¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Heimoi!

Pakko oli pikaseen kommentoida vaik pitäis olla jo nukkumassa.. :D

Jenny Et ole ainoa, täälläkin yksi haluton. Ja mustakin tuntuu tosi pahalta kun yks kohta polttaa päreensä kun aina mun selitys on että ei nyt vaan kiinnosta kahen kananpaskan vertaa, sori ja sit käännän kylkeä :D Odottelen jo sitä raskauden huumaa josta oon lukenut, että alkais seksi taas maittaa mut ei vielä ainakaan. Toivottavasti ees jossain vaiheessa tai tulee pitkä kuiva kausi isännälle.. :D Kun ei viittis vaan maata paikoillaan kuin kuollu kala, mä haluan osallistua siihen hommaan mut ei nyt vaan kiinnosta.

(.) Liikkeet on alkanu tuntumaan! Siis tuntuu sellaselta kuplimiselta, mut silti, tiedän et ne on liikkeitä! :heart: Aww, on se murunen siellä, elossa ja voimissaan :) Nyt tuntuu vähän konkreettisemmalta koko raskaus kun tuntuu et tosiaan siel joku potkii.

Siinä pikakommentit, nyt tää tytsy lähtee nukkumaan. Oon kyl lukenut teidän tekstejä melkein päivittäin mut ei vaan oo jaksanu kirjotella :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Seksistä täällä kyllä haluttais ja oon jopa nähnyt useampana yönä seksi unia mitä en siis normaalisti koskaan näe. Mutta ongelmana on kuivat paikat. Ollu koko raskauden sama homma ja se jotenkin jarruttaa tota intoa kun tietää että mies on välillä vähän liian kärsimätön eikä tajua käyttää liukkaria. Viimeks jopa vähän suuhtahdin että etkö nyt tajuu et mua sattuu :D Kyllä se on sellanen halujen tappaja varmaan vähän sama kun miehellä impotenssi.
 
Nukkumisjärjestelyt: Ei oo mitään kokemusta asiasta, mutta tietysti tuo perhepeti ois "helpoin" syöttöjen kannalta, mutta koska tulee tuplat ja vaikka oiskin yksikin, pelkäisin, että jompi kumpi litistäis vauvat. Eli todennäköisesti pinnasängyt alkuun makkariin ja sit tarkotus ois muutaman kuukauden jälkeen siirtää pinnasängyt vauvojen omaan huoneeseen.

Seksistä: Kannattaa muistaa, että seksi ei tarkoita pelkästään yhdyntää ja tuskimpa kenenkään mies minnekään karkaa, koska lapsi on teidän yhteinen ja haaveiden täyttymys. Ei se raskaus ole niin pitkä aika elämässä ole. Tosin välillä tulee itsekin podettua huonoa omaa tuntoa asiasta, mutta mies on sanonutkin, että nää vauvat menee kaikessa etusijalle ja ollaan me näitä toivottu jo niin kauan. Välillähän meillä oli vuotojen takia yhdyntäkieltokin. Eikä mun silti oo tarvinnu pelätä/käyny mielessäkään, että mies lähtis sen takia vieraisiin. Tosin me ollaan jo "vanha" pariskunta ja luvattu niin myötä kuin vastamäessä olla uskollisia toisillemme.

Kisuliina: Onnea poikalupauksista ja ehkäpä kolmas on sit tyttö! En nyt muista alkuunkaan, että oletko tällä hetkellä töissä? Ihan vaan mietin, että millä viikolla viimeistään saikulle jäädään kolmosissa? Tuplissa vissiin viimeistään rv 26-28 (vaihtelee kai kunnittain). Itse tässä miettinyt, että vaikka olo on ok, mutta pitkät kävelymatkat tekee tuskaa etenkin iltapäivisin, että antaakohan ne sillä perusteella sairaslomaa/ilkeekö sitä pyytää? Joo oon just tämmönen vaikka pääkanalossa töihin/kouluun tyyppi ja koen aina huonoa omaatuntoa, jos olen poissa vaikka oisin oikeesti sairas. Mutta nyt täytyy vaan ajatella vauvojen parasta, mutta tuo ajattelutavan muutos on tosi vaikeeta.

