Elokuun mussukat joulukuussa <3

punnabis ikävä kuulla että lähelläsi on ihmisiä jotka ovat niin riippuvaisia sun ajatuksista ja mielipiteistä, se on varmasti raskasta..Hyvä kuitenkin kun et itse tunne samoin, sillä kyllähän jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan, joihin onnellisuuden ajattelen itse ainakin kuuluvan mukaan! :)

sormus/neulatesti on sellanen että ohueen lankaan pujotetaan neula ja neula lasketaan kämmenelle..sit se nostetaan 1-2 cm korkeudelle ja katotaan mitä tapahtuu..jos pyörii ympyrää niin tyttö, jos heiluu edestakas (heilurin tavoin) niin poika. Jos ei tee kumpaakaan vaan on paikallaan niin ei tule lapsia enempää.. neula lasketaan aina uudelleen hetkeksi kämmenelle ja nostetaan jälleen ja katsotaan liike..tämä toistetaan niin kauan kunnes neula jää paikoilleen.. pyörivän liikkeen ja heilurin tulis kestää sellanen 10-200 kierrosta että lapsi todella syntyy..jos pyörii/heiluu alle tämän niin kyseessä keskenmeno. Jos eka pyörii ja sitten heiluu tai toisinpäin samalla kierroksella niin kaksoset. Testi ei kerro välttämättä järjestystä, mutta anopillani neljä lasta ja kun sille eilen teimme niin järjestyksessä neljä lasta tuli. :) spookia..

Siis miten sinne face ryhmää voi liittyä?? Siis laitanko casper77:lle nimeni yv:nä vai mitä? Mut mun nimisiä saattaa olla faces useempikin..hmmm...
 
Epa_88 kommenttiin pakko kommentoida: mulla ollut tytölle nimi jo vuosia. Toinen nimistä tulee suoraan minulta ja äidiltäni, eka nimi alkaa samalla kirjaimella kuin mulla & miehelläni sekä meidän esikolla. Pojalle mies halusi heidän suvustaan etunimen, johon mun kai on taivuttava.. vaatinee vielä hieman "makustelua" Toinen nimi pojalle tulee sitten suoraan mieheltä. Eli nimiasia hallussa täälläkin :D

Lisää kun jaksan istua paikoillani. Nyt on iskenyt taas tämä levottomat jalat olotila, joten pakko päästä liikkumaan melko nopeaan tahtiin..
 
ai, että ilmeneekö pahoinvointi kaikilla oksenteluna? no ei. Mä saan istuu joka ikinen aamu vessassa, kun vatsa on ihan kuralla. Kyllä mua oksettaaki, mutta mitään ei tuu, joten samalla tavalla yökkäilen kuin Nemppis.

Lämpöjä
joutui mittailemaan yrityksen aikaan ja mulla normilämpö on 35,4 ja nyt raskaana ollessa se on siinä 36,9-37,2. Eipä ihmekään, kun palelee jatkuvasti.

Valitin siitä muutama päivä sitten, kun mitään ei saa syötyä, kun etooo 24/7. No, viimeyönä heräsin KAHDESTI siihen, että oli ihan TOLKUTON NÄLKÄ ja oli pakko komentaa mies laittamaa mulle leipää. Ihan ykskaks nälkä yllätti.. :O
Ja eilen illalla itkin hysteerisenä telkkaria katsoessani. Miehen piti oikein kysyy, että onko tuo itkua, naurua vai itkunaurua? :LOL:
Että mitkä hormonit?
 
Lämmöt täälläkin kieppuu tuossa 37:ssa iltaisin ja varmaa just kierron puolivälistä niin tehnyt. Mittaan aina kun tulee erikoisen kuumehorkkaolo. Edellisten menkkojen aikaankin lämpö nousi samoille tienoille ja oli vielä melkoisen kivuliaat ja runsaahkot kuukautiset :eek: tosin ne on muutaman kierron olleet runsastumaan päin joten mene ja tiedä.

