juniorin aikana noita tyttövaatteita kirpparilta:whistle:

Mittumaaria 18+3
 
Me mietimme nyt matkarattaita kun tuplavaunut odottavat syksyä kellarissa :) Nyt on pystynyt liikkumaan lasten kanssa hyvin esikoisen kävellessä ja kuopuksen istuessa matkarattaissa. Nuo on vaan niin huonot matkarattaat kun vievät niin paljon tilaa etteivät kunnolla takakonttiin mahdu. Pinnasängyn ostamme Ikeasta, mistä saa laidan laskettua muistaakseni oliko hintaa sillä jotain 80€ Ja mies haluaa rintarepun taikka liinan. Itse haluaisin Manducan kun siitä kuullut niin paljon hyvää. Vaatteita hankimme vasta sitten kun pienoisen sukupuolesta on tieto. On ollut erittäin vaikeaa olla ostamatta mitään vaatetta, mutta enpä ole tykännyt noista neutraaleista vaatteista mitä kaupoissa on.

Jomi meiläl oli juuri pari viikkoa sitten esikoisella korvatulehdus ja nyt kuopus makaa mieheni vieressä täysin veto veks sängyllä. Toivon hartaasti ettei korviin mene kuopuksella tuo flunssa, koska on putkitus edessä sitten.

Painoa täällä on tullut lähtöpainoon 3kg vaikka luulin ettei sitä olisi pahoinvoinnin takia tullut oikeastaan yhtään. Tai sitten neuvolan vaaka vaan valehtelee joka käynnillä :D
 
Hello ladies... :wave:

Tervetuloa miisu!

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja piianappulalle liiketuntemuksista =) Ja olihan siellä tosissaan niitä lupauksiakin jo saatu, aivan ihanaa.

Punkit: Yök. ONNEKSI, en pongannut yhtään ainutta viime kesänä, vaikka meilläkin tuo koira on. Tosin, meillä ei onneksi oo vesistöä tässä lähettyvillä ja koitin pitää nurmikon matalana koko kesän. Lisäksi ötökkäkammoisena välttelen sellasia otollisia paikkoja. Minäki laitoin meidän koiralle sitä ainetta niskaan alkukesästä ja ostin sille vielä semmosen yrttipannankin.


Huikkis: Toivottavasti kaikki hyvin. Inhottava tunne tuo paine, vaikka onneksi en oo ite siitä vielä kovinkaan joutunu kärsimään. Ihan sen verran vaan, että voin kuvitella miten ikävää se pidemmän päälle on.

Kestovaipat: Kiitos Miuski ja MM lisälinkeistä! Mua kans kiinnostaa kovasti ja aion kyllä ehdottomasti kokeilla ku vauva tulee. Miehen kans kylläkin saatiin siitä mojova riita aikaiseksi, hän kun ei kuulema sitä kakkaa ala vaipoista pois pesemään ja koneet menee rikki jne. Voi luoja. Varmaan siis kotirauhan nimissä täytyy sen verran joustaa, että mies saa käyttää kertiksiä, jos mulla on menoja.

Hankinnat: Olen siis tähän mennessä ostanut yhden vaaleanpunaisen hihattoman ja lahkeettoman pikkupotkarin kirppikseltä kun maksoi vaan euron. Tulokkaan sukupuolestahan ei siis ole muuta kuin se toive.. Jotenki mä nään meidät köllöttelemässä pihalla varjossa siinä mun "harsoteltassa" ja nautiskelevan kylmiä virvoitusjuomia :D Sit sillä vauvalla on tuommonen päällä ku on niin kuuma..

Vaunut saadaan kaiketi ostaa miehen siskolta. En oo tosin vielä nähnyt niitä. Turvakaukaloita sen sijaan kattelen melkeen jokapäivä :ashamed: ja merkin oon jo päättänyt (Graco S Logic), jollei mitään vielä parempaa tule vain ostaa ihan sellasen lipasto/hoitopöydän, mutta sitten yksi kaveri valaisi mua, että silä erillisellä hoitopöydällä ei välttämättä tee mitään, ku ne vaipanvaihdot pitää jokatapauksessa tehdä lähes aina siellä pesualtaan vieressä. Ostan siis varmaan vaan alusta pesukoneen päälle tai jotain... tosin meillä pitää kyllä toi pesuhuoneen käsienpesuallas sekottajieen muuttaa vähän toimivammaksi systeemiksi.

Liikkeistä: Ei mitään vieläkään.

Neuvolalääkäri: Tänään sitten viimeein pääsin siihen. Tilastoinnin vuoksi kerrottakoon, että meidän kunnassa meille kuuluu siis 3 lääkärikäyntiä ja tämä oli nyt mun eka. Kaikki oli OK, kohdun suu kiinni ja ultrassakin kaikki ok. Kohtu oli kait ihan oikeen kokonen viikoille ja vauvakin. Pissa, vp kans ok. Paino oli nyt samassa lukemassa kun ekassa neuvolassa (käväs välissä kilon alapuolella) että nyt on sitten paineet pitää se samassa. Epäilin lääkärille, että mulla vois olla kans tulehdusta tuolla alaosastolla ku haju alkaa olemaan suht epämiellyttävä. Antro mulle labraavarten puikon matkaan.. pitää huomenna ottaa ja käydä viemässä. Toivottavasti ei silti olis mitään, vaikka tosta haisusta olis kyllä kiva päästä eroon.

Mutta siis olipa kiva nähdä, että asukilla kaikki kunnossa. Tuli taas jo se epäily ku niitä liikkeitä ei ala tuntumaan..

Ei millään muista nyt taaskaan kaikkea mihin oon aikonu kommentoida.. pitää vissiin olla vähän aktiivisempi kirjottamisen suhteen. Itehän käyn siis tsekkaamassa tämänkin foorumin useasti päivässä.

Ens viikon torstaina sit se rakenneultra, että sitä odotellessa.

zalea 19+0 POKS
 
Anteeksi Mammy mutta mitä sä tarkoitat suvikelillä? Mun murteella suvi=kesä, ja vaikka se Suomen kesä kylmä tuppaa olemaan niin kuitenkin vähäluminen :p Eikä vielä taida edes olla kesän ja niiden suvikelien aikakaan ;)

Onnea Sammelille syntymäpäivänä! :flower: Ja jollakin muullakin taisi olla synttärit, unohdin kellä :ashamed:
 
hemari joo, taitaa se sitten olla se sama. Tuossa vaan oli ensimmäistä lastaan odottaville ja kävin miettimää et eipä sit tullu mainittua tuosta pojasta siellä neuvolassa sillon.. Kyllä myö sitä vähän huumorillakin kateltiin mut onhan siinä kyllä paljon muutakin juttua. :)

Miul hajoo kohta pää ku haluais lähteä lenkille mut ei tuon selän kans könkätä mihinkää! Vaakaa en oo uskaltanu vilastakaa, sen verra hyvin on herkut maistunu :ashamed: Mut perjantaina sit näkee mite niitä kiloja on alkanu ropista.

Miulla ois tällä viikolla koulussa kolmet kokeet ja pitäisi varmaan niihin lukea mut jotenki tää netti aina vetää puoleensa ;)
 
Mammy - Tuli mieleen että varmasti tuleva vauva pärjää syksyn tolla vanupuvulla, varsinkin jos on kokoa 74cm. Meillä esikoinen käytti sitä koko vielä 9kk-1v:nä :)

Zalea - Me ei myöskään hommata hoitopöytää, sen hoitopehmusteen voi mun mielestä myös laittaa vaikkapa pesukoneen päälle.. :)

Täällä tuntuu monella olevan mahatautia, paranemisia kipeille!

Omaan oloon ei ihmeempiä, tuli sit vedettyä pullaa ja suklaata tänään aika reilusti.. :ashamed:

Nyt kauppaan, paremmalla ajalla takaisin! :)

Majj & 18+0 POKS ! :heart:
 
Hei!

Onnea hyvistä ultrakuulumista ja liikkeiden tuntemisesta! :flower:

Kiitos myös Miuski linkistä kestovaippailuun, itseäkin se kovasti kiinnostaisi aloittaa jos suinkin vain onnistuisi ja ois hyvä jo etukäteen tutustua....

Onnea synttärisankareille Miikulainen ja Sammeli! :hug:

Me myytiin vaunut ja kaukalo jo esikoisen jälkeen, nyt siis hankittava uudet. Tästä on jo keskusteltu täällä jossain vaiheessa, mutta millaisia rattaita te, joilla isompi lapsikin rattaiden käyttäjä, olette ajatelleet hankkia? Ite ehdottomasti haluan sellaset, joissa lapset on peräkkäin, ei vierekkäin, ettei vie niin paljon tilaa. Harkinnassa on Britaxin B-dualit vai mitkä ne on. ONko muita sellasia, joihin sais adapterilla myös kaukalon? Harkinnassa ois hankkia sitten kaukaloksi Britaxin Baby Safe plus, joka menis noihin kiinni.....Ihan vaunutkin kyllä tarttettas,ja mä kuolaan Teutonian Prestigejä...Kellään niistä kokemusta?

(.) Eipä ihmeempiä, stressiä, stressiä...Töissä kauhea kiire, mutta ensi viikolla lähdetään miehen kanssa etelän lämpöön, I-H-A-N-A-A. :cool:

Huomenna myös rakenneultra, hieman jännittää, onko kaikki masussa hyvin.


Kirppiina
ja masukki 20+0 (Puoliväli *poks*!)
 
Lyhyesti kurkkaamaan..

en oo jaksanu kirjotella, ku ei oo ollu oikeen mitään asiaa, ei uutta tapahtunu.. :) anteeksi oon vähä laiska, kolmen yävukin jälkeen pää lyö tyhjää!

Suvikelistä puhuitte... PAKKO kommentoida, koska mekin puhutaan suvikeli =nuoskakeli, ja suvi = kesä.. mutta nää murteet on tämmösii ei oo oikeeta ja väärää! :)

Liikkeitä ei oo tuntunu varmaks ainakaan.. niitä tässä odotelllaan.

Palailen huomenissa kuhan jaksaa kirjottaa, nyt oon ihan tööt !

Hyppy ja rakas 18+3
 
Onnittelijoille kiitokset :flower:

Sammeli onneksi olkoon synttäreiden johdosta!

Kirppiina iCandy Pear, infopyyntö tuolla on toi Icandy, siihen sai myös maxi cos:in turvakaukalon ylimääräsillä adaptereilla kiinni.
Meillä tuo tai Britaxin b-dual kans mietinnässä, kun en haluis vierekkäin olevia, ko mä käytän paljon julkisia, niin sit joutus aina oottelee et bussi on tyhjä päästäkseen kyytiin..
Rakenneultraan huomiseks tsemppiä!

Kestoilu mä oon kanssa noita sivuja tutkinu viimisen puolen vuoden ajan, mutta en saa isäntää lämpeemään ajatukselle. Meillä on kyllä toki hirveät pyykkivuoret muutenkin, ilman jo vaippojen pesua, eikä edes joka päivä ole innostusta pyöritellä konetta.. Kovasti tekis mieli silti harjotella ompelukoneella noitten kestojen tekoa, jos sitten innostuis enempi ku oon ite nähny vaivaa niitten tekoon.. Pitäs vaan saada aikaseks, kaavojakin oon jo kattellu, ja harjoittelukankaita hamstrannu. Ku ei viiti niitä kestokankaita turhaan tilata, ku ovat niin hintavia, jos en sitten onnistukkaan noitten kanssa :D

Lasten sänky asiaan kommentoineilla, kiitokset. Me kovasti ollaan harkittu, et kummin tehään. Mutta katotaan tuonne heinäkuulle asti, miten tämä esikoinen tässä kehittyy. Jos lastensänky hommataan, niin kyllä korotetuilla laidoilla. Pelkään itse niin kovin jos putoaakin sieltä.. Toisaalta ei me olla tälle toiselle lapselle mitään kallista pinnasänkyä ostamassa jos ostetaan ja tarkoitus on se sitten myydä pois myöhemmin.

Mutta nyt mentävä nukkumaan :wave:
Miikulainen, Tirppa 10kk ja Tirlittantoukka rv 19+0 *POKS POKS* :heart: Viikko enään puoliväliin ja ultraan! :)
 
ONNEA kaikille joilla vuosikerta vaan paranee! :)

Mä olen nyt niin laiska, että en jaksa mitään ihmeitä kommentoida tänne. Meillä mies on jo menossa, seuraavat kolistelee hereillä...siis MITEN on niin MAHDOTONTA olla hiljaa, kun puolet katraasta vielä nukkuu?????!?
Mä näin ihan sekoboltseja unia, yhtään en muista tässä ja nyt, mutta aika meno mulla on yöllä ollut!

Ja vitsi... petipuuhista pikkuisen.... Mä ostin taannoin ihan uutta liukkaria/hierontaöljyä. Ostin omilta seksivälinekutsuilta jotka muuten voisin pitää taas.... että alueella vaikuttavat ja tänne asti jos jaksaa joku muuten vaan tulla niin saa kertoa! Niin siis se tuoksuu ja maistuu, on allergiaystävällinen kuitenkin, testattu omalla kädellä ja lipaistu ja katsottu tuleeko mitään. Se ON hyvää!!! Käytettiin sitä enempikin tossa ulkopuolella ja avot mikä O!! Tai siis useampi ja pikana peräkkäin!!! Suosittelen siis erittäin lämmöllä!!! Ja ne jotka ei tykkää seksikeskusteluista niin anteeksi, mä olen aikas avoin tapaus.....

Jep, mutta mä rupean nyt pistämään kämppää kuntoon. Kuumetta ei mulla enää ole ja kyläänkin olis kaveri tulossa ja lupasin kokata et tarttis varmaan ainakin köökki olla kunnossa....

-Miuski & "Ötökkä" 17+3 (kuun lopussa olis sit rakenneultra vasta...blaah...)
 
Huh mihin painajaiseen heräsin..olin äidin ja lasten kans jossain vieraassa kaupungissa hotellissa ja yhtääkkiä vauva vaan tuli mahanahkan läpi..oli ihan täysiaikaisen oloinen vaikka ei pitänyt vielä olla jne..hänellä oli sormia ja varpaita enemmän kun voi kuvitellakkaan..myös kaksi pippeliä..kasvot oli myös epämuodostuneet..huh..ihan kamala mitkä tunteet siinä unessa jylläsi=/ noinkohan saan pois mielestäni koko päivänä =/

mammy&piipero 17+6
 

Yhteistyössä