Pamsku: neuvoloissa on laitteet, joilla kuunnellaan sydämensyke. Käsittääkseni ihan rutiinitoimenpiteenä joka kerta, kun siellä käydään. Joissakin neuvoloissa sen lisäksi myös ultralaitteet, joilla voidaan kenties vilautella vauvaa useammankin kerran kuin pitä pitäisi
Sukupuolesta: minä tosiaan kans haluisin sen tytön, nimi on vuosia ollut jo valmiina. Mieheni ja anoppini kai toivoisi poikaa, meidän napero on ainoa suvun poika ja isi tykkää poikien kanssa touhuilusta, on aina ulalla noista tyttöjen höpötyksistä
Äitini toivonee tyttöä.. villi veikkaus. Isäni on taas niin erilainen ihminen, että siitä ei tiedä mitä se ajattelee koko raskaudesta kun aikanaan kuulee.. uskon, että on iloinen että siitä tulee vaari uudelleen, vaan tuskinpa mitään toiveita on sukupuolen suhteen
Tervetuloa muuten kaikille uusille, olen ollut näköjään tökerö omaan napaan tuijottelija kun en ole huomannut tervetulleeksi toivotella. Kiva että joukko kasvaa
astrolabe: eipä kuulosta kivalta. Toivotaan, että alkaisi helpottaa pian eikä tarvisi osastolle päätyä jouluksi. Hurjasti tsemppiä ja voimia :hug:
Mma R: mä mietin kans samaa taktiikkaa tuossa kertomisessa, ikävä vain ettei meillä ole ultrakuvia vielä.
Kertomisesta: Viikkoja on vielä aika vähän, joten mietin onko jouluna liian aikaista kertoa.. mutta, toisaalta kun olen äitini kanssa ollut aina kovin läheinen, haluaisin kertoa hänelle, koska tiedän että häneen myös tulen tukeutumaan, jos jotain sattuisikin tässä matkan varrella enkä saisi nyyttiä käsiini. Mies on ehkä hieman nihkeä kertomisen suhteen, jossittelee muutenkin tätä raskautta, vaikka selkeästi miettii miten kolmen koiran ja kahden lapsen kanssa pärjätään, kun hänkin tekee vuorotöitä.. pitää koittaa ylipuhua mies, että voisin edes äidilleni kertoa. Sehän on kyllä sellainen hölösuu, että kohta tietäisi kai anoppikin..
Väsyttää, se on kai tämä mun suurin haasteeni tällä hetkellä. Päikkäreille tekee taas mieli, mutta lettutaikina tuolla odottelee paistajaansa. Lupasin esikolle, että tänään tehdään, kun eilen puuttui kananmunat