Elokuun mussukat joulukuussa <3

Jessus kun ei pysy ajatus kasassa ja suusta karkailee ihan mitä sattuu..
Mulla on sanat nykyään jatkuvasti hukassa :D


Hankinnoista; meidän pitäis alottaa hankinnat melkein niinkin vaatimattomasti kuin hankkia isompi asunto. Me ollaan nyt eletty kaksiossa joka on palvelut nykyisellä kokoonpanolla nippanappaa.
Miehellä on kohta 12vuotias nuoruudestaan joka on meillä joka toisen viikon, mutta se että meitä olisi kolme "vakituisesti" ja poika joka toinen viikko tekee tilat vähän turhan ahtaaksi.
Ensi viikolla olisi tarkoitus siis mennä pankkiin lakki kourassa ja sitten alkaa etsimään sitä pidempiaikaista kotia.

Ollaan siis muuttamisesta puhuttu jo aikaisemmin, mutta lykätty asunnon hankintaa juurikin siksi, että ei ole ollut itsestään selvyys että meille lapsia tulisi.

Näitä muita vauvaromppeita hankitaan sitten myöhemmässä vaiheessa.
Jahka saan nähdä että pieni rakentaa pesäänsä sinne minne kuuluukin, alan tekemään itse jotain sukkia ym ja ostostelemaan vaatteita esim kirppareilta ja kavereilta.


Kerrottu ollaan miehen veljelle ja hänen tyttöystävälleen, miehen kaverille sekä 2:lle mun kaverille. Mies tosin myös saattoi viikonloppuna kertoa puolelle baarista kännispäissään, mutta annetaan se anteeksi :)
Itse kerroin myös treenien vetäjille, sillä harrastan potkunyrkkeilyä, enkä halua ottaa mitään riskejä sen suhteen, että saan potkuja/lyöntejä vatsaan missään vaiheessa raskautta. 2 vuotta yritystä on kuitenkin niin pitkä aika :)

Muille läheisille kerrotaan todennäköisesti vasta ekan ultran jälkeen.


Syysmyrsky, kylläpä vain! Siellä minäkin roikuin vielä reipas vuosi sitten, kunnes pääsin hoitoihin ja jäi terot pois :)


ps. aamun digi näytti Raskaana 2-3.. mä jotenkin niin pelkäsin että tulee taas se helvetin inte gravid kun niitä on niin monesti tehnyt ja se on aina ollut se vastaus. Mutta voi sitä helpotuksen tunnetta kun näreet olikin näin :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa ja Talvicci
Raastinrauta, Kiitos, kerron kun kuulen tuloksen. Luulisin että klo 15 aikaan olis tulos saatavilla. Toivottavasti on jatkanut tuplaantumistaan, kun mulla on toi hormonitaso lähteny niin laiskasti nousemaan :/ Nyt siis mennään viikoilla 6+2

.. Tänään totaalinen huono olo päättyi kesken siivoomisen yrjöömiseen, eikä ees helpottanu :x kaikkee sitä on ehtiny jo tähän mennessä aamua.
 
Tervetuloa taas uusille mammoille!! :)

Ei voi muuta sanoa kuin että odottavan aika on pitkä... neuvola-aika ensvuoden puolelle, silloin viikkoja kasassa 9+3 :| Eli päätin nyt sitten maksaa itseni kipeäksi ja menna ar-ultraan, joka on sitten ensiviikon perjantaina eli 6+6. Saapahan ehkä jotakin varmuutta tähänkin asiaan...
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa ja Epa_88
Ultra aika 2.1 eli mennään silloin jo viikolla 8.
Ei ollu naistenklinikalla aikoja koska tulee se 7viikkoa täyteen 26.12 jolloin on tuo osasto suurimmalta osalta kiinni.

