¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Noelle tää nainen oli siis käynyt ihan tavallisella neuvolakäynnillä ja sydänääniä ei kuulunutkaan. Siitä sitten ultraan ja siellä todettiin ettei mitään eloa enää ole. Ei siis ole ollut mitään kipuja eikä vuotoja. Nyt hän sitten joutuu synnyttämään vielä sen kuolleen vauvan. :'(
 
paulina mua kiinnostais tollanen riippumatto, tai oon miettiny myös sitä äitiyspakkauksen riippuvaa versiota, mutta mietin, että vauvahan ei vissiin ole suorassa tossa riippukeinussa, tai siis selkä on notkolla kokoajan, ja ainakin turvakaukalosta ja sitteristä sanotaan, ettei saa kauan pitää vauvaa siinä asennossa, ni mietin miten vauva voi nukkua siinä riippukeinussa saamatta selkäongelmia? Ootko törmänny tähän?

Onnea ultrakkulumisista kaikille, ajattelin päivitellä illalla lupauksia:)

Jenny ja Papu 21+2

Muoks: Babyidea - Vauvojen ja lasten riippumatot Löysinki tälläsen linkin joka selvens mulle asiaa:)
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!

Eilen tavallinen neuvola, sydänäänet kuului tosi vahvoina ja 145 oli syke. Paino ei meinaa nousta, mutta vatsa kumminkin alkanut kasvamaan, joten josko se tästä lähtis nousuun :)
Tuntuu, että siitä on ikuisuus kun olen nähnyt pienen, kun vain kerran ultrakuvassa nähnyt, meillä kun oli se ärsyttävä mies-lääkäri nt-ultrassa, joka ei vahingossakaan kääntänyt monitoria muhun päin :( Toivottavasti rakenneultrassa olis eri tyyppi..


Nukkumisjärjestelyistä pakko kommentoida, mullakin oli kyllä suunnitelmissa ekan kanssa, että varmasti nukkuu omassa sängyssään, mutta kuinka siinä kävikään..
Kun jo sairaalassa vauva opetettiin vierihoitoon ja mulla ei siellä ollut energiaa siirtää sitä sängystä omaan sänkyyn (hemoglobiini oli 76..) niin eihän se enää kotonakaan suostunut omaan sänkyyn. Ja mua harmitti kun meillä oli lainassa semmonen ihana korisänky ja se jäi sitten käyttämättä :/
Meillä kyllä riitti sängyssä tilaa, koska mies tekee pelkkää yövuoroa ja vapaapäivinäkin sillä on aikalailla sama rytmi, joten olihan se kätevää pitää vauva samassa sängyssä ja voin kertoa ettei siinä pysty niin sikeästi nukkumaan kun pieni on vieressä, mutta silti tunsin oloni levänneeks ja meillä kyllä järjestelmä toimi.
Tuloksena on toki mammanpoika ;D
Mutta kyllä nyt jo 3 v poika nukkuu kiltisti omassa sängyssään, samassa huoneessa tosin. En kyllä osais nukkua josei se olisi samassa huoneessa.
Pointtina kumminkin se, että kaikkee voi suunnitella, mutta se ei välttämättä mene niin ;) Toki vauvat on erilaisia, joillakin onnistuu omaan sänkyyn ilman mitään ongelmia.
Toisen kanssa myös tavoitteena saada omaan sänkyyn heti nukkumaan, mutta saa nähdä kuinka tällä kertaa käy :)
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Tii: Ikäviä uutisia... Kyllä varmasti hätkähdyttää läheisten kohtalo. Elämä ei ole reilua. Itse olenkin vähän siihen lopputulokseen tullut, että eipä sitä "turvallista" raskausviikkomäärää taida edes olla olemassa... Ja varmasti vaikea asia ja tuki läheisille varmasti tulee tarpeen. Mutta tuossa tilanteessa on vaan niin vaikea auttaa toisia, kun ei tilanteeseen löydy oikein sanoja/tekoja, jotka helpottaisivat toisten tuskaa. :hug:

