Elokuun mussukat joulukuussa <3

minsi: Osanotot keskenmenostasi .
Miulla ei ollu ekassa raskaudessa mitään oireita oikeestaan, eikä nytkään pientä jomotusta lukuunottamatta, älä huoli. Tein sen takia ihan useemman testin n. viikon välein ku olin niin epävarma mut turhaan, kaikki oli hyvin :). Ymmärrän kyllä että se on keskenmenon jälkeen vaikeempaa olla ajattelematta sitä.

Nyt tän raskauden arvelin ottaa rennommin, päivätkin tuntuu menevän pojan kanssa niin nopsaan ettei taida keretä kunnolla "panikoimaan" niinku edellisessä :)

Pakko sen verran korjata että siis varmistin testillä siihen ekaan ultraan asti vko12 ;)
 
Viimeksi muokattu:
A.R
Minäkin ilmottaudun Elokuisiin odottajiin! Sunnuntaina 2.12 tein positiivisen testin,
maanantaina otin heti puhelua neuvolaan ja sain ihka ensimmäisen ajan neuvolaan 2.1!
Elikkäs esikoista odotellaan/laskettu aika 9.8/ikäni 24v. :) Mielenkiintoista lukea muitten,samassa tilanteessa olevien ajatuksia,varsinkin kun itselle kaikki on niin uutta!
 
Hei pitää nyt kysyä, kun bongasin, että ainakin astrolabe on pidempään yrittänyt (mikroinssistäkö pieni sai alkunsa?) onko muita pidempään yrittäneitä?
Jotenkin tuo lapsettomuus vaivaa edelleen mieltä. Siis ne kaikki tunteet, oonko mä oikeutettu tähän? Onko se lapsi terve, kun mua pumpattiin hormoneita täyteen....
Olis kiva kuulla muilta pidempään yrittäneiltä fiiliksiä..

Ja tervetuloa uusille, onnittelut plussasta! ^^

Pamsku Meillä oli mieheni kanssa yritystä 2 vuotta eli aika kauan :/ !
Varmasti olet pienokaisesi ansainnut miehesi kanssa, älä lähde epäilemään sitä !
Ymmärrän kuitenkin sun tunteet, vaikka meidän murunen saikin alun luomulla kun ei oltu edes ehditty hirveesti miettimään lapsettomuus hoitoja vaikka monet sitä suositteli..
Itellä on koko ajan pelko, että raskaus menee kesken tai jotain muuta tapahtuu etten saisi vaavia syliin asti.. Pelko siitä, että vieläkö tämän jälkeen uusi raskaus on mahdollinen jne.. Onneks kuitenkin mies on meistä se positiivinen osapuoli ja nostaa aina ylös jos huomaa et vaivun ajatuksiin, ajatus katkeaa nopeasti ja rupean näkemään asioista positiivisia puolia kuten sen, että nyt pitäs vaan nauttia tästä raskaudesta :) !
Suosittelen sinuakin vaikka puhumaan omista tunteista miehellesi, oma mies arvostaa sitä yllättävän paljon ja tuntee olevansa raskaudessa yhtä paljon mukana kuin minäkin :heart:

Niinu ja muru rv 5+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Hei pitää nyt kysyä, kun bongasin, että ainakin astrolabe on pidempään yrittänyt (mikroinssistäkö pieni sai alkunsa?) onko muita pidempään yrittäneitä?
Jotenkin tuo lapsettomuus vaivaa edelleen mieltä. Siis ne kaikki tunteet, oonko mä oikeutettu tähän? Onko se lapsi terve, kun mua pumpattiin hormoneita täyteen....
Olis kiva kuulla muilta pidempään yrittäneiltä fiiliksiä..

Ja tervetuloa uusille, onnittelut plussasta! ^^
Oi, emme me ole pitkään lasta yrittäneet. Jouduimme turvautumaan ICSIin miehen vasektomian takia. Tämäkin raskaus sai alkunsa ekasta alkionsiirrosta (tuoresiirto) eli en voi sanoa meidän joutuneen pitkään yrittämään.
 
Huomenta Epelit! Ja tervetuloa uusille odottajille :wave:

Kertominen: Raskaudesta olemme kertoneet vain siskolleni, lapsille kerrotaan varmaan vasta nt-ultran jälkeen samoin isovanhemmille. Työpaikalle täytyy varmaan ilmoitella n. 8-10vko:lla. Ja kavereille ilmoitellaan sopivissa väleissä :)

surtiK olen itse kanssa miettinyt tuota karppina oloa, koska veikkaan että sokerit saattavat nousta. Edellisissä ei ollut kyllä noussut, mutta silloinkin yritin elää turhia höttöhiilareita välttäen. Kuinka tiukkana karppina ajattelit olla?

