Elokuun mussukat joulukuussa <3

Kolmeen päivään ole kerennyt etusivua päivittää,olettepas te hätähousuja :D
Kopioin nyt tuon Ambrosian listan sinne.

Kaikki päivät on mulla mennyt töissä,iltapäivät ja alkuillat lasten kanssa ja sitten olenkin joka ilta vahingossa nukahtanut lapsia nukuttaessa kahdeksalta. Ja taas aamulla ennen seiskaa ylös ja sama uusiksi. Nyt tänään mulla on vapaapäivä,joten koneellekkin kerkesin,muuten tätä ei ehdi nykyään edes avaamaan :) Lahjoitan siis mielelläni ensi kuun päivitykset jollekkin :D

Oma olo sisältää oksentamista,pyörtyilyä,huimausta,päänsärkyä ja jäätävää väsymystä. En meinaa sängystä päästä aamuisin ylös vaikka nukun tosi pitkät unet :( Neuvolaan soitin,mutta siellä käskettiin vaan odottaa ensimmäistä neuvola-aikaa tai ottamaan yhteyttä työterveyslääkäriin,neuvolassa ei kuulemma aikoja ole. Höh.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja onnea myös plussanneille:flower:

Mä liityn mielelläni fb-ryhmään myöhemmin,kunhan tämä raskaus vähän tästä etenee. Kuulun muiltakin lapsilta ryhmiin ja ne on tosi tiiviitä ja kivoja :)

Koitan nyt päästä lähes päivittäin päivittämään,mutta pahoittelut kun en mitenkään pysty jokapäivä käymään,oon niin järkyttävän väsynyt ja yrjö lentää jatkuvasti.

asumisesta kommentoin vielä,että me asutaan n. 110 neliöisessä talossa (tohon neliömäärään on laskettu kylppäri ja vessa mukaan),jonka remppa on vielä vähän vaiheessa. Viime kesänä ostettiin ja aloitettiin remppaaminen,nyt on muut rempattu,mutta kylppäri vielä kesken ja vessaa ei olle ehditty aloittamaan. Kaikki siis pistettiin uusiksi ja työn ohessa ollaan tätä tehty. Jokaisella tenavalla nyt oma huone,tämän pienimmän syntyessä ja kasvaessa täytyy sitten kahden lapsen jakaa huone :)

Niinuliini_ ja tiitiäinen 6+4
 
Mäki tuun ehdottomasti mukaan jos FBryhmä perustetaan.Oon ton kakkosen kaa fbryhmässä ja musta se on paljon kivempi sinne kirjoitella,tulee useemmin kirjoiteltuu ja luettuu juttuja ja tutustuu paremmin ihmisiin.Se ryhmä on ollu mulle henkireikä välillä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Avaruuskissa: Jos saan taas udella tarkemmin, niin millainen tuo sinun RD-VHH-ruokavalio oli sitten? Jotain esimerkkejä siitä, mitä söit tai mitä välttelit. Siitä ois tosi paljon apuja kuulla ihan oikeita elävän elämän esimerkkejä, eikä vaan nettisivujen luetteloita.

FB-ryhmä: Mä tykkään tästä anonyymistä keskustelusta enemmän. Molemmille on varmasti oma kysyntänsä. Toivottavasti tännekin jää väkeä :)
 
Mä en o ajatellu osallistua fb-ryhmään ainakaan nyt, ajattelin pitää tän asian kokonaan fb:n ulkopuolella. Täytyy vaan toivoa, että kukaan tuttava asiasta kuultuaan ei ala siellä onnittelemaan tai muutakaan.
 
Mulla myös korkea RD-riski. Mummulla oli D2, isällä on D2 ja siskolla D1. Sekä mulla ylipainoa. Esikoisen aikaan sokerirasitus tehtiin vain sormenpäästä otettavalla näytteellä ja toki se heti hälytti. Arvot pysyi kokoajan hyvinä, vaikken niin kamalasti noudattanut ohjeita ja esikko painoi syntyessään (rv 38+) n. 2,7kg. Toisen kohdalla jouduin rasitukseen kans, mutta silloin otettiin sokerirasitus tehtiin ihan verikokeella ja arvot oli normaalin rajoissa. Sitten syntyi meidän kakkonen rv 38+ ja painoi hurjat 2,4kg. :D

FB-ryhmään voin minäkin tulla mukaan, kunhan tässä päästään varmemmille viikoille ja nähdään, että kaikki on hyvin.

