Elokuun mussukat joulukuussa <3

syysmyrsky kyllä mä varmaan jollain tapaa ottasin itseeni. Miehen veljen avovaimo ei sanonut mitään. Ilmekään ei värähtänyt. Musta oli tosi kummaa ja suorastaan ilkeää.

Me kerrotaan mun äidille niin, että laitetaan ultrakuva sydämen muotoiseen kehykseen ja kehyksessä lukee baby :heart:


Ja aikamoinen sattuma tuo Plunder :D Ihania yllätyksiä sattuu :)
 
Huhhuh.. On kyllä ollu elämää rankempi päivä takana Helsingin messukeskuksessa. Olin siellä yksin (virhe) koiran kanssa. Meinasinpa sitten ottaa ja pyörtyä 2 kertaa. Tää on niin tuttua viime raskaudesta... enpä tullu ajatelleeksi että sehän tulee nyttenkin ongelmaksi. Onneksi oli ihania ihmisiä auttamassa hädässä olevaa. :)

Eilen huomasin että mun maha näyttää siltä kuin olisin puolessa välissä raskaana jos en pidemmälläkin, vaikka mullakaan ei paino oo liikkunu mihinkään suuntaan. Turvotusta varmaan. Tosin alamaha on ihmeen kova, mitä se ei todellakaan oo ennen ollu.

Kestovaipoista: Mä oon miettiny niiden käyttöä jonkun verran. Jotenkin tuntuu käytännöllisemmiltä. Saa nähdä mihin sitä lopulta päätyy.

Zanizipp ja masuasukki (toistaiseksi nimetön) 6+1
 
Uutiseen suhtautumisesta, kyllä varmasti tuntuis oudolta jos joku jättäisi onnittelematta. Onneks meillä kaikki suhtautui esikoisenkin odotukseen tosi hienosti, vaikka haaveista ei oltu kerrottu kenellekään ja oltiin niin nuoriakin vielä, että varmasti moni mietti oliko "vahinko". Tosin niille joille koin asian millään tavalla kuuluvan (eli lähinnä vanhemmilleni) sanoinkin heti uutisen yhteydessä että tulokas oli täysin toivottu, niin ei tarvinnut miettiä että saako iloita vai pitääkö mulkoilla miestä vihasesti. :D Pikkusisaruksen perään on kovasti kyselty, joten tällä kertaa tuskin kukaan järkyttyy ihmeemmin, ellei nyt korkeintaan siitä, että tällä kertaa ei tosiaan "tiedoteta" vaan annetaan pötsin sitten joskus puhua puolestaan. Ja ehkä klassisesta alkoholiton siideri-hämäyksestä, joka on ainakin uudelle vuodelle jo suunnitteilla. :D

Kestovaipat ei olleet edellisellä kierroksella käytössä, mutta nyt kun lähipiirissä on kestoilija, joka niitä valmistaa ja tietääkseni myykin, niin ehkä tulee ainakin tutustuttua aiheeseen. Nähtäväksi jää, miten se sit käytännössä sujuu, vai sujuuko ollenkaan.
 
Me ollaan kestoja käytetty ihan alusta saakka, ei olla ostettukaan muovivaippoja. Harsot ja villahousut käytössä ja hyvin on pitänyt :) Tokan kanssa aiotaan kestoilla myös 100%, en voisi kuvitellakaan ostavani niitä kalliita kertiksiä..
 
Mulla oli se kramppi kans oviksen puolella.. mut eikai siitä voi päätellä mitään.. Meni kuitenki ohi ku kävin vessas, tais olla vaan ilmaa:eek::whistle:
mutta katsotaan mitä seuraa.. olis huvittanut kertoa raskaudesta jo kaikille, mutta nyt on niin alussa vasta etten uskalla!
Nämä ketjut ovat ihania, kun saa jakaa kokemuksia :)
Tänään on ollut kiireistä ja huomenna kans, mutta tiistaina tutustun tähän ketjuun kunnolla :)
Onnea kaikille odottajille(onpas meitä paljon :) )
 
Kertomisesta, Ite oon kans ajatellu, jos lähettäs isälle ja isovanhemmille itse tehdyt kortit, missä on ultrasta kuva ja joku kiva teksti. Ajattelin, että helpompi kertoa kortilla, kuin kasvotusten (vähän jännään reaktiota ja kaikki saa sulatella rauhassa :D ) Mutta toisaalta, jos jollain on jtn meijän vauvaa vastaan niin oma on häpeänsä =) Uskon kyllä, että kaikki ottaa asian avosylin vastaan. Äiti tietääkin jo, se kuulemma näki mun kasvoista sen! Ottaisin kyllä vähän itteeni, jos joku ei onnittelis :p TAI jos joku kehtais epäilläkkään, että olis vahinko.

Kestovaipat on ollu sellanen asia, mikä ei oo tuntunu olevan mun juttu, eli en usko että niitä käytän.