Ruokarajoituksia yritän välttää mitä muistan, makeutusaineen kahvista jätin pois. Raakaa kalaa tulee muutenkin syötyä lähinnä jouluna. Maksalaatikko on kyllä ollut mun peruspöperöitä, mutta ei tuota ongelmaa kieltäytyä. Ceasarsalaattia teemme useasti, ja sitä tässä mietinkin että mitenhän uskaltaa sitä kastiketta tehdä, kun siihen tulee kuitenkin 2 raakaa kananmunaa :confused:

Mammavaatteita olen tässä mietiskellyt, mutta jotenkin taikauskoisena ajattelen, että jos ostan niin sitten tapahtuu jotain pahaa, joten sitkuttelen vanhoilla housuilla ainakin ar-ultraan asti. Onneksi taaksepäin kallistunut kohtu, ei ihan heti pömpötä. Elloksella olisi ollut tosi hyviä tarjouksia, mutta en uskaltanut tilata :ashamed: Katsokaa te jotka uskallatte =)

Oireet ovat edelleen todella olemattomat, megamaanisia yövatsakipuja lukuunottamatta, viimeyönäkin kaksinkerroin kiemurtelin. Ehkä on ihan omaa mieltä huojentavaa käydä siellä ar-ultrassa, vaikka sitäkin ajantilausta tässä jo ehdin katumaan.

Niinu88 ja Pamskulle tsemppiä murehtimiseen, täällä sama tilanne. Yritän kyllä koko ajan ajatella että kyllä tämä raskaus hyvin menee, mutta aika-ajoin tulee muuta mieleen :(

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille masunkasvattajille!
 
*poks* 6+0 tänään :)

Mammavaatteisiin en anna itselleni lupaa ennen ar-ultraa. Myöskään vauvanvaatteita meillä ei ole yhtään eikä ainakaan ennen ekaa ultraa hankita. Jo vauvakuumeiluajalla jotkut ostivat söpöjä pieniä nuttuja säästöön tulevaa varten, minusta taas tuntui, että vauvanvaateosastolle minulla ei ole passia ennen kuin kaksi viivaa on tikkuun pissattu. Nyt olisi passi, mutta en siltikään uskalla mennä pitemmälle kuin vauvanvaatteiden hipelöintiin.

Täällä pidetään tänään etätyöpäivää vaikka ei yhtään työnteko kiinnostaisi. Tekisi mieli vain löllötä sohvalla ja katsella telkkaria :) Mutta ei auta itku markkinoilla..

Ihanaa ja talvista Itsenäisyyspäivää koko elokuisten poppoolle!
 
astrolabe aivan, niin just! Tän siitä saa, kun ei lue kunnolla ;)

Niinu88 teillä on sitten ollut pitkä yritys! Ja ihme, ettette oo hakeutunut hoitoihin - tokihan siinä on just se pelko itsellä, että on jotakin vikaa!
Me onneksemme päästiin tutkimuksiin yhdeksän kuukauden odotuksen jälkeen - mulla oli v. 2009 ihan normitarkastuksessa selvinnyt PCO. Sen nojalla päästiin pikaisesti hoitoihin.
Ja tosiaan tässä kuussa olisi ollut inssi. Ja meidän yllärivauva tulikin melko luomusti. Mun miehellä todettiin siittiöissä teratozoospermia, eli normaalien siittiöiden määrä oli 3%. Lääkäri oli antanut kuolemantuomion tälle kierrolle (ei olut meidän omalääkäri, vaan joku tuuraaja)..
Ja nyt mua pelottaa ihan kamalasti se, jos pieni ei olekaan kohdussa vaan jossain muualla. Syyskuussa mulle tosin tehtiin aukiolotutkimus, jossa selvis, että tubat on avoimet, kummalakin puolella. Mene ja tiedä, eilen olin jo menossa ostamaan doppleria, mutta onneksi sain itseni järkiini. Eihän siellä mitään vielä edes kuuluisikaan ja ultrakin on viikon päästä! Pitää nyt yrittää jaksaa sinnitellä sinne saakka.
Kaipa nämäkin tunteet on ihan normaaleja - kelle tahansa. :)


Ja minulta ja Einolta myös oikein ihanaa itsenäisyyspäivää! :heart:
 