Rakenneultrassa käyty. Kaikki kunnossa ja toisen osalta saatiin poikalupaus ja toinen jäi vielä arvoitukseksi. Itse kyllä veikkaillaan toisesta tyttöä, koska on pienempi kuin tuo poika.
Seuraava ultra vasta neljän viikon päästä, mutta parin viikon päästä pääsenkin sitten toivottavasti äippäpakkauksia tilailemaan ;)

Nippe + tuplat 20+2
 
pansku mä kans tilasin kunnon satsin äitiysvaatteita hm:ltä heti kun tuli kuvasto kotiin ja siinä oli kaikkia niin kivoja juttuja. Ja aiemmin kun oon nettisivuilla käyny niin monista kivoista vaatteista on ollut koot loppu, niin nyt olin heti kärppänä ja sainki kaikkee mitä halusin :D Siinä kuvastossa oli myöskin ei-äitiyspaitoja muutama niin kiva et menin nekin tilaamaan, pitäis olla niin oman maun mukaisia et menee sit joskus.. Ja yhden jakunkin tilasin, voihan sitä aukinaisena käyttää :D Mut oli kyl kivoja mammavaatteita, oon kesäisiä äitiysvaatteita jo odotellutkin, ei niitä oikein missään vielä tunnu olevan.

Voi ei, Tii, olipas hirmu ikävä uutinen :( Varmasti varjostaa myös omaa raskautta ja tulee pelkoja, mutta muista että sulla on kuitenkin oikeus nauttia raskaudesta ja iloita tulevasta lapsestasi!

Onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista kaikille ultrassa käyneille. On se kiva kun on tullut vaan hyviä kuulumisia :) Ja onnea poikalupauksista bona ja nippe. Nippellä vielä osittain säilyi jännitys :D

Mä kyllä tunnen itseni kauniiksi ja naiselliseksi :) Sitä ryhävalas-vaihetta odotellessa :LOL:

Vanella ja pikkunassuli 21+1
 
Täällä liitytään myös poikalupauksen saaneisiin :heart: Tänään käytiin ultrassa ja kaikki on kunnossa, pikkusta kehuttiin unelma-asiakkaaksi kun aina käänty just niin päin kun pitikin ja kaikki mitat ja muut tarkastukset saatiiin tosi nopeesti hoidettua :)

Kestovaippailusta sen verran että kiinnostais kyllä, ja tarkotuksena ois niitä ite ommella, ja jonkun verran ollaan niitä jo saatukkin kaverilta. Onko kenelläkään heittää fiksua määrää että paljonko niitä tarvitaan :D Ajattelin siis että päiväsaikaan kotona kestot ja öisin ja reissussa kertikset.

Auton hankkiminen ois täällä ajankohtasta pikkuhiljaa, tulee tuskaa että löydetään meille sopiva... Meillä on siis kolme isoa koiraa joiden kanssa reissataan mm. näyttelyissä pitkin Baltiaa, tähän mennessä on selvitty porukoitten/kavereitten autoilla, mutta lapsen synnyttyä alkaa meidän lauma olemaan jo sen verran iso että pakko hankkia oma auto.

Liikkeitä on tuntunut parin viikon ajan, ekaksi ihan pieniä "kuplia", ja pikkuhiljaa myös potkuja. Aika hentoja nuo potkut vielä ovat, mutta mieskin pääsi tuntemaan lauantai aamuna muutaman potkun :)
 
Tuli mieleen vaan, kun kerroin tossa omassa postauksessani tosta nesterakkulasta / kystasta toisella aivopuoliskolla, niin onko keneltäkään muulta löytynyt vastaavaa tai onko muuten kokemusta? Ultratäti sanoi kyllä ettei tarvi huolestua tai yöuniaan menettää, mutta ressaa se silti vähän.. Tosin tulevan kummitädin serkulla oli kuulemma sama tilanne, mutta hävisi ihan normaalisti pois :).