Tänään rakenneultra, jännittää kovasti, onko masussa elämää vielä tuplasti ja että onko kaikki hyvin. Jotenkin se elämäni ensimmäinen ultra on syöpynyt niin takaraivooni, kun menin rv 13+0 ultraan ja ruudulla ei näkynyt juuri mitään ja lääkäri totesi, että valitettavasti kehitys on pysähtynyt jo viikolla 7.

Nippe + tuplat 20+1
 
Vauvan nukkuminen perhepedissä tms. En oo vielä ihan hirveästi nukkumisjärjestelyitä miettinyt. Kun on esikoinen tulossa niin ei oo kokemusta, mutta tää on kyllä sellainen aihe johon haluan ennen vauvan syntymää paneutua, lukea vaikka jonkun kirjan aiheesta tms. Et jos jollain on hyviä kirjavinkkejä vauvan nukkumisesta niin mielellään otan vastaan! Ajatus on, että vauva nukkuisi omassa pinnasängyssään, joka olisi mun vieressä sänkymme sivuvaununa. Mut sen näkee sit mikä on paras ratkaisu :)

Miumau veikkaisin että noi kiropraktikkojen hinnat vaihtelee aika paljon. Esim. jotku pitää varmaan omaa vastaanottoa, itse taas käyn suomen terveystalolla. Siellä hinta on muistaakseni jotain 70-80e, eli ei se halpaa lystiä todellakaan ole. Varsinkin kun vaatii välillä tiheitä käyntejä.

Jenny ei muakaan hirveesti innosta. Voisin kyl harrastaa jos mies tekis aloitteen mut silläki on halut lähteneet. Ja mulle seksi on tosiaan tehnyt aika kipeetä raskauden aikana, niin ei senkään takia kauheesti kiinnosta. Mies on sanonu mulle samaa, mistä Nippe kirjoitti, eli ei se seksi tällä hetkellä ole niin tärkeetä, vaan vauva on kaikkein tärkein :heart: Viime yönä näin kyllä seksiunta pitkästä aikaa :D

bona_ ihan samaa mieltä tosta puurohommasta. Niinhän se menee, että ne valmistajat saa enemmän katetta jostain brändätystä "erikoistuotteesta", joka on just lapsille suunniteltu jne. Vaikka se perus luomukaurahiutale ois ihan samaa tavaraa ja paljon halvempaa :D Sama juttu jossain vesissä, kun on tarjotta kaiken maailman jasmiinin ja aprikoosin makuista kivennäisvettä, johon on lisätty jotain kalsiumia :D

Vanella ja pikkunassuli 21+0 POKS
 
Huomenta,

Nukkumisjärjestelyistä: Mä ajattelin että pinnasänky sängyn viereen mun puolelle. Perhepeti jotenkin ajatuksena vähän jännittää ja toiseksi olen erittäin huono nukkuja joten uskon että on kaikkien paras että vauva ei nuku vieressä.

Seksistä: Täällä kanssa yksi haluton. Alussa oli haluja ja näin paljon seksiuniakin, mutta silloin oli myös keskenmenon pelkoa koska orgasmin jälkeen oli ikäviä vatsakipuja. Nyt kipuja ei olisi enää mutta ei tee mielikään. Oon kanssa yrittänyt sen kerran viikossa "innostua asiasta". Mies ei ole asiaa nostanut edes keskusteluun joten taitaa ymmärtää että hormoonit vaikuttaa asiaan. Mies on kovasti kyllä kehunut että olen hänen mielestään kaunis ja raskaus "pukee" minua. Itsekin koen itseni naisellisemmaksi ja kauniiksi kasvavan mahan kanssa (heh, ainakin nyt kun kumpu on vielä siro!!).

Kestovaippailu: Joo en mäkään missään nimessä ajatellut että pesisin ketovaipat vaatteiden seassa, vaan omana pyykkinä esim joka toinen päivä. Ja aina esihuuhdellaan ennen pyykkikoriin laittoa, ja vaipoille oma kori esim jokin kannellinen muoviastia tms. joka pitää hajuja.

Voi kauhistus tätä väsymystä!! Viimeinen viikko on ollut ihan tuskaa. kai se vauva nyt kasvaa kovaa kyytiä ja aiheuttaa tämän väsymyksen. Ja myös huimailee ihan huolella. Jos tämä jatkuu nin pitänee käydä lääkärissä jos muutaman päivän täysi kotilepo auttaisi..