Ehkä sitä uskaltaa jo vähän luottaa siihen ajatukseen että meistä saattaa tulla pienen ihmeen vanhemmat. Eilen tein ensimmäisen testin ja siihen tuli kaksi vahvaa viivaa, ei tarvinnut eri valaistuksissa tutkia. Jotenkin vaan mietin että oon nyt jotenki mokannu/sutkannu että oon saanu ne viivat siihen piirtymään. Tänään tein vihaamani clear bluen (liian monta negatiivistä tulosta clear bluulta saanu) dikitaalisen testin ja seki oli sitä mieltä että tässä raskaana oltas. Jos nyt osaan oikein laskea niin olis 5+2 menossa ja laskettu aika 8.8.2013.

Meillä on 3vuotta yritystä takana ja olen jo kerennyt ajatella elämää ilman lapsiakin (eihän se vieläkään ole varmaa että tämä syliin asti tulee) mutta nyt sitten onkin onni muuttanut suuntaa. Pelkkä plussakin on jo ilon aihe, mutta kyllä toiveessa on tietenkin että nyt onnistuisi.

Huomenna vasta pääsen soittamaan neuvolaan aikaa. Onko se varhaisultra yksityisellä tapahtuva itse tilattava juttu?

Tsemppiä kaikille.
 
Trvetuloa uusille jälleen! :wave: Kylläpäs meitä onkin!

Eilen tuli kutsu ultraan 11.12 klo 19 sairaalalle. Nyt vähän jännittää :s Mitä jos sieltä ei löydykkään mitään? tai mitä jos pelko käykin toteen ja se olis jossain väärässä paikassa :| Mies käski olla murehtimatta, mutta minkäs teet.

Pahoinvointi senkun jatkuu, eilen tuli ruoat ylös ekan kerran. Tissit kipeentyy päivä päivältä, eikä mahallaan nukkumisesta voi edes puhuakkaan. Viime yönä tuli nukuttua 11 h ja olisin nukkunut vieläkin :O Mutta töihin on kohta lähettävä.. Töissä ollut vähän kurjaa pari viime päivää, kun oon voinu niin pahoin etten oo voinut edes kahvipöydässä/ruokatunnilla istua ja syödä ja tämä ehkä saattanut herättää kysymyksiä, kun yleensä siellä lorvin mielelläni kahvikuppi kädessä. Lisäksi oon ollut tosi poikki kun töistä pääsen, eilen sain kamalan alavatsakrampin kesken työnteon. :s vähän pelästytti..

Mammavaatteita ostan vasta kun tiedän että "joku on kotona" =)

SurtiK ite aion myös joulun herkutella, mutta sitten täytyy alkaa kattoo mitä suuhunsa laittaa. Terveellistä ja kohtuudella hyviä hiilareita =) Mulla on muutenkin taipumus lihoa herkästi, niin pitää mahdollinen raskaus aika elää tarkkaillen mitä syö, vaikka raskaana oliskin, en silti halua niitä ylimääräisiä raskauskiloja niinkään :D
 
Mä olen myös VHH-odottaja. En tiedä, miten neuvolassa suhtaututaan siihen, mutta BMI 25 ja raskausdiabetes epäilyt edellisellä kerralla ja pco-tyyppisyys viittaa kaikki siihen, että sokeri ei sovi mulle. Oon ollut on-off karppaaja jo 6v ja edelliset raskauskilot karistin suht tiukalla karppimeiningillä. Sittemmin löysäillyt ja ylimääräistä pompsahtaa heti, kun syön leivonnaisia ja makeisia. Pääruokailut olen vetänyt karppailulinjalla jo vuosia, mutta ne välipalat ja kahvihetket..... Mulla tuli 18kg viime raskaudessa ja olin aika tuskissani sen lastin kanssa. Tällä kertaa saa tulla max 10kg.

Ruokarajoitukset...hmm... en oo kovin huolissani noista. Sushi on mun yks lemppareista hiilaripäivinä, eli sitä joutuu varmaan vähän vältteleen. Muut ei oo ongelma, maksaa en syö muutenkaan, tuorejuustoja/homejuustoja tosi vähän, alkoholia samoin minimaalisesti. Pakastemarjoista voi helposti valita muuta kuin vadelmaa. Syömisen suhteen on vähän outo fiilis muutenkin, tuntuu että siitä tulee aina vähäksi aikaa vähän paha olo, mutta jos ei syö, niin siitäkin tulee.

