Elokuun mussukat joulukuussa <3

Varhaisultra varattu perjantaille 14.12 klo 9.40 :) Toivottavasti tämä 11 päivää menee nopeasti ja rauhallisesti, ilman sen suurempia kipuja.

Ja viikot edellisistä kuukautisista laskettuna olis 9+jotakin ja oletetusta ovulaatiosta laskettuna 7-8+jotain..
Hoitaja sanoi puhelimessa, että viikolla 7 pitäs jo jotakin näkyä, ennen sitä ei uskalla katsoo, ettei aiheuteta turhaa stressiä mulle, jossei mitään näy.. Ihan hyvä niin. Tää alle kaksi viikkoa menee varmaan aika hitaasti, vaikka aika ei ole mitään, jos vertaa tähän yrityksen kestoon. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JeNski91
Hurrrrrrrjan paljon tervetuloa kaikille uusille! :heart:

Odottelee malttamattomana neuvolan puhelinajan alkamista.. Vielä parikymmentä minuuttia ;) Pakko oli tehdä vielä yksi raskaustesti (kun niitä vielä kaapissa oli/on), alle puolen minuutin näkyi tulos :D Muuten ei mitään ihmeempiä oireita, elohiiri palleassa ja nyt on alkanut tulla nänneihin kosketusherkkyyttä.

Varhaisultraan ajattelin varata ajan ennen joulua, silloin pitäis olla 6+4 - 7+1, riippuen mille päivää ajan saan.. Meillä on ollut perhepiirissä sen verran surua tässä lähiaikoina että tahtoisin kovasti kertoa tuleville isovanhemmille uutiset jouluna, saataisiin jotain positiivistakin ilmoille. Yksi ystävistäni tietää odotuksestani, muille emme ole vielä kertoneet.

Minä olen jouluihminen, ollut aina.. Eilen leivoin ekat joulutortut ja -piparit :D Tämä joulu on ensimmänen moooooooneen vuoteen kun aion olla koko joulun vapaalla, yleensä olen aina ollut jonkun päivän/yön töissä. Eli siltäkin kantilta odotan kovasti! Plus että mies on ottanut pekkasia joululomaksi + sen jatkeeksi eli rakas on sitten joululta alkaen kolme viikkoa peräkkäin kotona!! :heart:

Ensimmänen + tyyppi 4+4
 
Avaruuskissa, varmaan kannattaa varata suht ajoissa, jos vaikka sattuis olemaan ruuhkaa neuvolassa. Itse en vielä sitä aikaa varannut, kun sovin neuvolan tädin kanssa että varaan kun oon käynnyt siellä varhaisultrassa, jotta tiiän onko raskaus kohdussa vai jossain muualla. Mutta sanottii neuvolassa että ajat menee aika pitkälle :/

jeennaa + toivonmukaan kyytiläinen 5+2?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet Epelit :)
Täällä mennään edelleen lähes oireitta. Vessassa ravaan kyllä hyvinkin ahkerasti ja väsyttää ihan koko ajan. Lauantaina kävin ekaa kertaa plussaamisen jälkeen ratsastamassa ja ravatessa tuntui että tissit hölskyy. Ei oo meikäläisen A70-kuppikoko ennen moista tunnetta aiheuttanut :D Mies kyllä väittää kivenkovaan että mun tissit on kasvaneet eli kai niissä vähän muutosta sitten on :) WC-pyttyä ei oo tarvinnu halailla kertaakaan vielä, ei edes minkäänlaista etovaa oloa ole ollut.
Onneksi on ensi viikolla (12.12) se varhaisultra niin selviää onko tuolla massussa jotain muutakin kuin pelkkä tuulimuna. Neuvolaan varaan ajan vasta ultran jälkeen.
Tänään mulla on vapaapäivä, ajattelin ripustella jouluverhot keittiön ja työhuoneen ikkunoihin ja sit vois jouluvalotkin käydä kaivelemassa varaston uumenista. Oon kyllä jouluihminen ihan koko sydämestäni. Jotenkin vaan hassua ajatella, että ensi vuonna tähän aikaan meitä saattaa olla kolme. Tai no, onhan meitä kolme jo nytkin, koira osallistuu mun joulupuuhiin kiitettävän aktiivisesti :)

Regalo ja Karvamato Einari 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Gynen soittoajan jälkeen olo on nyt vähän helpottuneempi. Vaikka vuotaminen voi jotain vikaa entellä, niin ihan yltiöhuolissaan ei kuulemma silti tarvitse olla, jos vuoto ei ole kuukautisvuodon tapaista. Ja sitähän se ei ole - ainakaan toistaiseksi. Varhaisultran varasin samalla ensi viikon perjantaiksi. Vaikkei sykettä vielä tuolloin näkyisikään, niin näkyy ainakin, onko kohdussa ylipäätään mitään. 6+1 olisi vasta silloin siis. Neuvolasta taas oltiin sitä mieltä, että testaan vielä loppuviikosta ja katsellaan sitten uudelleen. Näillä mennään, ei auta kuin odotella. Koitan nyt vähän rauhoittua ja asennoitua positiivisemmin (as if), ja kuten joukkoon liittyessäni totesin, niin kauan täällä roikutaan kunnes toisin todistetaan :D Ja ihanaa kun täällä jaksetaan tsempata, kiitos siitä :)

Niin ja tervetuloa uudet plussanneet!
 
Mä sain ekan neuvolan 7.1.13, siis vasta ens vuonna! :D Hassua tosiaan, kun on tuo vuodenvaihdos tässä välissä, niin tuntuu, että synnytyskin on sitten vasta vuoden päästä. Eli ens syksynä ja nytkin on mun mielestä vielä syksy...
Tänään on alkanut tuntua aika voimakasta painetta mahassa ja vatsalihakset on vähän väsyneen oloiset.
Ja nyt muhun on iskenyt se väsymys. En meinaa pysyä luennoilla hereillä... Graah.

surtiK 5+1 (kai?)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mie uskaltaudun mukaan ketjuun! Eilen ja tänään pärähti plussa testiin. Oireita ei oo muita kun että ei tullu niitä finnejä eikä naama rasvoittunut mikä on yleistä mulle ennen menkkoja.
Esikoispoika kohta 8kk :)

Laskettu aika 9.8.

Eli mariijja, 27v, 2.lapsi
(rv 4+3)
 
Viimeksi muokattu:
Vinku85 Pikkusukka ja kista Kiitos paljon vastauksistanne :) ! Täällä vähän rauhallisin mielin kun rintojen aristus tuli takaisin :D ! Viime yönä kylläkin heräsin kovaan menkkamaiseen kipuun joka kesti 30sek, mutta uskoisin sen olleen harmitonta. Ehkä nyt vaan pitäs rauhoittua ja nauttia :heart:
Pikkusukka mä ymmärrän kyllä sua :D, oli kyllä itellä eileen sellainen ahdistus päällä et ei tiennyt miten päin sitä olis ! Ajatuksen saaminen muualle auttaisi asiaa, mut tällä hetkellä ainut asia mitä ajattelen, on että kyllä kaikki on hyvin ja saadaan pikkuinen syliin asti :) ! Yritä sinä samaa :) !

Niinu & nokare 5+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mariijja tervetuloa ja onnea plussasta!

Ensimmänen saitko neuvolan varattua? Meillä neuvolan numero on usein soittotunnilla koko ajan varattu ja hankala tavottaa terkkareita. Onneks niille voi laittaa tekstarin :)

Tänään ollu kunnon kestoellotus, alko tosiaan yhen aikaan yöllä ja loppu vasta nyt päikkäreiden jälkeen (heräsin äsken). Rinnat on edelleen hellänä, mieski totes, että ne on hieman turvoksissa.

Onneks kävin lääkärissä, löyty alkava keuhkoputkentulehdus! Lääkkeitä ei määränny kylläkään, vaan lepoa ja lämmintä juomaa. Jos ei sillä mee ohi, ni sit antibiootit.

Mä en juurikaan ole jouluihmisiä, mutta tänä vuonna sitä jotenki odottaa joulua ihan eri tavalla. Toki varhaisultra joulunalusviikolla vaikuttaa varmasti myös joulun odotukseen. Jouluruokia ei varmaankaan tehdä tänä vuonna, kun mies päivystää joulun.
 
Kiitos uudesta pinosta ja tervetuloa Mariijja!

Täällä ei vieläkään mitää oireita, mutta ei kyllä tainnut olla edellisissäkään raskausissa lähes mitään. Ja aiemmat lapset siis 08,09. Musta tuntuu kyllä että mulla huoli kasvaa vaan mitä enemmän on raskauksia. Ensimmäisessä en tiennyt yhtään mitä kaikkea voiskaan tapahtua ja toisessa hieman jännitin jo kun oli enemmän lisää tietoa ja nyt kolmannen kerran olen jo melkein paniikissa. :)

Ja joulun olen taas tänäkin vuonna töissä :) Ehkä ihan hyvä, en ole mitään jouluihmisiä.

Emmi4 ja Hippu 5+3?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Mariijja!
Minun kohdalla ainakin pätee tuo, että kolmannen kohdalla hermoilee enemmän kuin ykkösen ja kakkosen. Jotenkin silloin ekan kohdalla meni nämä kriittisimmät viikot mahakipujen kestämiseen, toisen kohdalla ei juuri ehtinyt miettiä, kun toinen pieni pyöri jaloissa ja vaati huomion. Nyt kuitenkin kuopuksen odotuksesta on aikaa jo 9-10 vuotta. Olemme olleet tjot linjalla n. 5 vuotta, välillä pelot ovat pistäneet takapakkia. Olemme siis luottaneet joinain kuukausina varmoihin päiviin ja jotkut kuut tähdätty ovulaatioon. Suurimmat pelot aiheuttaa lähipiirissä 4 kohtukuolemaa, mistä kolmessa oli kyse aivan terveestä vauvasta :'( Tulee sitten hermoiltua entistä enemmän... Nyt yritän kuitenkin asennoitua, että kaikki menee hyvin, mutta olisihan se kiva jos pääsisi jo ultrassa toteamaan pienen rakkaan sykkeen :heart: Voisi taas alkaa murehtimaan muuta :)
Olen jouluihminen ja se kyllä helpottaa tätä välillä ahdistavaakin olotilaa :xmas:
 
Pikkusukka ei oo kummankaan suvussa ollenkaan kaksosia, mutta meillä oli nuo hedelmöityshoidot menossa, eikä nyt ollenkaan varmaa kuinka monta follia siellä kasvoikaan, kun omaa lääkäriä tuurannut lääkäri hösläsi ultrassa...
Eli nyt pitää odotella, johan ultra on ensi viikon perjantaina! :O
Ymmärtää oikein hyvin, että nyt on paniikki teilläkin, kun esikoisestanne on jo vähän alle 10 vuotta..

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :heart: Mä ajattelin ehkä huomenna vielä käydä ostamassa muutaman testilaatikon.. Sais mielenrauhaa.. toki tiedän, että liika stressaaminen on liikaa, mutta ne vahvat viivat rauhoittavat!
 
En oo varannut neuvolaa vielä, kun haluaisin ensin nähdä ultratulokset. Esikoisesta taisin mennä viikolla 10 ja ainakin meidän kaupungin verkkosivuilla sanottiin, että 7-10 paikkeilla voisi mennä. Se ultra-aika on mulle ainakin tässä kohtaa tärkeempi. Neuvolassa ehtii pönöttää ihan tarpeeksi taas odotuksen aikana muutenkin :)

Mulla on alavatsa tosi hellänä, repäisykipuja kaikista nopeista liikkeistä, aivastuksesta tai yskäisyistä. Vähän menkkamaista oloa, mutta ei sitten kuitenkaan. Aina vessassa tarkistan, että joko vuoto alkoi. Niin ja päivällä väsytti töissä ihan kamalasti, yleensä en ala torkkua, mutta nyt piti kokouksessa piirrellä paperi täyteen kuvia, jotta sai pidettyä ittensä hereillä :D

Voiko muuten olla, että joudun jo näin alkuviikoilla housuostoksille?!?! Mulla on tapana käyttää tosi tyköistuvia farkkuja ja nyt alkaa päivän aikana ahdistaa ja kivistää vatsaa niin pahasti, että melkein itkettää. Vatsa on aamulla ihan normaali, mutta sitten illasta olen yhtäkkiä kuin kuudennella kuulla. Kiva...

Mitens ton ketjun otsikon saa muuten muutettua, jos Epeleiksi halutaan?

Onneks täällä voi vähän epäröidä ja ihmetellä näitä fiiliksiä muiden samassa vaiheessa olevien kanssa.
 
Pippurihäntä Joo, voi hyvin olla.. Mä meen huomenna äippähousuja ostamaan,kun tänään ei mistään farkuista mennyt vetoketju kiinni :D
Muistat lepäillä niin paljon kun voit - nyt pitää pistää se oma keho ja olo edelle.. :)
 
tervetuloa uusille ! :wave:

Pamsku, mitäs tuumaisit jos olis kaksoset masussa ? :heart: Pikkusukalla onkin jo aikaa edellisestä! Mahtaa tuntuu ihan "uudelta" kaikki ? :p

Pippurihäntä, hyvin mahdollista että joudut! Itelläni ainakin puristaa farkut, onneks nyt on pakkasta ni voi lähtee toppahousuissa asioille ja töissä työasu on onneks niin väljä, että ei kyllä kiristä eikä purista mistään =) Saan ehkä kylläkin lähtee tissiliivi ostoksille :D
 
jennaa olishan se... en sano nyt, että aikamoinen järkytys, mutta melkoinen ylläri :D Toki niin kauan vauvaa yritetty, että on kaksosetkin tervetulleita.. Toki elämä mullistuisi kahdesta lapsesta hieman enempi.. :D
 
Mulla taas on aamuisin tuntunut että vatsa on niiiiin litteä, ettei koskaan ole ollut :O Mahtaisikohan johtua paremmasta aineenvaihdunnasta vai kun tullut syötyä "järkevämmin"? Eiköhän tuokin ongelma korjaudu ajallaan. Edellistä raskauksista tuli kummastakin 9kg lisäpainoa, ja siihen olisin nyttekin tosi tyytyväinen.
Ja Pamskulla on pakko olla kaksoset!! :p Tasapainoa tähänkin porukkaan.
 
Uusia oli taas tullut, ihanaa saadaan iso porukka kasaan. Onnea plussasta Mariijja! :flower:

Pippurihäntä ei mikään mahdoton ajatus et joutuu hankkii äippähousut jo nyt :) Onneks saan kotona kulkea lököhousuissa ja ulkonakin voi laittaa toppahousut jotka ei kiristä.

Pamsku voi että kun olis kaksi :)

Onko kukaan kattonu kiinalaisesta kalenterista että kumpaa teille povataan? :D kiinalainen kalenteri meille luvattais nyt tyttöä, eka ainakin piti paikkansa. Uskotteko tyttö-ja poika oloihin? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kista, pakko oli munkin katsoa, vaikka pidän horoskooppejakin sun muita lähinnä naisten viihteenä :D Tuon mukaan tulisi tyttö. Yksi läheinen ystävä, jolle kerroin raskaudesta heti plussauspäivänä sanoi saman tien, että meille tulee sitten tyttö. Itsellä ei ole mitään oloja, joten saa nähdä ;)
 
Järki lähtee tän ketjun kanssa :D En saa jotenkin muokattua otsikkoa? Se muokkaa vaan tuohon eka sivun ylälaitaan sen,mutta ei sillein pääotsikoksi? Plääh! Jos joku osaa niin saa neuvoa :D Lisäilen kohta uudet listalle,kunhan ehdin.

Ihanaa kun täällä on muutkin jo painiskelemassa housuongelman kanssa :D Just mietin et pitäskö jo kiskasta äippäpöksyt jalkaan,alkaa nimittäin ikävästi kiristelemään nuo omat. Ja näytän edelleenkin siltä kun olisin jo puolessa välissä raskaana...niin,mikä turvotus iltaisin?

Kiinalainen kalenteri veikkaa POIKAA,vaikka mulla on ihan tyttöolo itselläni :heart: Molemmat toki aivan yhtä tervetulleita. Edellisistä kyllä kalenteri osuu oikeaan.
Hups,laitoin väärän kuukauden. Eli TYTTÖÄ lupaa ja tyttöolo siis itsellänikin :)
Se piti vielä sanoa,että mun olot on kolmen lapsen kohdalla osuneet oikeaan,saas nähdä miten nyt käy ;)

Onko muilla oloja vielä?


Niinuliini ja tiitiäinen 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Poikaa veikkaa tuo kalenteri. Oma olo ei kieli vielä mistään sukupuolesta, mutta työnimi on maskuliininen. Kuvotusta, pahoinvointia, kamala fiilis kun otti liivit illalla pois kun rinnat tosi kipeät.

astrolabe ja Thor-Erik 4+6
 
Tämmöinen ällökysymys aamuun; teillä joilla on peräpukamia, niin ovatko oireilleet raskauksien aikana tai ennen raskautta? Itselläni on kuulemma sisäisiä ja olen huomannut, että vuotavat verta vaikka maha toimisi ok. Kuopuksen aikana jouduin käymään sairaalassakin puolessa välissä, kun verta hulatti varmaan puol desia, mutta kohdusta se ei ollut peräisin. Tänä aamuna sattui silmät pönttöön ja siellä oli paperissa kirkasta verta, heti ajattelin että taas ne oireilee, mutta sitten tuli taas pieni epäusko. Järki sanoo ettei tule nytkään kyllä kohdusta.
Muuten toivottelen kaikille oikein ihanaa lumista tiistaita. Ja kiinalainen lupaili meille tyttöä :)
 
Pippurihäntä, minullakin oli vaikeuksia farkkujen kanssa. Maha tosin ollut turvonnut jo lokakuulta, jolloin hormonilääkitys alkoi.

Kyselen jo etukäteen, mutta onko sektio ainut mahdollisuus, jos odottaa identtisiä kaksosia?
 
Kiinalaiset väittäis, että tuo esikoinen ois tyttö ja tämä tuleva poika. No, esikoinen on poika, niin tulisko nyt tyttö? :D
Mulla ei oikein oloja ole, mutta tyttö ois toiveissa, vaikkakaan ei sillä sukupuolella ole niin väliä. Mutta kyllä mä pienestä prinsessasta haaveilen :)
 

Yhteistyössä