Meilläkin tulee toi auton hankinta eteen, kun tällä hetkellä meillä on joku about 70-luvun Skoda Favorit, joka on varmaan pienempi kuin vauvan rattaat :D

Onnittelut muillekin hyvistä ultrakuulumisista yhteisesti :). Kauheesti poikia tulossa :D
 
Moikka kaikille! :)
En olekkaan muutamaan päivään päässyt kotona nettiin, kiinteä verkko oli niin paska täällä meidän kulmilla jostain syystä että vaihdettiin sitten mokkulaan. Nyt pelittää ainakin toistaiseksi :D

Tii onpa kamala uutinen! Ihan varmasti sitä rupeaa itsekin ajattelemaan että mitä jos jotain käy... Mikään ei ole varmaa :( Pitäis vaan yrittää nauttia omasta raskaudesta mutta vaikeaa se varmasti on ainakin aluksi kun tuommoinen tapahtuu ihan lähipiirissä.

Kiitoksia kaikille onnitteluista ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista ja sukupuolilupauksista! :heart: Poikia tosiaan paljon ois luvassa :D Ite oisin kyl ihmetelly kovasti jos ei oltais saatu poikaveikkausta, koska on ollu ihan alkuraskaudesta asti niin vahva tunne pienestä pojasta. :) Outo juttu!

Seksistä mua on koko raskausajan himottanu ihan koko ajan, öisinki oon muutamaan otteeseen nähny aika kiihkeitä unia. :D Harmi vaan että miehen halut on laskenu ja sillon alkuraskaudessa hormonihuuruissani kiukuttelinki asiasta aika paljon :ashamed: Mies oli onneks kärsivällinen ja nyt ollaan jonku verran puhuttu asiasta ilman että oon lapsellisesti kiukkuillut. Seksiä sais olla kyllä enemmän, mutta toisaalta pitää antaa sille toisellekin osapuolelle tilaa, aina ei miestäkään voi haluttaa kun nyt meillä on niin paljon muitakin asioita mielessä.

Täällä on ihan armoton väsymys päällänsä, alkuraskauden olin suht pirteä ja jaksavainen mut tuntuu et nyt työharjottelun päätteeks on iskeny ihan törkee väsymys! Koko ajan vois vaikka nukahtaa ihan hyvin nukutuista öistä huolimatta. Koulussa ei jaksais millään keskittyä ja tuntuu että kaikki asiat on päässä ihan sekaisin :D

Hiusten värjäyksestä ja kosmetiikasta, olen raskauden aikana värjännyt hiukset kerran ja eilen värjäsin tyven sellaisella sävytteellä. En hirveesti uskaltais mutta turhamaisuus voitti. Toi sävyte oli toisaalta siitä parempi, että siinä ei ole ammoniakkia ja se on pH arvoltaan melko neutraali. Meikkiä käytän normaalistikin päivittäin koulussa/töissä ja käytän edelleen. :) Toki kun aamuisin ja viikonloppuisin menen koiran kanssa lenkille, en koe tarvetta meikata. Muuten taidanki sit olla niin turhamainen että on epämukava olo ilman mitään meikkiä :D

Unohdin puolet mitä piti kirjoittaa mutta kylläpä tästäkin viestistä tais tulla aika pitkä omanapailu taas :/

Yliväsynyt Minea ja maha-asukki 20+4
 
Ainiin, meinasin aivan unohtaa! Onko kellään muulla tullut tisseistä nestettä? :D Sunnuntaina kun makasin sohvalla, rupesin ihmettelemään että mikä tuntuu niin märältä :D No, yöpaidassa oli toisen tissin kohdalla iso märkä läntti. Säikähdin vähän vaikka olin kyllä lukenut että esimaitoa saatta tihkua jo tässä vaiheessa, piti heti soittaa siskolle että apua :D Tuntui vaan niin hassulta!
 
on ! ja pitäny kysyä samaa, ekassa raskaudessa pelästyin et mitä hittoa, kukaan ollut mulle puhunut esimaidosta.. nyt viime viikonloppuna tapahtu ekan kerran tässä raskaudessa niin vähän kyl taas hämmens :D

onko kellekkään muuten ilmenny mitään lempi herkkua jota himottais sitten kokoajan tietty syödä? suolanen vai makea?
ittelle uppois kokoajan kiinalainen sapuska ja billys pan pizzat :D en kestä! ihan vaan oman kehon takia yritän vältellä pakaste altaita kaupoissa :LOL:
 