Iik, eka neuvola olis perjantaina! tympeätä kun ajoitus on keskellä päivää, mutta kun vapaita aikoja olis niin hintsusti ja se pitää olla pari kolme viikkoa ennen nt-ultraa että kerkiää saaha lähetteet kuntoon ja ajan varattua. Mulla on neuvola tossa 2km päässä mutta työmatka vie tunnin suuntaaansa. Sain neuvoteltua että tuun aamuvuoroon töihin ja lähden siitä sitten tk:lle ja pidän loppupäivän vapaata. Toki joudun sen tekemään sisään, kun en halua tästä vielä töissä kertoa. Nt ultran kanssa saa nähdä miten käy, kun jos se täytyy toho naapurikunnan sairaalaan asti mennä tekemään, nii siellähän menee varmaan melkein koko päivä! Ja jaksaminen on sen verran kortilla että täysiä tai puolikkaita työpäiviä ei huvita urakoida sisään yhtää enempää kuin on pakko! Tosin meinasin tsekkaa noi tes:sin puolelta että on sitten mustaa valkoisella itellä tukena kun alkaa kertoo esimiehille et mikä on meno ja meininki.. Siis jos se sanoo mitää muuta ton normi työlainsäädännön lisäksi. Jännättää myös että käyttävätkö sitä niiden ultraa vielä tAi kuulostellaanko sykettä..

Alennusmyynneissä käytiin niin en uskaltanut mammavaateosastoille :D noh, mennään näillä mitä on ja lainataan/ostetaan sit sitä mukaan kuin tarvii. Multivitamiineja tarttui apteekista mukaan. Näillä syömisillä ei voi saada mitenkään riittävästi ravinteita!

Kehon muutokset näin ensikertalaisena vähän pelottaa. Reagoin stressiin ja ikäviin asioihin yleensä syömättömyydellä ja tällaiseksi luen myös eräänlaisen "läskiahdistuksen" mikä herkästi iskee jos paino nousee tai on tavallista enemmän turvotusta. Olen siis ikäni ollut enemmän alipainon kuin normaalipainon puolella ja tämän taivastelu ja ongelmaksi teko ympäristön taholta on muodostanut mulle siitä eräänlaisen pakkomielteen olla hoikka :S noh, eilen uskalsin kivuta vaa'alle ja olin ihan tyytyväinen; paino ei ole noussut vaikka vatsa tuntuu turvottavan! Joku parin kilon pyrähdys olis ollu henkisesti kovempi isku. Ja joo, mulle on myös sanottu että ei olis valmis äidiksi jos se oma kroppa tai sen "pilalle meno" huolettaa ;( ja raskaus ei ole ollut mitenkään sellainen stressi että olisin lakannut syömästä! Päinvastoin! Vähän mutta useasti... Oon siis nyt suht koht normaaleissa lukemissa 173cm/58kg

Millaisia uudenvuoden suunnitelmia teillä on? Kutsuin kaverin käymään ja katsellaaan leffoja ja syödään jotain mättöä. Perinteiset uudenvuoden rommikolat taitaa tänävuonna vaihtua pelkkään colaan. Skumpan poisjättöä ei onneksi tarvitse perustella kuin sillä että sitä pullollista ei jaksais/kehtais yksin juoda :> nii joo, ja raketteja pitänee kans käydä taivastelemassa. Onneksi koirat ei pelkää paukkuja, eilen illalla kuulosti jo alkaneen sota..
 
Uudenvuoden suunnitelmat Meillä ei oo mitään ihmeempiä perinteitä, mutta valetaan tinaa, syödään nakkeja ja perunasalaattia ja muuta pikkusuolasta.
Saunassa käydään sit myöhemmin illalla.
Kuplivaa juomaa on mulle alkoholitonta kuoharia ja limsaa.
Mun vanhemmat ja sisko tulee meille, niin ne jotka voi ottaa niin saavat ottaa kun poika on mennyt nukkumaan. Raketit ammutaan sillon heti klo 18. :)
 
Onko muilla ollut ihan älytön nälkä kokoajan? :D
Tiedän että tätä ilmenee, mutta olen aina ajatellut että sit myöhemmin eikä näin pian. Tuntuu, kun ruokalautanen on tyhjä niin 5min päästä on jo älytön nälkä :D Hyvä ettei viime yön pitänyt neljän aikaa lähtee tekee sapuskaa, kun nälkä iski ihan yhtäkkiä.