Penni ja pikkunen 19+4
 
Siittä onkin aikaa kun olen kirjoittanut viimeeksi,huh. Lukemassa olen kyllä käynyt teidän kuulumisia lähes joka päivä.

Liikkeet rupesi tuntumaan vasta reilu pari viikkoa sitten mutta heti tosi selvästi,ei mitään kuplintaan ja perhosen siipiä vaan potkuja ja kuperkeikkoja :) Ultrassa nyt pari päivää sitten näkyikin että istukka on alhaalla ja edessä joten se lienee syynä ettei liikkeitä aikaisemmin ole tuntenut.
Supistellu jo 6 viikkoa,ihan päivittäin. Nopea asennon vaihtaminen,kyykkiminen tai konttailu,raskaat kantamukset,mahallaan makaaminen ja orgasmi saavat supistamaan.Ei kivuliaasti mutta kyllä se tuntuu,kiristää niin kovin että pakko pysähtyä,olla paikallaan ja vaan hengittää syvään.
Sokerirasituksessa kävin jo 12 viikolla kun valitin neuvolassa hirveää väsymystä ja pahaa oloa. Raskausdiabeteshän se siellä :/ Arvot pysyny kurissa ihan syömällä,vähän,terveellisesti ja usein. Eipä ainakaan ole tullut painoa tässä raskaudessa,ollaan vieläpä miinuksella kilon verran.

Seksistä: Mua himottaa koko ajan,joka päivä :D Ennen raskauttakin seksiä harrastettiin joka päivä mutta nyt on jotenkin kyltymätön,ei vaan saa tarpeekseen.

Kestoja ei käytetä,olkootkin halvempaa ja ekologisempaa,mulla ei riitä aika eikä kuivaustila,pyykkikone pyörii muutenkin koko ajan.

Nukkumisesta,olen ajatellut että pieni nukkuu omassa sängyssään alusta asti vaan en usko että näin kuitenkaan käy.Öisin on kätevää kun nukkuu vieressä ja päivisin on vaan niin ihanaa katsella sitä vieressä nukkuvaa aarretta <3

Ultrassa käytiin maanantaina. Siellä hän,koko vastasi viikkoja ja kaikki paikallaan. Sukupuolta ei saatu tietää,oli napanuora edessä,jalkojen välissä. Ehkäpä intoudun varaaman ajan 4D-ultraan vielä..

Ensimmäisessä ultrassa muuten muuttui tuo laskettu aika,eli LA 6.8

Jaaha,se on riennettävä taas

Verita ja masu 20+2
 
Ihania poikalupauksia tullut ! Onnea :)

Meillä nukkuminen tapahtuu vauvalla siinä riippukeinussä mein sängyn päällä, josta olenkin jo sanonut. Onko täälä ketään muuta joka suosii noita riippareita vai olenko ainoa? :) Edelleen voin sitä suositella kaikille, aivan mahtava keksintö !

Täällä on halut pysynyt aika samana koko ajan, miehen raskaan työn takia, meillä kumminkin peitot heiluu vain aika lailla vkonloppuisin, mikä on kummallekkin oikein hyvä.

Ensimmäiset kipeät supparitkin tullut. Nyt mies ei anna mun sitten edes imuroida, ettei niitä tule vain lisää. Ja luoja mitkä vatsakivut hiukka pidemmän kävelylenkin jälkeen !

On kyllä ihana lukea noita ultrakuulumisia omaa odotellessa, minne onkin vielä aikaa..

Nyt täytyy rueta valmistautumaan taas hammaslääkärin poran alle. Yritän mennä taas ilman puudutusta, koska sitä piikkiä kammoan niin paljon ! (ja tuleehan se halvemmaksikin) ajattelen vaan että synnytys sattuu paljon enemmän kuin hampaiden sorkinta :D Ties vaikka kasvattaisi kipukynnystä !

Ja tuo puurojuttu huh sentään. Mein poika ei edes suostunut syömään kun joskus ilmaisnäyte jotain valmispuuroa saatiin. Kyllä se itse tehty vaan vie voiton !

Jaksamista kaikille ! Täällä ruetaan soittelemaan vauvavakuutuksen perään kanssa Pohjolan suuntaan .
 