Muakin houkuttais digitesti, mut mies on ollu jo muutenkin "raivona" kun on noita testejä jo useampi kulunut... :ashamed:

Oksettavaa oloa on ollut ilmassa ja aamulla jopa lensi laatta. :$ Tulis äkkiä se ultra, että tulisi tämä odotus todellisemmaksi (jos kaikki on hyvin).

Diinu 4+4
 
Asumisesta Me muutettiin nyt syyskuun lopulla isompaan asuntoon. Pienestä kaksiosta muutettiin reiluun kolmioon ja vauvalle olis jo oma huonekin. Olisko ollut asunnollakin jotain vaikutusta, että lapsi ajatteli, että nyt voi tulla, kun hälle on tilaakin.

Facebook -ryhmästä sellaiseen mielelläni liittyisin, jos joku jaksaa sen tehdä ;) Salaisiksihan ne ryhmät saa, eikä sitten tutut tule näkemään mitään.. Ei edes koko ryhmää.

Tänään mulla on ollut tosi varma kaiken suhteen. Toki perjantain ultra jännittää ihan kamalasti, mutta oireet kertovat niin selkeesti (vois kyllä hieman selkeemminkin, että olis ihan 100% varma), että ollaan raskaana. Ja se neuvolaan saatu aikakin osuu juuri ennen joulua ja onkin oikein ihanaan aikaan.. Saan miehenkin heti aamusta hereille, kun aika on jo 8.15. Kauankohan siellä menee? Asiaa on varmaan ihan kamalasti, toivottavasti saadaan lippuslappusia mukaan. terkka sano, että puolesta tunnista varmaan puoleentoista tuntiin?
Vatsa on tänään jälleen ollut kamalan turvoksissa ja aina kovasti rehkiessä alavatsalla tuntuu melko kovaa painetta. Huomasin tänään monesti silitteleväni kumpuani (turvonnutta sellaista) ja sainkin muutamia katseita koulun käytävillä.. No, ajattelimpa, että so what? Tuijottakoot, ken haluaa.. mä nautin tästä. :)

Niinuliinille tsempit pahanolon kanssa! Ja väsymys on myös ihan kamalaa - kun edes se paras, eli nukkuminen ei auta tähän väsymykseen!

Ja Ambro siis sehän pysyy mukana ;) Niin mäkin meinasin tän omani kanssa ;) Siitä ei edes keskustella :D


Ainiin. Ja neukkatäti laski puhelimessa LAn edellisten menkkojen perusteella ja se siirtyiskin 25.7 !!! :O Mutta, ootellaampa sinne perjantaille, jotta LA varmistuu.. Ei oo nimittäin mitään tietoa, millonka se ovulaatio on ollut. Nyt olis sitten niinku rv 7+5, jos tuo LA olis se oikee.. Luulempa, ettei oo..... Kamalaa, kun ei tiedä viikkoja! :D
Aina yrityksen aikana ajattelin, että tietäisin tasantarkkaan myös kellonajan, jolloin hedelmöitys olis tapahtunut, kun niin kovin aina kyttäs.. Mutta nytten sitten jäipi tuo ovulaation metsästy pois.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukka, voi eii, ootpa ihana ku oot yölläki vaivannu päätäs sillä asialla :heart:

Ambro, mullakin on edelleen sellasia menkkamaisia jomotuksia ja ajoittain vihloo/polttaa vasempaan nivuseen.. Ja kaikennäkösiä muitakin eriskummallisia kipuja, mut lääkäri sanoi että ei paniikkia, ne kuuluu raskauteen :D Ja olihan se kokemus ihana, ainoo vaan, että eipä siitä kuvasta juurikaan mitään ymmärrä. Musta möykky, jonka sisällä on pieni pallo. Ja sydämen kyllä luulin ainakin erottavan :heart: Harmi kun en osaa lisätä kuvia tänne :'(
Mut jos sulla on vähän aikaa kuitenkin siihen ultraan, niin kannattaa oikeasti miettiä, pistääkö rahat siihen VU:hun.. =)

Tänään sit uskalsin varaa ekan neuvolakäynnin joka on 31.12.2012 ja neuvolan ultra/lääkäri sitten 15.01.2013.. Toivottavasti pikkukirppu silloin edelleen matkassa mukana :heart:

Omia kuulumisia tänään: Väsymys on ollut jotain aivan järkkyä. En oo meinannu pysyy hereillä, oksettaa ja mahaa nipistelee. Tissit turpoo turpoomistaan (aion tämän tekstin jälkeen tilata uusia liivejä :D ), kiukuttaa, itkettää ja kaikenkaikkiaan siis aivan kamala työpäivä :p Onneks oon silti onnellinen! :LOL:

FB ryhmään voin liittyä myöhemmin =)

Uusille tervetuloa :wave: :heart:
 
Pamsku mulla meni ekalla neuvolakerralla reilu tunti, oisko ollu 1h 20min. Ainakin meillä joka neuvolakäynnillä pyytävät pissanäytteen ja pitäis olla 3-4 tuntia ollu rakossa. Itellä ainaki aamukäynneillä tulee tekemään tiukkaa... Ja mä sain ison nipun luettavaa mukaani.

Lisäänpä vielä, että meillä terkka katto raskauskiekon mukaan tuon lasketun ajan ja sanoi suoraan, että ultrassa se saattaa muuttua, mutta muutetaan vaan jos heittää enemmän ku 7 päivää. Sano, että sen kiekon mukaan neuvolassa mennään ennen ultran vahvistusta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä varattu nyt ensimmäinen neuvola eli 10.1 olis tarkoitus mennä turisemaan mukavia.

Jännittää niin, et mitä ne narisee tuosta runsaasta ylipainosta. Tiedän kyllä, että on pidettävä kilot kurissa raskauden aikana. Ei siis tarviis tulla yhtään lisää, mielummin lähteä jokunen kilo pois. Terkka kyllä vaikutti tosi symppikseltä, et jos se nyt ei ihan hirveetä saarnaa pitää.

Asumisesta sen verran, että meillä se kuvio on aika haasteellinen. Talo kolmessa kerroksessa ja 1. ja 2. kerroksen välistä puuttuu vielä sisäportaikko kokonaan. Ulkokautta pääsee kodinhoitohuoneeseen ja suihkuun/saunaan. 3. kerroksen kaks makkaria kokonaan tekemättä. Ostettiin siis pari vuotta sitten vanha puutalo ja tehty kaikki oikeestaan uusiks sähköjä/putkia ja eristyksiä myöten. Nyt just tuli oikeen sellanen motivaatiopiikki remppaamiseen tuosta plussaamisesta. Toisaalta ihan kiva, et makkareita on rakentamatta niin saa laittaa jotain ihanaa lapsekasta perinnetapettia :heart:.

Neuvolasta sanottiin että mulla tulis tänään täyteen 5+0 eli päivän pidemmällä olen mitä internetin ihmeellinen maailma mulle kertoi =)

Minä ja pikku pönniäinen 5+0
 
Heippa vaan,

Onnea uusille ja ultrakuulimisille!

Asumisesta Saaristossa omakotitalossa asutaan, 3 makkaria jne... :)

Fb-ryhmä Joo täysin salaiseen ryhmään voin lähtee mukaan, mut ehkä vasta vähän myöhemmin :)

Olin tänään ekassa neuvolassa ja eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunut. Lähinnä tutustuttiin uuden neuvolatädin kanssa toisiimme.

Mulla on ollut kaksi viimeistä kiertoa vähän kummalliset ja niistä mainitsin kätilö-neuvolatädille ja hän halusi koittaa dopplerilla sykkeitä, iänikuisen vanha laite ja sanoi et jotain kuulee mut tosi huonosti. Tunnusteltuaan kohtua meinasi että olen joko pidemmällä raskaudessa mitä olemme yrittäneet arvella tai sitten siellä on enemmän kuin yksi matkassa.
Joten huomenna pääsenkin neuvolan kautta varhaisltraan!! :) Iik, jännittää!!

Epa ja nimetön
 
Oho Epa, teikäläinen saattais olla siis kolmannella kuulla :D Oon ihan kade kaikille jotka pääsee neuvolan kautta varhaisultraan, mäki haluuuuuun|O No kai se kohta selviää pääsenkö.

Onnea Jeennaa sykkeestä! :heart: Varmaan suuri helpotus!

Mulla tuntuu sen verran paljon kohdun kasvun tuntemuksia, etten pelkää ollenkaan kohdunulkoista tai kemiallista. Mutta olisipa ihana päästä näkemään syke!

Ambrosia: olitkin bongannu mun tekstistä neuvola- ja ultra-ajan, vaikka en niitä ees punasella älynny laittaa. Tosin tuo 17.1. ei ole mulla VU vaan NP.