Uudenvuoden suunnitelmia ei pahemmin ole. Mies lähtee kuskiksi, mutta itse ei viitsisi lähteä siihen kyytiin kuskailemaan känniläisiä ja selittelemään, että vaihtelun vuoksi ollaan selvinpäin. Viitsisi tässä vaiheessa kertoa oikein kellekään, kun kuitenkin on pieni pelko että jotain tapahtuisi.
Onneksi kohta alkaakin tammikuu, niin voi hyvin pistää tipattoman piikkiin ja sit helmikuussa viitsii jo kertoa muille :)
 
Mulla on nälkä koko ajan. Muita oireita ei oikein oo ollutkaan.. Odotin oksetusoloa mutta nälkä se vaan on eikä mikään muu. :)

Onneksi oon ite ollu kohta vuoden juomatta niin ei tarvii kenellekkään selitellä mitään. Eikä kukaan varmaan älyä edes kysyä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pamsku, aika hauska, mulla kanssa viimeyönä nälkä herätti kahdesti ja oli pakko kiskoa ruisleipää kitusiin :LOL:

Kävin alemyynneissä kahdesti ja mukaan tarttuis VAIN housut eikä nekään mitään mammahousuja. Löysin blogin jossa oli ohje kuinka voi itse tehdä mammahousuja, ja ajattelin että testaan joihinkin housuihin tätä.

Tulin myös siihen tulokseen, että esim cubukset pitkät topit toimii varmasti hyvin raskausaikana ihan perustoppeina. Koska La on elokuussa niin en myöskään usko että hirveästi tulen mitään vaatteita tällöin tarvitsemaan. Pari pidempää tunikaa tai sitten pari mekkoa ja vaikka legginsit :)

Yritin myös etsiä uusia rintsikoita koska tissit on kasvanut kaikista yli, mutta yksiäkään oikean kokoisia, toimivia ja kivan näköisiä en löytänyt. Naureskelin jo että pitääköhän jo tässä vaiheessa siirtyä imetysliiveihin :LOL:

Äitiysvapaista tällähetkellä ajattelen, että haluaisn ens kesän kesäloman pitää vasta äitiysvapaiden lopussa. En siis ennen.
Ihan vaan siksi että hajoaisin takuulla himassa jos 2kk:tta pitäis olla kotona ennenkuin alkaa tapahtumaan. minnekään en kuitenkaan jaksais mennä joten märsäisin vaan jossain himassa. Töiden teko pitää sentään järjissään :LOL:
Lisäks meillä töissä toimii toivottavasti ilmastointi yhtä hyvin kuin viimekesänä ja kesällä on myös hiljaista.
Eikä toisaalta viitsis ihan hirveen pitkään jäädä kotiinkaan pelkällä kodinhoidontuellakaan.
toki tonne on pitkä matka ja mieli ja muutkin olosuhteet ehtii muuttua moneen kertaan, mutta tällähetkellä toivon näin, että jäisin suoraan mammavapaille ja lomailisin vasta äitiysloman jälkeen :)
 
Moikka ja Pöh.. Kirjotin pitkän tarinan, mutta minnelie hävinny...:kieh:
Elikkäs tiivistetty vesio:
Plussasin itselleni parhaimman joululahjan, mitä toivoa saattaa :heart:

Raskausoireita ei oikeastaan ole minkäänlaisia, mikä herättää tietenkin pelkoa, onko kaikki ok. Yleensä olen pahoinvoiva rv 4+ alkaen, nyt toivon todellakin, että kaikki ois hyvin ja pahoinvointia ei tulis!
Neuvolaa en oo vielä varannu, ennenkuin tuossa rv8 tietämillä, sitenkun sydänäänet on kuultavissa. :)
Uuttavuotta vietämme kotioloissa, kavereille piti lähteä, mutta heillä lapset sairastu. Meidän isommille lapsille tulee kavereita tänne yökylään, muuten ollaan omalla porukalla. =)
Elikkä päivitää saa minutkin listaan:
Inkkukinkku La 29.8 6.lapsi Oys. =)
Inkkukinkku rv.5+3
 