Oonko ainoo jonka tekis mieli mennä jo vaunukauppaan vaunuostoksille ? :LOL: Turvakaukalo, sitteri, pinnasänky..... kaikkee ihanaa! - Vielä kyl pitää malttaa mielensä, koskaan kun ei tiedä mitä näin alussa voi tapahtua. :whistle: Kaikki aikanaan.. Kai :heart:
 
Hah! Hyvä etten oo vaivani kanssa yksin ;) :LOL: Mutta, mulla on aika selvät sävelet jo, mitä haluan :p Oon jopa katellu mihin pinnis laitettas :saint: Ennen oon kirpparilla hypistelly ihania vauvan vaatteita, mut koht saan toivottavasti ostaa niit kotiinki asti :heart: Ja prismas näin niiin ihanan imetystyynyn! =)

Nenja, 'kurjaa' jos joudut vaunun vaihtoon. Vaikka on sulla viel 9 kk aikaa nauttia näistä nykysistä ;)
 
HURJASTI ONNEA uusille plussanneille! :heart:

Uutisiin suhtautumista jännään vähän kun tulee aika pieni ikäero, kaikki oli meijän esikoisestakin innoissaan mutkun kerrottiin miehen porukoille niin ne sano vaan aijaa. Olin hetken siinä kun ällikällä lyöty Mutta ihania ihmisiä ovat!!! Molempien porukoille on tulossa lisää lapsenlapsia toisestakin "suunnasta". Ei kerrota ainakaan ennen kun itte tiedetään et on elävää elämää tuolla :)

Jos kaikki menee hyvin niin ikäeroa tulis 1v8kk esikoiseen. Joten uudet vaunut olis hankittava tännekin, en haluis luopua noista :D kaikki muut tavarat onkin vielä säästössä.

Synnytystä odotan tavallaan, aika kullannu muistot ;) aina ei saa mitä toivoo mutta niin kovasti haluaisin kokea normisynnytyksen.

Eikä sukupuolta haluta tietää etukäteen, ei tiedetty ekastakaa ("odotin" tyttöä ja poika tuli) pappa toi pojalle syntymälahjaksi aika "tyttömäisen" lahjankin kun oli ostanu ennen syntymää, koska olin niin varma tytöstä :)

Kestovaipat ei oo ollenkaa meijän juttu :) kokeilin mut ei tullu tavaks....

(.) turvottaa. Just kotiuduin pitkältä automatkalta kun oltiin moikkaamassa pappaa :) join niin paljon kahvia (koska se oli hyvää) ja nyt mietin et MIKSI?! on niin huono olo :x väsyttääkin.
 
Kertomisesta
Miehen vanhemmille kerrotaan niin, että ollaan teetetty sukulaisten kuvista kalenteri, laitetaan ultrakuva semmoseen söpöön pussukkaan ja kalenteriin elokuun kohdalle. Äitille pelkkä pussukka jossa ultrakuva, muiden lahjojen joukossa (toivottavasti ei saa sydäriä :LOL: ). Parille kaverille oon kertonu, en kuitenkaan vielä haluis huudella kaikille jos tapahtuukin jotain. Yksi kaveri hieman järkyttyi, mutta toinen vain näki vaaleanpunaisia sydämiä ympärillään :)

Kestoilu
Ollaan mietitty kestoilua, koska säästäis ja onhan se ekologistakin. Mutta toisaalta, mua pelottaa se vaipanvaihto muutenkin kun on aika herkkä oksennusrefleksi :x

Ostokset
Tarvikkeita olen katsellut mm. tori.fi:stä koska löytyy halvalla ja hyvää. Mitä sitä turhaan ostamaan uutta jos voi kierrättää. Äitiysvaatteitakin olen katsellut, vaikkakin olen jo muutenkin melko isokokoinen, niin ei ihan heti tarvitse ostaa "oikeita" äitiysvaatteita. Huomenna kyllä varmaan tulee mammaleggarit. Ensi kesänä mennäänkin maximekko päällä :) Vauvojen vaatteita en ole vielä uskaltanut katsoa, kun ne on niin SÖPÖJÄ!! Tulis varmaan itku :p

Oireista
Nyt viikon aikana on tullut todella usein huono olo. Oksettaa ja yököttää, ainut millä menee ohi, on suolaisen syömisen. Ei välttämättä mitään överisuolaista vaan voileipä jossa cheddarjuuusto. Kyllä silloin, kun on huono olo, niin ei ole yhtään mukavaa olla yksin kotona! Rinnat on todella kipeät ja turvonneet. Paleltaa koko ajan vaikka on villasukat, villapaita ja vielä viltti päällä.

Huomenna on muuten eka neuvola. Onko jo moni käynyt neuvolassa? Miten nopsaan saatte/saitte "oikean" ultran? Vitsit kun haluis mennä jo heti sinne ultraan. Mitä jos siellä onkin kaksi :eek:

Ja hei vielä.. Käyttääkö joku muukin vatsarasvaan pistettävää Klexanea? Estää siis veritukoksia.