Mullakin on! mulla on jo rv 16-17 asti tullut tisseistä maitoa, varsinkin jos niitä vähän puristaa. En siis ole varta vasten niitä alkanut puristelemaan vaan jos mies esim vähän nappaa tissistä kiinni niin välillä oikeen suihkuaa maitoa. :D Mulla oli kyllä näin viime raskaudessakin ja vauvan synnyttyä sitä maitoa tuil ihan tulvimalla.

Onnea taas kaikille ultrassa käyneille ihanista uutisista! :)

Nepo ja Pirpana 20+6
 
Joo kyllä täälläkin välillä paita kastuu. Muutaman viikon tissit vuotanu.
Supisteluja tulee päivittäin enemmän ja vähemmän, suurin osa onneks kivuttomia. Silti huolestuttaa ettei tee "tuhojaan".

Kestovaippailusta ollut puhetta. En käyttänyt esikoisella enkä aio käyttää tulevallakaan vauvalla. Ei vaan ole minun juttu. Hienoa kuka niitä jaksaa käyttää.

Vauva tulee nukkumaan alusta asti omassa sängyssä (ainakin suurimmaksi osaksi). Esikoinen nukkui ihan pienenä välillä meidän keskellä. Samassa huoneessa kuitenkin saa vauvakin nukkua koska en todellakaan haluaisi hypätä syöttämään yöllä toiseen huoneeseen.

Niin ja onnea hyvistä ultra kuulumisista! Olen kuullut tosiaan että noita nesterakkuloita aivoissa on kuitenkin melko monella vauvalla mutta ovat vaarattomia ja häviävät itsestään. Kaikille ei kuulemma edes sanota jos ultraaja sellaisen havaitsee.

Devil+pyöriäinen 21+4
 
Mulla ei oo ainakaan ollut vielä mitään tissien vuotamista, mutta kuulostaa vaan hyvältä merkiltä että sitä maitoa varmaan tulee sitten kun se lapsi syntyy myös :)

Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea myös teille muille hyvistä ultra kuulumisista!

Mä tein tänään inventaarion mun jo hankituista vauvanvaatteista ja laskin joka koosta kuinka monta bodya/paitaa/potkupukua/housja multa löytyy :) Nyt kun saatiin tietää se sukupuoli niin pelkään että mun äiti ainakin intoutuu liiaksi shoppailemaan. Sanoin myös että en halua mekkoja ostettavan hirveästi etukäteen, koska lupaus ei ole 100% varma koskaan ja mekkoja ei kyllä voi pojalla mitenkään käyttää :D Siinä heräsikin kysymys että kuinka monta vaatetta kutakin kokoa kohden tarvitsee varata? esim. kuinka monta bodya tai housuja ym? Tietenkin jokainen käyttää vähän eri määrän ja eri tyylisiä vaatteita, mutta olisi kiva tietää teidän kokemuksia joilla jo on lapsi että kuinka monta bodya esim. on tarvittu noin niinkuin keskimäärin. :)