Noh, jos jotain positiivista pitää repiä niin jos tuolloin pesä on oikeassa paikassa ja sydän äänet kuuluu, niin ei ole epäselvyyttä :D jos ei kuulu niin sit se onkin jo surullisempi juttu :(
 
Täällähän onkin tullut monta sivullista juttua ja pinokin kasvanut! Onnea plussasta kaikille uusille! :)

Tsemppiä jeennaalle ja Niinuliini_lle! Pääsisitkö Niinuliini_ käymään ultrassa tsekattavana? Sullahan oli viikkojakin jo kasassa sen verran, että varmasti näkyisi(?)

Täällä vaan edelleen jatkuu päivittäiset verihulahdukset, eikä mua edelleenkään haluta näytille minnekään. Viime viikon lopulla ihan pelästyin, kun bongasin ison hyytymänkin :/ Tosin pari päivää hyytymän jälkeen testi näytti vieläkin vahvempaa plussaa kuin hyytymäpäivänä. Ja nyt on verihulahduksetkin jo paljon pienempiä, eikä pariin päivään vuoto ole enää jatkunut ruskeana tuhruna. Nojoo, nyt mua sitten ahdistaa tää, ettei vuotoa ole "normaalisti" ja pelkään, että vuotojen vähentyminen on selvä merkki siitä, että kaikki on jo tullut ulos :D Ultra on varattuna tän viikon perjantaille, mutta kovasti kuumottaisi varata aika yksityiseltä heti nyt alkuviikoksi... Eikös siellä kuitenkin jo pitäisi näin 5+4 jotain näkyä, vaikkei mitään sykettä tietenkään välttämättä vielä? Tällä hetkellä mulle riittäisi tieto, onko kohtu tyhjä vai ei.

Hankinnoista: Jos ja vaikka kaikki nyt olisikin kunnossa, niin tavaraa ei varmaankaan olla vielä moneen kuukauten hankkimassa (johtuu kyllä ihan tilankin puutteesta, kaksiossa kun asutaan eikä vielä aiota alkaa tilaa järkkäämään). Pieniä vaatteita tuskin maltan kuitenkaan kovin kauaa vältellä :D Käytettynä ollaan myös ajateltu tavaraa & vaatteita hankkia. Vaunujen osto käytettynä tosin hieman mietityttää. Meillä kun ei vielä juurikaan ole lapsellisia kavereita, joten tutuilta ei varmaan ole vaunuja jäämässä myytäväksi. Tuntemattomalta en luultavasti vaunuja uskaltaisi ostaa, kun ei sitten ole varmuutta, miten niitä on säilytetty, onko hometta tms.
 
Hankinnoista, mä ensin mietin, että en hanki tuplarattaita, kun ikäeroa tulee aika tasan 2,5v. Mutta jäin nyt sit miettimään, että ehkä ne ois kuitenkin fiksut olla olemassa. Vaihtoehtoina on Phil&Tedsit tai Baby Joggerin City Selectit, kumpaankaan ei ole rahaa kyllä :LOL: Mutta pitänee käytettynä noita metsästää. Jotkin muutkin kävisi, mutta pitäis saada taitettua pieneen kasaan ja pitäis saada kaukalo kiinni rattaisiin ja plussana olis se, että sais tuplista myös yksikkörattaat.
Tarve rattaille on kävelyreissut neuvolaan (n. 4km yhteensä), kauppareissut, kaupunkireissut (nämä siis autolla) ja jos saisin itseni lenkkeilemään. Eli ilmakumirenkaat tmv. ja tukevat, tilavat, pieneen kokoon menevät ja kevyet, edulliset :D Ja esikko varmaan painaa ens kesänä n. 14 kiloa, niin ihan mitkään britaxit ei käy.
 