Perhepedissä nukutaan varmaan osittain. Tilasin vauvalle sängyn Saksasta mistä saa toisen laidan alas ja kiinni meidän sänkyyn. Meillä kun noi vanhemmatkin lapset hyppivät yöllä välillä meidän viereen niin ei vaan kaikki mahduta samaan petiin... Yritän linkittää kuvan sängystä....

Rock Star Baby bed : cradles bedtime : Baby Butt onlineshop

Riippukehto oli meillä toinen vaihtoehto mutta tähän kuitenkin päädyttiin.

Kestoilua harrastetaan osittain eli kotona kestoillaan ja öisin ja reissuilla kertiksillä.

Himot on täällä kans vaan lisääntyneet... :whistle: Mies ei kyllä valittele yhtään tilannetta.....

Onnea ihanista ultra uutisista ja poikalupauksista!!!

-Noelle- ja Sulo 18+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Paulina: Kerrotko vielä tuosta riippukeinusta; mikä malli ja mistä hankittu? Niitä netissä katselin ja oli laaja skaala eri hintaisia ja tyylisiä. Osassa oli jotkin valjaatkin ja perusmallissa ei. Sen ihan perusmallin taisi saada kinni pinnasänkyynkin (ja tyynyjä varuiksi alle) ja kehuttiin että siinä vauvan olisi mukavaa olla pari ekaa kuukautta. Muistan että jotain asiasta aiemmin täällä mainitsit ja silloin kiinnostuin että tuo olisi yksi vaihtoehto, ei tarvitsisi jännittää päälle kääntymistä tms.

Penni ja pikkunen 19+4
 
Vauvan nukkumapaikkana tulee todennäköisesti olemaan pinnasänky, koska meillä koira nukkuu meidän sängyssä ja muutenkin pelkään että jompikumpi kääntyy yöllä vauvan päälle.

Hiusten värjäystä aion todellakin jatkaa koska oma värini on vaalea ja nyt tumma väri hiuksissa niin juurikasvu on iha törkeä. Ja kun on lyhyt malli hiuksissa niin joutuu 5-6 viikon välein kampaajalla käymään. Meikkausta ajattelin helpottaa kestopigmentoinnilla ja ripsienpidennyksillä. Muutenkaan kesällä ei oo kiva meikata niin helpottuu sekin homma sitten.

Täällä tuntuu liikkeet jo :) Taisin tuntea ne ekan kerran jo viikolla 18, en tiedä onko se nyt mahdollista ensisynnyttäjällä. Mutta nyt tuntuu useasti päivässä jo.

Ensi viikolla rakenneultra vihdoin. Ja kovasti odotan ikean reissua niin käydään hakemassa sieltä pinnasänky ja samalla reissulla ehkä käydään hobbyhallin myymälässä kun meinattiin jos sieltä ostais ihan perus brion yhdistelmävaunut.

Tii ja masukki 20+3
 
Penni: Laitan linkin siitä mikä meillä on.

Trixi vauvan riippumatto -

Ja tuo perusmalli sitten kiinnitettiin meidän kattoon kunnon koukuilla ja köydellä. varmaan onnistuisi seiniinkin kun oikeaan kulmaan laittaa. Laitettiin vielä puolapuu siihen väliin (kiinnitysköysien ja riippukeinun väliin siis) että saatiin muutettua riipparia parempaan asentoon tarvittaessa. Meidän poitsu nukkuikin siinä melkein vuoden ikään saakka. Viihtyi niin hyvin. Mehän koklattiin pinnasänkyä, ja sitä äitiyspakkauksen laatikkoa, mutta unet huononi huomattavasti. Ja ihanan helppo lasta siinä keinuttaa uneen :)

Ja valjaita me ei ainakaan osattu kaivata, vauva pysyi ihan hyvin ilman niitäkin. Tuon meidän riipparin ostin aikoinaan huuto.netistä kympillä :) Ja koukut maksoi sen pari euroa rautakaupasta. Että ei huima sijoitus. Kyllähä noita kalliimpia ja hienoja on myös toosi paljon. Mutta me ainakin oltiin mielettömän tyytyväisiä tuohon perusmalliin. Eikä tosiaan vie tilaa yhtään !
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Meillä oli tänään se ultra ja siellä pikkunen tosi hurjasti pyöri :) Taisi ultraaja todettakkin että erittäin vilkas vauva siellä. Viime ultrassakin oli koko ajan pyörimässä. Ja sukupuolta kysyttiin ja saatiin tyttölupaus :) Eipä sillä ollut meille väliä kumpi tulee mutta haluttiin kuitenkin kysyä jos näkyy ja näkyhän se. Ultraaja vaan sano että ei täällä ainkaan mitään pojalle kuuluvaa näy, et kyllä se tytöltä näyttää. Sano myös että nyt näyttäis olevan pari päivää vanhempi kun viime ultrassa.