sukkamonsteri, mulla kans esikoisesta oli pelot lihoomisesta (mulla ollut sitä ennen syömishäiriö) , neuvolas ne ei näyttäneet mulle painoani ollenkaan sillä aloin urheilla liikaa ja syödä liian vähän..no kävelin n.10km lähes joka päivä koko raskauden ajan ja söin terveellisesti. Poika painoi 3655g ja oli 52cm pitkä ja kaikin puolin ollut terve! :) raskauskilot lähti niin nopeasti että olin 2viikon päästä synnytylsestä jo muotinäytöksessä alusvaatteissa! ;) ja paino on pysynytsen jälkeen alle 50 (pituutta 170cm) ja syödä oon saanu oikeesti ihan mitä vaan enkä ole liikkunut muuta kun mitä pojan kaa peuhannut..nyt vasta pari kuukautta sitten paino noussut n.51-52kg. Mutta empä usko että tärppi olisi edes käynyt jos ei muutamaa lisäkiloa olisi tullut. Nyt ei huoleta painon nousu kun tietää et voi edelleen syödä mitä vaan ja lisäksi ottaa liikuntaa että on sitten myös hyvässä kunnossa sielä synnytyksessä! Että älä huoli, kunhan et heittäydy "sairaaks" ettet voisi mitään muka tehdä tai ajattele et nyt saa syödä huoletta kuinka paljon vaan ja kaikkea...niin ei niitä ylimääräsiä kiloja tule ainakaan jäädäkseen!! :) ja 10kg yleensä jää sairaalaan (paitsi osa tulee turvakaukalossa kotii! ;) )!!
 
Guess.vol.2: kiitos! Lohdutti paljon! Mä sanoin miehellekin että jos alan laiskotella raskaanaoloon vedoten, niin silloin saa muistuttaa että Raskaus EI ole sairaus! Kyllä sen tossa perjantainakin huomasi että pienestä väsymyksestä huolimatta jaksoin käydä heittämässä koiran kanssa treenit ja nukkua ehti niidenkin jälkeen! Meillä on lähimetsässä tommonen itse tehty kinttupolku joka sisältää reilusti ylä- ja alamäkeä ja nyt viimeaikoina sen kiertäminen on tuntunut ihmeen raskaalta ja hikoilen kuin pieni sika! Luultavasti sopivan rankkaa liikuntaa pari kertaa päivässä kierrettäväksi :)

Ambrosia85: mullakin tarttui kaupasta erittäin ei-äitiyshousut mukaan, xs koon farkkulegginsit! :D tosi joustavat ja matala vyötärö, jospa niitäkin ees jonkin aikaa voi käyttää.. Mulla on kyllä kaapissa muutamakin "raskausmekko" mallista kesämekkoa kaapissa (kuminauhakiristys tissien alla mutta muuten aika kellomainen) että jospa sitä ei tarvis alasti kulkea!

Ihan hieman ärsytti kun chicosin pienehköä hamppariateriaa ei jaksanut syödä! Mies kiittää, sai syödä vain paria suupalaa vajaan hampparin omansa lisäksi.ranskalaisia söin yhteensä ehä 5. Kokoaika tekee mieli jotain suolaista ja rasvaista, syön sensijaan jotain vähän neutraalimpaa ja terveellisempää..ja sit ku saa kaloripommin eteensä niin melko heti tulee seinä vastaan eikä vain pysty syömään! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Tervetuloa uusille odottajille!! :flower:

Vaihdoin uusintaultra-aikani 2.1 ->8.1. Samana päivänä neuvola, valitettavasti ennen ultraa kyllä. Olisihan se ollut mukavampi mennä neuvolaan ultran jälkeen, jos kaikki kunnossa. Mutta näillä mennään :)

Pikkusukka 8+1
 
Moi,

Sukkamonsteri ja muutkin, tarkista ihmeessä se tes. Millä alalla olet töissä? (ei toki ole pakko sanoa jos et halua) Monissa tes:eissä kyllä mainitaan erikseen, että mikäli ei ole mahdollisuutta lääkäritutkimuksiin osallistua työajan ulkopuolella, ne vähennetään työajasta. Eli ihan ilman, että tarttis kertoa että on kyse ultrasta/odotuksesta. Lisäksi jos vaaditaan todistusta, niin olen kuullut, että pystytään kirjoittaa jokin ympäripyöreä, ettei kohdekaan heti plajastu. Koska ei ole työnantajan tarve tietää.

