~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Majj, mulla tuli paljon vähemmän maitoa tokalle lapselle kuin esikoiselle. Mikä voi tietenkin johtua myös siitä, että hän oli paljon laiskempi imemään, esikoinen heräsi esim yöllä joka toinen tunti syömään kun taas kuopus voi nukkua 5-6 tuntia putkeen. Mutta se maito, mitä sitten tuli, ei myöskään riittänyt, eli jouduin aloittamaan kiinteiden antamisen aiottua aikaisemmin, taisi olla siinä 4.5 kk:n iässä. Esikoisen kanssa maitoa tuli vaikka muille jakaa :D

(.) Meikkis sai sitten kanssa mahataudin. kerran olen joutunut oksentamaan, mutta olo on huono ja heikko koko ajan. Tää on nyt kolmas viikonloppu putkeen joka menee huonovointisena, meidän helmikuun Hesan reissu oli ilmeisesti maailman huonoin idea. Mä kun nukun huonosti laivalla, ja ilmeisesti väsymys sitten "avasi" immuunjärjestelmän kaiken maailman pöpöille. Ja nyt ne sitten käyttää tilaisuutta ilmeisesti hyväkseen ja hyökkää kaikki, toinen toisensa jälkeen mun kimppuun :(
 
Supistuksia en onneksi ole vielä tuntenut. Viime raskaudessa jouduin saikulle joskus viikolla 22 supistusten takia..ei tykännyt vauva kun mä tykkäsin tehdä 5 yövuoroa putkeen. Supistukset tuntuu siis semmosena mahan kiristymisenä,ei niistä voi erehtyä kun tuntee :D

Liikkeitä en tunne minäkään kun satunnaisesti. Minkäs teet! Vaikka kolmas tulossa ja edellisistä tuntunu aikasemmin :/ Välillä huolestuttaa kyllä.

Maitoa riittää,viimeeksi luovutinkin ja meinaan nytkin luovuttaa jos vaan pystyn. Voi olla aika haastavaa se lypsäminen vauvan ja 1,5v:n kanssa :)

(.) Mulla on työvuoro tänään! Tai siis ihan kohta lähden. Tosi outoa oli herätä tähän aikaan ja en oikeen viime yönä nukkunut kun tuo meidän juniori ei osaa vieraassa paikassa nukkua. Ollaan siis anoppilassa yötä! Heräsin ainakin 4 kertaa tän 7 tunnin aikana..luvassa siis väsynyt päivä.
Vähän jännittääkin mennä töihin kun viimeeksi 2kk sitten olin yhden päivän :D

Mittumaaria ja Lahja 18+1
 
Hemari - Siskon vaatteet on aina kivempia mitä omat ! ;)

Ruokahalu - Lähes joka ita meen ihan ähkynä nukkumaan, vaikka eilenkin söin "vaan" aamupalaksi jugurtin, päivällä lohta + perunoita, iltapäivällä salaattia ja sit en varmaan muuta nii ihan ähky- ja huono olo ja sit piti änkeä vähän sipsiäkin.. :ashamed:

Oma paino - Eilen anoppilassa kävin taas puntarilla, ja vieläkin näyttäis ettei oo painoa tullut yhtään lähtöpainoon. Luotan heidän vaakaansa, kun oon käynyt sillä muutaman vuoden jo lähes viikottain! Tosin kesän ja ton ennenkun plussasin välillä lihosin yhtäkkiä 4-5kg että.. :D :whistle:

Liikkeitä - Oon tuntenut päivittäin, välillä hennompia potkuja välillä vähän reippaampia potkuja. Ens perjantaina ois neuvola nii pääsee pitkästä aikaa sydän ääniäkin kuuntelemaan! :)

Miuski - Paranemisia teille !

Kaks viikkoa vielä rakenneultraan..

Majj & 17+6 :heart: huomenna taas poksuu..
 