Scarlett 19+6
 
Maidon tihkuminen Ikinä ei ole maitoa rinnoista tihkunut ja siltikin maitoa on tullut runsaasti kummastakin. Olen sitä siis myynytkin. Toi voi olla inhottava vaiva jossain välissä se tihkuminen, kannattaa varautua ihan liivinsuojilla. Meinaan olin kaverin kanssa syömässä, ollaan samoilla viikoilla ja kas, hänellä oli keskellä ravintolaa toinen puoli paidasta märkä. Se on noloa ja vielä mikä pahinta voi tulla rintatulehdus joka ei todellakaan ole mukava vaiva, kokemuksesta voin sanoa.
Vaatteiden tarve
Tää on kyllä niin yksilöllinen asia, että ei ei varmaan ole mitään minimä normi määrää jolla pärjää. Siis jos nyt aluksi ostaa vaikka tyyliin 5kpl 56cm bodeja ja housuja ja samanverran 62cm niin sitten voi käydä ostamassa tai tilata netistä lisää vaatteita kun vauva on syntynyt. Kun sitä vauvan kokoa ei niin tarkkaan kuitenkaan tiedä, ei tule sit turhaan hankittua liian isoa/ pientä. Meillä on ollut aina monta kymmentä bodyä ja useita alaosia, siis liikaa, mutta niitä on van ihan pakko ostaa :LOL:
Sitten toisilla sitä kakkaa tulee sitten niin, että aina on vaipoista läpi tai muksu puklaa runsaasti, siinä ei sitten 5kpl bodeja riitä välttämättä edes päivässä. Ja riippuu toki siis siitäkin kuinka usein pyykkiä pesee ja kuinka nopeasti se kenenkin kotona kuivuu. Minä silitän koko perheen kaikki vaatteet joten menee muutama päivä ennen kuin pestyn vaatteen saa käyttöön, suoraan narulta meillä ei oteta kuin sukat ja alushousut. Kuivausrumpua en käytä kuin lakanoihin.
Mä olen lakanut miettiä tota sukupuoliasiaa, ensiviikolla olis ultra. Ei mulla ole mitään ajatusta sukupuolesta, viimeksi olin aivan varma rv15 että poika tulee ja niin tulikin. Ehkä en vain uskalla sitä tyttöä toivoa, koska kuitenkin olen niin varma ettei tyttöä tule. No selviää se sitten viimeistään elokuussa :)
Meillä olisi muuttokin aika pian ja auto tulee aika pian ja vaunut ja kaikki on valittu mutta ne ostetaan vasta rv 30 paikkeilla, samoin kuin vaatteet. Olen kyllä jo jättänyt tilauksen jenkkeihin mitä sukulaiset saa tuoda sieltä tullessaan.
Tää lähtis huomenna pienelle kaupunkilomalle, harmi vaan ettei uskalla vielä mitään vaatetta ostaa kun siellä sitä minua miellyttävää tarjontaa olisi. Mutta nyt on mentävä, kun vielä pääsee, pian onkin sitten jo lentokielto päällänsä. Aurinkoista (toivottavasti) viikonloppua kaikille :wave:
 
itselläni kun ei tyttöä ole niin suoranaista kokemusta ei ole mutta aika moni tytön saanut kaveri ja sisko sanonut että kaikki mekot vaikka onkin söpöjä pienellä vauvalla niin ovat niin epäkäytännöllisiä! rullautuvat selän alle ja plaah. toki jos nyt tää tuleva on tyttö niin varmasti tulee muutama mekko ostettua.

en jaksais millään laskea kaikkia noita vaatteita vaikka ne pursuaaki tuolta vanhasta äitiyspakkauksesta&vaatehuoneessa mutta karkea arviointi olis et joka kokoa välillää 56-74 olis yli 10 bodya, yli 10 housua, yli 10 puolpotkaria yms.. toki koossa 74 meillä ei hirveesti noit puolpotkareit oo ku oli kesä sillonku poika oli siinä koossa niin olis ollut turhan kuumat ehkäpä.. yöpukuja joka koossa on ihan 1-2, liian vähän se on et mielummin 3-5 olis ollut parempi. (maku kysymyksiä tosin nääkin) sitten vielä erikseen kaikki ne sukat ja sukkapöksyt.. niitä on tullut ostettua ja paljon, sellanen pien sukka hävii ja nopiaa ! sitte viel on ulkomuistista nopeasti mietittynä n. 7kpl 50cm kokosta bodya ja 2 normi ja 3 puolpotkarit. poika oli syntyessään 49cm pitkä mut nopeesti ne sit alkaa kasvaa mutta oli hyvä että oli ees muutama sitä kokoa 50, viiskutoset ui niin kivasti ton päällä :D tuntu että sinne olis kaks samuelia saannu yhteen sisälle.