Toki, jos haluat ne työt välttämättä tehdä, sekin on aina oikeutesi. :) Mutta noista eduista kannattaa, jos voi, pitää aina kiinni!

Ja kiitos cockeri! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Punnabis Mä olin ihan suunnitellu lähteväni huhti-toukokuussa Thaimaahan kahden viikon lomalle ja rahatkin olis jo siihen melkein kerätty...Mutta.. Taitaa jäädä se reissu nyt tekemättä. Ellei sitten helmi-maaliskuussa pääse lähtemään. En kyllä tiedä uskaltaisinko edes lähteä vaikka kaikki olis masussa hyvin. Mut jonneki olis kyl kiva lähteä. Harmi kun euroopassa alkaa lämpenemään vasta siinä huhtikuun aikoihin niin ei oikein ole vaihtoehtoja minne mennä. Mut jonnekin mä kyllä haluan :)

Noista lämmöistä oli puhetta niin mulla on ollu jo joku pari viikkoa lämmöt koholla. ja normaalisti ei siis ole koskaan..

Monet on myös puhunu et on kauhee nälkä kokoajan.. Mulla on sit taas ihan päinvastoin. Ennen raskautta mulla oli aina nälkä ja piti syödä välipaloja, mut nyt ei maistu ruoka juuri ollenkaan. Tänään söin aamupalan (oikee yks leipä ja puol kuppii teetä), sitte kolmen aikaan lämmin ruoka ja kahdeksalta vielä lihis ni oon vieläkin ihan ähkyssä ja pahaa tekee syömisen takia..

Meilläkään ei ole mitään erikoisia uuden vuoden suunnitelmia . Mennään kaveripariskunnan luo. Heillä on lapset (3 tyttöä :) ) kotona niin menee aika rauhallisesti. Miehet saunoo ja me naiset varmaanki vaa juorutaan kaikesta. Raketitkin ammutaan varmaan aika aikasin kun heidän lapset vielä niin pieniä (vanhin kohta 4v) ettei jaksa valvoa pitkään. Ihanaa ku kerrankin voi viettää näin rennon uv:n eikä tarvi stressata mitään juomisia eikä muitakaan "minne me nyt mennään" juttuja.. Nää kaverit siis tietää tästä raskaudesta niin ei tarvitse mitään salailla :)

Niinku tää raskaus enää kellekään olis salaisuus.. Tuntuu et ihan KAIKKI tietää jo. Meidän äidin puolen suvusta nyt tiesin et se levii heti, mutta tänää selvis et miehenkin suvussa on juttu jo kiirinyt pitkälle :) Taitaa tulevat mummut olla niin onnellisia asiasta kun molemmille ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :)

Vielä kun pääsis sinne ultraan ja näkis sen pienen sydämen siellä sykkivän.. Vielä 12 pitkää päivää ultraan :/

Dana & mini 5+1
 
Tänään ollut superväsynyt päivä, ja suru olo. Myös inhottavaa vatsakipua paljon. Tuli maattua koko päivä.
Puolitoista viikkoa ekaan neuvolaan! Jännittää ihan hirmusti. Ultraa odotan innolla.

Uudenvuoden suunnitelmat meni kyllä testin jälkeen vähä uusiksi... Piti pitkästä aikaa nauttia hiukan sidukkaa, mutta ostanpa kokista ja istun kotona.
 
Mä olen tässä välipäivinä ollut koneella enemmän kuin laki sallii, mutta silti en jotenkin ole saanut kirjoiteltua tänne.. Jos nyt yrittäisi ainakin jotain kuulumisia huikkailla :)

Vauvalehdistä, mä olen jo vuosikausia tilannut Vauva-lehteä (vaikka nyt odotan vasta esikoista), olen tykännyt ja nyt voisi alkaa lukemaan noita vanhoja lehtiä. Ehkä jaksaa vähän enemmän kiinnostaa vaunuvertailut sun muut, jotka aikaisemmin olen suoraan skipannut :D