Satiu & Pikkustidi 6+2
 
Iltaa :)
En nyt millään muotoa kykene uusia lisäilemään,niin kamala väsytys ja oksuolo. Huomenna teen sen :)

Kestoillut
olen kahden lapsen kanssa,jatketaan tämänkin kanssa.

Ostoksia teen ultran jälkeen. Kaikki on jo myyty :D

Huoh. Tänään töissä lähes pyörryin. Jalat lähti alta ihan totaalisesti. On ollut useana päivänä jo tosi heikko olo,mutta tuo tän päivänen oli pahin. Kylmä hiki vaan virtasi :/ Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan,pelkään kohdunulkoista. Siinähän on pyörtyily yksi oire :'(

Niinuliini_ ja tiitiäinen 6+1
 
Niinuliini_ :hug: Toivottavasti ei näin kuitenkaan ole, että pikkuinen olisi väärään paikkaan joutunut ! Yritä ajatella muita asioita, ettei kuitenkaan pelolle liikaa valtaa tulisi ja yöunet mee ihan huonoksi, toivotaan että pääset ultraan pian varmistaan että pikkunen on oikeassa paikassa ! Jaksamisia !
 
Iiiiik..
Mut voi kans lisätä listoille..eli..
Kuumeilevax5, 5lapsi, 28v ja laskettu melko tarkasti 17.8,sairaalana KAKS Mies vaan totesi jälleen kerran että olipa herkässä..siis vauvan tulo:) lokakuun alussa lähti kierrukka ja alkunsa tää baby on saanut 24.11 ja plussasin jo viikko sitten ;)

Lapset p2004,p2006,p2007 ja t2011 :) saas nähdä kumpi nyt tulee.. Kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö mut saa nähdä pitääkö paikkaansa tän viidennen villahousut kanssa :)
 
Hei kaikki, yksi uusi odottaja ilmoittautuu ketjuun =)
eli Virpsu, 3. lapsi, 31v., LA 15.8 ja sairaala OYS
Toivottavasti muistin kaikki tiedot.......
Keskiviikkona aamulla plussasin ja päivällä lähdettiin siskon luo pitkälle viikonlopulle.
Jäin sitten heti kiinni, ko en tajunnu ostaa alkoholitonta siideriä vaan join pelkkää limsaa :D
Mummoille ja papoille kerrotaan varmaan jouluna ja muille sitten kun huomaavat.

Toivottavasti Ninnuliinilla on kaikki hyvin, ja pieni oikeassa paikassa.

Kestovaipoista oli puhetta, meillä on käytetty molemmilla lapsilla enimmäkseen kestoja,
reissuilla ja öisin kertiksiä. Ja samalla linjalla mennään tietty nytkin, kun vaipat on valmiina.

Vaunut ja muut vempeleet meillä on tietysti valmiina, ja just järjestin vaatekaapin ylähyllylle
valmiiksi mammavaatteet =) Siellä ne oottelee mahan kasvua.
 
Ainut hetki kun ei ällötä/ okseta on se kun en syö mitää. Tätä mukaa jos syön niin en yhtää ihmettele jos maha vähän pömpöttää :D No niin kauan kun oksu ei lennä tää ei haittaa. Vihaan oksentamista meinaa!
 
Huomenta ÄIDIT ! :heart:

Täällä just tultu verikokeista kotiin. Johan oli kaikki mummot ja papat klo 7.30 jonossa kun TK:n ovet aukes. Jotain hyötyä oli, että on nopeat jalat, sillä sain vuoronumero 2! Mun jälkeen tuli lähemmäs 30 elkeläistä. Nyt vaan odottamaan hCG arvoja jälleen ja huomenna ultra. Maha jo nyt ihan ruikulilla :|

Sukupuolesta unohdin sanoa, että me halutaan kyllä tietää se etukäteen. Oon aatellu josko menis 4D. Kiva se kuitenkin on tietää kumpaa odottaa, voi ostaa sit vaatteitakin sen mukaan. Toki voihan se ultrakuvakin erehtyä. :p

poppaliinilla on ihana asenne :heart: Millaset vaunut ootte hankkinu? ;)

Satiu, samoilla linjoilla mennään! =) Mikäli käytettynä löytyy hyvää ja sellaista, joka omaa mieltä miellyttää niin miksi ostamaan uutta? Itse ainakin katson vaunut ja muun mahdollisen käytettynä, tosin kaukalo taitaa olla sellanen ostos, jossei joltain lähitutulta/kaverilta saa ostettua ja tiedä 10000% varmuudella olevan kolaroimaton ja kunnossa niin ostetaan se kaupasta. Täällä meillä kirppikselläkin on todella siistejä vauvan vaatteita, näyttää siltä ku olis kerran pesty koneessa, eli melkein kuin kaupasta ostettuja. Hinta on vaan hieman eri! Vauva aika kuitenkin on niin lyhyt, vaikka onhan se varmasti kaupastakin kiva shoppailla uutta :heart:

Onko kellään muulla muuten mitään perinnöllistä sairautta, joka voi periytyä myös lapselle?
 

Yhteistyössä