Viimeksi muokattu:
täällä sit Hei,me oksennetaan! osa 3. eli taas viimeyönä oksensin ja kaameen vatsakivun kera...olihan tossa jo vuorokausi välissä...kamala tauti!!eiks se ikinä jätä mua rauhaan :/

Mulla tullu maitoa hyvin alkuun molemmilla kerroilla...10v sitten tosin en osannu sitä ylläpitää joten imetin vaan muutamia kuukausia...kuopusta imetin 1v5kk...luovuttamaan en lääkitysteni takii pysty :/

Paino pudonnu oksennustaudin takii nyt suunnilleen lähtölukemiin...sais pysyykki siel ;) tosin varmaan turha haaveillakkaa,kun varmaan alkaa parin päivän päästä taas ruoka maistumaan eikä täs kyl ole kyenny lenkillekkää ko kävelyki sattuu jokaiseen lihakseen mitä oksentaessa käytetään...

Aivan mahtaba ilma ja katkerana katselen ko isi laskee mäkee pihalla :) Onneks on viikonloppu niin ees pikku-ukko pääsee nauttii tuosta kelistä :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)


mammy&piipero 17+4
 
Voi Mammy.. :hug:

Täällä tuntuu liikkeitä tasaiseen tahtiin, kun vaan keskityn makaamaan ja tuntemaan. Istuessakin tuntuu silloin tällöin, mut maatessa mulla tuntui esikoisestakin parhaiten.
Rakenneultraan vielä 10 päivää. Ihanan nopeasti menee aika.
Painoa on edelleen sen 1,7-2kg lisäystä lähtöpainoon. Ihan ok. Vähän meinaa aiheuttaa kriisiä, mutta sit kun ajattelen järjellä, niin ei tuo liikaa ole.

Mä en ole vielä paljoa vauvalle ostellut.. Rakenneultran jälkeen se ostelu karkaa käsistä, siitä olen varma. Varsinkin jos on poika, niin "saan" ostaa paljonkin. Tyttöjen vaatetta on niin paljon ennestään, etten pienien tytönvaatteiden ostelua pysty selittämään edes itselleni millään. :p

Mutta tässä siis unisex-ostokseni masuasukkaalle. :heart:


Kovasti tämä kommentointi on vaikeaa, vaikka joka päivä luenkin useampaan kertaan. Pitäis laittaa paperille kaikki mihin olisi jotain sanottavaa. :)

Raitis ja Rakkaus 18+6 *huomenna alkaa 20. viikko*
 
Yhdellä kaverilla olis tämmösiä myytävänä Seinäjoella.
"Täälä olis ylimääräiset Firkon-merkkiset yhdistelmävaunut, HTS:n selkämenosuuntaan turvaistuin (0-18kg) ja Emma-merkkinen matkasänky. Kaikki siistejä, ehjiä ja hyväkuntoisia! Nämä lähtee edullisesti!"

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin yksärillä antaa yhteystietoja. :)
 
mammy eikä! hus mahatauti pois jo sieltä!

painoa
on edelleen toi alle 2 kiloa tullu. Pelottaa että millä vauhdilla ne kilot nyt sitten tän puolivälin jälkeen oikeen tulee... Kun kuitenkin pitäisi tulla kun bmi on 20.

Hankintoja koitan tehdä aika rauhallisesti :) Kun niitä vaatteita kyllä on... Pari pikkuista 50cm bodya ostin kirppikseltä kun oli käyttämättömiä ja makso vaan euron :) Ja kyllä jos näen pikkuisia tyttöjen vaatteita niin aion ostaa kun esikoisesta ei tiedetty et kumpi on niin pienet vaatteet on aikalailla unisex.

Ruokahalu on täällä aika kova. Tai siis annoskoko on pienentyny aika paljon, mutta esim yölläkin herään välilä kauheaan nälkään. Mut en kyllä millään jaksa nousta syömään... Onneksi ei tarvii joka yö nousta vessaankaan. Inhoon sitä nousemista, kun mulla nukahtaminen kestää aina tosi kauan sitten.