Tervetuloa uusille!!! :wave:

Varhaisultra varattuna ensi viikolle, 6+5 pitäis olla sillon. Mä pelkään tuulimunaa ja kohdun ulkoista, ehkä just siksi kun ei ole "mitään" oireita: nännit on aavistuksen arat (siis ihan pelkät nännit), alamahaa välillä juilii. Pallean "elohiiri" on lähestulkoon kadonnut.. Silloin tällöin tuntuu mutta tositosi paljon harvemmin kuin alussa? Mutta suht rauhallisin mielin kuitenkin, täytyy ottaa asiat niin kuin ne tulee, ei se murehtiminen taida paljon auttaa :)

Tavaroiden hankkimisesta: Minulla pari vaatetta on hankittuna (kirpparilta) ja pinnasänky valittuna :D Koitan vielä pidellä itseäni toistaiseksi, alussa ollaan ja siksi toisekseen jos päästän itseni irti tässä vaiheessa niin me hukutaan kaikkeen "vauvakrääsään" ennenku Tyyppi edes syntyy :LOL:

Vitamiineista: Lauantaina kävin apteekissa ja mukaan tarttui Minisun mama, kalkkitabletti ja Lysin omega-3-öljy. Nyt kun lueskelin teidän kirjoituksianne niin rupesi harmittamaan etten ottanut sitä D-vitamiinilla vahvistettua versiota noista kalkkitableteista, farmaseutti kyllä sanoi että Minisun maman D-vitamiini riittää..? Huokaus. Vaan olishan noissa päiväystä että vaikka kävis hakemassa sen D-vahvistetun kalkin nyt talveksi ja söis nuo sit kesällä pois?

Ensimmänen + Tyyppi 5+4
 
Moikka!

En nyt muista kaikkee mistä on ollut puhetta mutta:

Kertomisesta: Siskolle kerroin, varmaan tulee muullekkin lähipiirille kerrottua jos kaikki ok ultrassa. Viimeks kerrottiin vasta sen 12 viikon jälkeen.

Kestovaipoista: Esikoisen aikaan meinattiin ruveta niitä käyttämään mutta ei silti, en oo sellanen ihminen joka jaksaa pestä niitä jatkuvalla syötöllä. Kuivausrumpu ois ollu siihen hyvä mutta ei meillä vielä sellasia hienouksia ole :).

Sukupuolesta: Varmaan taas rakenneultrassa katotaan saako nähtyä sukupuolta. Viimeks kun kysyttiin niin aika selvästi näkyi poika :). Ultraajakin sano että selvä poika.

Meillä oli esikoisen aikaan hirmunen remontti että saatiin tämä pikku kaksio asumiskuntoon ja vielä viimesellä viikolla lätkin tapettia seiniin ja laminaattia lattiaan :D. Nyt on luvassa samaa, ostettiin talo josta pitää koko katto uusia ens kesän aikana ja ullakko&kellari laittaa asuinkuntoon. Nyt on vielä helppo rempata keskikerrosta. Hemmetin hyvä vuodenaika kun ei voi mitään oikein tehdä kuukausiin :)

Huomenna ois pojan 8kk-neuvola ja mulla ois aika viikon päästä maanantaina :) Toivottavasti kattoo myös ultralla.

Vaatetta ja tavaraa on vauvalle vaikka miten paljon, viimeks tuli sukulaisilta ja ite ostin pari vaatepakettia :)
Niin joo jos joku tarvii noita kestovaippojen sisäosia? Kai ne sisäosia on, imsevimse tai jotain sinnepäin (7 kpl). Sit ois ne pari vaippaa kuorineen mitkä tuli äitiyspakkauksesta. Voin lähettää ihan vaan postikulujen hinnalla jos jollain tarvetta on.

Maria rv 5+3
 
Heippa! Ja uudet tervetuloa joukkoon!:flower:

Varasin justiin neuvolan :) Hassua, mutta kyllä jännitti. Neuvola olis sitten 17.12. ja neuvolan mukaan viikot olisi jo 6+5 ja la 31.7, mutta pitäydyn omassa laskelmassani, luulen sen olevan hieman luotettavampi :D Kuitenkin kyselin samaan syssyyn noita varhaisraskauden ultraääniaikoja ja hintoja. Yhdessä paikkaa olisi 90e, mikä nyt mielestäni kohtuullinen verrattuna toiseen kysymääni jossa sanoivat 160e. Saattaa olla että innostun ja menen sittenkin :) Sen saisi maanantaille myös, niin tulisi hoidettua kaikki samalla :) No Vielä en varannut ja koitan tässä hillitä itseni.