Uutena vuotena olemme menossa juhlimaan tutulla ystäväporukalla. Ajattelimme tulla heille myös kaapista ulos, koska kukaan ei todellakaan usko mun olevan ihan muuten vaan kuskina :D Jos tässä jotain menisi pieleen, niin tiedän, että tuosta porukasta saisi myös tukea :) Juomisiksi aion varata jotain limsaa, vettä, rekorderligin alkoholitonta siideriä ja jos jaksetaan vaivautua alkoon niin voisi mansikkaista kuohujuomaa (0%) kokeilla. Välipalaa täytyy kanssa muistaa ottaa mukaan! Kiva olisi muuten oksennella muitten kämpillä :p

Lämmöistä, täällä oli myös pitkään lämmöt koholla, nyt en ole pariin viikkoon mittaillut. Mielenkiinnosta voisi kyllä koklata..

Täällä edelleen oksetusta havaittavissa iltaisin. Tuntuu kyllä, että pahimmat olot olisi ehkä jo takanapäin. Palelu tuntuu myös vähän hellittäneen. Heti tietenkin iskee huoli, että onko kaikki hyvin mutta haluan uskoa, että on. Syöminen on kuitenkin edelleen hankalaa ja tissit on yhtä lailla kipeät. Seuraavaan ultraankin on kuitenkin sen verran aikaa, että turha tässä on kauheasti ruveta hötkyilemään :)

Ihanaa uutta vuotta kaikille!! Ensi vuonna voidaankin paksusti! :heart:

Niiu & Manteli 9+3
 
Hei pitkästä aikaa! Mulla lähtee järki mun koneen kanssa,tai itseasiassa koneen laturin. Lapset on tiputtanu sen hemmetin koneen vissiin yhen kerran liikaa lattialle ja ei lataa enää ollenkaan. Kännyllä en tänne kunnolla pääse. Nyt pääsin sit lainakoneella nettiin :D Huh. Siksi siis käymättä ja päivittämättä ja vaikka mitä muuta! Alan kohta selaamaan lävite mitä kaikkea olette saaneet höpistyä! Varmaan 20 sivua käymättä :D

Vauvalehdistä Mulle tulee Vauva. On paljon vauvaisampi kuin kaksplus,jossa on sit ehkä enempi taaperoikäisten vanhemmille. Mulle tulee myös Meidän Perhe.

Uusi vuosi
menee kotona ja töissä :) Lapsosten kanssa ammutaan raketteja.

Ambrosialle suuri kiitos listan päivittämisestä. :heart:

Nyt lukemaan kirjoituksia--->

Niinuliini_ ja tiitiäinen 9+1
 
Mulla kans pahoinvointi ilmenee yleensä iltapäivällä/illalla ja yökkäyttää välillä niin maan p*rkeleesti, mut ei kuitenkaan tule oksu.

Mä en ole muistanut mittailla lämpöjä nyt ollenkaan, joten ei tietoa missä ne mulla huitelee.

Me ollaan juuri mökkeilemässä ja mukana on myös äitini ja siskoni + hänen miehensä. Ei olla kerrottu tästä raskaudesta vielä, enkä halua ainakaan täällä mökillä kertoa. Hieman vaikeuksia tuottaa se, että miten kieltäydyn viinistä jota äitini on ostanut huomista varten. Itselleni otin pari siideriä mukaan, siis tavalliset siideripullot joihin pullotin alkoholitonta sidua. Ihan siltä varalta, että jos joku sattuu maistamaan pullostani niin ei ehkä tajua että se on alkoholitonta. :D

Diinu & Piippis 7+2
 
Uuden vuoden juhlinnoista, täällä myös rauhallista kavereiden kanssa oleilua. Ei tarvitse salaillakaan kun tietävät jo :) Mutta salailijoille niin mulla viime raskaudessa toimi ainakin loistavasti oikeaan sidupulloon kaadettu alkoholiton sidu.

