¤^Elokuun Epelit^¤ <KESÄKUUSSA>

NP
Se oli sit äitiysneuvola tänään. Ekaa kertaa elämässäni unohdin viedä pissanäytteen. Mutta koska olin käynyt vessassa tunti ennen neuvolaa ja neuvolakäynti kestää n. tunnin nykyään, niin sain annettua näytteen käynnin lopulla. Puhdasta oli.

Tähän asti th on pyöritellyt silmiään mun painon vuoksi. On siis epäillyt laihduttamisesta raskausaikana ja sit paino on noussut yllättävän vähän. No nyt paino on noussut ½ kg / viikko, joten odotin valitusta liiasta painonnoususta, mutta sitä ei tullut. Onneksi. Olisin saattanut sanoa, et eiks mikään oo mun painossa koskaan hyvin.

Mun verenpainettakin se vähän päivitteli, vaikka oli ihan sallitun rajoissa. Ja verensokerit sitten - huokaus. Pitihän sen päästä soittamaan äitiyspolille, että mites nää arvot, kun on tätä ja tätä. Sieltä sanoivat, että soittavat mulle, jos haluavat aikaistaa seuraavaa käyntiä (johon on 2 viikkoa). Eivät oo ainakaan vielä soittaneet.

Hemppa oli yli 120 eli ok. Rautaahan mä syön tabun päivässä. Kohdunpohjankorkeus oli loikannut yläkäyrän yli, mut siitä se ei ollut huolissaan vaikka mittaskin kahdesti. Mua henk.koht. taas toi mitta huolettaa enempi kuin ne sokerit - kuten myös vauvan syke, joka oli alempi kuin koskaan ennen, mutta täysin normaalin rajoissa sekin.

NP & Vatsakas 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Kävimme allekirjoittamassa loppukauppapaperit, joten olemme onnellisia uuden kodin omistajia! Samalla varmistui, että millaisessa kodissa Vintiö pääsee viettämään elämänsä ensimmäiset vuodet.:) Juhlistimme tapahtumaa aterialla ja ostamalla pussillisen ihania, tuoreita kirsikoita. Nyt vain suunnittelemaan remppaa ja pohtimaan, että koska aloitamme pakkaamisen! Mies on toki jo mielessään suunnitellut muuttoa heinäkuun alkuun, mutta katsotaan. Olemme innoissamme ja pikkuinenkin potki kauppakirjoja allekirjoittaessa.;)

Surusilmät Meillä on tavaroiden inventaario edessä pakkailujen yhteydessä. Eiköhän sitä taas lähde osa kamoista roskiin, osa jakoon ja loput mukaan. Tosin kaikki on suhteellista: jos mies saisi päättää, meillä olisi 2 lautasta, 2 lasia, 2 haarukkaa, 2 veistä ja 2 lusikkaa. :LOL: Sen viimeksi kuultuani osoitin massua ja sanoin miehelleni, että oletkos unohtanut jotakin? Olisimme sillä varastolla aika pian pulassa, kun pikkuinen ilmestyy muonavahvuuteen.;)

Verenpaineesta Tulipa mieleeni NP:n viestistä, että millaisesta verenpaineesta jo huolestutaan? Minulla lukemat ovat olleet hyviä, joskin neuvolassa tulee aina korkeampia lukuja kuin äitini luona mitatessa. Viime käynnillä alapaine oli ekaa kertaa yli 80, mitä se ei ole kotimittauksissa ollut kertaakaan. Se hieman mietitytti itseäni, sillä äidilläni odotusaikana verenpaine nousi hurjiin lukemiin heti, kun paino alkoi nousta. Pohdinkin nyt, että olenko lähestymässä niitä hetkiä, kun omat lukemani alkavat nousun kohti korkeuksia - toivottavasti ei!