Maidosta vielä että minäkin oisin halunnu luovuttaa maitoa, kun maitoa tuli niin hyvin ja muutenkin olisi ollut kiva, mutta olin niin väsynyt että en sitten jaksanutkaan. Ja se kai on aika sitovaa, kun on sitten pakko tyhjentää rintaa joka päivä tai tulee aika tukala olo.

nuhainen hemari ja helmiäinen 20+2
 
Heips taas kaikille pienen tauon jälkeen!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :heart:

Punkeista, vaarallisiahan ne ei ole, jos eivät kanna borrelioosia. Mähän olin viime keväänä raskaana ja sain kasvohermohalvauksen, jonka jälkeen todettiin, että mulla löyty verestä borrelioosi. Lääkitys siihen on raskauden aikana turvallinen ja kun silloin teratologiseen tietopalveluun tietenkin hätäpäissäni soitin, niin mitään "varmoja" diagnooseja ei sieltä voitu antaa, mutta sikiön kehityshäiriöitä oli joillakin ainakin esiintynyt. Luin juttuja paljon netistä ja monet olivat olleet ilman lääkitystäkin koko raskauden ja saaneet terveen vauvan. Lääkäri taas sano mulle, että ei pitäis olla pienelle vaaraa, kun lääkitys aloitettiin niin nopeasti. No, mulla kävi kuitenkin niin huonosti että sain rv 10 keskenmenon, mitä nyt sitten ei voi tietää oliko borrelioosista vai mistä... Niin ja mulla oli kyllä muutama punkki vuosien varrella ollu ihossa kiinni, mutta ei ikinä mitään punasta rinkulaa tai mitään vastaavaa, mistä olis voinu borrelioosia epäillä...

Petipuuhista, mä taidan olla meillä vähän laiskempi tässä asiassa.. Kerran viikossa on kai nyt rytmi tai kaks. Mulla kyllä vaikuttaa se, että kun olen väsynyt niin kiinnostus on=nolla!!

Maidosta, ei tullut tippaakaan ennenku esikoinen synty, mutta sitte tuli kyllä riittävästi kun vaan ensin nousi rintoihin..

Painoa on tullu neuvolan mukaan 2 kg, omassa vaa´assa kilon. Tais jo heittää lähtöpaino lukema tuota neuvolan vaakaa ajatellen.. Ruokahalu on ollut aika vaihtelevaa, varsinkin sen parin viikon takasen mahataudin jälkeen ruoka on maistunut tosi huonosti.. Rautaa jouduin käymää syömään, kun hemppa oli laskennu 128 -> 112!! Nyt on maha ihan kivikovalla!! :(

Liikkeet on edelleen hakusessa, istukka on siis etuseinässä. Jotain kummaa möyrintää kyllä jo tuntuu välillä.. :heart: Ostin viikko sitten kuitenkin dopplerin ja se on rauhottannu mun mieltä tosi paljon!

Rakenneultra mulla oli siis torstaina ja kaikki oli tosi mallillaan!! :) Ei tarvii mitään lisäseurantoja (ajatellen siis meidän enkelipojan raskauden ongelmia), samat ongelmat ei voi enää tulla!! :) Kyllä kivi vierähti sydämeltä, kaikki pitäis olla nyt hyvin. Jospa nyt pystyisin "normaaliin" odotukseen hirveän panikoinnin sijaan!!

Tiitu ja Leijonanpentu 19+3

PAKKO TULLA LISÄÄMÄÄ!! Tunsin just äsken ekat potkut, kaks potkua, ei siis mitään myllerlystä tai vastaavaa vaan kaks selvää kenkäsyä!!! :heart: :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli tulla hehkuttamaan, liikkeet tunsin tänään ja ihan selvästi, kädelle asti. Eilen jo tunsin hentoja muksautuksia kun iltasella neuloin sohvalla, mutta ajattelin että ehkä se on vaa ilma joka kiertää. Tänään ei voinut enää erehtyä, aivan selkeät muksautukset :heart: Kyllä huojensi mieltä ja suuresti. Vielä ois reilu viikko rakenneultraan ja loppukuusta vasta neuvola.