Matkustamisesta, täällä myös mietitään matkaa keväälle. Kaksi vuotta sitten mä kuudennella kuulla raskaana huonosta rahatilanteesta huolimatta ylipuhuin miehen Thaimaahan koska mulle tuli ihan hirveä pakkomielle "vielä kerran matkalle kun päästään kahdestaan" :D Ja oli ihana reissu, suosittelen niille ketä miettii matkaa. Joo, lapsen kanssa voi reissata ja ollaankin reissattu mutta se vaan ei ole sama asia reissata pienen lapsen kanssa kuin pariskuntana. Sitten varmaan alkaa matkustaminen olla helpompaa kun lapsi on isompi (tai jos on vauva joka ei liiku) mutta aurinkoloma+1,5 vuotias lapsi ei ainakaan mulle ole se ihan ykkösvaihtoehto ;)

Salmiakista
vielä, Punnabis rauhoitu nyt ihmeessä, kyllä Suomen kaltaisessa holhoamisvaltiossa olisi jokaisen salmiakkipussin kyljessä isolla varoitus jos olisi TUTKITUSTI vahingollista sikiölle! Tai no tarkemmin ajatellen, ei niitä taidettaisi myydä ollenkaan... Eli pliis, älkää nyt julistako kaiken maailman uskomuksia ihan totuuksina koska se vaan sekoittaa varsinkin ekoja odottavien mieltä... ;) Joo, olen sitä mieltä että pitää olla tarkka ja kaikki ajattelevat vauvansa parasta mutta joku maalaisjärki nyt kuitenkin ehkä on se paras vaihtoehto, ei hysteria ainakaan ketään stressittömämmäksi tee.
 
Vauvalehdistä: mulle aiemmin tullut Vauva ja Meidän Perhe, nyt kokeeksi tilasin Kaksplus- lehden eikä ollu niin kun mieleinen ku em. lehdet.

Uusivuosi kotona oman perheen kera, joten ei tarvitse selitellä. Hyvä niin.

Olipa ihanaa, kävin tänään hiihtämässä eka kerran tälle vuodelle! Ostin viime talvena sukset, jotta opettelen luistelutekniikan miehen opeilla kunnolla ja pääsen koiran kans hiihteleen vielä tälle talvelle. No, nyt uskaltaa ainaki yksin hiihtää, saa nähdä miten koiran kanssa.. loistavaa liikuntaa joka tapauksessa! Lumikengätki pitää testata :D Saas nähdä mitä maha tykkää näistä liikuntamuodoista..

Olo edelleen ok. Syön kuin hevonen, suolaista tekee mieli. Salaattipuoli tosin kans. Mietin, että onkohan tuolla masussa edes asukkia.. :( En tiedä tosin mistä moiset mietteet..
 
Mä otin vähän vitsinä ton et yöllä tarttis syödä, et muka olis niin kamala nälkä yhtäkkii.
No okei nyt ei oo yö, mut karmeeseen nälän tunteeseen heräsin ja ei oikein tienny et tuleeks oksu
vai mistä nyt on kyse. Hain jogurtin ni johan helpotti, ainakin toistaseks. Jotenkin tässä ekaa kertaa odottajana ei
muka usko noiden tuntemusten ehdottomuuteen. Mut semmosia ne näköjään on!
Onko tässä sit tosissaan aineenvaihdunta niin vilkastunu että sen kanssa on melkein pulassa?
No mut nyt jatkan kyllä vielä unia...ellei täs p*skallekkin tartte viel lähtee ihmettelee. |O
Ja noi tissit, mä luulin ettei ne nyt paljon kipeemmäks enää voi tulla...
 
Olipa tullu taas paljon tekstiä, en kaikkee jaksanu alkaa lukeen.

Lehdistä Vauva lehtee oon aatellu jos sitä alkas tilaamaan :) Tuota 9kk lehteä ei taida enää olla olemassa?

Oireista Närästystä. Joka päivä on pitäny ´wc pöntön kans tehdä tuttavuutta oksettaa niin paljo. Kauhee väsy koko ajan. Sitte on sellanen krapulainen olo :D Mahaan välillä tulee kauheita ramppeja että pitää mennä ihan kyyryyn, oiskohan kohdun kasvu kipuja. Wc:ssä saa yöllä rampata.

Uusivuosi Mennään mun vanhempien luo tuohon naapuriin, pikkusisko ja sen ukko on siellä. Enot tulee sinne kans :) Toivotaan nyt että ei vaan lunta satas koko päivää niin Isä ja Eno pääsee juhliin meidän kans. (ISä ja Eno auraa traktoreilla, pihoja ja teitä)

JeNski91 ja Toukka 9+4
 

Yhteistyössä