sitten viel tost esimaidosta.. että en ikinä päässyt nauttimaan siitä imetyksestä, poika oppinu syömään tissistä suoraan, rintakumi oli käytössä mutta seki oli aika vaikeata pojalle niin tuttipullosta sitten mun maitoa sai, pumppasin ku hullu ja helposti sitä sillon tuli. melkein tuntu et piti vaan näyttää rinnoille sitä rintapumppua niin jo oli pullot täynnä :LOL: että toivon tosiaan että tämän kertaisetki falskaukset tarkoittais tätä, siis runsasta maitoa. ja toivon myös että pääsisin vihdoin imettämään ihan oikeasti.
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ja lupauksia saaneille :)

Tii, onpas kurja juttu, toivottavasti kuitenkin kaikesta huolimatta jaksat nauttia omasta raskaudestasi.

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikinpuolin siellä oli kaikki kunnossa :heart:
Veikkausta saatiin sukupuolesta, mutta pidänkin sen omana tietona, kun ei 100% varmuutta saatu :whistle:

bona_ eiköhän se nesterakkula ole vaaraton, kuten lääkärikin sanoo.
Meillä lääkäri mainitsi tänään ultratessaan, että aivopuoliskot on siistit eikä ole mitään ylimääräisiä nestekertymiä, eli taitaa kuulua näihin perusasioihin, mitä rakenneultrassa tutkitaan ja vois tuon selityksen perusteella ajatella, että niitä tulee useamminkin vastaan.
Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Muutenkin olen tosi tyytyväinen että lääkäri kertoi kokoajan tarkasti mitä hän katsoo ja tutkii ja selitti kaiken :)


Mä olen kans miettiny kovasti, että miten monta noita vaatteita pitäis olla kutakin kokoa, sitä kun ei yhtään tiedä, millanen paskatykki se sitte on :LOL:

Kestovaippailusta olen kans kiinnostunut ja ajatellu kokeilla miten pärjätään, en myöskään ajatellu heti heittää pyyhettä kehään. Tuntuu että mielipiteitä on yhtä monta kun on vaipanvaihtajiakin, mutta sen verran mitä muistan omien nuorempien sisarusten kestoilusta, ei se nyt niin vaivalloista ollu ja onhan noi vaipat jo kovasti siitä kehittyneetkin.

samuelinäiti täällä on yks ruokahimoilija :wave:
Tää on tullu ihan nyt viimeisen parin viikon aikana, tekee mieli suolasia ruokia, etenki just joku pizza olis herkkua, mielellään vielä suolasilla oliiveilla kuorrutettuna :ashamed:
Oon kyllä onneks jaksanu pitää pääni, enkä oo sortunu herkkuihin, mutta muutenkin tuntuu, että ruokahalu on palannu kaksinkertaisena takasin.

Seksiä tekee täällä kans jatkuvasti mieli :D


Callisto & P-P 19+6
 
Miten olette kokeneet saamanne imetysohjauksen, te jotka olette sitä saaneet joskus aikaisemmin?

Mulla ei ole koskaan tullut maitoa rinnoista lypsämällä. Väkisin olen saanut aikaan muutaman tipan. Imetys on kuitenkin sujunut hyvin.

Nukkumajärjestelyt menee meillä niin ku menee. Jos vauva nukkuu hyvin vieressä saa siinä nukkua, jos saan siirrettyä ihan hyvin sänkyyn ja viihtyy siellä, voinpa hänet sinne siirtääkin. Kokemus kuitenki sanois, että vieressä menee ensimmäiset kuukaudet. Mutta en ole mikään ehdoton fanaatikko kummankaan tavan osalta.

(.) Sokerirasitus tehtiin tänään. Viitearvojen sisällä pysyttiin, mutta nippa nappa. Tod. näk. sitten myöhemmällä sokerirasituksella sitte kiinni jäädään, kun hormonitoiminta alkaa vaikuttaa insuliinintuottoon/kudosresistenssiin.
Supistelut jatkuu ja tuntuu jotenkin tympeältä sanoa, mutta hieman lohduttaa ajatus, että muillakin. Leukosyytit oli koholla, mutta hyvin vähän. Saa nähä ottaako th niihin mitään kantaa.

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja hentoina. Se on niin kivaa <3
rv 17+4.
 