Emätintulehdus epäilen että mulla on sellanen, valkovuoto muuttanut väriään, ajattelinkin huomenna siitä soitella neuvolaan ja kysästä voisko testata onko mulla sitä.. Hiivaa en usko, että olis, koska mulla on aina siihen liittyny kutina, ja nyt ei sellaista ole.

sairastelijoille paljon jaksamista :hug: meillä esikoisen räkätauti hieman hellittänyt, yskää on vielä. Toivottavasti nyt alkais terveempi jakso, tänä vuonna oltu ehkä 3 vkoa yhteensä terveenä..

Hankintoja meiän täytyy ostaa tupla/sisarrusvaunut, ja valikoimaa oon katellu sekä miettiny päätäni puhki. 2 suosikkia on, mutta ne on sitten kalleimmasta päästä.. Icandy ja Britaxin uusin b-dual malli. Toinen pinnasänky täytyy ostaa tod.näköisemmin, en usko että meiän esikoinen on vielä 1v 3kk ikäisenä valmis isojen sänkyyn. Vaatteita on ihan törkeesti, joten niitä ei taideta tarvita ihan heti, etenkään jos tyttö tulee. Pojalle täytyy sitten koon 62 jälkeen ostaa vaatetta, koska suurinosa 68 ylöspäin on pinkkiä :D

Raitapaitainen mä ihastuin tohon liiviin! Aivan ihana!

Tiitu oli saanut hyviä ultrakuulumisia :heart: ja hemari myös :heart: Ihanaa! :)

Omaa napaa.. Vähän ollu väsyneempi jakso, kun ei oo missään päässy oikee käymään kun tyttö ollu kipeenä ja isännällä pitkät työputket. Edes salille ei oo päässy. Nyt sitten meiän esikoinen keksinyt miten noustaan tukea vasten seisomaan, joten kiirettä on kotona pitänyt kun toinen on seisomassa joka paikassa :heart: Huomenna onneks isännällä vapaa ja ajattelin aamupäivästä mennä käymään jumpassa ja saunomassa. Ja sain myös tänään kuulla että yks hyvä ystäväni odottaa myös vauvaa :heart: Joten hieman piristystä vihdoin tähän kevätkaamokseen :)
Tiistaina pitäs siskon luokse mennä,luvannu järjestää kakkukahvit mulle, kun tulee taas yksi vuosi lisää =)
Päivittäjälle: Mulle saa jo vaihtaa iän kohdalle 22v

Miikulainen, Tirppa 10kk ja Tirlittantoukka rv 18+5 :heart:
 
Huoh.... mulla mieliala todella alhaalla nyt.... Aikaa sitten tuntenut liikkeitä, nyt monta monta päivää eikä mitään.... dopplerilla ei tartte ääniä etsiä ja karkuun menee sekä syke vaihtelee eli on varmasti ok. Poju todella räkäinen, oma pää halkeaa ja oma esikoinenkin räkäilee... nice....

Hei, facebookissa saapi kaveriksi kutsua jos joku haluaa sekopäisiä tilapäivityksiäni seurailla & jakaa elämää kaikessa jossa siellä uskaltaa jakaa :) Yyveellä saa mun nimen jos ei mua muulla tavoin löydä... :)
 
Heippa vaan kaikille!

Löysin sattumalta tämän ryhmän ja päätin liittyä mukaan. Raskaus on kohdallani sujunut oikein hyvin, ei pahoinvointia tai muita isompia oireita. Odottelen kovasti rakenneultraa ja toivoisin saavani tiedon kumpaa sukupuolta meidän pikkuinen edustaa.


Tiedot ovat seuraavat_
Laskettu aika 22.8.2011
Miisu78 32v. 1.lapsi Phks
 
Miikkulainen synttärionnea :) Ja mulla just menossa emätintulehdukseen viikon kuuri... Niin ja tosta sängystä, että just pari kuukautta sitten mun yks kaveri osti 1v2kk ikäiselle lapselle ihan tavallisen lasten sängyn kun heille tulossa toinen tässä kuussa. Nyt lapsi on 1v4kk eikä mitään ongelmia sen sängyn kanssa. Ei kertaakaan oo pudonnu ja itse tulee yöllä alas nätisti sängystä jos kaipaa vanhempien väliin. Eli mieti vielä ostatko toisen pinniksen kun kuitenkin aika lyhyt käyttöikä sitten tulee...

Tervetuloa Miisu!
 
Miuskille ja Mammylle paranemisia! Kurjaa kun iskee sairastusputki päälle :(

Maidon luovuttamista mäkin mietin, mutta esikoisen kanssa kun tajusin asian ja että sitä tuli niin valtavia määriä alkoikin sitten olla liian myöhä, eli vauva oli jo reilut 3 kk vanha... kuopuksen kanssa otin sitten jo jonkun verran asiasta selvääkin, mutta silloin sitä maitoa ei siis juurikaan tullut, ei edes omalle vauvalle tarpeeksi.

Tervetuloa Miisulle!

Mulla taitaa (optimistisesti) olla aluillaan tämän raskauden suurinpiirtein viimeinen viikko töissä, jolloin on jonkun sortin deadlinea ja paniikinpoikasta. Eli sekä keskiviikkona ja torstaina täytyy pitää esitelmät, ja perjantaina on vielä kolmas deadline. Seuraava on sitten kesäkuun puolessavälissä, mutta sitä esitystä varten on hommat jo hyvällä mallilla, eli enköhän siihen ehdi. Ja vika just ennen loman alkua heinäkuun alussa. Eli joskos vaikka tän viikon jälkeen joko parantuisi, tai voisin vaikka jäädä pariksi päiväksi saikulle keräilemään vähän voimia. Jos vaikka pääsis näistä jatkuvista viruksista vähitellen eroon : /
 
Hemari ja Miikkulainen, meidän esikoinen puolestaan oli 1 v 7 kk kun ostettiin hänelle oikea sänky, pinnasänkyä kun tarvitiin siitä parin kuukauden päästä kuopukselle. Ja se oli siis kauheaa tuskaa, vaikka se olikin sellainen pienillä laidoilla osittain varustettu sänky, niin hän onnistui kuitenkin useamman kerran tippumaan siitä osasta, jossa laitoja ei ollut. Samalla alkoi myös vaeltelu ja nukahtamisongelmat. En sano tätä sillä, että ottaisin kantaa puoleen tai toiseen Miikkulaisen uuden pinnasängyn ostamisen suhteen, mutta totean vaan, että lapset ovat erilaisia, ja yksi voi sopeutua tosi pienenä tavalliseen sänkyyn ja toinen tarvitsisi sitä pinnasänkyä tosi kauan. Meillä meni siis ainakin 2-3 kk siihen, että tuo sängystä tipahtelu loppu, ja nukkumaan opetteluun taisi mennä vuosi.

Muoks. kupopus puolestaan oppi tavalliseen sänkyyn alle kaksivuotiaana ilman mitään ongelmia, ei ole tippunut kertaakaan. Nukkui sellaisessa ekaa kertaa 1 v 7 kk:n ikäisenä reissussa, ja aina on mennyt tosi hyvin. Eli siis lapset ovat tosiaan kaikki IHAN erilaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin "TYKS-listaa" läpi :)

Ajattelin kysellä seuraavilta henkilöiltä, että olisiko halua jossakin kohden kevättä/kesää treffata tai jo pikaisemminkin ja tottakai muutkin ovat tervetulleita jos liikkuminen onnistuu tälle suunnalle!!