Hankinnoista: jotain on meillä valmiinakin tai annettu kavereille kiertoon, joten ne kiertävät ehkä takaisin. Vaunut (tiedän jo millaiset haluan!) ostan varmaan käytettynä. Kaukalo hankitaan kaupasta. Ja pinnasänky saisi olla sellainen retro, kasari tai ysäri versio tms. :)

Emmi4+ Hippu Omien laskujen mukaan 6+3
 
huhhuh,te joilla pahoinvointia ni onko teil siin yhteydes sillee et nipistelee mahaa,sillee iha ku olis vatsatauti?mulla ollu järkky huono olo tänäaamuna ja mahaa nipistelee.tää on iha uus oire mulle jos tää on raskausoire,huhhu..joutuu nieleskelee vaa ku tuntuu et sylkee erittyy iha sikana..
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Avaruuskissa, mulla oli jo kolmepäivää ennen ekaa testausta just sellanen vatsatautiolo.. ei oikein tienny kummasta päästä tulee ja sama olo jatkuu edelleen.
Ei tosin aamuisin vaivaa mutta muuten kyllä :)

Helpottaa mulla se että syö tai juo paljon. Kylmä vesi on ok, mutta aivan hillitön himo on rainbown: mustaherukka mehuun (kylmänä) :D

edit: ei siis syö paljon.. jos syön paljon kerralla ni sata varmasti paha olo..
mut "kokoajan" jotain pientä; esim viinirypäleitä tms.
 
Viimeksi muokattu:
Avaruuskissa täällä ihan samat voinnit, eileen alkoi ja tänään jatkuu :x

Mulla on nyt aika epäileväinen olo, kun erehdyin tekemään lauantaina kaappiin jääneen testiliuskan johon tuli hieno viiva ja tänään käytin toisen jossa viiva oli haaleampi kuin lauantainen testi.. Yritän hokea itelleni että se johtuu korkeasta hcg:stä vaikkakaan en tiedä paljon mun arvo on, mutta näillä 6+3 viikoilla se saattaa olla jo joitakin tuhanseja...

Niinu & murunen 6+3 <3
 
Kuhan vaan kurkin täällä ja täällä oliki tuttuja! Oikein paljon onnea Ambrosia! En tiedä muistatko enää mutta kuumeiltiin samassa pinossa öö oliko se nyt talvella 2010-2011

Muoks. Ja olihan täällä näköjään Epakin, eikös meki samoissa pinoissa kirjoteltu :) Onnea sullekkin :)

Talvicci
 
Viimeksi muokattu:
16.9. Marjo./ 2. lapsi/22v/K-PKS

Sain ekan neuvola ajan vasta 7.1., se on ärsyttävän kaukana. Viime raskauden oksensin kutos viikolta synnytykseen asti (tai itse asiassa oksensin vielä sen jälkeenki :D), että jos sama toistuu (mikä on kuulemma todennäköstä) niin vielä viikko tätä huonoa oloa jäljellä ja sitten alkaa oksentaminen jipii! -.- Vähän ristiriitaset fiilikset.. Haluan todellaki uuden vauvan, mutta raskausaika oli niin helvettiä jo lapsettomana, että saa nähdä kuinka ihanaa se on tuon 1v:n kans.. Mutta eihän sitä tiiä vaikka mun kroppa yllättäs ja saisinki paremman raskausajan :)
 
Talvicci kyllähän mä muistan :heart: vihdoinkin meilläkin tosiaan siirtymä tälle puolen :)!

Soittelinpa neuvolaan.. 10.1 ois sitten neuvola.
Tää eka kolmannes tulee varmasti menemään vauhdilla (jos vaa pysyy kyydissä).

Tämä viikko töitä
ens viikko lomaa
sitä seuraava on joulu
sitten vaihtuu vuosi ja on varhais-ultra
ja sen jälkeen eka neuvola ja sit enää pari viikkoa niin on eka kolmannes ohi!
 