Sori kun koko viesti on tällaista oma napailua, mutta just nyt oon vaan niin innoissaan ja tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle että me saadaan pikku prinsessa! :D

Scarlett ja sissi uuden ajan mukaan 19+5
 
Tii* Mulla alkoi liikkeet tuntua jo 12+ ja ensimmäinen raskaus on! :D Pari viikkoa eka tunnustelin, et voiko nää nyt muka olla liikkeitä, mutta kyllä ne siitä vaan koko ajan vahvistui. 14+ oli ensimmäiset sellaiset ihan selkeät, mistä en enää voinut erehtyä :D Niin ja siis toki nuo liikkeet oli alkuun niin pieniä ja hentoja, että ne huomas vain jos oikein keskittyä tunnustelemaan ja oli ihan hiljaa.

Scarlett onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!

Vanella ja masuneiti 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Ihanaaa, onnea hyvistä ultrauutisista! Minea ja Piukke onnea poikalupauksista ja Scarlett onnea tyttölupauksesta! Mä en jaksa oottaa oaa ultraaa.. Kaksi päivää vielä.

Kestoilusta Kokeilin sitä alkuun ton tytön kanssa mutta eihän sitä mitään tullut. Niitä vaippoja kun menee niin paljon ja jotenkin ahistavaa kun niitä paskasia rättejä loju siellä pyykkikorissa vaikka olikin erillään muista pyykeistä. Eli siis kertiksillä mennään.

Nukkumajärjestys Tarkoitus ois mennä samoilla linjoilla lun esikoisen kanssakin, eli vauva nukkuu pinnasängyssä meidän sängyn vieressä ja siirtyy omaan huoneeseen n 6-8 kk iässä.

Kosmetiikka
päivät olen kotona joten harvoin tulee meikattua, lähikauppaan tai kävelylle en meikiä tarvitse. :D Illalla jos johonkin lähdetään niin sitten laitan meikkiä. En ole raskauden takia vähentänyt. Hiuksia värjään mutta harvemmin kuin ennen. Tähän mennessä olen kerran värjännyt ja kohta ois taas värjäyksen aika. :)

Seksiä tekee tällä hetkellä mieli enemmän kuin normaalilsti. Oli tossa pari kuukautta sitten sellainenkin vaihe ettei ois vähempää kiinostanu. Onneks nyt on taas kaikki hyvin. :D

Nepo ja Pirpana 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Kestovaipoista: esikoisen kestotin melkein kokonaan, oisko ehkä 5 pakettia kertiksiä käytetty hänen kansaan ja ne meni lähinnä reissuilla ja satunnaisesti öisin. Asuttiin ahtaassa kaksiossa sillon eikä ollut kuivausrumpua ja hyvin onnistu. Toisen lapsen kestotin pikkuvauva-ajan, mut sit se jäi kun alko liikkumaan enkä saanut noita enää toimimaan vaan meinas aina tulla pissat läpi. Esikoisella oli sen verran pullakat reidet että ei ollut sitä ongelmaa. Tälle kolmannellekin on jonkun verran vaippoja jemmassa ja kokeillaan onnistuuko. Pyykkimäärät on jo nyt huimia joten siinä ei paljo enää yhdet vaipat lisänä tunnu. Monella on ennakkoasenne että se on jotenkin vaikeaa ja likaista hommaa. Sitä se ei todellakaan ole, kyse on vain ennakkoluuloista. Toki alkuun kestää että pääsee niihin systeemeihin sisälle, mut sen jälkeen se on helppoa. Ja siihen ei todellakaan tarvihe kuivausrumpua tai megalomaanista kuivaustilaa. Ja ne kakkavaipat voi huuhdella käsisuihkulla pöntön päällä niin ettei sitä kakkaa kilokaupalla koneeseen mene. Meillä esikoinen aina kertiksissä levitti maitokakat niskaan asti mitä ei taas kestojen kans tapahtunu joten yhtä paljon sitä kakkaa sinne psukoneeseen menee niitten vaatteidenkin mukana. Esikoisen aikaan olin aika ehdoton enkä halunnut kertsejä käyttää mut nyt mennään fiiliksen mukaan. Mut tuota en ymmärrä että ihmiset suoralta kädeltä tuomitsee homman isotöiseksi ja kakan kanssa sotkemiseksi, eikä niillä oo hajuakaan mitä se on. Kannattaa kokeilla ennen ku päättää mitä se on.:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Penni79
sanle heh, ihan totta :) ehkä se on se ennakkoasenne, koska aloin nyt miettiin että ois tuolla varastossa anoppilassa kestoja kasa, eli ei tarvis alkaa ite ompeleen, siis voisi kokeilla. Mutta mennään tietenkin sen mukaan miten ne omalle vauvalle passaa, koska epäilen että miksei käly ole nuoremman kanssa kestoillut, on nimenomaan se että esikoinen oli paljon paksumpi reitinen ja nuorempi on sirompi. Tai enhän minä tiiä, mutta vois kyllä kysellä siltä miten se tosiaan onnistui hällä ja onko käyttänyt niitä kestoja kuopuksella ja miksei jos ei.
jep :D

ooteko ostelleet/tilailleet nyt niitä äitiysvaatteita? ite just tilasin kasan h&m:ltä kun on niin kivoja kuoseja ja värejä!

tuosta seksiasiasta piti kans kommentoija, että meillä on kans nyt ollu 12 viikosta lähtien niin, ettei ole oikein seksi meikäläiselle maistunut. On niin pirun kuiva alapää eikä kyllä halutakaan erityisemmin. mies on ihan tyytyväinen vaikka välillä puheleekin hommista jotain vitsijuttuja, mutta siis ennen raskauttakin meillä oli juurikin mies se jota ei pahemmin kiinnostanut harrastella aktiivista seksielämää. saatto mennä kk ennen ko harrasteltiin... eli meillä menee sillä rintamalla ihan hyvin :) ite oon kyllä välillä mielessäni haaveillu siitä ajasta kun ei ole kostumisongelmaa eikä mahaa siinä välissä :D sitä ootellessa!
 
Sanle: Millaista määrää suosittelet kestoja hankkimaan että pääsee alkuun? Mulla on nyt pienintä kokoa sekä M:ää ja L:ää kutakin 5-6 kpl (olen saanut kaverilta). Ja mietin että kannattaako nyt ainakaan ihan pienintä ostaa montaa lisäksi kun kohta menee jo se M kokokin..Että jos ajattelee että nyt on ihan pikkuvauva ajalle 10-12 kpl varastossa niin paljonko hankin lisäksi? Toiset 10 kpl?

Ajatus on kestoilla kotona päivällä (yöllä ja reissun päällä kertseillä jos tuntuu että niin helpompaa). jos vaikka joka toinen pvä pesee koneellisen niitä.
 
Noniiin, tänään käytiin ultrassa ja pojaltahan se näytti <3! Lopussa sitte heiluttelikin kekkuleitaan jo kivasti kuvaan :D. Rakenteessa ei mitään erikoista ollut, sydämessäkin kaikki kunnossa. Mutta aivoissa sillä oli toisella puolella semmoinen pieni nesterakkula, mutta ne kuulemma 90% tapauksista katoaa 28 raskausviikon tienoilla ja niitä kuulemma usein näkyy ultrissa ja silti syntyy ihan normaaleita lapsia. Ja lisäksi kun niitä oli vain yksi ja toinen puoli aivoista oli ihan normaali ja kun rakenteessa ei ollut muutoksia niin ei kannata yöuniaan menettää kuulemma sen takia :). Eli kaikki hyvin siis! Kontrollikäynti aiheesta tosin tulee tuonne 28-30 vkon tietämille.