Ruokakaupan kassajonossa luin huvikseni rakkaushoroskoopin ja nauroin sen tekstille: kuulma minun tähtimerkkini ihmiset harkitsevat juuri perheenlisäystä. Sanoinkin miehelle, että eiköhän tässä vaiheessa olla huomattavasti harkintaa pidemmällä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
NP
Verenpaineesta Tulipa mieleeni NP:n viestistä, että millaisesta verenpaineesta jo huolestutaan?
Omaa tilannettani voisin vielä sen verran valottaa, että mullahan on verenpainetauti ollut jo useita vuosia ja siihen lääkitys: raskauden ja imetyksen aikana Albetol. Äitipolin lääkäri sanoi, että minulla kotimittausten arvot pitäisi jäädä alle 145/95. Tämän raskauden aikana isoimmat kotilukemat ovat olleet 142/99 ja nekin vain kerran, viime joulukuussa. Yleensä alapaine on ollut n. 80-90 ja yläpaine 120-140, eli hyväksytyn rajoissa. Äitipolilla mitatessa on lukemat olleet yli, mutta esim. viimeksi johtui siitä, että olin unohtanut ottaa lääkkeen aamulla (mun pää menee aina ihan sekaisin neuvola- ja äitipolikäynneistä ja unohdan aamulääkkeen :D ). :)
 
Hemami: Huomasin just, että meillä on sama LA ja sama synnytyssairaala. Saapa nähä ollaanko yhtäaikaa pusertamassa! :D

mammako: Mullakin huonontunut yöunet. Saatan illalla kyllä nukahtaa ihan ok joskus 22-23 aikaan, mutta sitten herään yöllä enkä saa enää unta. No tänä aamuna heräsin viideltä enkä saanut enää unta. Menin sitte 12 päivällä ottamaan päikkärit ja heräsin neljältä.. Nyt en taas saa unta! :mad: Mulla onneksi olisi auto käytössä, jos mies sinne töihin lähtee. Mulla ei vielä ainakaan ole lapsiperhe-ystäviä, mutta kyllähän niitä varmaan saa ajan myötä perhekerhoista yms.. Monenlaista tässä saa miettiä, että kannattaako se työ. Yks ratkaiseva tekijä on tietenkin raha. Tuossa työssä olisi huomattavasti parempi palkka ku nykysessä työssä..

luckygirl: Onnea uuden kodin omistajille! :flower:
 
Sinful: Joo mää taidan olla sit pon seuraava jakautuva yksilö :-( Aivan liian pian... Kypsytellään jo keuhkoja ja toivotaan et päästään 32 viikon yli. Jokainen päivä on tärkee minkä mahassa pysyvät. Onnex ei oo vielä ollu kipeitä supistuksia mutta eiköhän sekin kohta ilmaannu vaivaksi. Mut silti paikat kypsyneet synnytystä varten.
 
mammako&mesikämmen mulla on kans toi että hyvin mielen menee nukkumaan ja yleensä kun pään saa tyynyyn niin ei vie montaa minuuttia niin oon täydessä unessa, sit vielä se että esikoinen just alkanu nukkumaan täys pitkiä öitä niin nyt sit ittekseni heräilen ja ei saa unta enää sitten. aamulla oonki sit "tosi pirteänä" :( tällästä tää oli edellisessä ja näköjään nyt, en odota kauheen innolla miehen seuraavaa baarireissua, silläku aina tapana herättää mut öisin sitten ja kertoa uusimmat draamat. sen jälkeen sitten valvotaanki aamuun asti kun toinen alkaa tuhisemaan tyytyväisenä känniä pois :O

nippe82 :hug: toivotaan et pääset himpun verran viikoissa pidemmälle, mutta eipä tullut sillai yllätyksenä että sinä tai sinful alatte jakaantua tässä lähiaikoina!

jotenki pää tyhjeni mystisesti, se on tää kellon aika, en oo ehkä ihan parhaimmassa iskussa :D myöhemmin lisää sitten

samunäiti&alex 30+3
 
Heips!

Täällä eilen iski hirmu tarve tehdä vauvalle jotain ja niin sitä vaan tartuin viidentoitavuoden jälkeen virkkuukoukkuun ja aloin väsäämään peittoa vaunuihin yhdestä isosta isoäidinneliöstä. Eilen en sit muuta tehnykkään ja lopetin vasta kun lankakin loppu. Tänään olis siis lankojen ostoa edessä. Katotaan miltä lopputulos näyttää..toivottavasti muytaman päivän sisällä, ettei menis taas vuosia:)

Mirkku76: nyt koita ottaa rauhallisesti ja muista juoda paljon vettä!Toivotaan et pikkuinen malttaisi masussa vielä asustella. Ja Nippe82: täälläkin peukut pystyssä että toiset malttaisivat vielä kasvaa äiteen massussa.