Elzu
Kuuttis
lyyli*
linda87
Hopsula
vauva-10

Itselläni ei ole autoa käytössä joten paikkaa voisi katsoa siten, että julkisilla pääsee tai sitten jos jonkun kyydissä pääsee(bensarahoja vastaan tottakai). Aivan ensiksi tarjoutuisin itse emännöimään nyyttäriperiaatteella naisille mukavan illan. Voisin ottaa vaikka jotkut kutsut siihen samalla...kantoliina, kestovaippa, avon, marykay (ilman ostopakkoa ja tilauspaineita). Tupperia edustan itse, mutta jätetäänhän se väliin? ;) Toki mä edustan myös kestovaippayhdistystä eli sekin esittely toki hoituisi itseltäkin.... Wilmis pitää vaatekutsujakin nykyään ja tunnen omistajan... ehdotuksia?

-Miuski & "ötökkä" überkiukkuisena, kun mies tuli kotiin vasta vuorokauden vaihtuessa eikä ilmoittanut mitään joten ajoin sohvalle nukkumaan.... mulla kuopus kaikussa.....

MUOKS: Näyttää pahasti siltä, että meille olisi tulossa kehto ensisängyksi vaikka mies oli aluksi vastaan..... löysin edullisesti ja läheltä!! Nyt jännätään vielä....
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tiitu onnea ihanista rakenneultrakuulumisita! :heart: Hienoa että teillä oli kaikki hyvin.

Miikulaiselle synttärionnittelut! :) Meillä ostetaan pojalle tavallinen sänky. On sitten parin vuoden ikäinen kun vauva syntyy. Ostetaan siihen sellainen korkea turvalaita.

Ihania ostoksia Raitiksella. Mäkin sorruin ostamaan parit vaaleansiniset vaatteet. Pienet koot on niin unisex-vaatteita.

Päksäkkä 20+3:heart:
 
Moikka!

Noista lastensängyistä, meillä on kaikki siirtyneet n 1½ vuotiaana jatkettavaan lasten sänkyyn, pieni laitahan niissäkin useimmissa on. Meillä osasi eka lapsukainen kiivetä häkkisängystä itse pois sen ikäisenä. On erittäin liikunnallinen ollut vauvasta asti.

Mulla on alaselkä ihan jumissa, varmaan kun eilen lapsia käytettiin pulkkamäessä niin pari tuntia siellä piti seisoskella ja välillä hinata kelkkaa ja pulkkaa ylöspäin, varmaan ei oikein tykänny siitä. Myös niska on vähän kipee, olisko ollut yöllä huonossa asenossa.

Perjantaina olis sit rakenneultra kysillä, lääkäri tekee mulla sen ultran kun on se gdm.
Jännittää jo kovasti. Perjantaina rv 20+3 tai ( 21) eipä ne varmaan enää rakenneultrassa la:ta muuttele...
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa lentävä alku viikolle kun laatta lensi suurinpiirtein ekana tänäaamuna :x Vois nää taudit jo helpottaa :( Valitettavasti jää tämänpäivinen lääkärikäyntikin nyt väliin, toivottavasti saan pian varattua uuden ajan, tarvis oikeasti päästä noista kilppariarvoista keskustelemaan...
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai huomenta kaikille!

Pakko tulla hehkuttamaan, että taisin tuntea tänään ja eilen ensimmäiset liikkeet!! :heart: Eilen tuntu aikas kova potku, kun töissä viel iltasella tiskikonetta kuurasin, meinas varmaan " et lähe ny akka jo kotia" :LOL: Tänään aamulla sitten tuos sängyssä maatessa muutamia hentoisia potkuja mutta oon melkovarma, että ilmaa ei ollu nuo muksautukset! Ihanaa!! :heart:

Miikkulaiselle synttärionnittelut :hug: Ja tiinulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Joku uusikin oli porukkaan löytänyt; tervetuloa :wave:

mammylle voimia tuo jatkuvan sairastelun kanssa :hug:

Kiitokset kaikille jotka tuota punkkiasiaa ovat kommentoineet!