Ne HM:n housut on tosiaan Mama mallistosta. Mun kaikki muut housut ja farkut on vyötäröstä niin tyköistuvia, että meinasin itkeä yksi päivä iltapäivällä kun ne alkoivat päivän mittaan kiristää. Hameilla pärjään pitempään, mutta en voi pukeutua koko ajan hameisiin töissä. Itse ajattelin myös niin, että en varmana mitään hanki ennen kuin on nähty ultratulokset, mutta käytännöllisyys ohitti tämänkin taikauskoisuuden :) Siihen on kuitenkin vielä kaksi viikkoa töissäistumista ja mukavuus(ja tyylikkyys) ennen kaikkea! Toisekseen, ne makso jotain alle 20e ja näyttää ihan tavallisilta suorilta kapeilta mustilta farkuilta. Vauvanvaatteet on kyllä ihan off-limit mulle tässä vaiheessa.

Mulla on ihan päivittäin "menkkakipuja", joka aina pelästyttää. Mutta niin taisi olla viimeksikin pari ekaa viikkoa. Toisaalta tuntuu, että en muista kymmenen vuoden takaisesta odotuksesta muuten juuri mitään!

Tervetuloa uudet!
 
tervetuloa uusille ja onnea plussista! :flower:

astrolabe kyllä noissa ruokarajotuksissa on maalaisjärjen käyttö sallittu :)

Kertominen: mä oon kertonu 2 hyvälle ystävälle. isovanhemmille ja omille sisaruksille kerrotaan vasta kun ollaan ite nähty että ollaan oikeasti raskaana :D

Milija yleensä joutuu itse tilaamaan ja sitten se kustantaa 65-200e riippuu missä asuu ja millasella ekspertillä käy mut jos ootte ollu lapsettomuus hoidoissa niin ne kai sitten ihan polilla ultraisivat polimaksulla. tämä kommentti siis sellaselta jolla ei oo kokemusta kummastakaan :ashamed: Mut täällä meillä ainakin ultraavat lääkärineuvolassa rv8-10

Mammavaatteet löytyy vielä kaapista esikon jäljiltä, jos sinne asti päästään niin kesäks kyl tarvis vähän kevyempää :D

Kista ja Sisko 5+2
 
Moikka taas!
Tänään kävin verikokeissa ja huomenna pitäisi sitten tulla tuloksista soitto gynenpolilta. Mutta enhä minä jaksanut huomiseen odottaa vaan soitin päivystävälle sairaanhoitajalle ja kysäsin sen tuloksen. Hcg arvo oli siis viime su 354 ja tänään reilu 1600. Huomenna sitten pitäisi olla ultra jos lääkärin suunnitelmat ei ole muuttunut.

Mutta pelko persuuksissa täällä mennään eteenpäin.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille :)
 
Heippa hei! Täällä ilmoittautuu hämmentynyt odottaja mukaan seuraan!

Huomasin muutama viikko sitten selkeästi ovulaation tapahtuvan, mietin minuutin ja.. Sen jälkeen on ollut niin vahva tunne, että saamme vauvan, mutta kumminkin ne kaksi viivaa testissä yllätti..

Yksi lapsi, 9kk ja 4+0.

Tapahtuuko tämä todella!? :)

Eli siis laskettu aika 16.8 ja sairaala näillä näkymin kätilöopisto. Ikää 24 vuotta ja toinen lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille.
Täälläkin yksi ensimmäisen odottaja uskaltautuu mukaan keskusteluun :)
LA olisi laskureiden mukaan 6.8.2013 ja synnytyssairaala kaiketi SatKs. Varhaisultraan pääsen 18.12. ja siihen asti on ihan hirveä pelko persiissä et tämäkin olisi kohdunulkoinen :(
Mutta yritetään päivä kerrallaan mennä ja olla suuremmin stressaamatta aiheesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkusukka
Kiva kun alkaa porukkaa kerääntyä! :)

ON: Mulle iski eilen tosi huono olo ja heikotus. Ja tänään jatkuu. Ei mene mikään suolanen alas.. Sitä oonki kompensoinu syömällä torttuja. :p Heikotusta on ollu alusta lähtien, mutta nyt tuo huono olokin vielä. Toivottavasti menee äkkiä ohi. Kesällä jouduin olemaan sairaslomalla, kun taju lähti vähän väliä ja halailin pönttöä. Sitä en halua uudestaan.
Jostain kumman syystä mulle on nyt iskeny tyttöolo?! Vaikka toi kiinalainen kalenteri tyrkyttää poikaa. Milloin se olikaan kun sukupuoli näkyy ultrassa? Tietääkö joku? Ihan mielenkiinnolla ootan että kumpi sieltä putkahtaa maailmaan sitten aikanaan. Niin ja meinaako moni kysyä ultrassa sukupuolta vai oottaako loppuun asti?