Hehheh, mua onniteltiin eilen raskaudesta... Maha sen verran turvoksissa ja luonnostaankin pömpöllä, että on mua tässä viime vuosina useamminkin onniteltu raskaudessa. Oon ihan normipainoinen (179/73), mutta vatsa on kovasti raskaana olevan näköinen, jos en muista vetää sitä sisään joka hetki...

Eilen ei tuntunut se onnittelu pahalta, mutta aikaisemmin olisi tehny mieli vetää onnittelijoita turpaan, kun ne on onnistunu kääntämään veistä haavassa todella kipeästi. En ymmärrä miten ihmisillä on pokkaa onnitella naista, jos ei ole IHAN varma että se on raskaana!! :mad: Tälle eiliselle oli pakko valehdella etten ole raskaana, en todellakaan puolitutulle kerro kun en edes vielä parhaimmalle kaverille!
 
Mulle ei oikeestaan kuulu mitään uutta. Kuumetta on ollu vähän ja koulun oon suosiolla jättäny väliin. Ehtii uusia tentit sitten vuoden päästäkin. :)

Varhaisultrasta: Oon arponu nyt meenkö vai enkö mee. Maanantaina ois aika yksityiselle. Toisaalta tekee mieli mennä mutta toisaalta, muuttuuko se asia mihinkään jos maksaa 100e siitä lystistä? :)

Fb-ryhmästä: Ryhmä on hyvä ajatus. Facebookissa kuitenkin tulee päivän aikana pyörittyä paljon enemmän ja sinne on helpompi kirjotella fiiliksiä ja vaihtaa kuulumisia. Ajattelin kuitenkin itse liittyä vähän myöhemmin siihen. Kunhan ensimmäiset 12 viikkoa on takana ja pahin stressi raskauden jatkumisesta on ohi. :) Mietin kuitenkin sitä, että fb-ryhmässä tulee varmasti melko kiinteä yhteishenki ja siellä tulee kerrottua asioita eri tavalla kuin täällä kaksplussan sivuilla, niin olisiko järkevää laittaa joku aikaraja jonka jälkeen ei enää oteta uusia sinne? Tai sitten niin että jonkun henkilön kautta tapahtuu lisääminen ryhmään? Tämä ajatus nyt tuli vaan hatusta vetämällä ja mut saa lytätä täysin.. kunhan pohdiskelin. :)

Lemmikeistä: Mun vanhemmasta narttukoirasta on tullu ihan ihmekyttääjä nyt viikon ajan. Seuraa koko ajan, eikä varmasti anna mennä edes vessaan yksin. Jos makaan vaikka sohvalla niin tulee haistelemaan mahaa ja laittaa pään siihen päälle. Taitaa aistia että nyt on muutoksia tulossa? :) Tuleeko teille mitään erikoisjärjestelyjä lemmikkien kanssa kun lapsi syntyy? Mietin noita koiria ja luulen että niillä on aluksi ulkoruokinta edessä niin että yöksi tulevat sisälle. :)

Zanizipp ja masuasukki 6+4
 
Heips! Täällä yksi uusi haluais ilmottautua mukaan joukkoon :) Vielä en kauheesti kerennyt lukea edellisiä sivuja, mutta aion selata ne läpi kun kerkeän! Plussattu maanantaina (ja tiistaina vielä varmuudeksi :D) Kuukautisista laskettuna viikkoja olis nyt 4+3. En tosin tiedä kuinka hyvin pitää paikkaansa, sillä keskäkuisen keskenmenon jälkeen kierto on heitellyt paljon ja nyt oli toinen kierto kun söin siihen lääkkeitä. En siis tiedä yhtään koska ovulaatio on tapahtunut kun luulin, ettei sitä tapahtunut ollenkaan :D Lisäksi meidän piti nyt pitää muutama kuukausi taukoa yrittämisestä, kun alkuvuodesta juhlitaan häitämme, mutta mikös tän parempi joululahja <3

Täällä siis tuli plussa aika puskista. Oli juuri sellanen kierto kun ajattelin, että no tässä nyt ei ainakaan tärppää :D Huono olo kuitenkin yllätti ja päätin "ihan muuten vaan" testata ja plussahan sieltä sitten ilmestykin samantien näyttöön työpaikan vessassa..

Tässäpä tiedot: Eli olen 21-vuotias, ensimmäinen lapsi ja synnytyssairaala TAYS tai VAS jos tällä kertaa sinne asti päästään :) Niin ja varhaisultra varattu 2.1.2013.
 