  • Tykkää
Reactions: Talvicci
Täällähän olikin monta uutta plussaajaa ja monta sivua juttua! Onnittelut kaikille uusille! Muistanko oikein, että Ambrosia85 sulla oli kans paikkana HYS? Kiva kun täällä on muitakin tältä alueelta ja suunilleen samoihin aikoihin synnyttäviä!

Mä olin eilen melkei paniikissa, että tää menee kesken kun melkei koko päivän oli alavatsaa poltellu, vähä samaan tapaan ku vatsaa närästää. Tänään oli sitten pakko kauppareisulla ostaa liuskatesti ja tehdä heti ku tulin kotiin. Testiviiva pärähti näkyviin saman tien ja vahvempana ku kontrolli! Ehkä tää pelko hieman tästä helpottaa. Huomenna eka neuvolaterkkari ja viikot on silloin 6+0, täytyy jutella terkan kanssa tästä pelosta...

Mun tietoihin vois lisätä tuon sairaalan se näköjään puuttui tuolta etusivulta eli Taru81, 1. lapsi, 31v, HYS. Kainona pyyntönä alottajalle, olisko mahdollista pitää tuota listää yllä uusilla viesteillä, niin näkis päivittyneet tiedot muuallakin ku etusivulla?
 
Meidän porukkahan kasvaa nopeasti ja lisää plussanneita tulee vielä varmasti, kivaa :)

Mulla on myös pahoinvointi alkanut ja huonovointisuus kestää ihan koko päivän. Olin yöllä hereillä ja silloinkin tuli oksennus, no tätä samaa on ollut aikaisemmissakin raskauksissa niin kai se tästä. Meidän tytöt vaan pitää aika hyvin huolen siitä, ettei äiti turhaan pääse lepäämään :p

Taisinkin jo mainita, että me ei kerrota isovanhemmille tai sukulaisille raskaudesta ennen kuin ollaan nt-ultrassa käyty. Mut tuli mieleen, et jos oltaiskin kerrottu isovanhemmille jouluna, niin olis voinut kertoa joululahjan avulla, kun mä tilasin heille kalenterit meidän lasten kuvista, niin lasketun ajan kohdalle ois voinut laittaa pienen tuttipullo tarran tms. :) tai sitten tehdään tammikuussa ultran jälkeen niin, että tytöille laitetaan isosisko-paidat päälle. Kerrottiin ton paitajutun avulla sillon toisestakin lapsesta.
 
Jaaa, taisi olla raskaustestissä se vika kun haaleamman viivan antoi sillä nyt tuli vahva viiva.
En oo uskaltanut syödä tänään mitään kun vesikään ei pysy sisällä, olo on todella hirveä ja huomenna olisi työhaastatteluun meno.. Oi voih.. :) Josko tuota näkkileivän sais jossakin vaiheessa syötyä.

Niinu & muru 6+3 <3
 


Heippa vaan kaikille!
Täällä yksi plussannut lisää eli elokuun vauvaa odotellaan, laskettu aika näyttäis olevan 14.8. En voi uskoa että ensimmäisellä kokeilulla ilman ehkäisyä pamahdin heti, toivottavasti mussukka pysyy kyydissä loppuun asti :) Yksi keskemeno takana -07. Eli meidän uusperheessä on mulla 4-vuotias tyttö, nyt eri miehen kanssa sitten yhteistä lasta haaveiltu. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta :)

Onko kellään ollut vuotoa? kun mulla alkoi eilen aamulla hailakan punasta tiputtelemaan ihan vähän ja tänään sama homma jatkunut. Mutta aivan vessassa käydessä paperiin jää v.punaista.


Oireista sen verran että hieman on ollut etova olo ja tissit aristaa. Toivottavasti ei tule samanlaista oksennuskautta kun tytöltä sain oksentaa 4kk putkeen ja sairaalassa olin välillä tiputuksessa.....


Eli odottajiin lisää Tiuh_ti ja 25v, kolmas raskaus. la 14.8 ja lpks on sairaala.
 

Yhteistyössä