Eilen kävin Prismassa serkkuni kanssa ja siellä on aivan ihania lastenvaatteita! Oli kokonainen osasto täynnä just sen värisiä mitä haluan: mintun vihreää, vaaleaa ja ruskeaa. Hullaannuin ihan täysin, täytyy käydä tällä viikolla ostoksilla siellä :D. En vaan tiedä mitä kokoja nyt kannattaisi ostaa alkuun..

bona_ 20+4
 
onnea viel uusille ultrauksille ! tyttöki saatiin, niin paljon poikia tulossa :)

äitiysvaatteista sen verta että edellisestä on viel housuja käytössä, olenki ostanut enempi esim paitoja jostain normi osastoilta jotka sit kestää sen kasvavan masun ;) varmaan sit kesän tulee muutama uus mekko ostettua. en oo hetkeen h&m:n sivuilla käynnyt, pitäs varmaan nyt vierailla siellä :D ellos.fissä on sellasta merkkiä kuin vertbaudet, tosi ihania äitiys/odotus että lastenvaatteita ! jotkut hieman tosin hinnakkaampia kun ovat ekopuuvillaa/pellavaa yms.
prismasta sitä ite on tullut ostettua kans lastenvaatteita, ennen lähikauppana kun oli prisma niin sieltä ruokaosastolta lipes aina helposti sinne lastenvaatteita kyttäilee ;D vaatekoista en osaa sanoa, kaikki ostaa kuitenki oman maun mukaan eri määriä tiettyjä kokoja. mitä nyt nopeasti miettisin niin 56 vaatteita meillä on tarpeeks ettei niitä ainakaan tartte ostaa, kaikki ne vielä on suht neutraaleja tapauksia että sopii vielä sitte tytöllekin jos sellanen tähän perheeseen nyt siunaantuu :) 62 kokosista alkaa oleeki enempi sini-vihreä väristä että luulisin että ite alan vast siitä koosta ylöspäin ostaa uusia jos on tarvis.

samuelinäiti ja pien 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Kisuliina, bona, verita & Scarlett, onnea ultrakuulumisista ja lupauksista niitä saaneille! :)

Noelle Aivan ihanan sängyn olette pikkuisellenne löytäneet! Olen aina tykännyt tähdistä, joten ihastelin tuota sänkyä innoissani. :)

Kestovaippailusta Olen lukenut aiheeseen vain todetakseni, että olen sekaisin kaikkien tarvittavien ja laitettavien osien kanssa... Varmasti se monelle on ihan selvää ja helppoa. Ajattelin tutustua äitiyspakkauksen mukana tuleviin kestovaippoihin ja kokeilla niitä, mutta suurta innostusta en asian suhteen tunne. Tärkeintä on, että vintiöllä tulee hyvä olo. Jos kestot toimivat, niin miksei asiaa voisi harrastaa enemmänkin, mutta stressiä en äitiydestä halua ottaa. Jos kestoilu vie minulta hermot, niin se ei ole sen arvoista.

Väsymys on palannut. Tiedän aina, että milloin kello on 17, koska niillä main alkaa nukuttaa. Nytkin tekisi mieli mennä päikkäreille... Olen myös pohtinut, että onko vauvalla nyt mieletön kasvupyrähdys menossa, josta johtuen nukuttaa jo alkuillasta. Ehkä.

Luckygirl & Vintiö 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Ihania sukupuolilupauksia, oi kun 2vko:a menisi äkkiä ja meidänkin pienokainen näyttäisi haarovälinsä :heart:
Odottavan aika on pitkä :)

kestoilu Ei ole meidän homma. Esikoisen kohdalla oli tarkoitus kestoilla, noh 2kg lapselle ei sitten kestoja niin vain löytynytkään. Lisäksi meidän pesukone on 7kg kone, eikä tulisi mieleenikään pestä vaatteiden kanssa samaan aikaan vaippoja. Vaikka näin monet tekee, monet tuttunikin. Mulla moni tuttu kestoilee, jotkut oikein vakavissaan ettei yhtään kertistä oo menyt, toiset fiiliksen mukaan. Monet heistä on sanoneet, että riippuu niin lapsesta ja lapsen rakenteesta. Jos on vauva joka kakkaa joka syötön jälkeen (kuten meidän muksut) niin silloin moni on aloittanut kestoilun kun lapsi on ollut hiukan vanhempi. Hieno ajatus se kestoilu on, mutta ei minua varten.
Varmaan vähän sama homma kuin imetys/ pulloruokinta, jakaa mielipiteitä ja asiasta ei voi kinastella :)

