~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

miimo Mä luulen et ei missään neuvolassa ole sairasvastaanottoa, ei meillä ainakaan. Neuvotaan ottamaan yhteyttä terveyskeskukseen.
Harvassa neuvolassa on uä-laitteita, mut vauvan sydänääniä kuunnellaan joka neuvolassa.
 
A.R
Helou :wave:

Kovin aktiivisesti ei ole tullut kirjoteltua,johtuu ehkä epävarmuudesta koko raskauden suhteen! :(
MUTTA, soitin tänään neuvolaan ja keskusteltiin tästä mun stressaamisesta!
Olen öisinkin herännyt ja miettinyt kaikenlaista!
Niimpä tää ihana neukkutäti järjesti mut lääkärille&kunnalliseen ultraan joka on HUOMENNA!!!, mieskin on kotosalla niin pääsee mukaan :)
Ja "virallisen" ultra ajan olen saanut 28.1.
Tulen sitten huomenna päivittämään,minkälaisia uutisia tuli!

A.R 10+3
 
Heips!:wave: pitkästä aikaa!!

En oo jaksanu kommentoida mitään, lukenu oon aina välistä juttuja..:ashamed:

Työt alko niin tiiviillä tahdilla tammikuun alusta, ettei oikein voimia oo ollu mihinkään. Nyt 11 päivän aikana ollu 10 työpäivää, välissä tehny tuplavuoroa, joten kaikki voimat menny töihin! :/

Pahaa oloa ollu nyt joka päivä.. Maku suussa kokoajan ja niin etovaa oloa. Tiiän että tää väsymys pahentaa oloa, joudun töihin heräämään 5:30 |O Samoin, jos ruokaväli venyy liian pitkäksi, heti olo pahenee.

Tänään töissä niin kiirettä, että kahella jugurtilla päivän vedin, töitten jälkeen oli eka kertaa sellanen olo, että tulisipa oksennus niin helpottais..

Muutenpa tässä olla öllötellään ja ens maanantaina ois eka neuvola, mitä odotan todella innolla, kuuluuko sydänääniä. =)

Liikunnasta pystyisin kyllä samallalailla kuin ennenkin juokseen ym.. Mutta nyt ei vaan oo ollu aikaa ja voimia mihinkään! Harmi!

Vitamiineista syön multitabsiakoseon? raskaus vitamiinia!? ja kalaöljy kapseleita. Joulun tienoilla join vital-f rautalisää, mutta se oksetti niin hirrrveesti..
Tämmöisiä täällä, hyviä vointeja teille kaikille!

Inkkukinkku 7+4 kö? :D
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!

Itse kävin tänään lääkärissä kun ei tuo pahoinvointi ole helpottanut ja tää lääkäri sattui olemaan samalla gynekologi ja hän ultras nopeasti mun masun päältä ja siellä se pikkuinen sydän sykki ja ja näkyi jo paremmin kuin viikko sitten. Äidin pikkuinen. :heart:

härkäneito ja kolmonen rv 7+0 poks
 
Tirppuli, meidän sairaalassa eli tehdä alle 12+0 ja maksimi on 13+6, joku mainitsi että heillä tehdään 11+0-12+. Hassua et vaikka kuinka on sairaalakohtaisia monet käytännöt mut eikai se sikiön koko sairaalasta johdu :| Esikoisen aikaan meillä oli sama 13+0 ja sillon jo mietin et saako siitä otettua kunnon niskaturvotus mittaa enää noilla viikoilla.
 
härkäneito Mä en tiennytkään että noin aikasin näkee jo mahan päältä ultratessa.. Hienoa silti että näkyi ja siellä oli kaikki hyvin :)

Pahoinvointia on välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pahin aika on yleensä n. klo 15-20. Aika lievää se silti onneks pahimmillaankin on, mut kyllä mua silti ärsyttää ja toivois sen jo loppuvan!

Tänään oli eka koulupäivä :) Jossain kohtaa tuntu siltä et kohta lähtee taju kun ei meinannu kehdata alkaa syömään eväitä. Pakko se oli sitte vaa sanoa että sori, mun on pakko syödä nyt :D Onneks helpotti!

MÄ kävin lääkärintarkastuksessa koulua varten ja lääkärinä oli joku venäläissyntyinen(?) ja jotenki ajattelin, että hän ei nyt kaikkea ymmärtänyt kun ei tutkinut multa kuin verenpaineen ja kuunteli keuhkot. Kysyinkin vielä että tässäkö kaikki ja hän vakuutteli että tämä riittää. No en sitten alkanut kyseenalaistamaan hänen ammattitaitoaan vaikka itse epäilinkin. Rokotustodistuskin piti saada ja heidän piti soittaa naapurikuntaan mistä olen kotosin ja siellä suurin osa potilastiedoistani..
No, tänään menin hakemaan todistuksia ja kappas, kuka oli oikeessa.. Eihän se lääkärintodistus ollut sellanen kun piti. Olis pitäny tutkia ihan kaikki (näkö, kuulo, refleksit, paino ym..) Lääkäri ei siis ollut ymmärtänyt millanen todistuksen piti olla vaikka annoin hänelle paperin jossa se luki. Ja rokotustodistuskin oli vain tässä nykyisessä kunnassa annetuista rokotuksista. Pitää kuulemma itse soittaa ja pyytää ne. Kysyin että miksei lääkäri itse voi niin vastaus oli, että me hoidamme täällä vain potilaita. Kysyin sitten että enkö minä juuri ole potilas niin hoitaja mei ihan hiljaseks ja alkoi selittää jotai muuta :D Sen hän kyllä myönsi että oli lääkärin virhe tämä väärä todistus ja siitä ei laskuteta ja sain huomiselle uuden ajan. Eli loppujen lopuks kaikki hyvin :)

Tulipas pitkä tarina tällä kertaa :)

Dana & mini 7+2
 
Sitä piti vielä sanoa, kun noista allergialääkkeistä täällä oli aikasemmin puhetta.
Mä oon nyt kysynyt kahdelta lääkäriltä tuosta histecistä ja molemmat oli sitä mieltä, että kyllä sitä voi käyttää raskauden aikana.
Aika ihmeellistä että lääkärit ovat tuosta(kin) niin eri mieltä..
 
En olekaan pariin päivään käynyt täällä ja tekstiä on taas tullut :) Muistakaa muuten tulla FB:n ryhmään myös jos kiinnostaa, siellä on kivasti myös keskustelua!

Kantoliinoista, mä tutustuin esikoisen ollessa jo aika painava mutta tykkäsin kyllä ja nyt on tarkoitus pienestä asti koittaa liinailla. Olisi niin paljon helpompi kantoliinassa pitää vauvaa kuin tuplarattaissa.

Kerttu, onneksi kaikki ok! :)

Miimo, monessa kunnassa tosiaan taitaa olla ihan normimäärä tuo 2 ultraa jos ei ole mitään vaivoja raskauden aikana. Itse sain esikoisen aikana lopussa kaksi ultraa perätilan vuoksi ja sit vielä synnytystapa-arviossa kun näytti että lapsi on aika iso.

Kestoilusta, mun täytyy myöntää että mä oon vaan liian laiska että ei tullut kokeiltua esikoisella, lisäksi se alku meni muutenkin sumussa opetellen vauvanhoitoa niin jotenkin niihin kertiksiin vaan tottui.

Täällä odotellaan kuumeisesti ensi viikon nt-ultraa, hui miten lähellä se jo on! Jotenkin tää alkuraskaus on vaan hujahtanut ohi, ei puhettakaan samasta meiningistä kuin ekan kohdalla jolloin kävin kyyläämässä melkein päivittäin raskauslaskuria ja muita sivustoja :D No, toisaalta hyvä kun ei turhia ajattele, eipähän tule turhaa huoltakaan liikaa ;)

Nelli 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heipat kaikille!! :wave: Minä olen laiskasti kirjoitellut mutta lukenut kyllä päivittäin. Jotenkin on vain niin veto pois että ei ole saanut aikaiseksi.. Heti alkuun kuitenkin :hug: ja voimia niille joita koetellaan :heart:, olette ajatuksissa!

Liikunnasta: Minulla on oma hevonen ja sillä olen vielä ratsastellut suht normaalisti, ainoastaan ns. "riskialtteimmat" jutut (esteiden hyppääminen, reipasvauhtiset metsälenkit, kilpailut ja valmennukset) olen jättänyt pois. Neuvolan täti ei harrastuksesta kauheasti innostunut mutta myönsi että itseään kuunnellen niin kauan kun vatsa ei näy ulospäin ei vauvalle pitäisi olla sen suurempaa riskiä kuin muutenkaan elämässä. Sitten kun maha alkaa pullottaa (muustakin kuin turvotuksesta :LOL: ) siirryn istuskelemaan kärryille ja liikuttamaan maasta käsin, ja oma liikkuminen painottuu koirien kanssa käveleskelyyn.

Doppleria olen testaillut nyt pari viikkoa mutta en saa sillä vauvan sykkeitä kuuluviin :/ Omat löydän, sen lisäksi kuuluu joku sellainen "rouh rouh" ääni (suht sama tahti kuin minun sykkeellä) ja joskus sen taustalla kuuluu myös "tuuli"? Tuskastuttavaa.. Olen miettinyt että voiko ne olla istukan ääniä, voiko se olla vielä näin alussa niin paljon edessä että vauvan sykkeet ei kuulu? Neuvolassa 3.1. ainakin vielä sykkeet näkyi kun terkkari ultrasi.. Eilen kävi jo mielessä että soitan neuvolaan että saako tulla niin että katsotaan onko siellä ketään mutta vielä olen malttanut mieleni.

Ensimmänen & Tyyppi 10+6

Nt-ultra 29.1. ja Nlääkäri 6.2.
 
Tänään olis neuvolalääkäri! ja ilmeisesti myös ultra, kun sellanen siellä on =) saas nähä. Olo on kyllä niin vetämätön. Taas tuli nukuttua niin huonosti |O ihme pätkiä ja yöllä ku herää ni on ihan pirtee vaik oikeesti on ihan naatti. :D Dopplerilla kuulu eilen niin hienosti äänet, tais kaveri olla ihan "pinnassa" ku ei tarvinnu juurka ettii :p

Niille jotka ettii vielä sykkeitä! ite löydän dopplerilla sykkeen bikinirajan yläpuolelta ja anturia täytyy hieman viistosti alaspäin kääntää (jos ymmärrätte mitä meinaan).. Viime viikolla sykkeet kuulu selvästi vielä ihan häpyluun rajassa ja sai painaa jonkunverran, että kuulu. :heart: Nii ja multa kuuluu ainoastaan oikealta puolen, vasemmalta ei kuulu ku kohinoita. Oikealta puolelta kuuluu "laukkaa" ja doppleri rekisteröi sykkeen 160-180 tienoille, oma sykkeeni ollu n. 60 =)


Ainii, unohtu: Jeennaa & Tirriäinen hmm, olisko 11+2 tänään (neuvolan mukaan 11+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Liikunnasta, mies tossa jutteli että josko ens viikolla päästäs hiihtämään. Mä oon siis tässä jo pidempään valittanut kun ei vieläkään olla hangille päästy ja nyt oon ollu kipee ja miehellä tikit selässä.
Tikit lähtee ens viikolla ja mullakin flunssa parantunut niin jos kävis taas kokeilemassa. Mies on siis hiihtänyt ihan kunnolla esim finlandia-hiihtoja, ja mä oon ekakertaa sitten ala-asteen hiihtänyt viime talvena (vanhuus ei tule yksin).

Mutta jos nyt pääsis vaikka pari kertaa viikossa hiihtolenkille niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Nyt on turhan pitkään tullu vaan maattua :/

Nyt alkaa muutenkin vissiin piristymään hieman - jaksan jo valvoa vähän pidemmälle ja alkaa selkeesti pesänrakennusvietti valtaamaan.. viikonloppuna pistettiin vaatehuone uuteen uskoon ja seuraavaks lähtee vaatekaapeista turhat vaatteet joihin en tule varmaan about vuoteen mahtumaan niin laatikoihin ja varastoon.
Lisäks oon jo kattonut keittiöön uutta hyllyä ja olohuoneeseen lipastoa.
Päätettiin myös, että asutaan tossa nykysessa kaksiossa niin pitkään kuin mahdollista. Jos 2 vuotta jaksetaan noissa tiloissa, niin saadaan about 30t rahaa säästöön ja voidaan sitten ostaa se omakotitalo ja sitten ois sitä tilaa :)
Eihän 30t vielä omakotitaloa osteta mutta sillä saadaan jo pankista asuntolaina. Aavistuksen harmittaa että pankinkin mielestä meillä riittää kyllä maksukyky tuplaten tarvitsemaamme summaan, mutta kun puuttuu se pääoma :headwall: Noh, onneks se ei vaadi kun vuoden parin säästämisen niin se on kasassa - kuitenkin mun mielestä aika hyvin jos tosiaan 30t pystyy parissa vuodessa säästämään :)


Doppleri on vissiin tänään tai huomenna haettavissa postista.
Ainoa vaan että toi mesta mistä tilasin, ei myynyt geeliä. Nyt mietinki käykö mikä tahansa geeli (ei nyt hiusgeelikuitenkaan) tohon hommaan? Apteekithan myy vaikka mitä kosteuttavia geelejä esim..

Meillä kerrottiin sunnuntaina miehen pojalle että ois pikkuveli tai sisko tuloillaan. Oli kovin hämilleen ja hiljaiseks mennyt, mutta kun oli hetken löylytellyt itsekseen niin tuli aika omana itsenään pois saunasta, ja eilen ainakin oli ihan oma normaali itsensä :heart: On tässä vielä monta kuukautta kutienkin aikaa hällä asiaan sopeutua ja mikään muu ei muutu kuin että vauvan romua alkaa ilmaantumaan ja äitipuoli levenee :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ambro, ite kävin kysyy täst Riksun apteekista geeliä ni ne katto mua vaan tyhmänä ja kysy "mikä doppleri? voiks sydänääniä muka kuunnella kotona?" noh, ei niiltä sitten löytynyt mitään geeliä. Mutta luin tosta dopplerin ohjeista että vesiliukoinen rasva ja vesiliukoinen liukkari käy dopplerin kanssa. Itelläni ainaki tuntuu että kuuluvuus on parempi liukkarilla ku rasvalla :D
 
A.R:n ultrakuulumisia odotellen!
Tänään ois myös jeennaan varhaisultra ja pippurihännällä NP!!! :popcorn:

Mites Niiun ja Mintun neuvolakäynnit sujui :) ?

Moni on saanu vissiin NT:n varauksen yhteydessä ajan RU:n.. meilläkin niin on ollut, mutta nyt varataan vasta nt:n jälkeen, jotta saadaan ru oikeille viikoille :)

jeennaa okei, no mä kattelin noita apteekin geelejä, niin ajattelin sellasta kosteuttavaa hakea.. kai se on ihan hyvä kostetuttaa muutenkin tota mahaa niin hoituu se samalla ;)
Ja tosta oon kanssa lukenu että geelillä kuuluis paremmin kuin voiteilla, joten varmasti sama pätee esim liukkariin.
Meillä ei kyl mitää liukkareita ole, kun sellasia ei oo koskaan tarttettu eikä mikään oo nyt raskauden aikanakaan muuttunut, joten ehkä hankin tosiaan vaan jonkun kosteuttavan geelin :)
 
Mä olen kans lähihoitaja ammatiltani, kotihoidossa työskentelen erittäin epäergonimisissa pienissä kaupunkikämpissä yritän autella todella huonokuntoisia asiakkaita.. illat ja vkonloput tosi rankkoja vuoroja ilman raskauttakin. Ja kokopäivän asfaltilla tallaaminen ja rappusten ravaaminen päälle.

Meillä on myös eläimiä: kissa, koira ja jyrsijöitä vanhimmalla tyttärellä. Mun Liikutuksesta huolehtii noi 4 lasta ja elukat ja omakotitalo isolla pihalla ;)


mä tilasin raskauskeijusta ihan dobblerigeeliä, myöhemin riittää vaik kosteusvoide. Mutta näin alussa tarvitaan hyvä kaiku. ;) Mulla kuuluu sykkeet vas. puolelta ja ihan biginirajan tuntumasta se Dobblerin pyöreä anturiosa alaoikealle kallistettuna tai sitten keskeltä ja häpyluun alta :LOL:

Mä kerroin eilen esimiehelle, kun aattelin että ne pitää mua työnvieroksujana siellä... ymmärsi kyllä ihan hyvin mun tilanteen ja käski mennä lekuriin hakemaan saikkua.

ÄssÄ + himmiäinen 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisessä neuvolassa käyty.oli jo tuttua rutiinia kun kolmas kerta jo! Täytettiin lappuja ja varattiin verikokeisiin,iltaan ja seuraava lääkärineuvola aika. np ultra on 11.2 ja lääkärineuvola 15.2 ultraan kun menen niin viikkoja tasan 12. Harmi kun neuvolatäti jää eläkkeelle.mulla siis tulee vaihtumaan tässä välissä neuvolatätiki. Mies sattui sopivasti olemaan sairaslomalla niin katsoi poikia neuvolan ajan. Omaan oloon.viimeksi taisin kirjoitella että vähällä pahoinvoinnista menty niin nyt on ääni kellossa muuttunut.oksentanut olen joka aamu nyt kolmena päivänä ja pahoinvointi on 24h.aina jos syömisestä on 2h niin alkaa tuleen huono olo.töissä kittuutin viikonloppuna.onneksi on mahd.syödä vähän väliä niin ei tullut heikostusta.väsymystä on ollut kans kauheena. kerrottu ollaan nyt miehen sisaruksille,muutamalle kaverille ja miehen vanhemmille.miehen vanhemmat oli onnitelleet ja muutenkin anoppi ollut kuulemma tohkeissaan.olivat sitten sanoneet vitsillä että kävikö meillä samalla lailla kun heillä aikoinaan että kortsut oli aina tyynyn alla ja eivät niitä sitten käyttäneet.mies oli siihen että ihan harkittu on tämä.ehkä kun nuorimmaisen kanssa tulee niin pieni ikäero.:D. Minä malttamaton tilasin tuommoisen tyttö vai poika kotitestin. Oon kyllä lukenut että näyttää usein poikaa mutta ajattelin kokeilla.:) onko muut sortuneet moisiin turhuuksiin? ootteko muut ajatellut odottaa rakenneultraan asti vai onko joku miettinyt että kävisi sitä ennen yksityisellä? Siis sukupuolen selvittämässä.:). Mutta nyt päiväunille.... Reveria ja huippu 8/1
 
Jos minäkin esittäytyisin paremmin ja vastailisin vähän teidän kyselyihin. Meillä siis perheeseen kuuluu mies ja kaksi poikaa, 4,5v ja 3v, jotka molemmat ovat syntyneet Ranskassa. En ole itse töissä, kun yrityksistä huolimatta sopivat paikat tuntuvat olevan kiven alla ja sitten tosiaan poikien keskiviikko vapaa harrastuksineen ja Suomi-kouluineen ja koulu 8:30-16:30 rajoittaa vähän myös töiden hakua. Jos olisi tilaa niin au-pair olisi ihan ykkönen :D Mutta valitettavasti asumme varsin tiiviisti.

Liikunnasta Mulla oli tosiaan viime viikolla gynekologi (7+0) ja ultrasi, että kaikki oli kunnossa, sikiö oikeassa paikassa, vastasi viikkoja ja sydän sykki kovasti. Kysyin sitten liikunnasta, kun olen käynyt vatsa-peppu-selkä-venytys jumpassa, joka on aika rankka ja oli sitä mieltä että 3 kk asti voi liikkua ja sitten ainoastaan uiminen on sallittu... Tämä siis ranskalaisgynen mielipide. Kyselin eilen kuitenkin siellä missä olen käynyt jumpassa ja jooga kurssilla oli tilaa joten taidan kuitenkin vaihtaa sinne mieluummin kun että lopetan liikunnan kokonaan. Uimassa käydään joka tapauksessa perheen kanssa lähes joka viikko ja luultavasti nyt vielä vanhemman pojan (4,5v) koulun kanssa joskus kun tarvitsevat valvojia uimahalli käynneille.

Kestoilusta Meillä on kestoiltu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Jonkin verran aioilla ja sitten on ollut taskuja ja sisä- ja kuorivaippoja. Ihan vastasyntyneen kanssa en alkaisi kestoilemaan, mutta varmaan taas jossain vaiheessa aletaan käyttää kestoja ainakin kotona.

Kantoliinaa käytin esikoisella tosi paljon ja sitten myöhemmin manducaa. Nuoremmalla taisi olla käytössä lähinnä manduca, kun se oli niin paljon nopeampi laittaa.

Vasta-aineet tai rh-tekijä Onko kenelläkään ollut vasta-aineita veressä? Olenko ymmärtänyt oikein, että vasta-aineita voi löytyä, jos äidin veriryhmä on negatiivinen? Oma veriryhmäni on tietääkseni A+, mutta kun hain äsken verikokeiden tulokset ja niin jouduin samantien antamaan uuden verinäytteen, koska verestäni oli löydetty vasta-aineita ja nyt sitten menee pari viikkoa ennen kuin selviää liittyvätkö ne vauvaan vai ehkä allergian siedätyshoitoon, joka minulla on menossa.

NP-ultra on 18.2.

Saini
 
Neuvolalääkärissä käyty. Sydänäänet kuulu hyvin. Ultralla katto ja siellä se pieni mennä viipotti, ei meinannu saada hyvää kuvakulmaa. :D Kädet ja jalat heilu niin nopeesti. Aika uskomatonta, mutta totta ;) ihanaa ? Tosi surku kuvanlaatu oli kyl, ei meinannu saada selvää. Onneks seuraava ultra on parempi. =) Sain tosin lähetteen hämeenlinnaan NT ultran yhteyteen, että tutkitaan kohdun verisuonet, tms.. Verenpaineet tuppas taas olee koholla (tosin kotona ne on hyvät) Sanoin kyl lääkärille että nytki ne oli koholla, koska se ultra jännitti niin paljon.. Noh, tutkivatpahan ainakin.

Ambro jep, piti itekki käydä vartavasten ostaa liukkarii ku totesin että se tulee halvemmaks kuin että tilaisin sitä dopplerigeeliä, kun kerran mitään vastaavaa geeliä ei apteekista löydy, tai sit se apteekkari "ei halunnu löytää" :ashamed:

yksityisellä käynti ennen rakennetta: itse ajattelin malttaa ihan tonne rakenneultraan asti =)

Nyt lähen kattoo kaverin viikon vanhaa tyttövauvaa :heart: Hih, itken jo valmiiks. Onneks kaveri tietää että meillekkin tulee vauva, ni ei pidä mua ihan kahjona ;)
 
oma napa Heissan taas pitkästä aikaa. Päivittelen äkkiä omaa napaa..
Tänään oon oksentanut koko aamupäivän. Ilmeisesti oksennustauti iskenyt :( aivan järkyttävää :( Mikään ei pysy sisällä ja kylmä on kokoajan :( Tänään olis pitäny käydä antamassa verinäyte seulontaan mutta jää välistä :( Toivottavasti e oo haittaa pikku asukkaalle <3

Ou Nou 10+0
 
Mulla oli eilen neuvola ja kaikki ok. Lippuja ja lappuja täyteltiin. :) sydänääniä ei kuunneltu, kun vasta olin käynyt varhaisultrassa ja viikkoja vielä sen verran vähän, että ei välttämättä kuulu. Muistan et esikoisenkin kohdalla vkon 9 jälkeen neuvolassa vasta kuunneltiin sydänääniä.

Soitin teratologiseen tietopalveluun Teratologinen tietopalvelu ja kysyin siitä influenssarokotteesta. Vastaus oli, että sen voi ottaa missä vaiheessa raskautta vaan ja on jopa suositeltavaa. Yhteyttä rokotteen ja keskenmenojen välillä ei ole löydetty. Ja sanoi sieltä, että usein jos raskaana oleva sairastuu influenssaan, se on sairaalareissu. Että taidanpa ottaa sen rokotteen. :) toinen asia, joka tuli keskustelussa ilmi oli, että jos on tavallisesa flunsassa ja kuumetta, niin kuume olisi saatava pysymään alkuraskauden (ensimmäisen kolmanneksen) aikana alle 38 asteessa parasetamolin avulla. Kielsi myös käyttämästä luontaistuotteita, koska niitä ei ole tutkittu tarpeeksi.

Sellaista infoa tänään. :) Mä olen kotona esikoisen kanssa. Hänellä on keuhkokuume ja korvatulehdus. :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Ihan vaan omaa napaa, kun en nyt muuhun pysty.

Ultrassa nähty kaikin puolin hyvin kehittynyt ihmisenalku, joka vastasi viikkoja 10+6 (mun laskujen mukaan 10+3) eli laskettu aika siirtyi ja on nyt 7.8.2013. Niskaturvotusta ei saatu mitattua, joten ensi viikolla käyn uudestaan näyttäytymässä. Kuulemma sen, mitä kätilö sai nyt katsottua niskaturvotuksesta, näytti siltä, että sitä ei juurikaan ole, eli tuskin viikon päästäkään on. Alustavasti siis saatiin puhtaan paperit siitäkin, mutta halusi varuiksi ottaa uudet lukemat rv11+5, kun tyyppi hengaili nyt sen verran kippurassa ja ei suostunut sopivaan asentoon.

Mieheltä pääsi ihan vilpitön "herranjestas", kun liikkuvan ihmisennäköisen tyypin ruudulla näki :) Kaikki oli siis niin hyvin ja paikoillaan kuin vaan tässä vaiheessa voi olla. Pienenpienet sormetkin erottuivat ja veri kiersi niinkuin pitää. Jestas sentään ihminen voi olla onnellinen!!!! :heart:

Pippurihäntä 10+6

Lisäys: Rakenneultralle tuli myös uusi aika eli 14.3.-->28.3.
 
Viimeksi muokattu:
Ou Nou jaksuja vatsatautiin :hug: muista juoda!

muoks Luminella Kiitos tietoiskusta! ja pikkuselle pikaista paranemista :)
Ja Pippurihännälle onnea hyvistä ultrakuulumisista, hauska toi miehen reaktio.

Ambro ja Jeennaa no mulla tais käydä sitte tuuri kun menin meijän pikkuapteekkiin ja kysyin et onks niillä ultrageeliä myynnissä niin ei kattonu ollenkaan kummeksuen vaan totes et se ei oo heillä hyllytuote et he voi kyllä tavallaan tilata sitä, sit meni muutama päivä niin sain käydä ostamassa sen pois :) makso jotain 7e. Mut sillon kyllä sain kosteusvoiteellakin sykkeen kuuluviin 11+ siinä se hyvä puoli et sen voi sitten hieroa nahkaan kun ultrageeli kannattaa pyyhkiä pois :)

Sukupuolen selvittäminen jätetään sitten elokuulle ;D Kokeilin kyllä viime raskaudessa sitä täällä pyörinyttä soodatestiä ;) eli kuppiin soodaa ja pissii päälle jos kuplii niin poika jos ei niin tyttö, muistaakseni :) korjatkaa jos oon väärässä ;)

hihiii, oon vähän ajoissa mut mitäs sitte :) mennään tänään katsomaan britax b-dualeja toivottavasti ne olis kunnossa niin sais heti mukaan...

Kista ja Sisko 11+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pippurihäntä sait mut itkemään :LOL: :'( tolla
Mieheltä pääsi ihan vilpitön "herranjestas", kun liikkuvan ihmisennäköisen tyypin ruudulla näki Kaikki oli siis niin hyvin ja paikoillaan kuin vaan tässä vaiheessa voi olla. Pienenpienet sormetkin erottuivat ja veri kiersi niinkuin pitää. Jestas sentään ihminen voi olla onnellinen!!!!
voi kunpa meillä olis jos ei vielä perjantaina ultrata niin ensiviikon torstaina tuollainen näkymä :heart:

tuli postista viesti että doppleri olis haettavissa.
Taidanpa hakea pois ja samalla kipasen apteekista esim Aqualan Gel - Orion-konserni
 

Yhteistyössä