Täällä välillä nousee päähän ajatus että voi kun Ilona jo syntyis kun pää ei meinaa välillä kestää tätä ahdistusta mikä on kun tulee kytättyä liikkeitä joka hetki ja kuolemanpelko on välillä todella voimakas. No toivottavasti tän mamman pää vielä kestäis nää viimeset viikot. Ei onneksi ole enää montaa ja maanantaina näkee taas pikkuisen:heart:

luckygirl: Onnea uuteen kotiin!

Huomenna suunta kohti enon 6kymppisiä..katotaan mitä jalat sanoo korkkareista. Mut kiva päästä laittautumaan..ja täällä tykätään kun ihmiset ihastelevat massua..kerrankin iso vatsa aiheuttaa ihastusta:)

Annubella, joka miettii josko menis leikkaan nurmikkoa ennen kun lähtee lankakaupoille ja onni-Ilona 32+0 POKS POKS:heart:
 
Luckygirl oikein paljon onnea uuden kodin johdosta! :) Ihana juttu, toivottavasti teidän muutto sujuu vaivattomammin kuin meidän! :D Ja että sulla on energiaa laittaa kotia kuntoon :)

Annubella eikös olekkin kivaa tosiaan välillä vähän laittautua. :) Olin ite mun kaverin yo-juhlissa/valmistujaisissa viime viikonloppuna ja hyvin kesti olla korkkarit jalassa! :) Istuin toki juhlissa suurimman osan ajasta mutta kuitenkin. Voihan sitä tietty ottaa matalat kengät mukaan jos epäilee,ettei jaksa korkkareissa kopsutella.

Täällä taas ihan armoton väsymys vaikka oon melko sikeästi nukkunutkin uudessa kodissa ja vedelly jotain 8-9 tunnin yöunia putkeen... Hemppakin oli noussut. No eiköhän tämä tästä. Nyt oon sentäs viime päivinä jaksanu nähdä kavereita ja se on kyllä piristänyt kummasti. Nyt kun vielä huomenna saan viimeisen koulutehtävän pois alta niin eiköhän sekin piristä :D

Onko kellään muulla kuvotusta/pahaa oloa? Ite oon nyt muutamana viime päivänä huomannu että näin päivällä, just about näihin aikoihin rupee jotenkin kuvottaa. Se on menny kyllä itestään ohi eikä illalla oo enää mitään.

Nyt lenkittämään omaa ja vanhempien koiraa ja hakemaan mulle ja miehelle jotain ruokaa! Hauskaa viikonloppua mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 31+5
 
En minä missään lomalla oo, oon himassa ja luen kyllä, mutta en jaksa päivittää enkä kommentoida ollenkaan. Mua ei vois kiinnostaa raskaus p*skan vertaa, tää odotus on aivan liian pitkä,ja mun kärsivällisyys ei riitä. Hyvä etten laske jo tunteja vauvan syntymään. Joten antakaa anteeksi päivittäjälle, kyllä mä päivitän aina jossain vaiheessa ihan viimisenki syntymän tänne :D

Tai no periaatteessa oon lomalla kun alotin äitiysloman varhennettuna viime viikolla. Eihän se mitenkään arkeen vaikuta muuten ku että saan 2x enemmän rahnaa.


samuelinäiti onnea uudesta autosta, meilläkin se on vielä edessä, enkä millään jaksais:p
Minä oon lukenu että kapalointi on yhteydessä kätkytkuolemaan, joten en anna kyllä edes sairaalassa kapaloida vauvaa. Unipussin kyllä otan käyttöön kun siitä oon kuullu niin paljon hyvää:)

Monta uutta on tullut mukaan, lämpimästi tervetuloa!!

Annubella minäki oon väsänny pienen peiton isoäidin neliöistä, se jäi ehkä vähän pieneks kun into loppu kesken, mutta nyt oonki neulonu villavaippakuoria jo 8 kpl ja alotin pieniä sukkia:)

Luckygirl paljon onnea uudesta kodista!

Hui kun täällä on monta, jotka joutuu jännäämään, että pysyykö vauva masussa vielä. Tsemppiä teille kauheesti, mutta onneks nyt ollaan jo näinkin pitkällä:)

Annukka ei kuulu fb-ryhmään joten hänestä en tiedä, mutta Kisuliinan pojat siirretään ensi viikolla kotisairaalaan ja jokainen painaa jo lähemmäs 1,5kg. Eli heillä kaikki hyvin siis!

Tii onnea savuttomuudesta!

Isyyslomasta ja vapaasta: Meillä ei ole taloudellisesti mahdollista että mies jää kotiin vauvan synnyttyä. Katotaan jos hän ottais muutaman päivän "saikkua" ettei tulot tippuis, mutta aika lailla kolmistaan me heti ollaan kotona:)


[/URL][/IMG]

Jenny ja Papu 32+3
 
Moi,
Eikös täällä aika moni ole nyt jäänyt/ ole pian jäämässä kesälomalle ja siitä suoraan mammalomalle? Miten teillä on järjestetty lomaltapaluuraha/lomaraha pidettävien lomapäivien lisäksi?

Mä olen vakkariduunissa matkailualalla. Aloitin nyt kuukauden kesälomalla Kesäkuun ajan ja sitten 2.7. alkaa äitiysloma. En mene välillä töihin. Nyt palkanlaskijamme ilmoittti että koska en mene töihin välillä, jää minulta myös lomaltapaluuraha tänä kesänä saamatta. Eli siis noin kahden viikon palkka jäisi saamatta kokonaan!!! Ja sillä piti tehdä loppuja hankintoja vauvallekkin.

Otin jo ammattiliittoon yhteyttä tarkistaakseni asian, mutta sieltä palataan asiaan vasta ensi viikolla. Nyt ei yhtään naurata, voidaanko raha vain jättää maksamatta?? Jos olisin tajunnut palata yhdeksi päiväksi töihin välissä niin sitten sen kai olisin sen saanut lomalta palatessani. Työnantaja on nyt voitonriemuinen kun ei niitä joudukkaan maksamaan mulle, mitäs en itse tajunnut sumplia asiaa oikein, hah.

Onko muille tullut vastaan samaa, vai miten teillä on asia hoidettu? Riippuu tietysti alasta ja työehtosopimuksestakin, mutta olen silti nyt huuli pyöreänä tästä asiasta.

Penni ja pikkunen 30+6
 
Nyt on oikeastikin alkanut kesäloma, jee! Viimeinenkin koulutapaaminen on hoidettu ja nyt voikin sitten rentoutua - niin paljon kuin olosuhteisiin nähden on vain mahdollista. ;)

Lämmin kiitos onnitteluista! Olemme tyytyväisiä, että uusi koti löytyi ja on nyt virallisestikin meidän. :D

emilien ja mirkku76 Paljon tsemppiä supparien kanssa, toivon niiden vielä rauhoittuvan ja pikkuistenne pysyvän kohdussa kasvamassa.

Nippe82 Pidän peukkuja, että kaksoset malttaisivat vielä pysyä kasvamassa kaikessa rauhassa.

Annubella Aivan mahtava projekti! Ihanaa, kun on ihmisiä, jotka osaavat tehdä pikkuisilleen käsitöitä. Minulta se ei suju, joten ihastelen aina muiden aikaansaannoksia.

Paloma75 Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan! :)

Penni79 Paljon tsemppiä, toivottavasti asia ratkeaa niin, että saat ne lomakorvaukset.

Jenny90 Kiitokset Kisuliinan pikkuisten kuulumisista. Aivan ihanaa kuulla, että kolmikolla asiat ovat hyvin ja pääsevät lähemmäs kotia. :)

Minea Kiitokset! Minäkin toivon, että energiaa riittää, kun päästään muuttoon ja kodin laittamiseen asti. Odotan kyllä uuden kodin sisustamista niin paljon, että sen teen innolla vaikka puolinukuksissa (myös minua on viikon väsyttänyt).

Luckygirl & Vintiö 30+6
 
Viimeksi muokattu:
Minun oli ihan pakko kattoa, että onko tosi että kätkytkuoleman riski nousisi kun lapsi kapaloidaan. Google antoi kyllä aivan päinvastaisen tuloksen, että se vähentäisi riskiä. Olettaisin, että yhdistyminen näillä kahdella on jotenkin lämmönsäätelyn kautta, joka ei vielä vauvalla ole kehittynyt. Sitten jääkin epäselväksi, että onko se eduksi, että vauva on kapalossa, jossa lämpö säilyy paremmin vai säilyykö lämpö kapalossa liian paljon. Hmh. Nyt muistuikin mieleeni, kuinka se huoli lapsen selviytymisestä jatkuu vielä synnytyksen jälkeen kuukausia, kun tuo kätkytkuolemariski on aina olemassa. Huoli lapsistaan taitaa jatkua sinne omaan hautaan asti.

RR jota ei saa ylittää on siis 140/90. Siis ilman verenpainetautia. Yläpaine on herkkä jännitykselle, joten se voi nousta jos sitä mittausta jännittää, toki jonkun verran alapainekin. Siksi kotimittaus oikein tehtynä, hyvällä mittarilla on luotettavampi mittaus.

Mulla tuota huonovointisuutta on joka päivä. Mutta se menee ohi, kun ottaa nestettä tai syö jotain. Tietokoneella ei kauhean kauan kestä olla, koska se tekee huonon olon.

Onko kellään muulla jatkuvasti kuuma? Siis muut huoneessa vetävät ylimääräisiä paitoja päällensä, niin minä voisin istua alusvaatteillani ja laittaa tuulettimen täysillä puhaltamaan suoraan päin. Tältäköhän se tuntuu vaihdevuosiaikoina kuumat aallot =)

rv 28+4
 
Pumppa oit täysin oikeessa että suurin osa googlen artikkeleista sanoo ettäkapalointi vähentää kätkytkuoleman riskiä enkä tosiaan muista mikä se yhteys siinä välillä oli. Meidän fb ryhmässä on eräs äiti joka odottaa kolmatta ja hänen suurin pelkonsa on tuo kätkytkuolema ja hän tuntuu tietävän aivan kaiken siitä pienimpiä ja vähäisempiä tutkimuksia myöten ja hän asiasta maonitsi. Kuten myäs siitä että tutti vähentäisi myös sitä riskiä. En tiennyt kätkythälyttimistäkään ennen kuin hän kertoi. Se mitä hän sanoo kapaloinnista, jäi vain mieleen:)
 
jenny90 täällä on tarpeeks vilkas keskustelu et menee sekasin jo että kuka tekee ja mitä :D kun on kova puhe kesälomista ja tulevista matkoista niin jotenki yhdistin nää myös suhun, no eihän tuo haittane :) ja annetaan armoa, itse olisin kauhean surkea pinojen pitäjä, voin kyllä sanoa että tyytyväinen oon tähän toimintaan että isoja kiitoksia sinulle! ootteko muuten millasta autoa ihmetellyt vai onko vielä totaalisen alkutekijöissä homma? :)

penni79 toi ei kuulosta kauhean oikealta menettelyltä, toivottavasti liitosta hoitavat homman kotiin!

toi kapalointi/kätkytkuolema yhteys oli mullekin suht uus juttu, aika mielenkiintoista tosiaan. ne hälyttimet on ennestään tuttuja, muistaakseni siskon kaa joskus höpisty noista. ohan se kyllä aika hurja juttu mutten oo osannut pelkää sitä, oon varmaan niin naiivi että kun lapsi on sylissä niin mitään ei voi enään tapahtua. en nyt sit tiedä kumpi olis parempi, et miettisin kaikkea pahaa vai hyvää? :O mutta kyllä se huoli sielä takaraivossa jyllää varmasti nimenomaan hautaan saakka, vieläku on nyt sitten toistaseks ainaki sen 2 poikaa niin pitää toivoa etten heittäydy sellaseks nyhverö äidiks joka ei opeta pojilleen mitään.

tulipas lopuks "syvällistä" mietiskelyä, kyl nää aikaset aamut verottaa lisää näistä mun taliaivoista :D toivon että sää ennustajat olis väärässä ja tänään sittenki olis kaunis sää, eiks viime viikon sade"kuuri" ollut ihan tarpeeks? ;)

samunäiti&alex 30+4
 
Tii kyseli sf-mitasta. Minulla se oli viimeksi 27cm (kuulma normaali), silloin oli rv 31+2. Sitä edellinen oli 25cm (kuulma hieman yläkäyrällä) ja rv 26+2.

Näin viime yönä unta synnytyksestä: olin sairaalassa ja tilanne oli hiukka epäselvä, silä yhtä aikaa siellä oltiin käynnistämässä synnytystäni ja valmistautumassa sektioon. Unen lopuusa huomasin, että maidontuotantoni on käynnistynyt... Eli unessa käsittelin selvästi maanantaita, jolloin menen äippäpolin lääkärin luokse.

Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille! Toivottavasti aurinko paistaa, jos ei ulkona, niin sitten hyvissä hetkissä. :)

Luckygirl & Vintiö 31+0 POKS!
 
Huomenta naiset ihanaiset!

Jenny: sun tekstis raskauden tylsyydestä oli kuin mun suusta :D Oon neuvolassakin puhunu, et ekat 15vkoa on kauheeta eloa epävarmuudessa ja pahanolon kourissa. Vkot 15-30 on kivaa aikaa kun liikkeet alkaa tuntumaan ja sitten voi tuntea jo kunnon potkut. Mutta vkon 30 jälkeen kaikki on jo nähty ja voisin pompata sinne synnytykseen. Liikkeet sattuu ja mihinkään ei taivu/pysty/kykene/jaksa ja ihmiset alkaa huokailemaan, että kohta se syntyy kun aikaa on 2kk..

No, eihän se aina noin kamalaa ole ;) mutta kuitenkin. Esikoista odottaessa kaikki oli niin uutta ja jännittävää koko ajan, että te esikoista odottavat, nauttikaa, minusta eka raskaus oli ehdottomasti se paras.

Sf- mitta. Tääl huidellaan yläkäyrien yläpuolel, vkol 30 oli 30,5. Toisaalta terkkatäti vaihtui silloin, jolloin vähän kysymysmerkillä sitä mittaa mietin. Mutta kun tuota omaakin mahaa on entuudestaan ja kolmas odotus, niin aika reipas reppu on tuossa eessä.

Autonvaihto tääl tosiaan kans projektina. Tai sen homman mies kyl on ottanut mieluusti hoitaakseen, mutta kun tahtoo sillä unohtua nuo hakuehdot, kun alkaa autoja katselemaan. Tarkoituksena ois siis se 7-paikkanen ja käytettynä, hinta noin 10000e. Noilla kun alkaa etsimään, niin sitten kun sohvan nurkasta kuuluu, että löyty, niin sitten sillä on joku chevy vani joka kuluttaa vaan 25l/100km ja hintaa 35000e :headwall: että saas nähä milloin se oikeest löytää jonkun kelvollisen. Mie olen kans tykästyny siihen grand voyageriin ja niitä sais käytettyjäkin suht edullisesti ja sisätilat ois tilavat.

Penni: tarkistahan joo liitosta tarkkaan tuo lomaltapaluurahajuttu. Kyllä mie oon saanu aiemmista sen, vaikka molemmista oon jääny kesälomalta äitiyslomalle.

Pumppa: tääl yks hikihattu. :wave: Haaveilin tuossa yks ilta sellasesta tuulettimesta samalla, kun mies kääri peittoa ympärilleen.. Ja yöt, miten voi olla mukamas niin kuuma???

Vauvan asennosta tuli mieleen, että täällä tiedän hikasta, että missä päin pää on. Tyyppi on kova hikkailemaan ja kunnon hikka kun on, niin hikka tuntuu mahan päällekin. Esim. eilen illalla kun oli hikka, niin tuntui kylkiluissa, joten edelleen siellä perätilassa kökitään.

Jaahas, se ois alettava leipomaan parit piiraat ja valmisteltava synttärit, Tänään ja huomenna juhlitaan 2vee synttäreitä. Josko sitä ehtis vähä olkkarin ikkunoitakin sisäpuolelta pyyhkimään, kun o sormenjälkiä täynnä.

Eli ei muuta kun hommiin, illalla taas jalat ja selkä huutaa hoosiannaa.. Huoh!

No mutta iloista vkl kaikille teille!! :wave:
 
Heipsan, tuo lomarahahomma, niin meillä ainakaan varsinaista lomaltapaluurahaa ei ole olemassakaan vaan se on ihan lomaraha - palkan lisäksi siis. Ja maksetaan kyllä äitiysloman alkaessa. Iteki vkon pidän nyt lomaa ennen kuin sitten alkaa äloma, kun kelan maksamia rahoja saa sit odottaa reilusti toista kuukautta, takautuvasti kun tulee.

Mä kans kyllä odotan että vkot kuluis jo siihen että oltais valmiit maailmaan. Kaksi aiempaa raskautta on menneet niin vähillä kivuilla ja muilla vaivoilla, että nämä liitoskivut ja häpyluun "halkeamiskivut",kävelyvaikeudet ja muut tuntuu päivä päivältä kamalammalle. Nukkumaanmennessä pitää aina pitkään harkita haluaako kääntyä vai voiko vielä paikallaan olla, sen verran tuskaista on. Tietysti aiemmista lapsista olin päivät töissä ja nyt hilaan lapsia mukana joka paikkaan ja juoksen niiden perässä ja nostelen ja sen semmosta. Että johtunee vaan enemmän fyysisestä elämänmenosta. Mutta näillä eväillä mennään, ainakin meillä on tosi vilkas vauva tulossa koska potkii niin lujaa että jaloista vois välillä napata kiinni.

Ens kuussa sitten alkais vaatteiden laittelu ja perkaaminen, taitaa mennä yötöiksi näiden nappuloiden kanssa kun päivät touhuaa..

mukavia vointeja ja toivotaan että kaikilla vielä kuitenkin pysyis masuissaan kun ei näitä viikkoja (ikävä kyllä) vielä niiiiiin paljoa ole.

runttis ja toukka 31+
 
Kiitos kaikille vastauksista tuohon miehen läsnäoloon synnytyksessä liittyen vaikka ei saiskaan perhehuonetta. Mä varmaan piilotan miehen sängyn alle jos ei muuta, mutta hänestä en luovu :D

LuckygirlOnnea asunnosta!

Ja kaikille kenen vauvat pyrkivät jo ulos, tsemppiä kävi miten kävi!

Annubella Mä koen kanssa liikkeiden seurannan hieman stressaavana. Eilen oli esimerkiksi hiljaisempi päivä ja olin jo ihan ahdistunut. No, koko yön vauva sitten myllersikin. Mä huomaan että kun vauva on kääntynyt pää alaspäin, liikkeet ovat vaimeampia. Tiukkoja potkuja on selkeästi vähemmän, jotenkin enemmän sellaista möyrimistä. Onko muut huomanneet mitään vastaavaa?

Jenny Koeta jaksaa, ei tätä hubaa enää kauaa ole :D

Tii Mun sf-mitta oli viime viikolla 26. RV oli 29+5. Viikkoa aiemmin vauvan painoarvio ultralla oli 1,3kg.

Hikoilusta Mulle tulee ihan älytön hiki erityisesti nukkuessa ja siihen liittyy sellainen tuskainen, hapeton olo. Siinä mielessä olen ihan tyytyväinen että toistaiseksi ei ole ollut mitään helteitä.

Vauvan asennosta Mulla neuvolassa todettiin viime viikolla että vauva alkaa jo asettua paikoilleen lantioon pää alaspäin. Aika aikaisin, mutta toivon silti että nyt pysyy siinä asennossa. Virtsarakkoon kohdistuva paine on kyllä aikamoinen!

Vauvan vaatteista OSaako joku fiksumpi kertoa, että pitääkö vauvalla oikeasti olla aina hattu päässä? siis kesälläkin? Meillä on kämpässä elokuussa monesti lämpöä kuin saunassa ja tuntuisi kyllä hurjalta ajatella kaverille hattua päähän... Mistä ihmeestä sen tietää onko vauvalla sopivasti päällä???

Nukkumisasennoista Selällään en nuku kun siitä varoitellaan, mutta olen huomannut että vauva ei yhtään tykkää jos olen oikealla kyljellä. alkaa yleensä muksia mua silloin. Vaihtoehdoksi jää siis vasen kylki... Missä asennoissa te muut nukutte?

Uusiäippä ja vaaveli 30+0 JEEEEEE!
 
Huomenta,
Täällä tuherrettiin hormoonipäissään itkua eilisilta kun harmittaa niin kovasti nuo todennäköisesti menetetyt lomaltapaluurahat (joista eilen kirjoittelin tänne). Tutkin asiaa netistä ja pahalta näyttää. Ja enemmän kun ne rahat, harmittaa koko työnantajan arvostus työntekijöitä kohtaan.

Tuossa oli loppuajasta töissä kaikenlaista inhottavaa juttua ja itsetunto työntekijänä laski ihan nollaan. Inhottavaa että kun vihdoin alkoi kesä ja mammaloma niin kaikki ikävät työasiat pyörii päässä vieläkin. Yleensä olen näissä hommissa ollut aika vahva ja itsetietoinen mutta nyt on ihan nujerrettu olo, laitan siis kyllä jotain herkistävien hormoonien piikkiin!

Mies kovasti yrittää tsempata ja saada mulle mukavaa ajateltavaa. Lähdetään tänään ostamaan uusi iso lipasto lastenhuoneeseen jonne voin alkaa sitten laittamaan vauvanvaatteita ym. paikoilleen. Eiköhän tämä tästä.

Uusiäippä:Mikä siinä olikaan ettei selällään olisi hyvä nukkua? Ja onko se kuitenkin ok jos se tuntuu itsestä hyvältä? Mä nukun vuoronperään kyljillään ja selällään. Kylkiasennosta potkut vaan tuntuu niin purevasti että kun vauva on hereillä niin käännyn selälleni.

Penni ja pikkunen 31+0 POKS
 
Huomenta!

Mesikämmen
: oho, niimpä onkin.. en ole aikaisemmi huomannutkaan vaikka tuota listaa olen selaillut. Aika hauskaa. Sitähän ei tosiaan tiedä vaikka yhtäaikaa oltais pusertamassa :D

Vauvan asennosta:
Mulla ei ole mitään hajua miten päin vauveli tuolla mahassa oleilee. Neuvolassa se on joka kerta on raivotarjonnassa joten oletan sen olevan edelleen :D ja potkut tuntuu kyllä ylhäällä aika reippaasti et liekkö jalat siellä kovasti käyvät.. :)

Nukkumisasennoista:
Minulla hankalaa tuo nukkuminen myöskin. Hyvin siis muuten nukun mutta asentoa pitää koko ajan vaihtaa ja kylkeä vaihtaa puolelta toiselle. Monta kertaa yössä herään siihen että nukun selälläni.. ei se varmaan niin vaarallista ole jos vahingossa joskus selälleen nukkuukin?? :O

Mutta nyt on kiirehdittävä suihkuun ja valmistautumaan ystävän häihin..
joten leppoisaa viikonloppua kaikille ! :wave:

Hemami&Pikkuinen 30+2
 
penni79 :hug: tosi kurjaa, tiedän ton tunteen kun ei yhtään työnantaja arvosta alaisiaan. no, jospa se vauvanvaatteiden viikkailu kohentais oloa :) ainaki saa söpöys näkymän silmien eteen.

joo toi nukkumaan mentäessä kyljen kääntö on vihoviimeinen homma minkä keksin. alapäässä on sellanen olo että kohta menee katki ! ei tosiaan ollut ekassa tälläsiä kipuja. en kyllä tiedä oonko nauttinut tästä raskaudesta kuitenkaan sen vähempää(?) mutta uskon että kerkeen vaihtaa mieltäni täs viel muutaman kerran, viikkoja vieläku jäljellä. jos pitäis vetoa lyödä niin kunnon vee-itutus kohtaukset saapuu sitten ku on viikon jossain superhellelämpö lukemilla kärvistellyt :D vaikka oon päättänyt etten valita lämmöstä, oli tarpeeks kylmä ja pitkä talvi niin..

hmmh tosiaan sf-mitta mitä tii kyseli niin oli mulla viikolla 29+1 27cm. ei sanonu lekuri mitään kummosta asiaan ja aika monella muulla näyttää samoja lukemia.

herään toisinaan aamusin selältäni ja muistaakseni on vaan sanottu ainakin mulle siis että selällään nukkuessa voi äidistä tuntua epämukavalta kun maha ja laps painaa entistä enemmän kasaa sisuskaluja/tulee fiilis ettei pysty hengittää. oon kyl huomannu et eri neuvoloissa sanotaan eriasioita että tiedä nyt sitten. en vaan kyllä voi mahtaa asialle mitään jos unissani käännyn selälleni.

vauvan asennosta tuli ekaa kerta olo että olis nyt mahdollisesti perätilassa. tuntuu nimittäin potkuja virtsiksessä asti ja muutenki ala vatsaa vasten sellasta kummallista räpiköintiä :D pitkään oli "banaani" asennossa. ohan tuolla vielä tilaa hillua miten vain että saas nähdä. hikkaaja ei tämä pahemmin ole, samu sillon hikkaili alvariinsa, en ainakaan nyt muista tunteneeni kertaakaan nikottelua.
 

Yhteistyössä