Nukkumapaikka Meillä vauvat on aina nukkuneet omassa huoneessa alusta asti. Perhepeti ei ole meitä varten ja minun henk.koht ajatus on etten sitä kannata. Tämä ei tarkoita ettei toiset saa sitä harrastaa. Meillä nukkumajärjestelyt menee siksikin näin, koska mies tekee 3-vuorotyötä ja esim juniori on meillä tosi levoton nukkuja. Samoin haluan kunnolla herätä imettämään etten vain nukahda. En ole imettänyt ikinä makuultana yöllä. Ja olen siis täysimettänyt 5kk molempia, molemmat ovat syöneet 3t välein läpi vuorokauden 6kk ajan. Imetyksen olen lopettanut lapsien ollessa 11kk. Kumpikaan ei ole koskaan saanut korviketta. Harvoin keskosen imetys onnistuu niin hyvin kuin meillä on onnistunut, mutta siis yleensä radi äideillä tulee hyvin maitoa, niin tuli mullakin. Mutta maidon tuotannon alku oli haastavaa, kun lapsi oli keskolassa niin minä pumppasin vauvan syöttötahdin mukaan eli 3t välein, yötä päivää siis. Muuten maitoa ei olisi alkanut tulla, koska ihokontaktia ei ollut.
Sitten meillä on perhepiirissä ikävä tapaus, kun äiti nukahti imettäessään lasta sängyssä. Tämän takia minulla on niin vahvana, että vauvaa en viereen sänkyyn ota. Ja se että lapsen sänky on omassa huoneessa niin varmistaa sen että olen tarpeeksi hereillä imettääkseni.

seksistä Haluttaisi, mutta kun on kieltä päällänsä. Mutta niinkuin joku kirjoitti, seksiä on monenlaista ja muukin läheisyys on tärkeää. En pelkää, että mies hakisi vieraista, mutta siis syrjähypyt ei ole raskausaikana mitenkään tavattomia.

Tunnetteko itsenne haluttaviksi ja naisellisiksi?
Mä tunnen itseni lähinnä valkovalaaksi :( Mä en tajua, mutta joka raskauden kohdalla mua ahdistaa kömpelö olemus. Ei vartalon "menetys" tai raskausarvet vaan jotenkin se iso maha ja kaikki. En vain tunne itseäni naiselliseksi, toisaalta mikä olisi naisellisempaa kuin raskaana oleva nainen?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa:wave:

Voi kun ihania uutisia tänne tullu:heart:Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista ja poika ja tyttölupauksista:flower:

Nipenkin kuulumisia täällä odotellaan:)

Seksistä:
Eipä olla täällä harrastettu sitten rv 9..vuotojen takia ei onnistunu ja nyt jääny niin kauhee kammo päälle ettei ite eikä mieskään hommaan suostu. Onneksi keinoja on muitakin:) No tää on meille onneksi tuttua. Esikoisen raskausaikana harrastettiin myös rv 6 ja sitten seuraavan kerran rv39..ja näitten kahden raskauden välissä tosiaan aikaa se vajaa 15 viikkoo:)No onneks touhuttiin nuo 15 viikkoo kyllä kuin aropuput:)

Kestoilu: ei meidän juttu mutta todella hienoa, että jotkut siihen lähtevät..kaikissa hyviä ja huonoja puolia.

Ja ninzille vielä onnea liikeiden tuntemisesta..maailman ihanin (sisäinen :))tunne:heart:

Huomista ultraa malttamattomana jännittävä Annubella:popcorn: ja toivottavasti hyvin voiva Onni-Ilona 20+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Kuultiin tänään kauheita uutisia, kun mieheni veljen ja hänen naisystävän raskaus oli yllättäen mennyt kesken ja samoilla viikoilla oltiin :/ Nyt tuli itsellekkin kauhee pelko että voi tapahtua näköjään kaikenlaista ja vielä tässä vaiheessa raskautta niin eihän tässä uskalla ostaa vauvalle mitään. Ja oli kiva vertailla raskauksia ja vaunuja ja muita tarvikkeita.. :( Ois ollu serkutkin saman ikäisiä kun lasketuilla ajoilla oli vaan päivä eroa.

Tii ja masukki 20+3
 

Yhteistyössä