Onnittelut kaikille ultrassa olleille ja lupauksen saaneille. :heart:

Tii hurjasti jaksamisia! :hug: Kamalaa varmasti, kun noinkin läheinen joutuu tuollaista kokemaan ja vielä kun itsekin odottaa. :( Toivottavasti nyt jaksat nauttia omasta raskaudestasi ja välttämään stressiä.

Omaa napaa.. Täällä eilinen päivä vierähti oksennustaudissa! :x Hyi olkoon, että oli kamalaa. Mikään, edes vesi ei pysynyt sisällä, vaan kaikki tuli samantien oksentaen ulos. Kertaalleen jouduin wc:n lattioita/seiniä pesemään ,kunnen ajoissa sinne kerinnyt. Tämä päivä onkin mennyt todella heikko oloisena ja lipittäen mustikkakeittoa.

Maanantaina jälleen olisi ultraääni ja pääsisi pikkuiset näkemään. :heart:

Niin ja tänään poksuu puoliväli 20+0!!

Sinful89 ja tupla-pampulat
 
Heissan! Käytiin tänään 4D-ultrassa kurkistelemasa vauvaa :) Kaikki mainiosti, ja 100% tieto (lääkärin mukaan) sukupuolesta, mutta kun mies ei halua sitä tietää niin en kerro täälläkään. Minä kyllä tiedän :D
Kaikki kunnossa, reilut 300g köllikkähän siellä oli, mun kohtu on vaan sen mallinen että raukka on ihan mytyssä istukan "alla",varpaat suussa siis.Vaikka oishan siellä kaiketi tilaa liikkua, niin kaikki muutkin on tässä vaiheessa olleet poikittain ja sen takia sitten selkäsärkysenä ollut, kuten nytkin.
Ens vkolla on sitten se ultra synnärillä, sinne varmaan meen yksin kun kaikki oli tuolla mainiosti ja samat jutut siellä käydään -tosin ei niin tarkkaan. Ja kylläpä meidän vauvalla oli nätti nenä ja suu :heart:
Omaa napaa nyt, pakko mennä köllölleen kun on ollut niin vauhtipäivä tänään.

runttis ja 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Moikka kaikki :wave:

Ma olen taas kipeena :snotty: kyllastyttaa taa ainainen nuhanena oleminen. Tanaan oli ultra ja meille tulee toinen poika. Kylla me molemmat miehen kanssa tyttoa odotettiin, varsinkin kun taa raskaus on aivan erilainen kuin esikoisen kanssa, mutta kiva kun tulee veljekset pienella ikaerolla, niin saavat seuraa toisistaan. Kyllahan poika ja tyttokin leikkivat keskenaan, mutta niinkuin aitini jonka kanssa tanaan juttelin totesi etta pojilla on poikien leikit. Taa koko raskaus alkaa jotenkin konkretisoitumaan toden teolla kun tietaa tulokkaan. Mulle on helpoimpi saada tietaa etukateen, niin osaa sopeutua ajatukseen, kuin etta tulisi sitten synnytyksessa yllatys. Nyt jai haaveeksi vaaleanpunaiset ihanuudet, koska meidan lapsiluku on sitten tassa!

Hankinnoista sen verran etta mitaan en taida hankkia, koska olen saastanyt melkein kaiken esikoiselta. Vaunuihin ostan seisomalaudan. Esikoinen haluaisi jo kavella koko ajan. Mulla on bugaboon beet, joista olen tykannyt. Niita ei voi kylla Suomen kayttoon suositella, koska pyorat ovat kovin pienet ja eivat oikein lumisella kelilla pelaa. Mutta vinkiksi ensiodottajille... Hankinnoista tarkeimmat mun kokemusten perusteella ovat: vaunut, pinnasanky (mielellaan sellainen jonka korkeutta voi saadella), auton turvaistuin (jos autoilette), perussetti vaatteita (olen potkupukujen ja puolipotkuhousujen kannattaja), kantoliina tai babybjorn (varsinkin jos joutuu matkustamaan vauvan kanssa) ja imettaville suosittelen imetystyynya (banaanin muotoista) seka amedan rintapumppua. Sairaalaversion voi vuokrata rintapumppu.fi -sivuilta. Mina vuokrasin aluksi noin 4kk ja sitten ostin matkaversion. Minulle tuo rintapumppu oli ihan taivaanlahja. Lisaksi viela nuo tarkeimmat kosmetiikka- ja kotiapteekkituotteet: kosteuspyyhkeet, peppurasva, vaipat, vauvan mieto pesuaine, kynsisakset/-leikkurit, pehmea harja jne. Myohemmassa vaiheessa kun vauva alkaa istumaan, syomaan kiinteita ja liikkumaan niin meilla oli kaytossa bumbo-tuoli (tykkasin), myohemmin ja edelleen Stokken tripp trapp syottotuoli jota voi saadella niin etta kayttoikaa on aika reilusti. Tuon Stokke-tuolin miinuspuoli on ettei siihen saa kiinni tarjotinta/tyottotuolipoytaa ja portaissa Lindemin portit.

Turhat hankinnat: Ma hamstrasin (saatiin kylla hirveasti lahjoiksikin) esikoisen kanssa ihan kiitettavasti kamaa, josta osa osottautui ihan turhaksi- babysitteri jai melkein kayttamattomaksi; vauva ei viihtynyt siina, mooses-kori on avaamattomana edelleen paketissa, manuaalista rintapumppua kaytin kerran, vauvan kenkia/tossuja (naita en kylla ostanut yhtaan paria itse) kokeiltiin ehka kerran johonkin valokuvaan, vaatteista muistelen etten tykannyt ollenkaan vauvanpaidoista (eivat pysy housuissa kuin korkeintaan 3 sekuntia), farkuista tai vahan paksummasta ja kovemmasta kankaasta valmistetuista housuista (hankalat pukea), sukista (eivat pysyneet meidan vauvan paalla ja aina yksi pari kadoksissa), siispa en myoskaa hirveasti tykannyt potkupuvuista joissa oli avonaiset jalat.

Meilla ei ole hirveasti tilaa kotona, joten hankinnat pitaa miettia tarkkaan. En hommannut esim hoitopoytaa (ei yksinkertaisesti olisi mahtunut tanne) ja hyvin ollaan parjatty ilman.

Eikohan tama riita talla kertaa.... Nyt iltapalalle ja nukkumaan! Joku muuten kysyi noista ruokahimoista- mulla vahan vaihtelee paivasta riippuen: leipa, pasta ja leivonnaiset uppoavat hyvin! Olen leiponut mustikkapiirakkaa joka viikko viimeiset pari kuukautta :popcorn:Ajattelin herkutella ja syoda niin kuin tekee mieli, koska lopussa alkaa olla niin tukalat oltavat ettei ruokakaan maistu / mahdu sisalle samalla tavalla!

Maria ja poju 19+5
 
Rakenneultrassa on pienellä kaikki hyvin ja saatiin tyttölupaus. Sen jälkeen tullutki vähän liikaa osteltua vaatteita, ko uskaltaa ostaa muitakin kun neutraaleita.

Seksiä tekee mieli, mutta rajottaa vähä asumisjärjestelyt ja mun limakalvojen kuivuus. :( Onneks ens viikolla päästää omaan kotiin!

Kestoja tuskin tullaan käyttämään. Olen miettiny kokeilua, mutta se pyykkäminen hirvittää. :/

Hankintoja ei olla vielä hirveesti tehty, jossei lasketa noita vaatteita. Turvakaukalo on tulossa vauvalehden tilauksesta ja siihen jalusta pitäisi tilata. Muuton jälkeen, kun tavarat on paikoillaa olis tarkotus käydä ostaan pinnasänky ja lipasto vauvanvaatteille. Oon lisäksi kattonu babybjörnin sitteriä. Vaunut hommataa vasta kesällä, kunhan äippälomakin on alkanut.

Täälläkin on nestettä tullut jo rintoista, ei onneks suuria määriä.

Jaanel ja pikkunen 21+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Annubella

Yhteistyössä