Zanizipp lemmikkien suhteen tarvii varmaan aluksi tehä jotain. Mutta ulos niitä en laita :LOL: Koirat vaan saa oppia ottamaan rauhallisemmin. Makkarissa saavat edelleen nukkua. Koirat saa totutella uuteen tulokkaaseen, lapsiin ne on jo ennestään tottunut. Saavat myös oppia että vauvaa ei mennä "sörkkimään" jos se on esim sitterissä. Toi meijän toinen koira on varsinainen pusupetteri :D Ja edelleen täytyy harjotella sitä, kun ovikello soi niin ei haukuta.
 
Hohhoh. Kyllä ne hormonit vaan pistää pillittämään joka asiasta. Luin/katselin kuvia sankarikoirista ja itkuhan siinä pääsi. Kamala väsy painaa päälle eikä koulujutuista tule mitään..

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :heart:
 
Mäkin osallistun mielelläni fb-ryhmään sitten jossain vaiheessa :) kuulun kuopuksesta sellaiseen myös ja siitä porukasta on tullut tosi tärkeitä, siellä jaetaan niin ilot kuin surut :) ja oli tosi jännittävää kun odotettiin uutisia synnytyksistä ja vauvoista.
 
Fb-ryhmästä. Oon kans kiinnostunut liittymään, mutta vähän varmemmilla viikoilla.

Huomenna tarkoituksena mennä gynelle, haluaa ultrata jo näin varhaisessa vaiheessa, vaikka epäilyttää, että sieltä edes vielä sydänääniä kuuluisi. Mutta hyvillä mielin kuitenkin..

Mun tissit on ihan törkeän kipeet ja masukin kipristelee. Tänään oli pakko vielä tehdä yksi testi ja plussa ponnahti ilmoille heti kun tikku ehti testi viivaan asti kastua. Näillä mennään :)
 
Onnea Jeennaalle ultrakuulumisista!

Asumisesta on puhuttu,me asutaan tällä hetkellä 95 neliöisessa rivitalo neliössä. Tytöllä on oma huone ja pojilla on yhteinen leikkihuone,nukkuvat vielä molemmat meidän kanssa. Ennen vauvan syntymää olisi tarkoitus ainakin isompi poika siirtää sinne leikkihuoneeseen nukkumaan.

RD:stä: Täälläkin yksi todennäiköinen RD-odottaja,johtuen ihan painosta. Kahdessa ekassa ei edes tehty sokerirasitusta (tyttö painoi syntyessään 1660g rv 33+6 ja poika 3730g rv 40+2). Viime raskaudessa oli ruokavalio hoitoinen RD, poika painoi syntyessään 4420g rv 41+1.

Viime yö oli ensimmäinen yö kun en poikaa imettänyt,suhteellisen hyvi meni. Alku yö oli levonta ja kitinää,mutta loppu yön nukkui kuin tukki :)
Eka neuvola on 7.1

Pumpulinen ja masukki 4+4
 
FB-ryhmästä oon kans kiinnostunut (kunhan se on salainen),sitten varmemmilla viikoilla ((jos sinne vielä sillon pääsee)). Zanizippin esittämä takaraja on ihan hyvä idea, jos se ryhmä perustetaan näin aikasin...
 
Oli noista lemmikeistä puhe,sillo ku me tultii kotii sairaalasta ni olin iha varma et täst ei tuu ikinä mitää ton koiran kaa ku se oli nii innoissaan ja ku se on tollanen soheltaja.Ei menny kauaakaa ku se kumminki oppi et jos vauva oli sohval ni se ei menny sohval tai jos meni ni osas mennä toiseen päähän ja oppi muutenkin et ei saa sohlata ja höseltää.Nykyään ne on tytön kaa ylimmät ystävykset,syöttötuolista tiputetaan koiralle leipää.Tyttö ku makaa lattial ni koira menee viereen ja sit tyttö yrittää ottaa koiraa tassusta kii,koira aina siirtää hiukan tassua ja tyttö nauraa hekottaa.Hyppykiikussa ku tyttö on ni tyhmä koira menee siihen kohalle makaa =D

Nii ja tossa aiemmin en tajunu,mullaha oli oikee selvä raskausoire!!Sillo ku tyttöö odotin ni toi meijä kollikissa makas aina mun mahan päällä ku olin sohvalla,tossa välis ei sit tehnykkää sitä ja nythä se taas tekee niin <3
 

Yhteistyössä