Äitiysvaatteista: En ajatellut vielä ostaa. Ellei tuo pömppö ala kasvaa älyttömästi ennen 12 viikkoa. Tällä hetkellä oon pitäny verkkareita ja muita löysempiä housuja. Ja toppahousut on onneksi nyt käytössä ulkoillessa. Farkkuja ei oikein mielellään pidä, kun kiristää pömpön kohdalta.

Ultrasta: Oon tässä arponu sen ultran suhteen. Varattu aikahan mulla on viikolla 7+2, mutta silti mietin malttaisko oottaa np-ultraan ja säästää rahat. Täällä maksaa 92e yksityisellä. :) Luulen kuitenkin että mun mieli on sen verran heikko että sinne varhaisultraan meen.

Hyvää itsenäisyyspäivää toivottaen:
Zanizipp ja masuasukki 5+5:wave:
 
Onnea kaikille uusille plussanneille ja hyviä vointeja kaikille pinoutuneille odottajille!

Eilen menin vessaan ihan muissa aikeissa ja sitten oksensin ihan varoittamatta. Nukahtelen joka paikkaan ja toisaalta kukun aamuyöstä (pakkoherätys lugejen takia).

Haittaako, jos soittelen neuvolaan joskus vasta ensi vuonna? Ei kai sinne kummempi kiire ole kunhan rv 16 mennessä käy?

astrolabe ja Thor-Erik 5+2
 
Heippa!


Mäkin voisin liittyä varovaisesti joukkoon mukaan :) Tosi alussa ollaan ja tarkasta LA:asta ei oo tietoa, kun oli myöhäinen ovis ja ainoastaan yhdet menkat ehti tulla synnytyksen jälkeen. Meillä siis ennestään pojat 3,5v ja 10kk ja nyt sit odotetaan kolmatta <3
Astrolabe: Kyllähän eka neuvola on jo joskus viikolla 9, kun sit eka ultrakin on viikoilla rv 11-12. On kai sinne neuvolaan hyvä soitella vähän aikaisemmin kuin rv 16 :)
Tänä aamuna kahvi tökkii ekan kerran, yhyy :( Miten mä selviän ilman aamukahvia..

Buster84 ja masukki
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkusukka
Nyt on taas koitettu uusia lisäillä,tervetuloa vaan :) Muistakaa laittaa punaisella tietoja niin ei mene ohi :)

Ruokarajoitukset
otan maalaisjärjellä. Aurajuustoa syön kylmänä vain suomalaisena,lakuja ja salmiakkia syön kohtuudella. Mulle muuten neuvolantäti joskus sanoi,että lakua pitäs syödä joku kolme kiloa päivässä,että supistas yhtä paljon istukan verisuonia kuin yksi tupakka :eek: Verenpaine mulla on liiankin matala,eli ei haittaa vaikka vähän lakuja söisinkin. Ja jotkuthan polttaa myös odottaessa,itse en sitä tee. Alkoholia en myöskään käytä muutenkaan lähes ollenkaan. En syö myöskään kalaa ollenkaan,joten ei tule raakaa kalaakaan syötyä :D Inkivääristä en ollut kuullutkaan! Kahvia en juo ja teetäkin kupin-pari päivässä. Olikohan teen juonnista joku suositus muuten?


Kertomisesta
. Olen kahdelle ystävälle kertonut. En muille :) Enkä tiedä miten kerrotaan. Tämä kun kuitenkin neljäs lapsi niin kaikki sukulaisetkaan eivät tule olemaan innoissaan uutisesta. Vaikka meillä kaikki asiat onkin hyvin,oma talo,molemmat ollaan töissä jne. :)

Yrjöämällä muuten alkoi tämä aamu! Että hyvää huomenta :x Kiva lähteä työmaata kohti oksennus kurkussa.

Niinuliini_ ja tiitiäinen 5+6
 
Astrolabe: Meillä ainakin pitää olla otettuna ja analysoituna tietyt verikokeet ennen rv10-11 tehtävää np-ultraa. Ja sitä taas ei voi tehä enää 13 rv:n alettua :) Eli anna nyt mennä vaan! Joulunpyhien takia mutkin "pakotettiin" paikalle jo seitsemännellä viikolla, että ehtii näytteet ottaa... Mä olin kans vasta joskus ens vuonna menossa henkisesti :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä