Moikka kaikki :wave:
Ma olen taas kipeena :snotty: kyllastyttaa taa ainainen nuhanena oleminen. Tanaan oli ultra ja meille tulee toinen
poika. Kylla me molemmat miehen kanssa tyttoa odotettiin, varsinkin kun taa raskaus on aivan erilainen kuin esikoisen kanssa, mutta kiva kun tulee veljekset pienella ikaerolla, niin saavat seuraa toisistaan. Kyllahan poika ja tyttokin leikkivat keskenaan, mutta niinkuin aitini jonka kanssa tanaan juttelin totesi etta pojilla on poikien leikit. Taa koko raskaus alkaa jotenkin konkretisoitumaan toden teolla kun tietaa tulokkaan. Mulle on helpoimpi saada tietaa etukateen, niin osaa sopeutua ajatukseen, kuin etta tulisi sitten synnytyksessa yllatys. Nyt jai haaveeksi vaaleanpunaiset ihanuudet, koska meidan lapsiluku on sitten tassa!
Hankinnoista sen verran etta mitaan en taida hankkia, koska olen saastanyt melkein kaiken esikoiselta. Vaunuihin ostan seisomalaudan. Esikoinen haluaisi jo kavella koko ajan. Mulla on bugaboon beet, joista olen tykannyt. Niita ei voi kylla Suomen kayttoon suositella, koska pyorat ovat kovin pienet ja eivat oikein lumisella kelilla pelaa. Mutta
vinkiksi ensiodottajille... Hankinnoista tarkeimmat mun kokemusten perusteella ovat: vaunut, pinnasanky (mielellaan sellainen jonka korkeutta voi saadella), auton turvaistuin (jos autoilette), perussetti vaatteita (olen potkupukujen ja puolipotkuhousujen kannattaja), kantoliina tai babybjorn (varsinkin jos joutuu matkustamaan vauvan kanssa) ja imettaville suosittelen imetystyynya (banaanin muotoista) seka amedan rintapumppua. Sairaalaversion voi vuokrata rintapumppu.fi -sivuilta. Mina vuokrasin aluksi noin 4kk ja sitten ostin matkaversion. Minulle tuo rintapumppu oli ihan taivaanlahja. Lisaksi viela nuo tarkeimmat kosmetiikka- ja kotiapteekkituotteet: kosteuspyyhkeet, peppurasva, vaipat, vauvan mieto pesuaine, kynsisakset/-leikkurit, pehmea harja jne. Myohemmassa vaiheessa kun vauva alkaa istumaan, syomaan kiinteita ja liikkumaan niin meilla oli kaytossa bumbo-tuoli (tykkasin), myohemmin ja edelleen Stokken tripp trapp syottotuoli jota voi saadella niin etta kayttoikaa on aika reilusti. Tuon Stokke-tuolin miinuspuoli on ettei siihen saa kiinni tarjotinta/tyottotuolipoytaa ja portaissa Lindemin portit.
Turhat hankinnat: Ma hamstrasin (saatiin kylla hirveasti lahjoiksikin) esikoisen kanssa ihan kiitettavasti kamaa, josta osa osottautui ihan turhaksi- babysitteri jai melkein kayttamattomaksi; vauva ei viihtynyt siina, mooses-kori on avaamattomana edelleen paketissa, manuaalista rintapumppua kaytin kerran, vauvan kenkia/tossuja (naita en kylla ostanut yhtaan paria itse) kokeiltiin ehka kerran johonkin valokuvaan, vaatteista muistelen etten tykannyt ollenkaan vauvanpaidoista (eivat pysy housuissa kuin korkeintaan 3 sekuntia), farkuista tai vahan paksummasta ja kovemmasta kankaasta valmistetuista housuista (hankalat pukea), sukista (eivat pysyneet meidan vauvan paalla ja aina yksi pari kadoksissa), siispa en myoskaa hirveasti tykannyt potkupuvuista joissa oli avonaiset jalat.
Meilla ei ole hirveasti tilaa kotona, joten hankinnat pitaa miettia tarkkaan. En hommannut esim hoitopoytaa (ei yksinkertaisesti olisi mahtunut tanne) ja hyvin ollaan parjatty ilman.
Eikohan tama riita talla kertaa.... Nyt iltapalalle ja nukkumaan! Joku muuten kysyi noista
ruokahimoista- mulla vahan vaihtelee paivasta riippuen: leipa, pasta ja leivonnaiset uppoavat hyvin! Olen leiponut mustikkapiirakkaa joka viikko viimeiset pari kuukautta
opcorn:Ajattelin herkutella ja syoda niin kuin tekee mieli, koska lopussa alkaa olla niin tukalat oltavat ettei ruokakaan maistu / mahdu sisalle samalla tavalla!
Maria ja poju 19+5