pitkästä aikaa heipat kaikille
mökiltä eilen kotiuduttu ja lueskelin jo viestit täältä mutten jaksanu millään kirjailla mitään. oli ihana ja väsyttävä juhannus, hyttysten uhreina oltiin niin kivasti ja ekana iltana poika tippu mökin pari porrasta alas että näytti koko loppu loman brontosaurukselta, keskellä ottaa mahtava kuhmu. onneksi ei sentään tarttenut mihinkään lähteä sen takia sairaalat kun on tarpeeks täynnä jo kännisten tolloilujen takia..
neuvolantäti on itsellä sellanen hieman vanhempi rouvashenkilö, erittäin mukava ja ihanku oman mummin kanssa juttelis. no tossa parin tunnin päästä häntä pitäiski lähteä "tapailemaan"
varmaan onnistuis kyl täällä vaihto, helsingissä kun asuu niin luulis että niitä vaihtoehtoja olis mutta en kyllä koe tarvetta.
synnytys jännittää kans aikatavalla niinku oon tossa jo aikasemmin maininnu. mua kans ärsyttää edelleen kun kerrotaan niitä sankaritarinoita. sit viel saatesanoilla "ei varmaan pitäis kertoa ku sulla kohta toi synnytys edessä..." ja ekaa odottavalle "ei pitäis kertoo näit kauhutarinoit synnytyksest mut arvaas mitä.." joo no miksi sitten kerrot? ekassa raskaudessa en oikein pelännyt synnytystä, pystyin kattomaan kaikkii reality ohjelmia jotka käsitteli asiaa ja olin vaan et aha. nyt ku sitten tiedän vähän että mitä se on niin jännittää että loppuuko voimat taas kesken. synnytys oli ihan normaali eikä oo mitään kauhu juttua siitä kerrottavaks (hehheh..) mutta silti olin uuvuksissa ja oli imukuppi avustus. oikealle tehtiin pieni "viilto" ettei repeämiä tulis ja ei tosiaan tullutkaan. eli vähällä pääsin. ponnistusvaihe kesti 10min ja koko homma yhteensä 16h. en kyllä tosiaan tiedä että mitä odottaa tältä toiselta kerralta mutta oon nyt alkanu tsemppaamaan itteäni, eihän tota vauvaa voi tonne mahaankaan jättää.
emilien onkos kaikki ok? :O
miehen pelaaminen no mun mies pelas ammatikseen cs:ssää monta vuotta ja kierteli maailmalla, vielä odotus aikana kävi pelaamassa saksassa mutta lopetti 2kk aikasemmin kun samu syntyi. en sillai osaa suuttua siis tosta pelaamisesta. ei oo tosin avannut ko peliä nyt varmaan yli puoleen vuoteen. en kyllä ihmettele että jos yli 5vuotta kiertää maailmalla ja sitä on "pakko" pelata ja treenata että pärjää joukkueessa niin ei sellanen vapaa ajalla pelailu ei oo enään niin kiva juttu. miehel on sit näitä liigapörssejä yms. futisjuttuja netissä mitä säätää eikä nekään vie aikaa paljoa niin en koe että pitäs sanoa mitään. ennen ärsytti se pelaaminen siks et meil on yks kone ja sit mä en voinnu kuluttaa aikaa netissä hömppäjuttujeni ääressä jos ukko pelas
mies lopetti ammattipelaamisen siksi että halus olla tulevan perheensä kanssa, ei tarttenut asiasta edes muistaakseni erikseen puhua.
alkoholin käyttö onki sit vähän "surullisempi" osasto. vietti monta vuotta raikulipoika elämää, siinä toki missä minäkin sinkkuna heiluin baareissa. ekaa odottaessa oli kyllä moniakin viikonloppuja kun jäi mieluusti mun kanssa vain kotiin ja korkeintaan 2-3"sauna"kaljaa otti. ei meillä kyllä silloin ollut autoa vielä joten ratin taakse joutumisesta ei ollut pelkoakaan.. nyt sitten on taas vähän liianki kunnostautunut tossa juomisessa, en jaksais nipottaa, sanon mielummin jotain varmasti yhtä ärsyttävää kuten "itepähän sitten taas tiedät mitä puuhaat". toi juhannus oli tavallaan kivaa aikaa mutta ei siinä kyllä mitään perhelomaa vietetty ainakaan herran osalta. kalareissut kesti lapsettoman kaverinsa kanssa koko yön ja sitten päivät nukuttiin ja naureskeltiin darraa kuin mitkäkin eka kertalaiset poikaa kerkes leikittää muutaman tunnin darraltaan ja seuraava "kalareissu" mielessä.. päätin eilen ettei enään seuraavana juhannuksena lähetä, tai minä ja lapset ei ainakaan lähdetä mukaan. mielummin sit oon kotona yksin lasten kanssa kuin jossain alkeellisissa oloissa ilman mitään kunnon juttuja lapsille. mökin omistajan poika oli tossa 2kk sitten tullut isäks ja ihan kateudesta vihreänä katsoin kun hoivas pientä tyttöään ja joi 2-3 kaljaa per päivä eli oli selvänä. no onneks oli tosiaan muita ettei yksin tarttenu kärvistellä. mökillä oli siis aina niin kauan kivaa kunnes näki oman ukkonsa sillon alko nimittäin heti nousee korvista savua. oon myös sanonut muistaakseni viime viikolla miehelle että ei oo tervetullut synnytykseen mukaan jos on kännissä, mikäli kännisiä isejä niihin ees ylipäänsä otetaan. lupaili kyllä että lopettaa ton juomisen mutta tohdin epäillä. niin monta kertaa luvannut ja ei oo lupaukset pitänyt kun aina tullut joku sopiva paskan tärkeä kissanristiäinen eteen että kuppi taas maistuu ja aamulla sitten samat fraasit "ei ollut edes niin kivaa" " ei olis pitänyt juoda näin paljon" jne.. voin sanoa että kyllästyttää tämä asia niin paljon, muutenkun suhteessa kaikki on hyvin mutta toi holi kun maistuu ja tapojaan ei voi muuttaa näköjään niin pyörii kaikenlaiset ajatukset mielessä. kun ei ole pieni juttu tämä tosiaan kun melkein joka viikonloppu joutuu miettimään näitä samoja asioita.
joku oli tästä puhunut, taidan olla sen verta onnellisessa asemassa kyllä että esikoinen menee siskon tai anopin tykö hoitoon kun synnärille pitäis päästä h-hetkellä. sisko asuu naapurissa ja anoppi 15min ajomatkan päässä, anoppi tosin varmaan taas "haluaa kaiken kunnian itselleen" ja ottaa pojan heti hoitoon urheana. on päiväkodissa vielä toistaseks töissä joten mainosti jo että voi ottaa pojan sinne mukaan sitten että ei mun siskon tartte pitää vapaata töistään sen takia(sisko on yrittäjä). tapelkoot sitten keskenään kuka hoitaa, ei sillä hetkellä varmaan tavallaan kiinnosta tuon taivaallista
samu ihmetteli mökillä ollutta pientä vauvaa, yritti jutella sille vähän mutta enemmän vain huolissaan aina katso vauvan koppaan/sylissä olevaa vauvaa joka itki. vähän sellanen et jotain pitäs nyt tehdä kun toista harmittaa
vähän silitti kans päästä nätisti, oli ihana katsella sitä. en sitten tiedä millasta on kun kyseessä oma pikkuveli, ollaanko yhtä helliä
höhhöh huomenna sitten poksuttais taas, kylläpä viikko meni nopeaa. torstaina olis ä-poli aika siitä hemoglobiinista johtuen. kauhea nälkä kun piti taas paastota jotain verikoe juttua varten, pitää varmaan koht lähteä neuvolaa ja labraa päin ja matkalla ostaa jotain syötävää, heti labran jälkeen saa sitten syötyä niin ei tartte vatsa ulisten siel neuvolas olla
samunäiti&alex 32+6