Miuski, oliskos sulla tiedossa joku hyvä kestovaippa sivusto, mistä siis tyhmäkin ymmärtäisi kuinka kestoilu toimii? Oon hieman ruennu miettimään kestoilun mahdollisuutta, tosin alkuun ehkä mentäs kertiksillä kun kaikki muutenkin niin uutta ja ihmeellistä. :)

Piianappula + pikku myy 18+4
:heart:
 
Onnea Piianappulalle liikkeistä :) On se niin ihanaa kun vähän kuulostelemalla tietää, että mahassa kaikki on hyvin. Itselläkin niitä liikkeitä tuntuu nykyään päivittäin, useamman kerrankin usein jos vaan vähän pysähtyy kuulostelemaan.
 
Tervetuloa Miisu

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :flower:

Täällä liikkeet on tuntuneet muutaman päivän käteen asti :) Rakenneultra on 8 päivän päästä, hui kun jännittää.
Maidosta Ihan hyvin on tullut maitoa, sen mitä lapsi on tarvinnutkin. Luovuttanut en ole, ei aika edes riittäisikään.
Petipuuhista oli myös keskustelua. Nyt on ollut taukoa jo jonkin aikaa.. en vaan ole jaksanut ajatellakaan niitä hommia.
Hankinnoista En ole ostanut mitään, paitsi ne kaksosten rattaat jo hankin kun sain halvalla. Meillä on jo kaikkea mahdollista neljältä jäänyt. Saatan tietty muutaman vaatteen ostaa, jos tulokas on poika. Tytön vaatteita on viimeksi hankittu, joten niitä löytyy.
Ruokahalu ja paino Hyvin maistuu ruoka mutta maltillisesti. Syön säännöllisesti mutta välillä on otettava jokin ylimääräinen välipala ja yleensä pulla tai pari, joka nostaa painoa. Painoa on tullut n 6kg :whistle: järkyttävää...
Rautakuuri alkoi n. viikko sitten, hemoglobiini oli tippunut tosi äkillisesti alas.

Pieni Tähtönen ja Pikku Viitonen 18+6 :heart:
 
Miulla on nyt pikkasen hölmö olo.. Pitäisi täytellä neuvolaan lappusta ensisynnyttäjille, jossa kysymykset tyyliin tiedäthän että elämä tulee muuttumaan lapsen myötä ja osaatko laittaa ruokaa..? :) No eipä ole tullut sanottua siellä että perheessä tosiaan on yksi lapsi, vaikka tämä onkin miun ensiraskaus. Eipä vaan kumpikaan älytty asiaa tiedottaa kun ei erikseen kyselty :ashamed:

Miulla rakenneultra on vasta huhtikuun puolella, jotenkin aika tuntuu matelevan.. Ensin ajattelin etten halua tietää kumpi on tuloillaan mut nyt olen miettiny et oishan se kiva, varsinki noiden hankintojen kannalta. Toisaalta taas jos ei sitten pidäkään paikkaansa..

Ainiin, onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille!

Ja mie oon unohtanu pyytää päivittämään miun tietoja, joten:
Summersun, laskettu aika 18.8. EKKS, 28 vuotta, ensimmäinen (oma)


Summersun 17+4? (tääki on nyt vähän tämmönen, ultran mukaan laskettu aika 15.8. mutta se neuvolan laskettu aika pitää, joka tietysti laskettu miun edellisistä menkoista.. joita en tosiaan muista joten ihan vaan arviolta silloin heitin..)
 
summersum onko toi nyt just se voimavara-kysely mistä mä tuolla jo mainitsin? Mä ainakin noihin ruuanlaittokysymyksiin vastaan vaan et joo, osaan laittaa ruokaa :) Siis samat kysymykset on mullakin lapussa vaikka en ensisynnyttäjä olekaan.
 

Yhteistyössä